Voetbal International: Fries lijntje uitgegooid naar vertrekkende De Jong

Voetbal International: Fries lijntje uitgegooid naar vertrekkende De Jong

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 07:47wo 13-03-2019 om 07:47

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 07:53wo 13-03-2019 om 07:53

SC Cambuur 'heeft een lijntje uitgegooid' naar Henk de Jong. Dat weet Voetbal International. Eerder deze week werd bekend dat De Jong na afloop van dit seizoen stopt als trainer van De Graafschap. 

Door omstandigheden in de privésfeer - de vrouw van De Jong is ziek - wil de Fries niet langer dagelijks op en neer rijden van Drachten naar Doetinchem. Afgelopen week werd al de conclusie getrokken dat De Jong komend seizoen genoodzaakt is om bij een Friese club aan de slag te gaan. 

Keuken Kampioen Divisie-formatie Cambuur 'heeft al een lijntje uitgegooid' naar De Jong en zijn vaste assistent Sandor van der Heide, meldt VI woensdag. De Jong was in het verleden al eens trainer in Leeuwarden. Van der Heide is een man van de club. 

Dinsdag werd bekend dat Cambuur afscheid neemt van assistent-trainer Sipke Hulshoff. Keeperstrainer René Ponk heeft Leeuwarden per direct ingeruild voor China. René Hake is hoofdtrainer in Leeuwarden. Hij staat op dit moment op de dertiende plek met zijn elftal.  

Lees ook: De Jong neemt afscheid van De Graafschap: trainer kiest voor zijn gezin

Poll

Denk jij dat De Jong volgend jaar in Leeuwarden werkt?

(1040 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 07:52
Dacht even dat Cambuur interesse had in Frenkie de Jong.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 07:52]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:53
Vast wel. Maar ze hebben zich nog niet in Catalonië gemeld.
Vind ik leuk
NvC +8492
woensdag 13 maart 2019 om 07:56
Moeten ze de gemeente verkopen om hem een seizoen te zien voetballen.
Vind ik leuk
HansVites +6434
woensdag 13 maart 2019 om 12:00
Je bent in de war dit gaat over Cambuur niet over Vitesse.
Vind ik leuk
NvC +8492
woensdag 13 maart 2019 om 12:10
Nee hoor. Gemeente arnhem heeft zn ziel al verkocht met de bouw van het gelredome.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:57
Flauw
Vind ik leuk
AFCJansen +259
woensdag 13 maart 2019 om 08:07
Ik dacht bij de Titel aan Siem de Jong, dat vond ik dan weer een minder rare stap. Dacht daarbij dan ook weer aan Heerenveen, conclusie ik zat er compleet naast.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
Huur met optie tot koop XD
Vind ik leuk
Ome Sjakie +578
woensdag 13 maart 2019 om 07:52
Laat die man toch met rust mensen. Hij wil zijn vrouw verzorgen
Vind ik leuk
Bengelino +13677
woensdag 13 maart 2019 om 08:10
Maar wel dichterbij blijven werken, als je goed naar zijn verhaal hebt geluisterd
Vind ik leuk
Martyynho +1451
woensdag 13 maart 2019 om 08:49
Geen idee hoeveel hij tot nu toe binnen heeft geharkt, maar kan me voorstellen dat geld geen overbodige luxe zal zijn in zijn geval
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:08
Het gaat hier toch helemaal niet over geld?
Als er iemand is die keuzes maakt op basis van zijn gevoel i.p.v. zijn bankrekening is het Henk wel.
Vind ik leuk
Martyynho +1451
donderdag 14 maart 2019 om 07:53
Helemaal mee eens, alleen een ziekte zou best veel kosten met zich mee kunnen brengen
Vind ik leuk
Blindsy +18793
woensdag 13 maart 2019 om 07:53
Zat er in. En terecht. Heerlijke vent. Hopelijk knapt je vrouw weer snel op, Henk.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:01
Kom terug!!!!
Vind ik leuk
Liwwadder +3951
woensdag 13 maart 2019 om 08:05
1+1= gewoon doen. We willen graag ons Koningskoppel terug.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4435
woensdag 13 maart 2019 om 08:05
Vind het van weinig respect getuigen, laat m ff met rust joh
Vind ik leuk
Dordmund +1984
woensdag 13 maart 2019 om 13:20
Zal wel geld moeten komen hè heeft ook een gezin te onderhouden.
Vind ik leuk
Smithsonian +43295
woensdag 13 maart 2019 om 08:17
Leuk voor hake dus.
Vind ik leuk
Hammers96 +2893
woensdag 13 maart 2019 om 08:26
Respectloos richting René Hake.
Die man krijgt ook even in 2 jaar tijd een spoedcursus het zure leven van een voetbaltrainer
Vind ik leuk
Sargon +1732
woensdag 13 maart 2019 om 08:36
Kan hij verwachten wanneer hij met deze selectie maar 13e staat.
Vind ik leuk
Hammers96 +2893
woensdag 13 maart 2019 om 08:37
Wat is er zo speciaal aan de cambuur selectie dan? Gewoon een middelmaat KKD ploeg.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:07
Dat is toch best knap?
Met zo'n amateurelftal..
Vind ik leuk
HuizemWest +364
woensdag 13 maart 2019 om 11:05
Je hebt gelijk betreffende het sportieve vlak.Maar beter kun je naar het amateuristische gedoe van je eigen club kijken de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
Dordmund +1984
woensdag 13 maart 2019 om 12:36
Haha de bejaarden Foppe en riemer en die dwaas van Gert Jan komen ook niet terug bij dat dorpsclubje.
Financiaal en op bestuurlijk vlak een drama.
Vind ik leuk
Dordmund +1984
woensdag 13 maart 2019 om 13:21
Daar is toch een trainer voor hij heeft ook bij Twente gezeten.
Vind ik leuk
Roodbergen +9826
woensdag 13 maart 2019 om 09:37
Dit was te verwachten
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:06
Zou een mooie oplossing zijn, volgens mij ontvangen ze de man met open armen. En lekker dichtbij huis wat nu belangrijk is.... iets met win-win
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:25
Echt, zelfs op een Cambuur topic gaat het over ajax.

Weten jullie nu echt niks anders?
Vind ik leuk
Cookee +12692
woensdag 13 maart 2019 om 18:08
Zou wel een verrassende stap zijn, ben vooral blij dat Sandor nu ook genoemd wordt. Samen zijn ze beter dan alleen.
Maar dan moet Cambuur wel iets beter scouten dan nu.

Hake lijkt me zeer geschikt voor Graafschap,
als mens ook een topper net als Henk.
Hake heeft geen schuld aan het sneue presteren in Lwd. Gok ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws