Buijs roept team tot de orde na massale ruzie: 'Twee, drie compleet doorgedraaid'

Buijs roept team tot de orde na massale ruzie: 'Twee, drie compleet doorgedraaid'

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 17:32zo 17-03-2019 om 17:32

Laatste update: zondag 17 maart 2019 om 20:19zo 17-03-2019 om 20:19

Het was een opvallend moment tijdens de slotfase van FC Groningen-ADO Den Haag: het opstootje vlak voor rust, waarbij vrijwel alle aanwezige spelers bij betrokken waren. FC Groningen-trainer Danny Buijs moest tussenbeide komen.

De trainer betrad daarbij het veld, maar werd niet naar de tribune gestuurd door arbiter Dennis Higler. "Ik zei al tegen hem: ik ga er maar met één intentie ernaartoe, om de boel te sussen en mensen uit elkaar te halen", liet Buijs na afloop weten aan FOX Sports. "Ik denk dat niemand erop zit te wachten als je twee, drie rode kaarten krijgt. Wij niet, ADO niet en de scheidsrechter niet."

Buijs werd nog in zijn knieholte geschopt door ADO-aanvaller Sheraldo Becker. "Ja, die voelde ik goed. Volgens mij heb je dan ook een tabletje nodig, als je dat doet...", liet hij weten tijdens het terugkijken van de beelden. "Er waren er twee of drie compleet doorgedraaid."

Tijdens de rust sprak Buijs zijn spelers bestraffend toe in de kleedkamer. "Ik ben niet blij met het gedrag van mijn spelers op zo'n moment. Voor hetzelfde geld stuurt de scheidsrechter er twee of drie uit. En dan moet je een paar weken op de tribune gaan zitten, terwijl dat nergens voor nodig is. El Khayati maakte een overtreding: nou, prima. De scheidsrechter fluit ervoor en klaar."

Lees ook: FC Groningen vervolgt indrukwekkende wederopstanding: Immers de 'matchwinner'

Plaats een reactie

Pec010 +2806
zondag 17 maart 2019 om 17:37
Gelukkig was Buijs zelf nooit bij een opstootje betrokken...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:38
Dus, moet die dan maar niet ingrijpen?
Vind ik leuk
Pec010 +2806
zondag 17 maart 2019 om 17:40
Ja zeker wel, klasse dat hij dat doet. Hij zegt alleen dat hij er niks van snapt die opstootjes en dat vind ik raar.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:46
Eens!
Vind ik leuk
Max Delius +2760
zondag 17 maart 2019 om 17:53
Dan heb je niet het hele interview met hem gezien onder bovenstaande link naar Fox.
Vind ik leuk
FCG1971 +5060
zondag 17 maart 2019 om 19:23
Dat zegt hij helemaal niet.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:39
Idd, niet te zuinig! Betekent uiteraard niet dat hij niet zou mogen ingrijpen, iets wat psvfan boven mij al zei.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:40]
Vind ik leuk
Martinus69 +6348
zondag 17 maart 2019 om 17:47
Zo, die zat altijd op het randje te spelen.
Vind ik leuk
Degier +2054
zondag 17 maart 2019 om 20:32
Zitvoetbal?
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 18:28
Die wedstrijd in een wedstrijd tussen Buijs en Davids is legendarisch.
Vind ik leuk
mcmodd +28823
maandag 18 maart 2019 om 15:48
Pec010, Buijs heeft nu andere verantwoordelijkheden dan toen hij nog speler was. Je kunt toch niet van iedere exspeler die nu trainer is verlangen dat hij zijn huidige verantwoordelijkheden als trainer moet verwaarlozen? Wordt volwassen man, dat kan je een eind vooruit helpen in het leven.
Vind ik leuk
RodeKaart +608
maandag 18 maart 2019 om 16:34
Kayati en zeefuik hadden beter beide rood moeten krijgen.
Vind ik leuk
barry m +607
zondag 17 maart 2019 om 17:37
is ook
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:38
Die Becker zou alsnog een schorsing moeten krijgen. Wat een hersenloze gasten lopen er rond!
Vind ik leuk
komoanFC +3114
zondag 17 maart 2019 om 17:44
Ik denk dat de VAR een half uur nodig had gehad om de hele kluwen te ontleden.
Die hele VAR begrijp ik geen reet meer van, volgens mij mogen gele kaarten niet beoordeeld worden.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:40
Zo'n tablet krijgt je tegenwoordig al als je een nieuwe energierekening opent bij Essent, geloof niet dat voetballer daar van onder de indruk zijn.
Vind ik leuk
joey66 +62
zondag 17 maart 2019 om 17:43
Higler loste dat goed op. Vaak zie je de scheidsrechter ook het hoofd verliezen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 17:47
Voor mijn doen had hij geen grip op de wedstrijd.
Vind ik leuk
joey66 +62
zondag 17 maart 2019 om 18:22
Klopt, voor de rest floot hij zeer warrig. Moet het nog op de buis terugzien. Kon het moeilijk beoordelen in het stadion.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 18:26
Heb me groen en geel zitten ergeren aan die Higler.
Vind ik leuk
FCG1971 +5060
zondag 17 maart 2019 om 19:28
That makes 2 of us. En als supporters van beide clubs zich ergeren aan de scheids dan was hij duidelijk dramatisch
Vind ik leuk
FCG1971 +5060
zondag 17 maart 2019 om 19:27
Die man had de hele wedstrijd geen grip. Floot werkelijk dramatisch
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 17:47
Ach, irritaties. Kan gebeuren, niet netjes van Nasser, past niet bij 'm. Maar ook niet netjes van Zeefuik om te duwen. Lekker belangrijk verder.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:01
Juist daarom vind ik het goed van Danny B. Klasse gedaan coach
Vind ik leuk
Mazraoui +3937
zondag 17 maart 2019 om 18:03
Sinds wanneer grijpt de VAR niet in als de coach van de tegenpartij getrapt wordt. Lijkt me toch maar 1 kaart mogelijk
Vind ik leuk
Koekie1970 +1920
zondag 17 maart 2019 om 18:26
Het was een opvallend moment tijdens de slotfase van FC Groningen-ADO Den Haag: het opstootje vlak voor rust.

Was het nou vlak voor tijd of vlak voor de rust????
Vind ik leuk
FCG1971 +5060
zondag 17 maart 2019 om 19:31
Vlak voor rust
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:58
Vlak voor tijd om te rusten 🤦🏾‍♂️🤣😅
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:08
El Khayati had rood moeten hebben, loopt uit frustratie van balverlies een beetje na te trappen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:31
Volgens mij zie je het niet goed denk ik El Khayati heeft terecht geel gekregen wat zeefuik heeft gedaan is normaal ROOD maarja onze beste vriend heeft lekker weer gefloten dus de wedstrijd zag er dramatisch uit er word tijd dat DH geef de jeugd de kans geeft en dat Fons inziet dat er bepaalde spelers niet goed hun huiswerk doen.

COME ONE THE HAGUE💚💛
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 10:33]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:10
Wat een lulverhaal, natrappen is rood.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:42
Waar heb jij het over heb je de verkeerde bril op ofso voetbal is niet weggelegd voor jou metje natrappen er is een grote verschil trap geven en na trappen blijkbaar kijk je niet goed naar de beelden terug. Of je kan het niet hebben dat de scheids goed heeft gehandeld met de juiste kaart.

COME ONE THE HAGUE💚💛
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 16:13]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:48
Zielig en zwak verhaal. Balverlies waarop hij na trapt is gewoon rood, dat jij dit niet wil in zien ach ja het zei zo.....een beetje Beugelsdijk reactie waar je niets mee kunt.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1920
maandag 18 maart 2019 om 15:47
Hij trapt nog 1x dan. Maar ook dan is het rood.
Vind ik leuk
michelhx +4773
maandag 18 maart 2019 om 16:21
Zeefuik had ook wel rood verdiend, in mijn ogen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws