Blind laat zich uit over gewenste CL-loting: 'Daar heb ik een speciaal gevoel bij'

Blind laat zich uit over gewenste CL-loting: 'Daar heb ik een speciaal gevoel bij'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 15:45do 14-03-2019 om 15:45

Daley Blind zou het mooi vinden als Ajax vrijdag bij de Champions League-loting wordt gekoppeld aan Manchester United. De verdediger van Ajax heeft een verleden bij de club uit de Premier League.

Blind wilde in de persconferentie in aanloop naar AZ - Ajax geen uitgesproken voorkeur geven. "Ik heb natuurlijk veel interesse in de loting, maar we zitten hier voor zondag. We zullen kijken wat er morgen uit de koker rolt." Als hem wordt gevraagd of hij dan echt geen voorkeur heeft, laat Blind toch wat los. "Het zijn allemaal mooie wedstrijden. Maar ik heb wel een speciaal gevoel bij Manchester United natuurlijk."

Heel verrassend is de opmerking van Blind niet. De Oranje-international verkaste in 2014 van Ajax naar Manchester, waar hij tot afgelopen zomer onder contract stond. In 2017 won hij met The Mancunians de Europa League door in de finale uitgerekend Ajax te verslaan.

Woensdagavond was Blind nog matchwinner voor de Amsterdammers in de competitiewedstrijd tegen PEC Zwolle. Zijn fanatieke manier van juichen had volgens Blind niets te maken met frustratie. "Ik scoor niet zo vaak in de laatste minuten in mijn carrière. Het was gewoon emotie wat loskwam. Je kijkt naar de F-side en die gaan ook helemaal uit hun plaat. Het was gewoon puur emotie en zeker geen frustratie."

Lees ook: De mogelijke tegenstanders van Ajax in de kwartfinale van de Champions League

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 15:48
Het maakt niet zoveel uit wie je nu loot, iedereen kan van elkaar winnen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:48
Met deze wijsheden beland je nooit in de greppel.

EDIT:
Hulde voor VP, Jaapie zijn reacties binnen 5 minuten verwijderd. Kijk mensen, dit gaat de goede kant op.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 16:02]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:53
İk zeg altijd maar zo, beter een zure greppel dan een droge sloot.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:55
Als je eenmaal een zure greppel geroken hebt wil je niets liever meer dan een droge sloot.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:00
ik zeg altijd beter scheef erin als recht er naast
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:30
‘De aandouwer wint’ is mijn favoriet
Vind ik leuk
PoepWagen +2188
donderdag 14 maart 2019 om 18:40
Ja, en als het paard omvalt is het gras plat!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:52
Barça of City zijn toch echt wel een maatje te groot voor Ajax hoor.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:54
Dat dacht je ook van REAL maar WZAWZDB
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:00
Dat dacht ik helemaal niet van Real, heb ik nooit gezegd. Tegen Real was er kans, die zijn uit vorm. Barca en City zijn geoliede machines van wereldvoetballers. Hoe graag ik ook zou willen dat het niet zo was, tegen die clubs is Ajax helaas kansloos ben ik bang.
Vind ik leuk
isnake +2758
donderdag 14 maart 2019 om 16:28
laat die dan maar tegen elkaar loten :-) zie je wel wie er overblijft in de finale ofzo.
Vind ik leuk
Me! +215
donderdag 14 maart 2019 om 21:16
Exact mijn idee!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:31
Hopen op Trencin, oh wacht...…...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:05
Er is altijd kans. Net als PEC kans had gisteren, toch.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:14
Klopt, maar is niet echt een goede vergelijking. Kwartfinale champions league gaan die teams echt niet benaderen als een door de weekse thuiswedstrijd tegen PEC. Maar goed, als er een paar sleutelspelers uitvallen bij City of Barca, zoals bij Ajax gisteren, dan is er kans inderdaad.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:18
Onderschatting.
Vind ik leuk
kloakatv +172
donderdag 14 maart 2019 om 16:41
Daar is waar het misgaat. Zo moet Ajax elke wedstrijd benaderen. Dan hadden ze nu nummer 1 gestaan ver verwijderd van PSV.
Vind ik leuk
Mo +12959
donderdag 14 maart 2019 om 16:15
Dat denk ik ook wel eerlijk gezegd. Maarja als echt alles meezit, wie weet
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 19:40
Dan moeten ze afvallen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:24
Maakt idd niet zoveel uit
Iedereen wint nu van ajax
Vind ik leuk
Florian87 +12161
donderdag 14 maart 2019 om 15:48
Maakt niet uit tegen wie we loten, Ajax zit er tenminste bij :D
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:49
en mee doen is belangrijker als winnen
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
donderdag 14 maart 2019 om 15:51
Dan winnen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:52
Thanx voor de verbetering ! heeft alleen weinig zin want gaat niet gebeuren
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
donderdag 14 maart 2019 om 15:53
Gaat gebeuren
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:55
laten we het hopen !
Vind ik leuk
Florian87 +12161
donderdag 14 maart 2019 om 15:53
Meedoen aan de CL is voor een Nederlandse club idd belangrijk. De CL winnen is een utopie, klopt dus helemaal wat jìj zegt!
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
donderdag 14 maart 2019 om 16:18
Voor Leicester om de premier league te winnen was ook een utopie zeker. Of Griekenland het EK winnen of Nederland eerste worden in een poule met Frankrijk en Duitsland enz
Vind ik leuk
COYG +8185
donderdag 14 maart 2019 om 18:44
Zo positief kan je het ook zien natuurlijk. Alles is opzich mogelijk.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:49]
Vind ik leuk
74ratje +731
donderdag 14 maart 2019 om 21:53
Of Denmarken Europees kampioen, zonder zich gekwalificeerd te hebben voor ek 92
Vind ik leuk
alffie +1986
donderdag 14 maart 2019 om 16:37
Florian het zou wel gaaf zijn.
95 was ik er bij en nu nog geen wedstrijd gemist. Hopelijk hetzelfde als toen
Vind ik leuk
Florian87 +12161
donderdag 14 maart 2019 om 19:41
1995 was geweldig, als 8 jarig jochie met moeders helemaal vanuit Oirschot naar het museumplein gegaan om de spelers te huldigen. Ongekend hoe druk het toen was, die dag vergeet ik nooit meer :D
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:41
😁😁
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 15:49
Zie je maar weer hoe belangrijk deze speler is voor Ajax. Zoveel gezeik krijgt die kerel over zich heen maar staat er elke week zonder te klagen. Topper ben blij met die vent.
Vind ik leuk
Pimman +10447
donderdag 14 maart 2019 om 15:56
Blind en Tadic zijn uiteindelijk superbelangrijke aankopen geweest voor Ajax! Binnen een paar maanden al hun transferbedrag terugverdiend..fantastische profs!
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 15:56
Precies volledig met je eens..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:49
Man united, Tottenham, of Porto. Dan is er een kans. Wellicht nog een hele piepkleine kans bij Liverpool.

Ik vind man united de zwakste op basis van de wedstrijden in de 8e finales. Werden van de mat gespeeld, en zijn met mazzel door. Al kampen ze wel met veel blessures natuurlijk...
Vind ik leuk
Pimman +10447
donderdag 14 maart 2019 om 16:06
Janneman mee eens!
Vind ik leuk
TheRedMen +3642
donderdag 14 maart 2019 om 16:12
Ik denk dat de meeste mensen op dit moment ook helemaal geen goed beeld hebben van ManUtd. Ik denk dat ze op moment 4 of misschien zelfs 5 basisspelers missen door blessures. Daarnaast was Pogba ook nog eens geschorst tegen PSG.

Ik snap ook niet waarom iedereen Spurs als gunstige loting beschouwd. Die hebben Dortmund toch aardig kansloos gelaten. Spelers als Kane, Son, Eriksen, Vertonghen en Dembele zou ik toch niet graag tegen over me willen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:16
Het is allemaal relatief hè, Tottenham is relatief gunstig. Maakt niet dat ze makkelijk zijn! Maar zitten duidelijk in een mindere fase in de premier league, en hebben inmiddels een behoorlijk gat met... jawel, City en Liverpool. Liever tottenham of man united dan City of Liverpool dus.
Vind ik leuk
COYG +8185
donderdag 14 maart 2019 om 18:52
Deze redenatie klinkt logisch ja. Teams die in een dip zitten of veel blessures hebben wil je het liefst loten. Porto is qua team misschien de minste maar die werken wel héél goed samen.
Vind ik leuk
Gerardovic +115
donderdag 14 maart 2019 om 18:57
Zou anders ni ook echt niet graag willen aantreden tegen spelers als Tadic, de Ligt, Zyech, de Jong, Neres, etc...
Vind ik leuk
TheRedMen +3642
donderdag 14 maart 2019 om 19:09
Ik denk dat alleen De Ligt, De Jong en Tagliafico in basis zouden staan bij Spurs. Op papier is Spurs natuurlijk veel beter.
Vind ik leuk
Reddevil +385
donderdag 14 maart 2019 om 16:54
Hoop dat iedereen er zo over blijft denken!
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 15:52
Manchester United zou wel grappig zijn. We hebben nog wat recht te trekken... Voor de eerste dat ik het jammer vind dat Mourinho weg is daar.
Vind ik leuk
Pimman +10447
donderdag 14 maart 2019 om 15:59
Eens, maar Maurinho wist wel hoe hij Ajax in de UEFA-finale het beste partij moest geven.
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 16:00
Maar in dat mes zou Ajax niet meer lopen!
Vind ik leuk
Pimman +10447
donderdag 14 maart 2019 om 16:02
Mee eens..
Vind ik leuk
Budazonen +470
donderdag 14 maart 2019 om 15:55
Doe gelijk de sterkste Barca, Juve of City. Hebben we die alvast gehad.
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
donderdag 14 maart 2019 om 15:57
Wat is die kerel slecht zeg. Zoveel voor betaald, en je vraagt je af waarom.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 16:03
Hij is wel zo slecht he, in 24 Eredivisie wedstrijden 4 goals(gister de winnende) en 4 assists.
Belangrijk in de overwinning op Real, ja het is echt schandalig dat een speler daar voor betaald wordt.

Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:22
Ik denk dat broodjeaap.nl een betere site voor jou is
Vind ik leuk
Leedz +7646
donderdag 14 maart 2019 om 15:58
Je hoopt vergeet je
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 15:59
Denk dat je tegen de verdediging van Man U wel veel kans hebt omdat die niet echt bekend staan om hun bewegelijkheid en snelheid (op Shaw na).

Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:19
Ashley Young, dé rechtsback onder OGS, is nog altijd een stuk sneller dan Luke Shaw.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 16:28
Was vergeten dat hij nu weer meer speelt maar scheelt aan snelheid niet zo heel veel hoor volgens mij.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:31
Nouja, Shaw is sowieso betrekkelijk traag voor een fullback en is juist op een leeftijd (23) dat je erg snel had kunnen zijn, Young is juist altijd erg snel geweest en heeft wel wat ingeleverd, maar is nog altijd wel duidelijk sneller.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 16:34
Vind het verschil wel meevallen hoor in snelheid tussen die 2, maar had Damian in mijn hoofd.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:39
Oké.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:59
Wie niet waagt wie niet wint, hoop dat het een mooie pot gaat worden wie er ook geloot gaat worden.
Vind ik leuk
kees ee +942
donderdag 14 maart 2019 om 16:01
. . hij krijgt, . . " 'n heel apart gevoel van binnen " ?? 😎
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:08
Als??? Dan denk ik dat MU de club is waar Ajax een mogelijke kans tegen maakt
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:09
Zo gaat het gebeuren:
Kwartfinales:
Ajax - Man United
City - Barca
Liverpool - Tottenham
Porto - Juve

Halve finales:
Ajax - Liverpool
Barca - Juve

Finale:
Ajax - Barca

Jammer dat Messi er dan 2 inlegt en Ajax vrij kansloos is...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:09
United zou ik wel voor tekenen, liever geen Porto, City of Barca in elk geval
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:23
Hoop ik ook. Kunnen we de verloren el finale rechtzetten. Plus verwacht ik dat Ajax tegen het statische Man United best een kansje heeft.
Vind ik leuk
michelhx +4638
donderdag 14 maart 2019 om 16:26
Je verwacht het niet, hè!?
Vind ik leuk
Wim59 +646
donderdag 14 maart 2019 om 16:53
Ajax zoals tegen real kan van iedereen winnen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:31
Goh daar zullen ze in Manchester blij mee zijn ,ze waren blij dat hij weg was
nu loopt het tenminste
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws