'Als je de titel wil, mag je geen offdays hebben. Maar dit was er een'

'Als je de titel wil, mag je geen offdays hebben. Maar dit was er een'

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 16:40zo 17-03-2019 om 16:40

Ajax-captain Matthijs de Ligt kon niet anders dan bittere conclusies trekken na de 1-0 nederlaag op bezoek bij AZ. De Amsterdammers hebben nog acht wedstrijden de tijd om het gat met PSV, dat vijf punten bedraagt, te dichten.

De Ligt concludeerde na afloop dat Ajax 'zichzelf' niet was. "Vooral tijdens de eerste helft, maar tijdens de tweede ook, denk ik", liet de negentienjarige stopper weten aan FOX Sports. De Ajax-aanvoerder had complimenten over voor het spel van AZ. "Maar het lag aan onszelf, wij misten de scherpte die AZ wel had."

Op de vraag waarom Ajax uitgerekend in Alkmaar geen schim van zichzelf was, moest De Ligt het antwoord schuldig blijven. "Als ik het wist, zou ik het zeggen. Als je de titel wil, mag je geen offdays hebben, vandaag was er duidelijk zo een. Jammer." Ajax staat nu vijf punten achter PSV, dat na de interlandbreak naar de Johan Cruijff Arena afreist. "We wisten dat PSV gewonnen had en we wilden de druk erop houden. Dit is heel zuur. We moeten tegen PSV op ons best zijn."

Ajax en PSV trappen op zondag 31 maart af om 16.45 uur.

Poll

Is de titelrace nu beslist?

(2737 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 16:41
Fucking slecht Ajax vandaag! Dankzij Onana " maar " met 1-0 verloren! Ajax moet zich rot schamen, wat speelde ze slecht!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Je kunt ook zeggen dankzij bizot az in de slotfase maar met 1-0 gewonnen heeft
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:45
Ja hoor! Heb jij wel gekeken? Het is dat Onana en ( Tagliafico ) er waren anders was het een veel grotere nederlaag geworden! Ajax was helemaal niks vandaag!
Vind ik leuk
Phoxythebest +1127
zondag 17 maart 2019 om 16:56
Objectieve mening, zelfs De Ligt zei dat het 3of4 nul had kunnen worden, tegen PEC was het ook niet best. Breken dan zoveel wedstrijden in zo'n korte tijd je toch op?voor de jongens die naar de "grote" competities willen /gaan, daar speel je nog meer.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 17:01
De clubs in de grote competitie hebben 20 topspelers Die kunnen lekker doorwisselen. Bij PSV en Ajax is dat toch wel lastig als bijvoorbeeld spelers als Lozano, Bergwijn, Zieych of Tadic wegvallen. Ronaldo had dit weekend ook vrij af en zie Juventus dan ook verliezen.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1127
zondag 17 maart 2019 om 18:46
Die spelen de competitie,( 38 wedstrijden) en de Europese meestal met een vaste basis(blessures en schorsing daargelaten) ook de latere rondes in de diverse bekertoernooien worden door de basis gespeeld, daar staat tegenover dat je minder vaak traint en dat is ook de reden waarom veel spelers aanpassingsproblemen hebben in bijv. BPL en Primera Division.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 19:27
Nou ik zie de grote teams in het buitenland toch ook geregeld wat spelers wisselen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:19
@ForzaVVV klopt maar je kunt niet altijd afhankelijk zijn van 2 A 3 spelers je staat op het veld met 11 spelers die het samen moeten doen en niet met 2 A 3 spelers waar je afhankelijk moet zijn
Vind ik leuk
ajaksiet +1357
zondag 17 maart 2019 om 17:04
Nee joh, ere ziijn er teveel met andere dingen bezig of zitten nopg op die rose wolk in Madrid. Daarnaast DOLBERG, SCHONE ben ik nou de enige die het ziet, dat die zo geweldig slecht zijn? Mazraoui was ook weer ouderwets...SLECHT.

Neres, ook na Madrid, 3x heel erg slecht...en maar laten staan. Bedankt ten Hag, hier ben je nu net trainer voor, om op tijd in te grijpen!
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 17:53
Ja, het was niet best. Maar om nou direct te gaan zwartepieten vind ik onzin.

Jammer dat je het woord Ajacied niet correct spelt, maar dat terzijde...
Vind ik leuk
ajaksiet +1357
zondag 17 maart 2019 om 17:55
Je ziet dit toch van mijlenver aankomen????
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 18:01
Wetten van de sport. Wat had jij eraan gedaan?

Kritiek hebben is een goed ding, maar wat zou jij anders doen? Dus wie zet jij in voor de lui die niet voldoen? Of hoe zou jij de boel prepareren?

Alleen kritiek hebben is zó simpel...
Vind ik leuk
ajaksiet +1357
zondag 17 maart 2019 om 19:56
Klopt, maar Schone en zeker Dolberg toch even passeren. Dolberg is het gewoon niet en op "zes" heb je gewoon een killer nódig. Dit soort wedstrijden gewoon de Wit en Veltman opstellen en Huntelaar in de spits
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:57]
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 20:06
Ah, zo.

Lijkt me niet erg logisch allemaal, maar we zullen nooit weten of je hiermee gelijk had. Heb genoeg commentaar gelezen op Veltman, heb Huntelaar vanuit een basisplek vaak genoeg zijn zwoegen om niks en De Wit? Kweenie hoor. Maar je geeft ieder geval je voorstel, waarvoor dank.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:58
Ik heb zeker gekeken daarom haal ik de kansen van ajax in de slotfase aan, want die zie ik nergens staan
Vind ik leuk
Guusman +1324
zondag 17 maart 2019 om 17:11
Met kansen win je niks.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:11
Precies
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 16:59
Juist
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:18
Beter gezegt het was dat Ziyech gewisseld moest worden anders winst voor Ajax.
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 16:58
Als AZ beter met de kansen was omgegaan had Ajax een hele dikke nederlaag geleden.AZ was vandaag op alle fronten beter en dus verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 16:59
Zeker
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:00
Inderdaad verdiend gewonnen, je hoort mij niet klagen. Ik zeg alleen ajax heeft altijd de pech met zich mee
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:08
Welke pech ? Slecht spelen of niet 100% inzet is geen pech.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:10
Precies zo heeft vvv met 200% inzet onterecht verloren
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:25
Tegen teams als VVV, mijn clubje uit Sittard en nog wel een 10 clubs kan je wegkomen met minder inzet te spelen.tegen AZ kan dat gewoon niet want hebben al jaren een zeer goed voetballende ploeg.
Vind ik leuk
SjeH +424
zondag 17 maart 2019 om 17:38
Jullie (inclusief Sjakie Swart) kijken wat teveel naar PSV.
Kijk naar je eigen cluppie en spreek voor je eigen cluppie.

Daar valt genoeg over te zeggen, al dat andere is jaloezie en afgunst............
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:48
Daarom reageren alleen maar psv‘ers op ajax topics
Vind ik leuk
SjeH +424
zondag 17 maart 2019 om 17:56
Ik ben niet voor PSV maar heb wel iets minder sympathie voor Ajax.
Als Ajax verliest komt dat niet omdat de tegenstander sterker is, maar omdat Ajax een slechte dag heeft.

PSV staat het hele jaar al bovenaan en dat heeft niets met geluk te maken.
Ze zijn helaas voor jullie net iets constanter.
Een wedstrijd duurt 90 minuten en daar maken zij net iets beter gebruik van dan jullie........
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 17:02
Hebben verdiend gewonnen echter Bizot stond ook fantastisch te keepen. Het had ook bijvoorbeeld 3-2 kunnen worden.
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:07
Maar ook 6-1
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 17:08
Ook 0-2. Echter dat had AZ niet verdiend. Net zoals wij vandaag ook minstens een punt verdiend hadden.
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:23
In de eindfase hadden jullie zeker meer verdiend. Maar is en blijft toch geen gedoe op het kunstgras spelen.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1602
zondag 17 maart 2019 om 17:34
Met dat kunstgras ben ik het volledig eens. Dat zou verboden moeten worden. Echter het blijft zuur als je met lege handen blijft staan terwijl je meer verdiend.
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:36
Klopt.maar hebben wij dit jaar ook al paar keer gehad. Dat gebeurd gewoon. Is kut maar is niet anders
Vind ik leuk
ajaksiet +1357
zondag 17 maart 2019 om 19:59
Vierde keer dat ze kansloos verliezen dit seizoen. Dan moet je als trainer je toch schamen
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 20:32
ongeacht of ik Ten Hag bij Ajax vind passen doet hij het niet slecht. interviews kan hij beter achterwege laten maar doet het redelijk goed. vorige week was hij de beste trainer ooit en nu kan hij er in eens niks meer van. Het is meer de manier waarop de spelers de duels ingaan etc. die geven gewoon niet thuis, dat kan je de trainer toch niet kwalijk nemen.
Vind ik leuk
pos +10049
zondag 17 maart 2019 om 17:33
Precies hierom ben je Ajacied denk ik. AZ heeft 5/6 open kansen gehad. Ajax 0.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Als je niet 100% geeft verlies je nog van Barendrecht.
Vind ik leuk
HeikKiMika +250
zondag 17 maart 2019 om 17:26
Vergeet niet, Barendrecht uit, altijd lastig 😉
Vind ik leuk
Pimman +11681
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Was zéér matig vandaag! AZ was vooral eerste helft klasse beter. Als het 5-2.was geworden had je ook niet mogen klagen!
Vind ik leuk
Plattekar bv +35888
zondag 17 maart 2019 om 16:48
Ik denk dat je het wegvallen van Ziyech niet moet onderschatten. Als die blessure hem ook tegen psv aan de kant houdt, scheelt dat heel veel.
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 16:56
Ziyech stond ook op het veld tegen jullie... was toen ook geen schim van zichzelf.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35888
zondag 17 maart 2019 om 17:36
En toch is ie Ajax' beste
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 17:55
Dat is toch echt De Ligt
Vind ik leuk
Plattekar bv +35888
zondag 17 maart 2019 om 18:25
Niet als het om creeeren van kansen gaat of om de goal maken. En werd vandaag direct fataal en bijna tegen Pec
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:28]
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 19:20
Oh zo... Ja dan heb je helemaal gelijk.
Vind ik leuk
Biennie +3372
zondag 17 maart 2019 om 16:56
Denk dat het probleem vooral zit bij het speelschema.
Ten Hag rouleert gewoon niet en met een vermoeide selectie als gevolg.
Je had tegen pec ook wel met Noa lang in de basis kunnen beginnen...
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:02
Dat komt er van als je tegen PEC rust wil,een wedstrijd die je ook met helf van de resserves had kunnen spelen, om dan fit in de CL aan te treden. Nu verlies je door vermoeidheid tegen AZ en vergooi je de titel ongeveer terwijl de CL alleen interessant is om geld te harken want winnen ga je die toch niet. Slecht management in Amsterdam
Vind ik leuk
Biennie +3372
zondag 17 maart 2019 om 17:04
Ze wouden rust voor Real niet Pec....
1 dag rust tussen de wedstrijd real Pec en ze moeten nog vliegen dus dat is gewoon niet verantwoord.
Volkomen begrijpelijk dat ze de wedstrijd wouden verplaatsen.
Ik zie jouw clubje niet 2 wedstrijden in 3 dagen spelen...
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:11
Met een begroting van 6 miljoen zie ik ons ook niet de spelers hebben van jou clubje.maar we winnen allebei even veel prijzen de laatste jaren.geen enkele
Vind ik leuk
Pimman +11681
zondag 17 maart 2019 om 17:03
Klopt Biennie
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 17:01
Ziyech was ook onzichtbaar, de tijd dat hij heeft gespeeld... Niemand was gewoon scherp...
Vind ik leuk
Pimman +11681
zondag 17 maart 2019 om 17:02
Plattekar mee eens dat zag je tegen PEC al het gemis aan creativiteit. Maar er lopen er bij Ajax meer op hun tandvlees..al zoveel wedstrijden gaan sommige nu voelen lijkt wel.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 17 maart 2019 om 16:58
het kan niet elke week feest zijn
Vind ik leuk
FRChamp +2548
maandag 18 maart 2019 om 00:18
😂😂
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 02:10
Een offday hoeveel hebben ze al niet gehad, dat ze zich niet schamen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:42
Precies, verloren op mentaliteit.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:42
Misschien kan de kn*b nog wat extra wedstrijdjes verplaatsen voor de nasen..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:10
Inderdaad, het liefst na 19:00 uur.

Dan heb jij ondertussen aan de borst gelegen en kan je lekker naar bed, sukkel
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:22
Ik voel je pijn hier nog man..
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 16:42
De Ligt speelde goed, dit maakt de beslissing om te vertrekken nog makkelijker.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3651
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Hopen dat AZ dit de laatste speelronde ook kan tegen PSV. Terecht gewonnen vandaag, helaas.
Vind ik leuk
FSCeara +9616
zondag 17 maart 2019 om 17:03
Als Ajax - PSV gelijk word dan maakt dat niet meer uit
Vind ik leuk
Roffel1998 +3651
zondag 17 maart 2019 om 17:05
Als Ajax wint wel
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:43
In het belang van het Nederlands voetbal...

Prima pot van AZ. Chapeau. De winst is uiteraard volledig hun verdienste.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:45]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Komt oppertrol Schwalbe ook weer aan haha!
Vind ik leuk
FRChamp +2548
maandag 18 maart 2019 om 00:19
Niemand die ons stoppen kan.
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 16:58
Ajax heeft ook een loodzware wedstrijd tegen PEC in de benen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:07
Ze zullen nu wel blij zijn, dat ze lekker uitgerust waren.
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 17:13
De verslaggever van de Zwolsche Krant is nog niet uitgerust die verwart Lam met Hamer elkaar, ik denk de langste met de kortste.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:14
Misschien is hij zelf Lam en kwam hij de man met de Hamer toevallig net tegen.
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 17:35
Ik neem aan dat je niet kijkt, maar op zijn tweet was de eerste reactie: "Geel voor Hamer" en de 2e: 'Nem d’r nog iene, Johan".
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:40
Er zijn idd dagen dat ik de Zwolsche krant niet lees.
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 21:03
Tegenwoordig is het De Stentor, staat plaatselijk elders bekend als het AD, elders is het regionale nieuws anders.
Genoemd naar een Griekse held, ook met die held liep het verkeerd af, maar deze is wel gevallen in een strijd, daag nooit een god uit.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:25
Zo is het maar net. Soms moet je je plaats weten.
Vind ik leuk
3-0achter +1671
zondag 17 maart 2019 om 16:44
Het is weer 5 punten . Gelukkig heeft Ajax Dolberg!
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1837
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Echt zo lullig voor de ligt elke x als Ajax slecht speelt of verliest moet hij het weer uitleggen wat er slecht was terwijl hijzelf elke wedstrijd gewoon zen niveau haalt
Vind ik leuk
Ab Normaal +4289
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Het is al jaren hetzelfde en blijft hetzelfde.
In Eindhoven lijkt het spel nergens op maar winnen ze last minute vanwege dom geluk in Amsterdam vinden ze zichzelf goed, hebben een enorm grote bek maar als het puntje bij paaltje komt blijken het jongetjes te zijn die hun favoriete rol structureel niet waar kunnen maken.

Daarom gaat psv met de titel aan de haal.
Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:47]
Vind ik leuk
Broes +1080
zondag 17 maart 2019 om 16:46
De euforie rondom het succes de CL is zo groot dat Ajax zich alleen nog maar echt kan opladen voor de CL-wedstrijden. Als ze daarmee de CL winnen, vind ik dat prima maar dat gaat niet gebeuren. De CL is Ajax naar het hoofd gestegen. Jammer, PSV wordt kampioen, maar als je ziet hoe goed Ajax kan voetballen is dat erg zonde. Eigen schuld, dikke bult ....
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Wim59 +646 zaterdag 16 maart 2019 om 21:55Het gaat vooruit met Feyenoord😂😂😂😂😂
/> + 3 likes Reactie
Hup Wim Jansen +1112 zaterdag 16 maart 2019 om 21:58Zie je nou hoe leuk het is als je concurrent verliest

Daar geniet ik nou ook zo van.
Vind ik leuk
2-1 +1639
zondag 17 maart 2019 om 16:48
Tagliafico een wedstrijdje of 10 schorsing ?
Vind ik leuk
Zomaarwat +265
zondag 17 maart 2019 om 16:48
Zeker moet je tegen PSV op je best zijn want de geschiedenis leert dat PSV sinds 2000 al 9x in competitieverband gewonnen heeft bij Ajax. Ik wil jullie niet bang maken hoor, het is maar een feitje!
Vind ik leuk
Leedz +8079
zondag 17 maart 2019 om 16:49
Ongemotiveerd, inspiratieloos en vooral vermoeid Ajax gezien.. nu moet er sowieso tegen PSV gewonnen worden om het gat weer 2 punten te laten worden, als we daar verliezen is het gespeeld... AZ gefeliciteerd
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:49
Weer samen gekeken met maten en die zijn voor Ajax en die gaven al aan zo lacht Juventus zich kapot als je niet eens van koopmeiners wint.
Vind ik leuk
Busk +2142
zondag 17 maart 2019 om 16:49
Enig smetje op de overwinning: AZ had veel vaker moeten scoren.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:51
Die Guus Til is echt een klasbak jongens !!
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 17:21
Die Guus Til krijgt al die neuzen stil!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:32
PickNikker God !!!!
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 18:39
Kaakchirurggod!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:52
Alweer een offday kun je nagaan dat ze in de champioens league allemaal een offday hadden want jullie stellen geen ruk voor haa
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:04
In Europa lukt t blijkbaar wel.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13124
zondag 17 maart 2019 om 16:52
Ja deze , en tegen Heracles, Feijenoord en PSV....maar voor de rest gaat het prima!! Nog 2 wedstrijden verkloten en het is weer een kutseizoen! Behalve finacieel...Willem II eeft van Feijenoord gewonnen en 2 keer van AZ....
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:06
3x!!!!
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 17:13
2 keer verkloten helemaal geen 1 wedstrijd meer.
Het zijn nog 8 wedstrijden komt heel en heel dichtbij voor PSV.
De definitieve wedstrijd valt op 31 Maart.
Ajax moet dan winnen om aansluiting te maken.
Ajax moet dan komen wat PSV goed ligt.
En zie ik dat PSV de wedstrijd uitcountert.
En zo de genade slag toe dient aan Ajax.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:52
Dit was erg slecht. Terrecht verloren. Echter geloof ik nog ik de titel. Wat PSV overtuigd verre weg van.
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 17:06
Ja ik geloof ook dat Vitesse de KNVB Beker pakt.
Maar dit seizoen nog niet😂😂
Vind ik leuk
Donnygo +6089
zondag 17 maart 2019 om 16:53
Jammer nu even rust pakken en na de interland break vol erop tegen PSV en geen mistap meer maken en hopen dat PSV het wel doet want die speelde net als Ajax niet goed vandaag alleen pakte ze wel de punten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:54
25 ste off day...............
Vind ik leuk
ajaxdev +689
zondag 17 maart 2019 om 16:54
Ajax was vandaag weer super slordig. Bijna alle spelers deelden in die malaise. Ja Dolberg maar ook Maza waren vandaag wel twee dieptepunten. Zet Dolberg er maar een tijdje naast want die voegt niets toe. Dramatisch maar krijgt ook nauwelijks een bal. Ja op rechts werd Maza compleet gedold door AZ. Denk dat er toch weer onderschatting in het spel was. Kortom, ajax mag het zich zelf verwijten en compliment aan AZ. Normaal bakken ze er weinig van maar vandaag waren ze fel. Ben benieuwd naar ajax tegen psv. Kans op 8 punten achter is groter dan 2 punten achter. Ook PSV speelt fel,en heeft al vaak in Amsterdam gewonnen. Hoop dat ik ongelijk krijg.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:54
Er viel weinig op de uitslag aan te merken, behalve dat die hoger uit had moeten vallen voor AZ.
AZ scherper, feller en beter voetballend. Ajax had vandaag nog 3 uur kunnen voetballen, dan was er nog geen uitgespeelde kans gecreëerd.

Heel slecht van Ajax, alle credits naar AZ vandaag.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:55
RebelVox +10694

zaterdag 16 maart 2019 om 22:10

Je krijgt spontaan medelijden met een Feijenoord supporter.
Wat was dit slecht

Jozef +43909

zaterdag 16 maart 2019 om 22:50

Feyenoord heeft Ajax morgen hard nodig. 

Laten we ze helpen.

+ 17 likes
RebelVox +10696

zaterdag 16 maart 2019 om 23:02

Strak plan Jozef


Vind ik leuk
+40 +420
zondag 17 maart 2019 om 16:57
PSV had vorig seizoen een offday in Tilburg. Werden wel kampioen.
Feyenoord het seizoen daarvoor een offday uit tegen Excelsior. Werden wel kampioen.
Niet al te snugger die Ajacieden.
Vind ik leuk
Molletje +4224
zondag 17 maart 2019 om 16:57
tja... zo maak je het jezelf enorm moeilijk, maar je roept het zo over jezelf af. Verdiend voor AZ.
Vind ik leuk
Mr.Dee +682
zondag 17 maart 2019 om 16:58
Ze zegen dat hoogmoed voor de val komt. Dat is in dit geval een understatement. AJAX zou op zijn sloffen kampioen gaan worden 👍. Met veel geluk en een arbitrale dwaling onterecht winnen van Zwolle en kansloos en volledig terecht ten onder tegen AZ. Het enige bijzondere is dat Schone nog niet heeft gezegd dat ze na dit weekend bovenaan zouden staan!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:59
Forza Ajax Amsterdam +20687

zaterdag 16 maart 2019 om 21:38

Ik krijg spontaan medelijden met onze Rotterdamse vriend Feyenoord Fan Voor Altijd!

Die gaat vast aan de Bavaria Malt vanavond om zijn verdriet " weg " te drinken 😂😂😂😂😂

broedkip +2204

zaterdag 16 maart 2019 om 21:43

Misschien een kantoor aan de Coolsingel om vanaf te duiken een oplossing voor de arme man?

Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 17 maart 2019 om 17:02
Na Heracles dacht De Ligt ook dat de titelstrijd was gelopen. PSV moet ook nog naat Alkmaar, dus het blijft tot het einde toe spannend.
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 17:03
Off Day😂😂😂😂
Idd dat had AZ gezien de kansen vooral de eerste helft.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:06
Tegen een Bayern en Real in enorme crisissfeer wint iedereen. Hosana om drie keer niks. Niks gepresteerd, zullen niks winnen. PSV speelt bar en bar slecht, maar kronen zich tot kampioen. Ooh ja, Ajax heeft meer Euries verdiend.
Vind ik leuk
ajaksiet +1357
zondag 17 maart 2019 om 17:06
Nogmaals MICKEY MOUSE competitie. Noem eens een andere competitie op waar een ploeg van de 27 wedstrijden er 10 wint in de laatste 5 minuten?????
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 17:23
Sukkel nou is het in eens een Mickey Mouse Competitie.
Ook zal je gelijk hebben.
Dan is het wel heel bedroefend dat Ajax met zijn capitalen niet kan imponeren in deze MICKEY Mouse Competitie.
Vind ik leuk
ajaksiet +1357
zondag 17 maart 2019 om 17:32
Sukkel? Eerst alles is goed lezen wat ik schrijf EIKEL. Ik noem dit al een heel jaar een MICKEY MOUSE competitie EIKEL
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:33]
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 17:41
Maar waarom kan Ajax dan al 4 jaar met hun capitalen geen Titel pakken.
De 5de Jaar is in de maak Sukkel.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:42]
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
maandag 18 maart 2019 om 12:25
Over de Keuken Kampioen divisie wordt gezwegen Mickey Mouse en Var Mouse...
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
maandag 18 maart 2019 om 12:27
Uh eh.. biljart competitie? Korfbal? wellicht... Nee joh de voetbal competitie in Zimbabwe wellicht? Heb je Lionel Makabombo zien scoren..? Nou... ik niet.
Vind ik leuk
HansVites +6781
zondag 17 maart 2019 om 17:14
Nou het excuses zoeken is begonnen hoor, maar misschien was AZ vandaag gewoon beter, dus uithuilen en volgend jaar weer een kans, nog een tip volgend jaar niet zo vroeg roepen dat je de beste bent maar in bescheidenheid afwachten en pas een grote muil hebben als je werkelijk kampioen bent.
Vind ik leuk
pinkelman +4482
zondag 17 maart 2019 om 17:14
Lag het niet een beetje aan AZ of moeten we het geheel aan een offday wijden!? Ik denk dat er maar weinig verschil tussen beide elftallen is alleen is ajax constanter omdat ze een bredere bank hebben en men bij AZ al gauw een probleem hebben als er een basisspeler uitvalt.
Vorig seizoen moest er voor ajax ook een penalty aan te pas komen om te winnen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:16]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:22
Az was beter punt. Elk jaar het zelfde. Psv blijft punten pakken in de laatste min , das ook een kwaliteit.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 17:22
Bij Barca gaat Frenkie toch niet in de achterhoede spelen hoop ik..
Vind ik leuk
DQA +136
zondag 17 maart 2019 om 17:29
Blind speelde als een vaatdoek. Die is juist gehaald om de kar te trekken in dit soort mentaal zware wedstrijden. Idem voor Tadic. Misschien speelt de vermoeidheid nu toch parten.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 17:37
Ach het maakt die spelers van Ajax ook niks uit hoor. Als ze maar een mooie transfer verdienen. Dat vinden ze belangrijker
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:40
Zoals ten hag zegt soms is het entertainment en dan weer drama
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:47
Winnaars winnen ook slecht wedstrijden .
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:48
Wat een poll he ? Had je die gisteren moeten houden. Opportunisme ten top.
Vind ik leuk
Benniewies +6139
zondag 17 maart 2019 om 18:07
Feyenoord we komen eraan!
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:12
Krijg toch steeds meer respect voor psv
Vind ik leuk
DeNeutrale +294
zondag 17 maart 2019 om 18:20
Stengs had zeker een paar keer moeten scoren.
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 18:35
Vermoeidheid in het koppie, daar leek het op bij Ajax.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:40
Tja ,na geweldige wedstrijden zit er ook wel eens een bij waar het absoluut niet loopt en waar je dan verliest, maar PSV speelt al tijden slechte wedstrijden maar winnen dan toch wel weer in de slotfase.
En dat heeft Ajax dit jaar eigenlijk niet.
Vind ik leuk
DeNeutrale +294
zondag 17 maart 2019 om 19:13
Ondanks dit verlies, verdient de hele selectie een bonus; en ten Hag 6 ton erbij!
Vind ik leuk
Floris5 +136
zondag 17 maart 2019 om 21:04
Soms moet een trainer harde maatregelen nemen en eerder opportunistisch gaan spelen. Bommel durft dat en doet het ook. Ten Hag komt veel te laat met zijn stormram die daarna laat zien heeeel gevaarlijk te zijn. De schaal wordt dit jaar door de coach verdiend!
Weer feest in het zuiden.......
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
maandag 18 maart 2019 om 12:22
Kijk... na een wereld prestatie tegen RM nu 2 wedstrijden prut.. 1 nipte zege tegen PEC en een verlies... dat wordt nog wat tgen PSV..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws