'Marokkaanse bond wil toeslaan en zet sterren in om Ihattaren te overtuigen'

'Marokkaanse bond wil toeslaan en zet sterren in om Ihattaren te overtuigen'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 16:05ma 11-03-2019 om 16:05

PSV-pareltje Mohamed Ihattaren is op de radar verschenen bij de Marokkaanse voetbalbond (FRMF). Dat melden diverse media uit het Afrikaanse land maandag. Ihattaren beschikt over een Nederlands en een Marokkaans paspoort. Voor beide landen kan en mag de stilist A-interlands spelen. 

De FRMF gaat nu blijkbaar een poging wagen om Ihattaren te overtuigen van een keuze voor de nationale ploeg van Marokko. De tiener van PSV speelde de afgelopen jaren diverse interlands voor vertegenwoordigende teams van Oranje, maar zolang hij nog geen A-interland op z'n naam heeft staan, ligt de definitieve keuze voor Nederland of Marokko nog open.

In de afgelopen jaren kozen diverse spelers met jeugdinterlands namens Oranje uiteindelijk voor Marokko. Meest bekende voorbeeld is Hakim Ziyech. Ook onder meer Noussair Mazraoui, Sofyan Amrabat en Oussama Idrissi lieten hun keuze vallen op De Leeuwen van de Atlas. 

Volgens Marokkaanse media hoopt de FRMF dat een aantal bekende namen uit de Nederlandse competitie Ihattaren een zetje in de juiste richting geeft door op hem in te praten en er zo voor zorgt dat hij uiteindelijk voor Marokko kiest. 

Lees ook: Waarom Ihattaren nú al zo goed is en PSV met de tiener goud in handen heeft

Poll

Moet Ronald Koeman snel in gesprek met Ihattaren om hem te overtuigen?

(4496 stemmen)

Plaats een reactie

Sven! +1129
maandag 11 maart 2019 om 16:08
Verassend zeg
Vind ik leuk
Cruggax +490
maandag 11 maart 2019 om 16:23
Weer een 2 paspoorten soap. Geen tijd meer aan besteden, en laat hem maar lekker voor Marokko gaan spelen. Wij hebben genoeg talenten met 1 paspoort.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:27
Dit slaat nergens op. Gigantisch talent die zich nog door gaat ontwikkelen. Het zou een vreselijke aderlating zijn om hem voor Marokko te zien kiezen.
Dan maar twee paspoorten en wat mij betreft heeft hij er 5.
Die jongen is gewoon Nederlander.
Vind ik leuk
Cruggax +490
maandag 11 maart 2019 om 16:30
Ontwikkelen in Nederland ja, en dan voor Marokko kiezen...Lekker laten gaan en veel s6 daar.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:31
Ons daar maar bij neer leggen is het slechtste dat we kunnen doen.
Vind ik leuk
okencie +37
maandag 11 maart 2019 om 17:53
Ik snap überhaupt niet waarom je als KNVB zijnde moet inspannen om een “Nederlander” over te halen voor “zijn Nederland” te mogen uitkomen? Dat moet toch een eer op zich zijn en een blinde keuze? Het is eigenlijk te gek voor woorden dat iemand die in Nederland is opgegroeid, de taal spreekt, opleiding heeft genoten voor een ander land kiest om voor te voetballen.
De “eer” van Marokkaanse families en vrienden is in veel gevallen groter voor het land van de grootouders dan voor Nederland. Waar dat dan aan ligt geen idee, ze voelen zich eenmaal niet Hollands en er is vrij weinig wat wij daaraan kunnen doen, het zit in die jongens opgesloten en dat gevoel krijgen ze vaak gewoon vanuit huis mee. Zoals hierboven al aangegeven door Cruggax zou ik die jongen lekker laten gaan en een eigen keuze laten maken zoiets moet uit je hart komen en niet gemanipuleerd of opgedragen door de omgeving!
Vind ik leuk
Sven! +1129
maandag 11 maart 2019 om 16:30
Wanneer ie Nederlander is en wil zijn dan stopt ie met zíjn kamelen paspoort!
Vind ik leuk
Mistered +590
maandag 11 maart 2019 om 16:33
nou nou nou Sventje. School al afgelopen?
Vind ik leuk
Sven! +1129
maandag 11 maart 2019 om 16:36
School heeft er niks mee te maken.
Vind ik leuk
John Garp +4668
maandag 11 maart 2019 om 17:23
Dat is nu toevallig heel juist wat je zegt. Dat je dat zelf niet door hebt, geeft niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:44
Jarloers😆
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:52
Zijn een soort stropers die bond
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
maandag 11 maart 2019 om 16:53
Users die nog steeds verassend schrijven, is inderdaad verrassend.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1048
maandag 11 maart 2019 om 17:05
Leuk dat jij het over verassen hebt en dat uitgerekend André As erop reageert. Fantastisch!!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 17:06]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:40
Blijft wel bizar natuurlijk, Marokko profiteert van de Nederlandse opleiding. Dat spelers kiezen voor Marokko omdat ze hogerop zoals bij Oranje geen kans maken prima maar hier de complete opleiding genieten en dan voor Marokko kiezen is een schande.
Vind ik leuk
la galaxy +1032
maandag 11 maart 2019 om 16:08
Tja Koeman.....
Vind ik leuk
Wijndalum +658
maandag 11 maart 2019 om 16:11
In tegenstelling tot veel andere jongens is dit geen ‘die kun je missen’ jongen. Niet netjes van de Marokkaanse bond overigens. Jochie is net 17, kom op...
Vind ik leuk
The Genius +3792
maandag 11 maart 2019 om 16:13
Als je goed genoeg bent doet leeftijd er niet toe
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 11 maart 2019 om 16:36
Je gelooft toch zelf niet dat dat de reden is dat ze hem willen oproepen? Die jongen komt net door bij PSV. Ze willen hem gewoon ordinair vastleggen.
Krijgt ie waarschijnlijk 2 tellen speeltijd en dan loopt ie daar.

Dit zou echt verboden moeten zijn. Ik hoop dat die jongen verstandig is en dit ook inziet.
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
maandag 11 maart 2019 om 21:22
Nou, dat hebben wij ook toen destijds gedaan met yildirm en el ghazi dus nou niet hypocriet gaan doen he. Hij heeft een keuze en keuze is aan hem klaar. Kijk naar mounir en Bakali bijv ze willen nu dolgraag spelen voor maroc nadat Spanje en België hun “vastgelegd” hebbenet wat min.
Vind ik leuk
Stom +638
maandag 11 maart 2019 om 16:33
Laten we nou niet roomser dan de paus gaan doen. Hoe oud was De Ligt toen Blind hem veel te vroeg en na 3 wedstrijden in de ED opriep? Enige verschil daar was dat hij maar 1 paspoort heeft.
Vind ik leuk
The Iceman +16166
maandag 11 maart 2019 om 16:36
De motivatie achter de uitnodiging lijkt me wel relevant als je gaat vergelijken. ‘Goed genoeg’ versus ‘binnenhalen voordat de ander het doet’.
Vind ik leuk
Mistered +590
maandag 11 maart 2019 om 16:36
Dit flikken ze elke keer, dus prima toch.
Vind ik leuk
abraksas +2458
maandag 11 maart 2019 om 16:15
Tja wat? Moet de bondscoach van Oranje maar gewoon iedereen even oproepen?
Deze jongen is 17 en komt net kijken, heeft niet eens een basisplaats bij PSV. Vind het niet gek dat Koeman nog geen beroep op hem doet. Ook niet om hem over te halen voor Nederland te kiezen. Als hij niet kan wachten moet ie maar gewoon voor Marokko kiezen maar als ie het liefst voor Oranje wil spelen (kan ook zijn dat ie gewoon voor Marokko wil spelen he) moet ie geduld hebben. Ook bij Marokko zal ie moeten vechten voor een plekkie denk ik.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:21
Koeman kent hem niet, toch?
Vind ik leuk
BT410 +398
maandag 11 maart 2019 om 16:08
Gaat sowieso voor Marokko kiezen! En dat is terecht ook!
Vind ik leuk
Het Brein +4765
maandag 11 maart 2019 om 16:11
Inderdaad, want dat land heeft alle recht op een door ons opgeleide speler...
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 16:16
Volgens mij heeft voornamelijk psv hem opgeleid.

Mag een Chong of Ake volgens jou wel voor Nederland spelen? Of juist voor Engeland? Engeland heeft namelijk een significant deel van hun opleiding gedaan...
Vind ik leuk
Polly11 +4160
maandag 11 maart 2019 om 16:39
Speelden die voor jong Engeland dan?
Vind ik leuk
Stom +638
maandag 11 maart 2019 om 16:40
Dat is anders. Die zijn in Nederland geboren, zijn hier opgegroeid en hebben hier de basisopleiding gevolgd om voor carrière redenen jong naar Engeland te verhuizen.

Ihattaren is hier geboren, opgegroeid en opgeleid. Hij heeft enkel een dubbele nationaliteit omdat zijn ouders ook geëmigreerd zijn. Marokko heeft geen enkele rol in zijn opleiding gespeeld.

Laten we overigens niet overdrijven met ons morele gezag. Nederland heeft net zo goed getracht Marco Asensio over te halen. Iedereen op VP kan niet wachten op Xavi Simons of Kluivert junior die alle drie al hun hele leven in Spanje zitten...
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 17:43
Precies dat laatste. En bovendien, het is voetbal... Waar gaat het over?

Over dat eerste, ik haal Chong en Ake erbij omdat zij in ieder geval een belangrijk deel van hun opleiding ook niet in NL hebben gedaan. Dat is kennelijk belangrijk voor mensen, waar je opgeleid bent, maar dat vind ik en ridicuul standpunt. In het geval van Chong, wanneer mag hij dan niet meer voor Nederland uitkomen? als hij vanaf zijn 14e in Engeland speelt? Of 12e? En hoe zit het dan inderdaad met Xavi Simons? Het gaat er niet om waar je je opleiding hebt gedaan, maar wat je eigen hart je ingeeft. is dat Marokko? Prima. is dat Nederland? Ook prima.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:12
Marokko gooit inderdaad ook veel hogere ogen dan Oranje.
Vind ik leuk
AllAdIn +24569
maandag 11 maart 2019 om 16:14
Hoezo terecht dan?
Die jongen is in Nederland geboren..
Vind ik leuk
abraksas +2458
maandag 11 maart 2019 om 16:23
Als ie voor Marokko kiest omdat Oranje zich nog niet bij hem gemeld heeft (hij is pas 17 he, weinig spelers die met 17 een uitnodiging van Oranje krijgen) dan voelt ie zich hoogstwaarschijnlijk ook Marokkaan en is Oranje sowieso niet waar ie voor moet kiezen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:14
Want?

Die gast is in NL geboren, is hier opgegroeid en opgeleid.
Dus vraag me überhaupt af waarom je dan nog voor Marokko zou kiezen,

Zelfde verhaal als Assensio voor NL gekozen zou hebben.
Vind ik leuk
BT410 +398
maandag 11 maart 2019 om 16:18
Waar het fout gaat, is dat Nederlanders hem als een Nederlander zien omdat hij het goed doet. Zo niet, is het een Marokkaan. Daar zit de fout!
Vind ik leuk
The Iceman +16166
maandag 11 maart 2019 om 16:22
Jij weet helemaal niet wat Nederlanders denken. Daar zit de fout!
Vind ik leuk
abraksas +2458
maandag 11 maart 2019 om 16:25
Hij heeft echter wel gelijk. Veel mensen (niet iedereen) denken zo. Maar dat is vrijwel overal zo hoor. Doen ze iig hier in Duitsland ook zo
Vind ik leuk
The Iceman +16166
maandag 11 maart 2019 om 16:27
Maar zeker niet de meerderheid. Als hij bij Marokko slecht speelt is er vast ook een deel dat loopt te zeiken op ‘die Hollander/Berber(?)’. Daar kan je toch geen beslissing op baseren.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:28]
Vind ik leuk
abraksas +2458
maandag 11 maart 2019 om 16:31
Daarom zeg ik ook dat je dat overal hebt ;).
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:24
Onzin, als mensen een negatieve mening hebben over een speler met Marokkaanse roots word meteen de discriminatie kaart getrokken, dat is het probleem.
Ze moeten sowieso beginnen met dat dubbele paspoort afschaffen. Het slaat nergens op dat een jongen die hier geboren en getogen is voor een ander land uit zou komen.
Er zijn nog steeds heel weinig plekken op de wereld waar mensen met een andere afkomst meer in de maatschappij op kunnen gaan dan in Nederland, en ik ben van mening dat dat heel heel veel zegt.
Vind ik leuk
abraksas +2458
maandag 11 maart 2019 om 16:26
Dat ook. je mag ook gewoon geen kritiek hebben want dan ben je racist.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:43
Nee hoor mensen willen rascisme goed praten bijvoorbeeld je mag alles zeggen wat wil maar mensen mogen mij geen racist noemen hoe krom ben jij!!!!!
Vind ik leuk
abraksas +2458
maandag 11 maart 2019 om 21:23
Onzin.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:03
Ik ben van mening dat ik eerder de nederlandse inlever dan de marokkaanse nationaleteit ik ben trots waar ik vandaan kom en dat geld ook voor Ziyech mazraoui en idrissi!!!!
Vind ik leuk
Peast22. +146
maandag 11 maart 2019 om 20:07
Hoe kun je nu trots zijn op iets(waar je vandaan komt) waar je niets voor hebt moeten doen? Ben je er ook trots op dat je twee benen hebt of dat je kunt zien?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:40
Ben jij dan geen trotste nederlander?
Vind ik leuk
barry m +520
dinsdag 12 maart 2019 om 15:00
ik ben dat wel ja,
ik woon al 10 jaar in brazilie en heb een paspoort,,,, het nederlandse omdat ik een nederlander ben.
ik zal nooit een brasiliaans paspoort nemen omdat ik geen brasiliaan ben.
ik vind het zware onzin om er 2 te hebben
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:30
Omdat je een overloper bent daarom zal ik mijn roots nooit inruilen voor een ander land ik ben trots op waar ik Vandaan kom.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:43
Jij moet ook trots zijn dat je hier onzin klaart daar kan je ook trots op zijn
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:00
Wat houd je tegen?
Het gaat mij er niet om wat je het trotst op bent en wat je jezelf het "meest voelt"

Het gaat mij erom dat het volkomen belachelijk is dat je een dubbele nationaliteit mag hebben.
En dat een jongen die hier geboren en opgegroeid is überhaupt een dubbele nationaliteit heeft en het land wat hem alles gegeven is wellicht laat gaan voor een land wat hij alleen maar kent van verhalen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:31
Ik heb twee paspoorten en ik zal ze altijd houden dus wat maakt dat uit ?????
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:00
Dat bedoel ik dus dat t belachelijk is dat t mogelijk is ok twee paspoorten te hebben.
Ma goed mij mening, ook niks persoonlijks overigens😉
Vind ik leuk
barry m +520
woensdag 13 maart 2019 om 15:56
je bent dus ook een profiteur!

je hebt dus in principe gewoon een nederlands paspooort om de voordelen van nederland te hebben.

maar je voelt je dus absoluut geen nederlander.
pfff laag niveau heb je.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:48
Ik wordt niet als een Nederland gezien pik dus dan maar een land die mijn wel respecteert en dat is je land van herkomst
Vind ik leuk
barry m +520
zaterdag 16 maart 2019 om 00:25
dan heb je dus geen 2 paspoorten nodig!
in nederland eigelijk alleen een werk vergunning ( een visum )
en mag je je andere paspoort houden waar je ook meer om geeft.

( opgelost )
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:42
Ik heb er twee en aan die twee heb ik belang
Vind ik leuk
barry m +520
zaterdag 16 maart 2019 om 15:40
precies,,,
lekker profiteren aan 2 kanten.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 18:46
Profiteren? Wat kan ik aan een nederlandse nationaliteit profiteren leg is mij dat even uit?
Vind ik leuk
barry m +520
zondag 17 maart 2019 om 01:54
weet je dat echt niet?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:58
Nee daarom vraag ik hetv
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:05
Gegeven ? Vriend nergens in de wereld krijg je iets gratis en is het jou probleem.dan dat ik twee paspoorten heb ik snap niet wat jou dan dwars zit????
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:53
Wat gegeven?
Dat hoor je mij niet zeggen toch, ik zeg alleen dat ik het belachelijk vind dat het mogelijk is om twee paspoorten/ nationaliteiten te hebben.
Slaat nergens op, om maar niet te spreken over degene die van twee walletjes mee eten.

Je bent Nederlander of je bent Marokkaan maar niet beide.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:09
Je wordt als Marokkaan gezien en niet als Nederlander ik zou nooit een Nederland er zijn of worden omdat je toch niet geaccepteerd wordt hoe bedoel eten van twee walletjes ?????
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
maandag 11 maart 2019 om 16:27
Whahahaha, en andersom dan? Marokanen zien zich als marokanen. Behalve als ze iets nodig hebben van de nederlandse regering, dan zijn het ineens nederlanders...


Hou toch op man met constant met gejank het slachtoffertje te spelen..

Onn topic, als hij slim is kiest hij het komende jaar nog hekemaal niet en concentreert hij zich vooral op zijn carriere bij psv.
Als hij over 1 of 2 jaar een basisplaats heeft kan hij nog altijd kiezen tussen nederland of marokko
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:41
Hij gaat lekket oor marokko kiezen en jij mag lekker gaan janken ahahaha
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
maandag 11 maart 2019 om 21:10
Zo’n reactie plaatsen en het dan raar vinden dat marokanen soms anders behandeld worden... Spiegeltje nodig achmedje?

Verder zal het mij een rotzorg zijn voor wie hij kiest. Als hij liever voor een B land wil voetballen tussen de knolletuinen en fufuzela’s moet hij dat natuurlijk helemaal zelf weten..
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:26
FUFUZELA'S vriend hij gaat niet voor zuid Afrika spelen ?

Volgens weet jij niks van voetbal.

Over dat Marokkanen anders behandeld worden we worden dus al raar aangekeken dus ik maak me niet druk Ihataren kies gewoon voor marokko je wordt door een groot groep Nederlanders toch als een terrorist of en profiteur gezien!!!!!!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
dinsdag 12 maart 2019 om 21:32
Triest triest en nog eens triest..

Door mannetjes zoals jij, die zich constant in de slachtofferrol zetten, en het hier tussen de boze witte mensen zo ontzettend slecht hebben, krijgen veel marokkanen een slechte naam. 3x raden, je stemt op denk??

Wat een zielige vertoning ben jij zeg.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:57
Stem op niemand hele politiek is een sprookje allemaal leugenaars.

Hoezo triest we worden als uitschot behandeld vind je het gek dat Marokkaanse spelers voor marokkaanse elftal spelen ??? geloof mij maar Ziyech en alle Marokkaanse spelers denken zoals mij.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 22:03]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:59
Slachtofferrol nee hoor ik ben het al gewend verbaasd me niet dat mensen haat uiten richten bepaalde soort en ras helaas jij dan stem.je op PVV of FVD?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
dinsdag 12 maart 2019 om 22:05
Waar zie je mij haat uiten in de richting van wie dan ook?

Het probleem is dat jij, en vele met hou, in alles wel wat verkeerds zien. Terwijl er niks aan de hand is. Maar als het je niet bevalt wat je hoort is diegene ineens een tokkie of pvv stemmer..
Heb je echt niet door hoe zielig dit is? En wat voor kut leven je daardoor eigenlijk hebt. En dat komt niet door de witte man maar doordat je jezelf altijd achtergesteld en zielig voelt en fijn in de slachtofferrol kruipt.

Hopelijk zie je ooit het licht. Fijne avond
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:09
Vriend ik heb het ook niet tegen jou maar er zijn meerdere die haat uiten maar ik trek me der echt niks van aan en ik neem het alleen van mij aan. wat ik raar vind waarom roepen ze spelers van Marokkaanse afkomst op het zijn toch criminelen en tuig en noem maar op !!!!!!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
dinsdag 12 maart 2019 om 22:13
Ik kan niet ontkennen dat dat geroepen wordt door een heel klein gedeelte van de nederlanders.
Maar de groep vanuit de marrokanen die alle nederlanders pedofilen zijn is minstens net zo groot.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je bij iedere groep zulke sukkels hebt. Bij ons, maar ook zeker bij jullie.
Wilders wordt door marrokanen verkettert maar ze stemmen wel op denk. En die doen precies hetzelfde als die wilders.

Problenen komen dus van beide kanten. Zo fijn zijn als dat vanuit marrokaanse kant ook eens onderkent zou worden
Vind ik leuk
Dani82 +3237
maandag 11 maart 2019 om 16:28
Als je 2 paspoorten heb ben je geen echte marrokaan
Vind ik leuk
Cruggax +490
maandag 11 maart 2019 om 16:37
Precies!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:00
Kut paspoort heb ik Van wegen mijn werk anders had ik hem.allang door play gespoelt
Vind ik leuk
Dani82 +3237
dinsdag 12 maart 2019 om 22:48
Je baantje achter de vuilniswagen kan je ook wel vaarwel zeggen als je baas dit leest
Vind ik leuk
companen +2149
maandag 11 maart 2019 om 16:28
Nederlanders zijn zulke slechte mensen he? Hij mag zich gelukkig prijzen dat zijn voorouders hierheen zijn vertrokken. Simpele zielen gedachten heb jij.
Vind ik leuk
Enw02 +661
maandag 11 maart 2019 om 16:35
Pffff zielige reactie !!!
Vind ik leuk
Mistered +590
maandag 11 maart 2019 om 16:38
Daar heb je weer zo"n DENK figuur.
Vind ik leuk
Polly11 +4160
maandag 11 maart 2019 om 16:40
O jee, de racistische Calimero kaart. Wat een onzin.
Vind ik leuk
BT410 +398
maandag 11 maart 2019 om 16:42
Een ezel ziet nooit z'n eigen fout. Welkom op het boerderij.
Vind ik leuk
hollister +718
maandag 11 maart 2019 om 16:19
Hier spreekt nog zo n fin
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:09
Die aasgieren staan altijd vooraan, misschien eens beginnen met het opleiden van talent in eigen land.
Vind ik leuk
Sven! +1129
maandag 11 maart 2019 om 16:10
Maar dat kost geld.
Vind ik leuk
davidben +6482
maandag 11 maart 2019 om 16:11
Psv heeft zijn opleiding verzorgd en zal daar later ook voor worden beloond. Knvb heeft er niks mee te maken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:14
Ik doel meer op het feit dat bijna geen speler in het nationale elftal van Marokko daadwerkelijk zijn opleiding in Marokko heeft genoten. De hele selectie bestaat uit jongens uit Europese landen.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1345
maandag 11 maart 2019 om 16:30
Zegt wel wat over die jongens. Ze zijn fier op hun vaderland.
Vind ik leuk
Polly11 +4160
maandag 11 maart 2019 om 16:44
Jawel, want hij heeft een plek ingenomen bij de jeugd elftallen van Oranje. Straks worden er bij Jong Oranje geen Marokkaanse Nederlanders meer geselecteerd, omdat ze toch niet voor Nederland kiezen, en dan zijn we weer rascistisch. Deze jongen heeft veel weg van Ibi, hopelijk maakt hij dezelfde keuze
Vind ik leuk
davidben +6482
maandag 11 maart 2019 om 16:48
Gelukkig mag eenieder zelf bepalen wat men doet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:02
Hebben we ook maar spelers die in NL spelen zijn Marokkanen ook Wilders en zijn aanhangers moeten ons niet dus lekker voor marokko kiezen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:09
Daar begint dat gezeik weer. Laat de keuze aan dat gastje over. Hij heet Mohamed en volgens de PVV en FvD hoort hij voor Marokko te spelen.
Vind ik leuk
The Iceman +16166
maandag 11 maart 2019 om 16:10
Toch niet gek dat Marokkaanse media dit berichten als het zo is?
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:15]
Vind ik leuk
Elohim +1425
maandag 11 maart 2019 om 16:16
Ook daar te wonen.. toeval dat je dat niet noemt?
Vind ik leuk
Nummer 23 +67
maandag 11 maart 2019 om 16:24
Oh de Partij van Verliezers? En Fratsen voor Dommen..tsja.
Vind ik leuk
companen +2149
maandag 11 maart 2019 om 16:30
Waarom? Ik vindt Denk een veel gevaarlijke partij, stelletje racisten zijn dat.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:37
Waarom? Onderbouw het eens met feiten.
Vind ik leuk
Enw02 +661
maandag 11 maart 2019 om 16:36
Jij moet het theater in, wat een humor
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
maandag 11 maart 2019 om 16:29
Nee hoor, volgens die partijen hoort hij alleen het nederlands paspoort te hebben. En dus kan hij volgens die partijen alleen voor ons land uitkomen 😉
Vind ik leuk
Polly11 +4160
maandag 11 maart 2019 om 16:44
Nee hoor, hij is Nederlander
Vind ik leuk
Rodapaus +6131
maandag 11 maart 2019 om 16:09
Hopen dat het Nederlands elftal binnenkort wat meer allure heeft
Vind ik leuk
Het Brein +4765
maandag 11 maart 2019 om 16:10
Meteen laten debuteren tegen Wit Rusland..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:23
Laten debuteren tegen malawai
Vind ik leuk
AllAdIn +24569
maandag 11 maart 2019 om 16:10
And the game is on..
Vind ik leuk
sundaymanara +1310
maandag 11 maart 2019 om 16:10
Geen seconde KNVB tijd insteken dus.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:11
Pas oproepen als hij er echt rijp voor is. Dit is ook niet eerlijk voor talenten met een NL paspoort. Het is graag of niet hoor.Ik wil alleen spelers met trots voor Oranje.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:11
Dag hoor!
Vind ik leuk
The Genius +3792
maandag 11 maart 2019 om 16:12
Ik blijf het raar vinden dat er geen vergoeding betaald moet worden als iemand in alle jeugdelftallen heeft gespeeld en dan voor een ander land uitkomt
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:13
Wel de lusten maar niet de lasten. Stelletje opportunistische ratten bij de Marokkaanse bond daar.
Vind ik leuk
The Genius +3792
maandag 11 maart 2019 om 16:14
Ik bedoel het meer in algemene zin maargoed
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:14]
Vind ik leuk
The Iceman +16166
maandag 11 maart 2019 om 16:17
That escalated quickly.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:25
Marokkaanse bond doet gewoon goed haar werk
Vind ik leuk
Polly11 +4160
maandag 11 maart 2019 om 16:46
Schijnbaar niet, is nooit opgeroepen voor de jeugd elftallen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:12
Dat in Nederland geboren en getogen spelers als Ziyech en Mazraoui besluiten om uit te komen voor een ander land, geeft toch wel aan dat de integratie van 'medelanders' flink mislukt is. Afschaffen dat tweede paspoort.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:14
Exact.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 16:25
Zolang jij medelanders tussen aanhalingstekens schrijft, is er ook voor jou nog wel wat werk aan de winkel.
Vind ik leuk
companen +2149
maandag 11 maart 2019 om 16:34
Dat zijn het toch ook, zullen ze ook altijd blijven, tenzij zichzelf meer aanpassen aan Nederland misschien ligt groot gedeelte wel bij hun.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 17:46
Misschien moet jij je aanpassen aan Nederland en eerst fatsoenlijk Nederlands leren... Wat is je punt en in hoeverre is dat een reactie op mijn reactie?
Vind ik leuk
Nummer 23 +67
dinsdag 12 maart 2019 om 17:54
Er zijn meer kleurlingen op deze aardkloot dan... blanken. Stel die 2 miljard chinezen komen bij Lobith( lees Spijk) ons land binnen varen, dan gaat kortzichtige Jakjes niet meer varen naar Zuidlaren, maar dit geheel terzijde
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
maandag 11 maart 2019 om 16:32
Nee joh, op ziyech na heeft niemand hoeven te kiezen. Simpelweg omdat nienand goed genoeg was om nederlands elftal iberhaupt te halen.
En als van basten zich normaal had gedragen had ziyech gewoon voor nederland uitgekomen
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 11 maart 2019 om 16:45
Pak je net de 2 die ik nog wel kon snappen. Blind liet Ziyech gewoon links liggen.
Mazraoui speelt al jaren in de Marokkaanse jeugd-elftallen.

Kijk ik vind het ook naar dat er jongens zijn die alle jeugd-elftallen van Oranje doorlopen en dan voor Marokko kiezen, dat zou ook niet moeten kunnen. Maar jongens die al jaren voor de Marokkaanse jeugdelftallen spelen hebben toch lang geleden al besloten dat ze daarvoor uit willen komen.

Of gaan we straks hier ook klagen dat Xavi Simons al jaren in Spanje woont en beter Spaans spreekt dan Nederlands? Maar toch in Oranje komt waarschijnlijk? (Speelt altijd voor Nederlandse jeugd-elftallen)
En Xavi Simons heeft al 4 of 5 keer de jeugd ballon d'or gewonnen en staat dus bekent als de beste jeugdspeler ter wereld.

En we zijn met z'n allen maar wat blij dat hij Nederlander is.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:25
Vindt ik al weer iets anders. Die Simons speelt altijd voor NLse jeugdelftallen. Net zoals Mazraoui bij Marokko dat heeft gedaan. Het is gewoon raar dat als je bij Jong Oranje gepeeld hebt en dan voor Marokko kiest.
Vind ik leuk
davidben +6482
maandag 11 maart 2019 om 16:46
Volgens mij leven we in een democratisch land. Of niet?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:01
En hoe zou dat komen marokkanen worden jaren in hokjes gestopt.

Niks is mislukt je bent een Marokkaan en je blijft een marokkaan!!!!
Vind ik leuk
Dionisius +107
maandag 11 maart 2019 om 16:13
Het wordt wel vermoeiend voor Koeman als hij met elk jochie van 16/17 dat een leuke wedstrijd speelt in gesprek moet gaan en hem moet overtuigen voor Oranje te kiezen terwijl het ook makkelijk kan dat hij pas over 2 jaar mag debuteren. Persoonlijk vind ik dat die taak er ook is voor zijn huidige trainer bij de oranje beloften.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:19
het gaat om de grote talenten pancake..
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
maandag 11 maart 2019 om 16:35
Ja en??

Ook voor deze jongens moet het een eer zijn om voor nederland uit te komen. Heeft verdomme 2 wedstrijdjes in eredivisie gespeeld dus nog helemaal nergens recht op.
Als hij slim is dan wacht hij nog 2of 3 jaar op nederlands elftal. Maar mocht hij haast hebben dan moet hij maar lekker naar marokko gaan. Tis graag of niet. Ook voor grote talenten
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:22
dus jij beweert dat het geen talent is
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
maandag 11 maart 2019 om 17:50
Waar zie je mij dat in hemelsnaam beweren dan??

Er zijn wel meer grote talenten van 17. Moeten die ook al worden opgeroepen? Maar deze jongen wel omdat hij toevallig 2 paspoorten heeft? Dacht t ff van niet. Als hij zijn gezonde verstand gebruikt kiest hij voorlopig nog helemaal niet!
En als hij na 2 basisplaatsjes in de eredivisie geen geduld heeft en zo gek is om op de uitnodiging van marokko in te gaan dan weet je ook meteen wat voor vlees je in de kuip hebt
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:34
daar ga je weer....deze knul heeft een hoop talent..t heeft niks met paspoort te maken ..ik hoop dat hij voor Marokko kiest
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
dinsdag 12 maart 2019 om 09:53
Wat lul jij nu toch allemaal man? Waar zeg ik in hemelsnaam nu iets verkeerds? Aangezien jij hoopt dat hij voor marokko kiest, wat natuurlijk je goed recht is, vermoed ik dat jij ook die roots hebt.. stop nu eens met overal iets achter te zoeken! Als je maar denkt dat er iets racistisch staat beginnen velen al te steigeren. Terwijl er niks aan de hand is.

Nogmaals, deze jongen zou op dit moment helemaal niet moeten kiezen. Eerst concentreren PSV. Keuze komt later wel.
Gelukkig heb ik begrepen dat dit ook precies is wat hij gaat doen. Voorlopig geen keuze en voorlopig nog in nederlandse vertegenwoordige elftallen
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:04
sorry hoor maar jij bent passief agressief ..en hij moet helemaal niks ..
Vind ik leuk
Sooike1208 +5497
dinsdag 12 maart 2019 om 10:16
Passief agressief... oke.........
Vind ik leuk
Dionisius +107
dinsdag 12 maart 2019 om 09:23
Als hij in de beloften van Oranje speelt ga ik er van uit dat ie daar speelt omdat hij de potentie heeft voor het grote Oranje. Moet Koeman dan maar met alle spelers van de beloften in gesprek die ook voor een ander land uit zouden kunnen komen?

Bovendien, als je alleen maar met bepaalde spelers in gesprek gaat geeft dit een verkeerd signaal af naar de spelers die je niet benaderd.En Marokko wordt op die manier juist aantrekkelijker, en op een gegeven moment ook voor de enorme talenten. Deze jongens hebben over het algemeen best wel veel eergevoel. Als je dan dus overduidelijk laat blijken dat je ze alleen maar puur op kwaliteit snel wil vastleggen en het je verder niet boeit, gaan ook deze jongens eerder naar Marokko. Die waarschijnlijk een veel warmer beeld creëren.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:13
Hier wordt je toch moe van.
Ze moeten godverdomme allemaal blij zijn dat ze hier mogen wonen en de kans krijgen om zich te laten zien op de Nederlandse velden.
Er wordt een gespreid bedje voor ze klaargelegd en als dank laten ze je stikken.

Gewoon lekker voor Nederland kiezen en anders terug naar Marokko sturen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:19
Doe normaal man. Dat ze in Nederland wonen, betekend nog niet dat ze geen vaderlandsliefde hebben en niet voor Marokko mogen kiezen. Niet iedereen vind dit land zo leuk als wij. Als ik een dubbel paspoort had, had ik wss ook niet voor dit slangenland gekozen.
Vind ik leuk
barry m +520
maandag 11 maart 2019 om 16:36
je comentaar slaat nergens op!
ze willen de voordelen van nederland als het erop aan komt maar willen ook de voordelen van marokko.
en jij ziet dat niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:42
Ik zie dat prima, maar enerzijds hoeven ze niet op sollicitaties te komen omdat ze Mo heten, maar moeten wel voor het Nederlands elftal kiezen als ze die kans krijgen. 80% van de volkswijken stemt op Wilders, omdat ze van Marokkanen af willen, maar als zo'n jongen voor Marokko kiest, is hij ondankbaar. Probeer je eens in iemand anders schoenen te verplaatsen. Nederland is niet zo mooi als geschetst wordt.
Vind ik leuk
barry m +520
maandag 11 maart 2019 om 16:53
waarom willen ze dan zo graag naar nederland ?
verklaar je nader.

de opleidingen, structuur je vrijheid ect etc alles is beter in nederland dan marokko.
alleen is het in marokko lekkerder weer verder niks
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:56
Willen zo graag naar Nederland? Voor zover ik weet, kiest een baby niet waar de geboren wordt. De generatie uit de jaren 70 koos bewust voor Nederland. De jongens van deze generatie hebben er niet voor gekozen.

Haha vrijheid, hou toch op. Noem jij een belastingdienst die de helft van je inkomen afneemt vrijheid?
Vind ik leuk
barry m +520
maandag 11 maart 2019 om 17:04
het is al generatie op generatie, als je het over de jaren 70 hebt dat is al 50 jaar geleden.
dus ze hebben er voor gekozen in nl te blijven ja!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:38
ze hebben er niet voor gekozen ..ze zijn hier gekomen als gastarbeiders..om nl op te bouwen
Vind ik leuk
barry m +520
dinsdag 12 maart 2019 om 14:41
precies en zijn nooit meer weg gegaan, in tegendeel ze halen hun hele famile ook naar nl ( dit is omdat het in marokko zo goed is?)
en de meeste ( ik zeg dus de meeste niet iedereen) leven van de sociale dienst en krijgen een uitkering.

Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:21
Ze mogen hier uiteraard wonen als ze hier geboren zijn. Dat je blij mag/moet zijn dat je in dit land woont is 100% zo. Denk dat anders alle Marokkanen allang terug naar hun eigen land waren gegaan als het daar beter was.

Ik zou zeggen verander de regels. Wanneer je voor jong Oranje speelt, dan zit je daar aan vast.
En tja dan ben je nog jong, maar 17 is ook nog jong. En uiteindelijk kiezen de ouders en familie het toch. Dus leeftijd maakt dan niet uit.

Maar dan heb je iig meer ruimte in de jong Oranje teams voor spelers die wel voor altijd voor Oranje willen voetballen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:35
blij zijn te mogen wonen ...no is opgebouwd door allochtonen..zonder ons at je elke dag stampot guppie
Vind ik leuk
barry m +520
dinsdag 12 maart 2019 om 14:42
ze hebben inderdaad geholpen opbouwen en zijn nu bezig met nederland leeg te trekken.
Vind ik leuk
hollister +718
maandag 11 maart 2019 om 16:16
Als deze Fin ook weer voor Marokko kiest dan moet Nederland stoppen met het laten spelen van Marokkaanse spelers in de vertegenwoordigende jeugdelftallen van Nederland..... het is toch te gek voor woorden dat al die gastjes lekker opgeleid worden in het land waar ze geboren zijn, deel uit maken van alle vertegenwoordigende jeugdelftallen en spelen van bv Europese jeugdtoernooien als BV EK onder 17 waar ze Europees Kampioen zijn geworden en dan als het er werkelijk op aan komt door sociale druk kiezen voor Marokko... dan moeten al dat soort gastjes ook maar keuzes maken als ze 12 of 13 zijn... uiteindelijk gaat het toch niet om de keuze van de speler zelf maar van zijn sociale omgeving en zeker niet zonder "druk". Dit soort gastjes blokkeren gewoon plekken van andere jonge talenten.... Mot een afgelopen zijn met dat gezeik van dat volk...
Vind ik leuk
barry m +520
maandag 11 maart 2019 om 16:25
100% met je eens
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 15:54
goedzo ..
Anders mocht je weer op de mat gaan zitten
Vind ik leuk
barry m +520
dinsdag 12 maart 2019 om 16:02
nee daar mag jij weer plaats nemen.
maar bedankt voor de uitnodiging
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:45
AMEN
Vind ik leuk
Het Brein +4765
maandag 11 maart 2019 om 23:57
Perfect verwoord!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:17
Zolang Frenkie niet opeens voor Spanje kan kiezen, mogen al die mocro's lekker voor Marokko kiezen. Op Ziyech na, zouden ze stuk voor stuk niks aan Oranje toevoegen.
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 21:54
Met Zyech zou je kunnen zeggen dat NL het zelf heeft verpest!. Ik vraag me overigens af in hoeverre deze spelers kunnen kiezen vanuit het oogpunt van sociale druk...
Vind ik leuk
Snappi +28
maandag 11 maart 2019 om 16:18
Haha Mo'tje gaat sowieso voor Marokko kiezen
Vind ik leuk
Erik-Vites +723
maandag 11 maart 2019 om 16:19
Tja wat moet je er mee....
Heeft nog niks laten zien en dan nu al moeten selecteren voor Oranje?
Dan had hij nu basis moeten staan, zal een lastig verhaal worden bij Oranje.
Al weet je het maar nooit natuurlijk.
Afwachten...
Vind ik leuk
keesje s +892
maandag 11 maart 2019 om 16:19
Mooi laten gaan...
Vind ik leuk
Oale grond +1070
maandag 11 maart 2019 om 16:20
Zoals Cruijff al zei: "Elk nadeel heb zijn voordeel". Het Marokkaans elftal is gewoon een satelliet Nederlands elftal. Komende WK's dubbele kansen. Wel verplicht een Nederlands shirt onder het Marokkaans shirt, anders stoppen we met alle toeslagen en uitkeringen😉😁
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:22]
Vind ik leuk
Nummer 23 +67
maandag 11 maart 2019 om 16:21
Koeman.. Koeman.. wordt geen kameel in de woestijn op zoek naar spelers met een noord afrikaans uiterlijk. Wordt geen d(r)ommedaris ie niet meer...
Vind ik leuk
barry m +520
maandag 11 maart 2019 om 16:22
als ze voor marokko kiezen moet het nederlands paspoort afgenomen worden.
nederland lijkt wel het opleidings centrum voor marokko!
en marokko moet een opleidings vergoeding betalen aan de knvb.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 16:28
Want voetbal is zooooo belangrijk. Belangrijk genoeg om een paspoort voor af te pakken.
Vind ik leuk
barry m +520
maandag 11 maart 2019 om 16:40
het gaat om de nationaliteit niet alleen om het voetbal!
het is zeer simpel je ben nederlander of marokaan dat moet niet zo moeilijk zijn toch?

en ik vind dat dat al besloten moet worden bij de jeugt.
je kan niet de hele jeugd voor oranje uitkomen en na de A ineens voor marokko kiezen.

een van de 2 paspoorten moet inderdaad helaas ingelevert worden.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 17:34
Waarom kan je niet Nederlander én Marokkaan zijn? Of Nederlander én Duitser, of Surinamer, of Belg?

Voor de nationale ploeg moet je een keus maken, maar waarom zou je dan in vredesnaam je andere paspoort in MOETEN leveren?
Vind ik leuk
Oale grond +1070
maandag 11 maart 2019 om 17:02
Eigenlijk heel logisch, ga je in het leger van een ander land, dan verlies je als Nederlander ook je nationaliteit. En Michels zei al: "Voetbal is oorlog".
Vind ik leuk
barry m +520
maandag 11 maart 2019 om 17:06
klopt 110%
mensen die 2 paspoorten hebben willen dat niet verliezen en worden gek als het weer over 2 nationaliteiten gaat.
Vind ik leuk
Oale grond +1070
maandag 11 maart 2019 om 17:17
Eigenlijk heel vreemd, maar ja dit valt bij sommige bevolkingsgroepen onder het kopje "wel de lusten, niet de lasten".
Wel heel triest, ken een Nederlandse legionair, welke nu statenloos is. Geen enkel recht meer op wat dan ook in Nederland.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 17:37
Het zijn meer de onderbuik pvv'ers die gek worden zodra het over dubbele paspoorten gaat...

Het is ook niet zo heel gek dat mensen met een dubbel paspoort die niet in willen leveren. Jij wil toch ook niet je nationaliteit inleveren?
Vind ik leuk
Oale grond +1070
maandag 11 maart 2019 om 17:59
Ik persoonlijk heb niets met de PVV, maar dubbele nationaliteit? Dat blijft een vreemd fenomeen. Zelf zou ik zeggen je hebt een Engelse, Turkse, Franse, Marokkaanse identiteit, maar 1 staatsburgerschap.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 18:36
Waarom is het zo’n raar fenomeen dan? Waarom zou je niet twee of drie nationaliteiten kunnen hebben?
Vind ik leuk
Oale grond +1070
maandag 11 maart 2019 om 18:44
Uitgaande dat mensen zowel de lusten als de lasten dragen bij dubbele nationaliteit, zou ik zeggen geen probleem, dus in 2 landen belasting betalen etc., dus de lasten, dan is het geen probleem om ook de lusten te ontvangen. Echter hier gaat het toch mis in veel gevallen.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 19:51
Waarom zou je belasting betalen in een land waar je niet woont? Nationaliteit en belasting betalen hebben niets met elkaar te maken. Als ik morgen in Spanje ga wonen en werken zal ik daar belasting moeten betalen, ondanks het feit dat ik alleen een Nederlands paspoort heb.

Ik ben oprecht geïnteresseerd, ik heb namelijk nog nooit een overtuigend verhaal gehoord waarom dubbele paspoorten voor doorsnee burgers nou zo problematisch zijn. Bij militairen of politici zou ik het nog kunnen plaatsen, maar wat maakt het uit dat je buurman die IT-er of bouwvakker is, naast een Nederlands paspoort ook een Italiaans paspoort heeft?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:06
Word je dan ook betaald in mill.
En je opleidings bazen willen je of moet je zelfs x jaar bij het bedrijf blijven ..en terrecht
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:43
Heeft NIETS MET PVV TE MAKEN .WANT IK STEM NIET OP LANDELIJKE STEMMING
LOKAAL WEL
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 19:53
OKÉ BEDANKT
Vind ik leuk
RGB +1226
maandag 11 maart 2019 om 20:26
Volgens mij kunnen Marokkanen helemaal geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Dus dat is een non-issue. Een opleidingsvergoeding is, denk ik, wel een goed idee.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:40
nl opleiding voor de hele wereld is algemeen bekend
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:24
Moeilijke keuze voor die jongen, zeker omdat hij nog geen basisspeler bij Oranje zal zijn en de vraag is of hij dat ooit wordt. Bij Marokko is die kans groter.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:25
Het is volgens mij beter geen jeugdspelers met ook een marokkaanse pas in de Oranje-jeugdelftallen meer op re roepen. Ze krijgen interlandervaring van Nederland en kiezen dan voor Marokko. Dat is dus eigenlijk werk voor Marokko. Bovendien hoeven die jongens niet meer te kiezen, alles van begin aan duidelijk dus. Wij hebben genoeg goeie jeugdspelers met alleen de nederlandse pas.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 19:53
Je kunt ook zeggen dat die Marokkaans-Nederlandse jongens het niveau opkrikken (anders waren ze niet opgeroepen) en daarmee alle andere Nederlandse voetballers stimuleren om nog beter te worden. Concurrentie maakt beter.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:58
Ze houden de Nederlandse voetballers juist uit de selectie en daarna zijn ze weg. Ik zeg ook niet dat ze beter of slechter zijn dan de Nederlanders
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 20:00
Dan zijn de niet geselecteerde jongens niet goed genoeg en gaan beter hun best doen. Daarnaast wordt het niveau op trainingen ook hoger.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:06
Maar je hebt dan toch niks aan die Marokkaanse spelertjes voor de toekomst van Oranje ook al zijn ze beter. Het draait toch alles om Oranje en niet om de onder-elftallen.
Vind ik leuk
jamesquinn +4089
maandag 11 maart 2019 om 23:42
Nou ja, de spelers die wel doorstromen naar oranje hebben dus onder grotere concurrentie moeten knokken zijn daardoor ook beter geworden. Niet zaligmakend, maar helemaal niets heb je er ook niet aan.
Vind ik leuk
barry m +520
dinsdag 12 maart 2019 om 14:54
maar niet in de jeugt teams van het nederlands elftal.
laat ze alleen in de competitie spelen.
ik zou ze pas oproepen als ze hebben besloten voor welk land ze willen uitkomen als ze volwassen zijn. ( dit met een contract )
Vind ik leuk
JaJaBijna +107
maandag 11 maart 2019 om 16:27
Laat al die profeerders gaan, hebben hele jeugd in nederland meegelopen maar wel daar in de nationaal elftal gaan spelen ;) en dan klagen als we zeggen marokkaan, wantja ze zijn (nederlanders) gewoon optuffen en alles terugbetalen wat nederland heeft betaald aan jou en je uitkering ouders 👋🏼👋🏼👋🏼 Iedereen die klaagt op me reactie mag ook naar marokko
Vind ik leuk
bramski +101
maandag 11 maart 2019 om 16:59
Hoop dat ze degraderen
Vind ik leuk
Nr14always +3677
maandag 11 maart 2019 om 16:27
Heel simpel bij keuze ander land dan NL paspoort innemen.
Was dit de USA, gekke Trump zou hem persoonlijk het paspoort afnemen, waar zijn we hier mee bezig?.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:49]
Vind ik leuk
JaJaBijna +107
maandag 11 maart 2019 om 16:28
Amen🙌🏼
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:27
Het zou zonde zijn wanneer hij voor Marokko kiest. Niet vanwege het land, want dat is prima, maar vanwege de Afrika cup die toch altijd slecht in de europese speelschema’s past.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:30
Afrika cup wordt vanaf dit jaar in Juni/Juli gespeeld
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:33
Hmmm dat wist ik niet. Dat scheelt al wel veel. Maar dan zouden we hem, als hij echt zou doorbreken, alleen op een wk zien spelen tegen de grote landen.
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
maandag 11 maart 2019 om 16:31
Laat gaan, laat gaan !
Vind ik leuk
Enw02 +661
maandag 11 maart 2019 om 16:31
Lekker voor marokko laten kiezen. Die andere die dat gedaan hebben missen we ook niet. Ook kappen met ze te selecteren voor jong oranje.
Vind ik leuk
rinirat +3513
maandag 11 maart 2019 om 16:32
Laat maar snel gaan, plse geen aandacht meer aan schenken!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:38
Ach als ze uit ieder europees land 4 a 5 spelers zo gek weten te krijgen, dan kunnen ze wel 10 teams samenstellen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:42
Als hij voor Marokko kiest gewoon de ww uitkering van zijn ouders top zetten.
Laten ze die dan ook maar via Marokko regelen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:40
Niet ALLEEN MAROKKO
OOK ANDERE LANDEN.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1620
maandag 11 maart 2019 om 16:49
Veel plezier in die armoedige woestijn! Ik vind dat je niemand moet overhalen om voor een land te spelen, lekker zelf laten beslissen
Vind ik leuk
Maxx Jw +1422
maandag 11 maart 2019 om 16:50
Daar gaan we hoor...
Vind ik leuk
Dommetje +3124
maandag 11 maart 2019 om 16:51
Hier moet Koeman zeker mee in gesprek gaan .
Zo,n toppertje in spé moet voor Nederland gaan spelen .
Hoop dat hij voor Oranje kiest .
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:51
Ach daar hebben we het al hoor, ik zeg Ronald, stuur hem een berichtje en zorg dat hij in het elftal komt aub.
Vind ik leuk
bramski +101
maandag 11 maart 2019 om 16:56
Ken ie mooi mee doen aan de Afrika cup ..
Vind ik leuk
Maxx Jw +1422
maandag 11 maart 2019 om 17:02
Ja spelen tegen Egypte Tunesië jezus wat waren die landen slecht op het WK
Vind ik leuk
Come on Utreg +29688
maandag 11 maart 2019 om 16:57
Graag of niet. Het lijkt me dat hij deel wil uitmaken maken van geweldige lichting die er aan zit te komen.
Vind ik leuk
koppig +527
maandag 11 maart 2019 om 17:01
De KNVB moet gasten met 2 paspoorten eerder verplicht laten kiezen anders gewoon een echte Nederlander de kans geven ze pakken de plaats af en belemmeren zo andere talenten om verder te komen
Vind ik leuk
Beste PSV +283
maandag 11 maart 2019 om 18:03
Of geen 2 paspoorten meer is nog beter dan ben je overal vanaf
Vind ik leuk
Koeien +3709
maandag 11 maart 2019 om 17:02
De keus ligt gewoon bij hem, daar ga ik verder niet van wakker liggen en zal ik gewoon respecteren, ook al heeft ie 50 paspoorten.

Ik zou het schandelijker vinden als de Marrokaanse bond hem alleen zou laten spelen om hem zo snel mogelijk te strikken. Hoop ook dat Koeman dat niet doet.

Enne wat is dat bekende namen op hem in laten praten? Moeten spelers als Ziyech en Idrissi hem 'overtuigen' te gaan spelen? Dat zegt meer over de Marrokaanse bond dan de jongen zelf.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:07
Mo moet goed opletten, Koeman is niet eerlijk...............heeft voorkeuren.........
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:39
Gek of niet ??
Hoevaak laten te pakken nemen
Om met oefenwedstrijd mag die meespelen..bij ECHTE wedstrijden wie het er toe doen kiezen ze voor hun LET OP ^TWEEDE LAND^
Het zijn Nederlandse ..
Vind ik leuk
BS +1333
maandag 11 maart 2019 om 17:07
Denk dat het Nederlands elftal beter af is zonder Marokkanen als met. Marokkanen, spelen vooral voor zichzelf, en niet als team. Daarbij krijg je ook nog een groepjes vorming in de selectie. Lekker voor Marokko kiezen, Nederland heeft ze niet nodig, komt een goede lichting aan. Als je moet denken voor welk land je wil gaan spelen, laat maar zitten, je wil voor 300% dat oranje shirt aan hebben en anders niet.
Vind ik leuk
JWK +795
maandag 11 maart 2019 om 17:37
Goed gesproken👍🏻
Vind ik leuk
Beste PSV +283
maandag 11 maart 2019 om 18:01
Trots is aller belangrijkste je kunt alle soorten spelers hebben in je team maar ach ja we komen uit voor oranje en wil een balletje trappen moeten we niet hebben. Zo een periode hebben we gekend natuurlijk
Vind ik leuk
Kakkerlak +592
maandag 11 maart 2019 om 18:02
klopt helemaal
Vind ik leuk
NvC +8476
maandag 11 maart 2019 om 17:12
En Gosens? Die Duitse linksback van Atalanta die voor NL wil uitkomen? Vond het toen stil in de comments.
Vind ik leuk
rober2704 +841
maandag 11 maart 2019 om 17:15
De KNVB moet jeugdspelers die in Nederland zijn geboren met een marrokaanse achtergrond niet meer oproepen voor de nederlandse jeugdelftallen voordat ze een keuze hebben gemaakt voor welk land ze willen spelen. Nu zit de knvb veel tijd en kosten te maken voor deze spelers en zien ze ze later alsnog voor Marroko kiezen. Er is niets op tegen dat deze jongens met hun hart kiezen voor Marroko maar de KNVB moet niet zo dom zijn ze daarvoor toch al te gaan selecteren voor de nederlandse jeugelftallen.
Vind ik leuk
Mari +12407
maandag 11 maart 2019 om 17:19
Marokko wordt steeds sterker
Vind ik leuk
Ray01 +142
maandag 11 maart 2019 om 17:21
Ze worden slapend sterker, zonder 1 vinger voor te hoeven uit te steken..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:19
Maakt verder niet uit dat hij hier is opgeleid, in Marokko was hij waarschijnlijk kamelendrijver geworden.
Vind ik leuk
Ray01 +142
maandag 11 maart 2019 om 17:19
Het is jammer deze regel. Als een speler al in de jeugd reeds gekozen heeft voor het land waar het woont, dan zou de wereldvoetbalbond en/of de UEFA een regel dienen te maken dat diegene automatisch in het A elftal van dat zelfde land moet spelen. Er moeten meer drempels en barrieres komen voor deze dubbele nationaliteit situatie, zodat het land waar de spelers zijn opgevoed, opgegroeid en opgeleid (op de vele speelvelden, met vele lokale trainers, lokale hulp) de vruchten van hun investeringen terug krijgen.. Want anders lijkt dit op ordinaire diefstal.. En dit kan natuurlijk niet..!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 21:51]
Vind ik leuk
Blije +60
maandag 11 maart 2019 om 18:42
Die gasten ook niet meer in die jeugd elftallen laten spelen.
Want Nederland daar geven ze geen moer om
Vind ik leuk
SantiagoErik +1399
maandag 11 maart 2019 om 17:20
Hij beslist zelf echt niet hoor. Dat doet de familie😬
Vind ik leuk
Beste PSV +283
maandag 11 maart 2019 om 17:56
Hij zal t geld hebben straks dus geld bepaalt heleboel hoor en ik zeg niet dat jij geen gelijk hebt ofzo maar hoop iig dat ie voor oranje kiest
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 18:29
Bij hun wel
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:35
Belachelijk.
Maar wel ong 1 mil. Per jaar opstrijken
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:28
Als je invertegenwoordigende teams van Oranje voetbalt moet je niet naar Marokko gaan naar mijn mening.
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 18:29
Eens!
Vind ik leuk
JWK +795
maandag 11 maart 2019 om 17:35
Hahaha, die marokkanen denken onderhand dat ze 25 spelers op mogen stellen😂
Vind ik leuk
Garlito +19
maandag 11 maart 2019 om 17:50
Op mn elfde jaar ben ik vanuit marokko naar NL. Verhuist woon inmiddels al 38 jaar hier. Nederland heeft me gemaakt wat ik nu ben. En daar ben ik trots op. Ik had het wel geweten als ik voor die keus stond voor welke land ik zou kiezen.
Vind ik leuk
Beste PSV +283
maandag 11 maart 2019 om 17:53
Ik hoop dat deze jonge man voor Oranje kiest want het is heel simpel over drie jaar wijnaldum is al op leeftijd dan kan hij lekker naast F. De Jong gaan spelen.
En tot die tijd dat hij zoveel mogelijk minuten krijgt van de bondscoach.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2764
maandag 11 maart 2019 om 17:55
Koeman hoeft helemaal niets te doen.. Wij gaan ons niet verlagen tot het lokken van spelers.. zij moeten gewoon kiezen voor Nederland en als ze iets anders willen respecteren we dat en komt er een plekje vrij voor iemand anders..
Vind ik leuk
Kakkerlak +592
maandag 11 maart 2019 om 18:01
mazzel......mocro in de selectie is ellende in de selectie
Vind ik leuk
leozao +822
maandag 11 maart 2019 om 18:13
Dit heeft 0.0% nieuwswaarde. Business as usual. Koeman kansloos.
Vind ik leuk
Blije +60
maandag 11 maart 2019 om 18:20
De moeite niet waard die kiezen toch voor Marokko
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 18:27
Zo is het! Laat lekker gaan zeg. Dat gezeik met Marokkanen iedere x weer
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 11 maart 2019 om 18:24
Nederlander op Papier,Hart bloed en nieren zijn Marokkaans volbloed...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:33
Zal je er weer 1 hebben sorry
Kan mij er woest overmaken.
Nederland geboren
Nederlandse opleiding .zonder in gastgezin 10.000 euro opleidingskosten.
En als Nederland je nodig heeft dan haakt hij MISSCHIEN af.
Cultuur mama papa vrienden enz.echt ..pffg.
Ronald moet werk maken van .Ik ben de naam kwijt.Een goede speler uit Duitsland. Dubbele nationaliteit.dubbel paspoort.wil Duitse nationaliteit laten afnemen En zl een statement maken 1 land 1 Nationaliteit en daar voor uitkomen DAAR HEB IK RESPECT VOOR dat soort spelers moet Koeman bekijken en oproepen.
Sorry het is ongeacht ..begrijp me wel.. het zíjn helaas de Marokkaanse spelers wie het alleen doen in "grote" aantallen
Ik vind gewoon hier heb je overal van mogen genieten en mogen profiteren (geen nadeel)
Dan vind ik dat het niet meer als dat je gevraagd word hier heen kan gaan.of dat het netjes uitgelegd word van jaartje geduld voor 1 ..1 jaar jong dan ook. Niet gevraagd dan oké.
Stel daar als knvb dan een regel voor aan.. leeftijd bv .of wat ook...
Maar het is nu ..
"""Lands eer. Lands ..""
Vind ik leuk
kllnrs +1
maandag 11 maart 2019 om 18:35
Tijd dat er opleidingsgeld wordt betaald door de Nationale Voetbalbonden van welk land dan ook! Het is toch te gek voor woorden dat die spelers alle jeugdeltallen doorlopen zonder dat er een bijdrage geleverd word!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:05
We moeten gewoon alle marrokanen met dubbele paspoorten per definitie niet meer in de vertegenwoordigende jeugdelftallen moeten laten spelen: ze kiezen toch voor marrokko. Als puntje bij paaltje komt ligt daar hun loyaliteit. In de huidige situatie is het zonde van de opleidingseffort van nederland en zonde als daardoor een iets minder nederlands talent aan de kant gedrukt wordt.
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 20:13
Zo is het
Vind ik leuk
Hupfean +5315
maandag 11 maart 2019 om 19:06
Doe maar lekker, en neem die anderen met dubbel paspoort allemaal aub ook mee. Degenen die niet kunnen voetballen zet je daar maar in het vreemdelingen legioen.
Vind ik leuk
Jc 74 +295
maandag 11 maart 2019 om 19:10
De oplossing is heel simpel speel je 1 keer voor een vertegenwoordig elftal dan kan je niet meer switchen.
Dit blijft discussies leveren in heel Europa en is niet een positief iets op algemene acceptatie
Over een dubbel paspoort zullen we blijven discussiëren en daar kan op politiek niveau niets aan gedaan worden
Echter is er wel de mogenlijkheid om mensen te laten kiezen om een nationaliteit op te geven .
Ben je bijv Nederlands Duits of Nederlands Marokaans zou je kunnen zegeen half Nederlands dus heb je maar recht op de helft van de Nederlandse sociale voorzieningen zoals ww of aow
Vind ik leuk
RGB +1226
maandag 11 maart 2019 om 19:14
Als die jongen voor Marokko wil spelen moet hij dat vooral doen.
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 20:15
Oprotten dan
Vind ik leuk
Hazelnoot +75
maandag 11 maart 2019 om 19:18
Die gaat niet spelen voor een derde wereld landje.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:52
Wij hebben de Jong al!
En Xavi komt eraan!
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 11 maart 2019 om 21:44
Als je het blijft herhalen dan ga je zelf erin geloven..
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
maandag 11 maart 2019 om 20:07
Tsja.. Marokkanen he;-)
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 20:16
Eenrichtingsverkeer , richting Marokko en niet meer terug
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
maandag 11 maart 2019 om 20:21
Een goed idee! Maar goed dat zal tegenwoordig wel weer rasisitsch zijn ;-)

Anyway dat irriteert mij ergens wel. Men groeit hier op, krijgt alle voordelen die je hier in NL maar kan krijgen, en vervolgens doe je niks terug. Natuurlijk de meeste Marokkanen voegen niks toe aan Oranje, maar het idee.

Moslims( en scheer ze echt niet allemaal over 1 kam) donkere mensen.. ze hebben overal wel wat op aan te merken. Dit is racistisch, dat is racistisch.. je kan ook lekker hier niet komen, of gewoon vertrekken. Maar goed dat is een andere discussie ;-)
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 11 maart 2019 om 21:45
Doe niet zo egoist joh,Je kan niet alles hebben en pakken wat je wilt..
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
maandag 11 maart 2019 om 23:25
Dat was toch de hele strekking van mijn post niet. Waar zeg ik dat ik alles wil hebben en pakken ?
Vind ik leuk
Andone +213
maandag 11 maart 2019 om 22:07
T’is wat mij betreft zeker niet racistisch bedoeld maar als we het hebben over ongelijkheid is dit een mooi voorbeeld.

Wij(KNVB)zijn veel te netjes en niet hard genoeg.

Gewoon de regel hanteren. Speel je voor een vertegenwoordigend team van land x blijf je voor dat land spelen.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
maandag 11 maart 2019 om 21:43
Woow een onderwerp die meer reageerders aantrekt dan Ajax..
Vind ik leuk
De kogel +29
maandag 11 maart 2019 om 22:53
Mo .. kies wat je graag wilt.en laat ze maar lekker lukken. Doe het goed dsn ben je een Eindhovenaar doe je het slecht dan ben je een marokaan. Dat verandert niet. Wat je ook doet
Vind ik leuk
Isakson +121
maandag 11 maart 2019 om 23:07
Respecteer iemands keuze en geniet van genealiteit ⚽️⚽️
Vind ik leuk
Ultra-Mag +33
dinsdag 12 maart 2019 om 09:13
Lekker laten gaan, doeiii👋
Vind ik leuk
Blac-ca +562
dinsdag 12 maart 2019 om 13:24
Dat is niet voor jouw of mij dat te bepalen laat de mens in zn waarde ,heb jij zn contrubitiegelden betaald, geb jij bijgedragen aan zn jeugd ,opvoeding enz,enz, neen dus jij en ik hebben niets daaraan bijgedragen en ja zn familie en degene die het dichts bij hem zijn die hebben bijgedragen aan zn jeugd ,ontwikkeling en niet te vergeten HIJZELF,dus kappen nou met die onzin .diekertjedap.
Als hij kiest voor Marokko is zijn goedrecht ,zo ook als hij kiest voor Nederland het moge hem goed gaan in zn verder carrière. 🤝🤝🤝🤝💯
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws