Cambuur neemt afscheid van Hake: weg ligt open voor De Jong

Cambuur neemt afscheid van Hake: weg ligt open voor De Jong

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 11:06do 14-03-2019 om 11:06

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 11:09do 14-03-2019 om 11:09

SC Cambuur neemt aan het eind van het seizoen afscheid van trainer René Hake. Dat meldt de Friese club via de officiële kanalen. Het aflopende contract van Hake wordt niet verlengd.

Dat besluit is genomen in 'goed overleg', zo meldt de club op de website. De club stelt zich de komende periode te gaan beraden beraden over de opvolging. Woensdag meldde Voetbal international al dat Cambuur 'een lijntje heeft uitgegooid' naar Henk de Jong, die aan het eind van het seizoen stopt bij De Graafschap. Hij lijkt dan ook topkandidaat om Hake op te volgen.

Door omstandigheden in de privésfeer - de vrouw van De Jong is ziek - wil de Fries volgend seizoen niet meer op en neer rijden van Drachten naar Doetinchem. Een baan bij een club in Friesland zou voor De Jong een mooie oplossing zijn. In het verleden was De Jong ook al werkzaam bij Cambuur.

Hake was sinds januari 2018 hoofdtrainer van de Friese club. Vorig seizoen haalde hij met Cambuur de play-offs, waarin het werd uitgeschakeld door FC Dordrecht. Momenteel staat SC Cambuur op de dertiende plek in de Keuken Kampioen Divisie.

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 11:07
Nam VP maar afscheid van Jaapie
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:09
komt waarschijnlijk toch weer terug. Vroeg of laat zit ie weer de topics te verzieken helaas
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 11:11
Lekkere wissel gisteren.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:18
Ja, Noa zit er al heel “lang” tegen aan, alleen begint nu steeds beter te beseffen dat je er komt door hard te werken. Overigens was het spel gisteren niet zo heel goed, omdat we niet de beschikbaarheid over Frenkie hadden. De titelrace zal moeilijk worden, maar it aint ehh over, ehhhh till its over
Vind ik leuk
Romarioo +763
donderdag 14 maart 2019 om 11:21
Hahahah
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 11:21
Leuk, nog een woordspeling erbij ook. Lekker Twents.
Vind ik leuk
goekie4 +1655
donderdag 14 maart 2019 om 11:30
Nee dat is Ten Hag
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:11
Schrok al dacht alweer een Frenkie topic
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:12]
Vind ik leuk
bert +566
donderdag 14 maart 2019 om 12:36
Oei er is iemand jaloers ,niet verder zeggen he ,zal wel een Calimero uit lampenkappen stad zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:37]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:23
Ja Japie is een hond. Maar dit komt toch perfect uit voor Henkie de Jong. Fantastische kerel, ben altijd benieuwd hoe zo man net nu bij bijvoorbeeld Ajax zou doen. Zou dat ook werken zijn manier van werken?
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 15:03
Zou Henk zich in de randstad thuisvoelen?
Hij zoekt vooral warmte en vriendelijkheid denk ik.
Vind ik leuk
WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 11:12
Gaat niet, onkruid vergaat niet heb ik ooit geleerd..
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
donderdag 14 maart 2019 om 11:08
Wel, wat toevallig!
Vind ik leuk
GGbrammyGG +209
donderdag 14 maart 2019 om 11:11
Is toch mooi voor Henk De Jong. Vrouw niet fit en dan toch in de buurt aan de bak kunnen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 11:11
Alleen sneu voor Ten Hake.
Vind ik leuk
GGbrammyGG +209
donderdag 14 maart 2019 om 11:15
Tja, de ene zijn brood is de ander zijn dood Xp
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 11:17
Ja, maar normaal gesproken betekent dat 'Als Hake wordt ontslagen, kan de volgende trainer weer eten'
Nu wordt Hake ontslagen, omdat iemand anders vrouw ziek is.
Welk spreekwoord hoort daar dan bij?
Vind ik leuk
GGbrammyGG +209
donderdag 14 maart 2019 om 11:29
Dat is niet helemaal waar. Hake zijn contract word niet verlengt. Dat is wat anders dan ontslagen worden. Daarbij zal er wel een rol spelen dat Cambuur het niet echt top doet in de kkd. En De jong wel een trainer is die inzicht heeft en toch wel met ploegen zich omhoog werkt in de kkd. Wat ik bij Hake niet zie.
Vind ik leuk
klaasre1974 +1067
donderdag 14 maart 2019 om 11:32
Klopt helemaal. Gewoon geen contract verlenging dat is heel wat anders dan ontslag
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 11:35
Het is wat anders, maar ik weet niet hoe groot het verschil is. Het komt neer op 'we denken niet dat je tijdens je contractperiode nog gaat presteren' en 'we denken niet dat je na je contractperiode nog gaat presteren.'
Je moet in ieder geval weg, omdat ze niet tevreden zijn.

Ik weet ook niet of Hake anders had mogen blijven, maar het is wel heel snel geregeld nu De Jong beschikbaar is. Aan de andere kant is De Jong zoals je zegt wel een prima trainer voor een kkd club.
Vind ik leuk
HuizemWest +364
donderdag 14 maart 2019 om 11:52
niet verlengd is niet ontslagen volgens mij...
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 15:13
Wie zijn plaats verlaat.
Waar een ander zitten gaat

Maar in dit geval;
Als een stoel niet lekker past
zoek een kont van een andere gast
dat scheelt met ziekte veel rijden
wat 3 partijen doet verblijden
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 17:45
Is dit het Fries spreekwoordenboek?
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 17:49
Fries? Als een klein kliekje die naam claimt dan ben ik liever Lee'warder of Wereldburger.

Voor alles wat creatief is zoek je vergeefs in de Friese taal, er is niet eens een woord voor humor.

Dit is eigen creatie, net als bij v Gogh zullen ze na mijn dood alle parels vinden. :p
Vind ik leuk
GGbrammyGG +209
donderdag 14 maart 2019 om 12:24
Tja, voetbal is hard het niet presteren is oprotten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:12
Mooi geregeld voor Henk de Jong zo. Kan hij in de buurt werken, en wellicht werk/prive goed combineren... soort van win-win
Vind ik leuk
Romarioo +763
donderdag 14 maart 2019 om 11:20
Iets voor de graafschap??
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
donderdag 14 maart 2019 om 11:22
Gaat lekker met rene...
Vind ik leuk
Come on Utreg +29820
donderdag 14 maart 2019 om 11:43
Henk wilde toch voor zijn vrouw zorgen? Laat hem met rust!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:11
Nouja, hij wilde niet elke dag meer naar Doetinchem op en neer rijden maar stond wel open voor een klusje in de buurt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29820
donderdag 14 maart 2019 om 12:48
Scheelt zeker kilometers. Blijft een drukke job. Of dat nu in Doetinchem of Leeuwarden is.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 15:21
Scheelt 5 uur rijden.
Vraag me ook af, het moment is ook perfect voor Henk.
Cambuur kan bijna alleen maar stijgen.
En bij Graafschap vertrekt hij door de voordeur.
Vind ik leuk
GGbrammyGG +209
donderdag 14 maart 2019 om 12:12
Bekijk even zijn uitleg op youtube. Hij wil wat in de buurt vinden. Als hij geen club in de buurt kan krijgen kan hij bij zijn broer in de sportzaak aan de gang.
Vind ik leuk
Keuneklets +151
donderdag 14 maart 2019 om 11:49
Wat een doorzichtig spelletje tussen de Jong en Cambuur.. , on dit geval over de rug van Hake.
Ik vertrouw 'm niet volledig, die de Jong. Gladjes en altijd maar die aardige toegankelijke kerel.. Te mooi om waar te zijn..
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 15:24
Hake zijn contract loopt af en Henk is een legende hier en die komt vrij.

Dat er vieze spelletjes gespeeld worden in voetbal is bekend.
Maar dat betekent niet dat iedereen dat doet.
Vind ik leuk
Keuneklets +151
donderdag 14 maart 2019 om 11:51
Kan ook een spelletje met Heerenveen zijn. Het stadion moet daar weer vol en Olde Riekerink past daar niet.
Vind ik leuk
Andyking +111
donderdag 14 maart 2019 om 11:59
Henk en Sandor passen daar ook niet. Die horen thuis in Leeuwarden. Clubmensen!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:13
Henk heeft nota bene nog bij Heerenveen gevoetbald en daarnaast is hij er ook nog assistent trainer geweest.
Je lult maar wat.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 15:31
Henk houdt van warmte en Sandor ook. Passie.
Als je beide clubs meemaakt dan weet je genoeg.

Probeer ipv "je lult" eens een gesprek te voeren, dat kan hier.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:42]
Vind ik leuk
Dordmund +1973
donderdag 14 maart 2019 om 18:29
Alle ballen op henkie is niet goed bij zijn hoofd....boerenverstand
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:39
Als Henk voor H'veen kiest dan is ie gek.

Maar om nu naar Cambuur te gaan is wel het juiste moment, want minder kan bijna niet. Alleen van de ED naar een nr15 in de 1e div is ook weer opmerkelijk, die van Heracles ging ook naar Eagles... men houdt van echte clubs dus. :)

Als de aanhang straks Henk en Sandor weer verwelkomen, dat moet een mooi moment wezen voor wie daar bij is. Ik ben vooral ook blij met Sandor. ALS dit doorgaat.
Vind ik leuk
SjeH +409
donderdag 14 maart 2019 om 18:35
Henk komt nooit bij jullie terug.
Bij jullie heeft hij geleerd wat nep is.
Nog nooit iets zelf bedacht en na twee keer verliezen zit het stadion half leeg.
Sfeer ken je niet kope juh!
Vind ik leuk
Dordmund +1973
vrijdag 15 maart 2019 om 17:58
Zo zit het kerel die hupfean die heeft niet meer verstand .
En dkv is een kutclub met alleen maar schaatspubliek
Vind ik leuk
SjeH +409
vrijdag 15 maart 2019 om 18:07
Ja, met een lollie en een kleedje over hun knieën in een sfeerloos stadion naar die prutsers kijken.
Bluhhhh
Vind ik leuk
Dordmund +1973
vrijdag 15 maart 2019 om 22:55
Haha geweldig kerel ff jong PSV van de mat gespeeld.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 15:28
Mooie naam heb je --- legende AndyKing, te vroeg overleden.

Dat eerste potje op het Cambuurplein, dat ze weer door de supporters ontvangen worden dat gaat bijzonder worden.
Vind ik leuk
Andyking +111
donderdag 14 maart 2019 om 19:10
Dank je. Geweldige voetballer indertijd. Kleine legende... Op die andere reactie reageer ik maar niet....
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 19:54
Is dat de goden verzoeken? ;)
Vind ik leuk
Voetballert +1318
donderdag 14 maart 2019 om 12:03
Blijft vies wereldje die voetballerij..
Vind ik leuk
sundaymanara +1331
donderdag 14 maart 2019 om 12:07
Dat zat er aan te komen. Sympathieke Henk heeft het goed aangevoeld.
Vind ik leuk
Liwwadder +3957
donderdag 14 maart 2019 om 12:07
Ja kom er maar in met ons Koningskoppel! Kun je ook eens wat goeds doen Foeke.
Vind ik leuk
Hupfean +5330
donderdag 14 maart 2019 om 12:39
Mooie oplossing voor Henk de Jong om hier in te stappen. Het is maar 30 kilometer verderop ofzo.
Vind ik leuk
SjeH +409
donderdag 14 maart 2019 om 18:48
Daar ontbreekt het bij jullie aan: zelf iets bedenken.
Alleen maar leuzen en clubliedjes van andere clubs kopiëren.
Daarom zijn jullie ook geen echte club, maar gemaakt.
Als het goed gaat de grootste mond en bij slechte resultaten is niemand meer die er komt.........
Vind ik leuk
Hupfean +5330
donderdag 14 maart 2019 om 19:23
Hertje lul niet zo dom.
Vind ik leuk
SjeH +409
donderdag 14 maart 2019 om 20:22
Niets doms aan, gewoon de waarheid.
Daar kunnen jullie daar niet over: echt en puur!
Vind ik leuk
Hupfean +5330
vrijdag 15 maart 2019 om 12:17
Hahaha echt en puur? Gekkie.
Vind ik leuk
Liwwadder +3957
donderdag 14 maart 2019 om 13:09
En Hake naar Zwolle dus.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 15:00
Hake heeft niet bepaald een fijne selectie gekregen, maar wat een fijne kerel.

Ik gun hem een club als de Graafschap - zeer vergelijkbaar met Cambuur, echte clubs.
Vind ik leuk
SjeH +409
donderdag 14 maart 2019 om 18:26
Kom maar terug bij de mooiste club van Nederland Henkie.
Je bent van harte welkom.🇺🇦🇺🇦🇺🇦
De Graafschap is een mooie club.
Maar Cambuur is JOU club.💪
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:29]
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:40
Cambuur zou de club van iedereen moeten zijn.
Maar ik wacht nog even.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws