Groot nieuws met mogelijke gevolgen voor Ajax en Overmars: Monchi keert terug

Groot nieuws met mogelijke gevolgen voor Ajax en Overmars: Monchi keert terug

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 12:10zo 17-03-2019 om 12:10

Laatste update: zondag 17 maart 2019 om 12:31zo 17-03-2019 om 12:31

Monchi keert terug bij Sevilla. De technisch directeur is per 1 april aangesteld door de Primera Division-club. Sevilla meldt de komst van Monchi zondag via de officiële kanalen. Het nieuws over Monchi kan weleens gevolgen hebben voor Ajax. 

Monchi - volledige naam: Ramón Rodríguez Verdejo - werd namelijk óók nadrukkelijk genoemd bij Arsenal, dat op zoek is naar een technisch directeur. De Spanjaard was volgens diverdse media een van de belangrijke kandidaten in Londen. De kans is groot dat Arsenal nu het vizier volledig richt op Marc Overmars, directeur spelersbeleid in Amsterdam. Football London meldde zaterdag nog dat Overmars zelf dolgraag de stap wil maken naar zijn oude werkgever. 

Monchi was in het verleden doelman van Sevilla en groeide sinds 2000 uit tot transferguru van de Spaanse club. In april 2017 verliet hij Sevilla. Kort daarna signeerde Monchi een vierjarig contract bij AS Roma. Daar stapte hij eerder deze maand op, kort na het ontslag van trainer Eusebio Di Francesco. Maandag wordt de oud-keeper gepresenteerd, meldt Sevilla

Sevilla ontsloeg vrijdag trainer Pablo Machin. Hij sneuvelde na de uitschakeling in de achtste finales van de Europa League. 

Plaats een reactie

TottenhamHOT +19214
zondag 17 maart 2019 om 12:12
Alweer!?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:13
Clicks. Ook wij zijn d'r in getrapt 😀
Vind ik leuk
PRICE +8924
zondag 17 maart 2019 om 12:18
Bij nieuws.
Geen statement
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:25
Je hebt gelijk
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:14
Als overmars weggaat krijgen we daar dan ook voor betaald,?
Vind ik leuk
Feye1908 +9267
zondag 17 maart 2019 om 12:23
Hij heeft toch nog een doorlopend contract? Ook zal zullen ze dat moeten afkopen. Net als bij spelers of trainers.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:37
Positie verbetering?
Vind ik leuk
PRICE +8924
zondag 17 maart 2019 om 12:18
Niet druk om maken.
Netto is nog steeds in Amsterdam
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 13:10
Laat ze lekker dromen bij Arsenal en VP, v/d Sar zal Overmars sowieso aan zijn contract houden bovendien geloof ik niet dat Overmars zelf wil vertrekken met de klus die voor hem ligt....nieuwe spelers halen bij Ajax.
Vind ik leuk
KCP +1583
zondag 17 maart 2019 om 12:13
Marc blijft gewoon
Vind ik leuk
NvC +9674
zondag 17 maart 2019 om 12:14
Haha dit was gisteren toch al gepubliceerd VP?
Vind ik leuk
PRICE +8924
zondag 17 maart 2019 om 12:19
Yes is alweer oud nieuws ha ha
Vind ik leuk
Feye1908 +9267
zondag 17 maart 2019 om 12:24
Yep, net als de 100 vorige berichten de afgelopen maanden...
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zondag 17 maart 2019 om 12:14
Overmars is zeer belangrijk voor Ajax. Ga er vanuit dat hij gewoon blijft overigens. Een veel te mooi project in Amsterdam wat hij nu heeft lopen
Vind ik leuk
Harrie82 +4388
zondag 17 maart 2019 om 12:28
Als hij nu vertrekt gaat hij via de voordeur. Geweldig team neer gezet, miljoenen op de bank en een geweldig seizoen achter de rug.
Indien hij nieuwe spelers haalt en het gaat niet draaien heeft hij het gedaan.
En bij Arsenal kan hij alleen maar gaan winnen, want dat doen ze daar al jaren niet meer.
Dus zou er niet van opkijken als hij richting Engeland gaat.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zondag 17 maart 2019 om 12:33
Hij heeft de ideale werkplek voor zichzelf gecreëerd bij Ajax. Heeft veel vertrouwen binnen de club en ook van de meeste fans. Denk zomaar dat Overmars genoeg zelfvertrouwen heeft om niet bang te zijn voor een mindere fase. Daarop je keuze baseren lijkt me niets voor hem. Voor het geld hoeft hij het sowieso al niet te doen. Zal een van de vermogendste oud voetballers van Nederland zijn. Het is dus eerder een hobbyist die het doet vanuit de passie voor zn werk. Nu vertrekken zal sowieso niet via de voordeur gaan. Eerst Ajax maar weer eens aan een landstitel helpen. Ook vertrekken net voor een belangrijke zomer met veel spelers die er waarschijnlijk vandoor gaan dan zadel je de club met problemen op
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 12:37]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 12:43
Maar was niet in staat om met Ajax kampioen te worden gedurende de laatste 4 jaar in die lullige ED en met de meeste poen, na het vertrek van de Boer stond er immers wel 100 miljoen op de bank.......Dat is een leuk begin.
Overmars is wel een uitstekende zakenman, maar bij een voetbal bedrijf komt er meer kijken en daar in faalt hij hopeloos desondanks.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zondag 17 maart 2019 om 12:58
Wat een onzin. Zelden zoveel onwetendheid in zo'n klein stukje tekst gezien
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 13:05
Nee, dat zijn de aantoonbare feiten.
Nou kan je dat niet willen lezen, dat is prima.
Vertel eens vriend, waar baseer je je uitspraak; "onwetendheid" op? Geef dat eens duidelijk aan.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zondag 17 maart 2019 om 13:24
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Een uitstekende zakenman maar faalt verder hopeloos? Dat is gewoon grote onzin. Zowel commercieel (hij heeft het gedurfd om de erg jonge Menno Geelen aan te stellen). Gaat het Ajax weer voor de wind. Voetbal wordt steeds internationaler. De scouting; hij heeft Henk Veldmate van Groningen naar Amsterdam gehaald, Michel Doesburg van AZ gehaald en Haesaert weer teruggehaald (ontdekker Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld enz). Veel spelers van de huidige basis zijn voor vele malen minder dan hun huidige waarde gehaald. Financieel floreert Ajax als bijna geen enkele andere club in Europa en sportief gaat het gewoon erg goed. Doen nog mee op drie fronten om de prijzen. Ook is het in jaaaaren niet zo rustig geweest intern bij de club. Hij heeft gewoon de juiste aanpak en daar valt vrij weinig op af te dingen
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 13:36]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
zondag 17 maart 2019 om 20:34
Kijk dit is nu de gebruikelijke blah blah van mensen die iets goed willen praten maar geen argumenten hebben.

"Hij heeft dit en hij heeft dat" dat is feitelijk je betoog....
Ik kijk graag naar de bottom line, de feiten.

Die feiten zijn dat Overmars wel in staat is gebleken om flinke winsten te draaien, een goed zakenman is dus, daar wordt hij ook goed voor betaald.
Die feiten zijn ook dat Overmars al 4 jaar lang niet 1 prijs heeft kunnen winnen in een zwakke ED met de meeste poen, dwz het hoogste budget.
Hij faalt dus sportief want dat is namelijk het hoofddoel;
PRIJZEN WINNEN en dat kan hij dus niet al 4 jaar lang.

Je je kan er dom omheen kletsen, maar de feiten liegen niet en eerlijk kijken naar de positieve en negatieve zaken geeft je een kans tot verbeteren.
Wat er niets is, of dat wat je niet wil zien, kan je ook niet verbeteren.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zondag 17 maart 2019 om 21:33
Als je wil horen dat de landstitel 4 jaar niet gehaald is dan klopt dat. Mijn betoog hierboven over zijn functioneren staat gewoon volkomen. Dat jij een finale EL totaal niet relevant vindt of de huidige Europese run dan is dat aan jou. Het voetbal wordt steeds internationaler. Ajax heeft daarin de afgelopen jaren grote stappen gezet. En ja het wordt tijd voor de landstitel zoals ik hierboven al zei. Aan de andere kant is de titel ook voor PSV van levensbelang doordat Ajax de afgelopen jaren enorme stappen heeft gezet. (Die jij blijkbaar niet relevant vindt). Er is een kans dat Ajax gaat weglopen als ze nu de titel pakken en PSV de meerdere voorrondes CL moeten ingaan. Daar zijn ze in Eindhoven wel van doordrongen nu jij nog
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 21:36]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
dinsdag 19 maart 2019 om 09:36
Natuurlijk is een finale relevant, natuurlijk zijn de prestaties in de CL geweldig.
( ik had het over de ED en geen prijzen winnen)
Dat neemt niet weg dat hij al 4 jaar faalt met de meeste poen in een soort van B competitie, de ED.
Als je geen prijzen wint faal je.
Noem ik die feiten, dan schiet je alle kanten op, aandacht afleiden, gauw andere feiten benoemen met excuses om dit pijnlijke feit te maskeren.
Dat mag, maar je maakt je zelf gewoon erg ongeloofwaardig, door iets niet te willen zien wat er aantoonbaar wel is, nl; 4x niks in de ED !
Welterusten en blijf vooral de andere kant uitkijken.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
dinsdag 19 maart 2019 om 10:15
Dat zeg ik toch 4 jaar geen landstitel is kut. Verder maakt alles rond en intern de club dus niets uit volgens jou
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
dinsdag 19 maart 2019 om 10:17
Juist niet.
Ik roem Overmars mbt zijn zakelijke successen.
Maar ik benoem ook dat wat verbetering behoeft.
Zo simpel is dat.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
dinsdag 19 maart 2019 om 10:20
En dat heb ik met argumenten dus weerlegd. Die jij weer weerlegde door te stellen dat als je 4 jaar geen prijzen hebt gepakt hebt gefaald. Dan kom je weer uit bij mijn bovenstaande comment dat alles rond en intern de club dus niet boeit
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
dinsdag 19 maart 2019 om 10:23
Het gaat om prijzen winnen, niets anders.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
dinsdag 19 maart 2019 om 10:45
Dus als Ajax geen prijs zou winnen dit jaar is De Ligt een slechte verdediger. Dat is hetzelfde om Overmars alleen daar op af te rekenen. Als hij kwaliteit levert zullen de prijzen vanzelf komen. Net als met De Ligt. Dat jij kwaliteit niet kunt herkennen is verder aan jou
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
dinsdag 19 maart 2019 om 11:08
Als Ajax 4 jaar geen prijzen wint dan faalt de Directie op DAT VLAK.

Het Ajax team heeft een waarde van 377 miljoen E. !!!
PSV 183 m. E.
Feyenoord 105 m. E
AZ 52 m. E
Heracles 21 m. E

Vervolgens verliest Ajax met 3-0 van PSV, met 6-2 ! van Feyenoord,
met 1-0 van AZ en met 1-0 van Heracles.

De investeringen in het Ajax team hebben niet tot gevolg gehad dat Ajax dat ook kan uitdrukken in de ultieme prestatie in de ED, namelijk Kampioen worden.......en dat niet 1 jaar maar 4 jaar !!!!!!!

Dat heeft niets met de Ligt te maken maar alles met de Directie die op DAT VLAK al 4 jaar faalt.

Amen en discussie gesloten.
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
dinsdag 19 maart 2019 om 11:13
De Ligt staat in het veld en de directie heeft er juist mede voor gezorgd dat de waarde van het elftal omhoog is gegaan door de prestaties. Maar laten we het inderdaad hierbij laten de rede moet nog bij je arriveren zo lijkt het
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:23]
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1838
zondag 17 maart 2019 om 14:22
Beetje 50/50 aan de ene kent denk ik dat hij super loyaal aan Ajax is en graag verder bouwt aan de toekomst, aan de andere kant is Arsenal natuurlijk ook een hele mooie stap, en kan hij Brands achterna naar de PL
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 12:14
Whatever. Geen nieuws, next.
Vind ik leuk
Benniewies +6139
zondag 17 maart 2019 om 12:15
Overmars blijft gewoon, Ajax laat hem niet gaan. Doei Arsenal
Vind ik leuk
PRICE +8924
zondag 17 maart 2019 om 12:30
Arsenal kan alleen maar een tegenvaller worden.
City united, spurs, Liverpool veel meer mogelijkheden. Zie Brands bij Everton ook alleen maar een tegenvaller.
Vind ik leuk
Benniewies +6139
zondag 17 maart 2019 om 12:32
Arsenal kan gewoon al jaren niet meer tegen de top op.
Denk dat overmars zelf daar ook wel slim genoeg voor is
Vind ik leuk
PRICE +8924
zondag 17 maart 2019 om 12:37
Arsenal is een zuinige club. Wordt niet met geld gesmeten.
Vind ik leuk
Benniewies +6139
zondag 17 maart 2019 om 12:38
Nee daarom gaan de spelers er ook graag weg.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:30
Als zijn salaris bij Arsenal dermate hoger uitvalt dan bij Ajax, zie ik het wel gebeuren dat Overmars gaat.. Geld bepaald 99% in de voetbalwereld helaas..
Vind ik leuk
Benniewies +6139
zondag 17 maart 2019 om 12:47
Denk niet dat deze vastgoed handelaar financieel iets te klagen heeft.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 12:53
Dat Overmars iets te klagen heeft hoor je mij, beter gezegd, lees je mij ook niet zeggen.. Echter is het mens eigen om altijd voor meer te gaan, meer dan genoeg voorbeelden hiervan in de voetballerij dacht ik zo..
Vind ik leuk
Zilt +77
zondag 17 maart 2019 om 12:34
Alsjeblieft Marc, blijf!
Vind ik leuk
ritje +794
maandag 18 maart 2019 om 09:32
hallo als Overmars naar Arsenal gaat? dan wordt Danny Blind de opvolger Let maar op dat kan ik nu al voorspellen! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws