Ten Hag beloont Ajacied: 'Hij ziet in dat je het zelf moet afdwingen'

Ten Hag beloont Ajacied: 'Hij ziet in dat je het zelf moet afdwingen'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 08:13do 14-03-2019 om 08:13

Erik ten Hag is blij voor Ajax-debutant Noa Lang. In de tweede helft van Ajax-PEC Zwolle (2-1) maakte Lang woensdagavond zijn eerste minuten in de Eredivisie namens de Amsterdammers. In de slotminuten was Lang belangrijk met een assist op Daley Blind bij de winnende 2-1. 

Het Eredivisie-debuut van Lang (19) is 'een beloning voor hard werken', legt Ten Hag uit op de website van Ajax. "Noa gaat het meer en meer begrijpen. Hij ziet in dat je het zelf moet afdwingen door hard te werken bij Jong Ajax", aldus de coach.

"Noa was al in de picture bij ons. Toen gisteren bleek dat Hakim en Frenkie geblesseerd waren, hebben we gekeken wie het momenteel goed doet bij Jong Ajax en kwam hij naar voren."

Lees ook: Debuterende Ajacied Lang: "Ik dacht: jezus. Alsof ik droomde, ik werd wel gek"

Lees ook: Ten Hag: 'Ik heb goede hoop, maar of Ziyech en De Jong het halen...'

Lees meer over:EredivisieAjaxNoa Lang

Plaats een reactie

3-0achter +309
donderdag 14 maart 2019 om 08:15
Hulde voor Lang maar WEG MET DOLBERG. Ik kan het niet meer aanzien.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 08:15]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:16
Kijk je toch niet meer, nep supporter!
Vind ik leuk
3-0achter +309
donderdag 14 maart 2019 om 08:18
Jij hebt lekker verstand van voetbal. Ben je steke blind of zo. Die kut Deen raakt niks meer en elke keer dat hij mee speelt staat Ajax er zwak voor. Weg met die loser.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:22
Als je zo over een jongen praat die bovendien gewoon een speler is die wel iets kan,ben je het woord Ajacied nieteens waard pannekoek!
Vind ik leuk
3-0achter +309
donderdag 14 maart 2019 om 08:24
Ik heb nog een bon voor de specsavers. Jij hebt die harder nodig dan ik.
Vind ik leuk
Jozef +44373
donderdag 14 maart 2019 om 08:43
Zulke bonnen ontvang ik nooit. Deze sturen ze alleen naar een doelgroep...😂
Vind ik leuk
MagicFeeling +4149
donderdag 14 maart 2019 om 11:14
Vandaar dat hij zo'n bon heeft :)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:06
Denk dat jij gewoon een psv shirt moet kopen met je zure bakkes ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:33
Wow je kan beter stoppen met reageren want een bon voor specsavers ala maar een beetje gezond voetbalverstand heb je helaas voor jou geen bon voor hahahaha ❌❌❌
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:26
Ik zeg nergens dat ik verstand van voetbal heb, maar weet gelukkig wel wat liefde voor je club is. Aan dat gebrabbel van jou heeft niemand iets. Nooit meer kijken en blijf aub weg bij de mooiste club!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 08:27]
Vind ik leuk
3-0achter +309
donderdag 14 maart 2019 om 08:29
Kom op nou, Ziyech speelt een paar wedstrijden minder en meteen wordt er (onterecht) gefloten maar die waardeloze blonde robot van een Dolberg mag maar aankloten. Zet je roze Dolbergbril eens af.Pas dan zie je hoe slecht hij is.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:32
Je doet je naam wel eer aan haha. Bij alles wat jij zegt sta je al meteen met 3-0 achter. Je ene opmerking is nog dommer dan de andere haha. Fijne dag nog jongen, ik ga het hier bij laten haha.
Vind ik leuk
3-0achter +309
donderdag 14 maart 2019 om 08:41
Jij ook de groeten met al jou bots die je keer op keer liken.
Vind ik leuk
Jozef +44373
donderdag 14 maart 2019 om 08:45
Soms wordt er geliked omdat mensen het er mee eens zijn. Vaak is het een afspiegeling van je gelijk....

Vind ik leuk
Tsubamba +3044
donderdag 14 maart 2019 om 08:54
Ik ben geen bot, ik ben het gewoon met hem eens...
Vind ik leuk
Groen +3730
donderdag 14 maart 2019 om 09:01
Dat kan. Maar rot op met die kut deen lijkt me wel misplaatst.
Vind ik leuk
Tsubamba +3044
donderdag 14 maart 2019 om 09:07
Ik ben het ook niet bepaald eens met die uitspraak, Dolberg is mijn favoriete speler van Ajax, al komt het er helaas niet altijd even goed uit..
Vind ik leuk
Groen +3730
donderdag 14 maart 2019 om 09:17
Ik zie het, vergiste me. Sorry my bad.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:27
Je krijgt een like voor jouw reactie.

En hierbij verklaar ik geen BOT te zijn.

Of ben ik nu te bot?
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 09:07
Hahaha 18 wedstrijden en maar 10 goals en 5 assists.. de helf van de tijd nog als invaller ook..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:30
Beheers je een beetje, man. Koffie, broodje bal erbij en klaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:22
Amen!
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
donderdag 14 maart 2019 om 08:17
Dolberg heeft wat geduld en vertrouwen nodig, is er bijna
Vind ik leuk
3-0achter +309
donderdag 14 maart 2019 om 08:19
Hoeveel geduld nog 5, 6 seizoenen ? Waardeloos die hele Dolberg.
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
donderdag 14 maart 2019 om 08:47
Nee 5 volle wedstrijden
Vind ik leuk
vierde-ster +4520
donderdag 14 maart 2019 om 08:54
Vergeet niet dat Dolberg nog jong is en je spiegelt hem af aan 1 topseizoen die hij heeft gedraaid
Heb geduld en respect voor deze jongen
De spits positie is niet de makkelijkste positie bij Ajax
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:24
.
Vind ik leuk
Donnygo +4960
donderdag 14 maart 2019 om 11:14
He er is een bot geweest die jouw geliked heeft.
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
donderdag 14 maart 2019 om 08:21
Dolberg zijn debuut seizoen was heel erg mooi. Ik zie zijn klasse wel maar het komt er niet uit. Ben bang dat het een 2e Fischer wordt. Bijv een lammers die zie ik graag komen, meer pit 2 benig ook en doelgericht. Dolberg is te lief man, wanneer het voetballend niet gaat moet je jagen als een tijger zoals THE hunter dat doet. Dolberg lijkt niet zo gedreven man terwijl hij wel alles heeft maar het komt er niet uit.
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
donderdag 14 maart 2019 om 08:47
Bijna jaar eruit en vormdip, ik denk dat het nog goed komt! Lammers is toch van PSV
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:11
Dolberg gaat Ajax naar de finale van de cl schieten met zijn goal!
Vind ik leuk
Nar +1116
donderdag 14 maart 2019 om 15:36
Hou op zeg.... Ik zag Dolberg gister ballen aannemen die geen enkele spits in ED kan aannemen.... Hij werd gister ook nauwelijks bediend en had een beetje pech. Veruit de beste spits van de ED op dit moment....compleet ook....
Vind ik leuk
1313 +8752
donderdag 14 maart 2019 om 08:16
Gewoon een prima debuut, eentje om nooit meer te vergeten voor zo'n jongen. Hopelijk blijft zijn ontwikkeling zo doorgaan, dan gaan we er nog veel plezier van beleven!
Vind ik leuk
Ajax.nl +916
donderdag 14 maart 2019 om 08:19
90 minuten (NOA) Lang voor onze club uit Amsterdam!!! Slechte pot maar wel de punten. Vermoeidheid is nu aanwezig, en ik hoop dat deze jonge selectie gewoon goed hun rust pakt en dat ten hag niet teveel traint maar meer hersteld, dan komt alles goed! Come on boys we gaan eroverheen!!!!
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
donderdag 14 maart 2019 om 08:50
Als ze een paar kansen benut hadden was het nooit spannend geweest
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:20
Toch heeft hij er lang op moeten wachten.
Vind ik leuk
basl +72
donderdag 14 maart 2019 om 08:23
wel tof van ten Hag dat hij bij een 1-1 stand iemand graag wil belonen...
Vind ik leuk
Roffel1998 +2719
donderdag 14 maart 2019 om 08:31
Toch goede wissel van Ten Hag, dus waar maak je je druk om?
Vind ik leuk
basl +72
donderdag 14 maart 2019 om 12:38
Ik maak me totaal niet druk maar als laatste wissel vind ik het niet slim. Pakte met mazzel goed uit, meer niet.
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
donderdag 14 maart 2019 om 08:52
Niet belonen, hij geloofde in inpulsen die de rest niet bracht! Zonder Hakim en Frenkie gaat het moeilijk tegen laffe bus parkeer ploegen
Vind ik leuk
Leodinho +671
donderdag 14 maart 2019 om 09:04
Makkelijk praten over lafheid als je een budget hebt dat 30x groter is. Bovendien zou ik maar blij zijn dat ze de bus hadden geparkeerd, want toen ze op de aanval speelden werd het 5-1 in de Kuip.
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 09:16
Haags rekenen?!
Zwolle heeft een begroting van 13 miljoen en Ajax 90 miljoen.. Dat is eerder 6x als 30x, hup terug naar de basisschool om te leren omgaan met een rekenmachine.

Dus ook jij bevestigd nu dat het een keuze was om angsthazen voetbal te gaan spelen.. Welke punt wilde je nu eigenlijk maken tussen het overdrijven door?
Vind ik leuk
Leodinho +671
donderdag 14 maart 2019 om 09:25
Jeetje wat zijn we weer pietje precies zeg. Ajax verkoopt een speler voor 90 miljoen. Dat is al 7x het gehele budget van Zwolle. Het zou dom zijn om op de aanval te spelen in Arena. Als je met 7-0 naar huis wil dan moet je vooral dat doen. Bovendien de laatste keer dat ze wel op aanval speelden werd het toch 5-1 of niet? Of wil je dat punt liever vergeten?
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 09:34
Niet vergeten, heb liever dat ze dat vaker proberen, maakt het schouwspel leuker.

Ja en Real heeft 500 miljoen budget per jaar.. Als je durft, maakt dat duidelijk niet altijd het verschil is het wel?
Vind ik leuk
basl +72
donderdag 14 maart 2019 om 12:39
Belonen...lees de tekst...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:39
En de wedstrijd verzetten en de scheidsrechters opdracht geven om Ajax zeker geen punten te laten verspelen.

KNVB is goed bezig.
Vind ik leuk
2cents +61654
donderdag 14 maart 2019 om 08:51
Op deze manier stopt het gebruik van het woord Calimero nooit natuurlijk...
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 09:18
Uiteraard, maar ze kunnen zichzelf toch niet gaan verloochenen?
Dit bevestigd alleen dat de bewoording om hen te omschrijven juist gekozen is.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:27
Het zijn ook altijd dezelfde
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:06
Je doelt op AFC Calimero.

Klopt je hebt gelijk.
Vind ik leuk
renemar +799
donderdag 14 maart 2019 om 08:59
Lang heeft vervelende trekjes maar kan wel voetballen. Bij Jong AJAX speelt hij te vaak te egoïstisch. Wordt ook vaak misbruikt als buitenspeler. Maar dit toont wel dat aankopen zoals Labyad (gisteren heel slecht) overbodig zijn.
Vind ik leuk
jayc +123
donderdag 14 maart 2019 om 09:11
Thema Labyad is hopelijk klaar nu. Ver onder het niveau van wat er bij ajax verlangd wordt. En Dolberg gaat hem ook niet meer worden ben ik bang.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:49
Veel verstand ook van waterpolo??
Vind ik leuk
jayc +123
vrijdag 15 maart 2019 om 11:15
helaas niet, alleen van voetbal.
Vind ik leuk
ajaksiet +1265
donderdag 14 maart 2019 om 09:17
Zolang jij Labyad voorkeur geeft boven elke andere speler, dan beloon je verder niemand. Die jongen deed in 10 minuten meer goed dan heel het middenveld van gisteren avond, daar speel je mee voor de na-competitie,
Vind ik leuk
henk1952 +204
donderdag 14 maart 2019 om 09:22
Lang niet gek...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:36
ongelooflijk hoe iedereen Dolberg af loop te kraken. hij krijg niet eens lekkere ballen vanaf de zijkant. alles gaat door de midden.
en gisteren haalde geen 1 ajacied zijn niveau
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:56
met gebrek aan beter krijg je dit....tja zegt genoeg..
Vind ik leuk
05443 +8
donderdag 14 maart 2019 om 10:05
Je moet respect hebben voor een club die landurige geblesseerde spelers weer een kans geeft.Dolberg komt er wel.
Vind ik leuk
ritje +641
donderdag 14 maart 2019 om 10:23
hallo Ziyech en de Jong zijn niet geblesseerd! Maar werden gespaart voor AZ! mvg ritje
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:54
en waar baseer je dat op?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:34
Ik zie AJAX-supporters elkaar verwijten maken over Dolberg Op zich best logisch dat zijn presteren hier besproken wordt. Hij heeft onder Bosz een uitstekend jaar gedraaid en na zijn blessure nooit meer daarbij aan kunnen haken.
Logisch dat er dan kritiek komt, maar de manier waarop dat hier gebeurt 🤔

Denk dat iedereen er wel over eens is dat zijn prestaties niet optimaal zijn. Velen zien ook wel de enorme potentie waarover hij beschikt. Mij valt het op dat hij in de Eredivisie echt minder presteert dan in de CL. Daar is hij sterker wanneer er ruimte ligt achter de verdediging, vooral in de omschakelingsmomenten kan hij dodelijk zijn.
Een bijkomend nadeel is zijn introverte gedrag, hij oogt soms ongeïnteresseerd
AJAX zal zeker goed moeten kijken naar de bezetting op deze positie voor komend seizoen.

AJAX-supporters staan bekend als kritische supporters, mogen of moeten zelfs kritisch zijn, maar de manier waarop het hier gebeurt, is laag bij de grond (trol🤔)
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:39]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:58
mee eens.. gewoon achter je club staan. we staan er goed op en kunnen kampioen worden, beker winnen. als een 12e man erachter staan!!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:47
Zitten weer veel waterpolo deskundigen hier!! Dolberg niet goed genoeg??? Hahahaha hahaha!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws