De Boer heeft liever Spurs dan FC Porto: 'Iets betere spelers dan bij PEC Zwolle'

De Boer heeft liever Spurs dan FC Porto: 'Iets betere spelers dan bij PEC Zwolle'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 07:34vr 15-03-2019 om 07:34

Ronald de Boer heeft liever dat Ajax vrijdagmiddag gekoppeld wordt aan Tottenham Hotspur dan dat FC Porto uit de koker komt. Volgens de FOX Sports- en Veronica-analist ligt het spel van de Londenaren Ajax het beste.

'Voetballende' teams als Bayern München en Real Madrid haalden dit seizoen het beste in de Amsterdammers naar boven, stelt De Boer vast. "Spurs zal ook niet twee bussen voor het eigen doel parkeren. Dat ligt Ajax beter dan een fysiek sterke, defensieve ploeg, die op kansen loert", vertelt hij aan De Telegraaf. De nummer drie van Engeland speelde in de groepsfase nog tegen PSV. "Het klopt dat PSV grote delen van de wedstrijd werd weggespeeld", doelt De Boer op de 2-2 in Eindhoven. "Maar ik denk dat Ajax Europees gezien beter met zulke speelwijzen kan omgaan dan PSV."

FC Porto wordt door velen gezien als de zwakke broeder van de kwartfinalisten, maar De Boer is beducht voor de Portugezen. "Het interesseert Porto geen bal hoe ze doorkomen, als ze maar doorkomen. Het elftal heeft een heel gesloten defensie." Wanneer Ajax net zo speelt als woensdagavond tegen PEC Zwolle, komen ze in de problemen tegen FC Porto, denkt de voormalig Oranje-international. "Als je zag hoeveel ruimte Ajax weggaf… Ik denk dat Porto voorin iets betere voetballers heeft dan PEC, dus dan liggen er zo twee of drie in."

Vrijdagmiddag vindt de loting voor de kwartfinale van de Champions League plaats. Ajax kan behalve Tottenham Hotspur en FC Porto ook FC Barcelona, Juventus, Manchester United, Manchester City en Liverpool treffen.

Lees ook: Zeven mogelijke tegenstanders: op wie moet Ajax vrijdag wel of niet hopen?

Poll

Wie zou jij graag als tegenstander van Ajax willen zien?

(17972 stemmen)

Plaats een reactie

1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 07:36
Genoeg gezegd hierover.😂 laat die loting maar komen aub!😁
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:38
....gewoon City!!!

Dan weet je pas echt hoe je er voor staat!
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 07:42
We gaan het meemaken, over 4 uur en 18 minuten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:51
3 uur 9 minuten!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
vrijdag 15 maart 2019 om 09:07
als dit de makkelijke teams zijn, zullen die wel gekoppeld worden aan barca, city of juve. dat zijn toch wel de pareltjes van de uefa..
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 10:29
1 uur en 31 minuten!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:17
Inderdaad billetjes bloot
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:50
SPANK IT!!!!!!
Vind ik leuk
yuuup +10895
vrijdag 15 maart 2019 om 08:26
Nee dan weet je helemaal niks, want City is 10 keer rijker en heeft op iedere positie 2 betere spelers. Als Ajax daarvan verliest kun je enkel zeggen dat ze niet gestunt hebben.
Vind ik leuk
Snapje? +8725
vrijdag 15 maart 2019 om 08:35
Zelfs PSV had kans tegen de Spurs!
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 15 maart 2019 om 08:48
Nou, nee hoor.
Vind ik leuk
Tommieman +5921
vrijdag 15 maart 2019 om 07:43
Nog ff een lekker sneer richting psv tussen neus en lippen door hahaha
Foei Ronald 😆
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1821
vrijdag 15 maart 2019 om 07:52
En ondertussen vliegt zijn eigen broer er tegen een Mexicaanse club uit. Ach we moeten de de Boertjes niet te serieus nemen.
Sinds Edwin Evers gestopt is weten we dat ook de echte tweeling best vaak dom lult.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:55
Dus wat hij vertelt is onzin PSV werd bv niet weggespeelt door de Spurs?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1821
vrijdag 15 maart 2019 om 08:38
Oei op te teentjes getrapt?
Beetje tegen een geintje kunnen jongens. Kom op zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:01
Nee hoor ben niet snel op mijn pikkie getrapt maar reageer gewoon wat je schrijft voor de rest goede vrienden hoor
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:02]
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 07:56
Wat wil je hiermee zeggen? Dat het een wan-prestatie is van Frank? CF Monterrey heeft toch al 3 keer die Concacaf CL gewonnen. Zo slecht zullen die niet zijn hoor.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:57]
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 15 maart 2019 om 08:50
Monterrey is een goede club maar Frank is een idioot van een coach. Het één sluit het ander niet uit 😉
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 10:24
Nja, dat kan misschien, misschien kan hij zich ook bewijzen nu, als hij een keer echt de tijd krijgt. Bouwen aan een elftal doe je niet in een paar maanden, zeker niet als je de filosofie wilt veranderen, dat kost gewoon tijd. Het is allemaal makkelijk praten, maar Inter, en Palace waren absoluut foute keuzes, waar je de filosofie niet kunt veranderen. En zo ja, dan kost dat nog meer tijd. We gaan het zien, ik hoop dat hij de tijd krijgt daar en zichzelf kan bewijzen.
Vind ik leuk
davidben +6572
vrijdag 15 maart 2019 om 11:41
🤗🤗😄😄
Nee, ze sluiten elkaar dus wel uit. Even logisch denken.
Vind ik leuk
PoepWagen +2188
vrijdag 15 maart 2019 om 07:41
Dacht dat de planning al vast stond, Liverpool was het niet?
Vind ik leuk
B H +320
vrijdag 15 maart 2019 om 07:41
Is al bekend: Liverpool
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:42
Maak niet uit welke tegenstander ze moeten. Enige belangrijke is.. dat ze een punt weten veilig te spelen, zodat we de begeerde 11e plek weer terug in bezit hebben🙏
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 15 maart 2019 om 07:42
Wordt de loting ergens uitgezonden?
Vind ik leuk
Roffel1998 +2734
vrijdag 15 maart 2019 om 07:46
Eurosport altijd volgens mij
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 07:49
Idd, Eurosport.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 15 maart 2019 om 07:51
Thanks!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 07:52
Uefa.com en hesgoal en cyfostreams en Eurosport

Was iets te laat😆
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 07:53]
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 15 maart 2019 om 07:54
Streams hebben altijd iets vertraging, is mijn ervaring.
Maar bedankt.
Vind ik leuk
Markie B +95
vrijdag 15 maart 2019 om 08:19
Volgens mij heeft nu.nl ook en live stream
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 15 maart 2019 om 08:52
Wat verwacht je te zien? Het zijn balletjes in kommetjes.

Of hoop jij op een knappe presentatrice: hakken, mooie jurk, fijn make up-je 😉
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
vrijdag 15 maart 2019 om 08:54
Er komt toch een drie uur durende show met leuke dames?
Vind ik leuk
Zultkop +6651
vrijdag 15 maart 2019 om 09:29
De show wordt dit jaar verzorgd door Seppie Blatter, die had nog een schnabbeltje tegoed.
Vind ik leuk
Futre +4953
vrijdag 15 maart 2019 om 09:54
🤞🏼
Vind ik leuk
2cents +61651
vrijdag 15 maart 2019 om 07:44
En dan de wedstrijd tegen PEC erbij halen...

Als Ajax zo speelt zouden ze überhaupt niet door de CL kwalificatie zijn gekomen afgelopen zomer.
Vind ik leuk
HanV +5495
vrijdag 15 maart 2019 om 15:04
Ik denk inderdaad met Ronald de Boer dat de Portugese Lam, de Portugese van Crooy, de Portugese Flemming en de Portugese Hamer wel meer hadden gedaan met al die kansen.
Vind ik leuk
2cents +61651
vrijdag 15 maart 2019 om 15:20
De Oostenrijkse Lam, Van Crooy, Flemming en Hamer ook.

Net als dat het CL-Ajax van tegen Real dit PEC met dubbele cijfers naar huis had gestuurd.

Geloof me, dat denkt Ronald de Boer ook.
Vind ik leuk
HanV +5495
vrijdag 15 maart 2019 om 19:11
Misschien denkt hij wel dat PEC slechter is dan Real, die winnen tenminste in Amsterdam.
Vind ik leuk
henk1952 +216
vrijdag 15 maart 2019 om 07:45
Het wordt dus Tottenham
Vind ik leuk
henk1952 +216
vrijdag 15 maart 2019 om 07:48
Of city, of porto, of barcelona, of liverpool, of juventus, of united.
Vind ik leuk
Johnnies +1921
vrijdag 15 maart 2019 om 07:48
Barcelona of city.
Vind ik leuk
Esther +210
vrijdag 15 maart 2019 om 07:52
Die Ronald de Boer is echt de broer van een Boer jongens!
Vind ik leuk
Isakson +284
vrijdag 15 maart 2019 om 07:55
Is dat speciaal dan? Er zijn er zoveel.😁
Vind ik leuk
1313 +8803
vrijdag 15 maart 2019 om 08:10
2de keer in 2dagen dezelfde grap maken, loop je dit ook te schreeuwen van alle daken? Dit kun je toch niet maken, of kon je het niet laten? Schrijf het in de krant, dan komt iedereen het te weten in alle staten!
Vind ik leuk
Isakson +284
vrijdag 15 maart 2019 om 08:13
De boertjes van Aiaks
Vind ik leuk
wattenstaafje +24035
vrijdag 15 maart 2019 om 08:24
Knap hoor. Jij was zeker de slimste uit het nest.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 15 maart 2019 om 08:07
'Iets betere' aanvallers. Die Marenga is gewoon top niveau mab
Vind ik leuk
Jandieze +673
vrijdag 15 maart 2019 om 08:18
Ajax wordt weer gematst. Spurs, ManUnited of Porto. Let maar op.
Vind ik leuk
Esther +210
vrijdag 15 maart 2019 om 10:02
Clubs waar jouw club van verliest!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24035
vrijdag 15 maart 2019 om 08:25
De kans op een Engelse club is het grootst. Doe maar Manchester.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:32
spurs of barcalona en dan kijken of psv echt zo slecht was in de cl
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:41
Ik vond zeker niet slecht, alleen alles zat tegen. We speelden niet geweldig, dat is waar, maar 2 punten was veel te weinig. Thuis hadden we moeten winnen van Inter en Barca, waren zo’n goeie wedstrijden waarbij de ballen er gewoon niet in wilden, uit tegen Barca was 4-0 veels te veel, 1-0 of 2-1 was meer terecht geweest maar zij hebben Messi...en uit tegen Inter Milan had PSV pech dat Inter best laat scoorde en het 1-1 werd, die zou ook verdiend gewonnen zijn geweest. Eigenlijk werd PSV alleen overklasst door Tottenham, maar hield het best redelijk stand.
Vind ik leuk
Breezer4u +2326
vrijdag 15 maart 2019 om 08:43
Barcalona speelt niet in de CL...
Vind ik leuk
Breezer4u +2326
vrijdag 15 maart 2019 om 08:42
Bizar dat iemand met zoveel voetbalkennis totaal niet inziet dat Ajax de hele wedstrijd ingedommeld was. Niet scherp, en slecht elkaar coachen was echt wel aan de orde.

Je snapt toch zelf wel dat dat in de CL niet gebeurt?
Vind ik leuk
74ratje +731
vrijdag 15 maart 2019 om 10:11
Ben benieuwd in cl zonder Frenkie en Zyech.
Vind ik leuk
Breezer4u +2326
vrijdag 15 maart 2019 om 12:22
Dat gebeurt niet, allebei geblesseerd..

Dan vragen we gewoon of de wedstrijd op een andere dag gespeeld kan worden..alles voor het nederlandse voetbal! ;)
Vind ik leuk
74ratje +731
vrijdag 15 maart 2019 om 17:54
Zaterdagavond lijkt me wel wat.
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
vrijdag 15 maart 2019 om 08:51
liever geen de Boer
Vind ik leuk
leozao +990
vrijdag 15 maart 2019 om 08:59
Wanneer Ajax net zo voetbalt als tegen PEC... Ronald: wat denk jezelf ???
In de CL heb je geen "uitloopwedstrijden"!
Vind ik leuk
Merdocs +33
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Tottenham hoopt op Ajax. Ajax is namelijk volledig weggespeeld door PSV. Barcelona kan daar anders mee omgaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:36]
Vind ik leuk
leozao +990
vrijdag 15 maart 2019 om 10:59
We zien het wel over 16 dagen: kijken of je dan nog praatjes hebt. Deze wedstrijd was een foutje onzerzijds. Maar we zijn zoveel beter en sterker geworden... kun je van psv niet zeggen!
Vind ik leuk
Merdocs +33
vrijdag 15 maart 2019 om 13:15
Moeten wel heel veel praatjes hebben willen we jullie niks zeggende grote smoelen evenaren. Al vier roepen roepen roepen en als d eorijzen verdeeld worden weeeeeeeeeer niks. Gewoon blijven investeren misschien wirdt het dan ooit weer iets
Vind ik leuk
leozao +990
vrijdag 15 maart 2019 om 13:19
Lees je commentaar even na, of laat dat doen (misschien beter) ... en dan we kunnen Nederlanders het ook lezen!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 08:47]
Vind ik leuk
Merdocs +33
vrijdag 15 maart 2019 om 13:55
“en dan we kunen Nederlanders”
Moet jij zeggen!
Vind ik leuk
leozao +990
vrijdag 15 maart 2019 om 13:56
Eu falo Holandes perfeito!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 08:47]
Vind ik leuk
Merdocs +33
vrijdag 15 maart 2019 om 18:41
Bedoelde je: Eu falo Holandês perfeito!

Você também comete erros em português
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:42
Ajax-Porto
United-Tottenham

Barca-Liverpool
City-Juve

Op deze manier zou Ajax de finale kunnen halen en wellicht winnen gezien een finale altijd een aparte wedstrijd is.

Mocht Ajax, Barca, City, Juve, Liverpool of direct Tottenham loten dan lijkt het mij einde CL reis na de kwartfinale.

Porto, is echt de minste van de 8 en in deze fase hoopt iedereen dat ze Porto loten, behalve Sjaak en R de Boer.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:49
Die wijsneus en een van de slechtste annalisten De Boer weet het wel weer😂😂
Vind ik leuk
Bknowledge +101
vrijdag 15 maart 2019 om 11:32
Weet je wat ik nog het mooiste vind aan die boertjes uit eindhoven. Dat geklaag van bayern en real waren niet in vorm etc. Maar zelf komen ze niet eens langs inter. En je gaat me toch niet vertellen dat inter nou in zon bloedvorm verkeerde😅🙈 zolang jullie inter niet passeren hebben jullie geen recht van spreken over bayern of real die veel beter spelen dan het matige inter😂
Vind ik leuk
Gio69 +31
vrijdag 15 maart 2019 om 13:51
Inmiddels Juve gelood, beide teams kunnen hun borst nat maken voor deze kraker. Als je Ronaldo uit de 16m kan houden zou AJAX denk ik wel wat tegengas kunnen bieden. Chielini en de zijne zullen, als AJAX aan het voetballen komt hun handen vol hebben aan de snelle tiki takkie middenvelders en voorhoede spelers van onze hoofd stedelingen.
Vind ik leuk
Caddy +124
vrijdag 15 maart 2019 om 17:12
Beetje pec belachelijk maken die de boer.laat hem maar eens een club gaan trainen die wijsneus
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws