'Davids staat open voor Eredivisie-club': 'Zou hem wel willen zien bij FC Utrecht'

'Davids staat open voor Eredivisie-club': 'Zou hem wel willen zien bij FC Utrecht'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 19:14wo 13-03-2019 om 19:14

Edgar Davids zou ervoor openstaan om trainer te worden in de Eredivisie. Dat stellen Ulrich Landvreugd en Dick Schreuder, die de oud-international bijstonden tijdens zijn opmerkelijke avontuur als trainer-speler bij het Engelse Barnet.

Davids maakte op hen veel indruk. "Een topspeler is niet automatisch een toptrainer", zegt Schreuder tegen Voetbal International, dat terugblikt op zijn avontuur in de League Two. "Maar Edgar… Hij is zó bezeten. Kan ook echt heel goed voor een groep praten, ja, verbaal is hij ijzersterk. Als motivator, maar net zo goed over tactiek, techniek, enzovoort. In mijn ogen heeft hij alles in huis wat een trainer nodig heeft."

"Is Davids van de Ajax-school? Streeft hij mooi voetbal na? Nee", stelt Schreuder. "Eigenlijk kun je hem als trainer in één woord samenvatten: winnen. En hij heeft overal gezeten hè. Italië, Spanje, Engeland… Overal heeft hij wat opgestoken. Ik zou het weleens willen zien als Edgar besluit er voor de volle honderd procent voor te gaan en bijvoorbeeld FC Utrecht onder zijn hoede zou krijgen."

"En ik weet zeker dat als hij de mogelijkheid krijgt, en hij voelt zich goed bij die uitdaging, dat-ie het dan gewoon doet", vult Landvreugd, huidig trainer van AFC, aan. "Maar wel op een goed niveau. Hij heeft genoeg aanbiedingen gehad, weet ik, van clubs uit de Spaanse Segunda División en Italiaanse Serie B onder andere, maar die heeft hij afgeslagen. De Eredivisie zou-ie wel goed vinden. Die kans moeten ze hem alleen wel gunnen."

Lees meer over:EredivisieEdgar Davids

Plaats een reactie

Roeptoeter +16086
woensdag 13 maart 2019 om 19:20
Jammer dat Feyenoord net Jaap Stam gecontracteerd heeft.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:23
Heeft Davids zijn papieren al?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:32
Wij zoeken een nieuwe trainer in Doetinchem!

Edit: Fijne verjaardag Edgar!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:37]
Vind ik leuk
Arvin +7491
woensdag 13 maart 2019 om 20:08
Nou dat zou helemaal geen verkeerde optie zijn denk ik zo. Voor beide partijen.
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:22
Was een topspeler hoor, maar totaal geen trainer..
Is hij gewoon niet intelligent genoeg voor..
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 19:24
Alsof Koeman gestudeerd heeft.
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:26
Mag toch wel hopen dat je inziet dat Davids zo'n beetje iedere skills niet heeft om trainer te zijn ? En ja Koeman is een stuk intelligenter..
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 19:32
Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten beoordelen.

Hoe weet je dat Koeman intelligenter is?
En zijn alle eredivisietrainers intelligenter dan Davids?
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:35
Nou goed, ik zou hem niet aannemen als hoofdtrainer iig..
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 19:36
Dat kan, waarom niet?
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Wat ik al zei, niet intelligent genoeg.. In interviews komen er ook hele domme uitspraken uit.. En waarom zou je hem wel nemen ? Omdat hij Davids is ?
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 19:40
Cocu, De Boer, Gio en Van Bommel werden het ook omdat ze Cocu, De Boer, Gio en Van Bommel waren. En Stam. Dus waarom dat met Davids ineens een bizarre suggestie is weet ik niet.
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:43
Laat maar, we komen er niet uit.. Ik ben gewoon van mening dat Davids geen hoofdtrainersmateriaal is..
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 19:44
Dat kan. Ik ken hem daar niet goed genoeg voor.
Vind ik leuk
4everfcu +5354
woensdag 13 maart 2019 om 20:26
sterker nog v.basten werd bondscoach terwijl hij nog geen club had getraind .
Vind ik leuk
Kuip +10040
woensdag 13 maart 2019 om 20:40
We hebben gezien waartoe het leidt. Behalve Van Bommel kunnen de andere drie er niks van.
Bij Stam is het ook afwachten. Wint ook niet meer.
Topvoetballers zijn meestal geen toptrainers.
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 20:41
Ik ben er absoluut geen voorstander van, maar Mojo doet alsof het een bizar idee is om iemand op basis van een naam/aantal interlands trainer te maken.
Overigens zou ik Van Bommel ook nog even afwachten.
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
donderdag 14 maart 2019 om 00:59
Nee joh.. Vind Davids gewoon niet geschikt.. Maar dat is mijn persoonlijke mening..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 23:42
Jij hebt bij imterviews met Ten Hag zeker altijd het geluid uit.
😂😂
Daar ligt het dus niet altijd aan.
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 23:59
Haha.. Okay, als jij een club zou hebben zou jij Davids aannemen ? Als hoofdtrainer bedoel ik dan..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:26
Ok, om te beginnen. Ik heb het wel eens vaker mis gehad. Ik had Keizer nooit aangesteld (toch goed gedaan)

Ten Hag na zijn blunders en wazig wisselbeleid nooit na de winter doorlaten gaan (toch goed uitgepakt).

De Boer al helemaal die kans niet gegeven gezien het type voetbal dat hij toentertijd wilde spelen( en speelde). We weten allemaal dat elke ander Ajacied nog steeds die 4C prijzen bewierookt (ik nog steeds niet we waren het van de arnoede).

Ik had Bosz laten zitten en meer invloed op het proces gegeven (omdat ik zijn stijl zeker zie zitten). Terwijl Ajax hem al na 1 (goed) seizoen liet wieberen.

Dus ik denk niet dat Ajax het met mijn keuzes eens zou zijn.
Maar om antwoord te geven op jouw vraag, als ik eigenaar zou zijn van een (jong) team als Sparta ik hem wel een kans zou geven denk ik(maar dat kan dan weer niet door zijn achtergrond (ondanks het samenwerkingsverband denk ik).
Kijk maar naar een club als Bournemouth, het hoeft maar 1x te klikken en je zit goed (hij had ook totaal geen ervaring, sterker hij was gewoon een van de mannen (net als Davids persoonlijkheid denk ik, maar het blijft gokken ik weet t).

Oh en vergeet Stam niet, zag ook niemand hier in Ned iets in Eng wel.
Vind ik leuk
PvdB +49
woensdag 13 maart 2019 om 19:53
Ik durf wel te zeggen dat dat zo is.

Koeman mag dan wel mavo (old school) gedaan hebben, maar zijn woorden zijn weloverwogen en zijn reacties zijn altijd correct.

Bij Edgar, hoezeer ik hem echt waardeer en respecteer, het zou mij zeer verbazen als hij een (top) trainer zou worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 19:56
Dan heb je zelfbeheersing, dan hoef je niet heel intelligent te zijn.

Ik heb geen idee. Toptrainer misschien niet, maar trainer zou toch moeten kunnen lijkt me.
Vind ik leuk
PvdB +49
woensdag 13 maart 2019 om 20:28
Eerlijk gezegd is mijn beeld van Davids gekleurd door Davids de speler.

Heb jij voorbeelden van Davids in zijn rol als trainer die je enigszins het vermoeden geven dat hij een (goede) trainer gaat worden?
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 20:33
Nee, het enige wat hij op dat vlak heeft gedaan is Barnet op het vierde niveau, waar hij eerst zelf ook nog speelde.
Ik vraag me alleen af waarom iedereen zo zeker weet dat hij geen goede trainer is of zou zijn.
Vind ik leuk
PvdB +49
woensdag 13 maart 2019 om 20:46
Mensen hebben kennelijk een bepaald voorgevoel bij een speler / persoon.

Ik ben geen fan geweest van van Bommel als speler, althans ik vond het een zuiger. Maar wel een zuiger waar je blij mee was als hij in jouw team speelde.

Maar ik had wel op voorhand het gevoel dat hij een irritant goede trainer zou gaan worden.

Dit gevoel heb ik, en dus ook andere mensen, niet bij Edgar.
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 20:57
Dat kan. Ik vind een voorgevoel alleen geen serieuze manier om een mening te formuleren.
Als je uitlegt waar dat gevoel vandaan komt misschien.

Ik vond het altijd jammer als Van Bommel meedeed bij Oranje.
En of hij echt een goede trainer is moeten we volgens mij nog afwachten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:31
Dat snap ik dus totaal niet.
Ik kan me helemaal vinden in de beschrijving van de man v Bommel. Maar wat heeft jou in hemelsnaam het gevoel kunnen geven dat hij een goede trainer zou zijn? Zijn Babbels? Die had hij net zoveel als Seedorf (die heeft als speler overigens meer laten zien dan v Bommel).
En daar zegt iedereen juist van dat hij nooit als goede trainer gezien wordt/werd.

Ik ben daar dus echt benieuwd naar? Of komt het door zijn schoonvader? En komt dit succes ook door zijn schoonvader? Want over die link hoor je verdacht weinig.😜
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 08:32]
Vind ik leuk
PvdB +49
donderdag 14 maart 2019 om 09:58
Ik vond hem als speler iemand die het spel goed las en zag.

Hij is verbaal sterk, kan dus goed een boodschap overbrengen aan een groep en hij heeft overwicht.

Bovenal hij heeft een winnaarsmentaliteit tot op het irritante toe.

Dit voor voor mij voldoende redenen om een bepaald verwachtingspatroon te hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:17
ah, roger.
Vind ik leuk
Tollolsuda +122
woensdag 13 maart 2019 om 23:03
Van welke club in de eredivisie nederland ben jij fan of supporter . Dan kan Davids daar toch beginnen als trainer.
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
donderdag 14 maart 2019 om 02:17
Nee bedankt :p
Vind ik leuk
Relaxie +541
woensdag 13 maart 2019 om 19:27
Nou daar sla je de spijker dus wel ff mis....is slimmer dan jij dus denkt!
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:29
Oja, dan heb jij geen mensenkennis.. Nogmaals, was echt een topspeler, maar totaal niet geschikt als trainer..
Maakt niet uit verder, is ook niet voor iedereen weggelegd..
Vind ik leuk
Relaxie +541
woensdag 13 maart 2019 om 19:34
Nee daarom heeft die in de raad van commissarissen gezeten bij Ajax met oa Johan Cruijff...maar bepaal jij maar voor jezelf wie er mensenkennis heeft wijsneus als je zelf niet eens de feiten weet.
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:37
Welke feiten ? Hij zat daar in omdat hij de grote voetballer was, niks meer.. Zit hij er nog in ? Nee heh..
Vind ik leuk
Bep Slatter +11781
woensdag 13 maart 2019 om 19:28
Ben ik wel met je eens, al denk ik wel dat hij als individuele (kracht, snelheid, conditie, passie) trainer precies kan vertellen wat er allemaal voor nodig is om alles uit jezelf te halen.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1552
woensdag 13 maart 2019 om 19:31
Vooroordelen .. ik denk dat hij wel een goede trainer kan worden. Wil hem wel aan het werk zien bij AZ, niet meteen als hoofdtrainer maar assistent.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:33]
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:34
Vooroordelen ? Nee hoor, gewoon een normale inschatting..
Was mega fan van de voetballer Davids.. Maar heb je hem wel eens horen praten ? Dat wordt echt niks..
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1552
woensdag 13 maart 2019 om 19:37
-
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
MojoRisin +15179
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Jeugdtrainer, ja prima..
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1552
woensdag 13 maart 2019 om 19:52
-
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
Balls +254
woensdag 13 maart 2019 om 20:29
Je kent ‘m persoonlijk zo te horen..?
Vind ik leuk
Romario9 +13613
woensdag 13 maart 2019 om 21:19
Ik heb niet het idee dat Davids niet intelligent is.

Dat heb ik bijvoorbeeld wel bij Heitinga. Die lijkt me niet al te snugger.
Vind ik leuk
Maxima +3
donderdag 14 maart 2019 om 00:27
Eerst Davids google voor dat je wat roept!!!!IDI!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:22
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:25]
Vind ik leuk
Mr bien +6985
woensdag 13 maart 2019 om 19:22
Voor een goed niveau moet je niet bij Utrecht zijn.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11781
woensdag 13 maart 2019 om 19:30
Is maar net één Toontje lager.
Vind ik leuk
RR12 +737
woensdag 13 maart 2019 om 19:22
Verbaal ijzersterk. Ja.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:24
Misschien wat voor ADO? Beter als Groenendijk met zijn vage en wissels en opstelling
Vind ik leuk
Midden-Noord +95490
woensdag 13 maart 2019 om 19:34
Dacht ik ook al aan. Groenendijk en wissels, man man man.
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 19:54
Ik vind jullie bank ook niet heel indrukwekkend als ik eerlijk ben.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95490
woensdag 13 maart 2019 om 19:56
Dat vinden wij ook, ineens doen ze dingen die vorig jaar niet zo erg opvielen. De keuzes worden met de week triester. Wisselbeleid is zwak, is veel meer uit te halen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45825
woensdag 13 maart 2019 om 19:57
Ik bedoel meer de spelers op de bank. Goed wisselen gaat makkelijker met goede wisselspelers.
Vind ik leuk
berwi +509
woensdag 13 maart 2019 om 19:24
liever niet bij utrecht
Vind ik leuk
Relaxie +541
woensdag 13 maart 2019 om 19:25
De Davids promotie is begonnen,nu is het wachten op een club .......
Vind ik leuk
Benniewies +5384
woensdag 13 maart 2019 om 19:26
Ik gun hem Utrecht idd wel😂😂😂
Vind ik leuk
RGB +1359
woensdag 13 maart 2019 om 19:27
Bij Utrecht willen ze niemand van Ajax. Oh wacht, behalve als ze er beter van denken te worden, dan maakt het opeens niet meer uit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:31]
Vind ik leuk
rexxo +11862
woensdag 13 maart 2019 om 19:30
Elk jaar staan de verantwoordelijken van Utrecht met kwijl op de mond bij het hek van de toekomst alle afvallers van de Ajax jeugd op te wachten.

Ga maar eens tellen hoeveel ex Ajax bij Utrecht speelt

Vind ik leuk
M Ait Aicha +1433
woensdag 13 maart 2019 om 19:31
Volgens mij komt jullie trainer van Utrecht.
Vind ik leuk
RGB +1359
woensdag 13 maart 2019 om 19:33
Ja, dus? Bij Ajax zijn ze niet van die zogenaamde haters.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1433
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Jullie zijn de bitch van Utrecht
Vind ik leuk
RGB +1359
woensdag 13 maart 2019 om 19:45
Stoere reactie, jammer dat het nergens op slaat.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:27
Niet doen, Edgar bij een goede club in NL willen ze je niet. En bij de rest heb je niks te winnen. Anders Twente, nadat ze kampioen zijn geworden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:28
Kansloos als trainer, maar wat was het een heerlijke speler !
Vind ik leuk
Darter 876 +878
woensdag 13 maart 2019 om 19:28
Misschien iets voor Jong Ajax?
Daar beginnen en dan een stap hoger!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:29
Eerst degraderen met Barnet uit League Two (vierde niveau), jezelf rugnummer 1 en de aanvoerdersband toe eigenen en vervolgens eisen dat je als speler-coach niet mee hoeft naar 'verre' uitwedstrijden, wat een inspirerende leider.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 19:30
Laat die vrouwenmepper maar lekker wegblijven met zijn arrogante houding.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95490
woensdag 13 maart 2019 om 19:33
Opvolger van Fons, ik zou het gewoon proberen. Misschien kunnen ze er met China wel een slaatje uit slaan. Hij is immens populair en een groot persoonlijkheid. Zijn strijd was geweldig, een en al passie!
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 19:35
Een vrouwenmepper een groot persoonlijkheid?

Het is een lastpak, die door Keane even op zijn plek is gezet.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95490
woensdag 13 maart 2019 om 19:36
Ik heb het over het voetbalinhoudelijke.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 19:37
Zelfs daar heeft hij al laten zien sterallures te hebben.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95490
woensdag 13 maart 2019 om 19:42
Daar kan je marketingtechnisch wel wat mee doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:43
En hij heeft het shirt van ons mooie Juve gedragen!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95490
woensdag 13 maart 2019 om 19:54
Precies!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:36
Kan die, voor hij trainer wordt, niet eerst ergens warmdraaien in een andere functie? De raad van commissarissen bijvoorbeeld....
Vind ik leuk
Mari +12532
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
haha, Davids. Niet meer van deze tijd
Vind ik leuk
Blindsy +18954
woensdag 13 maart 2019 om 19:53
Toch wel jammer dat zo'n bezeten, hardwerkende trainer al jaren thuis op zijn luie reet zit.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:54
Die Davids is echt een brilaap jongens !!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:03
Davids is een speler die altijd voor de 100 procent ging als hij zijn voetbal mentaliteit over kan brengen op een groep weet ik zeker dat hij een zeer interessante trainer zou kunnen worden....
Vind ik leuk
haarlemx +435
woensdag 13 maart 2019 om 20:13
Gratis promotieclip leuk joh
Vind ik leuk
Piranha73 +290
woensdag 13 maart 2019 om 20:16
Goede voetballer, waardeloze trainer
Vind ik leuk
4everfcu +5354
woensdag 13 maart 2019 om 20:23
laat hij zich eerst maar eens bewijzen als trainer bij bvb nac de graafschap
Vind ik leuk
Isakson +196
woensdag 13 maart 2019 om 20:34
Als fotograaf of paparazzi.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:43
Kunstgras met diploma's zou ik zeggen ....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws