PEC wilde niet meewerken aan vertrek Stam: 'Eventuele arbitragezaak was kansloos'

PEC wilde niet meewerken aan vertrek Stam: 'Eventuele arbitragezaak was kansloos'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 11:58do 14-03-2019 om 11:58

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 12:00do 14-03-2019 om 12:00

PEC Zwolle stond niet te springen om Jaap Stam naar Feyenoord te laten gaan. Voorzitter Adriaan Visser erkent dat hij in eerste instantie niet van plan was mee te werken aan een overgang.

Dat vertelt Visser in gesprek met NRC. "Dan denk je eerst: Nee, dat gaan we niet doen. Maar dan weet je ook dat je gezien de positieverbetering kansloos bent in een eventuele arbitragezaak", stelt hij.

Stam wilde de stap naar Feyenoord graag maken. De Rotterdammers betalen uiteindelijk een paar ton om het contract van Stam af te kopen. Visser wil niet zeggen hoe hoog dat bedrag precies is. De club moet nu dus op zoek naar en vervanger, maar dat gaat nog niet eenvoudig. Visser spreekt van 'schakelen in parallele circuits'. PEC Zwolle vecht in de Eredivisie tegen degradatie en dat maakt de zoektocht naar een nieuwe coach lastig.

Tegen Ajax was er woensdagavond bijna een meevaller. Tien minuten voor tijd kwam PEC Zwolle op 1-1 tegen de nummer twee van de Eredivisie, maar een kopgoal van Daley Blind gooide alsnog roet in het eten

Plaats een reactie

WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 12:00
Snap goed dat ze balen. Is wel een trainer met lef. Zie de wedstrijd van gister maar als voorbeeld. Die blijven er makkelijk in.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:00]
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 12:01
En hoeveel spelers van PEC zijn trainer en hebben zo'n status?
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 12:04
Geen 1, dubbelfuncties zoals dat zijn zeldzaam. ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 12:04
oud spelers, sorry hoor :p
Vind ik leuk
imho +2018
donderdag 14 maart 2019 om 12:56
Van die status zijn er sowieso niet veel. Oud spelers welke eventueel nog kunnen:
* Foeke Booij
* Martin Haar
* Ron Jans
* Bert Konterman
* Dominggus Lim-Duan
* Robbert Maaskant
* Marco Roelofsen of zijn neef Richard
* Hennie Spijkerman
* Arne Slot
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 13:22
Foeke Booij zou ik niet doen.
Waarom Dominggus Lim-Duan? Doet die iets trainerigs tegenwoordig?
Konterman dacht ik ook al aan, maar zijn trainerscarrière is weinig indrukwekkend geloof ik.
Slot gaat AZ doen, dat lukt je niet denk ik.

Overigens hoeft het natuurlijk geen oud-speler te zijn, maar in het geval van een Jaap Stam heb je een streepje voor op andere clubs, waar je mooi je voordeel mee kunt doen.
Vind ik leuk
imho +2018
donderdag 14 maart 2019 om 13:29
Ik heb ook niet gezegd dat het een van deze moet worden. Maar deze doen tegenwoordig allemaal iets 'trainerigs'. En hebben een Zwols-verleden.

Maar er zijn maar weinig echt aansprekende oud-voetballers welke bij Zwolle hebben gevoetbald, laat staan dat ze uberhaupt (nog) kunnen trainen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 13:32
Ja oke.

Nou, dan geen nieuwe Jaap Stam, maar dat was te verwachten natuurlijk.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:48
Welke trainers in NL zijn dat überhaupt? Daar zijn er niet meer dan krap een handvol van! Dat heeft maar weinig met PEC te maken!
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 12:53
Dat bedoelde ik ook niet.
Die hadden het geluk dat ze er met Jaap Stam één meer hadden dan de meeste andere clubs. Dan snap ik dat ze het jammer vinden dat die snel weer vertrokken is, want er is er maar één van.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:57
Ok, snap ik! Misschien Sandler over 15 jaar....;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 13:15
Of Sepp van den Berg over 30.
Vind ik leuk
Oet +66
donderdag 14 maart 2019 om 12:56
Volgend jaar misschien 3 trainers. Stam, Slot en wie weet Ron Jans weer.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 13:33
Ik bedoelde eigenlijk de status van Jaap Stam als oud-international, Europees topspeler, enz.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
donderdag 14 maart 2019 om 12:03
Ik hoop dat ze erin blijven maar het team blijkt toch ook erg wisselvallig.

Zonde dat ze Stam kwijtraken zelf had ik hem ook liever nog langer bij Zwolle zien blijven, dan kon Ajax namelijk hem halen als opvolger voor die vervelende ten Hag.

Maar goed Stam is een groot persoon en gun hem alle succes bij welke club die ook aan de slag gaat, als hij maar niet van Ajax wint :P
Vind ik leuk
plein19 +3137
donderdag 14 maart 2019 om 12:06
Ik ben bepaald geen TH fan. Maar die heeft toch meer laten zien dan Stam
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
donderdag 14 maart 2019 om 12:10
Hij heeft een goede selectie onder zijn hoede dat scheelt al de helft.
Vind ik leuk
plein19 +3137
donderdag 14 maart 2019 om 12:20
Ik bedoelde eigenlijk bij vorige clubs. Hij werd kennelijk gewaardeerd. Stam heeft natuurlijk zijn imago voor. Dat scheelt enorm. Maar of dat genoeg is bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
donderdag 14 maart 2019 om 12:22
Nouja zo heel veel ervaring heeft ten Hag toch ook weer niet, hij is langer assistent geweest dat klopt maar Stam was een topvoetballer(al is dat geen garantie maar dat is assistent zijn ook niet)

Plus Stam kent Ajax ook al qua spelen en trainen.

Maar ben idd benieuwd hoe hij het bij Feyenoord gaat doen en of het publiek het slikt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:01
Als hij goed voetbal laat zien zal het publiek geen moeite met hem hebben. Qua karakter past hij denk ik ook beter bij Feyenoord dan bij ajax. Overigens zijn ze zowel bij Reading als bij Zwolle lovend over hem dus hopelijk wordt dat volgend jaar bij Feyenoord ook zo, ik heb in ieder geval wel vertrouwen in hem. En dan hoop ik eigenlijk nog op Moniz als assistent of in de jeugdopleiding.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
donderdag 14 maart 2019 om 17:04
We gaan het zien veel plezier gegund in ieder geval.

Moet wel meer naar de jeugd gekeken gaan worden ja, nog even en PSV doet het nog beter met eigen jeugd dan Feyenoord.

Dan kan toch niet de bedoeling zijn van ooit de beste opleidingen van Nederland.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:08
Ik ben het met je eens dat Gio veel te weinig naar de jeugd kijkt. Jan de Jong heeft wel gezegd dat we ons meer op de jeugd gaan richten en het terug halen van Stanley Brard is een goed begin. Maar het is toch de trainer die ze op moet stellen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
donderdag 14 maart 2019 om 12:06
Wat is er vervelen aan ten Hag behalve zijn stem?
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
donderdag 14 maart 2019 om 12:10
Zo uit mn hoofd kan ik me een wissel met Younes herrineren en een uitspraak na de kansloos verloren wedstrijd tegen PSV dat hij het de.volgende keer weer net zo zou doen.

Het kinderachtig zn gelijk willen halen door te zeggen dat het Nederlandse voetbal Ajax/hem mag bedanken voor de prestatie tegen Madrid terwijl je eerder zelf je dankbaarheid mag tonen.

Slechts een aantal voorbeelden waarom ik geen fan van ten hag ben.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
donderdag 14 maart 2019 om 12:13
Als hij kampioen word en de beker pakt sta je te springen, dus wat is je punt? Zijn uitspraken en die ene wissel neemt niet weg dat hij het gewoon prima doet.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
donderdag 14 maart 2019 om 12:19
Jij vraagt wat ik vervelend vind aan ten Hag en daar geef ik antwoord op.

Ik ga niet de club of het team boycotten maar mag toch wel een mening hebben.

Zijn team doet het goed maar dat vind ik meer de verdiensten van Overmars die heeft er een goede selectie neergezet.

Als ten Hag dit seizoen geen prijs pakt dan kan die ook gewoon weer zn koffers pakken dusja.....
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
donderdag 14 maart 2019 om 12:23
Een mening is altijd welkom, ik denk dat ik het misschien ook verkeerd heb begrepen of verkeerd heb gelezen. Al met al doet die het gewoon prima, zeker omdat die niet zoals bosz maar op 1 manier speelt dat is wel fijn. Maar je hebt gelijk pakt hij geen prijzen zal hij zijn spullen moeten pakken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:25]
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
donderdag 14 maart 2019 om 12:32
Ja dat denk ik wel, maar hij hoeft niet direct weg van mij, we hebben wel genoeg trainerwissels gehad de laatste tijd, ben alleen niet bepaald blij met ten Hag maja je kan niet iedereen een toffe peer vinden :P
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 19:14
Nou volgens mij lag dat aan Ajax en niet aan pec. Die gaan nacompetitie spelen
Vind ik leuk
Henkings +922
donderdag 14 maart 2019 om 12:02
Inkopper natuurlijk. Stam zit daar nog maar net. PEC moet wéér op zoek naar een nieuwe trainer. Niet fijn voor de club in Zwolle. Hopelijk hebben ze wat geld aan Stam overgehouden om dat plastic te verwisselen met écht gras!
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 12:05
Zwolle is al van plan weer over te stappen naar echt gras!
Neem kunstgras voorvechter Heracles maar op de korrel, die verdienen dat.
Vind ik leuk
Henkings +922
donderdag 14 maart 2019 om 12:06
Elke club met plastic verdient het!!!!!!
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 12:09
Op zich eens, dit heeft echter geen zin want Zwolle is het al met je eens.
Er zijn clubs waar deze reactie misschien nog zoden aan de dijk zou zetten waardoor het dáár beter op zijn plaats is.
Vind ik leuk
HanV +5495
donderdag 14 maart 2019 om 13:34
Natuurlijk niet, dat kunstgras kan nog prima jaren mee, maar je hebt volgend jaar wel weer een trainer nodig.
Ik heb nog nooit een grasveld zien coachen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:03
Alweer die Visser? Hij moet niet zeuren maar blij wezen dat Stam naar Feyenoord mag + een flinke afkoopsom.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:52
Nou die Visser, het moet niet gekker worden. Het lijkt wel of hij het beste met PEC voor heeft, en dat moet natuurlijk niet
Vind ik leuk
HanV +5495
donderdag 14 maart 2019 om 13:37
Dan moet je bij het NRC zijn, die oud nieuws weer oprakelt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:03
Visser zegt hier op zich niks verkeerds, wij zouden ook niet blij zijn als een trainer die er net zit en het goed doet weggekocht wordt.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4504
donderdag 14 maart 2019 om 12:04
Zwolle degraderen zou prima zijn. Stadion met kunstgras minder.
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 12:06
Richt je dan op clubs die niet al van plan zijn over te stappen naar echt gras, bv. Heracles, Excelsior en VVV, worden we er echt beter van.
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
donderdag 14 maart 2019 om 12:04
Kunnen ze die 8 ton gebruiken om wat gras neer te leggen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:06
Ja dat snap ik wel, hij was/is er net... en nu al dit aanbod voor hem. Zijn keuze snap ik overigens ook wel weer. Hij zal wel moeten roeien met de riemen die hij daar heeft... er is natuurlijk weinig tot niets mogelijk.. tenzij Feyenoord goed kan verkopen, wat ik sterk betwijfel.
Vind ik leuk
PoepWagen +2188
donderdag 14 maart 2019 om 12:13
Schakelen in parallelle circuits, Jezus die man vind zichzelf wel heel interessant, wat een koekwaus zeg, niet normaal!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:53
Ja, snap je dat niet? Moeilijke woorden?
Vind ik leuk
PoepWagen +2188
donderdag 14 maart 2019 om 13:10
Snap wel wat hij zegt maar niet waarom hij dat zegt, of lopen ze in Zwolle allemaal zo interessant maar loze woordjes te praten? In dat geval snap ik het weer wel natuurlijk.
Vind ik leuk
HanV +5495
donderdag 14 maart 2019 om 13:44
Zij hebben mij een ook een keer moeten uitleggen wat een bilaatje is. Ik bleek het al jaren te doen, tenminste zoals die anderen het gebruikten voor een werkoverleg met meerdere groepen. Moeilijkdoenerij.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
Henk de Jong?
Vind ik leuk
Fc uuuuu +377
donderdag 14 maart 2019 om 12:32
Elke club baalt als hun trainer in de belangstelling staat van een andere,de trainer is moeilijker te vervangen dan een speler.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:36
Dus...stelt een contract de van vandaag niets meer voor.
Vind ik leuk
HanV +5495
donderdag 14 maart 2019 om 13:45
Dat is toch al zo sinds het Bosman-arrest?
Vind ik leuk
kees ee +942
donderdag 14 maart 2019 om 13:01
. . frank de boer wat voor pec ?? 😏
Vind ik leuk
JoeyC +4133
donderdag 14 maart 2019 om 13:24
Stam heeft een mentaliteitsprobleem. Onbegrijpelijk dat Feyenoord met hem in zee gaat. Gedoemd te mislukken.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:44
Het wordt tijd voor een Duitse trainer; Peter Hyballa?
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
donderdag 14 maart 2019 om 13:52
Jans terug halen?
Vind ik leuk
El Cazador +8973
donderdag 14 maart 2019 om 14:14
Pec Zwolle ik zou volle bak gaan voor ………… Michael Reiziger
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
donderdag 14 maart 2019 om 15:15
Slappe zak die Stam. Eerst met zijn volle verstand tekenen om zes wedstrijden later alweer aan te geven te willen vertrekken. Succes ermee Feyenoord. Als hij weer een stap kan maken is hij weer pleiten. Lekker hoor. Die denkt maar aan 1 belang. Dat van zijn eigen. Maar daar zullen die clubs hem toch niet voor halen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws