Gierende Gijp ziet 'Van Beekje' op Champions League-avond: 'Zo heet dat nu, hè'

Gierende Gijp ziet 'Van Beekje' op Champions League-avond: 'Zo heet dat nu, hè'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 13:42do 14-03-2019 om 13:42

Veronica-analist René van der Gijp kon zijn lach niet inhouden, woensdagavond in de rust van de Champions League-clash tussen Bayern München en Liverpool. Van der Gijp ging stuk om het eigen doelpunt dat Liverpool-verdediger Joël Matip maakte. 

De treffer in het verkeerde doel van Matip zag er behoorlijk knullig uit. "Een Sven van Beekje heet dat tegenwoordig hè, als je in je eigen goal scoort", aldus de analist, die de grootste lol had. 

"Zal-ie wel leuk vinden, die jongen...", reageerde Dick Advocaat op zijn beurt. Van der Gijp: "Ja, dit is nu een Van Beekje. Kijk eens.. Haha!"

Feyenoord-verdediger Van Beek scoorde in februari in eigen doel tegen FC Groningen. Het was voor de stopper al zijn zesde eigen doelpunt in de Eredivisie.  

Liverpool won woensdag uiteindelijk met 3-1 in München. De ploeg van Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum voegde zich zo bij de laatste acht in de Champions League. Vrijdagmiddag wordt geloot voor de kwartfinale én de halve finale

Poll

Wie zou jij graag als tegenstander van Ajax willen zien?

(17972 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 13:43
Heerlijke opmerking! Hopelijk heeft van Beek ook een beetje zelfspot en kan hij hier om lachen
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:43]
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 14 maart 2019 om 17:22
Alleen echte toppers krijgen iets naar zich vernoemd.... Zei Gijp ooit eens.
Sven een topper, gekker moet het niet worden toch?
Vind ik leuk
Jeroen Water +4157
donderdag 14 maart 2019 om 13:43
Geweldig die lach
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Ik erger me dood aan die lach. Hij vindt het leuk om iedereen af te zeiken, daar heb ik op zich geen probleem mee. Maar moet je eens naar zijn kop kijken, als hij eens voor lul gezet wordt dan is het ineens niet meer om te ‘gieren’.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:54
Volgens mij kan Gijpie dat geen ene reet schelen als hij zelf voor lul wordt gezet. Heb van zijn oude vrienden/ploeggenoten begrepen dat hij altijd al zo gek was. Sterker nog, vroeger was het veel erger. Gijp neemt het hele leven niet serieus.
Vind ik leuk
fedor2501 +6395
donderdag 14 maart 2019 om 14:04
Als iemand zich eigen druk maakt om wat anderen denken dan is het zielige Gijp wel. Dat is ook de reden waarom deze zielepoot nooit echt geslaagd is als voetballer. Zodra hij moest presteren raakte hij in paniek. Hij doet net of alles een lolletje is maar dat is pure show.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 13:56
't Is zo nep. Die lach.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:33
Ga er maar vanuit dat er eenmaal thuis amper nog wordt gelachen, dat inderdaad belachelijk neppe lachje is er vooral om te verbloemen dat hij in de regel doodongelukkig is en stijf staat van de zenuwen en angsten, het is vooral zielig.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
donderdag 14 maart 2019 om 19:38
Kom jij geregeld bij hem thuis dan?
Zo gruwelijk ongelukkig zal die echt niet zijn, hij leeft naar mijn idee, een leven opzich zelf, geen gezeik en gedoe aan z'n hoofd, tenminste dat is wat ik gelezen heb, en dat die last heeft van zwaarmoedigheid, maar dat is niet iets waar hij zelf voor kiest, dat overkomt je gewoon.
Voor de rest heeft hij het volgens mij wel naar z'n zin, zoals die leeft.. makkelijk geld verdienen.
Vind ik leuk
kees ee +942
donderdag 14 maart 2019 om 13:44
. . rene van der gijp !?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Wat klopt er niet aan dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:54
Hoofdletters?
Vind ik leuk
kees ee +942
donderdag 14 maart 2019 om 15:25
. . hoofdletters ja, . . zie hierboven èn tjonge, jonge was ik misschien vergeten !?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 15:25]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:26
Ah okee haha, had ik helemaal niet naar gekeken :)
Staat nu wel goed igg als het goed is.
Vind ik leuk
WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 13:46
Van Beek; het ultieme voorbeeld dat wanneer je niet kan voetballen, je toch het profvoetbal kan bereiken.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 13:47
Van der Gijp kan je niet meer serieus nemen joh. Aardige vent en af en toe een zinnige opmerking maar over het algemeen ziet ie alles als een grap. Een kerel die binnen is en verder niks te doen heeft.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2361
donderdag 14 maart 2019 om 19:41
Het is toch ook allemaal maar een grote grap, het leven, waarom zou je je ook druk maken over van alles, het kan ieder moment over zijn..
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
vrijdag 15 maart 2019 om 11:00
Leven is niet een grote grap, zitten toch ook redelijke serieuze zaken in. Zoals de kids, die heb ik toch niet voor de grap. Ik maak mij zeker niet druk over alles. Man dat zou wat zijn kan je mij net zo goed gelijk opsluiten in de paas.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:47
Van der gijp krijgt steeds minder verstand heeft hij iets.
Vind ik leuk
Guust +6400
donderdag 14 maart 2019 om 15:43
Ja, lol heeft hij.
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 13:48
Van der Gijp: wereldkampioen dom lachen...
Vind ik leuk
FR_010 +18
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Lekker belangrijk dit🙃
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:50
Quasimodotje
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
donderdag 14 maart 2019 om 13:51
Sven is wel een trendsetter.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 13:57
Joël deed ook aardig mee in de hype, twee jaar terug in De Kuip.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
donderdag 14 maart 2019 om 13:58
Aah in de beker toen?

Voelt echt als een eeuw geleden...
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
donderdag 14 maart 2019 om 14:00
Is ook al ruim 3 jaar geleden. Ook het jaar dat Van Beek er drie in eigen goal peerde.
Vind ik leuk
Deck010 +9833
donderdag 14 maart 2019 om 15:51
Ter verdediging van Sven.....daar zat ook een mega-blunder van Vermeer bij. Laat lekker de bal onder zijn voet doorschieten en van Beek kreeg een eigen doelpunt op zijn naam. Die andere 5 heeft ie in ieder geval wel zelf netjes in het netje gelegd.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:51
Svenu El-Bekhirtje
Vind ik leuk
Dirk Zaal +226
donderdag 14 maart 2019 om 13:52
vanGijp
wat hebven wijbgelachen om je je zou wijnstekers even dollen in de kuip
nou was precies andersom
je was blij dat je er uit mocht
helemaal dol gespeeld werd je
nu andere afzeiken .en er zelf niet tegen kunnen
jad maar wat van je cariere gemaakt
inplaats van nu de clown uit hangen
met je taxi en bolhoedje naar de training komen
moet lachen als je begraven wordt
eikel
DIRK
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:54
wordt tijd voor een verbod op internetverbindingen voor mensen boven de 50
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
donderdag 14 maart 2019 om 14:05
Barkmarket - L.Ron. Luister die cd. Geweldige band.
Vind ik leuk
fedor2501 +6395
donderdag 14 maart 2019 om 14:06
En homoseksuele kinderverkrachtende sekteleiders mogen wel?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:36
Ja en de aarde is zeker plat ha ha
Vind ik leuk
fedor2501 +6395
donderdag 14 maart 2019 om 14:48
Volgens mij niet maar vraag het ff aan je alien vrienden.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 14 maart 2019 om 15:02
Beetje homofoob dit he? alsof heteroseksuele kinderverkrachtende sekteleiders beter zijn ofzo...
Vind ik leuk
fedor2501 +6395
donderdag 14 maart 2019 om 16:53
Hoe is het homofoob als degene waar ik het over heb een homo is die van kleine kinderen houd?
Of is homo tegenwoordig ook al een scheldwoord?
Ik zal het voortaan zelfdegenderseksuele kinderverkrachtende sekteleider noemen ok.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 14 maart 2019 om 18:51
Dan denk ik dat ik gemist heb over wie je het had? Dacht dat je in het algemeen bedoelde.
Mijn fout! Excuses.
Vind ik leuk
035 +266
donderdag 14 maart 2019 om 14:07
Omdat?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:29
Scientology veroudert ook in rap tempo...
Vind ik leuk
Enden +4795
donderdag 14 maart 2019 om 18:10
Je hebt in het hele stuk 1 leesteken gezet en die zet je nog verkeerd ook.
Vind ik leuk
Jagoklaas +15
donderdag 14 maart 2019 om 13:53
Was is die van de gijp toch een eerste klas walgelijke engnek.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:54
Is leedvermaak het leukste vermaak 🤔

Blijkbaar wel, vooral wanneer je niets zinnigs over voetballen te vertellen hebt
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:01]
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 13:58
Bijna 60 en nog steeds niet volwassen, hinniken als een ezel.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:02
Maar die zegt NIET twee keer zulke onzinnige dingen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
Jammer voor PEC inderdaad maar ik denk dat het goede trainer is voor dit Feyenoord. Stam heeft wel aangetoond dat hij een team beter kan laten spelen. Het materiaal van Feyenoord is een klein beetje beter dus mogelijk dat hij ze toch weer beter aan t spelen krijgt.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
Wat die verdediger probeerde is mij een raadsel,
soms lijkt het wel alsof ze liever zelf de bal maken dan hun tegenstander,
hij staat zo dat hij onmogelijk dit kan voorkomen.
Vind ik leuk
DrDeef +2351
donderdag 14 maart 2019 om 18:23
Volgens mij heeft ie alle kans om dit te voorkomen als hij met z'n andere been de bal probeert weg te schieten. Daarmee kan ie nog van de goal afdraaien. Met dit been staat hij vol op doel gericht.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:28
Ja, dat dacht ik ook, je moet er een voet tegenaanzetten die 90 graden draait... of heel licht raken maar dat is gevaarlijk.
Nu was dit een counter, maar valt me vaak op dat verdedigers te weinig gedraaid staan ook bij corners.
Vind ik leuk
deltiaan +1436
donderdag 14 maart 2019 om 14:42
wat een arogante grote LUL is die van der gijp
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:11
Wat zal vadet van broncohors niet blij zijn met deze waarhid
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:14
W
Vind ik leuk
FRChamp +1360
donderdag 14 maart 2019 om 16:37
René is weer stoned.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:40
Tegen Barcelona . Alleen maar omdat ik hoop dat Ajax toch zo'n Flink Pakslaag krijgt van die Spanjaarden dat ze op hun plaats gezet worden . terug bij Af , daar waar ze horen !!!!!!!
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 16:44
Zet bij je achternaam een l voor die b, dan klopt het met hetgeen je schrijft 🤣🤣🤣
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws