Lyon knikkert Ajax uit Youth League na wereldgoal en zinderende penaltyserie

Lyon knikkert Ajax uit Youth League na wereldgoal en zinderende penaltyserie

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 18:10di 12-03-2019 om 18:10

Laatste update: dinsdag 12 maart 2019 om 18:44di 12-03-2019 om 18:44

Ajax O19 is dinsdag uitgeschakeld in de achtste finale van de UEFA Youth League. Het elftal van trainer John Heitinga verloor na strafschoppen van Olympique Lyon. In de UEFA Youth League is geen sprake van dubbele ontmoetingen tijdens de knockout-fase. Het toernooi zit er daarom op voor Ajax. 

In Lyon begon Ajax O19 uitstekend. Uit een voorzet vanaf links knikte spits Bryan Brobbey al na zeven minuten raak. Lang slaagde het team van Heitinga er niet om de voorsprong vast te houden. Lenny Pintor tekende na negentien minuten voor de gelijkmaker.  

De 2-1, na 55 minuten voetbal, was het absolute hoogtepunt van de ontmoeting. Hamza Rafia besloot om vanaf de middellijn een poging te wagen en wist Ajax-doelman Issam El Maach, die ver voor zijn lijn stond, fraai te passeren. 

Lyon had na die wereldgoal het beste van het spel. Pintor en Oualemblo kregen goede kansen. Via onder meer Sven Botman en invaller Naci Ünüvar was Ajax ook nog dichtbij de 2-2. Ajax leek bezig aan een kansloze missie toen Liam van Gelderen in de slotminuten direct rood kreeg. De verdediger haalde een doorgebroken speler neer. Met tien man werd het tóch nog gelijk. Opnieuw Brobbey scoorde in blessuretijd. 

Na het laatste fluitsignaal volgde er direct een strafschoppenserie. In die bloedstollende reeks werd Dylan Hoogerwerf uiteindelijk de schlemiel. 

Opstelling Ajax O19: Maach, Dest, J. Timber, Botman, Salah-Eddine, Ter Heide, Llansana, Jensen, Kühn, Brobbey en Nunnely

Lees meer over:Ajax U19Lyon U19

Plaats een reactie

Mazraoui +3187
dinsdag 12 maart 2019 om 18:14
Wie bepaald heeft dat Ünüvar die 5e niet hoefde te nemen mag ontslagen worden
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 18:14]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:14
Terechte uitslag! Lyon was over heel de wedstrijd wel echt beter, voornamelijk de 2e helft. Brobbey is wel echt een beest, wow! Wel grappig om te zien, eigenlijk heel frusterend, maar elke speler die een penalty nam met een rare aanloop heeft gemist! Zal dat toeval zijn? Denk het niet!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 18:15]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:14
Lyon terecht gewonnen!
Vind ik leuk
Rodajc +18807
dinsdag 12 maart 2019 om 20:00
Is ook geen ramp, Lyon heeft ook een prima jeugd met vaak fysieke kwaliteiten die al vroeg aanwezig zijn.
Vind ik leuk
The Iceman +16509
dinsdag 12 maart 2019 om 18:14
Iedereen die wél een fatsoenlijke aanloop nam scoorde. Laat het een les zijn voor de jonkies.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:16
Viel mij ook op haha
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:18
Wat is dat toch met die loopjes?
Ik ben niet bijzonder oud maar kan het niet echt plaatsen.
Stoer, interresant-doenerij, of gewoon een halve zool die geen normale aanloop kan nemen?😂
Vind ik leuk
Guust +6400
dinsdag 12 maart 2019 om 19:03
Teveel met hun eigen persoontje bezig i.p.v. het team.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 19:12]
Vind ik leuk
Futre +4953
dinsdag 12 maart 2019 om 20:33
Iemand met de geweldige naam “Bryan Brobbey” hoeft geen enkele les bij te wonen.

Ik heb hem nog nooit zien spelen maar ben nu al fan.
Vind ik leuk
appeltje +3684
dinsdag 12 maart 2019 om 18:14
Terechte overwinning van Lyon. Ajax was veel slechter. Jammer dat Nunnely die bal er niet gewoon in schiet, maar ja...
Vind ik leuk
rexxo +11985
dinsdag 12 maart 2019 om 21:22
Lyon was veel beter, maar dat deze flutcoach coach uitgerekend Nunnely de beslissende pingel laat nemen is onbegrijpelijk.

Hij is een blind renpaard, die had allang weggestuurd moeten worden.
Nunnely gaat het eerste nooit halen.

Als ze Heitinga volgend jaar niet weghalen van 019 zijn ze echt gestoord.

Vorig jaar en dit jaar is het voetbal niet om aan te gluren.
Anti voetballers in de basis en de stylisten op de bank.

Stam 2.0
Vind ik leuk
appeltje +3684
dinsdag 12 maart 2019 om 21:34
Waarom zou je Nunnely niet die penalty laten nemen? Meest ervaren speler van dit team, zeker in de Youth League. Niet goed ingeschoten, maar keeper gaat wel gewoon goede hoek in. Dat Dest de eerste mist hoor je niemand meer over...
Vind ik leuk
rexxo +11985
dinsdag 12 maart 2019 om 21:56
Er waren er nog meer bagger vanmiddag.
Ik moet eerlijk toegeven, ben geen fan van hem als speler.
Behalve de voorzet bij de 0-1 vond ik hem erg matig.



Vind ik leuk
appeltje +3684
dinsdag 12 maart 2019 om 22:01
Toch twee assists. Is gewoon vooral snel. En laten we ook eerlijk zijn: als Ünüvar die tweede assist had gegeven was het een tovenaar. Nunnely gaat het desondanks inderdaad niet redden bij Ajax. Zal wel naar Almere gaan ofzo.
Vind ik leuk
rexxo +11985
dinsdag 12 maart 2019 om 22:05
Mee eens, sommige spelers meer credit.

Ook bij mij😉

We zijn het wel eens dat Heitinga moet opzouten als coach van o19 of een ander elftal in de bovenbouw.

Past in het rijtje Jaap Stam en Gerry Vink ook 2 van die drama-dossiers.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
dinsdag 12 maart 2019 om 18:14
Die laatste aanloop wat een mafkees! Loop normaal!
Vind ik leuk
psvfan1913 +7902
dinsdag 12 maart 2019 om 18:52
Waarom nam Unuvar geen penal. Wat een pannekoek die Heitinga.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
dinsdag 12 maart 2019 om 19:24
Ünüvar heeft er één genomen en gescoord!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:15
Pech.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:16
Belachelijke aanloop van Hoogerwerf bij de laatste pingel, dan vraag je erom ook.
Alle pingels met een rare aanloop werden gemist trouwens.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:18
Eigen schuld dikke bult !
Die aanlopen ik word er stront ziek van.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 18:19]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:18
Resultaat maakt mij niet veel uit, wel jammer natuurljk.
Maar hoe Heitinga -19 laat spelen afgelopen jaren, is een schande.
Moet zo snel mogelijk weg, clubman of niet.
Vind ik leuk
Al_Padrino +231
dinsdag 12 maart 2019 om 18:25
Mee eens!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
dinsdag 12 maart 2019 om 19:28
Frank de Boer is binnenkort weer beschikbaar!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1819
dinsdag 12 maart 2019 om 18:19
Lyon gaat door terwijl Ajax via strafschoppen won??
Dat staat er...das ook apart😂😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:22
Tja, waar het hart van vol is?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1819
dinsdag 12 maart 2019 om 18:29
Van VP bedoel je?
Vind ik leuk
2cents +61651
dinsdag 12 maart 2019 om 18:20
Terechte uitslag

Jammer dat er voor een behoudende tactiek is gekozen met twee controleurs. Daardoor krijgen spelers als Ter Heide en Llansana de voorkeur met nauwelijks perspectief richting Ajax 1. Terwijl echte talenten als Ünüvar en Taylor op de bank begonnen.

Typisch Heitinga in dit soort alles of niets potjes.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1092
dinsdag 12 maart 2019 om 18:22
Als je ook ziet in de wedstrijden in de kampioenspoule dat Ünuvar gewoon geweldige statistieken heeft als een 15 jarige dus hoort hij er toch gewoon in? Die Ryan Cherki is ook 15 een kreeg gewoon een basisplaats.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 18:22]
Vind ik leuk
2cents +61651
dinsdag 12 maart 2019 om 18:26
Typisch Heitinga...
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:30
Verwacht ook niet dat het een grote trainer gaat worden. Is erg matig en teert op de individuele kwaliteiten van de spelers. Tactisch erg beperkt
Vind ik leuk
Al_Padrino +231
dinsdag 12 maart 2019 om 18:26
Ben tot nu toe ook zeker geen fan van Heitinga als trainer
Vind ik leuk
Benniewies +5386
dinsdag 12 maart 2019 om 19:51
Heb er heel eerlijk niks van kunnen zien.
Maar is jammer.
Ben blij voor Nederland dat Ajax door is en ik gun ze plek in de finale.
Ik schaam me voor AZ dat we ons niet plaatsten maar jah ik kan over meer clubs spreken....
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1092
dinsdag 12 maart 2019 om 18:20
Middenveld was dramatisch in het begin. Ünuvar en Taylor waren echt verbeteringen daarin. Als Ünuvar in mei 16 wordt dan moeten ze hem samen met Taylor een profcontract geven.
Vind ik leuk
2cents +61651
dinsdag 12 maart 2019 om 18:26
Taylor heeft al een contract. ;)
Vind ik leuk
Degraaf +1631
dinsdag 12 maart 2019 om 18:21
"Het elftal van trainer John Heitinga won na strafschoppen van Olympique Lyon".

ja hoor VP, weer knap neergepleurt ;-)
Vind ik leuk
Wilex +2733
dinsdag 12 maart 2019 om 18:29
En ook gewoon niet aanpassen he
Vind ik leuk
Tismewat +335
dinsdag 12 maart 2019 om 18:22
Na strafschoppen worden uitgeschakeld en toch winnen? Goed bericht VP.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:24
Is die brobbey ook het grote talent uit deze lichting?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:27
Ja
Vind ik leuk
COYG +8185
dinsdag 12 maart 2019 om 18:25
Dat de Ajax jeugd goed is weten we, maar na de financiële crisis bij Lyon, ongeveer 7 jaar geleden hebben zij een giga jeugdopleiding. Wat daar de laatste jaren door is gestroomd naar het eerste is echt heel knap. Ook nu weer zijn er veel grote talenten in het eerste elftal en er komen er nog veel meer aan.
Vind ik leuk
erikv78 +463
dinsdag 12 maart 2019 om 18:26
Het elftal van trainer John Heitinga won na strafschoppen van Olympique Lyon. In de UEFA Youth League is geen sprake van dubbele ontmoetingen tijdens de knockout-fase. Het toernooi zit er daarom op voor Ajax.
Vind ik leuk
Cookee +12784
dinsdag 12 maart 2019 om 18:26
"Het elftal van trainer John Heitinga won na strafschoppen van Olympique Lyon"

Moet zijn VERLOOR van OL
Vind ik leuk
Weisweiler +120
dinsdag 12 maart 2019 om 18:26
Heitinga heeft dus weer tijd over om als analyticus open deuren in te trappen bij Fox. Lekker voor ons.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:28
Lekker hoor die penaltys
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7127
dinsdag 12 maart 2019 om 18:30
Bye bye.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:33
Heb je haar ook weer
Vind ik leuk
Degraaf +1631
dinsdag 12 maart 2019 om 18:58
Voor jullie was het zowel in de Youth League als in de CL vóór de winterstop al Bye bye, hahahaha. Je zet jezelf en jouw club voor lul ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 18:59]
Vind ik leuk
Jozef +44885
dinsdag 12 maart 2019 om 20:59
Tja Degraaf... ik denk werkelijk dat hij zich kapot lacht om de vele reacties en de lappen tekst onder zijn bijdrage. Ik ben op en top Ájax-supporter, maar ik kan stratums humor en gepest waarderen als geen ander. Eén simpel zinnetje, gemaakt in luttele seconden, en de bokken vliegen weer op de haverkist met opgeteld 3 uur aan reacties schrijven. Ik vind het erg grappig eigenlijk, al ben ik het niet eens met hem, maar dat weet ie wel...
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6550
dinsdag 12 maart 2019 om 18:38
wel vreemd dat dit over 1 wedstrijd gaat

en niet over een uit en een thuis wedstrijd.
Vind ik leuk
pietprecies +11835
dinsdag 12 maart 2019 om 18:38
Ach, met Brobbey en Unuvar komt er echt weer groot talent aan
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
dinsdag 12 maart 2019 om 18:42
Wat hebben ze veul goeiii👋
Vind ik leuk
michelhx +4638
dinsdag 12 maart 2019 om 18:43
De penaltyserie winnen en toch uitgeschakeld worden. Knap hoor, VP!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 18:43]
Vind ik leuk
Monnikehuize +1639
dinsdag 12 maart 2019 om 18:44
Heijtinga, volgens mij ben jij geen geboren trainers talent
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 18:47
je wint na strafschoppen en je ligt eruit?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 18:48]
Vind ik leuk
Gerardovic +115
dinsdag 12 maart 2019 om 18:52
Waarom deed Gravenberch niet mee?
Vind ik leuk
Het Brein +4814
dinsdag 12 maart 2019 om 19:17
Salah-Eddine, die is toch van altijd geslaagd!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:17
normaal.......toch?......................
Vind ik leuk
Isakson +283
dinsdag 12 maart 2019 om 19:23
Respect voor de jonkies van Lyon.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws