Ten Hag laat Ajax-spelers vrij: 'Uiteindelijk moeten ze hun eigen keuzes maken'

Ten Hag laat Ajax-spelers vrij: 'Uiteindelijk moeten ze hun eigen keuzes maken'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 22:11do 14-03-2019 om 22:11

Erik Ten Hag beseft zich dat Ajax voor een loodzwaar programma staat. Tegen PEC Zwolle moesten Frenkie de Jong en Hakim Ziyech vanwege pijntjes al verstek laten gaan. Zondag wacht AZ, waarna de Oranje-internationals zich bij Ronald Koeman moeten melden voor twee interlands.

"We hebben al ontzettend veel wedstrijden gespeeld en krijgen ook nog heel veel wedstrijden. Als je zo snel wedstrijden achter elkaar speelt, kan het voorkomen dat je een speler moet missen. Dat moeten we met de selectie op gaan vangen", vertelt Ten Hag op de persconferentie.

Ten Hag vindt dat de speler zelf moet beslissen wat hij doet. "De speler moet zijn eigen belangen afwegen en zijn eigen keuzes maken. Het Nederlands elftal speelt ook belangrijke wedstrijden. De gezondheid van een speler moet altijd voorop staan. Het gaat nu om titels. Dit is hét moment. De komende weken kunnen ze iets pakken in hun carrière. Daar moeten we ons van bewust zijn."

Ten Hag neemt Daley Blind (29) als voorbeeld. "Daley is heel ervaren en heeft al met dat bijltje gehakt. Andere spelers die aan het begin van hun carrière zitten hebben nog nooit zo'n programma gehad. Je vertelt ze waar het om gaat, wat ze kunnen verwachten en waar ze aan moeten denken. Uiteindelijk moeten ze hun eigen keuzes maken."

Lees ook: Ten Hag richting AZ-uit in onzekerheid over drietal: "Tik op z'n enkel"

Plaats een reactie

Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:13
Kan nadelig zijn voor het kampioenschap. Ajax heeft wel de breedte om op zich wel de 3 punten te redden, zeker geen disrespect naar AZ (1 van de beste ploegen na de winterstop). Maar is ook zeer verstandig voor het nationale elftal, de CL en de bekerfinale!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:14]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:26
Eens, maar gezien de wedstrijd van gisteren heeft Ajax niet de breedte om zich te redden. Ziyech en De Jong werden erg gemist. Het kan een incident zijn natuurlijk, maar het heeft weinig indruk gemaakt op mij.
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:27
Kan zeker kloppen, maar Ajax speelde ook echt ongeïntersseerd. Denk dat ze tegen AZ een stuk serieuzer zullen spelen. Ajax ging slapen na de 1-0, dachten dat ze al gewonnen hadden. Gaan ze zondag niet doen.
Vind ik leuk
Breezer4u +2309
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
AZ heeft het altijd lastig tegen topploegen. Ik denk dat de focus totaal anders is dit weekend. Ook kun je aan labyad echt zien dat hij ritme mist. Afgelopen woensdag was denk ik een incident, zat zelf in de Arena, maar er werd ook totaal niet gecoacht op het moment dat er een speler van PEC in de rug aan kwam lopen. Dat zorgde nog wel eens voor een link momentje. Ga ervan uit dat dat er ook wel uit is zondag..
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:31]
Vind ik leuk
Ik zlatan +392
donderdag 14 maart 2019 om 23:14
Klopt, maar in sommige fases werden ze echt weggespeeld
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:26
Klopt, alhoewel AZ geen topploeg is en ik daarnaast vindt dat ze zich voor elke wedstrijd zo moeten opladen
Vind ik leuk
Breezer4u +2309
vrijdag 15 maart 2019 om 08:31
Eens hoor!
Vind ik leuk
pietprecies +11748
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
Eens, daarbij speelde PEC slim en ik kon me niet aan de aandacht onttrekken dat het allemaal vermoeid oogde en niet scherp.

Gelukkig dit keer geen averij opgelopen maar wel een wijze les dat als je 2 van je 4 beste spelers mist, dat impact heeft en je misschien je tactiek aan moet passen, dat geleuter altijd van trainers: ja we missen speler x en y maar we hebben spelers klaarstaan die dat uitstekend in kunnen vullen, gelul in de ruimte.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:32
Daarom kregen ze ook rust juist omdat het tegen Zwolle was en het programma loodzwaar is. Dat de Jong en Ziyech afwezig waren mag niet zo'n verschil maken, je zag dat spelers er door heen zaten. Je moet niet vergeten dat Frenkie ea. met kramp van het veld gaan doordat ze zoveel wedstrijden spelen, de een herstelt daar sneller dan de ander en ook vermoeidheid speelt een rol.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 04:54
Ja en met alle respect, wat brengt Pec Nederland nu? De laatste 8 in de finale in de CL en misschien nog meer? Of helemaal niets?
Vind ik leuk
Gerro +8975
donderdag 14 maart 2019 om 23:55
Misschien moeten die Ajaxieden zich maar afmelden voor oranje dan kunnen die knaapkes uit eindhoven zich komen bewijzen en hebben ze net zoveel wedstrijden in de benen als de Ajaxieden dan hebben we ook geen last van competitievervalsing dat de één maar 40 wedstrijden in de benen heeft en de ander 60 wedstrijden.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 04:56
Dat lijkt mij een goed plan voor de Ajacieden. Wat moet je bij Oranje als je andere prioriteiten hebt? Op dit moment niet nee. Ze kunnen straks wel weer meedoen met een toernooitje. Daar hebben ze geen geblesseerde Ajax spelers voor nodig. Europees als club is toch wel wat belangrijker.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:53]
Vind ik leuk
leozao +939
vrijdag 15 maart 2019 om 07:28
Oranje is niet belangrijk
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 04:51
Dat is idd. wel de vraag. Misschien kan Koeman en bijvoorbeeld de Jong gewoon rust geven. Dat is ook in belang van het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 22:27
wat nou nadelig kut excuus daar hebben ze zelf om gevraagd
de watjes wilden rusten
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:29
Jij moet al helemaal je kop houden. Dit is geen PSV-topic, weet je nog! Ik moest zogenaamd bij een vorig artikel aan de topic houden. Als je de wedstrijd helemaal had gezien, zou je het eens met me zijn. Hypocritis is een soort kanker geworden, echt waar he........
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:36
Nee, jullie hebben een lekker druk programma. Maar het werkt wel. Vlugger klaar in Europa en de beker dan de concurentie en het kampioenschap is ( bijna) binnen. Jullie hebben al maanden rust met alleen in het weekend een wedstrijdje.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 22:39
ook zonder dat druk programma werd je vorig seizoen geen kampioen
kut excuus altijd
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:45
tsk... Bredere selectie nu, meer ontwikkelde spelers bij Ajax? Ik weet nog dat Van Ginkel bij jullie van grote waarde was vorig jaar? Nu hebben jullie geen waardige vervanger voor hem.... Luukie, Hendrix zijn niks ontwikkeld. Alleen Bergwijn is heel erg ontwikkeld. Kampioen worden is geen prestatie als je vierkant wordt uitgelachen door Europese clubs en ze op 50% spelen af en toe. Misschien een paar kokosnoten om je tot nadenken te zetten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:06]
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 22:47
van Ginkel die was gehuurd sukkel
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:49
Je bent echt dom of niet? Heb ik enigszins gezegd dat hij gekocht is dan? Ik zei alleen dat hij een belangrijke speler was, retard....
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 22:56
waarom stel je die domme vraag dan
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:58
Welke vraag? Jij bent echt een super retard. Eerst nummer 1 hypocriet, nu retard? Je maakt de reputatie van je eigen fans niet beter op, dat zal ik je alvast zeggen. Je kan niet eens onderscheiden wat een vraag is of niet hahahahahahahhahaha.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 23:02
welke vraag? DEMENT?
waar van Ginkel gebleven is?
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 23:04
Waar heb ik dat geschreven? Domoor? Natuurlijk weet ik dat hij bij Chelsea zit, lekker geblesseerd. Citeer dan waar die zogenaamde vraag zit? O wacht, kan je niet. IQ-loze retard.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 23:07
kijk even een paar berichten terug ik zal het copieeren
dit schreef jij

tsk... Bredere selectie nu, meer ontwikkelde spelers bij Ajax? Ik weet nog dat Van Ginkel bij jullie van grote waarde was vorig jaar, waar is hij? Nu hebben jullie geen waardige vervanger voor hem.... Luukie, Hendrix zijn niks ontwikkeld. Alleen Bergwijn is heel erg ontwikkeld. Kampioen worden is geen prestatie als je vierkant wordt uitgelachen door Europese clubs en ze op 50% spelen af en toe. Misschien een paar kokosnoten om je tot nadenken te zetten.
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 23:09
Vat je dat op als een vraag? Man man man.... gebruik wat breincapaciteit jongen. Dat was om aan te geven dat hij geen belangrijke speler is voor een team, kan je niet doordenken? Je weet trouwens ook niet wat citeren is, je hoefde alleen dat kleine stukje te kopiëren.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 23:09
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 23:11
Ik denk dat jij daar veel meer voor in de aanmerking komt. "Hou je aan de topic Studentje" (want jij houdt je zo graag aan de topic, niet dus), ook op hypocritis tegelijkertijd en op retardniveau.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:15]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:24
Ga je nog reageren op mij pannenkoek??? Ik begrijp het als je stil blijft aangezien je conpleet uitgelult bent!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 23:26
pannenkoeken is dat niet Amsterdams?
ha ha ha
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:27
Nu nog een keer inhoudelijke reageren. Lachen en duizend uitroeptekens plaatsen kunnen we allemaal.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 23:28
ik geef je een like
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:28
Ja snap ik, verder dan dat kom je niet.
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 23:30
goedzo, wil je een retardsticker? Of liever een hypocrietsticker? PSV-fans kunnen objectief zijn, maar jij bent precies het tegenovergestelde.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:32]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 04:40
ow ow. Ik vind het zo stuitend en slap om iemand uit te schelden.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 05:04
Wat een gelul.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 05:02
Toevallig weer geblesseerd. Denk je echt dat hij aan spelen toekomt bij Chelsea? Dat niveau heeft hij niet.
Vind ik leuk
AFP +2948
donderdag 14 maart 2019 om 23:06
Dat is de echte waarheid, die gastjes uit Edhv zijn wereldvreemd.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 05:00
2 goede spelers. Bergwijn en Lozano, het matennaaiertje waar nog aan getwijfeld wordt. Wie zou er voor de rest nog een euro over hebben?
Vind ik leuk
AFP +2948
donderdag 14 maart 2019 om 23:05
2 puntjes maar en die zouden voor een ECHTE aanstaande kampioen nu al 11 punten moeten zijn toch ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:18
Je hebt helemaal gelijk . We kunnen er niets van en het zal ook nooit wat worden. Maar toch blijft het mijn cluppie. Alvast gefeliciteerd met het kampioenschap.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:38
Boertje beetje boos? De meiden van Von Bommel waren in 2018 al voor alles uitgeschakeld.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 22:45
Boertje mag wel van VP
Neus niet dan wordt je reactie verwijdert zielig VP
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:53]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:50
Dit jaar de dubbel en halve finale Champions League. Ken je plek boertje
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 22:57
net als vorig jaar?
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:54
Pas op, ze bannen je nog hoor whahaha :)
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 22:58
nieuw accountje zo gemaakt
Vind ik leuk
Voetbal 1 +179
donderdag 14 maart 2019 om 22:55
Als er een interland is staat jullie clubje erom bekend dat ze zich gebleseerd afmelden. En een aar dagen later wel voetballen. Dus bemoei jij je er niet mee
Vind ik leuk
AFP +2948
donderdag 14 maart 2019 om 23:14
Bergwijn ? Geef me liever Rijstewijn uit Korea: SON.
Herinner je je nog die thuiswedstrijd tg. The Spurs ?
Vind ik leuk
Suck r +320
donderdag 14 maart 2019 om 23:02
Ja man, en die hadden Inter in de poule. Heb je die vanavond gezien? Wat een drama-ploeg. En daar zijn ze door uitgeschakeld. Laat me niet lachen met die "zware poule". Gewoon zelf gefaald. Ook tegen Barça gewoon niet afgemaakt. Had wel gekund.
Vind ik leuk
hollister +761
donderdag 14 maart 2019 om 22:41
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:51]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:41
Zo, ben je weer ongesteld?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:46
Jij was toch degene zei dat Ajax alleen ver kwam in de CL omdat het makkelijke ploegen heeft geloot. Het grote Inter (waar jouw ploeg twee maal niet van kon winnen wordt vandaag uitgeschakeld door Frankfurt). Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Ajax kan er niks van ;)
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 23:00
loot Barcelona maar kijken waar je staat
Vind ik leuk
Suck r +320
donderdag 14 maart 2019 om 23:09
Wij weten al waar we staan. Wij staan in de kwartfinale. En PSV zit elke dinsdag- en woensdagavond met de beentjes op de bank uit te rusten als een stel bejaarden. Daar wordt je geen steek beter van als spelersgroep. Gek hè dat wij die mega transfersommen binnenslepen en jullie niet?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:15
Vergeet de wedstrijden in de 1/4 finales en de 1/2 finales van de KNVB beker niet he. Dan zitten ze ook thuis op de bank naar Ajax te kijken ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:17
Barcelona is lastig maar een CL poule bestaat uit 4 plekken! En als je dan 4de wordt onder Inter wat al tig jaar niet in de competitie presteerd laat staan in Europa moet je gewoon heeeeeeel stil zijn. En heb je 0,0 recht om iets te zeggen over een club welke bij de beste 8 ploegen van Europa hoort!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 23:24
nog helemaal niks gewonnen!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:26
Ja je kunt nog duizend uitroeptekens plaatsen maar ik ga hier in op een punt van jou dat Ajax alleen maar makkelijke ploegen loot. Ga daar eens op in dan?! Jouw clubje maakt niks klaar tegen Inter dat uit wordt geschakeld door Frankfurt. Jouw verhaal dit he!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:37
Geen reactie dus....
Uitgelult dus!
Vind ik leuk
Jan Nijhof +648
vrijdag 15 maart 2019 om 07:10
Psv#nr1 nog niks gewonnen? Meer miljoentjes dan jij kunt tellen. En in betaalt voetbal is dat van enorme betekenis. Voor PSV is de lege schaal het loze doel, voor Ajax is dat een bijverschijnsel en het gemak van minder voorrondes spelen: want het gaat om internationaal voetbal.
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5952
vrijdag 15 maart 2019 om 10:00
PSV zat ook bij de laatste 8 van de CL hoor....

Alleen in hun geval was dat omdat ze laatste waren in 1 van de 8 poules ;0)
Vind ik leuk
hollister +761
donderdag 14 maart 2019 om 22:58
Bij jullie melden die gastjes zich altijd ziekjes af voor de nationale ploegen om vervolgens een weekje later weer vrolijk in de basis te staan bij PSV.. Bergwijntje en Lozano... of ben je die al weer vergeten sukkeltje?
Vind ik leuk
Iggy +4518
donderdag 14 maart 2019 om 22:59
Ach piepkuiken toch!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
donderdag 14 maart 2019 om 23:00
knor knor
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:05
Tsja ... o.dat wij overal nog meespelen en meedoen om prijzen. DAN mag je rust hebben even.
Dan mag je iets vragen.
Als je nu al 43 wedstrijden hebt gespeeld mag dat jullie 36 schat ik nu ..en we moeten er nog ong. 12.tot 16
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 04:57
De watjes spelen niet bij de laatste 8 in de CL.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
zaterdag 16 maart 2019 om 03:13
De watjes spelen niet bij de laatste acht of wel?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2304
zaterdag 16 maart 2019 om 08:29
watjes zijn wel de kampioen
en jullie?
wat is jullie huidige titel?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
donderdag 14 maart 2019 om 23:20
Ik vind Ajax juist helemaal geen brede selectie hebben. Ajax moet zelfs met middenvelders op de vleugels spelen omdat ze gewoon simpelweg te weinig spelers met genoeg kwaliteit hebben voor op deze posities. In mijn ogen is Neres de enige echte vleugelspeler met genoeg kwaliteit die Ajax heeft, want Tadic blijf ik toch meer zien als een aanvallende middenvelder net zoals Ziyech en Labyad. Dan heb je in de spits alleen Dolberg en Huntelaar lopen, centraal achterin heb je ook niet zoveel goede spelers achter de hand, een echte rechtsback heb je in principe niet dus staat er nu een van oorsprong middenvelder en heb je Veltman (CV) als reserve. Op de linksback positie heb je eigenlijk heel de tijd alleen Tagliafico gehad, als die uitviel stond Blind daar en ging Ten Hag met Frenkie centraal achterin spelen. Nu is Sinkgraven weer terug, maar ook dat is in principe altijd een (aanvallende) middenvelder geweest.
Daarnaast heb je met Lamprou ook nog eens een zeer matige reservedoelman in de selectie.
Dus zo geweldig is Ajax niet in de breedte, alleen op het middenveld heeft Ajax voldoende kwaliteit rondlopen, maar op elke andere linie missen we gewoon minimaal nog 1 goede reserve die genoeg kwaliteit heeft om bij het uitvallen van een basisspeler hem optimaal te kunnen vervangen.
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 23:25
Geweldig niet, heb ook niet gezegd dat het zo geweldig was maar wel ruim voldoende om in de Eredivisie te kunnen winnen.

Keepers: Onana, Varela
Linksback: Tagliafico, Sinkgraven
Centraal: De Ligt, Blind, Magallan, Veltman, Schuurs en De Jong eventueel, al is Schuurs er nog niet klaar voor,
Rechtsback: Mazraoui, Veltman, Kristensen
Verdedigend middenveld: Schöne, Van de Beek, Eiting, eventueel De Jong
Centrale middenvelders: De Jong, Van de Beek (speelt vaak aanvallend middenveld), Labyad, Tadic/Neres eventueel als aanvallende middenvelders.
Rechtsbuiten moet ik inderdaad toegeven dat Neres de enige bewezen buiten is van Ajax, maar Ziyech speelt daar ook voortreffelijk en hield Neres aanvankelijk van de basis.
Linksbuiten: Tadic, Neres
Spitsen: Dolberg, Huntelaar.

Ik weet dat ik je vaak herhaal, maar wou het even samenvattend in beeld hebben :)

[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:26]
Vind ik leuk
HupHolland +3857
vrijdag 15 maart 2019 om 04:52
Ik sluit me aan bij 'Studentje'. Ik vind Ajax overal een goede bezetting hebben (alhoewel nog niet iedereen veel in het eerste heeft gespeeld):

Mijn (aangepaste) rijtje

Keepers: Onana, Varela
Linksback: Tagliafico, Sinkgraven, (Blind)
Centraal: De Ligt, Blind, Magallan, Veltman, (Frenkie)
Rechtsback: Mazraoui, Veltman, Kristensen
Controlerende middenvelders: Schöne, Van de Beek, Eiting, (Frenkie), (Blind)
Centrale/Aanvallende middenvelders: Frenkie, Van de Beek, Labyad, Tadic, Ziyech, (Ekkelenkamp), (De Wit), (Gravenberch)
Rechtsbuiten: Neres, Ziyech, Cerny
Linksbuiten: Tadic, Neres, (Lang)
Spitsen: Dolberg, Huntelaar.

Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:29
Ten Hag doet het prima, spelers rust gunnen met zo'n zwaar programma is misschien wel het beste wat je kunt doen als trainer.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 04:48
Volgens mij kan het Nederlands Elftal ook wel zonder geblesseerde Ajax spelers. Dat gaat toch nergens om? Daar moet Koeman ook rekening mee houden in de geest van het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 04:48
Volgens mij kan het Nederlands Elftal ook wel zonder geblesseerde Ajax spelers. Dat gaat toch nergens om? Daar moet Koeman ook rekening mee houden in de geest van het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
rexxo +11688
donderdag 14 maart 2019 om 22:14
Gewoon afmelden met pijntjes doen ze bij andere clubs ook.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:14
Mee eens. Dat hele nationale voetbal onzin afschaffen. KVNB = corrupt en handelt ook nog is in obligaties van de overheid, hoogstens dubieus.
Vind ik leuk
jochempje +4176
donderdag 14 maart 2019 om 22:33
Dat doen ze alleen bij bepaalde zuidelijke clubs in Nederland.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:14
Denk dat het zaak is om de wedstrijden van het Nederlands elftal zonder de ajacieden te spelen. CL + Titel is belangrijker dan wat nationalistisch geleuter van louter trainers en supporters die niks beters te doen hebben op een woensdag en zaterdag avond. Ga lekker aardappels koken man.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:17
Mooi, kunnen jullie t kampioenschap alvast aan ons geven dan? Dat jullie die titel zouden halen staat namelijk compleet los van wat internationaal gebeurd.

T niveau van de reacties op dit topic... niet te geloven. T zijn potverdomme geen oefenwedstrijdjes. T gaat om t EK! Ajax Ajax über alles zeker? Gadverdamme man, begin lekker je eigen competitie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:39]
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:21
Zou een soort win-win zijn inderdaad, maar concurrenten gunnen elkaar nationaal helemaal niks helaas :)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:24
Dan is er ook niks meer om naar te kijken... Maar dit zijn wel kwalificatiewedstrijden. Willen we wéér geen eindtoernooi halen mét deze gouden generatie? Zijn we zover afgegleden?
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:26
Tuurlijk wel, maar iets opgeven waar beide ploegen een grote kans op hebben, dat is het dilemma juist haha.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:28
Is ook zo, maar in deze staan zowel Ajax als PSV spelers af. T treurige is alleen de europese wedstrijden tussndoor. Maar hier probeert de knvb terecht rekening mee te houden.
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
Klopt! Kijk, jij bent nou een fan die gewoon feiten en objectief blijft. Niet een 1 of andere schreeuwkraai die bij elk Ajax-artikel haat moet leggen en Ajax-fans bij PSV en Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:33
Ik doe mijn best om objectief te blijven, hoewel me dit nog wel eens moeilijk gemaakt wordt. Ik ben gewoon een fan in hart en nieren maar k ben dr ook niet om ajacieden kapot te maken ofzo.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:46
Ik kan seizoenen herinneren dat PSV he-le-maal niks om Europa League voetbal gaf. Dat is ook eigen belang. Bergwijn idem-dito tegen Duitsland. Hij had last van een pijntje. Vind je het dan vreemd dat men in Amsterdam momenteel denkt: Laat ze maar lekker gaan? Als het een beetje tegen zit grijp je nu door het overvolle programma naast de titel...
Vind ik leuk
Breezer4u +2309
donderdag 14 maart 2019 om 22:33
Gouden generatie zijn ze pas na het winnen van een EK of een WK. Tot nog toe is het potentieel goud.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:21
Ik support GroenLinks
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:33]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:23
😂 jij bent echt getikt gozer. Zit Ten Hag zó diep in je reet dat je alleen nog maar poep kan praten ofzo?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:06
Ben wel benieuwd als ze aan de macht komen, en je familie die onderhand 70+ Is ziek wordt, maar niet meer geopereerd wordt omdat ze te oud zijn hoe je ze dan nog aanbidt🤦🏻‍♂️🤡👍🏼
Vind ik leuk
Suck r +320
donderdag 14 maart 2019 om 23:30
Ik vind Thieme wel een wakker diertje😬
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:38
Dan hebben jullie het wel erg makkelijk.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:44
T gaat mij derom dat de KNVB al terecht kijkt naar een soepeler programma ivm met europese wedstrijden maar dat de fans hier doen alsof een ekkwalificatie maar moet wijken voor hun clubje door de knvb...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 06:42
Ben het deels met je eens Dimitri alleen ik denk ook aan "mijn" club belang. Want dat wij nog op 3 fronten strijden en de belangrijkste spelers straks ook nog interlands moeten spelen zou ons wel eens de nationale titel kunnen kosten. Begrijp je. Zo krijgen we nooit rust. Wel Europese punten pakken maar er straks niet van profiteren. Kon je ( mijn mening) om en tijdens de wedstrijd tegen Pec al merken aan o.a lichte blessures.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 06:45]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:40
Haha flikker op man, Bergwijn was ziek voor oranje en speelde 3 dagen later voor PSV. Niks ervan PSV verdiend niks titel gaat naar Amsterdam waar die ook hoort.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:42
Jong Oranje. Doe me een lol en praat ergens anders onzin. 2007 tot 2017. Over 10 jaar was t niet Ajax dat de meeste europese punten pakte, nee t was PSV. Nu heeft Ajax na 12 jaar een gouden generatie en doen ze het per uitzondering écht fantastisch. Vervolgens wil iedereen dat die fantastische spelers niet nederland naar t EK leiden. Verander je naam toch naar Verstandisgoed, je kan wel wat gebruiken.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:44
Absoluut onzin, Ajax heeft ook tussen 2007 en nu meer punten behaald. Kom maar op met de feiten?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:52
Europees voetbal in de afgelopen 10 jaar

In de afgelopen 10 jaar heeft PSV de meeste punten behaald voor het voor het nederlands voetbal zo belangrijke UEFA-coëfficiën. Feyenoord moet hier in zijn meerdere erkennen in FC Twente en AZ. Dit terwijl Feyenoord ook over het algemeen tegen minder bekende en zwakke tegenstanders geloot was.

Club UEFA-coëfficiënt / Tegenstanders
PSV 99
AC Milan , AIK Solna , Arsenal , Atletico Madrid , Benfica , Bnei Yehuda , CFR Cluj , Cherno More Varna , Chornomorets Odessa , CSKA Moskou , Debreceni VSC , Dinamo Moskou , Dinamo Zagreb , Dnipro Dnipropetrovsk , Estoril , FC Kopenhagen , Fenerbahçe , Fiorentina , FK Zeta , Galatasaray , Girondins de Bordeaux , Glasgow Rangers , Hamburger SV , Hapoel Tel Aviv , Helsingborgs IF , Internazionale , Legia Warschau , Liverpool , Ludogorets , Metalist Charkov , Napoli , Olympique Lyon , Olympique Marseille , OSC Lille , Panathinaikos , Rapid Boekarest , Sampdoria , Schalke 04 , Shakhtar Salihorsk , Sibir Novosibirsk , SKN St. Pölten , Sparta Praag , SV Ried , SV Zulte Waregem , Tottenham Hotspur , Trabzonspor , Valencia , Zenit Sint-Petersburg
Ajax 84
AC Milan , AJ Auxerre , Anderlecht , APOEL Nicosia , Arsenal , Aston Villa , Austria Wien , Barcelona , Borussia Dortmund , Brøndby IF , Celtic , Dinamo Zagreb , Dnipro Dnipropetrovsk , Dynamo Kiev , Espanyol , FC Kopenhagen , FC Thun , FC Timisoara , Fiorentina , FK Borac Cacak , Hamburger SV , IK Start Kristiansand , Internazionale , Juventus , Legia Warschau , Manchester City , Manchester United , MSK Zilina , Olympique Lyon , Olympique Marseille , PAOK Saloniki , Paris Saint-Germain , Rapid Wien , Real Madrid , Red Bull Salzburg , Slavia Praag , Slovan Bratislava , Sparta Praag , Spartak Moskou , Steaua Boekarest , SV Zulte Waregem

Stond op isfeyenoordalkampioen.nl een site die in 2017 volgens mij voor t laatst bijgehouden is. Nu ben k er normaal niet van om dit soort bronnen te gebruiken maar de andere gegevens op die site liegen niet.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:54
Ajax pakt meeste Europese punten voor Nederland, PSV en AZ volgen
Gepubliceerd: Vr 05-08-2016 om 10:00
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
Voor de Eredivisie dreigt het doemscenario dat vanaf 2018 de kampioen niet meer rechtstreeks naar de Champions League gaat, maar aan de voorrondes moet deelnemen. Dit seizoen punten pakken voor de UEFA-coëfficiëntenranking, samengesteld op vijf jaar, is dus een absolute noodzaak. VoetbalPrimeur bekijkt welke clubs de afgelopen vijf seizoenen (2011/12-2015/16) de meeste punten hebben gepakt voor Nederland. Ajax verzamelde, mede door de startpunten van vier jaar Champions League, de meeste punten voor het Nederlandse voetbal.

Lees ook: zó werkt de UEFA-coëfficiëntenlijst

1. Ajax (30) - 58,1 punten
Ajax heeft de afgelopen vijf jaar de meeste punten voor Nederland verzameld in Europa. 58,1 punten verzamelden de Amsterdammers voor de coëfficiëntenranking, met het seizoen 2014/15 als positieve uitschieter. In dat jaar werd Ajax in de Champions League derde in de groep achter Barcelona en Paris Saint-Germain en reikte het in de Europa League tot de achtste finales, waarin het werd uitgeschakeld door Dnipro Dnipropetrovsk.

Het jaar waarin Ajax de minste punten pakte was in het seizoen 12/13. De Amsterdammeres verzamelden toen net iets minder dan tien punten in de Champions League-groepsfase tegen Borussia Dortmund, Real Madrid en Manchester City en tegen Steaua Boekarest in de Europa League. Met ruim 58 punten staat Ajax op de dertigste plek in het totaalklassement, tussen clubs als Lyon, Villarreal en Inter.

2. PSV (33) - 57,1 punten
PSV heeft in de afgelopen vijf jaar ruim 57 punten verzameld voor Nederland. De twee beste seizoenen van de Eindhovenaren wat betreft Europese prestaties waren 2011/12 en 2015/16, toen respectievelijk 18,7 en 19,2 punten werden behaald. In de laatste Champions League-editie werd PSV na een spannende strijd door Atlético Madrid uitgeschakeld in de achtste finales. Pas in de penaltyreeks moest de kampioen van Nederland buigen.

In het jaar 2012/13 pakten de Eindhovenaren de minste punten in de afgelopen vijf jaar, slechts 5,8. In dat seizoen overleefde PSV de Europa League-groepsfase niet na nederlagen tegen onder meer Napoli en Dnipro. PSV staat in het totaalklassement tussen Galatasaray, Fiorentina en Liverpool op de 33ste plek.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:57
Selectief kijken, k kan t je niet verbieden k doe t zelf ook. Maar je bevestigt nu juist mn punt. Voor een club die zoveel meer geld dan ons heeft hebben jullie ook nú pas dat weten te zetten naar europese prestaties, 1 puntje verschil over die jaren is nie veel, doe dan ook nie alsof wij niks voorstellen, dat kan je beter vertellen aan Twente of Feyenoord ofzo.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:59
Je kan wel geld hebben maar Ajax zat in die jaren op het geld. Geld wat is verdiend door prijzen te pakken met eigen jeugd. Pas laatste 2 jaar zijn ze aan het kopen. Psv was bijna failliet gaat daar anders mee om
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:04
Heeft weinig met PSV te maken, maar als jullie PSV zogenaamd aanrekenen dat t NL in de steek liet terwijl Ajax met t geld een betere selectie had kunnen neerzetten met hun geld is dat behoorlijk hypocriet. Het beleid is namelijk ook onderdeel van een club.
Vind ik leuk
Jozef +44373
donderdag 14 maart 2019 om 23:39
Ajax had 8 jaar terug nauwelijks geld en met keurig gestructureerd en doordacht beleid liep de kas langzaam vol. Zeggen dat het voor Ajax met al dat geld makkelijker zou zijn is nogal kort door de bocht...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:57
En dan hebben we de Europa League finale en dit seizoen niet eens meegerekend. Dus nee je bron heeft het fout
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:02
Over 10 jaar staat er in mijn bron en t is voor t laatst geupdate in 2017. Maar goed, praat vooral nóg arroganter, k zie je wel weer op t forum nadat de prijzen zijn verdeeld. Spoiler alert, PSV gaat alles op alles zetten.
Vind ik leuk
1313 +8752
vrijdag 15 maart 2019 om 00:46
Heel eerlijk, je bron klopt niet man. Ik heb 1 bron van de afgelopen 10 jaar gemeten vanaf 08/09 tot 17/18 dus 1 jaar verschil, en daar staat Psv toch echt 33.000 punten achter op Ajax. Kijk maar.


https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method5/trank10-2018.html

33.000 punten halen, in 1 jaar is onmogelijk. Psv heeft in die tijd geen CL gewonnen ofzo.Dus ik weet niet wat voor bronnen jij gebruikt? Betrouwbaar zijn ze niet iig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 00:53]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 06:57
Viola bedankt. Ook met logisch nadenken had hij dat geweten. PSV ligt er bijna altijd al in December uit, Ajax overwinterd bijna altijd
Vind ik leuk
1313 +8752
vrijdag 15 maart 2019 om 07:13
Ja, vaak wel inderdaad. Toevallig, dat jaar waar hij aan refereert, 2007, haalden ze de kwartfinale van de Europa League. Maarja, dat jaar '16 toen ze doorgingen in de CL hadden ze weer bizar veel gelijke spelen, dus echt veel punten heeft dat niet opgeleverd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 06:55
Spoiler alert Ajax pakt de dubbel. En je bron heeft het fout Ajax haalt structureel jaar in jaar uit meer punten binnen dan jouw PSV
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:48
Misschien moet je je toch even wat beter inlezen. Ajax heeft, op een aantal jaar na, sinds 2002 ieder jaar overwinterd. Dat doe je niet zonder dat je punten haalt.
Vind ik leuk
MojoRisin +15113
donderdag 14 maart 2019 om 22:14
Laat Frenkie maar even afzeggen voor Oranje..
Vind ik leuk
Isakson +179
donderdag 14 maart 2019 om 22:15
Erik ten V
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:16
KNVB moeten de Ajax spelers niet oproepen voor het belang van het Nederlands voetbal. Ook Ziyech overhalen niet het vliegtuig naar Marrakechba te nemen terwijl er veel meer op het spel staat.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:18
PSV is hofleverancier, de knvb helpt jullie al met de verschuiving van wedstrijden, t moet een keer klaar zijn.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:20
Haha was al even vergeten dat PSV bestond joh.
Vind ik leuk
Isakson +179
donderdag 14 maart 2019 om 22:22
Snel naar de dokter dan.....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:24
'' PSV is hofleverancier ''

Alleen zitten ze meer op de bank dan dat ze spelen in Oranje! Gefeliciteerd met hofleverancier!

😂😂😂
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:26]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:27
K weet nie hoor, volgens mij hebben dumfries bergwijn en rosario de laatste interlands nog gespeeld....
Vind ik leuk
WilcoS64 +3990
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
Rosario en Dumfries zijn momenteel totaal niet in vorm, lekker banken.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:35
Dikke troep joh veeg ik mijn gescheurde anus mee af
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:36
K zou zeggen haal dan eerst ff die hand uit je reet marionetje, dan scheurt die anus tenminste ook niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:37]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:43
Rosario gaat mee als mascotte
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:45
T was goed he? Tegen PEC?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:51
Was uitstekend toch tegen Nac?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:54
Jullie zijn met jullie gouden generatie ook nie perfect, daarom staan jullie ook nie op 1 en zijn jullie bang dat die titel wéér naar ons gaat.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:55
Nee hoor wij strijden op drie fronten en halen jullie vanzelf wel in. Wij zijn niet voor niks recordmeister
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:58
Benieuwd hoeveel jij dr zelf van hebt meegemaakt maar goed... reken je nog maar niet rijk. Tenminste niet wat de titelstrijd betreft.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:03
We staan niet op 1 maar dat komt nog wel! Overigens vergeten sommigen hier dat Ajax even wat meer wedstrijden speelt dan de rest van Nederland! Hilarisch volkje blijft het!
Vind ik leuk
Suck r +320
donderdag 14 maart 2019 om 23:12
Mogen wij ook een keer lelijk winnen? Jullie zitten elke week naar dat soort ellende te gluren. Hoe hou je het vol man?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:16
Denk dat je nog in de war bent met vorig seizoen. Dit seizoen hebben we van de wedstrijden die we gewonnen hebben 80% gewoon goed gespeeld. Maar goed miss dat jullie imperfectie ook duidelijk wordt nadat maart voorbij is.
Vind ik leuk
Suck r +320
donderdag 14 maart 2019 om 23:25
Ik zie bij PSV nog steeds het schijtbakkenvoetbal van vorig seizoen. Al een keer of 6 ongegeneerd gezwijnd. O nee sorry, dat is natuurlijk een kwaliteit 😂😂😂👍🏻
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:25]
Vind ik leuk
Roeptoeter +15902
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
Hofleverancier van bankzitters..

Straks komt Zoet, in een poging eerste keeper te worden, heel fanatiek uit op de training en blesseert zo De Ligt. Of Frenkie.
Hoeft niet eens expres te gaan.
Het feit dat het kan, dat vind ik nou competitie vervalsing.

Heel die interland periode moet uit de huidige agenda gehaald worden. Kan de competitie anderhalve maand eerder afgerond zijn en die anderhalve maand daarna houden voor de interlands.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:39
K ga maar doen alsof k je eerste zin niet gelezen heb,

Een gezamenlijke interlandperiode zou mooi zijn, als dat kan worden geregeld met alle andere competities. In principe kost t niet meer tijd op die manier.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 06:54
Hoezo het zijn allemaal bankzitters behalve Bergwijn
Vind ik leuk
jochempje +4176
donderdag 14 maart 2019 om 22:34
En weer iemand die even vergeten is dat het PSV is geweest die de regeling om het helpen van Nederlandse clubs in Europa mogelijk te maken. Helaas ben je te hypocriet om dat zelf door te hebben.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:36
Je zin klopt volgens mij nog niet helemaal. K snap je nog niet.
Vind ik leuk
Suck r +320
donderdag 14 maart 2019 om 23:33
Hofleverancier van de reservebank.
Vind ik leuk
Jozef +44373
vrijdag 15 maart 2019 om 07:47
PSV is hofleverancier.

Adel verplicht zeg ik dan. Laat Zoet, Luuk, Rosario en den Denzel het maar eens proberen zonder De Ligt en Frenkie. De heren hebben toch bijna geen kloot te doen en kunnen laten zien dat de weheropstanding van het Nederlands voetbal niks te maken heeft met een paar (ex)Ajacieden.

Iedereen blij dan toch?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:00
Waarom Ziyech hierbij halen? En het is Marrakech, nep dictator.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:01
Omdat Ziyech ook niet voor de aanstaande CL winst geblesseerd mag raken. Moet ik alles uitschrijven?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:11
Waarom Ziyech dan, er zitten meer Denen dan Marokkanen bij Ajax
Vind ik leuk
Tommieman +5388
donderdag 14 maart 2019 om 22:18
Met andere woorden....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:18
Dat Oranje tussendoor
Dat gaat ons opbreken !!
De jong en mazar.. nu al niet beschikbaar voor ajax 1 ..
Meld je af !! Wat gaat nu voor ???
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:22]
Vind ik leuk
Jordaan +1142
donderdag 14 maart 2019 om 22:23
EDIT VP: reactie verwijderd

Wij willen je vriendelijk verzoeken om niet in ieder artikel dezelfde reactie te geven. Indien je van mening bent dat iets niet klopt kun je een mail sturen naar Voetbalprimeur.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:26]
Vind ik leuk
MN223 +1637
donderdag 14 maart 2019 om 22:30
Het antwoord is: willekeur
Vind ik leuk
Jordaan +1142
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
Ze kunnen gewoon geen antwoord geven waarom m'n berichten worden verwijderd en mn account. En per mail ook geen reactie....
Vind ik leuk
Sven! +1358
donderdag 14 maart 2019 om 23:00
De mods op de site weten wss van gekkigheid niet meer wat ze doen. Normale reacties worden aangepakt en een lamlul wat gisteren kwam met dat Noa Lang naar Westerbork gebracht moet worden die bannen ze niet.
Vind ik leuk
Jordaan +1142
donderdag 14 maart 2019 om 23:04
Ja precies, en nu m'n bericht bewerken met vriendelijk verzoeken, nou ik zou ze vriendelijk verzoeken m'n account niet meer te verwijderen en m'n berichten.

Ik praat hier normaal over voetbal zonder afgunst en opeens dit gedrag van vp naar mij? En per mail reageren ze niet terug.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:08
Indien je per mail een vraag heb ingediend zal deze op werkdagen in behandeling genomen worden. Het kan voorkomen dat daar enige dagen over heen gaan om te onderzoeken wat er precies is gebeurt.
Vind ik leuk
Jordaan +1142
donderdag 14 maart 2019 om 23:38
Heb je al geschreven in andere bewoordingen.


Maar zeg nu zelf, hoe kan het zijn dat mensen hier mogen blijven (gister iemand die met ziektes schold) iemand anders die schreef dat Ajax speler Lang naar een concentratie kamp Westerbork afgevoerd moet worden vanwege zijn Marokkaanse tongval. Die berichten werden verwijderd dus vp zag de inhoud maar ze verwijderen niet die personen. En dan verwijderen ze mij, ik die hier nooit met afgunst schrijf over andere clubs, en hier gewoon voor de inhoud kom. Kan jij mij dit uitleggen want dit staat niet opzich!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:10
Je hebt de mogelijkheid om dit soort reacties te rapporteren, indien dat gedaan wordt zullen de moderators dit onderzoeken en verder oppakken. Dergelijke reacties verwacht ik wel dat daar iets mee gedaan is/wordt.
Vind ik leuk
Jordaan +1142
donderdag 14 maart 2019 om 23:18
Ik kan niet op m'n mobiel rapporten

En ik reageerde gewoon volwassen inhoudelijk wat ook toe kan leiden tot een normaal gesprek, ik reageerde niet fel of wat dan ook. Ik corrigeerde ook een mede supporter die hem uitschold. En verder heb ik vandaag inhoudelijke bijdrages, ik zeik nooit andere clubs hier af, en praat normaal over alle clubs.

Dus waarom werd m'n account verwijderd??
Welke moderator deed dat? En waarom ? Want er was helemaal geen aanleiding toe!
Vind ik leuk
Jozef +44373
vrijdag 15 maart 2019 om 07:42
Rapporteren op je mobiel kan wel. Schermpje draaien en je kan iedereen een ban proberen aan te smeren...
Vind ik leuk
Jordaan +1142
vrijdag 15 maart 2019 om 09:37
Haha
Nu je het zegt🤦‍♂️
Had m'n scherm nog niet eerder gedraaid

En aansmeren klinkt alsof het fout is. Ik zou hem niet heel vaak gebruiken, maar teksten zoals laatst hier zoals Noa Lang moet afgevoerd worden naar kamp Westerbork omdat hij een Marokkaanse tongval heeft, tja dat vind ik niet aansmeren maar logisch dat we dat niveau hier liever kwijt dan rijk zijn..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:38]
Vind ik leuk
vierde-ster +4520
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
Een bericht van mij werd ook verwijderd omdat ik tegen een persoon iets heeft gezegd wat ik tegen vele zeg
Het was geen scheldwoord maar een woord wat je 1000 keer tegen komt hier
Die bewuste persoon kan wel fratsen uithalen hier maar ik vermoed dat of hij moderator is of een vriendje heeft die dat is
Vind ik leuk
pietprecies +11748
donderdag 14 maart 2019 om 22:36
Zou het Japie dan toch gelukt zijn om mod te worden? 😂
Vind ik leuk
vierde-ster +4520
donderdag 14 maart 2019 om 22:37
🤣🤣🤣 dan kan die lachen die trekpop
Vind ik leuk
Johnnies +1921
donderdag 14 maart 2019 om 22:57
Weer een ban bluf.
Vind ik leuk
Jordaan +1142
donderdag 14 maart 2019 om 23:07
Zonder enige reden.
Gaat nergens over op vp de laatste tijden.

Enige wat ik schreef.
Een Psver schreef hopelijk gaat Ajax flink op hun bek in de kwartfinale. Enige wat ik schreef is, ok mag je hopen maar je kan beter het belang van je club boven afgunst zetten.
Een Ajax supporter schold hem uit, ik schreef nog naar hem doe dat nou niet, schelden heeft geen nut en slaat nergens op


Als jij een reden kan bedenken waarom ik werd verwijderd, dan zou ik dat knap vinden.
Vind ik leuk
Johnnies +1921
vrijdag 15 maart 2019 om 06:58
Je word er misselijk van, ben ook altijd aan het satire maar nooi te vloeken of zo. Mijn laatste account werd van de ene op andere dag verwijderd en van nog een utreg supporter. Belachlijk voor woorden, je kunt mailen wat je wilt je krijg gewoon geen antwoord trieste zaak, succes gozer.
Vind ik leuk
Jordaan +1142
vrijdag 15 maart 2019 om 09:30
Ja dit is de zoveelste keer, nog steeds ook geen mail reactie. Nu maak ik me niet druk erover want waar gaat het over, maar op het moment ja dan denk ik echt waar zijn ze mee bezig hier?

Komt goed gozer 👊
Vind ik leuk
Johnnies +1921
vrijdag 15 maart 2019 om 09:38
Een zooitje is het daar, ze doen maar wat. Gewoon doorgaan.🤛
Vind ik leuk
Jordaan +1142
vrijdag 15 maart 2019 om 09:48
vGeel topic, even m'n relaas geuit over vGeel, maar inhoudelijk;) wellicht ben je er mee eens want Feyenoord verdiend een TD die Feyenoord als club verder brengt. Zelfs als Ajacied erger ik me kapot hoe hij Feyenoord in veel tegen houd, ook in deze topic een lang bericht die ik schreef daarover.
Vind ik leuk
Johnnies +1921
vrijdag 15 maart 2019 om 09:50
Belachelijk gewoon, ze gooien er zo vanaf zonder reden. Te triest voor woorden.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:25
De gelegenheid om spelers op te roepen wie voor een ander land kunnen kiezen !! Uitgelezen kans zou ik zeggen !!
Vind ik leuk
Reddevil +383
donderdag 14 maart 2019 om 22:30
Die gaan afmelden voor Oranje
Vind ik leuk
74ratje +702
donderdag 14 maart 2019 om 22:35
K heb liever dat Nederland weer eens naar een EK of WK gaat.
Vind ik leuk
Jordaan +1142
donderdag 14 maart 2019 om 23:15
Met ervaringen in de CL op hoog niveau helpt dat mee, ook voor bijvb een Bergwijn die in de groep ook heeft bijgeleerd, en voor De Ligt, De Jong enz om nog zo lang mee te doen dat nemen ze mee naar Oranje die ervaringen, ook vDijk, Wijnaldum maar die presteren ook al op hoog niveau in de competitie.

Ziet er goed uit hoor voor ons Oranje. Hopelijk kiest jullie talent ihattaren voor Oranje, want Marokko blijft maar de vruchten plukken van onze opleiding. Misschien moeten we jongens als Affelay, Boularhouz inzetten om die jongens over te halen. En als die jongens perse met hun hart voor Marokko kiezen oké hun besluit hun leven, maar bijvb voor Ziyech was het niet met het hart in eerste instantie maar door laksheid van onze bondscoach toen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:24]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:16
Zondag speelt Ziyech en de Jong gewoon mee, Ajax speelt met Tadic als spits,alles komt goed,zondag koploper,PSV gaat punten verspelen op het kunstgras in Venlo.,Ajax kampioenen,op naar het Leidseplein,de platte kar blijft in de boerderijschuur staan dit jaar en verroest de komende jaren,hahahaWZAWZDB.
Vind ik leuk
Jordaan +1142
donderdag 14 maart 2019 om 23:31
Kampioenschap daar moeten we niet met zekerheid over praten.
Psv is onze concurrent die ondanks vaak niet goede spel kwaliteiten heeft om wedstrijden te beslissen.
Titelstrijd is nu gewoon spannend.
Ik ben benieuwd hoe Ajax voor de dag gaat komen tegen AZ, voor Ajax is dat een einde aan een reeks wedstrijden waarin we tegen PEC zagen dat bij sommige zoals vdBeek de benen vol liepen, dit willen we! Veel wedstrijden! En daar moeten we ons ook niet achter verschuilen, alleen realiteit is nog steeds dat je niet elke wedstrijd in hoog tempo kan spelen in een reeks veel wedstrijden. in de PremierL zijn ze dat gewend hier niet op die basis.

De spanningen voor mij als supporter is te hoog om rustig te kunnen zeggen we worden 100% kampioen. Ja het vertrouwen is er! Maar het moet eerst waargemaakt worden! Het is al vaak verkeerd gegaan, dus waardering voor de concurrent moet er zijn in die zin dat we er niet makkelijk over moeten denken! Echt wedstrijd per wedstrijd bekijken!
Vind ik leuk
Cavriana +169
donderdag 14 maart 2019 om 23:48
Op tijd afzeggen voor Oranje als je rust nodig hebt. Ajax gaat voor. De meeste spelers van andere clubs vinden zich zelf minstens net zo goed.
De meeste supporters tegen Ajax vinden alle aanpassingen en verschuivingen competitie vervalsing. Dus Ajax First!
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 15 maart 2019 om 04:44
Nee AZ zal zeker niet meevallen. Gelukkig klaagt Ajax niet na 3 wedstrijden in 8 dagen tegen toch wat betere clubs zoals Pec. Klinkt op de een of andere manier toch anders dan Real Madrid zeg maar.
Vind ik leuk
Zegikniet +169
vrijdag 15 maart 2019 om 07:24
Wat een zielige ruzies hier. Zowel PSV als Ajax fans ontspan je eens.. rustig aan.

Goed dat Ten Hag ze zelf voor de keuze laat, maar een echte topsporter moet ook tegen zichzelf in bescherming worden genomen want die willen alleen maar gaan, ook al zegt het lichaam stop.

De voetballers kunnen zich bij het NL team alleen maar laten zien aan de rest van de wereld. Wellicht goed voor De Jong om dan rust te houden, die is toch al verkocht, maar kan me voorstellen dat de andere spelers graag willen spelen.

Zou dan wel betekenen dat, als ik Ten Hag was, ze rust zou geven tegen AZ, of deels laten spelen. Je hebt ze nog wel nodig in de CL. Het blijft natuurlijk een risico.


Vind ik leuk
Jozef +44373
vrijdag 15 maart 2019 om 07:54
Kan me voorstellen dat enkele Ajacieden na zondag toch enige last van vervelende pijntjes gaan hebben.

Toch lijkt het erop dat veel wedstrijden spelen juist goed is om een goed ritme te herpakken.
Vind ik leuk
Ale +5850
vrijdag 15 maart 2019 om 08:01
Gewoon een bergwijntje doen. Alles voor het kampioenschap.....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:06
Hij heeft wel een punt
Vind ik leuk
rpaulp50 +13514
vrijdag 15 maart 2019 om 09:47
Zelf heeft ten Hag ook nog nooit "zo'n programma gehad" en hij moet onderwijzen en adviseren......ha ha
Moet hij noodgedwongen inderdaad aan Tadic en Blind overlaten...beetje armoedig.
Ajax moet gewoon na ten Hag eens een echte ervaren Trainer aanstellen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:01
Persoonlijk vind ik afschaffen die kwalificatierondes in het club seizoen.
Er is een hele mooie zomer waar ze dit kunnen afwerken en eventueel zelfs de eerste seizoenshelft. Ik snap gerust de trots dat je voor je land uit mag komen maar contractueel zijn de spelers op dat moment wel eigendom van de club. Dit zou niet de prestaties van de clubs in de weg moeten lopen. In dit geval wordt Ajax besproken, als Hakim Ziyech en Frenkie de Jong nou erger geblesseerd terug komen dan is de prestatie tegen Juventus vele malen kleiner. Hetzelfde geld ook al had PSV hier gestaan en Lozano en de Jong zouden geblesseerd terug komen en daardoor wordt het kampioenschap hun ontnomen. Bij Feyenoord in het kampioensjaar en hun sleutel spelers raken geblesseerd tijdens een interland. Dan had Feyenoord nog langer dan 18 jaar moeten wachten op een titel.

Je speelt tenslotte toch anders als je voor het nationale team speelt en de club.
De teams die lager op de ranglijst staan die vaak ook hard brullen dat er meer naar hun geluisterd moet worden, tja het voordeel hebben ze wel het team blijft bij elkaar ook al is er dan wel eens een uitzondering!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws