Overmars: 'Spelers Ajax moeten Ronaldo maar uitschakelen, op wat voor manier ook'

Overmars: 'Spelers Ajax moeten Ronaldo maar uitschakelen, op wat voor manier ook'

Gepubliceerd: zaterdag 16 maart 2019 om 07:16za 16-03-2019 om 07:16

Cristiano Ronaldo is dé sterspeler van Juventus, maar Marc Overmars vreest de Portugees niet. De directeur spelersbeleid van Ajax geeft zijn spelers een opdracht mee: stop Ronaldo af.

"Ze moeten Ronaldo maar uitschakelen, op welke wijze dan ook", vertelt Overmars aan het ANP. "Ik ben daar niet zo heel erg bang voor." Overmars erkent dat Ajax kansen heeft, maar makkelijk zal het niet worden voor Erik Ten Hag en co.. "Alles moet goed vallen bij ons. Alle spelers moeten in vorm zijn, dat is de afgelopen paar keer gebeurd. Hopelijk gebeurt het weer."

Ajax werd vrijdagmiddag aan Juventus gekoppeld in de kwartfinales van de Champions League. "Voor onze spelers is het een prachtige wedstrijd. Ze kunnen laten zien wie ze zijn. We hebben kans tegen iedereen, maar we moeten ook realistisch blijven. Het andere team heeft iets meer kans dan wij."

Lees ook: Eerste reactie Overmars: 'Als ik realistisch ben, is de kans niet zo groot'

Poll

Gaat Ajax door?

(1487 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 16 maart 2019 om 07:18
Juventus min CR7 is Heracles.
Zelfde shirt ongeveer.
Moet kunnen Mark
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:21
Nou ik schat Chiellini toch een stukje hoger in de Robin Pröpper 😉
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
zaterdag 16 maart 2019 om 07:32
Chiellini is een topper maar die heeft denk ik niet het loopvermogen als Ziyech Neres en Tadic door elkaar heen gaan lopen, met Donny die diep komt en voor verwarring zorgt.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:03
Mmmm, talk dirty to me
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:37
Eerst even Suarez langs sturen voor een hapje Chiellini?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 13:36
Snel Cristiano uitschakelen lijkt me niet zo moeilijk de 2 buitenspelers van Madrid werden er ook snel uitgeschopt
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 13:57
Scheelt voor Chiellini wel dat hij niet aleen al die spelers die jij noemt af hoeft te stoppen
Vind ik leuk
Holadiejee +2606
zaterdag 16 maart 2019 om 07:34
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
zaterdag 16 maart 2019 om 07:41
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 07:45]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:06
En PSV hebben ze al zin in de Europa League volgend jaar? Wel leuker om teams te treffen die op gelijke niveau zitten 🤣
Vind ik leuk
pietprecies +11697
zaterdag 16 maart 2019 om 08:27
Zoals Osijek 😂
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:29
Osijek is te hoog gegrepen. Dat wordt weer een uitschakeling
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 15:59
Doe maar Rosenborg of zo!
Vind ik leuk
3-0achter +243
zaterdag 16 maart 2019 om 09:40
Hoe denk jij op wat voor een niveau Ajax zal zitten als straks het gehele elftal verkocht wordt. Wat meer respectvoller naar andere clubs toe zou netjes zijn. Hoogmoed komt voor de val.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 09:41]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:06
Je hebt wel een punt hoor, maar die holladiedinges geval loopt elk Ajax topic met dezelfde zure regen te bestoken. Dan krijg je zulke antwoorden.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 16:00
Let ook eens op die Rotterdamse Ajaxcied. Wat voor een mannetje is dat ....
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 17:38
In ons kamp zitten ook een paar etterbakken zal ik ook niet ontkennen, maar de door mij genoemde slaat in alles door. Die heeft een pH lager als 1 😂
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 16:07
Das helemaal waar , maar het niveau van sommige Ajacieden die op hem reageren is niet heel veel hoger .
Oladiejee heeft een IQ van 10 op zijn hoogst , maar die daarop reageren komen ook niet boven de 50 uit ben ik bang .
Want hoe kun je over Osijek beginnen als je als Ajax zijnde de afgelopen jaren uit bent geschakeld door b clubs als Rostov , Rapid Wien en Rosenborg .
Dat doe je alleen als je zelf niet zo'n heel hoog IQ hebt .
En hoe je het ook went of keert Frans , PSV staat al sinds begin vorig seizoen boven Ajax , het is Ajax in al die tijd nog geen 1 speelronde gelukt om boven PSV te komen , dus zo slecht kan het allemaal niet zijn in Eindhoven .
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 16:41
Ik stel ook nergens dat het slecht in Ehv is, ik kijk vooral naar mijn eigen club wat er voor hier ook veel verstandiger is te doen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 16:47
Ik bedoelde jou ook niet daarmee pik .
Jij bent een van de velen Ajacieden waar je wel gewoon mee kunt ouwehoeren hier .
Ik had het over dat kleine groepje Ajacieden en PSV-ers waar geen normaal woord uitkomt en die alleen maar bezig zijn met hun concurent .

Want dit is volgens mij een Ajaxartikel , maar op een of andere manier gaat het dan toch weer over PSV , ik weet ook niet hoe ze dat voor elkaar krijgen .
Al doe ik er zelf nu ook aan mee in mijn reactie's
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 17:37
Ben het met je eens en een keer kloten moet gwn kunnen maar getroll van een paar word je moe van. Fijne avond gr
Vind ik leuk
MagicFeeling +4146
zaterdag 16 maart 2019 om 11:12
Wat meer respectvoller naar andere clubs toe zou netjes zijn. Begin bij jezelf zou ik zeggen! Of eh, realisme was het dan toch?
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
zaterdag 16 maart 2019 om 18:14
En na de val weer hoogmoed
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:07
Mischien kan Frenkie jouw een mep met die tas geven.🤣🤣🤣
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:07
Laat De ligt dat doen, met een koevoet ipv een tasje aub !
Vind ik leuk
Suck r +292
zaterdag 16 maart 2019 om 09:34
Wordt hoog tijd dat je zelf uit de kast komt. Kom op, je kan het!
Vind ik leuk
John Garp +4715
zaterdag 16 maart 2019 om 09:47
Gister heb ik je een serieuze reactie gegeven op je gedrag.
Het zou gewaardeerd worden als je daar iets mee doet, of tenminste op reageert.

Omdat jij de hele tijd hetzelfde doet, geef ik je maar de hele tijd dezelfde, welgemeende reactie:

Wat maak jij je druk om een club waar je kennelijk een hekel aan hebt. De hele dag ga je maar door met bashen en uitlokken en krijg je alleen maar de hele tijd dezelfde respons van dezelfde mensen die daar kennelijk gevoelig voor zijn.

Tegelijk zie ik aan je taalgebruik en soms de doordachte manier van uitlokken dat je toch een zeker niveau moet bezitten.

Wat is je doel hiervan? En hoe meet je dan je eigen succes? In mijn ogen probeer je in een constante, vicieuze cirkel in je eigen staart te bijten.

Als afsluiter een goedbedoelde waarschuwing, met de groeten van Albert:

"The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:03
Holadiejee, die opmerking maakte je gisteren ook al toen je al de hele dag met Ajax bezig was. Toen zei ik al dat alleen jij als nicht een echte nu kan herkennen. Echte mannen zien dan niet. Heb je toch nog een speciale gave als Ajax troller.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 07:52
Daar maak je toch een grote fout. Lengte Chiellini 187cm, lengte Robin Propper 190cm
Vind ik leuk
020west +439
zaterdag 16 maart 2019 om 10:00
Haha Robin Propper. Wat heeft die man een slecht kapsel
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 16:03
Die Serrarens van Graafschap wel eens gezien? Dat kapsel ......
Vind ik leuk
020west +439
zaterdag 16 maart 2019 om 19:04
Haha ja
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:53
Nee! Robin is beter.
Vind ik leuk
020west +439
zaterdag 16 maart 2019 om 08:16
Heracles speelde ons redelijk overhoop onlangs...
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:46
Maar gelukkig zijn we allang uit onze dip gekomen 😉
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:30
Ja dat kun je niet van veel ploegen zeggen. Heracles is dan ook de andere Griekse god he 😉
Vind ik leuk
020west +439
zaterdag 16 maart 2019 om 09:59
Kunnen we Heracles niet gewoon uit de competitie schrappen? Staan we 3 punten voor op onze Eindhovense kameraden
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 09:59]
Vind ik leuk
3-0achter +243
zaterdag 16 maart 2019 om 09:43
Ajax - Heracles 1-1

Heracles - Ajax 1-0

Heracles door en Ajax uitgeschakeld.
Vind ik leuk
Henk 1971 +8459
zaterdag 16 maart 2019 om 12:51
Van Heracles kunnen jullie ook niet winnen.......dus wat wil je hiermee zeggen???????
Vind ik leuk
Optelsom +665
zaterdag 16 maart 2019 om 07:20
Zal je zien, scoort Dybala er 3 gloeiende gloeiende
Vind ik leuk
Blutbad +622
zaterdag 16 maart 2019 om 07:23
En dan heb je ook nog Mandzukic met z'n rotkop. Ja ik geef Ajax weinig kans.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:23
Als Atletico er 2-0 van kan winnen in eigen huis hebben wij ook een kans! Niemand verwacht iets. Dat is de fijnste uitgangspositie. Als je wint is het wereldklasse en als je verliest zegt iedereen: jammer was te verwachten. Vervelender als je er uit zou vliegen tegen een Trencin bijvoorbeeld
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 07:24]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:27
Plaats het anders twee keer!!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:32
Leg eens uit dan, wat was dat met Trencin precies? Er zullen hier vast wel tussen zitten die dat graag lezen hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:38
Feyenoord verloor in de voorrondes van de EL 4-0 van Trencin
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:42
Goed zo. Nu weten we het allemaal.
Vind ik leuk
Suck r +292
zaterdag 16 maart 2019 om 09:35
Ja, of tegen Osijek.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:24
Als Atletico er 2-0 van kan winnen in eigen huis hebben wij ook keer een kans! Niemand verwacht iets. Dat is de fijnste uitgangspositie. Als je wint is het wereldklasse en als je verliest zegt iedereen: jammer was te verwachten. Vervelender als je er uit zou vliegen tegen een Trencin bijvoorbeeld
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:33
Dat help niet, 2 keer. Uitleg hebben we meer aan.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:12
Geen idee hoe dat is gebeurd. Excuus
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:32
volgende keer beter dan maar.
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 07:26
Geweldig affiche tegen onze oude Europese concurrent!

Ajax laat zien om steeds elke wedstrijd een hoger niveau te halen, met de mix aan talent en ervaring dat we hebben zijn we in staat om het iedereen lastig te maken, en meer dan dat om ook periodes onze wil op te leggen. Wij hebben spelers waar dadelijk veel bij de Europese top of net daaronde zullen spelen zoals Frenkie al naar Barca gaat, wij hebben dus ook hoge kwaliteit!

Juventus analyserend een sterk collectief, verdedigend sterk alleen hun backs vind ik nog wisselvallig. Hun middenveld vergeleken met Ajax, is het een middenveld dat eerder is om te breken, (tuurlijk zit er ook voetbal) bij Ajax meer voetballend vermogen vanuit het middenveld! Daar zit een pluspunt voor ons, maar ook een nieuwe klus om de brekers te verslaan, om vat te krijgen op het middenveld. Voorin zijn ze dodelijk, en met Ronaldo natuurlijk de beste speler van de CL de afgelopen 8 jaar, in de kockout fase bijna in alle wedstrijden is hij beslissend.
Wij weer met Tadic in de spits (topscorer van de CL met de meeste assists van alle aanvallers) een vrije rol, want een Dolberg in de spits vanaf het begin word moeilijk tegen Chiellini, Bonucci daarin loopt hij meer in vast, Tadic in een vrije rol zou de twijfel bij Chielini enco kunnen laten ontstaan in de wedstrijd van wie wie moet pakken, daarin zit ook kansen voor Ajax.

Neres en Ziyech kunnen hun backs goed aan!
Neres zal zijn tegenstander steeds opzoeken, en Ziyech eerder ruimte voor zichzelf makend voor die geniale voorzetten van hem. We hebben een top keeper, een centrale duo met topper De Ligt en de ervaren Blind, een Tagliafico die voor elke meter knokt! We hebben wapens om tegenstand te bieden, om weer te gaan voor het hoogst haalbare hoezeer Juventus van te voren ook favoriet is.

Uitgaan van eigen kunnen! En hoe de verhoudingen enz zullen zijn, we kunnen vele analyses erop loslaten maar we zullen het pas echt weten als de bal rolt.

Trots dat we de kwartfinale hebben gehaald, er alles aan doen om deze unieke prestatie nog mooier te maken!
Ajax gaat er weer voor strijden!
Vind ik leuk
J de Wit +2281
zaterdag 16 maart 2019 om 08:50
Door jou bericht heb ik weer iets meer vertrouwen gekweekt.. succes en Ajax, ook voor het Nederlands voetbal ff knallen
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 09:00
Thx👊😉
Vind ik leuk
jari11 +3328
zaterdag 16 maart 2019 om 10:17
Kan jij niet de trainer worden? Als je het zo stelt zijn we al door! Ik beng bang dat Juve te geslepen is. Maar ik laat me graag verassen. Op naar weer wat prachtige Europese avonden!
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 10:30
Maar ik zeg niet dat we favoriet zijn;) alleen waar ik denk waar de mogelijkheden liggen.

Word spannend! Idd weer op naar mooie ouderwetse Europese Ajax avonden!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 16:06
Ik ga een fanclub voor jou oprichten, Jordaan. Mooie stukken kun jij schrijven man. Zou jij niet Mikos Gouka in het AD willen vervangen?
Vind ik leuk
Tommieman +4868
zaterdag 16 maart 2019 om 17:57
Zo dat heb je snel gedaan haha. Kwam ook door mijn likes he hahaha
Vind ik leuk
Mad Max +1129
zaterdag 16 maart 2019 om 07:29
Nog effe een gelijkspelletje thuis voor de UEFA punten en dan gruwelijk op de bek. I cant wait.
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 07:41
Gelukkig heb ik die afgunst niet, die pessimisme naar andere clubs niet.
Ik juich voor Psv en Feyenoord in Europa. En ach, iedereen die dit ons niet gunnen, succes met die afgunst nogmaals gelukkig heb ik die niet, en ook als we het niet halen, mogen we met opgeheven hoofd trots terugkijken op dit CL seizoen. Maar voor nu, gaan we er vol voor! Mooie Ajax tijden, wat voor vele een doorn in het oog is, zoals er elke dag tig nieuwe accounts komen met mensen die heel de dag alleen maar hun afgunst uiten naar Ajax en hopen dat we verliezen, te kinderachtig voor woorden, schoolplein niveau....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 07:41]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 16 maart 2019 om 07:50
Weer zo een lamlul.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 07:59
Was jij ook niet een van vele die ook zoiets de vorige ronde riepen? En de vorige ronde, en de vorige ronde, en...
Vind ik leuk
Mad Max +1129
zaterdag 16 maart 2019 om 16:40
Ja tegen ossiek riep ik dat ook.
Vind ik leuk
Clown123 +713
zaterdag 16 maart 2019 om 08:32
Stoer man!
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 07:36
Gerucht.

Overmars heeft al tijden contact met Aldeweireld en Vertonghen (wat geen gerucht is maar waar) Aldeweireld gaat zijn contract niet verlengen, gelimiteerde transfersom van 30miljoen waar misschien Overmars iets van af kan doen.
Lijkt veel 30miljoen, maar Aldeweireld de perfecte leeftijd, ontzettend veel ervaring!
En wat is veel als je 80+miljoen uit de CL krijgt, Frenkie 75miljoen De Ligt minimaal 80 miljoen. Dan is het waard om te investeren in Vertonghen - Aldeweireld wat voor PremierL begrippen een top duo is, veel ervaring en dan kan Blind de plek van Frenkie innemen, en dat kan hij.
Ja De Ligt en Frenkie met dezelfde kwaliteit terug halen gaat niet, maar wel compenseren in bijvb meer ervaring ervoor terug halen en ook niet veel inboeten in kwaliteit. En zo kan Ajax dadelijk (ook als Aldeweireld niet doorgaat) weer een heel goede team samenstellen. Met onze prestaties in Europa zijn er nu ook veel spelers die naar Ajax zouden willen gaan, waar ze eerst misschien niet haalbaar waren.

We hebben het geld! Dus Ajax kan ook voor volgend seizoen een competitief CL selectie neerzetten die wellicht in de breedte weer sterker gaat worden.

Toekomst ziet er goed uit, vooral met dit beleid!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:50
En wat zou jij denken als Tagliafico op rechts gezet werd. Ik roep het sinds de loting. Achterin Nico op rechts, deLigt en Veltman centraal en Blind op links. Juist omdat jij zegt Nico vecht voor elke meter, is hij denk ik de aangewzen persoon om Ronaldo af te stoppen.
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:08
Interessante gedachte, maar teveel risico zoveel omzettingen,
De Ligt - Bind loopt perfect in de CL dat moet je nu niet uit elkaar halen, Tagliafico is zo belangrijk aan heel de linkerkant. Je moet als team verdedigen tegen Juventus tegen Ronaldo. Tagliafico krijgt ook een goede tegenstander met wellicht Dybala. Ik snap jouw gedachtegang maar ik zie teveel risico waardoor de ritme die in het team zit uit elkaar word gehaald door spelers anders neer te zetten. Daarmee kom je niet in je kracht, vanwege omzettingen bedoeld voor één speler Ronaldo.
Ik zie teveel risico waardoor we ons niveau zoals tegen Bayern en Real niet gaan halen.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 16 maart 2019 om 10:23
Welnee, gewoon Veltman rechtsback. Met rugdekking van De Ligt komt dat wel goed.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 07:57
30 miljoen vind ik veel geld voor een verdediger waar je geen geld meer voor gaat terug krijgen. Zo gaan die miljoenen wel erg hard. Is zogezegd kapitaalvernietiging. Begrijp mij niet verkeerd. Ik zie ze graag naar Amsterdam komen
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:02
Zeiden ze ook over Blind en Tadic dat geld krijg je er niet meer voor terug. Maar ze hebben hun transfersommen ruimschoots goed gemaakt, Blind vanaf de voorronde sterke optredens in Madrid geweldig, Tadic topscorer CL met de meeste assists. 80+ miljoen nu in de CL.
Dus Aldeweireld niveau verdiend zich op een andere manier terug. Je koopt gewoon een basis speler van Tottenham mocht dat doorgaan, daarmee laat je de ambities zien om in Europa constant te willen presteren, en we hebben het geld.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 08:09
Zit wel een groot verschil in de aankoopsom
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:15
Zit ook een groot verschil met hoeveel Ajax haar spelers nu verkoopt vergeleken met andere jaren, dat is nu zowat het dubbele! Sanchez 40miljoen, De Ligt die het dubbele gaat opleveren.
In deze tijd, kan Ajax dit doen, ook spelers in het elftal die veel geld gaan opleveren al hoop ik dat vele zoals Tagliafico nog een jaar wachten.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 08:36
Dit zijn dan ook uitzonderlijke talenten die voor dit soort bedragen weg gaan
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:43
Ziyech 40-50 miljoen
Neres 40+ miljoen
Tagliafico 30+miljoen
Onana 30-40miljoen
vdBeek 30-40miljoen
Alles gaat omhoog, een Aldeweireld kunnen wij ons wel veroorloven zijn inbreng, kwaliteit, ervaring zal zich vanzelf wel terug betalen

En ja zeker uitzonderlijke talenten maar elk jaar gaan die bedragen omhoog. Ook spelers die voor ons top zouden zijn, moeten we soms ook de flinke portemonnee trekken om zodoende ook onze ambities te blijven waarmaken.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 16 maart 2019 om 10:25
Het is beter om spelers te kopen, die je kunt behouden en waar je in europa wat aan hebt. Daarmee verdien je 'elk jaar' geld.

Een Sanchez is leuk, maar daar verdien je dus maar 1 keer aan en daarna mis je weer ervaring om het in europa ver te schoppen.
Vind ik leuk
Blutbad +622
zaterdag 16 maart 2019 om 08:14
Voor 30 miljoen absoluut niet doen. Dan eerder Vertonghen halen.
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:24
Overmars zou er best 20 - 25 miljoen ervan kunnen maken en dan met bonussen als we bijvb de CL halen.

Ik denk dat Ajax dit wel gaat doen, Aldeweireld kwaliteit komt niet dagelijks voorbij. Basisspeler bij Tottenham, 30jaar een goede leeftijd. En onze prestatie dit jaar is moeilijk te evenaren als er veel bepalende spelers weggaan, dan moet je ook investeren als je op dat niveau weer wilt acteren. Ajax heeft nu al veel geld, daar komt nog meer dan dan 200miljoen bij, Frenkie, De Ligt transfers Ziyech moeilijk te houden, 80+ miljoen en stil counting uit de CL. Dus daar kan wel dat bedrag van af voor Aldeweireld kwaliteit.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zondag 17 maart 2019 om 04:08
Volgens mij kun je dan beter een Ake proberen binnen te halen. Is in ieder geval goedkoper en zeker niet slechter
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 04:09]
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 07:54
Mazraoui heeft het doorgaands moeilijk tegen snelle bewegelijke spelers. Ik weet niet of het nadelig is dat hij niet speelt vs Ronaldo
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:09
Ik herinner me de wijze woorden van ene heer Johan Cruijff.
"Spelers kunnen alleen vrij lopen als je ze dekt".
Dus Ronaldo gewoon niet dekken en de aanvoer afsnijden in zijn richting?
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 08:11
Maar om Ronaldo geen mandekking te geven?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:13
Wie moet hem dekken dan?
Die gozer is niet te dekken.
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 08:38
Persoonlijk vind ik Virgil van Dijk wel een goede...
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 16 maart 2019 om 10:31
Dan verzwak je je verdediging wel aardig.

Het is veel leuker om iemand als Frenkie op Ronaldo te zetten. Dan heb je daarachter nog heel veel backup met De Ligt en Veltman bijvoorbeeld. En Lasse vervang je dan door een Ekkelenkamp of een Labyad, dat is leuk en verrassend.
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:12
Al kan Mazraoui ook laten zien, zich echt vastzetten in een tegenstander, goede mentaliteit die jongen. Soms wedstrijden waarin het niet lukt, maar soms vergeten we dat het pas zijn eerste seizoen is. Veltman met zijn ervaring, en verdedigd idd beter is niet slecht, al is het nog steeds moeilijk te bepalen wat voor niveau hij nu heeft na zijn blessure. Dit is echt op het allerhoogste niveau, hij zal er moeten staan!
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 08:39
Dat is dan ook mijn twijfel. Veltman in goede doen...
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:44
Maar om daar 3 spelers op andere posities voor neer te zetten;) dat gaat Ten Hag ook niet doen, teveel risico.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:10
Alsof Ronaldo alleen juve is wat een slap gelul, daar doe je ze echt tekort mee juve heeft gewoon een hele goede ploeg en Ajax moet echt boven zich zelf uit stijgen en juve een hele maar dan ook een hele slechte dag hebben willen zij daar resultaat halen (wat overigens geen schande is natuurlijk!)
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:56
Alsof Ajax Juventus alleen maar kan verstaan als ze een hele hele slechte dag hebben? Onzin, vooral thuis kunnen we tegen elke tegenstand op eigen krachten winnen mits we ons niveau halen wat we in de CL al zagen van Ajax.

Ajax heeft ook kwaliteit! Zoals Frenkie Modric, Kroos, Casimero zoek speelde, Tadic meeste goals en assists in de CL, Ziyech in vorm die ook tegen Juventus kan scoren als ze in goede doen zijn, ook kansen kan creëren als Juventus in goede doen zijn. De backs van Juventus zijn niet altijd constant een Neres die zijn tegenstander op zal gaan zoeken kan een interessante duel worden, Neres genoeg specifieke kwaliteiten om zijn tegenstander voorbij te spelen en gevaarlijk te zijn ook als Juventus in goede doen is. De Ligt en Blind dat duo loopt erg goed in de CL, in Madrid waren ze ook de baas, Tagliafico niet voor niks veel interesse voor hem, veel interesse in veel van onze spelers.

Natuurlijk is Juventus vooraf favoriet. Maar Ajax dit seizoen in de CL de kwaliteiten die er zijn, het niveau wat we hebben gezien kan ook resultaat halen tegen een Juventus in goede doen, ook al word het niet makkelijk maar logisch we staan bij de beste 8 van Europa.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 16 maart 2019 om 10:32
Frenkie op Ronaldo, da's leuk!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29691
zaterdag 16 maart 2019 om 08:15
Zo! Overmars zet de boel even op scherp ;-)
Vind ik leuk
pdavie +639
zaterdag 16 maart 2019 om 08:26
Zullen we afspreken om niet meer op dat irritante stumpertje te reageren die in alle Ajax topics loopt te trollen? Dan is "het plezier" er zo vanaf voor die loser..Met name "het plezier", want wat een leven moet je hebben om wakker te worden elke dag en gelijk achter die pc te kruipen om te trollen..In en in triest....
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 16 maart 2019 om 08:40
Welke van de 134?
Vind ik leuk
Jordaan +859
zaterdag 16 maart 2019 om 08:58
Er zijn echt die in de ochtend ermee beginnen tot de nacht zoals Holadiejee, echt figuren die niks beters te doen hebben in hun leven
Vp zou er ook wat aan moeten doen.
Vind ik leuk
Twente +354
zaterdag 16 maart 2019 om 08:47
Zet de ligt bij ronaldo en alles komt goed
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:55
AMEN MARC goed gezegd !!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:22
Zou Veltman opstellen.

Kan hij na 3 minuten weer gaan douchen.
Vind ik leuk
3-0achter +243
zaterdag 16 maart 2019 om 09:34
Eindstation Ajax en de status van Ronaldo komt op ongekende hoogte. Niemand kan CR7 stoppen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:25
Gewoon de wieltjes onder zn rollator weghalen.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 16 maart 2019 om 10:38
Van mij mag Frenkie wel op Ronaldo wrden gezet. Dat wordt leuk!

Voor Lasse stel je dan een meer aanvallende middenvelder zoals Layad, Ekkelenkamp of Gravenberch op.

In principe heb je toch niks te verliezen en Kristensen is te zwak en Veltman te traag en te kaart-gevoelig om Ronaldo af te houden.

Mijn opstelling:

Onana
Veltman - De Ligt - Blind - Tagliafigo
vd Beek - Frenkie - Ekkelenkamp
Ziyech - Tadic - Neres
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
zaterdag 16 maart 2019 om 11:53
Dan mis je snelheid achterin.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zondag 17 maart 2019 om 04:02
Ze hebben weinig anders, aangezien Mazraoui geschorst is.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
zondag 17 maart 2019 om 10:12
Dan wordt je waarschijnlijk toch overlopen man. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Vind ik leuk
DQA +47
zaterdag 16 maart 2019 om 10:44
Met Joel tegenover hem wordt Ronaldo genadeloos onschadelijk gemaakt.
Vind ik leuk
AFP +2898
zaterdag 16 maart 2019 om 11:33
@Cristiano Ronaldo is dé sterspeler van Juventus, maar Marc Overmars vreest de Portugees niet. De directeur spelersbeleid van Ajax geeft zijn spelers een opdracht mee: stop Ronaldo af.@

Kijk dit hoor en lees ik graag in plaats van nu al de underdog rol te nemen.
Dit is echt Duits en/of Engels, goede mentaliteit.
Als je de meeste anti-Ajax posts lees net als de vorige keren tegen Benfica, Bayern en Real dan had Ajax al bij de loting verloren.
Ajax is niet kansloos en verliezen. maar met strijd tegen Juve is geen schande. De winst is in alle opzichten al binnen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
zaterdag 16 maart 2019 om 11:52
Richt niet te veel op Ronaldo, Manzukic is zeer dodelijk en gevaarlijk.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:49
Hahaha, ze kunnen Idrissi al niet afstoppen!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws