De Ligt steekt hand in eigen boezem: 'Hebben we in de kleedkamer al gezegd'

De Ligt steekt hand in eigen boezem: 'Hebben we in de kleedkamer al gezegd'

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 18:06zo 17-03-2019 om 18:06

Laatste update: zondag 17 maart 2019 om 18:16zo 17-03-2019 om 18:16

Anderhalve week nadat Ajax Real Madrid voetballes gaf in eigen huis, werden de Amsterdammers in Alkmaar overklast door AZ. Aanvoerder Matthijs de Ligt verscheen voor de VoetbalPrimeur-microfoon en zocht naar verklaringen.

Bennett van Fessem
ALKMAAR

Volgens De Ligt heeft Ajax de nederlaag aan zichzelf te wijten. "We haalden niet ons gebruikelijke niveau, in de zin van passing en druk zetten als we de bal verloren. Dat deed AZ veel beter", concludeerde de aanvoerder in gesprek met VoetbalPrimeur. "Als zij de bal verloren, doken ze er meteen bovenop. Normaal kunnen wij ons daar onderuit voetballen. Maar omdat we zo slordig waren, kregen ze energie en bleven ze maar gaan." AZ bestreed Ajax met dezelfde wapens als waarmee de Amsterdammers Real Madrid het leven zuur maakte. "Dat klopt. En daarom verlies je hier."

Na de interlandperiode wacht direct een cruciale wedstrijd. Koploper PSV komt op zondag 31 maart naar de Johan Cruijff Arena. "We hebben in de kleedkamer al tegen elkaar gezegd: dit was de kans om bij PSV te blijven, maar nu sta je vijf punten achter. Of we de koppen bij elkaar gaan steken? Als we weer terug zijn van het Nederlands elftal, zullen we zeker bij elkaar gaan zitten."

Lees ook: 'Als je de titel wil, mag je geen offdays hebben. Maar dit was er een'

Bekijk hieronder het volledige interview met De Ligt:

Poll

Heeft Ajax de titel definitief verspeeld?

(6716 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +39380
zondag 17 maart 2019 om 18:07
Ondanks een dure nederlaag is het nog niet gespeeld al denken sommigen van wel. Ajax - PSV wanneer Ajax die wedstrijd wint is alles weer mogelijk :)

Ik ben er vandoor ! Nu eerst lekker uit eten bij de Argentijn :)

Het is en blijft maar een spelletje, al vergeten veel dat, die leven meer voor het voetbal dan dat ze genieten van familie, de kinderen en vrienden :)

Eetsmakelijk allemaal ☺☺
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:09]
Vind ik leuk
Baksteen95 +449
zondag 17 maart 2019 om 18:10
Het is wel gespeeld. PSV speelt verschrikkelijk slecht maar wint telkens hun wedstrijden, Ajax had met deze selectie kampioen moeten worden, telkens op de beslissende momenten verzaken ze. Het is schandalig, al jaren worden we als supporters voor de gek gehouden. Die praatjes elke keer voor de wedstrijden, maar als het erop aankomt spelen ze als natte kranten. Ongelooflijk dat dit matige psv kampioen van Nederland gaat worden maar ja, totaal aan onszelf te danken
Vind ik leuk
Eimersweide +9658
zondag 17 maart 2019 om 18:15
Ik bel Ramen Ruudje morgen hoor. Nu geen zin in. Die kruidenkaas is bijna op. Jammer. Groot, groter, grootst. Een kus op het dak, heel graag Madeleine. Koop nederlandse waar, dan helpen wij elkaar.
Vind ik leuk
Boerrigter +708
zondag 17 maart 2019 om 18:17
Pieter baantje dan maar?
Vind ik leuk
Eimersweide +9658
zondag 17 maart 2019 om 18:19
Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan.
Vind ik leuk
Blindsy +20707
zondag 17 maart 2019 om 20:17
... heeft de kraan open laten staan...
Vind ik leuk
Rodapaus +6217
zondag 17 maart 2019 om 22:10
Ramen is toch Japans?🙄
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:16
Niet zo negatief we staan gewoon bij de beste 8 van Europa! Mensen zeiden na Heerenveen, Feyenoord en al helemaal na Heracles dat het gespeeld was, maar PSV gaat ook nog veel punten laten liggen. 31-3 gaat belangrijk worden. Als we dan niet winnen is het wss wel klaar.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:22
Het is al klaar
Geen mentaliteit
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:39
Ik word echt moe van mensen zoals jij. Die eerst schreeuwen dat we de beste van de wereld zijn en de triple gaan winnen en nu ineens kunnen ze er niks meer van. Gewoon een collectieve off-day.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:44
Kijk verliezen kan altijd. Het gaat mij om de manier waarop.
In de cl longen uit je lijf lopen en in de ed diva gedrag
Je weet dat de volgende wedstrijd tegen PSV is kon je koploper worden.
Ik ben al 25 jaar Ajax fan dit doet gewoon pijn snap je
Ajax voor altijd maar ik kan hier niet tegen jaar in dezelfde verhaal
Vind ik leuk
1904088 +985
zondag 17 maart 2019 om 18:55
Stel je toch niet zo aan man. Het is een spelletje waarbij je kunt winnen en verliezen. Ik zal je vast verklappen er zijn veel ergere dingen in het leven.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:58
Ja snap ik. Maar ik kijk een wedstrijd. Maar sommige vinden het goed zo
Ik verlang naar beter en beter en beter
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 18:57
Het zijn de onnavolgbare wetten van de sport, die het zo mooi maken.

Nu zitten we aan de verkeerde kant en soms aan de goede.

Niet zo negatief, man. Is elke dag bij jou de beste dan?
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Nee
Snap ik
Maar mag ik niet even balen van de nederlaag.
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 19:00
Jazeker.

Doe ik ook.

Maar maak geen verwijten joh. Onze spelers wilden echt wel.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:06
Ja, maar je zegt nu is het klaar... Niet een beetje vroeg met maar 5 punten achterstand? Thuis tegen PSV moet er gewonnen worden. Ik zie het zomaar op de laatste dag beslist worden als Ajax tegen Utrecht speelt en PSV tegen AZ.
Vind ik leuk
Onderkan +265
maandag 18 maart 2019 om 08:18
En ze allebei verliezen:):):)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:04
Maar je kan best een keer uit tegen AZ verliezen. Ja tegen Heracles en Feyenoord waren dramatische uitslagen en ontbrak mentaliteit, maar nu was het voetballen moeilijk, omdat AZ verschrikkelijk goed spelen en iedereen bij Ajax een slechte dag had. Kan gebeuren gewoon met volle vertrouwen maar PSV! Dan is er nog van alles mogelijk!
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
zondag 17 maart 2019 om 19:17
Diva gedrag is niet altijd te voorkomen.
De psychologie van de mens is helaas ondoorgrondelijk.
De spelers hebben zeker niet bewust gefaald tegen AZ.
Na zo’n wedstrijd tegen Real kan het gevoel ontstaan zijn dat je iedereen de baas kunt zijn. Dat zijn dan helaas de negatieve ontwikkelingen die zij ontstaan nadat Real verslagen werd.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:45
Emotie
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:11
Supporter ben je in goede en slechte tijden, ook al duren die slechte tijden voor jou te lang.

Ik vind trouwens je emotie wel begrijpelijk, met deze selectie hoor je als coach AJAX het kampioenschap te bezorgen
Kop op, je weet maar nooit
Vind ik leuk
Roffel1998 +3651
zondag 17 maart 2019 om 18:52
Zeggen dat het al klaar is voordat t echt klaar is, dat is geen mentaliteit.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:56
Klopt ook.
Maar je mag even balen toch ofniet dan.
Kan wel vrolijk gaan doen maar heb gewoon de tering in
Vind ik leuk
Roffel1998 +3651
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Hopen dat AZ het ook tegen PSV kan de laatste speelronde. Zou heerlijk zijn om op die manier kampioen te worden.

Helaas kunnen we nu alleen maar onze eigen wedstrijden winnen en hopen dat PSV toch nog een keer punten verspeelt.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:50
Iedere keer bla, bla dat het "de volgende keer wel lukt". Nou... Ajax heeft de kans op plek #1 al meerdere keren laten liggen en had het met winst op AZ in eigen hand kunnen hebben. Ook al wint Ajax van PSV, dan staan weer die 2 punten achterstand op de ranglijst waar we al weken tegenaan kijken. Natuurlijk is niets gespeeld, maar ik heb er geen vertrouwen in. Veel spelers spelen hun laatste seizoen voor Ajax en zijn kennelijk niet hongerig. Treurige conclusie als voetballen het enige is dat je in je luxe leventje hoeft te doen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:51]
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 17 maart 2019 om 20:08
Dsnk je voor de felicitatie nog.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:41
Graag gedaan en die felicitaties zijn ook meer dan verdiend! AZ speelde erg goed! Spelen al jaren erg aantrekkelijk voetbal en telkens komen er weer hele leuke talenten uit de jeugd!
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 18:47
Denk dat je gelijk hebt. Zie Ajax niet meer over PSV heen gaan in de resterende wedstrijden. Moet het ook nog maar zien of Ajax in die onderlinge ontmoeting over 2 weken wel in staat is te winnen van PSV. Heb daar best wel een beetje een hard hoofd in.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:55
Heb ze anders veel punten zien verspelen de laatste tijd..
Vind ik leuk
Ik zlatan +504
zondag 17 maart 2019 om 23:55
Een beetje meer respect naar PSV is ook op zijn plaats. Hoe ze met zulke beperkte financiële middelen toch weer stevig bovenaan staan is heel knap als je de selectie van Ajax en PSV bekijkt. Ik vind het dan ook niet geheel te danken aan Ajax dat ze achter staan. De eerste seizoenshelft alles gewonnen behalve Feyenoord uit Is gewoon super knap. Normaalgesproken zou Ajax ook bovenaan moeten staan als je kijkt naar het aantal punten dat ze al hebben gehaald, maar PSV doet dat dan toch gewoon beter?
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 23:57]
Vind ik leuk
Ik zlatan +504
zondag 17 maart 2019 om 23:58
Een beetje meer respect naar PSV is ook op zijn plaats. Hoe ze met zulke beperkte financiële middelen toch weer stevig bovenaan staan is heel knap als je de selectie van Ajax en PSV bekijkt. Ik vind het dan ook niet geheel te danken aan Ajax dat ze achter staan. De eerste seizoenshelft alles gewonnen behalve Feyenoord uit zou je ze de credits voor kunnen geven. Normaalgesproken zou Ajax ook bovenaan moeten staan als je kijkt naar het aantal punten dat ze al hebben gehaald, maar PSV doet dat dan toch gewoon beter?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:10
Natuurlijk is het nog niet gespeeld, maar jij bent wel erg vrolijk.
Vind ik leuk
Niels92 +39380
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Even dan nog snel een reactie voor wij gaan eten.

Vrolijk ben ik altijd, ik heb een prachtig gezinnetje, ben gezond en geniet elke dag van het leven.

Mìjn leven stopt niet bij een nederlaag, daar ben ik te gelukkig voor :)
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:23
Zelfde instelling als de diva’s op het veld
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 05:51
Je vergeet dat Niels er niet voor betaald krijgt om te voetballen. Slechte vergelijking dus.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:10
Ach Ajax heeft het alweer verspeeld
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 18:11
👍 Veel plezier.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:12]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:11
Wie gaat er voor je koken Niels ??
Tagliafico of Magellan .
Vind ik leuk
jari11 +5760
zondag 17 maart 2019 om 18:18
Snap echt niet hoe je zo positief kan blijven, steeds als je denk dat we het op de rit hebben gaat het weer fout. Geen inzet en oplossingen. Hoop heel erg dat je optimise beloont wordt. Eetse!
Vind ik leuk
Red de Kuip +2717
zondag 17 maart 2019 om 18:21
Eetse Niels.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
zondag 17 maart 2019 om 18:31
Voetbal is een religie, de belangrijkste bijzaak in het leven, Niels. Vele genieten met familie samen van het voetbal. Je kan niet de hele dag met familie bezig zijn. Eet smakelijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:32]
Vind ik leuk
Fc hamkel +1618
zondag 17 maart 2019 om 18:50
Nou nielsje ik wens jou ook een fijne tijd vanavond bij de Argentijn maar vergeet niet dat we je er ook vaak op betrapt hebben dat je behoorlijk wat praatjes hebt gehad over psv enz maar voor nu ontspan en geniet er van!
Vind ik leuk
Dharmpie +1154
zondag 17 maart 2019 om 19:12
Het is niet gespeeld, de klus is wel enorm moeilijk geworde,
PSV moet niet tegen Ajax, jullie wel. Ook al wint Ajax van PSV, dan wil dat nog steeds niet zeggen dat Ajax daardoor kampioen wordt. Geniet van je familie, dat doen velen inderdaad te weinig. Ik ben er wel van overtuigd dat dit genieten helaas niet voor iedereen is weggelegd. Omstandigheden zijn niet altijd zo dat iedereen deze “luxe” heeft.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:59
Jij ook en veilig thuis
Vind ik leuk
AZVork +3116
zondag 17 maart 2019 om 20:08
Inderdaad het is maar een spel. Thanks voor de felicitatie.
Vind ik leuk
Ari as +446
zondag 17 maart 2019 om 20:17
Successupportertje dus.
Vind ik leuk
Niels92 +39380
zondag 17 maart 2019 om 21:12
Succes supporter omdat ik niet ga treuren haha, gekker dan jij worden ze zelden gemaakt :)
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 20:49
Eetsmakelijk en succes tegen Juventus.
Vind ik leuk
Benniewies +6139
zondag 17 maart 2019 om 18:08
Dit is best heerlijk.
We gaan Feyenoord inhalen.

Als Ajax weet je dat PSV heeft gewonnen en dan zo'n pot op de mat leggen.... Hihihi
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:09]
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 20:55
Feyenoord blijft 3e. AZ moet nog tegen PSV en Feyenoord, die gaan ze verliezen. Die goal van Til vandaag was een goede goal, maar een lucky.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:10
Hier is maar een verantwoordelijk voor en dat is ons tactisch wonderbrein
Vind ik leuk
Hans van Hit +1064
zondag 17 maart 2019 om 18:12
Als 8 spelers compleet door de mand vallen kan je de coach de schuld niet geven
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:18
Tuurlijk wel een trainer is er voor om de spelers op scherp te zetten tactiek bepalen , het zien en ingrijpen , hij hoeft ze niette leren voetballen zoals bij de fjes
Vind ik leuk
Donnygo +6089
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Je bedoel dus dat wonderbrein die ook zorgde dat Real met 1-4 verloor.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:16
Juve lacht zich kapot man
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:20
Dwaas , daar zorgde hij echt niet voor , alleen toen hoefde hij zijn taak niet te doen , en dat is motiveren en op scherp zetten , dat gaat dan vanzelf
Vind ik leuk
Donnygo +6089
zondag 17 maart 2019 om 18:29
O het werkt Zo in dat brein van jouw. Goed is het de spelers slecht is hij. Lekker lachwekkende manier van denken, hij doet het nooit goed dus.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:35
Nee tuurlijk niet hij is hiervoor verantwoordelijk
Vind ik leuk
Donnygo +6089
zondag 17 maart 2019 om 18:50
Jawel anders zeg je dat niet.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:56
Wat heeft hij goed gedaan , en niet over wedstrijden beginnen want dat is makkelijk details graag
Vind ik leuk
Donnygo +6089
zondag 17 maart 2019 om 20:44
Je ziet het plezier, de combinaties, verschillende speelstijlen, tacktische omzettingen en Dan heb je ook de beter wedstrijden en prestaties als tegen Benfica, Bayern en real maar ook eerste wedstrijd tegen Az uit bij vitesse en Heerenveen. Het komt er alleen helaas niet altijd uit maar om hem daar de schuld van te geven is veelste makkelijk.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:56
Ik ben echt ajax fan , ben zelf al jaren trainer , niet op eredivisie niveau maar toch. Met alle respect ben ik trots op ajax maar bayern is geen top zelfde geld voor Benfica en Madrid heeft zichzelf in de handen gesneden maar op dit moment ook geen top.daarbij alle tactische omzettingen wat hij heeft gedaan is alleen maar gebeurd onderde druk van de supporters en media , denk aan Donny en nerres of de jong als centrum verdediger en zo zijn er meer dingen. Dus ten hag zou denk ik een goede assistent op amateur niveau zijn
Vind ik leuk
Donnygo +6089
zondag 17 maart 2019 om 21:57
Wat een Bullshit, wie zette Tadic in het centrum hij niet de media. Wie zette Ziyech rechts buiten waar hij geweldig rendeerd niet de media. De Jong was een fout maar ging 2 wedstrijden daarvoor wel goed en was het 'logisch' om het voetbal van achteruit te spelen. Wie heeft Mazraoui rechts back gezet. Daarnaast kunnen ze omschakelen van tacktische speelwijze, iets wat Bosz niet eens kon bewerkstellen. Dat amateur niveau assistent dat maakt dit gehele stukje van je nogal ongeloofwaardig vind ook je niet
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:04
Tuurlijk wel
Vind ik leuk
Donnygo +6089
zondag 17 maart 2019 om 22:14
Tuurlijk vind je het dus dat jouw stukje ongeloofwaardig is netjes dat je dat toe geeft.
Vind ik leuk
1313 +13139
zondag 17 maart 2019 om 18:11
Wat een genot om naar te kijken deze jongen. Altijd eerlijk, altijd realistisch en is pas 19 jaar. Heerlijk, sommige mensen van 40+ kunnen niet eens tippen aan zijn volwassenheid.
Vind ik leuk
Muscles +2094
zondag 17 maart 2019 om 18:11
PSV speelde als een natte dweil maar won....Ajax speelde te slordig en verdiende te verliezen.....de kans op kampioenschap is nog niet verkeken maar dan moet er eind maart van PSV worden gewonnen. Meer kansen krijg je niet. Forza AFCA, nu rug rechten en elke wedstrijd echt als een finale spelen
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:26
Nu pas?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:32
Iedereen denkt dat Ajax effe PSV in de Arena van de mat gaat blazen. Je speelt hier tegen de regerend kampioen en de koploper. PSV speelt zeer slecht....slechter kan niet. Eigelijk moet dat Ajax zorgen gaan baren dat ze bijna alles winnen. De wedstrijd tegen PSV is een wedstrijd op zich en als PSV dan iets beter voor de dag komt......

Zie Ajax dan echt niet 1 2 3 winnen, nu helemaal niet PSV wetende dat ze toch op 5 punten staan.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:49]
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 18:48
Verwacht een puntendeling die wedstrijd. PSV is stugger dan menigeen wellicht wil denken.
Vind ik leuk
Sooike1208 +6009
zondag 17 maart 2019 om 18:13
Verliezen van AZ? Echt? Zullen we de bekerfinale dan maar schriftelijk afwerken? 😜
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 18:13
Topsport is het kunnen opbrengen van je optimale concentratie en inzet iedere keer weer. Voetballers zijn echter nogal verwend als je ze vergelijkt met andere sporters die wel dag in dag uit, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar leven voor hun sport.

Daarom zien we zoveel verval in het voetbal, omdat spelers gewoon moeite hebben om iedere keer weer dezelfde motivatie, concentratie en strijdlust te brengen.

Buiten Messi en Ronaldo zijn er maar bar weinig voetballers die echte topsporters zijn, de meeste zijn over het paard getilde, verwende snotneuzen met een ego groter dan Australie.

Nu denk ik dat er bij Ajax wel een paar jongens lopen die de top van het voetbal kunnen gaan halen en wellicht dus ooit iedere wedstrijd opnieuw hun topniveau kunnen brengen, maar helaas moeten we constateren dat ze dat nog steeds niet kunnen op dit moment .

En voordat de boertjes lollig denken te moeten doen, jullie spelen al maanden 1x per week en kunnen het zelfs dan nog niet opbrengen om na de winter 1 fatsoenlijke pot te spelen, dus als je geen trol bent maar een serieuze supporter dan heb je momenteel niet een al te grote mond ondanks de voorsprong van 5 punten.
Vind ik leuk
Ekr 1913 +95
zondag 17 maart 2019 om 18:14
En PSV en Ajax speelde allebei niet goed vandaag en zullen allebei nog wel punten laten liggen, dus kampioenschap is nog lang niet gespeeld tenzij PSV wint in Amsterdam maar dat zie ik nog niet zo gebeuren helaas.
Vind ik leuk
Lebowski +704
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Ik hoef de jongens niet te motiveren, zegt ten Hag voor de wedstrijd. Ze weten wat er op het spel staat. Ik denk dat de zweep erover moet voor zo'n wedstrijd. Ik zie geen over mijn lijk mentaliteit.... en dat kost punten. Ik kan me niet indenken dat psv daar met haar huidige vorm daar wint maar dan moet je het over twee weken maar laten zien. Proficiat AZ_ers!!
Vind ik leuk
karnisse +603
zondag 17 maart 2019 om 18:26
Alleen Huntelaar heeft die mentaliteit
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:14
En Tagliafico en de Ligt... t zijn er iig te weinig.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:15]
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1745
zondag 17 maart 2019 om 18:16
Yeeehessss eindelijk eens een topper winnen! Ajax niet op zijn sterkst vandaag maar dat dwing je ook af! Klasse overwinning, heerlijk even van genieten!
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 19:26
Gefeliciteerd man...🍺😊👍
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1745
zondag 17 maart 2019 om 19:30
Thankjoeeee !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:29
Nou ja dat lag natuurlijk ook aan jullie, al haalden de meeste hun niveau niet. Proficiat met de verdiende overwinning 🍻
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1745
maandag 18 maart 2019 om 16:33
Bedankt Frans, beetje bekomen inmiddels?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:39
Nou ja bekomen, je baalt gwn gruwelijk dat bijna een compleet elftal niet thuis geeft. Niks ten nadele van AZ wat gewoon een puike wedstrijd heeft afgeleverd
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:17
Ik vind dit zo.n gezeur
Zo laf zo mietjesachtig
In de kleedkamer dit dat
Verdikkeme 2 weken spelen jullie als een ...heerlijk
Ja snap best kan niet elke weemaar drie kwart ervan jullie wisten dat het er nu op aan kwam
Nu ligt het exstra aan jullie
1 winnen van psv
2 duimen dat AZ hun plicht doen
3 hopen dat willem 2 hun plicht doen en
4 spelen of je leven eraan hangt
Gebeurt 50 % maar goed !!
Geen ge... van we hebben gezegd bla bla..
Anders staan we straks alleeen met de Beker ..van Willem 2
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:24
En jullie winnen alles hoe arogant ben je weer
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:18
Interlands afzeggen ..
Clubs belang gaat voor !!
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 19:26
Zeker....je moet als club deze wanprestatie zeker niet belonen... Twee weken rondjes rennen om de Arena....
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:20
Alweer de derde keer na de winterstop. Flut instelling
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:21
Als psv in amsterdam wint zijn het nog 7 wedstrijden he
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:22
Maak je geen zorgen , ligt aan je trainer de ligt
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:23
Nee dat is het niet ,jullie denken dat jullie geweldig zijn en het wel even doen maar ja hoogmoed voor de val
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:29
Ze waren zichzelf niet

Nou neem een Snickers

En misschien een schop voor de Ligt ,maar dit is hun niveau het hele seizoen al . Gemiddeld verliezen ze steeds zoveel punten
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:33
Ajax lijkt Feyenoord wel, Feyenoord kan zich alleen opladen voor twee thuiswedstrijden tegen PSV en Ajax en Ajax kan zich alleen opladen voor CL wedstrijden en wat Thuiswedstrijden, als PSV kampioen wordt ligt het echt aan de instelling van Ajax zij hebben veel betere voetballers maar geen beter elftal met de juiste instelling.
Nog 8 wedstrijden......
Vind ik leuk
Mari +13667
zondag 17 maart 2019 om 18:34
Ach, als Ajax in de Aren Psv verslaat is alles nog mogelijk
AZ en Feyenoord willen derde worden en AZ speelt nog tegen PSV
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 18:46
Daar gaat dat zogenaamde ‘pact’ 😂
Vind ik leuk
Retweet +854
zondag 17 maart 2019 om 18:50
Alles vol op de championsleague gooien en de competitie laten lopen!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:53
psv wordt zoek gespeeld in Amsterdam en ze gaan nog genoeg punten verspelen met dit slechte voetbal in de uitwedstrijden bij willem2,vitesse en az.
AJAX wordt kampioen, dat is zeker.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 19:23
Je bent wel heel optimistisch na zo’n wanvertoning...
Vind ik leuk
Sygys +3
zondag 17 maart 2019 om 18:54
Tis vrij simpel..degene met de meeste punten aan het eind vd competitie wint. En heeft het dus het beste gedaan.😂
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1745
zondag 17 maart 2019 om 19:34
No shit Sherlock.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:54
wist niet dat ziyech zo belangrijk is
Vind ik leuk
Sygys +3
zondag 17 maart 2019 om 18:57
En ajax ook helemaal niet zo goed bezig. Laten punten liggen tegen Heracles. Winnen nipt van Zwolle. Real is helemaal niet zo goed dit jaar. Mooi dat ze die winnen maar tegen Juve gaan ze dat echt nog niet een keer doen. En AZ verspelen ze ook vrij simpel.
Vind ik leuk
barry m +607
zondag 17 maart 2019 om 19:19
Als de ligt en ziyech weg gaan bij ajax ( de jong gaat al)
ben ik benieuwt hoe ze het volgend jaar gaan doen.
zullen dan wel voor de 3e plaats gaan.

3 sleutelspelers gaan weg en de vraag is of ze er redelijke spelers voor terug halen.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 19:22
Zinloos.... Hoeveel keer moet het gezegd worden??? Op ten duur vervaagd het effect....
Vind ik leuk
Pinda +81
zondag 17 maart 2019 om 19:23
Dus voor Ajax directie ajax moet bredere selectie hebben met gelijk waardige spelers. Want anders blijft dit en pleeg je roofbouw op je spelers!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:07
Ach ga toch gvd voetballen man, tegen Pec was het ook al niet om aan te gluren
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:34
Rustig...
Vind ik leuk
hoebie60 +223
zondag 17 maart 2019 om 21:49
Probleem blijft het is geen team na de winterstop, Europees gaan ze voor mekaar maar in de competitie is het los zand, dat breekt elke trainer op, dus ook eric, ajax moet een paar duivels halen.
Vind ik leuk
Gdwa +2
maandag 18 maart 2019 om 11:03
31 is beslissend. PSV moet ook nog naar Alkmaar.!!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:48
Zwalkend voetbal van zowel Ajax als PSV. Wie het ook wordt, het wordt de kampioen van zwalkend vaak armoedig voetbal. Tekenend voor de Nederlandse competitie. Vaak spannend maar nog vaker niet om aan te zien
Vind ik leuk