Endt geeft Ajax '35 procent kans': 'Als ze daar de slag winnen, zijn ze heel ver'

Endt geeft Ajax '35 procent kans': 'Als ze daar de slag winnen, zijn ze heel ver'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 15:35vr 15-03-2019 om 15:35

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 15:46vr 15-03-2019 om 15:46

David Endt is zeer te spreken over het affiche tussen Ajax en Juventus in de kwartfinale van de Champions League. De voormalig teammanager van de Amsterdammers en liefhebber van het Italiaanse voetbal ziet wel degelijk kansen voor de ploeg van coach Erik ten Hag.

"Ik had gehoopt dat ze Juventus zouden loten. Dat heeft niet zozeer te maken met de kansen, maar wel dat het een fantastische aankondiging is", zegt Endt in gesprek met VoetbalPrimeur. "Het is een wedstrijd met veel historie en traditie. Ze hebben elkaar al vaak ontmoet, ook op het allerhoogste niveau. Dat geeft extra glans aan een dubbel duel zoals deze."

Endt geeft Ajax in april '35 procent kans'. "Ik vind het geen kansloze missie. De kans is misschien wat minder, omdat je tegen een ploeg van zeer zwaar kaliber speelt, maar ook een ploeg die al heel lang niet heeft gewonnen. Wel de finale heeft bereikt, maar niet heeft gewonnen. Dat zegt ook wel iets. Ze hebben geïmponeerd in de thuiswedstrijd tegen Atlético, maar ze vielen zwaar tegen in de uitwedstrijd. Wij hebben ook een paar aardige spelers. Ik geloof er wel in."

Lees ook: Loodzware loting: Ajax treft Juventus in kwartfinales Champions League

De kracht van De Oude Dame schuilt volgens Endt in het 'collectief, de ervaring en het fysiek dat in elke linie aanwezig is'. "En ze hebben een aantal spelers die het verschil kunnen maken. Nummer één is natuurlijk onze vriend Cristiano Ronaldo. Die is extra gemotiveerd om ook bij een andere club te laten zien dat hij Europese titels kan halen."

Toch ziet Endt dus wel mogelijkheden. "Met het spel dat Ajax kan brengen als ze in topvorm zijn, kunnen ze ook voor Juventus een probleem zijn. Met name wanneer ze durven om aan te vallen. Wanneer je durft en ze in de verdediging probeert pijn te doen, dan heb je een kans. Zeker op de vleugels achterin liggen er mogelijkheden om er doorheen te komen."

Volgens Endt wordt de slag op het middenveld cruciaal. "Met name op het middenveld moet het spel met snelheid en accuratesse gemaakt worden door Ajax. Als ze daar de slag winnen, zijn ze heel ver. Het middenveld is echt essentieel."

(Teun Buis/VoetbalPrimeur)

Poll

Heeft Ajax kans tegen Juventus?

(9777 stemmen)

Plaats een reactie

WGW +266
vrijdag 15 maart 2019 om 15:38
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:48]
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
vrijdag 15 maart 2019 om 15:40
zegt weinig gekke dingen. Vooral veel open deuren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 15:41
David heeft gelijk, als je 2x Real weg kan spelen dan kun je Juventus ook hebben ook al is het een tandje lastiger.

We gaan alles geven en dan zien we aan het einde wel of het genoeg is.

En nu eerst AZ en PSV over de knie leggen, dat lijkt me eerste prio.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
vrijdag 15 maart 2019 om 15:43
Wij moeten nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 15:47
Twee keer Real wegspelen? Thuis kansloos verliezen bedoel je. Ajax denkt werkelijk dat ze nu erbij horen in Europa. Volgend jaar volgt weer een vroege exit tegen clubs als Rosenborg en dan staan ze weer waar ze al 23 jaar staan, in de kelder van Europa. Nederland staat niet voor niets achter landen als België en Oostenrijk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
Groen +3290
vrijdag 15 maart 2019 om 15:52
Nederland staat achter België en Oostenrijk. Ja ik heb zitten denken maar ik snap niet hoe dat komt. Terwijl Ajax in de kwart finale staat en laatst nog in de finale EL. Snap jij het?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:58]
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
vrijdag 15 maart 2019 om 16:51
Ja is heel goed te snappen als je de afgelopen 5 jaar hebt bekeken. Van alle NL ploegen.
Vind ik leuk
Groen +3290
vrijdag 15 maart 2019 om 18:48
Jah. Dat wilde ik hém natuurlijk horen zeggen ;)
Vind ik leuk
Ruud1987 +5924
vrijdag 15 maart 2019 om 15:55
Heb je de thuiswedstrijd wel gezien?

Ajax heeft onterecht verloren en met een nipt verschil.

Hoe hebben ze dan thuis kansloos verloren? We hadden thuis nog meer kansen gecreëerd dan uit.
Vind ik leuk
zwollie +9380
vrijdag 15 maart 2019 om 16:27
Heeft hij helemaal niet gezien, zoveel haat zit er in hem.
Vind ik leuk
FSCeara +9396
vrijdag 15 maart 2019 om 16:39
je verliest nooit onterecht. Je had misschien meer verdiend maar daarvoor moet je meer scoren als je tegenstander..... dat is logisch !
Vind ik leuk
Ruud1987 +5924
vrijdag 15 maart 2019 om 17:30
Ja oke dat is zo maar kan me een wedstrijd herrineren waarin 2 doelpunten onterecht werden afgekeurd, toen was het onterecht.

Nu was het ongelukkig, dus je hebt gelijk daarin.
Vind ik leuk
FSCeara +9396
vrijdag 15 maart 2019 om 22:17
Ajax was de 2 wedstrijden tegen ons gewoon beter en verdiend door naar de volgende ronde
Vind ik leuk
4everfcu +5305
vrijdag 15 maart 2019 om 19:34
dat je kansen creeerd betekend nog niet dat je beter ben ajax heeft thuis gewoon verdiend verloren en uit verdiend gewonnen.
en dan wacht nu juve ook een ploeg die te pakken is vind ik dus iv 35% kans zou ik zeggen gewoon 50/50
Vind ik leuk
Baksteen95 +361
vrijdag 15 maart 2019 om 15:55
Vriend, heb jij niks beters te doen dan de hele dag op Ajax posts reageren? Zit je frustratie zo hoog?
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 15:58
O, moet ik ook roepen dat het 5-0 en 0-4 wordt voor Ajax. En dat Daley Blind een hatrick maakt. En dat soort onzin dat massaal geliked wordt. Mijn onzin snijdt meer hout dan die idiote overmoed die ik hoofdzakelijk hier lees.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:01
1-4 is toch bijna 0-4?
Vind ik leuk
Lebowski +474
vrijdag 15 maart 2019 om 16:07
Er zijn hele goede rustgevende tabletten op de markt voor dit soort syndromen Hollie.
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 16:09
Ik prefereer deze therapie. Dat werkt beter dan medicijnen en het houdt jullie een spiegel voor.
Vind ik leuk
Lebowski +474
vrijdag 15 maart 2019 om 17:21
Ik merk nog geen progressie qua stemming. Misschien toch Lithium (Priadel) overwegen, is een erkende stemmingsstabilisator. Die spiegel uitspraak doet wat psychotisch aan. Cisordinol erbij, wellicht helpt het om je er weer bovenop te krijgen. Je Obsessieve compulsive teksten nemen groteske vormen aan. De spiegel naar je toe keren zou ook wat schelen, je externaliseert hetgeen je vroeger hebt moeten doorstaan. Die val uit je stapelbed, met je Ajax-pyjama aan, dat kun je niet afschuiven op je pyjama.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:47
Holadiejee trol therapeut. 🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:56
Maar de grote vraag is, ben je in het echte leven ook zo stoer? Kunnen wel een keer afspreken, knijp ik je puistjes even uit voor je!
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 16:21
Haha, dat wil je echt niet.
Vind ik leuk
Guusman +1232
vrijdag 15 maart 2019 om 16:46
Misschien kan je Noa dan ook meteen ff doen.
Vind ik leuk
4everfcu +5305
vrijdag 15 maart 2019 om 19:38
nee jij ben een held beetje mensen bedreigen online maar wel anoniem uiteraard nee dan ben je een echte vent hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:37
Och dat ziet hij dan weer wel he. Maar dat gedoe waar die gozer zelf al 2 weken mee bezig is ziet hij niet haha. Hypocriet mannetje zeg bah bah!
Vind ik leuk
4everfcu +5305
zaterdag 16 maart 2019 om 15:06
dat is dan ook echt aanleiding om iemand te bedreigen hier hoor dan kun je iedere dag wel 100 huisbezoekjes brengen over hypocriet gesproken.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 15:31
Ja is goed jongen! Je hebt gelijk, ik moet mezelf ook niet verlagen naar zijn niveau.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:01
Ik weet niet welke wedstrijd jij heb gezien maar Ajax was veel beter dan Real.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:03]
Vind ik leuk
Lebowski +474
vrijdag 15 maart 2019 om 16:04
Het is lastig verkroppen dat Ajax erbij hoort in Europa, ik begrijp je punt wel nu hoor. Maar bedankt voor alle moeite steeds die je erin steekt😭. Ben je nog verliefd op Frenkie😍
Vind ik leuk
Radya .G . +223
vrijdag 15 maart 2019 om 17:23
Daley heeft een oogje op Frenkie, moet je maar is op letten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:18
Stikt hier van de waterpolo deskundigen. Kunnen die niet gewoon weg!
Vind ik leuk
Linke loe +731
vrijdag 15 maart 2019 om 16:20
Jij bent echt zo.n zielepiet die elke kroeg waar die komt word uitgeramt
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 15 maart 2019 om 16:34
Real is nooit weggespeeld. Net als dat Ajax niet kansloos heeft verloren.
Door 23 jaar te noemen maak je jezelf wel volkomen belachelijk.
23 jaar geleden was Ajax de beste van de wereld!
Het begin van deze eeuw was wat minder, maar inmiddels zijn ze weer goed op weg om minimaal 1x per decennium een Europese finale te spelen, gezien de mogelijkheden voor een Nederlandse club is dit ongekend, hatertje.
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
vrijdag 15 maart 2019 om 16:51
wie denkt dat precies bij Ajax?
Vind ik leuk
Holadiejee +2553
vrijdag 15 maart 2019 om 16:54
Zo'n klein mannetje met een dik hoofd en een dikke pens. Ik zag hem om 12.00 uur op tv. Hij keek als een boer met kiespijn.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:03
Hahahahaha, thuis kansloos verliezen. Hoe kom je erop XD
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:33
Thuis kansloos verliezen? Ze waren de betere alleen maken ze de kansen niet af Ajaxmoet de punten binnen harken de rest laat het en beetje zitten maar ik zie dat je weinig verstand van dit balletje heb
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:00
LOL, jammer he als iemand je quote niet snapt :P ik wel hoor
Vind ik leuk
whiskey33 +658
vrijdag 15 maart 2019 om 17:25
poeh poeh wat een uitspraak. Voor meer dan 80 miljoen gekocht dan hoor je kampioen te worden. ajax = koopclub
Vind ik leuk
Lebowski +474
vrijdag 15 maart 2019 om 18:09
Whiskey Je hebt een post gemist hier. Van de 8 kwartfinalisten heeft Ajax de meeste (7) zelfopgeleide spelers.
Vind ik leuk
Spiegel +11078
vrijdag 15 maart 2019 om 20:04
Spelen ze ook?
Vd Beek, Mazraoui, De Ligt.
Die spelen in cl wedstrijden.
De rest moet het doen met nietszeggende potjes in de eredivisie en beker.

Dolberg bijv. Groot talent, maar als het om het echie gaat, speelt Tadic op 9.

Geen schande. In het laatste Europese succesvolle jaar van psv (meen 3 seizoenen terug) deed Cocu hetzelfde.

Maar vraag me wel af of Dolberg het ook zo voelt.
Nu misschien niet, omdat het succesvol is. Maar stel dat het tegen Juventus faalt, gaat Dolberg dat dan ook tof vinden.
Vind ik leuk
Lebowski +474
vrijdag 15 maart 2019 om 20:14
Het ging om spelers die reeds minuten hebben gemaakt in de CL. Wat betreft de 9 positie gaat het om tactische overwegingen. Dolberg krijgt toch nog veel speeltijd vind ik. Dat hij geen onbetwiste basisspeler meer is zal wel zuur zijn voor hem.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:16]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:06
Pec was een zware bevalling..
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:16
Excelsior en NAC voor PSV ... wat is je punt?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:18
Die hadden geen hulp van de scheids nodig om te winnen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:19]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:19
Wij ook niet.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:22
Na al die herhalingen zijn jullie Ajacieden nog niet overtuigd,Dat Pec Ajax gelijk had moeten eindigen.
Het was een overtreding van Taggie..
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:24
Natuurlijk niet, die Lam is toch geen mietje

Gewoon een duel ... niks aan de hand.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:27
Chiellini is gelukkig ook geen mietje👨🏻‍🚀
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:29]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:29
Leer eerst eens zijn naam schrijven ... 😉

Wij hebben de Ligt en Nico ...
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:31
Had verwacht dat je De Jong zou opnoemen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:38
Lucy?

Nee joh ... die speelt voor een ploeg die is al lang uitgeschakeld ... 😂
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:40
Frenkie😊
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:40
Frenkie is onze god ... die hoef ik niet eens te noemen ... 😊
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:43
God zonder skills...
Rondjes draaien achterin🙃
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:43
Tegenstander uit elkaar spelen ... machtig mooi ... 👍🏻
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:46
Ja hij speelt ook de verdediging van Ajax uit elkaar,tikkie takkie houd bij hem op...Wat een vertraging van het spel.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:59
Daar kan Real van meepraten hoe hij het spel vertraagde ... 😂
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 17:02
Real heeft de beste speler verkocht..
Die scoort nu voor Juve aan de lopende band.😅
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 17:08
Daar lagen twee topspelers van Real toch aardig over de grond te rollen na een schijnbeweging van Frenkie ... geweldige speler. 💪🏻
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 17:09
Ook toen hij balverlies leed,Modric kiezen als beste speler ten koste van CR7 of Messi pfff...
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 17:18
Die lig op de grond te kronkelen idd
Vind ik leuk
Lebowski +474
vrijdag 15 maart 2019 om 18:13
Quote Dick Advocaat over duels Modric VS. Frenkie: "de Jong liet Modric lijken op een middelmatige speler".
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 21:10
Chauvinistisch gelul..
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:35
Aaai dat deed pijn.👀
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:38
Ben je op je duim gaan zitten?
Vind ik leuk
Spiegel +11078
vrijdag 15 maart 2019 om 20:05
Nou nou, NAC was wel duidelijk gewoon winst voor psv. Psv liet vooral kansen op een grote zege liggen, maar vanaf minuut 1 was wel duidelijk dat psv ging winnen toch?

De uitslag viel alleen een beetje tegen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 20:15
Was geen beste pot toch?

Je gaat me toch niet vertellen dat PSV ik zo’n lekkere periode zit.

Ajax speelt een keer een slechte wedstrijd en dan doen we net alsof het al maanden helemaal niks is.
Vind ik leuk
FSCeara +9396
vrijdag 15 maart 2019 om 16:38
Ik ben Real fan maar je kan Real op dit moment niet vergelijken met Juve. Juve draait als een tierelier terwijl Real al het hele jaar slecht draait. Net als Bayern heeft Real dit jaar gewoon matig spel.
Je moet echt top zijn die 2 wedstrijden en hopen dat zij 1 van de 2 dagen een mindere dag hebben. Als zij ook top zijn heb je vrij weinig kans om de volgende ronde te bereiken.

Daarnaast kan Juve de spelers ook wat extra rust geven aangezien de titel voor hun al binnen is.
We gaan het zien en hoop het beste voor Ajax maar ik zie het donker in. Tegen Manu of Porto had ik Ajax als favoriet gezet maar nu zwaar de underdog.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 16:39
Juve verloor uit bij Atletico met 2-0 ... hoezo tierelier? 😂
Vind ik leuk
Spiegel +11078
vrijdag 15 maart 2019 om 19:56
Ja alleen het echt wegspelen van real is maar 1x gebeurd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:21
'De slag op het middenveld...' wat een dooddoener dit.
Vind ik leuk
Piranha73 +274
vrijdag 15 maart 2019 om 15:39
Probeer eerst maar is te overtuigen tegen AZ
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:41
Dat zal ook wel gebeuren! Maar top vergelijking AZ met Juve erg goed
Vind ik leuk
Piranha73 +274
vrijdag 15 maart 2019 om 15:42
Zwolle thuis was al lastig genoeg
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:46
Was idd lastig maar toch 3 punten. En daar gaat het toch om?
Vind ik leuk
Groen +3290
vrijdag 15 maart 2019 om 15:59
Natuurlijk. Mag elleen hopen dat Blind en anderen er niet (weer) zo makkelijk over denken als jij!
Vind ik leuk
Jordaan +771
vrijdag 15 maart 2019 om 16:11
Dit zijn toch rare berichten.

Wij willen veel wedstrijden, dus lees hier geen excuus in! Absoluut geen excuus!
Maar in een reeks wedstrijden kan je niet elke wedstrijd hoogstaand voetbal met hoog tempo verwachten. Er zitten ook wedstrijden tussen die anders gaan, waar je andere dingen moet aanspreken. Eerste helft was ook niet denderend tegen PEC maar we hadden toen allang 2-0, 3-0 moeten maken dat deden we niet met die kansen en dan kan het moeilijk worden, dat werd het maar die kansen die je mist eerder in de wedstrijd, vaak als je je rug recht krijg je die kans terug vaak met een goal zolang je je rug maar recht! En dat deed Ajax, dit keer een overwinning met een opluchting. Psv geen reeksen aan wedstrijden één per week, en vond jij het niveau tegen NAC nou zo geweldig? Laatste tijden is het niveau niet geweldig, dus best wel flauw hoor om na een geweldig niveau gezien te hebben tegen Real daarna een ruime zakelijke 4-0 overwinning en daarna idd een mindere wedstrijd waar de opluchting veel goed maakte, maar om dan alleen maar naar de PEC wedstrijd te kunnen wijzen, zonder enige inhoudelijke verhaal tja beetje makkelijk en goedkoop scoren hoor...
Vind ik leuk
abraksas +2458
vrijdag 15 maart 2019 om 16:22
Ach, laat ze maar lekker denken dat tegen PEC ons niveau weerspiegelt.
Ze moeten sowieso gewoon iets hebben om over te zeiken, anders is het weer een verloren dag voor ze.
Vind ik leuk
Jordaan +771
vrijdag 15 maart 2019 om 16:43
Het is idd altijd het negatieve willen belichten, en daar het verhaal van willen maken.

Je kan ook verwachten dat als Juventus Ajax uitschakelt dat vele met teksten aankomen waarin ze de prestaties van Ajax willen doen vergeten en alles gooien op de uitschakeling zoals ook het geval was na de EL finale. Maar daarmee laten ze zich alleen maar kennen. Het is een slap verhaal steeds. En ondertussen genieten wij van ons CL seizoen met volle trots!

De veel geschreven zin 4jaar niks!
Gary Linker die na Real Ajax de analyse bij de BBC gaf, en hij begon met de zin Ajax the dutch champions, 4jaar niks maar in het buitenland weten ze dat niet echt die kijken naar de EL finale prestatie, die kijken naar hoe Ajax Real vernederde en daarmee de kwartfinale haalde, dus 4jaar niks de veel geschreven zin hier, die heeft ook alle waarde verloren, laatst twee Psvers hier (en heb het vaker gezien;) die hebben zovaak 4jaar niks geschreven dat ze dachten dat ze zelf 4jaar alles hadden gewonnen haha 4x kampioen schreven ze en jullie 4jaar niks, ze hebben het zovaak geschreven dat ze vergeten zijn dat Feyenoord ook een titel won haha😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 16:45]
Vind ik leuk
abraksas +2458
vrijdag 15 maart 2019 om 17:42
"4 jaar niks" is sowieso de grootste onzin die je als supporter kunt roepen. Feyenoorders hebben 18 jaar geen titel gewonnen (ja een beker hier en daar maar liever 4 jaar geen enkele prijs dan 18 jaar geen titel). En PSVers vergeten dat voordat Ajax 4 jaar geen kampioen werd PSV liefst 6 jaar geen titel pakte en Ajax won in die tijd 4x achterelkaar de titel, iets wat PSV idd niet gelukt is. En eerlijk is eerlijk (ik kan gelukkig ook wel gewoon eerlijk zijn, ook als het misschien niet zo fijn is) voor die droogte van PSV stond Ajax 6 jaar droog he. Tis gewoon een heen en weer maar dat vergeten velen gewoon. En hoe je het ook wendt of keert, Ajax heeft ondanks die 4 jaar zonder prijs nog altijd de best gevulde prijzenkast van Nederland. En nog altijd liefst 9 kampioenschappen meer dan PSV.
Ook wel leuk, maar 6 titels minder dan PSV en Feyenoord samen ;).

Wat ik trouwens ook niet echt snap is dat PSVers Ajax slecht vinden omdat we onder PSV staan. Je zou denken dat je gewoon trots op je eigen club bent dat je ondanks een sterke concurrent "gewoon" eerste staat.
En PSV kan zeggen dat ze boven de club staan die Real Madrid uit de CL verwijderd heeft. Maar nee, liever roepen hoe bagger Ajax is.

Als Juve straks wint zijn wij gewoon fucking slecht (zelfs als we nipt verliezen). Als we winnen hadden we gewoon pure mazzel met de loting en is Juve gewoon uit vorm en Ronaldo had even geen zin. En misschien lag het ook aan de UEFA die wil dat Ajax de CL wint (net als de KNVB Ajax kampioen wil maken he ;) ).
Achja, hoe dan ook gaat het mooi worden allemaal :D
Vind ik leuk
Piranha73 +274
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Blijft lastig....AZ uit
Vind ik leuk
Piranha73 +274
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Dat bedoel ik dus met 020 arrogantie, zal ook wel gebeuren....Dus niet!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:40
David Endt, Mario van de Ende en Preston North End. Allemaal dingen waar niemand in de voetbalwereld naar omkijkt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:42
Ik moest even lachen!
Vind ik leuk
ErikAjax +2334
vrijdag 15 maart 2019 om 15:42
Praat er wel iemand over Harry Vermeegen dan?
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6051
vrijdag 15 maart 2019 om 15:42
Nu onderschat je PNE toch hoor ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:40
Had liever gehad dat Ajax een Brexit clubje eruit tiefde.
Ik heb niet zo veel beleving met Juventus.. beetje saai. Ajax - Liverpool was veel leuker geweest.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:42]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:41
Sorry Ajax " vrienden ", maar met de slopers die Juventus heeft geef ik Ajax weinig kans.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:41
Heeft Feyenoord thuis geloot?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:43
Nee uit tegen Trencin....;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:15
rare reactie weer.
Vind ik leuk
jollyrogers +8240
vrijdag 15 maart 2019 om 16:50
dus als iemand niet mee gaat in de euforie begin je zo?
hij heeft toch een punt, dat ajax weinig kans heeft?
zo kunnen we over jouw club ook heel veel dingen zeggen... dat voegt toch niets toe aan t gesprek?
doe niet zo zielig man
Vind ik leuk
14forever +9057
vrijdag 15 maart 2019 om 15:57
Juist door die slopers geef ik Ajax kans. Tenminste als se weer met een valse nimmer 9 spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:02
Een valse nummer 9???? Jezus man, doe niet niet zo moeilijk.
Vind ik leuk
14forever +9057
vrijdag 15 maart 2019 om 18:06
Volgens mij doe jij moeilijk
Vind ik leuk
Neuzekneus +2522
vrijdag 15 maart 2019 om 16:06
Ik ben heel benieuwd. Als Ajax het snelle spel van tegen Madrid kan herhalen zullen die “slopers” geregeld een stap te laat zijn. Resultaat, veel kaarten en een gevaarlijk Ajax. Als ze net zo effectief zijn als tegen Real zie ik een klein kansje, maar dan moeten ze wel echt op de toppen van hun kunnen spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:41
Kans heb je altijd! Met of zonder die nicht Ronaldo, Ajax moet gewoon erop klappen en laten zien niet bang te zijn voor die spaghetti vreters!
Vind ik leuk
Pelemaradona +1015
vrijdag 15 maart 2019 om 16:12
Nicht CR7 of Haarbandje Dolberg👨‍🔧
Vind ik leuk
zwollie +9380
vrijdag 15 maart 2019 om 16:30
Zijn bilmaatje badr hari zal ook wel op de tribune zitten
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
vrijdag 15 maart 2019 om 15:42
Altijd een kans, al is het maar 1%. Dan is het toch een kans.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:01
Dus net zo hoog als dat jij je maagdelijkheid verliest :)
Vind ik leuk
MOKUM*** +2120
vrijdag 15 maart 2019 om 18:25
Ik ben je zuster niet!
Vind ik leuk
leozao +822
vrijdag 15 maart 2019 om 15:42
Davis Endt en Italiaans voetbal....zoiets als Willie Dobbe en Oil of Olaz....
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 15:43
Jammer dat veel supporters er niet meer in geloven en denken dat dit het eind station is
Gewoon weer boven jezelf uitstijgen en kijken waar het schip strand
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:46
Zeker wel! Ouderwetse branie voorop en anders strijdend ten onder. Maar niet dat laffe voetbal.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 15:48
Zo is het strijdend ten onder gaan
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 15:44
Ach ja aan alles komt een eind .
Zo is het leven nou eenmaal .
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 15:55
Jip🤭🤭
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 15:58
Hoi maatje ze vroeger al waar je bleef .
Niels ik antwoorde maar is al weer verwijderd 🤣🤣
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 15:59
Ja zoals altijd, etterstralen. 😂😂
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 15:59
Zijn vriendje de moderator
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 16:00
Word steeds gekker hier nu mag je helemaal niks meer zeggen .
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 17:31
Het wordt steeds droeviger hier, blufke had was er ook alweer afgegooid.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 17:31]
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 17:50
Is dat coup ???
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 17:50
Nee Jordaan.
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 18:27
Hij is alweer terug Jordaan 😉
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 18:28
Jazeker had hem al gesproken. 😏😏
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:46
Als De Ligt Ronaldinges in het eerste kwartier eens stevig onder de zoden stopt gaat ook Juve eraan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:46
De weg naar Madrid:
Bayern (3)
Benfica (21)
AEK
Real Madrid (1)
Juventus, (5)
Tottenham Hotspur (18)
Barcelona (2)


Als je dat allemaal wint dan heb je 4 van de top 5 ploegen van de UEFA ranking verslagen. Dan kan niemand zeggen dat je gewijnd hebt. (Mocht het Man City worden ipv Tottenham dan is het 5 van de top 6.....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:54
Hoop is alles wat we nodig hebben aankomende april
Vind ik leuk
14forever +9057
vrijdag 15 maart 2019 om 15:55
Die 35% kans Is wel realistisch te noemen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:59
Vrees toch dat Ajax’s CL reis endt....
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
vrijdag 15 maart 2019 om 16:00
Of Ajax kansen heeft, ja maar dan moet iedereen 100% fit zijn en gezien het programma word dat steeds moeilijker.
Vind ik leuk
whiskey33 +658
vrijdag 15 maart 2019 om 17:23
De mietjes worden moe van 2 wedstrijdjes in een week
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
vrijdag 15 maart 2019 om 18:02
Hoeveel spelen jullie er,?
Vind ik leuk
DeNeutrale +209
vrijdag 15 maart 2019 om 16:12
Ik denk niet dat Ajax 35% kans heeft tegen Juve. Ik denk eerder 3 + 5 = 8% kans. Tegen Juve gaat Ziyech geen kans zien om met passes te strooien. De spelers van Juve zijn beter dan Verdonk, en Verdonk speelde Ziyech uit de wedstrijd.
Vind ik leuk
Leagcened +23
zaterdag 16 maart 2019 om 08:30
Spelers van Real zijn ook beter dan Verdonk.
Wat een op onzin gebaseerde opmerking..
Vind ik leuk
B H +294
vrijdag 15 maart 2019 om 16:24
Is wel heeeeel positief
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
vrijdag 15 maart 2019 om 17:02
Ach Davis gaf Ajax tegen Real ook minder dan 35%, misschien brengt het wel geluk.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
vrijdag 15 maart 2019 om 16:28
Jammer dat Juventus een relatief klein stadionnetje heeft. Daardoor kunnen maar een beperkt aantal uitsupporters mee. Blijft toch vreemd dat Juventus destijds niet gelijk een stadion voor minimaal zestigduizend man heeft laten bouwen.
Vind ik leuk
The Iceman +16164
vrijdag 15 maart 2019 om 16:33
Dat hadden ze al, maar zat bijna nooit vol.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
vrijdag 15 maart 2019 om 16:43
Dat oude stadion was oud, de faciliteiten waren gedateerd en er zat een sintelbaan rond het veld. Supporters zullen toch eerder naar een stadion gaan die iets meer voldoet aan de wensen van de fans.
Vind ik leuk
whiskey33 +658
vrijdag 15 maart 2019 om 17:21
1e wedstrijd 2-6 voor Juventus
2e wedstrijd 6-2 voor Juventus
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:12
Neem jij nog 33 glazen whiskey...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:31
Zou er toch geruster op zijn als Ronaldo over een paar weekjes een kleine spierblessure op zou lopen en er een paar weken uit ligt. Dan worden de kansen zo maar 50-50.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 17:33
Waarom nou, voor zulke spelers ga je toch naar het stadion.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:01
Ja, als ze voor jouw ploeg spelen wel.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 18:08
Onzin, zo’n speler zie je maar zelden. Kwaliteit spat ervan af geniet er toch van man. Je zou toch ook niet willlen dat tadic zyech of de jong geblesseerd zijn.
Vind ik leuk
Markus80 +3045
vrijdag 15 maart 2019 om 18:35
Endt is al heel lang end. Wat lult die man nog? Wat weet hij nou nog van Ajax. Ga aan de slag bij Eurosport en verkoop je boekjes die niemands leest. Rot toch op mongool, niemand neemt je serieus.
Vind ik leuk
Conrad +0
vrijdag 15 maart 2019 om 19:13
Als ik ten Hag zou zijn zou ik Matthijs de Ligt bovenop Ronaldo zetten. Men to men verdedigen, net zoals bij basketbal. Geen millimeter ruimte, kort dekken. 90 minuten lang, zodat Ronaldo helemaal gek wordt. Elke stap die Ronaldo zet dient ook door Matthijs gezet te worden, tenzij Ronaldo zich laat terugzakken op eigen helft. Van de Ligt dus moet naast Ronaldo gaan staan, afhankelijk van waar de bal is. Met twee voeten om een voet van Ronaldo. Hoge ballen kunnen gewoon door van der Ligt worden weggekopt. Hij is langer. Mathijs, leg je hand op zijn buik dan voel je waar Ronaldo is. Groet Conrad
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:16
Tsja, ieder zijn lening. Ik vind dat Ajax grote kans maakt.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 16:52
Kansloos helaas ze hadden beter barca kunnen loten of city.
Ze kunnen beter alles op competitie gooien
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws