Willems verdringt De Guzman naar het tweede plan: Ik weet wat mijn rol is

Willems verdringt De Guzman naar het tweede plan: "Ik weet wat mijn rol is"

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 08:30vr 15-03-2019 om 08:30

Eintracht Frankfurt-middenvelder Jonathan de Guzman moest donderdagavond genoegen nemen met een invalbeurt tijdens het Europa League-duel met Internazionale. Uitgerekend Jetro Willems kreeg als controlerende middenvelder de voorkeur boven de oud-Feyenoorder.

De geboren Canadees tilde er echter niet te zwaar aan. "Ik hoopte stiekem dat ik zou spelen, maar Jetro mocht deze keer beginnen. Wij zijn goede vrienden, maar dit is voetbal hè? Dit gun ik hem wel", liet De Guzman na de 0-1 overwinning van zijn ploeg weten aan FOX Sports. De 31-jarige middenvelder stond na de winterstop nog maar drie keer in de basis en heeft een pas op de plaats moeten maken. "Ik weet wat mijn rol is en ik sta altijd klaar om te spelen", haalt hij zijn schouders op.

Een vertrek uit Frankfurt, waar hij nog een contract tot medio 2020 heeft, is dan ook geen optie voor de oud-Feyenoorder. "Nee, ik heb het naar mijn zin hier. Ik hoef ook niet verder te kijken. Ik speel in een hele mooie competitie en ik heb het naar mijn zin."

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 08:33
En terecht
Vind ik leuk
WGW +347
vrijdag 15 maart 2019 om 08:43
Zo is het. Jetro heeft aan het begin van zn periode bij Frankfurt laten zien dat hij het aan kan
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:54
ik ben bang dat van Geel wakker gaat worden
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2773
vrijdag 15 maart 2019 om 09:23
Toch geen verkeerde aanwinst mocht van geel zijn telefoon pakken. Denk dat hij zeker van toegevoegde waarde is bij Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:34
Dit dus!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:34
Nou, jullie als Feyenoorders moeten volgens mij verdomd blij zijn zo een (voor jullie toch) speler te kunnen halen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:36
Een echte sportman! Gewoon hard blijven werken
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:37
psv sla je slag 10 x beter als jorit de postberzorger
Vind ik leuk
Ron jans +570
vrijdag 15 maart 2019 om 08:51
Even het artikel lezen.
Vind ik leuk
Leedz +7646
vrijdag 15 maart 2019 om 08:46
Toch gek dat PSV niet 1x kon winnen van Inter daar waar Frankfurt beide wedstrijden gewoon de betere was
Vind ik leuk
Nova +1963
vrijdag 15 maart 2019 om 08:50
De PSV’ers zullen zeggen dat Icardi niet erbij is. En deels is dat waar, want hij was de topscorer.
Vind ik leuk
Leedz +7646
vrijdag 15 maart 2019 om 08:55
Uiteraard pfff, nou de spelopvatting van Frankfurt bekoorde mij wel
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 08:54
Volgens een aantal psv fans hier waren de teams waar zij in de CL tegen speelde heel erg goed en de tegenstanders van Ajax waren ALLEMAAL uit vorm. PSV had echt een moeilijke poule, maar Inter is echt niet zo bijzonder hoor.
Vind ik leuk
pedros +317
vrijdag 15 maart 2019 om 09:16
Wel mooi dat de PSV fans hier niet happen op jullie oproep, maar dat je dan zelf maar hun woorden gaat invullen.

Verder is de discussie over een vergelijking tussen AEK Athene en Internazionale natuurlijk een non-discussie.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:17
Ik word hier zo moe van. Vergelijken met ajax doen we in de nationale competitie. Europees steunen we elkaar en elke prestatie is goed voor het nederlandse voetbal. En als psver vind ik het geweldig te zien hoe de ligt benzema uit de wedstrijd speelt etc
Vind ik leuk
Leedz +7646
vrijdag 15 maart 2019 om 10:02
Dat klopt, daarom vraag ik mij ook oprecht af waarom PSV niet meer punten van Inter kon afsnoepen zodat wij Europees meer punten zouden pakken en misschien PSV nu nog zou mee doen in Europa
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:20
Waarom? Omdat zoet twee fouten maakte tegen inter thuis...
Vind ik leuk
Leedz +7646
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Ohja helemaal vergeten die flapdrol keep geen goed seizoen, was dat ook dezelfde wedstrijd waar er geen rode kaart gegeven werd voor een doorgebroken speler?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:38
Jup voor de keeper. Hadden we gewoon moeten winnen maar ja..
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
vrijdag 15 maart 2019 om 09:20
Frankfurt zou hoger moeten staan in de BL maar al dat donderdag voetbal heeft ze punten gekost.
Het is een serieus goede ploeg.
En Inter zonder Icardi is gewoon 2 klassen minder dan met hem. 110 goals in 5,5 seizoenen Serie A vervang je niet zo maar.
Vind ik leuk
Leedz +7646
vrijdag 15 maart 2019 om 10:03
PSV zou denk ik wel van Frankfurt winnen in een 2 luik
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
vrijdag 15 maart 2019 om 11:04
We gaan het niet meemaken maar ik ben bang van niet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:51
Frankfurt is met kostic, jovic en hoe heet die andere? Haver? Ook gewoon ontzettend goed
Vind ik leuk
Bergwag +1109
vrijdag 15 maart 2019 om 10:13
Snap ik wel ineens de move van willems. Vond Frankfurt niet beter dan psv maar blijken ze dus toch wel te zijn😋
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:42
Kovac heeft van Frankfurt de ploeg met de beste verdediging van de BL gemaakt. Zijn opvolger, Adi Hütter, heeft RB Salzburg (met toen nog Mané in het elftal) kampioen en bekerwinnaar gemaakt en in zijn volgende klus Young Boys binnen een seizoen aan het Zwitserse kampioenschap geholpen (na 32 jaar voor het eerst). Die man blinkt uit in spelers individueel en als team optimaal te laten renderen. Hij is, kort samengevat een rustige mensen-mens en strategisch denkende coach. Als hij blijft gaat Frankfurt komend seizoen zeker, en misschien dit seizoen ook al, serieus om de CL-plaatsen spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:59]
Vind ik leuk
Bergwag +1109
vrijdag 15 maart 2019 om 14:59
Ah kijk aan! Leuke info, wist dit inderdaad niet. We zullen zien volgend jaar, al heb ik helemaal niets met Frankfurt haha.
Vind ik leuk
Isakson +284
vrijdag 15 maart 2019 om 08:50
Waar was Icardi, Wandalen?
Vind ik leuk
Just Nuts +706
vrijdag 15 maart 2019 om 11:14
Guzman, Kalou, Fer, welk konijn komt er uit zijn hoed?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws