Ten Hag richting AZ-uit in onzekerheid over drietal: Tik op z'n enkel

Ten Hag richting AZ-uit in onzekerheid over drietal: "Tik op z'n enkel"

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 13:25do 14-03-2019 om 13:25

Erik ten Hag weet nog niet of Hakim Ziyech en Frenkie de Jong aanstaande zondag inzetbaar zijn tegen AZ. De trainer van Ajax liet dat donderdagmiddag weten tijdens een persconferentie. Ook achter de naam van Noussair Mazraoui staat een vraagteken. 

Ziyech en De Jong bleken woensdagavond niet fit genoeg om te spelen tegen PEC Zwolle. Ziyech maakte geen onderdeel uit van de Ajax-selectie, De Jong werd op de bank gehouden door Ten Hag. "Het ontwikkelt zich", liet de coach donderdag weten. "We hebben er een verwachting bij, maar ik kan nu niet zeggen of ze zondag wel of niet aan de start zullen staan. De medische staf doet er alles aan om ze fit te krijgen."

Ook over rechtsback Mazraoui zijn er twijfels. "Hij heeft gisteren een tik op z'n enkel gehad. Vandaag is hij binnen gebleven. We moeten kijken hoe zich dat ontwikkelt."

Ook topscorer Dusan Tadic bleef binnen. "Dat had niet zozeer te maken met een blessure. Hij had wat buikklachten. Ik verwacht dat het voor zondag oké zal zijn."

Ajax won woensdagavond met 2-1 van PEC. Het gat naar koploper PSV werd door die zege verkleind tot twee punten. PSV gaat zondag op bezoek bij VVV-Venlo. 

Poll

Wat wordt AZ-Ajax zondag?

(4257 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 13:26
Die spelen Zondag gewoon!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
Mineola +122
donderdag 14 maart 2019 om 13:28
Zal weinig uitmaken, helaas lijken de spelers van mijn club Az mentaal niet in staat om van een topclub te winnen.
Vind ik leuk
Bertus +7541
donderdag 14 maart 2019 om 14:39
Geloof er in, zondag gaat dat wel gebeuren.
Vind ik leuk
goekie4 +1655
donderdag 14 maart 2019 om 17:09
Het geloof is er al jaren, maar het lukt maar niet....
Wellicht tegen topploegen anders gaan voetballen, maar dat hoort niet bij AZ.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:08
Niet alleen mentaal
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10902
donderdag 14 maart 2019 om 13:29
Hoop het, zou zonde zijn als je met het eind in zicht op 3 fronten moet afhaken. We hebben gisteren gezien hoe Ajax speelt zonder deze jongens!?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:31
Ten Hag zegt altijd dat moeten we nog afwachten! Speler die niet inzetbaar is ( Frenkie ) zit dan ook niet op de bank 😉
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
donderdag 14 maart 2019 om 13:35
zullen wel spelen en dan afmelden voor de interlands
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:38
Een Bergwijntje doen... afmelden en week later fris en fit de competitie herstarten!😂
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
donderdag 14 maart 2019 om 14:06
zal me niet verbazen als ze dat ook doen
Vind ik leuk
MagicFeeling +4150
donderdag 14 maart 2019 om 14:07
Doen die PSV'ers altijd.
Vind ik leuk
Wilex +2733
donderdag 14 maart 2019 om 14:02
Bij Ajax zitten zo helaas niet in elkaar.
Wat zal dat lekker zijn met het oog op het programma in april. De Jong, De Ligt, Blind en Ziyech gewoon lekker in Amsterdam houden.
En bij Psv hebben ze zoveel goeie lees ik hier dadgelijks ook Marokkanen, nou dan kunnen die toch even het nationaal belang dienen? Zijn allemaal stuk voor stuk beter dan de Ajacieden en ook nog eens super uitgerust met al maanden lang 1 wedstrijdje in de week.
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
donderdag 14 maart 2019 om 14:05
zo, kop koffie nodig?
Vind ik leuk
Bertus +7541
donderdag 14 maart 2019 om 19:35
Vergeet niet dat niet dat bij Ajax ook een Marokkaan speelt. En iedereen is altijd maar lovend over Frenkie maar Zyech is veel bepalender. Je zou die maar eens een maand moeten missen. En die gaat me zijn trots zeer zeker een nationaal team niet in de steek laten. Daarvoor is hun trots veel te groot.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29824
donderdag 14 maart 2019 om 13:44
Voorbode voor volgend seizoen?

Maar die 2 spelen zondag wel hoor. Cruciale wedstrijd.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:15
Volgend seizoen staan er echt wel waardige vervangers op het veld bij Ajax. Overmars is vast al bezig daarmee!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:58
TottenhamKuttttttt
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:38
En dan lekker afmelden bij Koeman.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 14 maart 2019 om 14:16
Lijkt mij ook nu ff uitrusten en zondag in Alkmaar vlammen.

Off topic: @Japie met zijn busje; trekhaakje; trekhaakie enz.
Na 257 accounts zijn we hier wel klaar met je domme gezever.
Ga alstublieft iets nuttigs doen.
Wij Ajacieden; PSV-ers en Feyenoorders en alle andere serieuze VP accounthouders willen graag inhoudelijk discussiëren.
Vind ik leuk
Degier +1788
donderdag 14 maart 2019 om 14:58
Kijk even een stuk naar beneden naar de inhoudelijke discussie van een PSV en een Ajax kleuter......
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 14 maart 2019 om 17:12
Ik had het dan ook over inhoudelijk en niet over het eeuwige welles/nietes spel van wie er de meeste prijzen etc. heeft.
Vind ik leuk
Degier +1788
donderdag 14 maart 2019 om 22:18
Ik wordt daar inmiddels nog moeier van dan van die trekpop.
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 14:58
Don't worry about a thing!
Vind ik leuk
NvC +8635
donderdag 14 maart 2019 om 16:23
Ik hoop het. 👍 Ajax was gisteren een beetje flets zonder Ziyech.
Vind ik leuk
Aosin +13
donderdag 14 maart 2019 om 17:37
Psychologische oorlogvoering...Zondag smelten we de kazen!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10902
donderdag 14 maart 2019 om 13:26
Daar gaan we al! Hopen dat alles meevalt!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:29
Frenkie zat gisteren op de bank, waarom zou Frenkie op de bank zitten wanneer ie niet zou kunnen spelen?

Overigens kan je Veltman ook gewoon op rechts zetten en Ziyech zie ik zondag ook gewoon spelen... niks aan het handje!
Vind ik leuk
imho +2018
donderdag 14 maart 2019 om 13:33
Laten deze heren dan maar rust nemen tijdens de interland-periode. Er komen nog genoeg wedstrijden aan.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:35
Dus niet!

Ajax moet zondag winnen en daarom moet het sterkste elftal spelen! Ze willen ook graag naar de Europese top, daar krijgen ze ook geen rust!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:08
Aan onnodig blessures oplopen en de kwartfinale daardoor missen hebben we al helemaal geen zin in. We hebben genoeg kwaliteit in de selectie om dit op te vangen.
Vind ik leuk
Binkie +180
donderdag 14 maart 2019 om 17:35
Ze moeten een goed team opstellen. Mogelijkheden genoeg.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:36
Verkeerd gelezen haha, je hebt het over de interland periode.. helemaal mee eens 😉
Vind ik leuk
Lucky Kes +7213
donderdag 14 maart 2019 om 14:11
Maar helaas is dat weer in het belang van het Nederlandse voetbal................
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:45
Veltman de grap van het nederlandse voetbal, zo slecht dat die zelfs bij Ajax in de basis staat.
Vind ik leuk
Sven! +1634
donderdag 14 maart 2019 om 13:53
En dat zegt een supporter van Feyenoord die het met een Sven van Beek moeten doen. De grap van het Nederlandse voetbal is: 9 wedstrijden voor het einde van de competitie al uitgeschakeld zijn als topclub voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:55
Maar gelukkig hoef ik niet te zeggen dat ik 4 jaar al geen prijzen pak. En maar door ratelen dat jullie de beste zijn ahahahhahahah
Vind ik leuk
Sven! +1634
donderdag 14 maart 2019 om 13:57
Welke prijzen pak jij dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:59
Bekerss en een kampioenschap, nu jij?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:59]
Vind ik leuk
Sven! +1634
donderdag 14 maart 2019 om 14:00
Ah oke oke, we hebben te maken met een selectie speler van Feyenoord?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:01
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Sven! +1634
donderdag 14 maart 2019 om 14:04
Het lulletje, chill man dat jij zo cool praat. Zit je nu met je vriendjes in de kantine van je school, of probeer jij als oudje het internet heldje uit te hangen?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:49
Op de manier hoe jij praat zou ik denken dat je boven de 60 bent. Conclusie niet meer relevant dus.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:30
Jij pakt helemaal niks! Jij bent gewoon een zielig wormvormig aanhangsel dat geen enkele meerwaarde heeft voor de maatschappij. Je bent een stuk onder mijn schoen.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:12
Niet 9 voor het einde.
Maar na 9 wedstrijden in de competitie
Vind ik leuk
Sven! +1634
donderdag 14 maart 2019 om 13:55
Het enige goeie wat die heeft is zíjn voornaam 🙄
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 14 maart 2019 om 17:18
@japie: Je moeder roept.

Off topic: @Japie met zijn busje; trekhaakje; trekhaakie enz.
Na 257 accounts zijn we hier wel klaar met je domme gezever.
Ga alstublieft iets nuttigs doen.
Wij Ajacieden; PSV-ers en Feyenoorders en alle andere serieuze VP accounthouders willen graag inhoudelijk discussiëren.
Vind ik leuk
Jozef +44890
donderdag 14 maart 2019 om 18:02
Er was op een bepaald moment alle aanleiding om Frenkie in te brengen en dat gebeurde niet. Denk dat hij er meer voor de bühne een beetje bij zat, maar dat spelen onverstandig zou zijn....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:35
Ten Hag zei gisteren nog dat Frenkie in principe kan spelen gisteren maar dat ie geen risico zou nemen.
Vind ik leuk
WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 13:26
Verschil is groot als deze 2 niet meedoen. Dat zag je gisteren wel. Je mist dan veel creativiteit in de opbouw!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:27]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:11
Toch denk ik dat dit niet alleen daarvan afhangt. Je hebt een wel een drukke periode inclusief vliegreizen. Tuurlijk moet kunnen maar ik verwacht niet dat het allemaal even soepel gaat lopen. Zolang ze maar de punten pakken. Belangrijkste is dat we niet verder achterop raken bij PSV.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
donderdag 14 maart 2019 om 13:27
Laat je niet gek maken die doen er alles aan om te spelen
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
donderdag 14 maart 2019 om 13:28
Wordt een lastige pot denk ik, maar we moeten gewoon 3 punten pakken!
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 13:28
Het moet zich dus allemaal ontwikkelen.
Vind ik leuk
JoeyC +4133
donderdag 14 maart 2019 om 13:29
Zal dat dan de eerste overwinning worden van Vd Brom op een club van de klassieke top 3?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:32
Waarschijnlijk niet gezien de vorm van Ajax de laatste weken (uitgezonderd gister). Ik maak me meer zorgen voor PSV in Venlo.
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 13:40
Geen zorgen maken, maar genieten van VVV (balt best leuk soms).
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:35]
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 13:31
Zondag vol gas en dan rust nemen, eventueel gewoon je geblesseerd afmelden voor die interlands.
Vind ik leuk
Dorzon +4821
donderdag 14 maart 2019 om 13:37
zondag de laatste moeilijke wedstrijd in de competitie. Winnen is kampioen zijn
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:40
Precies :) zo zie ik het dus ook :)
Vind ik leuk
Itsese +6243
donderdag 14 maart 2019 om 13:43
Dat zag je al wel eens vaker verkeerd of niet? ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Nee hoor, PSV heeft mij de afgelopen jaren bakken met geld opgeleverd, kon zowaar van mijn uitkering afstappen ;)
Vind ik leuk
Sven! +1634
donderdag 14 maart 2019 om 13:56
En een mooie Mercedes kopen bro?
Vind ik leuk
AFP +2977
donderdag 14 maart 2019 om 13:38
Verdorie Ajax heeft onderweg naar een wedstrijd altijd problemen.
Het kan nooit eens een keer soepel gaan.
Maar goed Ajax moet die wedstrijd winnen en dan hopen dat het complete Ajax op 31.3 weer te keer kan gaan net als in Bernabeu.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:40
Als iedereen nou is ophoudt te reageren op JAPIE dan houdt hij er vanzelf wel een keer mee op :)
Vind ik leuk
Itsese +6243
donderdag 14 maart 2019 om 13:42
Kom op he AZ! Wil je 3e worden en mee doen met de top! Win deze! Het is zeker te doen namelijk!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:42]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:50
AHEM, gaat echt niet gebeuren, na Zwolle denkt AZ dat ze een kans hebben en gaan vol op de aanval om vervolgens binnen 20 minuten met 0-3 achter te staan, allemaal onderdeel van tactiek :)
Vind ik leuk
Mineola +122
donderdag 14 maart 2019 om 14:07
De selectie van Az denkt juist nooit dat ze een kans hebben, dat is juist het probleem...
Vind ik leuk
Itsese +6243
donderdag 14 maart 2019 om 14:08
Helemaal met je eens, vandaar ook dat ze altijd proof zijn van de top 3, maar de rest winnen ze gewoon.
Vind ik leuk
Mineola +122
donderdag 14 maart 2019 om 14:12
Inderdaad, van de rest van de subtop winnen we ook vaak. Alleen de topclubs en Willem 2 liggen ons niet haha.
Vind ik leuk
Itsese +6243
donderdag 14 maart 2019 om 14:14
Moet volgend weekend maar is verandering in komen...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:24
Zorg eerst nou naar dat jullie winnen in Venlo. Dat is de laatste weken helemaal geen zekerheidje...
Vind ik leuk
frhoi +1836
donderdag 14 maart 2019 om 13:44
misschien wat meer rust geven
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 13:51
Gaar nog spannend worden met al die blessures. Ze moeten goed oppassen nu met al die wedstrijden. En het verzetten van alle wedstrijden hoeft niet perse gunstig te zijn denk ik. Zie pec dat nu ineens even tussendoor komt.
Vind ik leuk
harryheck +1553
donderdag 14 maart 2019 om 13:54
Nou,ten Hag, dan vraag je toch aan KNVB of wedstrijd uitgesteld kan worden,hihi. Gaat je vast lukken.😁😒😰
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:01
Daar gaan de 3 puntjes haa
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:10
Dit is tactiek.die gaan gewoon met het sterkste elftal beginnen
Vind ik leuk
Mazraoui +3190
donderdag 14 maart 2019 om 14:13
Als ze er maar weer staan in de Champions League finale
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:13
Misschien kan de KNVB deze wedstrijd in het belang van het Nederlands voetbal ( Ajax) uitstellen. Het zou natuurlijk zware competitie vervalsing zijn als 020 niet in zijn sterkste opstelling kan voetballen tegen AZ.
Vind ik leuk
Muscles +1770
donderdag 14 maart 2019 om 14:15
Betere kwaliteit azijn drinken, Henk😎
Vind ik leuk
pos +9767
donderdag 14 maart 2019 om 14:16
Het waait momenteel ook nog Hard. Denk dat vd Sar het verzoek al heeft ingediend. Uitstel of snel een dak erop.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24035
donderdag 14 maart 2019 om 14:38
*gaap*
Vind ik leuk
Muscles +1770
donderdag 14 maart 2019 om 14:14
AZ uit wordt een lastige wedstrijd maar met goede herinneringen op een gunstig resultaat. Focus, passie en inzet, Forza AFCA
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 14:14
Die Lang meenemen, Gravenberch en knallen die zijn fris en gretig lijkt mij niet zo moeilijk.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1362
donderdag 14 maart 2019 om 14:31
... die is lang niet goed genoeg, dat weet jij ook...
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 14:32
Een taalvirtuoos
Vind ik leuk
Bruno Conti +1362
donderdag 14 maart 2019 om 14:34
..thanks maatje..
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
donderdag 14 maart 2019 om 14:21
Buiten de onderlinge wedstrijd van PSV en Ajax kan AZ ook nog wel eens een rol spelen in de titelstrijd. Nu Ajax, laatste ronde PSV. Deze ontknoping wordt zo spannend.
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
donderdag 14 maart 2019 om 14:28
Het begint een beetje op te breken als je de lijst ziet hoeveel wedstrijden Ajax al gespeeld heeft. 20 eredivisiewedstrijden, 4 beker wedstrijden en 16 CL wedstrijden en dan reken ik de interlands en vriendschappelijke wedstrijden niet eens mee. Hoe gezond Ajax ook is, ze kunnen nooit op boxen tegen de Europese topclubs die 2 volwaardige elftallen neer kunnen zetten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:28
Rookgordijntje denk ik
Vind ik leuk
Bruno Conti +1362
donderdag 14 maart 2019 om 14:30
Aiaiaiiii... , dit gaat niet goed komen voor Ajax ; haken dit weekend definitief af voor de schaal, geloof me..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:33
De Jong zat gister bij de selectie en kon dus spelen zoals ten hag ook aan gaf. Waarom zou hij dn aankomend weekend niet kunnen spelen?
Vind ik leuk
Bruno Conti +1362
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
..als je als speler voelt dat er nixxx meer te halen valt, kan je je beter sparen voor volgend seizoen...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:39
Haha zo moet je wel zien ja :)
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 18:16
Feyenoord?
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
Tuurlijk spelen ze zondag, AZ zand in de ogen strooien. De Jong zat gewoon op de bank dis die speelt sowieso
Vind ik leuk
deltiaan +1436
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
daar zorgt de scheidsrechter wel voor dat ajax wint en de VAR MAFIA niet vergeten
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
AZ gaat zondag in het begin trachten met orkaankracht dus ik zou sowieso Veltman opstellen gezien zijn ervaring en wellicht Huntelaar als stoorzender ipv Dolberg.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:02
Tadic in de spits, daar speelde ajax zijn beste wedstrijden mee..alleen missen wij een goede vervanger voor ziyech rechts voorin . Kan echt niemand opnoemen..met labiyad en kristensen zal het sowieso fout gaan, terwijl hunt en Dolberg in dit soort duels weinig potten kunnen breken..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:58
Had gehoopt dat het spaarplan gisteren gelukt was, maar de selectie is nog minder fit dan ik dacht. Ben serieus bang dat de te smalle selectie ons op gaat breken. Zonde, maar waar. Jeugd had veel eerder klaar gestoomd moeten worden ipv het opstellen van al die miskopen. De 2e helft zal zondag ontzettend zwaar worden voor ajax..moe, pijntjes en ontkenning van vermoeidheid..de geest is sterker dan het lichaam, maar de geest wil eigenlijk alleen maar knallen in de CL...de echte wil om kampioen te worden heb ik nog niet ontdekt bij ajax..
Vind ik leuk
rinirat +3543
donderdag 14 maart 2019 om 15:37
Ajax gaat zondag compleet spelen en gewoon winnen met 0-3
Vind ik leuk
AlbS +302
donderdag 14 maart 2019 om 16:01
De kale catweasel gaat weer in de underdog rol. Man waar praat je over, het is maar AZ. Wacht maar als tegen clubs als Juventus, Man.City of Liverpool loot.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:43
Het is :Catweazle
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:17
Ajax is weer wakker geschud. Het wordt zondag 0-4 .. helaas.
Vind ik leuk
DeNeutrale +222
donderdag 14 maart 2019 om 19:09
Ziyech, de Jong en Mazraoui heeft ten Hag toch niet nodig. Je hebt de beste selectie van Nederland, dan moeten de anderen ook van AZ kunnen winnen!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:57
Het maakt helemaal niets uit wie er speelt tegen Az.
Als de spelers die spelen 100% inzet tonen, wint Ajax dik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws