Ten Hag ziet slordig Ajax en 'pijnlijke' nederlaag: Een dreun

Ten Hag ziet slordig Ajax en 'pijnlijke' nederlaag: "Een dreun"

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 17:15zo 17-03-2019 om 17:15

De titelstrijd is zéker nog niet gestreden, ondanks een pijnlijke nederlaag in Alkmaar (1-0) en een achterstand van vijf punten op koploper PSV. Dat zei trainer Erik ten Hag zondag, voor de camera van FOX Sports. 

Volgens Ten Hag had het uitvallen van de geblesseerde Hakim Ziyech, na een halfuur, invloed op de uitslag in het AFAS Stadion. "We beginnen goed aan de wedstrijd, hadden controle. Hakim moest eruit, zijn kuit liep vol. Het ritme van de wedstrijd wordt dan gebroken en toen kreeg AZ de overhand. Na de rust hebben we weer wat omgezet. We kregen meteen een goede kans, daarna kreeg AZ weer de overhand", aldus Ten Hag. "Met name over onze linkerkant kwamen we ontzettend in de problemen."

Ajax oogde erg slordig, vond hij. "Dat heb ik in de rust ook gezegd. We moesten balvaster spelen. We speelden wel op hun helft, maar moesten vaster aan de bal zijn."

AZ kreeg veel kansen. "Normaal zijn we vaster aan de bal. Als je snel de bal verliest, zet je hen in hun kracht en krijg je zelf weinig kansen. Zeker in de eerste helft. Al kregen we met Donny van de Beek wel een goede kans. Je weet dat je het moeilijk gaat krijgen. Als je snel de bal verliest, sta je hoger op het veld en geef je ruimtes weg in je rug. Dan moet je achteruit en laat je ook wel wat toe."

"Dit is vervelend. Je loopt tegen een dreun aan, maar je moet weer verder", vervolgde Ten Hag zijn verhaal. "We weten dat we beter kunnen. De strijd is nog niet gestreden en we moeten doorgaan. Het doet zeker pijn. Dit moeten we verwerken. We moeten in de achtervolging."

Lees ook: Onherkenbaar Ajax verliest van AZ en krijgt harde tik in titelstrijd

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Poll

Wie wordt kampioen?

(6282 stemmen)

Plaats een reactie

Roeptoeter +19359
zondag 17 maart 2019 om 17:15
Geen kampioen is wegwezen. Ga maar met Overmars mee.
Vind ik leuk
Mineola +745
zondag 17 maart 2019 om 17:17
Als materiaalman zeker.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:56
Eigenlijk is ETH ook te klein om een top coach te kunnen zijn
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 17:58
Ja waar waren vandaag
Tadic
De jong
Blind
Neres
Dolberg deed ie mee?
Nico
De ligt
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:59
Die gaven niet thuis die moeten eerst een week rust hebben voor ze een goede pot op de mat kunnen leggen
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:00
Precies
Diva’s
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:01
😂😂👊
Vind ik leuk
RebelVox +12624
zondag 17 maart 2019 om 18:08
Is maar 1 echte topper bij Ajax en die viel vandaag uit.
Vind ik leuk
Bennamari +297
zondag 17 maart 2019 om 18:28
Het is me opgevallen dat door ziyech er altijd wel 3/4 100 procent kansen in elke wedstrijd word gecreëerd wel vaak balverlies
Vind ik leuk
Bruurke +1200
zondag 17 maart 2019 om 18:00
Ik heb ze toch echt allemaal in het veld zien staan hoor.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:01
En daar heb je het ook direct mee gehad
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:01
Ja staan ja dat klopt
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:02
Je moet strijden niet staan
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:06
Strijden voor het kampioenschap dat komt niet aanwaaien.
Snot voor het ogen.
Kramp
Alles geven
Of je leven er van af hangt
Verlies je dan oké
Respect alles aan gedaan
Maar zo.......
Schandalig
Lachertje van de ed
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:00
Dit dus. Vechten of je leven ervan afhangt. Stelletje pussys zijn het, een Tagliafico en soms Onana uitgezonderd.
Vind ik leuk
Bennamari +297
zondag 17 maart 2019 om 18:29
Ziyech met een kuit deed het nog beter dan alle spelers bij elkaar
Vind ik leuk
NikosMachlas +1961
zondag 17 maart 2019 om 18:02
Nico en de ligt speelde zeker nog wel aardig, de rest was ondermaats.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:03
Oké dat klopt
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:15
Maar Nico is ook altijd boos
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1906
zondag 17 maart 2019 om 17:17
It aint over until its over
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:18
Mag blijven van mij, stuurd de spelers met de juiste instelling het veld in. Maar het tweede is dat de spelers er niks mee doen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:20
Ze kunnen ook een keer wat minder presteren. Psv (wij) had vandaag ook geluk. Het is pas gespeelt op de laatste dag. Spannend zo!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:42
Niet eens. Ajax is de eigen kansen volledig aan het ingooien. Kijk naar de idioot slechte mentaliteit bij de Ajax spelers. De spelers lijken het kampioenschap totaal niet te interesseren. Alleen Tagliafico wil écht!
Psv is vanaf nu de favoriet. Hoe in hemelsnaam gaat dit mentaliteitsloze Ajax van Psv winnen de 31e? Afzender: een Ajacied.

[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:43]
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:58
Een verademing.realisme ! Ik ben voor geen van beide clubs maar dit is exact de spijker op zijn kop.Ten Hag zeg ook nog dat AZ de overhand kreeg na het uitvallen van Ziyech maar klopt niet.AZ had ook met Ziyech al de overhand.die pakte elke 2de bal en hadden de wil om echt te winnen.de enige 2 spelers bij Ajax die voldoende wilde waren Tagliafico en Onana. De rest dacht het wel even zo te doen en daarvoor is AZ veel te goed.
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 17:59
Je zag dit woensdag aankomen en ze kunnen nu lachen, 1 natte scheet en psv verliest 3x, vanmiddag grote mazzel gehad en niet alleen vanmiddag, echter het blijft een schande, de kale moet weg schreeuw ik al zo lang.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:00
Ten Hag idd, opzouten. Ook ik zeg het al heel lang. Dit is geen Ajax trainer.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 17 maart 2019 om 17:30
na Madrid zijn ze naast hun schoenen gaan lopen
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:54
Echt?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 17 maart 2019 om 20:28
ja echt da's wel duidelijk
PEC en AZ
waren toch makkie's
AZ kan toch niet van toppers winnen
31-3 zou Ajax eerste staan

Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:29
Kom op roeptoeter dit kan nooit en alleen de schuld van ten Hag zijn.
Deze schijnvertoning is te danken aan de europese successen, en zijn van heel ver (groepsfase) gekomen waar ze nu staan.
Accepteren dat als wij slecht spelen we ook verschrikkelijk slecht zijn!
Vind ik leuk
klick +1393
zondag 17 maart 2019 om 17:33
belachelijk dat ze zo kort na elkaar moesten spelen. voor het landsbelang konden we ze toch vrij geven\!
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 17:39
Ze winnen toch de Champions League.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zondag 17 maart 2019 om 17:55
Wel heel makkelijk om nu ten Hag de schuld te geven. Het is niet zijn schuld datde selectie vandaag njer thuisgeeft. Daarnaast zou ik altijd Overmars behouden. Hij is mede verantwoordelijk voor dat mooie banksaldo waar de supporters van Ajax het zo vaak over hebben.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:02
Heel het seizoen heb ik al een zeer naar gevoel bij Ten Hag als Ajax trainer.
Hij is het gewoon niet. Laat hij zo vaak zien.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zondag 17 maart 2019 om 18:05
Het is ook absoluut een kwestie van smaak. Ten Hag is daarbij geen typische Ajax coach. Toch zijn zijn prestaties als coach op Europees vlak indrukwekkend. Zijn voorkomen zal altijd een dingetje blijven bij Ajax.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:08
Dat is ook wel zo. Maar het bv. ook niet iemand die wedstrijden écht kan doen kantelen.
Het missen van échte buitenspelers doet mij verschrikkelijk pijn.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 18:32
Ben jij die wedstrijd van PEC zwolle nu alweer vergeten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:33
Niet vergeten. Idd, Lang als invaller besliste het duel.
Ook zonder te wisselen, moet een duel gekanteld kunnen worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:35]
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 18:50
Ten Hag kan er ook niets aan doen als de spelers een bal over 5 meter bij de goede kleur in de voeten speelt. Het lag vandaag echt niet aan jullie trainer. Verder speelde AZ ook een goede pot. PSV moet verder ook nog tegen hun spelen, die hebben ze echt nog niet zomaar gewonnen. Zekers niet als ze hetzelfde spel spelen als vandaag tegen ons speelde. Het kampioenschap is nog lang niet gespeeld.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:06
Ten Hag kan daar niet aan doen, klopt. Ik heb bij de Ajax spelers altijd het idee dat ze totaal niét voor Ten Hag door het vuur willen gaan. Het is nou niet bepaald de eerste keer dat Ajax een ruk-mentaliteit toont. Het is volgens mij aan de coach, in dit geval Ten Hag, hier wat voor te vinden. Hoe kan het dat dit bij mijn club Ajax zo ontiechlijk vaak voorkomt? Ik zou willen dat ik het wist.
Az speelde idd een goede pot. Zekers, Psv moet nog tegen hun. Hopelijk brengt Az idd hetzelfde. Voor de rest moét de pot tegen Psv sowieso gewonnen worden.
Misschien nog niet gespeeld, maar heb er verduvelde weinig vertrouwen in.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 19:25
Dat zullen dan toch de spelers zelf moeten zijn die de wedstrijd doen laten kantelen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:07
Die ook ja, maar Ten Hag heeft uiteraard ook een zeer groot aandeel.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30202
zondag 17 maart 2019 om 18:41
Ja, alleen Neres is een echte buitenspeler. Tadic is geen echte buitenspeler. Jammer ook dat een Cerny nog niet heeft kunnen aanpikken. Wat dat betreft moet ten Hag het anders invullen. De 'vondst' ban Tadic in de spits is prima gebleken. Mede door de vorm van Dolberg en Huntelaar.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:57
Eens.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:15
Als spelers denken gearriveerd te zijn, dan komen nederlagen vanzelf. Met of zonder Ten Hag. Instelling dat is de grote valkuil.
Vind ik leuk
2018-2019 +33
zondag 17 maart 2019 om 19:34
Kwartfinale CL, wat lig je nu te zeiken joh.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:58
Ja kwartfinale CL. Uiteraard heel goed. Maar om het dan in de competitie zo te verzieken, no way.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:07]
Vind ik leuk
companen +2374
zondag 17 maart 2019 om 18:10
Van hero naar zero.. typisch cietjes.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:11
Ha Droeftoeter. Niet zo negatief jongen.
Vind ik leuk
Muscles +2094
zondag 17 maart 2019 om 18:16
De ratten kruipen weer onder hun steen vandaan. Erik ten Hag is een goede trainer maar het team gaf niet echt thuis. Ruggen rechten, Forza AFCA p
Vind ik leuk
jollyrogers +9281
zondag 17 maart 2019 om 18:40
huh? dit is toch de zelfde trainer die jullie de helemaal in prezen na real?
Vind ik leuk
2018-2019 +33
zondag 17 maart 2019 om 19:36
Tja, zo zijn ze....
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:16
#DolbergOUT
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:26
Had maar een gele kaart gekregen hoor
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:26]
Vind ik leuk
1313 +13139
zondag 17 maart 2019 om 17:17
Het enige recept is in de JcA winnen van Psv, en dan hopen op mistapjes van Psv, zij gaan ook nog naar AZ, en in deze vorm, zie ik AZ thuis ook wel punten pakken tegen PSV.
Vind ik leuk
Nistel +3886
zondag 17 maart 2019 om 17:21
AZ houdt dan misschien wel de beentjes in ivm playoffs.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:36
Of AZ speelt dan de bepalende wedstrijd voor de 3e plek en gaan er met 1000% in als vandaag.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:42
Op PSV is dan al kampioen
Vind ik leuk
Nistel +3886
zondag 17 maart 2019 om 17:55
Precies dat.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:55
Als wij zo blijven spelen als gister dan is AZ al voor die wedstrijd zeker van de 3e plaats. En als ajax de bekerfinale wint dan maakt 3e of 4e niet veel meer uit.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:21
Als we spelen zoals vandaag tegen VVV gaan we eraf tegen az en AJAX
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:43
We speelde niet veel slechter dan Ajax de laatste 2 wedstrijden deed dus dat hoeft toch niet zo te zijn? Vertrouwen in ons PSV!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:33
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:35
Hoop............hoop stront, niets meer.................https://www.youtube.com/watch?v=Ish_BwyjOso
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 17:17
Zo zie je maar dat je het niet alleen met mooi voetbal kan redden. Je moet beschikken over twee facetten als je het echt wilt redden. Je mag mooi spelen, je moet lelijk winnen als het niet anders kan. Dit is het verschil tussen de nummers een en twee.
Vind ik leuk
Kees Bman +5420
zondag 17 maart 2019 om 17:22
Wat dacht je van lelijk spelen en mooi winnen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 17:28
Dan komt er olie aan te pas. ;-)
Vind ik leuk
davidben +7141
zondag 17 maart 2019 om 17:22
Woensdag heeft Ajax toch lelijk gewonnen. Je moet het vaker kunnen en daar zijn zij wel een meester in. Dat klopt!
Gelukkig heeft Ajax de CL nog. Daar spelen minder sterke tegenstanders. 😄
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 17:44
Jouw tweede zin is mijn detail.
Vind ik leuk
davidben +7141
zondag 17 maart 2019 om 18:24
Ik vrees het wel.
Vind ik leuk
B H +460
zondag 17 maart 2019 om 17:39
Mooi voetbal? Tegen Pec en vandaag gekeken?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 17:43
Snap je het niet? Als je niet mooi kan voetballen dan moet je lelijk kunnen winnen. Dat gebeurd te weinig bij Ajax en lijkt een kwaliteit bij PSV te zijn. Is dit genoeg uitleg of snap je het nog niet? Anders zal ik het in het Russisch aan je vertellen.
Vind ik leuk
Jandieze +1255
zondag 17 maart 2019 om 17:19
Wat een gelul. Als je succes van Ziyech afhankelijk is wordt je sowieso geen kampioen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:21
Hij is straks jarig laten we bij elkaar leggen , en dit tactisch wonderbrein een grasmaaier kopen , dan hebben we binnen de voetballerij nooit meer last van haar( hem)
Vind ik leuk
Champ +588
zondag 17 maart 2019 om 17:21
Ajax speelt Uefacup finale, speelt in de Championsleague de punten bij elkaar voor Nederland. PSV ligt er in de eerste ronde uit en gaat straks met de startpremie lopen die Ajax qua punten bij elkaar gevoetbald heeft, om er vervolgens weer in de eerste ronde uit te vliegen. Zou prettig zijn als de rest van de Nederlandse ploegen ook eens iets zouden doen in Europa, zoal AZ en Feyenoord die er op ontluisterende wijze uit vliegen. En dan maar zeiken omdat er een wedstrijdje verzet wordt vanwege de wedstrijd tegen Madrid. Nee, het hele Nederlanders voetbal moet Ajax op de knieeen bedanken, of denkt iemand dat AZ gewonnen zou hebben als Ajax hetzelfde aantal wedstrijden zou hebben gespeeld als de rest. Frustrerend.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:51]
Vind ik leuk
Kees Bman +5420
zondag 17 maart 2019 om 17:25
Volgend jaar staat Ajax met een b-team in de CL en dan zal PSV wel de eer hoog houden.
Vind ik leuk
Champ +588
zondag 17 maart 2019 om 17:44
Er is in elk geval geld voldoende (zelf verdient door Ajax), om geen B team op te hoeven stellen. Dus dat zal wel meevallen. Daarnaast heeft Ajax ook geen subsidie van de gemeente nodig om niet failliet te gaan zoals PSV.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
Kees Bman +5420
zondag 17 maart 2019 om 17:46
Overmars zal zijn goed gevulde zakken wel mee nemen naar Londen.
Vind ik leuk
Champ +588
zondag 17 maart 2019 om 17:52
Sterke argumentatie.
Vind ik leuk
SjeH +424
zondag 17 maart 2019 om 17:32
KNVB steunt Ajax door wedstrijden te verschuiven zodat ze Europees beter kunnen presteren.
PSV vroeg 2 jaar terug ook (tevergeefs)om verplaatsing zodat ze hun beter voor konden bereiden op het duel tegen Atletico.
Ook frustrerend als er met 2 maten wordt gemeten......
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:58
Ja Ajax heeft het goed gedaan en daar mogen met name PSV en Feyenoord dankbaar voor zijn. Voor de overige clubs is er toch nooit zekerheid dat ze Europees voetbal halen. Maar neem ook even mee dat er in het afgelopen decennium ook jaren zijn geweest dat PSV en AZ veel punten haalden en Ajax juist weinig punten. Voor de coëfficiënten lijst wordt er naar de afgelopen 5 jaar gekeken en de afgelopen 3 jaar heeft Ajax de meeste punten gehaald en de 2 jaar daarvoor PSV

We kunnen als Nederlandse clubs gewoon niet structureel concurreren met de Europese top en zelfs niet met de Europese sub top(heeft iets met geld te maken). Dat moeten we maar eens accepteren en dan tegelijk maar eens extra genieten van momenten zoals nu met Ajax.
Vind ik leuk
Nistel +3886
zondag 17 maart 2019 om 17:59
Ach kom, paar jaar geleden heeft PSV ook overwinterd in de CL. Punten die voor NL ook nog steeds meetellen. Doe nou niet alsof Ajax echt de enige is die ooit iets presteert in Europa.
Vind ik leuk
Champ +588
zondag 17 maart 2019 om 18:03
Tellen die punten nog steeds mee dan? En hoeveel? Alleen de groepsfase overleefd.
Vind ik leuk
Nistel +3886
zondag 17 maart 2019 om 18:08
18 punten, slechts 4 minder dan de EL finale van Ajax. En die tellen meen ik nog één jaar mee. Ter vergelijking: Ajax heeft er nu 21 behaald, mochten ze 2x van Juve verliezen zijn dat er maar 3 meer geworden dan PSV destijds. Zonder de punten van PSV was NL al veel verder op de landenlijst gekelderd. Het is echt niet alleen dankzij Ajax dat NL nog een beetje aanklampt.
Vind ik leuk
Champ +588
zondag 17 maart 2019 om 18:11
Met dank aan PSV voor de bijdrage van dit jaar.
Vind ik leuk
Nistel +3886
maandag 18 maart 2019 om 12:54
Ach, zo heeft Ajax net zo goed dramatische jaren gespeeld. Vorig jaar was het ook niks, zowel voorronde CL (Nice) als voorronde EL (Rosenborg) niet doorgekomen. En in 2016 was het ook weinig soeps in een EL poule met Fenerbahce, Celtic en Molde.

De jaren ervoor ontliepen PSV en Ajax elkaar doorgaans niet zoveel.

Voor PSV was er dit seizoen weinig eer te behalen. Zoals je kunt zien zitten de nrs 1 en 2 uit de poule nog steeds in de CL (beste 8). Dat was dus gewoon een loodzware poule, waar je van een NL club niet te veel hoeft te verwachten met veruit de kleinste begroting van de 4.
Vind ik leuk
Nistel +3886
maandag 18 maart 2019 om 12:57
Als je dan toch wilt wijzen, wijs dan naar vorig seizoen waar zowel PSV als Ajax er op beschamende manier tegen kleinere clubs uitgingen en dat jaar allebei geen Europees voetbal hebben gehaald.

Of naar al die andere Nederlandse clubs die er met hoge uitzondering al jaren niks meer van bakken en meer punten kosten (door de hogere deelfactor) dan dat ze opleveren.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:22
jammer dat ajax vorig jaar die miljoenen voor Dolberg is mis gelopen want nu is hij geen stuiver meer waard !
Vind ik leuk
Ove +4473
zondag 17 maart 2019 om 17:32
Niet mee eens ,daar krijgen ze nog wel 3 tientjes voor.
Vind ik leuk
Kees Bman +5420
zondag 17 maart 2019 om 17:48
Ove en ik zou ook proberen af tedingen voor een krat bier erbij (24flessen)
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:39
Daar hebben ze er in Rotterdam 9 van
Vind ik leuk
Sjaak Hoek +185
zondag 17 maart 2019 om 17:22
Als je kijkt naar de schema dan durf ik met 80% te zeggen dat Ajax 100% kampioen wordt
Dreun of geen dreun
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:23]
Vind ik leuk
Roel Boeli +497
zondag 17 maart 2019 om 17:23
Was was het ook alweer? It aint ver till it’s over, toch? 🤣😂🤣
Vind ik leuk
Sjaak Hoek +185
zondag 17 maart 2019 om 17:32
Precies, ze moeten niet zo zeiken
Vind ik leuk
Jandieze +1255
zondag 17 maart 2019 om 17:34
Dat roept jouw soort al een jaar of 4. En we weten allemaal hoe dat afliep.
Vind ik leuk
Sjaak Hoek +185
zondag 17 maart 2019 om 17:39
Mijn soort hahaha vertel eens maat wat is mijn soort?
Vind ik leuk
Jandieze +1255
zondag 17 maart 2019 om 17:44
Ik ben jouw maat niet. Gelukkig. Jouw soort is een tweederangs bevolkingsgroep. Herkenbaar aan een verknipt zelfbeeld en misplaatste arrogantie.
Vind ik leuk
Sjaak Hoek +185
zondag 17 maart 2019 om 17:47
Toe maar wat een dure woorden, gelukkig komen we uit dezelfde regio en hebben we een hekel aan dezelfde club die al 4 jaar geen. Prijs heeft gewonnen. Maar ik ben wel realistisch en zie in dat deze mannen een iets makkelijkere schema hebben dan de onze..

Gelukkig ben je mijn maat ook niet, je zal waarschijnlijk niet zo gezellig in de omgang zijn..
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:48]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:44
Omdat?
Vind ik leuk
Sjaak Hoek +185
zondag 17 maart 2019 om 17:49
Omdat psv een iets moeilijkere speelschema heeft, that's all
Vind ik leuk
Roel Boeli +497
zondag 17 maart 2019 om 17:23
Wat een heerlijke voetbalmiddag. Beetje vreemd dat men in Adam zegt afhankelijk te zijn van noodaankoop Ziyech. Gekocht na een 1-2 nederlaag tegen willem2 thuis. Wie zouden ze kopen nadat Willem2 de beker wint?
Vind ik leuk
Nielsk +2376
zondag 17 maart 2019 om 17:23
Terecht verloren, titel uit zicht
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 17:25
Dom gelul. Over 2 weken kan het zomaar weer 2 punten zijn.
Vind ik leuk
pinkelman +4482
zondag 17 maart 2019 om 17:24
Tja, AZ is geen Real. Daar had ik de kazen ook wel tegen zien stunten gezien men daar wel erg in een vormcrisis zit. Nu trof ajax gewoon een goede tegenstander die vanaf de winterstop weer in erg goede doen is
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:25]
Vind ik leuk
SB +388
zondag 17 maart 2019 om 17:24
Als psv fan ben ik blij met de resultaten, maar het is nog lang niet gespeelt. Wint ajax van psv, dan is het weer maar 2 punten met nog moeilijke wedstrijden voor beiden. Laten we eerst maar genieten van oranje
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:25
5 punten is niet onoverbrugbaar, maar PSV lijkt wel de mazzel aan zijn kont te hebben hangen. En dan wordt het toch lastig...
Vind ik leuk
pinkelman +4482
zondag 17 maart 2019 om 17:26
Zie jij dit psv tegen AZ winnen in Alkmaar!?
Blijft gewoon spannend voor plek 1 en plek 3.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:27]
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 17:36
Psv heeft best wel veel effectieve spelers die een doelpunt kunnen maken.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:41
Laatste speeldag, kan dan al best beslist zijn!
Vind ik leuk
Gyrosregime +2767
zondag 17 maart 2019 om 17:27
Hij heeft een heel andere wedstrijd gezien.. Ajax heeft nooit controle op deze wedstrijd gehad.. AZ begon goed en tuurlijk werkt het niet mee dat Ziyech uitviel maar ik durf niet te zeggen dat dit de wedstrijd heeft beïnvloed.. daarnaast is ten Hag verantwoordelijk voor de wissels en stuurt hij een Dolberg die ver uit vorm is en ene Lang die bij Groningen nog op de bank zou zitten in het veld..
Vind ik leuk
Jandieze +1255
zondag 17 maart 2019 om 17:45
Als je die Lang zit heb je geen andere Ajacieden nodig om te begrijpen waarom er zoveel homo’s voor Ajax zijn
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 17:29
@Tenhag out
Neem aub ontslag
En neem je diva’s mee.
Slechte instelling hoor
Maar in de cl rennen ze de longen uit hun lijf om maar verkocht te worden.prutsers
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:29
Moet wel zeggen dat ik het raar vind dat hij Schone eruit haalde want die is balvaster dan van de beek.

Dolberg moeten we ook maar een vraagteken bij neer zetten want wat hij laat zien is gewoon niet goed
Vind ik leuk
Nielsk +2376
zondag 17 maart 2019 om 17:53
Dat laatste roep ik al tijden maar elke Ajacied ziet nog steeds de Dolberg van voor zijn blessure... die is daar geen schim meer van...
Vind ik leuk
Garnaal +562
zondag 17 maart 2019 om 17:30
Jongens geen paniek. Ten Hag zal vast wel wat half verstaanbare, hees klinkende oude voetbalgezegdes uit de hoge hoed toveren.
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
zondag 17 maart 2019 om 17:32
Wat kan die vent lullen. AJAX had juist het eerste half uur geen ene reet te vertellen. Soms ben je gewoon overklast...dat gebeurt niet vaak, maar vandaag wel. Zeg dat dan in plaats van dat domme gezwets van Ten Hag. Daarin laat hij toch altijd zien dat hij qua persoon en voorkomen absoluut AJAX onwaardig is.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 17:57
Dat zijn toch allemaal trainerspraatjes. Net zoals Van Bommel zegt dat ze nu beter voetballen dan voor de winter.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:33
zo zie je maar hoe belangrijk ziyech is ...
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
zondag 17 maart 2019 om 18:28
Ziyech zie je ook heel vaak niet. Als je hem ziet is hij natuurlijk vaak weergaloos.
Vind ik leuk
RR12 +810
zondag 17 maart 2019 om 17:34
Einde hype?
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 17:38
Is nu een probleem van Barca...
80 miljoen is al gestort👍
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
zondag 17 maart 2019 om 17:34
Nagenoeg 1 jaar geleden werd Erik trainer van Ajax ook met 5 punten achterstand...


Vind ik leuk
Ray01 +171
zondag 17 maart 2019 om 17:34
Wat een dagkoersen de uitslag op zulke stellingen..??!! Als je vertrouwen hebt in PSV straal dat ook uit al zit het tegen, als je vertrouwen hebt in Ajax, ook hier geldt straal dat dan ook uit als een wedstrijd tegen zit..
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:35]
Vind ik leuk
harrie v. +750
zondag 17 maart 2019 om 17:37
huilen, huilen , huilen hahaha weer geen titel!
En kom niet met psv aan want ik ben niet voor psv. Maar heel NL haat Ajax,
Vind ik leuk
karnisse +603
zondag 17 maart 2019 om 17:49
Kan nog van alles gebeuren
Vind ik leuk
peewee +337
zondag 17 maart 2019 om 18:19
haaaaaahahahahahahahahahahahaha hoor jezelf eens zielig figuur haaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
harrie v. +750
zondag 17 maart 2019 om 18:27
hahaha lekker !! Helemaal niks jonge,
Vind ik leuk
B H +460
zondag 17 maart 2019 om 17:37
Vanaf min 1 speelde Az met Ajax
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27484
zondag 17 maart 2019 om 17:39
AZ was op alle fronten beter en verdiende de overwinning.

Tegen PSV moeten we weer terug in de titelrace zien te komen.

Als PSV zo blijft spelen gaa ze ook geheid nog punten verliezen.

Belangrijker is echter dat Ajax zich eerst herpakt tegen PSV.
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
zondag 17 maart 2019 om 19:17
@ Meneer Mino,

Hoe goed vvv ook was vandaag, je weet dat er vele PSV-ers zijn die het individueel kunnen kantelen.
Ook blijft PSV er vaak in geloven ook al is het minuut 80 of meer.

Ajax mist gewoon een goede spits, leuk die Klaas jan en zijn openlijk gezever over PSV en zijn ervaringen daar maat dezelfde Klaas jan is nog geen NL kampioen geworden en dat zegt toch ook iets over zijn kwaliteiten.

Ajax mist een echte spits, Dolberg is zijn blessure niet meer te boven gekomen en Klaas Jan, ik herhaal het maar, heeft eigenlijk niks waar hij ontzettend goed in is. Ja ellebogen geven maar ik weet dat is flauw.

Luuk is geen Ronaldo echter heeft oa zijn koppend vermogen dat ik denk in de top 3 van Europa zal zitten.

Ik adviseer Ajax om een spits te kopen, liefst niet als PSV fan, maar vandaag bleek weer eens dat de geprezen Klaasjan en Dolberg Ajax geen meerwaarde geven.

Dat moeten ze zelf toch ook voelen, 2 spitsen van beroep en wie staat er in de spits Tadic...

Wellicht ook een fout van Ten Hag om in het begin niet 1 speler de 100% voorkeur te geven, veel wisselingen voorin vind ik, wellicht soms nodig maar in tegenstelling tot andere clubs wel veel.

Ondanks vandaag, het is nog niet gespeeld, na 7 april durf ik wel te zeggen wie het gaat worden.

Wat vindt u van de spitspositie?
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:21]
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:40
Met een grote schoonmaak zou hier niet veel mensen overblijven die voor Ajax,PSV,Vitesse of NEC zijn. Zou voor ons, de overigen, wel een verademing zijn. Al zou VP dan wel een beetje aandacht moeten besteden aan andere clubs ook. Zal het nog een keer zeggen, jullie ezels van de 4 eerder genoemde clubs verzieken het hier voor iedereen dus graag oprotten !
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 17:42
€480.000.800 op de bank. Zijn ze toch nog ergens het beste in. 😶😶
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:42
Kijk m zitten daar rechts
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:43
Opdonderen die trainer
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:44
Feyenoord verloor van Feyenoord? Misschien wel een beetje maar de tegenstander heette toch echt Willem II
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:44
Erik JE ten Hag
Vind ik leuk
Dorzon +4825
zondag 17 maart 2019 om 17:45
It aint over till its over
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 17:46
Een dreun als je al voorbereid ben dat je ook dit jaar geen Titel pakt.
Dan is de klap niet zo groot.

Vind ik leuk
Patje41 +1225
zondag 17 maart 2019 om 17:48
Kunnen zich niet motiveren.... speelde lamlendig en gemakzuchtig.... dat zijn de juiste woorden en niet anders
Vind ik leuk
ajaksiet +1357
zondag 17 maart 2019 om 17:52
SLORDIG??????? Het was gewoon SLECHT!!!! Verantwoording nemen Trainertje!
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 17:56
Slordig is een eufemisme voor die bagger, Onana, de Ligt en Nico en Tadic anders was het leed niet te overzien geweest.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 22:08]
Vind ik leuk
hoebie60 +223
zondag 17 maart 2019 om 22:05
Tadic is in de competitie ook een drama, ik stoor me aan de jong van psv, maar Tadic gaat er overheen wat een drama Queen is hij,
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:58
En terecht zo slap
Vind ik leuk
S41 +97
zondag 17 maart 2019 om 17:58
Jordaan ik sluit mij volledig aan bij je verhaal. Veel zijn hypocriet. Eerst polonaise lopen en nu kan ajax er geen klote van. Waan van de dag
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 18:05
Toch had Ajax Az niet afgestraft en dan ben je als supporter telleurgesteld...
Vind ik leuk
Nosje +1614
zondag 17 maart 2019 om 18:03
“Sta je hoger op het veld”, dat is nog eens trainers taal.......
Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 17 maart 2019 om 18:04
KNVB bedankt voor het verplaatsen van Ajax - PEC Zwolle!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:06
Te veel wedstrijden in 95 96 hoorde je daar niemand over incl goed voetbal en winnen ook 71 72 73 maar vandaag de dag is hoge pieke diepe dalen maar 18 tot 21 jaar en ze denk en dat ze het al hebben uitgevonden ook win he van PSV dan nog moet je de rest maar weer zien te winnen en met deze mentaliteit is zelfs w2 straks nog een hele kluif
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:13
Zie je psv is veel beter in de eredivisie
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Succes in de CL, Erik.
Vind ik leuk
peewee +337
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Tja Nederland wordt in Europa straks vertegenwoordigd door de SCHLEMIELE KAMPIOEN ............
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:15
Gefeliciteerd PSV met het kampioenschap. Ik zie dit matig Ajax thuis niet winnen van een ook matig PSV dus blijft de achterstand 5 punten. Over heel het seizoen verdiend anders stonden ze niet bovenaan. Ajax moet zich schamen dat ze het weer laten liggen in deze Mickey mouse competitie
Vind ik leuk
peewee +337
zondag 17 maart 2019 om 18:25
Poll: Uiteraard wordt Ajax kampioen (staat internationaal ook het hoogst aangeschreven) de competitie is nog lang niet gespeeld en het spel dat PSV vertoond ondanks het feit dat ze zich 100% op de eredivisie kunnen richten is zeer bedroevend, dus geniet nog maar even, we laten jullie in de waan !!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:05
Bravo ik ben trots op je Peewee je houd het vertrouwen in Ajax. Maar ik hoop dat ze alsnog kampioen worden natuurlijk maar wordt met de week moeilijker zeker als ze zo de uitwedstrijden ingaan😏
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:32
Ja ten Hag... Met je miljoenen elftal alleen de beker winnen..
Vind ik leuk
Mari +13665
zondag 17 maart 2019 om 18:39
Zo simpel is het. Vervelend meer niet
Zowel Ajax alsook PSV zijn een stuk minder na de winterstop en zullen nog punten verspelen.
Waarom hebben we eigenlijk nog een winterstop? Vroeger was het vanwege de sneeuw en ijs.
Nu hebben we kunstgras en amper sneeuw en ijs.
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 17 maart 2019 om 18:46
Een dreun? Deze zag je van mijlenver aankomen. Maar gefeliciteerd hoor ajax supporters de punten waren voor de wedstrijd al binnen. Nog van PSV winnen en jullie staan bovenaan.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:42
Dag kampioenschap
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 20:15
Aiaks - PSV 2-2
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 20:21
Gruun -Aiaks 3-1
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:52
Is toch logisch spelen tegen Real en Juve is toch veel mooier, kan me best voorstellen dat spelers van ajax moeilijk te motiveren zijn voor az en tja dan kan zelfs Zeist en de var ajax niet helpen.

Over 14 dagen gewoon winnen van PSV en ajax wordt alsnog kampioen

Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:03
kop op eric je doet nog mee hoewel psv nu de beste papieren heeft speel je nog steeds cl en beker en kampioenschap is nog niet verloren
Vind ik leuk
Machtman +22
zondag 17 maart 2019 om 21:17
Ajax is TE WISSELVALLIG. EN DE LICHIES LOPEN STRAK DOOR VAN GELUK ONDER DE TREIN.
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 21:26
Ik vind het een prachtige uitspraak maar wat bedoel je hiermee?🤔🤔🤔🤔
Vind ik leuk
Caniggia +1276
zondag 17 maart 2019 om 21:19
Terecht verloren als je zo voetbalt verdien je het niet om te winnen.A;hoewel ook Psv zeer slecht speelde en de overwinning dan wel weer steelt.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:46
Ajax is vermoeid en dat is niet gek na hun programma en de energie die erin is gaan zitten. Hoe wel de wedstrijd tegen PSV op zich zelf staat denk ik dat PSV toch minimaal een resultaat (gelijkspel) weg haalt uit de Arena. Voor mij is de sterke kant van PSV (Angelino, Bergwijn) te sterk voor de - verdedigend - zwakkere kant van Ajax (Ziyech, Mazraoui).
Als PSV een gelijkspel haalt is de competitive voor 90% gespeeld. Als PSV wint dan is de schaal voor 100% (weer) voor Eindhoven. Dit weet van Bommel natuurlijk ook.
Vind ik leuk
hoebie60 +223
zondag 17 maart 2019 om 21:57
De wissel die ten hag doet met dolberg gooi je tactisch alles om, tegen Zwolle was dolberg al een drama, dus de wissel die hij doet is o zo slecht en dat bepaald hij, ik ben geen fan van zijn vriend maar , als hij hem brengt hoeft hij niets om tezetten, zo lult het woensdag ook dus er is geen touw aan vast te knopen, jammer maar de groep bepaald en eric staat daar niet boven jammer maar het is zo
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:14
Blind is de zwakke plek. Hij kan niet verdedigen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws