'PSV wil verder met Schwaab: Duitse verdediger twijfelt over aanbieding'

'PSV wil verder met Schwaab: Duitse verdediger twijfelt over aanbieding'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 08:35wo 13-03-2019 om 08:35

De toekomst van Daniel Schwaab bij PSV is nog ongewis. De dertigjarige verdediger heeft een voorstel van de Eredivisie-koploper in beraad, meldt Voetbal International.

PSV wil graag verder met Schwaab, wiens contract aan het einde van het seizoen afloopt. De Duitser heeft echter nog geen beslissing genomen. Hij twijfelt of hij in Eindhoven wil blijven of vanwege privéomstandigheden toch dichter bij huis in Duitsland wil spelen, aldus VI. PSV verwacht nog deze maand duidelijkheid. Schwaab is ook onder trainer Mark van Bommel een vaste waarde.

Na het Eindhovens Dagblad meldt ook VI dat Pablo Rosario op het punt staat om bij te tekenen. Daarnaast heeft technisch manager John de Jong goede hoop dat ook met Donyell Malen spoedig een akkoord wordt bereikt. Zijn kansen lijken te stijgen, zodra Steven Bergwijn en Hirving Lozano voor recordbedragen worden verkocht. Dit seizoen is Malen voornamelijk invaller.

Michal Sadilek kan eveneens een nieuwe contractaanbieding tegemoet zien. Vorige week verlengde Mohammed Ihattaren al zijn contract.

Poll

Moet PSV het contract van Schwaab verlengen?

(2726 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +43287
woensdag 13 maart 2019 om 08:43
Zou toch een betere halen.
Vind ik leuk
3Bier +14295
woensdag 13 maart 2019 om 08:46
Is niet de beste nee. Maar wel nuttig. Degelijk en zeikt niet. Leuk om er bij te hebben maar als PSV vooruit wil moet je een betere halen inderdaad
Vind ik leuk
Bep Slatter +11772
woensdag 13 maart 2019 om 08:48
Het kwam ook wel een beetje vreemd over dat hij dat contract voorstel midden in de wedstrijd jn zijn handen gedouwd kreeg. Zoiets doe je toch in alle rust.
Vind ik leuk
Eimersweide +9217
woensdag 13 maart 2019 om 08:52
😂
Vind ik leuk
Groen +3710
woensdag 13 maart 2019 om 09:50
Zoiets doe je inderdaad in de rust. ;)
Vind ik leuk
Always PSV +16970
woensdag 13 maart 2019 om 09:11
Die is sterk Bep, schitterend!

Van mij mag Schwaab blijven.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:50
Als we een nieuwe CV halen, dan mag ik toch hopen dat die op de plek van Viergever komt te staan! Schwaab is geen wereldspeler, maar wel heel nuttig, degelijk en niet vaak op een foutje te betrappen. Viergever daarintegen... Dus John als je leest: We hebben geen aanvallers of middenvelders meer nodig maar wel een CV van 5-10 miljoen!
Vind ik leuk
Itsese +6206
woensdag 13 maart 2019 om 09:09
Ja John, zo'n Zuid Amerikaans stofzuiger!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:18
Hector Moreno 2.0
Vind ik leuk
Itsese +6206
woensdag 13 maart 2019 om 11:45
Iets breeder, beetje ala Alex. Zo'n beukert naast Swaab zou perfect zijn. Dan heb je echt een goede verdediging staan. Een gekke Duitser met z'n tandjes op elkaar en daarachter een bulldozer die je door midden trapt als die de kans krijgt. Zijn we de komende 4 jaar kampioen.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 13 maart 2019 om 11:56
doe dan maar 2 centrale verdedigers ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:18
Haha ja koop er dan direct 3. Hoef je in de eredivisie alleen maar met 3 verdedigers te spelen.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 13 maart 2019 om 12:26
zonde voor je backs ;-)
Vind ik leuk
Itsese +6206
woensdag 13 maart 2019 om 12:46
Zeker, maar met geld gooien voor een titel doen we niet;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:53
Ramos mag zn jaren wel afbouwen bij PSV. Die kan bij ons nog wel 4jaar mee
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:13
Jeffrey Bruma terughalen😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:01
In de ED is hij oké , maar in Europa kan hij echt niet , daar is ie veel te traag voor .
Veel Ajacieden klagen hier over het behoudende spel van PSV in de cl , maar met dit verdedigings duo kun je ook niet op de helft van je tegenstander spelen tegen de teams die PSV in hun poule had .

Ajax kon dat wel met de Ligt in de achterhoede ,want die is gewoon een paar klassen beter dan Viergever en Schwaab .
PSV moet nu echt gaan investeren in een goede cv met snelheid , zodat ze europees ook meer naar voren kunnen spelen .
Vind ik leuk
mitchelg +55
woensdag 13 maart 2019 om 11:09
minder tegendoeplpunten dan ajax met een slechtere keeper. dat doet de achterhoede dus erg goed. prima zo
Vind ik leuk
3Bier +14295
woensdag 13 maart 2019 om 11:17
Zo is het ook, waarom ook ambitie tonen en proberen beter te worden? Helemaal niet nodig joh.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34319
woensdag 13 maart 2019 om 08:48
Als dit de ambitie van PSV is, dan maak ik me grote zorgen. Leuk hoor, tegen de middenmoot van de eredivisie. Maar met een draaicirkel van een bus en de snelheid van een slak, wordt het tegen een beetje tegenstand al erg moeilijk. Zijn inspeelpasses zijn ook niet legendarisch. En ga nou niet komen dat het oerdegelijk is, want dat is het niet. Laten gaan en een brok graniet ergens vandaan halen. Viergever is ook niet even betrouwbaar.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
woensdag 13 maart 2019 om 10:39
Schwaab is wel gratis en is ingespeeld. Ik weet niet hoeveel geld jullie overhebben, maar zo slecht is hij toch niet?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:04
Je kunt of Viergever of Schwaab laten staan , maar niet allebei ,zeker niet europees .
Die zijn samen echt veel te traag waardoor je nooit met veel ruimte in je rug kan spelen .
Ipv een Mexicaan te kopen die toch alleen maar op de bank zit had je beter een goede cv kunnen kopen denk ik .
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
woensdag 13 maart 2019 om 11:06
Dat klopt, al was de bedoeling natuurlijk niet dat Guti op de bank zou komen.
Ik bedoel, aan een mexicaanse verdediger van 6 miljoen op de bank heb je net zoveel :p
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:10
Hahaha ja das waar , maar je kunt ook een verdediger halen die goed genoeg is om te spelen .
In ieder geval 1 die wat meer snelheid heeft dan het duo van PSV .
Of je had die Piri van Heerenveen moeten halen , dies nog jong , kan nog groeien en niet slechter dan Schwaab en Viergever denk ik .
Dan waren ze ook Ajax te vlug afgeweest misschien .
Nu heeft Ajax ook belangstelling voor hem , en word het voor PSV al een stuk moeilijker om hem te halen .
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
woensdag 13 maart 2019 om 11:18
Snap ik, maar met Guti haalden ze toch ook iemand waarvan ze dachten dat hij zou spelen?

Ik vraag me af of Pierie begin dit seizoen al net zo goed was als het centrale duo van psv.
Voor een totaalbedrag van 0 euro vind ik ze eigenlijk heel goed.
Pierie had je sowieso meer gekost. En was dat geld er?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:51
Pierie ( schrijf je het zo ) speelde in het begin van het seizoen als back , ik snap ook niet waarom .
Toen was ie niet zo goed .
Ooit moet je investeren om daar straks plezier van te hebben .
Ze hadden Pierie langs Schwaab of Viergever kunnen zetten , en dan had ie kunnen leren .
En inderdaad voor 0 euro is het een prima duo , maar je wil toch ook vast naar de toekomst kijken neem ik aan .
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
woensdag 13 maart 2019 om 12:09
Dat was denk ik doordat Pierie het minste zou klagen.

Natuurlijk moeten ze investeren, maar dat doen ze toch ook?
Zoals ik het zie heb je een bedrag om een selectie samen te stellen. Als je dan voor 0 euro je verdedigende duo kunt fixen heb je geld voor een Angelino of Dumfries.
Natuurlijk is het leuker om op elke positie toptalent te hebben, maar dat is gewoon te duur.
Ik vind dit persoonlijk verstandig keuzes maken. Of weet jij gratis backs van dat niveau zodat je pierie had kunnen halen?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:14
Ook weer zo , als ik PSV was ging ik overigens wel informeren bij Veltman als cv .
27 jaar en een contract voor 1 jaar na dit seizoen , die kan nooit heel duur zijn denk ik .
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
woensdag 13 maart 2019 om 12:22
Daar had ik ook aan gedacht, al zullen ze dat denk ik niet doen als ze nog 2 centrale verdedigers hebben.
Vind ik leuk
3Bier +14295
woensdag 13 maart 2019 om 11:20
Het centrale duo Schwaab, Viergever is de reden waarom Hendriks en Rosario altijd spelen. Met dat centrale duo achterin kan je nou eenmaal niet met veel risico spelen en heb je 2 stofzuigers nodig. Haal je een sterke centrale verdediger, dan kan Hendriks ook eindelijk uit de basis.
Vind ik leuk
dhrwobo +43772
woensdag 13 maart 2019 om 09:47
Ik vind Schwaab echt een goeie vent, zeker in de kleedkamer is hij echt een leider voor de ploeg. Echter voetballend gewoon heel beperkt. Verdedigend niet slecht, maar achterin hebben we met Viergever en Schwaab helaas geen spelers die nou opbouwend iets laten zien.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34319
woensdag 13 maart 2019 om 10:55
In de kleedkamer wordt je geen kampioen, Whobie
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:56]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:28
Het blijft dom om het zover te laten komen, er lopen meer contracten af op 30 juni waardoor andere clubs je spelers gratis kunnen ophalen...zou Overmars niet gebeuren dergelijke fouten.
Vind ik leuk
Importbrabo +2223
woensdag 13 maart 2019 om 11:02
Schwaab heeft al een tijd geleden aangegeven dat hij vanwege de wens van zijn gezin terug naar Duitsland wil. Indien er een Duitse club komt mag hij weg. Zo niet, dan krijgt hij een aanbieding met een lage verkoopprijs clausule. Zo is Schwaab van zeker nog 1 jaar profvoetbal verzekerd en staat een transferbedrag/kleine vergoeding een terugkeer naar Duitsland niet in de weg.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:36
Ik ook, als er ern betere is die betaalbaar is en de goede eigenschappen van team player Schwaab wel ook nog heeft.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 13 maart 2019 om 11:55
was ook mij gedachte :)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:56
Met zijn spel mag hij hard in zijn handjes klappen dat PSV nog wil verlengen...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4196
woensdag 13 maart 2019 om 08:43
Twijfelen? De Duitser mag God op zijn blote knieën danken dat hij bij PSV mag spelen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:48
Onderbouwing? Misschien is aan je aandacht ontsnapt dat Schwab qua cijfers niet onderdoet voor De Ligt (bron Sofascore en Opta).
Het feit dat er nu wordt onderhandeld zegt waarschijnlijk ook iets over de prioriteiten van PSV.
Kortom, houd het bij inhoud en argumenten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:40]
Vind ik leuk
Mo +12879
woensdag 13 maart 2019 om 08:50
Schwaab komt gewoon op alle vlakken te kort voor een hoger niveau dan PSV. Hij is retetraag, kan voor geen meter voetballen en tegen goede spitsen komt hij verdedigend zwaar in de problemen, lekker laten gaan zou ik zeggen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:39
Okay dan, mijn punt was dat hij een van de beste CV's van de ED is. Ter onderbouwing
www.sofascore.com/nl/speler/daniel-schwaab/18112

https://www.sofascore.com/nl/speler/matthijs-de-ligt/803031.

Echter, ook in de Bundesliga komt hij makkelijk mee. Alleen één voorbeeld.. Mönchengladbach speelt structureel middenmoot en dit jaar om CL plaatsing. Schwaab is gelijkwaardig aan hun beste verdediger: https://www.sofascore.com/nl/speler/matthias-ginter/142259.
Vind ik leuk
Mo +12879
woensdag 13 maart 2019 om 10:38
Het gaat niet alleen om statistieken, De Ligt heeft al bewezen tegen wereldspitsen zoals Lewandowski goed bestand te zijn. Als Schwaab tegen dat soort jongens komt te spelen wordt die aan alle kanten voorbij getikt. In de Eredivisie doet hij het degelijk inderdaad maar PSV is gewoon zijn plafond.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
woensdag 13 maart 2019 om 10:41
Als PSV je plafond is kun je met 30 jaar toch prima voor psv spelen?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:18
De statistieken die ik aanhaal zijn gebaseerd op alle, dus ook de Europese, optredens van de spelers.
Er zijn spelers die, om welke redenen ook, structureel worden ondergewaardeerd. Imo behoort Schwaab tot die groep. En zijn statistieken laten zien dat er in de ED op De Ligt en Blind na geen CV beter. Nick Viergever overigens volgt op korte afstand. Dat blijkt bij Sofascore maar ook bij football.com. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat De Ligt daar meer afstand heeft tot de andere drie. Hoe dan ook, ik blijf erbij dat cijfers een betrouwbaarder beeld geven van iemands prestatie dan de mening van supporters.
Vind ik leuk
3Bier +14295
woensdag 13 maart 2019 om 11:27
Blijft lastig. Zo verdedigen De Ligt en Blind vaak met 40 meter in de rug en moeten ze vaak corrigerend optreden door lopende middenvelders op te pakken.
Bij PSV spelen ze compacter waardoor het voor een verdediger makkelijker wordt gemaakt. Bij PSV staan altijd Rosario en Hendrikx in de buurt van het centrale duo. Bij Ajax is Schone de controleur. Dat is nogal een verschil.
PSV moet haast wel compact spelen vanwege hun centrale duo. Ajax kan aanvallend spelen vanwege hun centrale duo.
Overigens ben ik met je eens dat Schwaab ondergewaardeerd wordt. Ik vond hem in de CL altijd 1 van de beteren aan PSV zijde. Maar een geweldenaar is het natuurlijk niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:37
Valide punten die je maakt.
Ik heb overigens wel de indruk dat De Ligt vaker moet ingrijpen omdat Mazraoui verdedigend uit positie is dan Schöne. Die staat vaak uitstekend maar kan snelle tegenstanders niet meer belopen.
Bij PSV lijken mij de controleurs eerder de op stomende backs te ontlasten dan de het hart van de verdediging. Het meeste gebaar bij PSV komt (nu nog) via de zijkanten of de lange bal. Ajax brengt varieert meer maar loopt ook vaak met veel spelers voor de bal. Met slimme tegenstanders krijgt ook het centrale duo daar flinke problemen meer.
Leuk om op basis van argumenten met elkaar te discussiëren. Thanks.
Vind ik leuk
3Bier +14295
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Klopt ook wel wat je zegt. Mazraoui staat verdedigend nog wel eens verkeerd of te slapen. Ook is hij vaak onderweg, net als Nico aan de andere kant.
Bij PSV zijn ze aanvallend ook erg afhankelijk van de backs inderdaad. Het blok van 4 centraal zal dan altijd achter de bal blijven.
Verschil is vooral hoe beide clubs verdedigen. Bij Ajax jagen ze de tegenstander op en staan Blind en De Ligt vaak 1 tegen 1 op de middenlijn te verdedigen. Bij PSV zakken ze eerst iets in, waarna ze daarna druk gaan zetten. Ze staan daardoor wat compacter en creëren zo ook ruimte voor hun snelle aanvallers voorin.
Bij Ajax is het risico op een counter veel groter en hebben ze problemen met lopende mensen (Feyenoord uit), bij PSV is het risico dat ze te ver terugzakken zodat er gevaarlijke momenten in de eigen 16 kunnen ontstaan (voornamelijk het probleem in de CL).
Beide ploegen spelen naar het materiaal wat ze hebben en doen dat gewoon prima.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:50
Je laatste zin: precies. Zo is dat.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:07
Met Schwaab en Viergever kun je Europees nooit op de helft van de tegenstander spelen , met de Ligt kan dit wel .
In de ED is er niks mis met dit duo , maar ik weet haast zeker dat de statistieken van de Ligt Europees beter zijn .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:21
Kun je beide aannames ook onderbouwen?
De cijfers die ik aanhaal zijn gebaseerd op nationale en Europese prestaties in de afgelopen twee jaar.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:47
Nou ik zeg wat ik zie eigenlijk .
PSV heeft eigenlijk alle europese wedstrijden rond het eigen 16 meter gespeeld , en altijd minder balbezit gehad dan hun tegenstander , kijk de statistieken maar na .
Dan is het natuurlijk een stuk makkelijker verdedigen .
Als PSV vooruit wil en wedstrijden wil winnen zal het toch verder naar voren moeten spelen , en dan gaat Schwaab het heel erg zwaar krijgen denk ik .
Vind ik leuk
Dani82 +3249
woensdag 13 maart 2019 om 10:13
Swaab doet niet onder voor de ligt? Basseer je dat op eredivisie statistieken?
Ik zie swaab geen stand houden tegen bijvoorbeeld mbappe of een benzema
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:59
De statistieken waarna ik link zijn gebaseerd op alle prestaties van de speler in de afgelopen twee jaar. Dus zowel NL competitie en beker als Europees in clubverband en, voor zover van toepassing (dus Schwaab niet) als international.
Vind ik leuk
Dani82 +3249
woensdag 13 maart 2019 om 11:43
Oke, ik vind het zwaar overdreven.. swaab is nou niet bepaald een geslepen diamant voor zijn leeftijd.
In de CL kon hij maar moeilijk bij benen
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4196
woensdag 13 maart 2019 om 10:49
Schwab misschien wel, maar Schwaab komt met geen enkel statistiek in de buurt van De Ligt.
Maar hé, harstikke leuk dat je hebt gereageerd. Heb smakelijk om je kunnen lachen. Kortom, je lult lekker, maar je inhoud zuigt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:55
www.sofascore.com/nl/speler/daniel-schwaab/18112

https://www.sofascore.com/nl/speler/matthijs-de-ligt/803031

Ach ja, op de man spelen blijft een vrolijk tijdverdrijf, niet waar.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4196
woensdag 13 maart 2019 om 10:59
Op de man? Jij bent het die de gefrustreerde PSV'er uithangt, en uit je duim met verhalen over De Ligt en Schwab komt, niet ik. Beter eerst je eigen keuken opruimen, voordat je denkt de bijgoochem uit te moeten hangen. Je bent af, en je weet het. Enorme droeftoeter die je bent.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:23
Ik ben geen PSV supporter en niet gefrustreerd. En ik heb mijn punt onderbouwd met gegevens. En dit was voor dit onderwerp mijn lastste reactie op jou. Heb een goede dag verder.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:52]
Vind ik leuk
AllAdIn +24845
woensdag 13 maart 2019 om 09:13
''Hij twijfelt of hij in Eindhoven wil blijven of vanwege privéomstandigheden toch dichter bij huis in Duitsland wil spelen.''

Wat begrijp je hier niet van?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:41
Ik vind Schwaab ook meer dan degelijk spelen dit seizoen, past prima bij PSV. Is wel zijn plafond denk ik.
Vind ik leuk
Stom +647
woensdag 13 maart 2019 om 11:03
Staat er ergens dat hij twijfelt omdat hij denkt omhoog te kunnen? Hij overweegt dichter bij huis te gaan spelen. Daarmee accepteert hij impliciet dat hij sportief wellicht een stap terug moet doen.

Triest eigenlijk. Op het moment dat De Jong voor zijn familie vertrekt bij De Graafschap en bij bijvoorbeeld Cambuur gaat werken dan is het een held en een mooi mens. Op het moment dat een speler dat doet dan is er hoon en gelach.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:21
Swaab gaat meestal na 3 jaar transfervrij weg na een nieuw avontuur. Tenminste zo deed hij het hiervoor altijd
Vind ik leuk
Rabarber +4286
woensdag 13 maart 2019 om 08:43
Beslissing zal nog wel even duren. Schwaab is nou eenmaal niet de snelste.
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 08:45
Haha die Swaab, die zou toch gelijk moeten tekenen trap geen ander in
Vind ik leuk
Mo +12879
woensdag 13 maart 2019 om 08:48
Dacht ik ook al, in de Bundesliga of Italië of zo wordt hij vierkant uitgelachen.
Vind ik leuk
basl +72
woensdag 13 maart 2019 om 09:22
Misschien een keer lezen, hoef je geen rare opmerkingen meer te maken! I.v.m. Prive omstandigheden...wellicht wil hij eerst kijken of die erger of minder worden en neemt hij dan een besluit. Staat toch nergens dat hij naar Bayern wil of zo...
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 10:38
Nee vind het lekkerder om Swaab Traag lekker af te branden
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:46
Haha, waar haalt die matige Schwaab de arrogantie vandaan? Wie zit nu op die Schwaab te wachten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 08:49]
Vind ik leuk
Spiegel +11101
woensdag 13 maart 2019 om 09:16
De arrogantie? Lees het artikel gewoon.

Hij twijfelt of hij moet bijtekenen ivm PRIVÉOMSTANDIGHEDEN, de aanbieding zelf zal hem waarschijnlijk wel gewoon kunnen bekoren, en de club psv ook, maar het zit hem in zijn privé. Hij is 30, heeft zijn schaapjes redelijk op het droge, misschien wil die zijn gezin wel gewoon vaker zien en zijn kids zien opgroeien. Je weet het niet, maar hoezo is dat arrogant? Juist alles behalve en het tekent hem als persoon dat hij zijn privé boven knaken verdienen zet. (Al zal die vast niet voor een onkostenvergoeding aan de slag gaan dichter bij huis.)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:47
Ik bedoel ermee te zeggen dat PSV echt zijn top is... hij zal genoeg verdient hebben idd. Mischien is de 2e Bundesliga een optie?
Vind ik leuk
Nistel +3710
woensdag 13 maart 2019 om 09:52
Dan is je woord 'arrogantie' enorm misplaatst. Maar dat weet je zelf ook wel, trolletje.
Vind ik leuk
Mo +12879
woensdag 13 maart 2019 om 08:47
Hier moeten ze echt vanaf vind ik, je kan een veel betere verdediger kopen voor 7/8 miljoen. Hij redt zich op verdedigend niveau nog wel enigzins tegen mindere ploegen maar hij kan totaal niet voetballen. Hoe zit het met de jeugd van PSV qua centrale verdedigers?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 08:47]
Vind ik leuk
Degraaf +1537
woensdag 13 maart 2019 om 10:20
Obispo schijnt nogal goed te zijn, volgens Aad de Mos nog veel beter dan de Ligt ;-)
Vind ik leuk
Mo +12879
woensdag 13 maart 2019 om 10:36
Ja dat had ik gelezen toen haha. Aadje toch..
Vind ik leuk
aartstyle +1787
woensdag 13 maart 2019 om 08:47
Als we willen bijblijven bij ajax moet er toch wat beters komen. Schwaab doet het het boven verwachting hoor maar het is geen De ligt zeg maar.

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:50
Haha yep, dat is nog maar zacht uitgedrukt 😉
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1660
woensdag 13 maart 2019 om 09:00
Het is geen De Ligt nee. Maar ach Ajax heeft volgend seizoen ook geen De Ligt meer.😂😂
Vind ik leuk
Mari +12442
woensdag 13 maart 2019 om 08:50
Malen en Schwaab geen gemis
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:52
Swaab twijfelt niet over de aanbieding maar ziet psv de komende seizoenen voor spek en bonen mee doen :)
Vind ik leuk
Eimersweide +9217
woensdag 13 maart 2019 om 08:53
Misschien halen ze ook wel een nieuwe verdediger? En willen ze Schwaab als reserve houden?
Vind ik leuk
2cents +61664
woensdag 13 maart 2019 om 08:54
Zou Obispo dan eindelijk een kans krijgen?
Vind ik leuk
ritje +636
woensdag 13 maart 2019 om 08:57
hallo dank zij de aanvallende speelwijze van PSV kan swaab meekomen ! als hij onder druk komt! dan bakt hij er niet veel van. maar In het land der blinden is 1oog koning. Psv mag zich gelukkig prijzen met hun backs ? Dat zijn de 2 die de verdediging overeind houden! mvg ritje
Vind ik leuk
Spiegel +11101
woensdag 13 maart 2019 om 09:20
Wat een onzin. Hij is toch gewoon onderdeel van het elftal met de minste tegendoelpunten in de eredivisie...

Aanval begint bij de verdediging en de verdediging begint bij de aanval.

Schwaab heeft op het veld een leidende rol in het neerzetten van de aanvallende spelers vwb de verdedigende taken.
Heeft met zijn karakter en (Duitse) mentaliteit ook een belangrijke rol binnen de selectie.
Dus ja, psv speelt aanvallend en daardoor kan Schwaab makkelijk overeind blijven, maar dat is mede ook zijn verdienste omdat hij het ook neerzet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:01
Schwaab was niet overtuigend afgelopen seizoenen. Speelde redelijke wedstrijden maar was niet echt een basis klant. Nu onder van Bommel vind ik hem degelijk. En bij gebrek aan goede centrale verdedigers zou ik hem sws verlengen. Maar houd ook oog op toekomst. Dus ga ook voor een jonge verdediger. Pierie?
Vind ik leuk
Couto76 +1118
woensdag 13 maart 2019 om 09:03
Schwaab is degelijk, maar meer ook niet. Gewoon Armando Obispo eindelijk een serieuze kans geven.
Vind ik leuk
Spiegel +11101
woensdag 13 maart 2019 om 09:22
Van Bommel is al de 2e trainer die Schwaab boven obispo/isimat verkiest, dat kan dus 2 dingen betekenen:
Of Schwaab laat het meer zien dan die 2, of die andere 2, en dan met name obispo (van isi wisten we dat al) vallen gewoon tegen.
Vind ik leuk
Couto76 +1118
woensdag 13 maart 2019 om 10:04
Je moet zo’n talent ook voor de leeuwen durven gooien. Kun je de eerste interland van De Ligt nog herinneren tegen Bulgarije? De keuze voor Schwaab is gewoon een veilige keuze.
Vind ik leuk
Just Nuts +677
woensdag 13 maart 2019 om 09:04
Ik denk dat Bruma graag wil komen en ze hem ook liever kwijt zijn
Vind ik leuk
ritje +636
woensdag 13 maart 2019 om 09:05
hallo we gaan het zondag zien , tegen het langste elftal en kutgras of Psv dan nog bovenaan staan ? dankzij van Bommel en niemand anders staat psv bovenaan! Want met COCU was psv gewoon een middenmoter geweest! mvg ritje
Vind ik leuk
MN223 +1599
woensdag 13 maart 2019 om 09:47
hallo mvg ritje zit!! er ook een punt op je toetsen bord?
Vind ik leuk
Groen +3710
woensdag 13 maart 2019 om 10:04
Hij gebruikt er net zo veel als jij ouwe ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:05
Dat briefje was zeker zijn voorstel
Geen wonder dat ie er niks van snapte
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:13
Gewoon Hendrix een linie naar achteren schuiven probleem opgelost
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:15
De beste cv van de eredivisie
Vind ik leuk
Peter12345 +449
woensdag 13 maart 2019 om 09:17
Schwaab vertrekt. Mijn kinderen zaten bij die van hem op de opvang. Vrouw en kind zijn reeds terug naar Duitsland. Zou vreemd zijn als dat terug gedraaid wordt en Schwaab nog een jaar blijft.

Wat ik dan wel weer vreemd vind, is dat er dan uberhaupt speculaties hierover zijn en er niet wordt gezegd dat hij vertrekt.

Zou het wel jammer vinden. Ik denk dat je beter Schwaab als back-up kunt hebben ipv Sainzbury. Lijkt me een speler die prima ligt in de groep (als je verhalen leest over bbq's die hij geeft etc) en een prima prof
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:20]
Vind ik leuk
Nistel +3710
woensdag 13 maart 2019 om 09:59
Daarom was eigenlijk ook al de verwachting dat hij eind vorig seizoen al terug naar Duitsland zou gaan.

Dat er geen 100% zekerheid van een vertrek gegeven wordt, zou te maken hebben dat Schwaab nog een stukje twijfel heeft omdat hij het zelf wel erg naar zijn zin heeft bij PSV, goede sfeer op de club en het niveau waarop hij speelt. En dankbaarheid richting de club die bij zijn transfer vertrouwen in hem toonde, terwijl hij op dat moment in Duitsland niet bepaald zijn beste periode had. Een beetje de oude Duitse loyaliteit richting werkgever.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:39
Hup de Jong verpats Jorinde Hendrix aub heel snel voor een miljoen of 20. die jongen is zo goed dat heel Europa schijnt achter hem aan te zitten. Lamme tak dat hij is.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:03
Het is geen hoogvlieger.maar wel een hele nuttige speler voor PSV
Vind ik leuk
san the man +1118
woensdag 13 maart 2019 om 10:16
Mooi dat ie twijfelt, meteen weg doen obispo erin dat is toch zo'n groot talent, komaan psv doorpakken nu.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:30
Zou het jammer vinden als schwaab vertrekt. Vind hem wel een degelijke verdediger. Maar zolang psv maar weer een goeie centrale terug haalt want sainsbury in de basis lijkt mij niks.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
woensdag 13 maart 2019 om 10:32
Natuurlijk wil PSV het contract van Schwaab verlengen. Dus of dit moet is niet een kwestie van “uittikken, aan de speler voorleggen en de speler tekent wel”. Het is nu aan de speler of hij dat wil. En daar is nu die twijfel, die nog moet worden weggenomen. Lukt dat? Vast niet, want anders had hij nu, in maart, niet meer getwijfeld.
Vind ik leuk
utreg1971 +2022
woensdag 13 maart 2019 om 11:09
Nuttige speler voor de rest niet bijzonder. Viergever Hendrix zelfde
Vind ik leuk
Nr14always +4004
woensdag 13 maart 2019 om 11:25
Ik zie het nut er niet van in, een jeugdspeler zal het beter doen dan die Duitse tank met acceleratieproblemen
Vind ik leuk
michelhx +4586
woensdag 13 maart 2019 om 11:30
Schwaab wordt echt ondergewaardeerd. Is gewoon een prima verdediger voor de Eredivisie, raakt niet snel in paniek en wat nog het meest opvallende is hoe weinig overtredingen hij nodig heeft. Natuurlijk, opbouwend kan het beter en hij is niet de snelste, maar door zijn ervaring staat hij vaak al goed opgesteld. Natuurlijk is het geen Chiellini of Pique. Gewoon een fijne speler om er bij te hebben. Al hoop ik wel dat PSV volgend seizoen met een verrassing op de proppen komt, een CL-waardige centrale verdediger á la Alex.
Vind ik leuk
Asje Menou +670
woensdag 13 maart 2019 om 11:38
Verkoop hem nou gewoon zodat hij nog wat geld opbrengt, en zet een jongere speler met potentie op zijn positie. Kom op PSV. We willen verdomme vooruit en niet stil blijven staan.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 13 maart 2019 om 11:55
Hoop toch op een betere verdediger voor PSV dan schwaab
Vind ik leuk
Ultra-Mag +33
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Goed bezig Eindhoven👍👌
Vind ik leuk
Donnygo +4940
woensdag 13 maart 2019 om 12:11
Prive gaat voor natuurlijk maar met een beetje scouten moet je toch wel een betere verdediger kunnen krijgen dan Swaab.
Vind ik leuk
Founder +262
woensdag 13 maart 2019 om 12:20
Wat een stomme vraag van Voetbalprimeur. Er staat toch duidelijk dat PSV wil verlengen! De vraag had dus moeten zijn: Vindt jij ook dat Schwaab er goed aan doet zijn contract bij PSV te verlengen? Antwoordt is: Ja.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:20]
Vind ik leuk
appeltje +3617
woensdag 13 maart 2019 om 14:00
Kom maar lekker naar Venlo als je dichter bij Duitsland wilt wonen!
Vind ik leuk
Ray01 +144
woensdag 13 maart 2019 om 15:12
Je wilt niet alleen een verdediger daar zien, maar ook iemand die kan opbouwen, lijnen kan uitzetten en liefst vaak doelpunten maakt uit hoekschoppen etc.. Dus niet goed genoeg..
Vind ik leuk
Isakson +149
woensdag 13 maart 2019 om 18:30
Angebot en geen aanbieding dat komt inderdaad wel goedkoop over. Van mij mag Schwaab naar FC Heimweh overstappen. Onze club moet een killer binnenhalen. Sorry.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 18:25
Hij moet zeker weg liever Viergever weg maar ja. Met deze twee spelers achter in de basis gaat PSV dit niet winnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws