NAC gaat akkoord na transferverzoek en weet Mets met dikke winst te verkopen

NAC gaat akkoord na transferverzoek en weet Mets met dikke winst te verkopen

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 14:08do 14-03-2019 om 14:08

Karol Mets is per direct vertrokken bij NAC Breda. De verdediger maakt de overstap naar het Zweedse AIK Fotboll. NAC meldt dat donderdag via de officiële kanalen. Volgens Omroep Brabant houdt NAC zo'n 300.000 euro over aan de transfer. 

NAC doet zelf geen uitspraken over een transfersom. Wél meldt de hekkensluiter van de Eredivisie op de website dat de 25-jarige Mets 'minimaal het drievoudige oplevert van de transfersom die in het verleden voor hem is betaald'. Daarnaast heeft NAC een percentage bij doorverkoop bedongen.

Het was al een tijdje duidelijk dat Mets, international van Estland, wilde vertrekken uit Breda. Hij diende enkele weken geleden een transferverzoek in. Daarop liet trainer Mitchell van der Gaag de stopper buiten het elftal.

'Gezien de ongelukkige timing van het transferverzoek en het ontbreken van de mogelijkheid om een vervanger te halen, was NAC in principe niet bereid om mee te werken aan een vertrek, tenzij een transfersom zou worden betaald die in verhouding staat tot de situatie', meldt NAC.

'Aangezien AIK Fotboll daar uiteindelijk aan heeft voldaan, is in samenspraak met directie en technische staf besloten de verdediger te verkopen.'

Poll

Gaat NAC degraderen?

(4004 stemmen)

Plaats een reactie

psvfan1913 +7861
donderdag 14 maart 2019 om 14:10
300k!?? Daar veegt marc netto zn reet mee af.
Vind ik leuk
Smithsonian +43403
donderdag 14 maart 2019 om 14:13
Onnodige reactie vent.
Vind ik leuk
M477Y +1404
donderdag 14 maart 2019 om 14:22
Maar het is wel waar @Smithsonian
Vind ik leuk
leozao +988
donderdag 14 maart 2019 om 14:55
Wat moet zo'n gast anders? Stoer doen met zijn eigen club is er de laatste tijd niet meer bij!
Vind ik leuk
psvfan1913 +7861
donderdag 14 maart 2019 om 15:52
Blijkbaar wordt het verkeerd opgevat, dit was absoluut geen sneer naar ajax/Marc overmars.
Vind ik leuk
leozao +988
donderdag 14 maart 2019 om 15:53
Ok kerel: het zij je vergeven :-)
Vind ik leuk
Rodajc +18765
donderdag 14 maart 2019 om 14:13
Dus?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 05:09
Dus , regio 045 moet kapot
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 14:13
weet je hoeveel velletjes dat zijn?
Vind ik leuk
Il Gordo +18675
donderdag 14 maart 2019 om 14:22
Wel extra zacht, neem ik aan.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 14:23
Ik weet niet waar jij je geld pint, maar ik heb liever Page.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:49
Nee dat is lulkoek, Page zitten zoveel chemicaliën in daar krijg echt enorme jeuk aan me aars van.
Vind ik leuk
John Garp +4802
donderdag 14 maart 2019 om 16:03
Jij gaat uit van briefgeld?
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 14:14
Je uit frustratie tegen Ajax in een topic over NAC hoe laag kun je zinken en hoe diep zit de haat.

3 ton is een mooi bedrag voor NAC. Ondanks dat het ze natuurlijk niet in de Eredivisie houdt. Dat zullen ze toch echt zelf moeten doen. Een zak geld scoort niet.

Off Topic: @Japie met zijn busje; trekhaakje; trekhaakie enz.
Na 257 accounts zijn we hier wel klaar met je domme gezever.
Ga alstublieft iets nuttigs doen.
Wij Ajacieden; PSV-ers en Feyenoorders en alle andere serieuze VP accounthouders willen graag inhoudelijk discussiëren.
Vind ik leuk
M477Y +1404
donderdag 14 maart 2019 om 14:23
denk dat je dan sws verkeerd zit hier. Je hebt het over "serieus" en dat is hier ver te vinden.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 14:26
Nou er zijn er genoeg hier die echt wel met echte argumenten komen en indien anderen er sterke argumenten tegenin gooien serieus willen debateren hier. In tegenstelling tot:
jaaaaaaaaaa jaaapie en het trollen leger en al zijn andere accounts die hij hier gebruikt. Kijk maar eens naar zijn reactie op Topic over geblesserd drietal bij Ajax.

#japieout!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:34]
Vind ik leuk
M477Y +1404
donderdag 14 maart 2019 om 14:29
Ik kan niet serieus discussiëren met iemand die de Nederlandse taal niet machtig is.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 14:35
Wie bedoel je daar mee. En als je mij bedoeld graag ff de fout laten zien.
Vind ik leuk
M477Y +1404
donderdag 14 maart 2019 om 14:38
Je hebt je reactie inmiddels aangepast dus uw eigen stijlfout al ontdekt! Tip er staat bij dat een reactie is gewijzigd ;-)
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 14:43
Dat weet ik dat het erbij komt te staan. Toetsenbordje is beetje klein op de telefoon. Dus tikfoutje is snel gemaakt. Gaat mij meer om de inhoud. En inhoudelijk ben ik over het algemeen best reëel geloof ik.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:40
bedoelD!!!!
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 14:45
Klote toetsenbordje op de telefoon ook.....
moest bedoelde zijn!!!

Dank je FC Den Bosch - fan. Ik hoop je club binnenkort weer te kunnen zien in de Eredivisie waar ze thuis horen!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:55
Dan is het een tikfoutje, geen spelfout.
Geheel eens met je opmerking betreffende de diepe haat die er links en rechts zit.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 18:47
Over den bosch ook een typfout?
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
Nee geen typfout, ik vind oprecht dat Den Bosch in de Eredivisie hoort.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 19:11
Waarom dan
Door de supporters of .......
Ze hebben al jaren geen eredivisie gespeeld.
Of is het een persoonlijke voorkeur
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 19:15
Gewoon persoonlijke voorkeur.
Vind ik leuk
Abelvis +1231
donderdag 14 maart 2019 om 14:56
Bedoelt 😂😂😂
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 14:57
reactie ff lezen.
Vind ik leuk
M477Y +1404
donderdag 14 maart 2019 om 14:42
Nogmaals zo werkt het internet @koekie1970 Je kan hier wel het moraal van heel forum bezoekend Nederland uit gaan hangen, maar dat is verspilde moeite. Het niet reageren op deze zogenaamde trollen is een stuk makkelijker.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 14:46
Ben ik niet met je eens, maar goed. Blijft natuurlijk wel mooi dat wij Ajacieden nog op 3 fronten meespelen.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7861
donderdag 14 maart 2019 om 15:54
Koekie, dit was gewoon een slecht grapje. Absoluut geen sneer naar Ajax of overmars.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1253
donderdag 14 maart 2019 om 17:25
Nou fijn dat je dat inziet en daarmee je excuses aanvaardt.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 18:47
Vond het wel een leuke grap
Vind ik leuk
dhrwobo +44240
donderdag 14 maart 2019 om 14:27
Moet je wel even wachten tot Marc weer bukt voor een zeepje ;-)
Vind ik leuk
M477Y +1404
donderdag 14 maart 2019 om 14:31
Zijn wel dure zeepjes hoor!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:42
Kinderachtig.
Vind ik leuk
ErikAjax +2329
donderdag 14 maart 2019 om 14:46
Leuk man een first post van een PSV-er met een verwijzing naar Ajax, terwijl het over NAC gaat...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:48
Dan moet hij wel een flinke reet hebben.
Vind ik leuk
RWB013 +2312
donderdag 14 maart 2019 om 15:10
En hiermee wordt ook een artikel dat niet over Ajax of PSV alweer gekaapt door de trieste gloryhunters... het word echt tijd om VP in te ruilen voor Voetbalzone.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7861
donderdag 14 maart 2019 om 15:53
Gloryhunter?
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3480
donderdag 14 maart 2019 om 14:10
300k voor een waardeloze speler. Goed geregeld!
Vind ik leuk
JanvdLisme +1072
donderdag 14 maart 2019 om 14:17
AIK is zeker in Zweden geen prutsclubje. Zullen er vast meer kijk op hebben dan NAC. Die betalen echt geen 3 ton voor een braaiert.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:07
Nou ik heb deze jongen 2 jaar mogen aanschouwen en kan je met gerust hart vertellen dat hij er niet veel van bakt, net als bijna het hele elftal overigens
Vind ik leuk
JanvdLisme +1072
donderdag 14 maart 2019 om 15:13
Ja maar volgens mij is het van origine een middenvelder die als verdediger wordt gebruikt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:16
Speelt bij Estland ook CV, en AIK heeft net een CV verkocht die Mets nu moet gaan vervangen
Vind ik leuk
JanvdLisme +1072
donderdag 14 maart 2019 om 18:03
Dan wordt het waarschijnlijk janken daar in Zweden
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:14
Nac had hem ook als middenvelder gehaald maar daar heeft hij bijna niet gespeeld.
Vind ik leuk
WGW +345
donderdag 14 maart 2019 om 14:10
NAC valt helaas niet meer te redden dit jaar. Mooie club met veel supporters! Regelmatig naar avondje NAC geweest
Vind ik leuk
M477Y +1404
donderdag 14 maart 2019 om 14:32
straks maandagavondje NAC
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 14:12
Zo zonde dat deze club zo is afgezakt!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:17
Helemaal mee eens. Jamme van zo een mooie volksclub! hopelijk herpakken ze zich de komende jaren weer.
Vind ik leuk
Smithsonian +43403
donderdag 14 maart 2019 om 14:12
3 ton netjes, kkd money.
Vind ik leuk
Justin Kees +2730
donderdag 14 maart 2019 om 14:14
Toch fijn dat ze hem verkopen met een doorverkoop percentage. Levert hij later tenminste nog een tientje op...
Vind ik leuk
Relaxie +632
donderdag 14 maart 2019 om 14:15
Nou is het klaar met nac...die vliegen er nu zeker uit..zal de Graafschap blij mee zijn!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:23
Ik denk dat wij gelukkiger waren toen hij nog gewoon meespeelde, zonder hem kan het alleen maar beter worden.
Vind ik leuk
Relaxie +632
donderdag 14 maart 2019 om 14:28
😂😂 het is allemaal brandhout bij nac man ....dus neem mijn reactie aub niet te serieus!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:15
Zal wel wat salaris voor ze schelen ook
Vind ik leuk
El Cazador +8973
donderdag 14 maart 2019 om 14:15
Ligt het aan mij dat ik Stratumseind al een tijdje mis?????
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:33
Die is tenminste echt grappig (meestal).
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:16
Toch nog een meevallertje voor degradatie kandidaat nummer 1..
Vind ik leuk
mcmodd +27334
donderdag 14 maart 2019 om 14:18
Wie weet hoe dat nu in dit geval zit met open en gesloten transferwindows? Zal hij in Zweden moeten wachten met wedstrijden voetballen tot het nieuwe seizoen? Of is hier een ontsnappingsclausule?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:43
Hij had nog een contract lijkt het. Dan zijn er 2 opties:
1. Contract wordt per direct verbroken. Dan mag hij per direct vertrekken.
2. Contract loopt einde van het seizoen af. Dan mag hij nu verkocht worden.
In beide gevallen pas speelgerechtigd seizoen 2019/2020.
Vind ik leuk
mcmodd +27334
donderdag 14 maart 2019 om 14:52
Ja, dat vermoedde ik al. Dank.
Vind ik leuk
hill +213
donderdag 14 maart 2019 om 14:46
Transfermarkt in Zweden en Noorwegen nog open tot einde van de maand. Dus gewoon een transfer waar hij zo kan gaan spelen.
Vind ik leuk
mcmodd +27334
donderdag 14 maart 2019 om 14:53
OK, een uitzondering in Europa?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:55]
Vind ik leuk
hill +213
donderdag 14 maart 2019 om 15:08
Paar andere landen in noord oost Europa die nog open zijn maar dat zal wel te maken hebben met andere competitie planning dan in rest van Europa
Vind ik leuk
mcmodd +27334
vrijdag 15 maart 2019 om 16:01
Ja, dat zal best hill. Dat kan best weleens lastig voor ze zijn met EK’s en WK’s indien ze mogen meedoen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:12
Inderdaad. 1 respectievelijk 4 april.
https://www.fifatms.com/itms/worldwide-transfer-windows-calendar/
Is op datum te sorteren.
Vind ik leuk
mcmodd +27334
vrijdag 15 maart 2019 om 16:19
Goed gevonden VrolijkTenOnder
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:03
Dank U. Altijd bereid om voor een mede VP-lid iets op te zoeken. Voor sommigen dan....cheers, mcmodd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:03]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:32
Was ver uit de slechtste speler van NAC. Fout na fout achterin en elke bal leverde hij bij de tegenstander in. Was zijn basisplaats al kwijt. Dat NAC hier nog 3ton voor krijgt een de Zweeds kampioen zo'n speler haalt zegt genoeg over de voetballerij dit moment. Wel het beste nieuws voor NAC sinds maanden ellende
Vind ik leuk
mcmodd +27334
donderdag 14 maart 2019 om 14:56
Wel Sjef, dan kan ik je feliciteren. Dan ga je nu met je cluppie stijgen op de ladder, is dat afgesproken?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:57]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
donderdag 14 maart 2019 om 14:34
Is de zweedse transfermarkt nog open?
Vind ik leuk
hill +213
donderdag 14 maart 2019 om 14:43
Ja
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
donderdag 14 maart 2019 om 14:36
Die jongen is opgelucht dat hem een vrijdagavondje NAC-NEC NEC-NAC bespaard is gebleven :D
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 14 maart 2019 om 14:53
Toch zonde dat dat volgend seizoen in de KKD moet gaan gebeuren. Waren ooit 2 mooie eredivisie clubs. Nu op en neer clubjes, en NEC misschien zelfs dat al niet meer...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:43
Hup, weg ermee ... teab.... heeft het wel geforceerd, maar vooruit. Nac had er niets meer aan. Zn vervanger zal niet veel slechter zijn.
Vind ik leuk
appeltje +3678
donderdag 14 maart 2019 om 14:55
Dan wordt-ie ploeggenoot van Ylätupa, wie wil dat nou niet.
Vind ik leuk
mcmodd +27334
donderdag 14 maart 2019 om 15:01
Ik, maar dat mag je me niet kwalijk nemen;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:15
Nou moeten we niet gaan doen of Menno Koch en Giovanni Korte wereldsterren zijn he
Vind ik leuk
appeltje +3678
donderdag 14 maart 2019 om 15:18
Ik zou liever met Ylätupa spelen hoor! Is wel een aardige speler. Jammer dat hij het niet bij Ajax heeft gered.
Vind ik leuk
Janste +356
donderdag 14 maart 2019 om 15:06
Heeft hij toch z'n zin gekregen helaas
Vind ik leuk
la galaxy +1131
donderdag 14 maart 2019 om 15:38
De grootste club van Zweden die een bankspeler wilt van nac.
Het niveau daar is niet hoog....
Vind ik leuk
Couto76 +1126
donderdag 14 maart 2019 om 16:03
Ik vraag me dan af op basis waarvan zou iemand die gast willen hebben?
Vind ik leuk
NvC +8612
donderdag 14 maart 2019 om 16:22
Wel netjes gedaan daar in Breda. 👌
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:13
Waarna Mets bij zijn nieuwe club ineens de sterren van de hemel gaat spelen; ik wil het eigenlijk niet weten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:46
Dat is een lekker bedrag voor NAC. Is transfer window in Zweden nog open?
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 18:42
3 ton. Dikke winst staat er in het artikel.
Voor normale burgers is het veel geld. Maar in het huidige profvoetbal een schijntje.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:43
Ah, financieel lichtpuntje ion de duisternis. We schrijven dit succesje toe aan... uuuhhhhh..... de man die de cornervlaggen plaatst.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws