Debuterende Ajacied Lang: Ik dacht: jezus. Alsof ik droomde, ik werd wel gek

Debuterende Ajacied Lang: "Ik dacht: jezus. Alsof ik droomde, ik werd wel gek"

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 21:08wo 13-03-2019 om 21:08

Noa Lang is door het dolle heen na zijn beslissende invalbeurt voor Ajax tegen PEC Zwolle. De debuterende aanvaller van Jong Ajax kwam in de slotfase in het veld en gaf kort daarna de assist op de 2-1 van Daley Blind. 

"Het voelt alsof ik droom. Het is een droom om erin te komen en meteen beslissend te zijn, fantastisch. Ik kreeg de bal en als ik hem daar krijg zoek ik de chip-bal bij de tweede paal. Hij kwam perfect op het hoofd van Daley. Hij knikte hem binnen. Ik dacht: jezus. Alsof ik droomde, ik werd wel gek", vertelt Lang aan Ajax TV.

Lang zag een 'moeizame wedstrijd' van Ajax. "In de eerste helft hebben we nagelaten de tweede te maken, vooral vlak voor rust. In de tweede helft waren we zwakker en was PEC echt gevaarlijk. Toen kwam ook de goal, waarna we het even lastig hadden, tot de 85e minuut."

Na de gelijkmaker van Vito van Crooij moest Lang gaan warmlopen. "Alfred Schreuder zei dat ik moest warmlopen. Ik wist niet hoe snel ik de dug-out uit moest om te gaan lopen. Daarna zei de trainer (Ten Hag, red.) dat ik erin mocht."

"De opdracht? Ik moest op tien gaan staan, achter de spits. Ik moest proberen beslissend te zijn. Gelukkig hebben we dat gedaan. Ik ben wel koppig, maar ik heb vandaag heel goed geluisterd, haha."

Lees ook: Pover Ajax door het oog van de naald: Blind redt Amsterdammers in slotfase

Lees meer over:EredivisieAjaxNoa Lang

Plaats een reactie

rexxo +11988
woensdag 13 maart 2019 om 21:08
Ik heb 8 jaar gespeeld bij Feyenoord maar was mijn hele leven fan van
Ajax 👊🏿

Die kan niet meer stuk bij een deel van de Ajax aanhang.

Goede felle invalbeurt van deze jonge speler.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:09
Goed gezien van ten Hag Lang was precies wat we nodig hadden haha top dit!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:11
Ajax was niet goed vandaag, en dan toch de volle winst! Hoppa zelfs een slecht spelend Ajax leverde de Utrecht boys die voor PSV zijn geen puntverlies op waar ze van droomde !

Noa Lang leuk voor hem dat ie aan de basis stond van de 2-1! Op naar zondag!
Vind ik leuk
Mozes24 +800
woensdag 13 maart 2019 om 21:14
Gefrustreerd richting ons mooie Utreg na al die nederlagen van de afgelopen jaren?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:16
Gefrustreerd op Utrecht?
😂😂😂😂😂😂

Mooie Utrecht?
😂😂😂😂😂😂

Jìj moet komiek worden!
😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 21:12
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 22:37]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:18
Sowieso goede grap Tanja
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:47
Ben benieuwd wat voor onzin je nu weer geschreven heb op onze website.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 22:51
vraag maar aan je vriendje Jordaan
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 21:15
Zelf opgeleid zeker!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:28
Ja zeker, die paar jaartje in Rotterdam leerde hij niet zo veel vandaar dat hij een stap hoger op wilde. Je kan die jongen toch niet kwalijk nemen dat hij het maximale uit zijn voetbal carierre wilt halen. Niet iedere jong elftal speler kan in de KKD weerstand op doen.
Vind ik leuk
Romo +1397
donderdag 14 maart 2019 om 09:02
Een paar ? 8

Maar bij Ajax doen ze of ze altijd op ze zelf opleiden
Dat is niet het geval als je iemand zo binnenhaalt.

Ik ben benieuwd of hij het bij jullie gaat redden

Over de kkd heb je groot gelijk
Daar heeft Feyenoord de plank finaal mis geslagen.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 21:25
Is dat geen plagiaat 🙂
Vind ik leuk
FRChamp +1360
woensdag 13 maart 2019 om 21:33
Wij hebben Kökcü!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:42
Ja dat is een echt goede speler wel raar eigenlijk dat hij nu pas een kans krijgt ik vind hem beter dan elke andere middenvelder van Fey.
Vind ik leuk
FRChamp +1360
woensdag 13 maart 2019 om 22:29
2e keer basis ja en paar speelminuten tot nog toe. Gio houdt vast aan ‘oude’ gewoontes, niemand die het begrijpt. Zou mooi zijn als Stam van hem gewoon een vaste basis speler maakt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:50
Hey, hoor ik nu het origineel van YNWA?
Vind ik leuk
FRChamp +1360
woensdag 13 maart 2019 om 22:56
Gio is een held, daar niet van.
Vind ik leuk
FRChamp +1360
woensdag 13 maart 2019 om 22:59
Bloed, Zweet en Tranen was voor ons bedoeld. Hazes sr. was een Feyenoorder: https://www.tipsenweetjes.nl/overig/dingen-wist-nog-andre-hazes/
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 22:49
En wij klukkluk🤣🤣
Vind ik leuk
FRChamp +1360
woensdag 13 maart 2019 om 23:05
Nee, Onana. Onana, what’s my name?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:42
Maar laat hem aub wel ff normaal praten zeg.
Vind ik leuk
rexxo +11988
woensdag 13 maart 2019 om 21:44
Hij praat idd niet als een Roderick Jan.

Zijn moeder is blond, vader is donker, en moeder gaat of ging met Nordin Boukhari.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 23:02]
Vind ik leuk
1313 +8803
donderdag 14 maart 2019 om 06:08
Achja, lekker belangrijk hoe hij praat, ik maak me daar niet druk over hoor.

Snap ook niet dat veel mensen hier op VP zich druk maken over zijn accent, alsof zij daar rond mee moeten lopen.

Vandaag heeft hij ons de 3 punten bezorgd, dat is wat telt!💪
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:09
Goede gedaan jonge trots
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 13 maart 2019 om 21:10
Jullie hadden 1 punt moeten krijgen,jammer..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:16
Ja ik weet het maar goed onze concurrent Psv heeft dat al zo vaak gehad dit jaar dus laten we dit maar weg strepen lol
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 13 maart 2019 om 21:18
Niet zo,dit is oneerlijk,100% overtreding en de scheids deed alsof zijn neus bloed......
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:21
Tja soms is het leven oneerlijk maar om eerlijk te zijn maakt mij dat nu ff niks uit we hebben de 3 punten dus dat is het belangrijkste maar snap je frustratie wel heb ik meerdere keren gehad met Psv dit jaar ;-)
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 13 maart 2019 om 21:23
Jij bent tenminste eerlijk,oeps je komt niet uit Amsterdam...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:29
Kan niet voor anderen praten maar denk dat de meeste het wel eens zijn dat we vandaag veel geluk hebben gehad want het was echt slecht. Goed we gaan het zien aan het eind van het jaar wie de Kampioen word gaat nog heel spannend worden.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 13 maart 2019 om 21:33
Ik heb het alleen over die overtreding die iedereen zag....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:42
Welke overtreding hebben we het over?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 13 maart 2019 om 21:44
Was niks aan de hand joh...
Ik ben Barca aan het kijken....Proficiaat met de dikverdiende overwinning..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:06
Waarom praat je dan over een overtreing
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 13 maart 2019 om 22:08
Tagliafico maakte een overtreding voordat Blind scoorde....
Het is nu allang bewezen maar hier zit men in ontkenningsfase..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:37
Inderdaad Lang heeft bewezen dat hij een goede voorzet heeft of wil je dat ontkennen?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 13 maart 2019 om 22:40
Zou niet goed zijn als je prof bent dat je geen voorzet kan geven,voorzetten zijn blindelingse ballen op de hoop dat het goed valt...Maar gelukkig wordt er eerst een overtreding gemaakt zodat de bal echt goed valt...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:49
Jammer, maar we kregen er 3, ondanks waardeloze wedstrijd.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1084
woensdag 13 maart 2019 om 22:50
Nee nog een keer,je weet wel door wie..
Komop doe je best...
Vind ik leuk
Mr bien +7020
woensdag 13 maart 2019 om 21:10
Dat heeft niet Lang geduurd
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23088
woensdag 13 maart 2019 om 21:16
Mooie lange bal ...
Vind ik leuk
voebtalie +2378
woensdag 13 maart 2019 om 21:27
Die dag ik al Lang aankomen.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1494
woensdag 13 maart 2019 om 21:31
Bal was niet Lang onderweg
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 21:10
En in zijn Ajax shirt terug naar Rotterdam 🤣🤣
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:18
dat durft hij niet.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 21:22
Wat zal er dan gebeuren denk je🙄
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:26
Misschien niks maar het is niet verstandig om met ajax shirt in Rotterdam te lopen. En dat geldt trouwens andersom ook, je kan ook beter niet met een Feyenoord shirt in amsterdam lopen.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 21:28
Ach met de WK drinken ze broederlijk een biertje
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:40
Ik wel en jij misschien ook, maar bij beide ploegen zijn groepen waar dat niet voor geldt. Bovendien loop je dan als het goed is niet in club shirt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:52
Wat moet je ook in dat lelijke Zuid.
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
donderdag 14 maart 2019 om 04:18
Als het zonnetje is onder gegaan, dan kun je die wijk alleen nog met een kogelvrij vest betreden. Ik vraag me echt af wie daar uit vrije wil gaat wonen. Dan moet je wel héél wanhopig op zoek zijn naar woonruimte.
Vind ik leuk
fedor2501 +6395
donderdag 14 maart 2019 om 06:03
Je weet dat Zuid geen wijk is he.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 00:38
Net als Tagliafico, amsterdamse vlag tonen in de kleedkamer, de held. Was t een echte vent dan deed ie dat op t veld. Maar nee, de bangerik
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 21:12
en dat is 1
Vind ik leuk
Mozes24 +800
woensdag 13 maart 2019 om 21:13
Heeft ie met Neres zojuist een sticky gerookt ofzo....?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:14
Bedankt
Bedankt
Bedankt
Vind ik leuk
Nashua +7038
woensdag 13 maart 2019 om 21:15
Iemand enig idee hoeveel Lang moet kosten ?

De geruchten steken straks wéér de kop op
Vind ik leuk
Johnny Cash +10241
woensdag 13 maart 2019 om 21:17
Laten we gewoon normaal doen en rustig beginnen met 50 miljoen
Vind ik leuk
Nashua +7038
woensdag 13 maart 2019 om 21:20
Begin je niet té laag ???
Vind ik leuk
pietprecies +11835
woensdag 13 maart 2019 om 21:18
En de debutant moet het doen, de assist dan, prachtig ook dat Blind hem binnenkopt 🤣 de druiven zullen weer zuur zijn in Eindhoven
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:34
Die konden niet LANG juichen 😉
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
woensdag 13 maart 2019 om 21:18
Nog geen diepgaand artikel over de consequenties van de naderende (no deal?) Brexit op het voetbal bij VP? Nee? Jammer, gemiste kans...
Vind ik leuk
jamesquinn +4111
woensdag 13 maart 2019 om 23:14
Zolang een andere website het niet doet, wordt het ook hier niet gecopypaste.
Vind ik leuk
Darter 876 +877
woensdag 13 maart 2019 om 21:24
Kan zo Frenkie vervangen! Vond hem aardig invallen.
Ook al was het met alle respect PEC Zwolle......
Heeft iig. fysiek mee!
Vind ik leuk
appeltje +3684
woensdag 13 maart 2019 om 21:29
Lang speelt op de plek van Ziyech het beste, is niet geschikt voor de plek van Frenkie.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:27
Toch een goeie keuze gemaakt die jongen. Vanuit Varkenoord O15 naar De toekomst gegaan... anders had hij nu lopen klooien in jong Feyenoord zonder een competitie. En nu, eredivisie debuut... meteen een assist, lekker hoor :-)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:29
Dit was de jongen die vroeger in een Ajax trainingspak naar Varkenoord kwam om te trainen. Een man naar mn hart!
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
woensdag 13 maart 2019 om 21:29
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 22:38]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:45
ja wel.........
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
woensdag 13 maart 2019 om 21:35
Noa bedankt dat ik vandaag gewoon rustig kan slapen, en morgen gewoon rustig bij de koffieapparaat kan staan. Noa niet de grootste talent maar wel iemand die altijd bikkeld. Ik zelf persoonlijk denk niet dat het een grote wordt maar wie weet!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:40
Kijk je wel uit dat je 'het koffie' niet laat vallen als je van 'de koffieautomaat' wegloopt over 'het gang' ?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:43
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 22:40]
Vind ik leuk
Isakson +284
woensdag 13 maart 2019 om 21:52
Jezus op de tribune?
Vind ik leuk
Londawn +9
woensdag 13 maart 2019 om 21:54
Viel lekker in! Maar wat praat die gast als een idioot zeg, dacht dat het een buitenlander was.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 22:09
Wat een Marokkaans accent :’)
Vind ik leuk
almsend95 +313
donderdag 14 maart 2019 om 01:26
Goede voetballer naar mijn mening, wel dom hoe die praat. Dat 1 van zijn ouders dan van origine buitenlands is vind ik niet echt een reden. Je maakt mij niet wijs dat ie namelijk ook nog het arabisch in woord en geschrift beheerst en dagelijks toepast. Gewoon een puberaal aangeleerd kwaaltje, maar als je op het niveau van prof bent aanbeland dan is het ook tijd om je enigszins professioneel te kunnen presenteren in dergelijke interviews. De helemaal zand meneer van dumpert doet er niet voor onder
Vind ik leuk
1313 +8803
donderdag 14 maart 2019 om 06:14
Hahahaha wat lachwekkend dit.😂😂 hij praat toch gewoon normaal Nederlands in dat interview? Hij praat toch niet in straattaal? Wat maak je je nou druk om zijn accent joh, als die jongen in zijn jeugd alleen maar buitenlandse vrienden heeft gehad, dan ga je automatisch heel veel dingen overnemen, niks raars aan. Of is dit verboden volgens jou?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 06:16]
Vind ik leuk
almsend95 +313
donderdag 14 maart 2019 om 11:33
Nou lachwekkend man, zat je hardop naar je scherm te lachen vanmorgen? ik snap echt niet dat je het ook nog in de kont loopt te kruipen.

Het hebben van buitenlandse vrienden heeft hier geen kloot mee te maken, dit accentje is helemaal geen “buitenlands”. Maar is een hier gekweekte onbeschaafde versie van het nederlands door onzekere blanke kindjes van 13 met neppe merkenpetjes, het gros van MBO 2, ismail ilgun, andere youtube schreeuwers en helaas ook Noa Lang. Mag ik het dom vinden dat zo iemand dan op een bepaalde leeftijd niet eens een keer normaal gaat praten of is dit verboden volgens jou?
Vind ik leuk
1313 +8803
donderdag 14 maart 2019 om 20:43
Zat zeker te lachen idd. Want je slaat wartaal uit. Het heeft daar zeker wel mee te maken, als deze jongen vanaf 8 jarige leeftijd of misschien al eerder, alleen maar met Marokkanen of Surinamers, of Antillianen omgaat, dan ga je automatisch op een andere manier praten, dat soort dingen neem je gewoon over. Want je hoort niet anders gedurende dag. Wat jij nu zegt, is dat je dus niet met buitenlandse jongens mag omgaan, want het tast je accent aan. Feitelijk zeg je, je bent geen voorstander van ee multi-culturele samenleving. Niet iedereen groeit op in welvarende wijken, ook blanke mensen groeien op in slechte wijken met veel buitenlanders, maar, zo kun jij natuurlijk niet denken, je bent vast in een dorp groot geworden, met weinig tot geen problemen.

Wat als die jongen nou niet anders kan praten, omdat hij dit al vanaf jongs af aan doet? Dan leer je zoiets niet meer af hoor. 'Youtube generatie' 'Merkenpetjes'. Jezus, wat ben jij veroordelend zeg. Slecht geweten ofzo? Is je iets overkomen? Mag ik vragen wat jij stemt?
Vind ik leuk
DQA +61
donderdag 14 maart 2019 om 04:15
De manier waarop hij spreekt zakt je broek van af. Wel goed gedaan gisteren.
Vind ik leuk
JWK +804
donderdag 14 maart 2019 om 06:01
Wij hebben zoveul goei!
⚪️🔴⚪️❌❌❌
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws