'Ze zullen het vandaag in Amsterdam niet veel over ons hebben, logisch'

'Ze zullen het vandaag in Amsterdam niet veel over ons hebben, logisch'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 14:33vr 15-03-2019 om 14:33

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 14:38vr 15-03-2019 om 14:38

Ajax bereidt zich, in de schaduw van de Champions League-loting, voor op het traditioneel lastige uitduel met AZ. Trainer John van den Brom is van plan om de Amsterdammers het vuur aan de schenen te leggen.

"Ze zullen het vandaag in Amsterdam niet veel over AZ hebben", liet Van den Brom vrijdagmiddag weten tijdens het wekelijkse perspraatje, geciteerd door de AZ-site. "Dat is logisch, want ze hebben lang naar deze loting uitgekeken. Maar zondag zal het niet meer over de Champions League gaan", kondigt de scheidend trainer aan nadat Ajax door de UEFA werd gekoppeld aan Juventus.

Van den Brom weet nog niet of hij een Ajax op volle oorlogssterkte gaat treffen: de Amsterdammers moesten het woensdagavond tegen PEC Zwolle doen zonder Frenkie de Jong en Hakim Ziyech. "Dat hoort bij zo'n vol programma (de uitwedstrijd tegen AZ is Ajax' vierde wedstrijd in twaalf dagen, red.). We zullen het zondag zien."

AZ heeft geen fysieke ongemakken. Alleen de langdurig geblesseerde Myron Boadu zal ontbreken, hoewel de achttienjarige spits deze week de trainingen heeft hervat na zijn enkelbreuk. "Ik denk dat we hem nog wel kunnen gebruiken dit seizoen", aldus Van den Brom. "Verder is de hele selectie wedstrijdfit."

AZ en Ajax trappen zondagmiddag om 14.30 uur af in het AFAS Stadion.

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Poll

Hoe gaat AZ-Ajax eindigen?

(3323 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +36604
vrijdag 15 maart 2019 om 14:37
Ook een leuke wedstrijd zondag, 1-3 Voor Ajax :)
Vind ik leuk
3Bier +14296
vrijdag 15 maart 2019 om 14:39
Az-Ajax zijn over het algemeen altijd leuke wedstrijden. Twee ploegen die willen en kunnen voetballen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10434
vrijdag 15 maart 2019 om 14:45
Ajax zal onbewust toch anders spelen denk ik, je wilt toch niks oplopen met PSV en Juve in het vooruitzicht! We zullen zien we moeten minimaal 1x gelijk spelen voor plek 11 maar dat zie ik wel lukken. Ik hoop thuis 2-1 en uit 1-1 dat is genoeg en dan Spurs in de halve finale! (Dromen mag toch ;-))
Vind ik leuk
Radaje +1515
vrijdag 15 maart 2019 om 14:57
Als ze deze goed doorkomen. Dan denk ik dat ze ook kampioen gaan worden. Dit is nog een hele lastige. Ondanks dat az vaak niet best presteerde tegen de top ploegen. Hopelijk laat PSV wat liggen bij ons. Zijn wij ook meteen veilig.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:32
Ajax is thuis veel te sterk voor Psv. Het ligt 100% aan Ajax of Ajax wint van Psv.
Vind ik leuk
isnake +2756
vrijdag 15 maart 2019 om 15:19
Aan de andere kant, wanneer was het de laatste keer dat Az in de competitie een punt haalde tegen de traditionele top 3?
Vind ik leuk
Vedette +55
vrijdag 15 maart 2019 om 16:59
16-09-2018, minder dan een half jaar geleden dus.
Vind ik leuk
companen +2187
vrijdag 15 maart 2019 om 22:23
Laatste 10 ontmoetingen in Alkmaar licht positief voor ajax. 4 3 3
Vind ik leuk
Whatevaa +690
vrijdag 15 maart 2019 om 15:21
Wij hebben echt dezelfde dromen gap.. Ik ga weer effe liggen en alles aan de binnenkant van mijn ogen bekijken. Allememaggies😬😁
Vind ik leuk
Donnygo +4940
vrijdag 15 maart 2019 om 15:53
Denk het niet omdat er nog een Interland break tussen zit.

Dromen moet, ik denk dat er een kans is als Pjanic vast gezet wordt, en zal Neres als spits gebruiken de snelheid centraal is niet zo hoog bij Juve.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 14:39
Omdat AZ probeert te voetballen tegen Ajax...moet je niet doen.
Gewoon vol erin met power en ben snel in de omschakeling.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 14:39]
Vind ik leuk
Blindsy +18791
vrijdag 15 maart 2019 om 14:44
Ik kan mij een 6-2 herinneren die daar wel aardig op lijkt, ja...
Vind ik leuk
Niels92 +36604
vrijdag 15 maart 2019 om 14:46
Ik een 0-3 :)
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
vrijdag 15 maart 2019 om 16:39
Bij gebrek aan enige prestatie van niveau gaan we dit nog jaaaaren horen.....de 6-2 generatie van Feyenoord.
Vind ik leuk
Blindsy +18791
vrijdag 15 maart 2019 om 17:53
Niet van mij. Gewoon AZ wat tips geven voor komend weekend. Maar ik heb er wel n paar dagen van genoten. Een van de 3 grootste uitslagen van de Klassieker ooit. In ruim 100 jaar dus. Zou wel erg raar zijn wanneer je daar niet van geniet.

Maar wees gerust, AZ kan dat niet opbrengen. 1-3 Dus.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
vrijdag 15 maart 2019 om 20:07
Wel een beetje sneu, maar begrijpelijk.......
Begint een beetje te lijken op Utrecht, hopen het hele jaar een puntje of twee af te snoepen van Ajax en dat is het dan ha ha
Vind ik leuk
companen +2187
vrijdag 15 maart 2019 om 22:26
Gek hè nh derby dat AZ dat de belangrijkste wedstrijd voor ze is. Beetje sneu dat sommige Ajax provincialtjes dat niet kunnen begrijpen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 16 maart 2019 om 09:10
"nh derby dat AZ dat de belangrijkste wedstrijd voor ze is....."

Lekker duidelijk; of je hebt teveel gezopen of geen onderwijs genoten, of beide.
Vind ik leuk
companen +2187
zondag 17 maart 2019 om 18:08
Haha kneusje... provinciaaltje. Genoten vanmiddag ik wel heerlijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zondag 17 maart 2019 om 20:35
Gemene jongen ! 😢😢
Vind ik leuk
companen +2187
maandag 18 maart 2019 om 08:55
Kans is er nog steeds voor jullie, aangezien psv wel in heel slechte doen is.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
maandag 18 maart 2019 om 09:03
Ja, het wordt erg moeilijk voor Ajax, veel moeilijker dan voor PSV.
Als je nuchter kijkt dan zie je 2 ploegen die veel minder goed spelen als voor de winterstop, Ajax en PSV.
Maar Ajax staat, en 5 punten achter, en moet nog 2 x tegen Juventus met een nu al gehavende ploeg.........
Logischerwijs gaat Ajax dat niet redden, maar ja, er gebeuren de gekste dingen en dat maakt het toch wel spannend.
Wil je zoals Ajax echt mee doen in de CL en natuurlijk het Kampioenschap van de ED winnen, dan heb je een gelijkwaardige dubbele bezetting nodig.
Daar is geen geld voor, of men wil dat niet besteden....dus dan krijg je dat Hakim, Frenkie of de Ligt een blessure oploopt en dan ben je weg......

Vind ik leuk
Blindsy +18791
zaterdag 16 maart 2019 om 08:48
Even nagenieten van een van de 3 grootste uitslagen uit 110 jaar Feyenoord - Ajax als 'beetje sneu maar begrijpelijk' wegzetten vind ik zélf vooral sneu en onbegrijpelijk.
En wat dat vervolgens met Utrecht te maken heeft? Geen idee, maar in die onnavolgbare gedachtenkronkels van je zal er voor jou best enige logica in zitten.
Vul het maar daarom maar allemaal fijn in voor jezelf, ik ga weer wat nuttigs doen.
Fijne wedstrijd.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 16 maart 2019 om 09:01
Die presteren ook weinig en dan is het hoogtepunt voor Utrecht, als ze een paar puntjes af kunnen snoepen van Ajax...daar hebben ze het dan ook steeds over ha ha
En dan kom jij aanzetten met die 6-2 en dan denk ik,
een Feyenoord kinderhand is gauw gevuld tegenwoordig, wel sneu voor zo'n club.
Vind ik leuk
Blindsy +18791
zaterdag 16 maart 2019 om 10:38
Nou vooruit, toch nog n reactie omdat ik je denk beter te kennen. Het was en is prachtig. Maar als je ook maar enigszins ambitieus bent, moet dit niet iets zijn waar je jaren op wenst te teren. Bij mij roept t zelfs boosheid op; je kunt het dus wel, maar hebt geen zin om het tegen Fortuna, Excelsior etc te laten zien.
Gio moet weg, nu moet Van Geel weg... wat weg moet is het gebrek aan topsportmentaliteit. En wat daar voor nodig is? In ieder geval heel wat meer dan alleen Gio en Van Geel vervangen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 16 maart 2019 om 10:53
Volgens mij is het kwaliteit; dus de vraag, kan je het opbrengen "altijd" ?
Je gaat een wedstrijd niet beginnen "zonder zin" , dat zie je bij PSV en Ajax ook, ze kunnen het gewoon niet altijd......dat is ook een kwestie van kwaliteit en dan niet in voetballende zin maar in mentale zin, misschien nog het belangrijkste....
Real kon het gewoon niet tegen Ajax op dat moment, Ajax kon het weer niet tegen PEC of Feyenoord....
Feyenoord werd kampioen door mentale sterkte en Leicester ook......beide hadden betere rivalen op strikt voetbalgebied.

Van Geel is geen ondernemer maar meer een kantoor man, ze hebben gewoon een Brands of Overmars nodig, zakelijk slimme en slagvaardige jongens.

Gio moest weg omdat Feyenoorders nog steeds denken dat Feyenoord een topclub is, Gio heeft echter bovenmatig gepresteerd.
Men overschat Feyenoord en daar wordt Stam ook het slachtoffer van.

Het ontbreekt tenslotte aan geld.

Nu vervangen ze een Feyenoord club jongen, Gio ,voor Ajacied Stam ha ha , geluk er mee.......
Geeft mij maar een lekker worstbroodje !
Vind ik leuk
Blindsy +18791
zaterdag 16 maart 2019 om 11:11
Al dat geluk over ex-Ajaxied.
Stam is meer ex PSVer of ex ManUtd.
Dat beetje afbouwen bij Ajax.. prima toch? En nu trainer van Feyenoord. Weer een die iets bij alle 3 heeft gedaan. Leuk toch?
Ik zou een Ted van Leeuwen hier wel ns willen zien. Zo'n cynische, geslepen rat die zeer regelmatig succes heeft.

Worstenbroodjes ga ik weer lekker zelf maken, volgende week.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 16 maart 2019 om 11:14
Nou kijk, Ted van Leeuwen ipv van Geel is de spijker op de kop !
Die Trainer maakt niet zoveel uit.....( echt niet )
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 16 maart 2019 om 11:20
Toch opvallend dat er niet iemand uit de eigen gelederen opstaat, een beetje armoe.
Maar Stam heeft veel geleerd bij Ajax, dus wie weet kan Feyenoord via de Ajax opleiding toch nog wat gaan voorstellen.
Feitelijk zou Ajax een opleiding vergoeding moeten vragen.
Vind ik leuk
Blindsy +18791
zaterdag 16 maart 2019 om 11:37
Nee joh, 6 ton voor PEC, is toch genoeg .
Vind ik leuk
Blindsy +18791
zaterdag 16 maart 2019 om 11:43
Ach.. Stam kwam effies afbouwen en is ineens eigen geleding? Net als Keizer, Ten Hag? Van Geel eigen kweek? Zo werkt het helaas gewoon niet altijd.
Maar voor hetzelfde geld blijkt Kuyt over n paar jaar n prima trainer te zijn... en Van Persie misschien dé TD? 😉👍
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 16 maart 2019 om 11:48
Dat zou kunnen en misschien zou dat de uitdaging moeten zijn, ik zie Kuyt dat wel doen en Van Persie ook.
Ik heb wel wat met van Persie, goeie jongen, met die Kuyt niet maar je schijnt over een zeker klootzak gehalte te moeten beschikken als trainer, dus wie weet.
Het wordt moeilijk voor Feyenoord tot 2023 op z'n minst.
Vind ik leuk
Blindsy +18791
zaterdag 16 maart 2019 om 13:05
Terwijl in mijn ogen n TD best n aardige vent mag zijn. In dat kader kun je stellen dat beiden de juiste ontwikkeling doormaken om trainer en TD te worden.
Overigens zie ik RVP ook wel eens de voetballerij compleet achter zich laten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 16 maart 2019 om 21:15
Ik denk dat Feyenoord van Persie inderdaad snel moet benaderen, hij heeft genoeg kwaliteit inderdaad om iets elders te gaan doen, zou een verlies zijn.
Aan de andere kant kan ik mij ook wel voorstellen dat je het wel eens gezien hebt in het bekrompen conservatieve voetbalwereldje.
Als je nu met Kuyt en van Persie iets kan ontwikkelingen, kunnen ze in 2023 klaar zijn voor het grote werk. ( met de oplevering van het nieuwe stadion )
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zaterdag 16 maart 2019 om 21:44
Weer verloren in de Kuip, kijk dat bedoel ik, constante kwaliteit bieden
daar komt het op aan, degene met de hoogste constante factor wordt kampioen, afgezien van puur de voetbal kwaliteiten.......( volgens mij )
Vind ik leuk
Blindsy +18791
zondag 17 maart 2019 om 10:45
Daarom zeg ik: vanaf heden ga je investeren in jeugd en scouting.
En vasthouden die hap. Ook als het -logisch- niet meteen gaat lopen.
Alleen kopen als het echt nodig is. Dus liever komende zomer 3-4 spelers vertrekken en daar 1-2 aardige spelers voor kopen. Kapitaal creeer je door goede aankopen en jeugd beter te maken. Zo ontstaat er n cashflow, dat essentieel.
En wees hard; n Clasie, St Juste, zooo veel slechte wedstrijden zien spelen, daar moet je gewoon meteen op doorwisselen. Meteen met Ayoub, Kökcü, Geertruida etc komen als zulke spelers er n maand niks van bakken.
Een topsportmentaliteit, van de directie tot aan de koffiedame, dat is wat ze volgens mij sowieso enórm missen.
Wordt tijd dat het Maasgebouw weer ns bestormd wordt... 😉
Vind ik leuk
rpaulp50 +13441
zondag 17 maart 2019 om 11:07
Het is altijd de vraag, bij wie, een inspirerende persoon met ideeën, begint zo'n revolutie ? Kuyt is nu niet bepaalt een revolutionair ha ha
Misschien moet het eerst nog wat slechter, denk ik.....dat gaat vaak zo.
Voor het overige ben ik het 100% met je eens.
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 14:49
Maar, je doet nu net alsof AZ dat alleen tegen Ajax doet. Beetje raar, dit is namelijk gewoon de filosofie van AZ, zij spelen altijd zo, tegen iedereen. Zou apart zijn om datgene te veranderen wat je altijd doet, dan ga je misschien nog wel meer fouten maken. Spelen zoals je altijd doet, waar je vertrouwen in hebt, waar je kracht ligt, automatismes, dat is het advies, en volgens mij volkomen logisch.
Vind ik leuk
isnake +2756
vrijdag 15 maart 2019 om 15:34
Daarom winnen ze ook nooit van Ajax, Feyenoord of PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:36
Met je af en toe aanpassen tegen goede ploegen is ook niks mis mee. De meeste topploegen doen dat, alleen van den Brom is daar te eigenwijs voor.
Vind ik leuk
1313 +8755
zaterdag 16 maart 2019 om 06:20
Klopt, maar ja kijk wat er bij AZ rond loopt, zijn pure voetballers allemaal... niet echt fysiek ofzo. Zodra het fysiek wordt kunnen ze niet mee, zie Willem ll. Toen konden ze dat ook niet opbrengen..
Vind ik leuk
WGW +294
vrijdag 15 maart 2019 om 14:37
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
vrijdag 15 maart 2019 om 14:38
Zo zo jij durft een heel elftal voor Homo uit te maken???
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:52
Dat kan ook per ongeluk gaan..
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
vrijdag 15 maart 2019 om 16:58
????????
Vind ik leuk
WGW +294
vrijdag 15 maart 2019 om 15:02
Satiren
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 14:39
Als dat jouw hobby is... Wedstrijden win je er in ieder geval niet mee.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
vrijdag 15 maart 2019 om 14:37
AZ pakken en dan een paar weken rust. Daarna PSV winnen graag en dan met zo'n heerlijk gevoel thuis tegen Juve en ook die winnen.

Goh als dat eens gebeurd dan kan het heel leuk worden.
Vind ik leuk
forzabv +357
vrijdag 15 maart 2019 om 14:37
AZ en Ajax trappen zondagmiddag om 14.30 uur af in eigen huis.

wel leuk dat ze allebei thuis spelen, wordt een interessante pot.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:39
Voor het publiek van AZ zouden Ajax-Az en Az-Ajax allebei thuiswedstrijden zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:46
Dat soort figuren zijn gelukkig weer terug gegaan naar jullie toen de mindere periode aanbrak en wat mij betreft blijven dat soort eikels ook weg, dat had je zelf kunnen weten als je je wat meer verdiept had.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:50
Wij houden voor iedereen die echt voetbal wil zien wel een plekje vrij. Overstappen mag altijd. Verstand komt met de tijd he.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:58
Dat is jouw mening. Feit is dat toen het destijds met Az goed ging er wat mensen overstapten van ajax naar az en toen dsb omviel en mensen de bui al zagen hangen ze gauw weer terug gingen naar ajax. Prima, ik ben dat soort pipos liever kwijt dan rijk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:00
Overstappers van Ajax naar AZ? Die heb ik niet meegemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:02
Dat bedoel ik met; als je je wat meer verdiept had.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:03
Je bedoeld dus: Koop een seizoenskaart voor AZ en ga op de tribune kijken of je mensen ziet die je normaliter in de Arena ziet?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:08
Nee, want die zijn weer terug gegaan toen dsb omviel. Die zijn dus gelukkig opgerot....
Vind ik leuk
Zultkop +6614
vrijdag 15 maart 2019 om 15:16
Net zoiets als de Groningen supporters die nu naar emmen zijn overgestapt omdat emmen eredivisie speelt. Als emmen weer degradeert dan komen ze weer terug....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:27
Jij snapt wat ik bedoel.
Vind ik leuk
companen +2187
vrijdag 15 maart 2019 om 22:28
Sommige weten niks en dan maar braaf over mee willen lullen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:39
Toevallig ken ik wat AZ supporters en die hebben een grote hekel aan ajax hoor. Niet iedereen daar is zo als die zogenaamde AZ supporter op deze site die overduidelijk voor ajax is. Ik ben zijn naam even kwijt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:39
Nee en niet iedere moslim is terrorist...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:45
Maar het klopt dus zeker niet ajax-AZ voor de meeste AZ supporters een thuiswedstrijd is.
Vind ik leuk
Mo +12879
vrijdag 15 maart 2019 om 14:37
Gaat nog lastig zat worden as zondag maar wel gewoon een overwinning.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:38
Brommetje gaat in zijn laatste az jaar eindelijk eens een keer van ajax winnen
Vind ik leuk
3Bier +14296
vrijdag 15 maart 2019 om 14:40
Nee joh. Het enige wat hij nog wil is zijn afscheidswedstrijd winnen.
Vind ik leuk
AllAdIn +24847
vrijdag 15 maart 2019 om 14:43
Altijd mooi, afscheid van het thuispubliek nemen met een overwinning..
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:44
tegen die tijd heeft de kar al lang zijn ronde door de stad weer gemaakt
Vind ik leuk
3Bier +14296
vrijdag 15 maart 2019 om 14:48
Je bedoelt toch niet die kar die volgens jou met winterbandjes door de stad heen moest? Heb het idee dat die kar een beetje vertraging heeft opgelopen de laatste tijd
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:49
de eindhovense horeca kwam in opsprak .... er word nou eenmaal meer gezopen bij 25 graden dan bij min 5
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
3Bier +14296
vrijdag 15 maart 2019 om 14:57
Verdriet wegdrinken noemen we dat
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:02
ik zie anders weinig tranen:

https://www.youtube.com/watch?v=C0HP-gWeElM
Vind ik leuk
3Bier +14296
vrijdag 15 maart 2019 om 15:26
Achja, gelukkig hebben jullie de filmpjes nog
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:35
zo ist , die ouwe betamax video banden van vroeger zijn niet meer af te spelen voor jullie
Vind ik leuk
3Bier +14296
vrijdag 15 maart 2019 om 15:43
Wij hebben al wat feestjes gevierd dit seizoen. En ik heb het idee dat we daar nog niet klaar mee zijn. Maar goed, ik snap dat je dat gevoel ook weer wilt oproepen. Gewoon lekker oude filmpjes kijken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:40
Alcoholist
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:43
Drinkt Brommetje dan?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:48
Als hij denkt dat hij van Ajax gaat winnen, is hij straalbezopen.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:49
maakt mij niet uit in welke toestand hij is
Vind ik leuk
3Bier +14296
vrijdag 15 maart 2019 om 14:49
Geef hem groot gelijk
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:52
Jij bent voor Ajax. Jij zou in principe geen bier nodig moeten hebben om van het leven te genieten. Van Stratum snap ik dat hij eerst een flinke bodem nodig heeft voordat hij Fox op zet.
Vind ik leuk
3Bier +14296
vrijdag 15 maart 2019 om 14:58
Haha ja momenteel is het weer heerlijk om Ajacied te zijn.
Vorig seizoen was bier mijn beste vriend.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:59
Kan ik me in vinden. Ik had vorig jaar regelmatig wat sterkers nodig.
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 14:41
PSV zondag vaster in het zadel .
Klaar .
Vind ik leuk
Niels92 +36604
vrijdag 15 maart 2019 om 14:46
Dat zouden ze zondag ook al zíjn volgens jou en woensdag ook. Hoe voelt dat nou om het steeds fout te hebben?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 14:47]
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 14:47
Komt toch een keer uit mis jij nooit iets in de toto .
Vind ik leuk
Niels92 +36604
vrijdag 15 maart 2019 om 14:49
Ik mis idd nooit iets in de toto omdat ik niet mee speel in de toto!
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 14:42
de wens
de vader
en de gedachte
En in jouw geval teveel bier anders kom je hier niet op
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:45
tijd
dorst
en levenservaring
In mijn geval bestaat teveel niet
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 14:49
De ervaring leert dat Brommetje niet wint van Ajax!
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:51
De ervaring leert dat uit het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 14:57
Daarom, VVV gaat lastig zat worden zondag, op dat kunstgras, om 12:15. Nee, ik verwacht een moeilijk middagje voor Psv.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:00
dat verwacht ik ook maar daarentegen die van ons hoor of zie ik zelden of nooit klagen over dat kunstgras en over het algemeen winnen ze er vaak alle potjes : vvv zwolle excelsior heracles
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 15:03
Haha, nou je zegt het zelf ze winnen die potjes vaak op 'kunstgras'. Snap je de conclusie nu omtrent 'klagen'?😉

En ja, we gaan het zien. 12:15 op zondag blijft een klote tijd. Gaat een heet middagje worden voor beide ploegen.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:07
is het al zo warm in nederland dan?
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 15:08
27 graden komend weekend inderdaad. Spanje is er niks bij.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:09
nondeju nogantoe , snel die titel binnen halen dan want das ideaal weer vur onze platte kar.
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 15:13
Dan zal het kwik weer dalen tot onder nul, met sneeuwstormen tot aan toe! Platte kar blijft binnen dus,veels te gevaarlijk.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 15:04
Das logisch: hoe technisch vaardiger en sneller hoe meer kunstgras een remmende werking heeft. Dus logisch dat psv niet klaagt...
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:08
klagen over tijdstip velden weer ochtendspaghetti etc laten we graag aan anderen over
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 15:18
Is dat waarover bommeltje het altijd heeft bij de 4e man? Eindelijk wat inside info; ik vroeg me steeds af waar hij het over had...
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 15:19
En klagen over verplaatste wedstrijden dan? Past dat wel in jullie straatje?😜
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 15:32
En geeneens over hun eigen wedstrijden; zo maken zij daar in het Lampendorp Ajax groter dan dat zichzelf
Vind ik leuk
Zultkop +6614
vrijdag 15 maart 2019 om 15:18
Je kent de argumenten van de volste prijzenkast en de 3 bruine sterren toch wel? Die discussie win je niet.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:21
haha maar je kent mijn reputatie hier inmiddels toch ook wel : ik geef nooit op
Vind ik leuk
Zultkop +6614
vrijdag 15 maart 2019 om 15:27
Heb je dat geleerd van Peter Jan? :p

https://nl.wikipedia.org/wiki/Geef_Nooit_Op
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:29
nee dat heb ik uit jarenlange ervaring opgebouwd ....

naarmate je langer en langer met ze discusieert ......
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 15:32
Van discuzeuren krijg je een droge bek!
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:33
ik ben van nature al een dorstig man dus....
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 15:35
Op dat gebied heb je jouw talenten wel uitgebaat!
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:37
je moet in je leven altijd je sterkste punten optimaal benutten
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 15:24
Alsof iedereen daaraan refereert.😂 hou toch op man.😜
Vind ik leuk
Zultkop +6614
vrijdag 15 maart 2019 om 15:26
Ik zeg dan ook nergens dat iedereen daaraan refereert.....
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 15:29
Vreemd, zo komt het wel over. Aangezien ik dit niemand zie zeggen hierboven, en je dus uit het niets zegt dat hij die discussie niet wint. Maargoed, ligt aan mij dan.👍
Vind ik leuk
Zultkop +6614
vrijdag 15 maart 2019 om 15:39
Ik reageerde op de opmerking van stratum he....in die context past mijn opmerking prima.
Vind ik leuk
Iggy +4517
vrijdag 15 maart 2019 om 15:03
Ach, daar hebben we onze door Ajax geobsedeerde fantast ook weer.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 15:08
ow ja joh?!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:03
Hahah nee jo gekkie die bewaard hij mooi op de laatste speeldag. Ajax is op missie en gaat de titel niet verspelen aan de meisjes van Von Bommel.
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
vrijdag 15 maart 2019 om 14:38
Ik gok op Ajax, omdat AZ doorgaans in dit soort wedstrijden niet brengt wat het moet brengen. Te vaak onder de indruk...
Vind ik leuk
pos +9733
vrijdag 15 maart 2019 om 14:39
Het vuur aan de schenen. Zo is het John. Zeg maar dezelfde tactiek als tegen Zwolle en Willem II
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 14:39
Man man wat een frustratie🤣🤣👋👋
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:39
Wat een belangrijke periode breekt er aan voor Ajax!
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 14:48
Zeg maar gerust loodzwaar .
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 15 maart 2019 om 14:54
Mooi toch? Hiervoor wordt je immers voetballer. Hier zijn vele andere voetballers, van welke club in NL dan ook, toch wel jaloers op.😉
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 14:54
Logisch in de kwartfinale tref je ook alleen maar zware tegenstanders. Maar geweldig mooi dat we er staan!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:41
Kom op AZ!!💪🏻
Vind ik leuk
Blindsy +18791
vrijdag 15 maart 2019 om 14:43
Misschien kun je er zelfs wel van profiteren, Brom!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:44
Leuk!, op voorhand zeg ik ... we pakken AZ, maar het kan zomaar eens heel lastig worden als zij top zijn. Want er lopen best leuke spelers rond in dat team. En ze hebben wat te bewijzen tegen de bovenste ploegen waar ze maar niet van kunnen winnen..... leuk die spanning...
Vind ik leuk
Shelbourne +5957
vrijdag 15 maart 2019 om 14:45
Zolang AZ maar wint, retteketet AZ.
Vind ik leuk
Smithsonian +43287
vrijdag 15 maart 2019 om 15:03
retteketet naar beter bed.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 14:51
Ow maar Ajax is volop in voorbereiding hoor op AZ, wij gaan jullie niet onderschatten of te licht nemen daar is deze wedstrijd te belangrijk voor!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:54
John gunt wat spelers rust met de bekerfinale op komst....tenslotte willen de meeste jongens van AZ die Finale ook graag zien!
Vind ik leuk
Smithsonian +43287
vrijdag 15 maart 2019 om 15:03
Originele naam.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:56
Kritieke wedstrijd voor Ajax. Laatste écht lastige horde van de competitie, naast PSV natuurlijk. Dit winnen, en niet verliezen van PSV, en de titel is zo goed als binnen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:43
Als ze deze winnen zijn ze inderdaad een heel eind.
Vind ik leuk
Smithsonian +43287
vrijdag 15 maart 2019 om 15:02
1-1 denk ik.
Vind ik leuk
rinirat +3528
vrijdag 15 maart 2019 om 15:36
Trainer VD Brom is ongeschikt voor top wedstrijden.. onder druk valt het team om.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:57
AZ heeft toch geen wedstrijd tegen de clubs die boven AZ staan gewonnen in de laatste jaren. (of wellicht een keer van Feyenoord?)

Zou me verbazen als AZ het nu wel lukt.

Vorig jaar was AZ echt goed met oa
Jak-nogietsbash.

Dit jaar vind ik AZ minder.
Niks ten nadele van AZ, maar 0-2 denk ik.

@ Benniewies, wat zijn uw gedachten?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:58]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:32
Afmaken dat Az. 0-5
Vind ik leuk
Franciscus +185
zaterdag 16 maart 2019 om 10:09
Misschien wel slecht nieuws voor Feyenoord en Ajax. Anders blijft het 3 punten. Ajax met zoveel geblesseerden. Feyenoord wint wel, maar AZ misschien ook. Voor Feyenoords sake kan het maar beter beslecht zijn, die 3de plaats.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws