De Jong baalt na zeperd in Alkmaar: 'Ik was zeker geen uitzondering'

De Jong baalt na zeperd in Alkmaar: 'Ik was zeker geen uitzondering'

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 18:11zo 17-03-2019 om 18:11

Ajax-controleur Frenkie de Jong stond vol teleurstelling de media te woord na de 1-0 nederlaag tegen AZ van zondagmiddag. Volgens de man van 86 miljoen euro zakten de Amsterdammers collectief door de ondergrens in het AFAS Stadion.

Na de 'mokerslag' in Alkmaar verscheen De Jong voor de camera's van FOX Sports. "Ik denk dat wij vandaag (zondag, red.) ver onder ons niveau hebben gespeeld. AZ deed het ook goed hoor, daar niet van. Maar ik denk vooral dat wij slecht gespeeld hebben", concludeerde de man uit Arkel.

Ajax werd zondagmiddag op vrijwel alle fronten afgetroefd door Ajax. "We waren heel slordig aan de bal, terwijl dat normaal niet ons probleem is, het druk zetten liep niet goed. Eigenlijk liep niets goed vandaag", somde De Jong op.

Ook over zijn eigen prestatie was De Jong niet tevreden. "Ik heb niet goed genoeg gespeeld zodat het team beter werd. Wij hebben allemaal slecht gespeeld en ik was daar zeker geen uitzondering op. Vermoeidheid? Weet ik niet. We hebben veel wedstrijden gespeeld, maar dat mag je niet als excuus gebruiken."

Lees ook: Onherkenbaar Ajax verliest van AZ en incasseert harde tik in titelstrijd

Poll

Is de titelrace nu beslist?

(2737 stemmen)

Plaats een reactie

Scherp! +66
zondag 17 maart 2019 om 18:13
Scherp van hem!
Vind ik leuk
Jayjayajax +1560
zondag 17 maart 2019 om 18:13
Ga fietsen man
Vind ik leuk
Scherp! +66
zondag 17 maart 2019 om 18:15
Is te zwaar voor ‘m
Vind ik leuk
barry m +607
zondag 17 maart 2019 om 19:03
das een goed idee!
ik ga ook zo mijn fiets uit de stal halen, lekker fietsweer vandaag.
wie heeft daar nog meer zin in?

na die goeie wedstrijd van az even lekker uitfietse
Vind ik leuk
Scherp! +66
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Moet analist worden joh
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:16
Poepoe misschien zijn ze het de volgende keer wel met je eens
Vind ik leuk
Jasperkoos +2894
zondag 17 maart 2019 om 19:33
Misschien kan je deze reactie nog 5 keer plaatsen.

Vind ik leuk
Janzijnvader +17417
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Frenkie was niet te zien vandaag. Ronnie had iedereen in zijn zak.
Vind ik leuk
Futre +5377
zondag 17 maart 2019 om 19:02
Ron is een baas. Alleen Toni was een maatje te groot.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:14
Ajax troeft Ajax af....
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:55
Ze zitten er zó vol van bij VP.
Vind ik leuk
1313 +13139
zondag 17 maart 2019 om 18:15
Iedereen zakte door het ijs. AZ deed het gewoon prima, zij hebben ook een heerlijk voetballend elftal. Jammer boys. Op naar 31 maart.💪
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 18:15
Die wordt straks analist in Barcelona, vanaf de tribune.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:16
Het zou jammer zijn als PSV landskampioen zou worden. Het is en blijft een club met de uitstraling van een augurk, helaas het is niet anders.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 19:25]
Vind ik leuk
Lachuh +959
zondag 17 maart 2019 om 18:26
Dat vind jij,daar zijn veel mensen het niet mee eens.
Die vinden ajax een arrogante club.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:24
Veel mensen? Misschien een handjevol boertjes die volgepompt zijn met anti-Ajax gevoelens.
Vind ik leuk
Lachuh +959
zondag 17 maart 2019 om 19:45
Ik denk heel nederland,op de ajacieden na.
Vind ik leuk
Busk +2142
zondag 17 maart 2019 om 18:17
Okee Ajax mss niet in beste doen.
Maar daar lag het niet alleen aan.
AZ speelde lekker fel, en won veelal de slag op het middenveld.

Alleen de voorhoede mag het zichzelf aanrekenen, dat er maar 1x is gescoord.

Maar who cares, winnen van Ajax is nou niet echt een zekerheid.
Dus koesteren deze 1-0.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 17 maart 2019 om 18:19
Met alle respect voor frenkie.
T is een fantastische voetballer.
Maar dit soort wedstrijden laat voor mij zien waarom ik twijfel of hij de top gaat halen.
Hij staat nooit op als het minder loopt.
Heerenveen...feyenoord..az..heracles.
Dan zakt ie juist verder door de grens met balverlies.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1595
zondag 17 maart 2019 om 18:25
Hij laat het in de grote wedstrijden toch al zien dat hij het kan...
Vind ik leuk
Paulhuynh +2070
zondag 17 maart 2019 om 18:34
Jip tegen Heracles, PSV en az goed gespeeld
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:34]
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 17 maart 2019 om 19:27
Ja ..als het elftal goed draait.
En ja ..hij kan fantastisch voetballen,maar hij laat het nooit zien als het elftal niet draait...sterker nog dan is hij ongeveer de 1ste die door de grens zakt.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1595
zondag 17 maart 2019 om 19:33
Ik denk juist dat we met zijn allen verwachten dat hij wekelijks uitblinkt maar zo werkt het niet in het voetbal...dat zie je ook bij grote spelers als Griezman om maar een voorbeeld te noemen.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 17 maart 2019 om 19:37
Nee.verwacht ik nie.
Hoeft ook niet .
Maar 1 wedstrijd als het niet loopt.
En die is er niet,dan is ie er niet en dat baart me zorgen.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1595
zondag 17 maart 2019 om 19:42
Baart mij geen zorgen...het is een fantastische speler met een goeie mentaliteit die nog veel te leren heeft dus we zullen het zien.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2145
zondag 17 maart 2019 om 19:47
Ik hoop voor t Nederlands voetbal dat ie het red..en voor t kereltje ook.
Net als de ligt..
Toch de toekomst.
Vind ik leuk
Futre +5377
zondag 17 maart 2019 om 19:03
Een fantastische voetballer maar een club als Ajax kampioen. Klaar.
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 18:19
Als je steeds door de ondergrens zakt moet je misschien eens een keer beter je best doen tegen teams die ogenschijnlijk minder zijn dan wij, want tegen Madrid knokken is geen kunst, je moet juist tegen de kleintjes laten zien dat je het ook op kan brengen en dan is AZ niet eens een kleintje in de competitie, maar gewoon de 4e club van Nederland.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:20
Jij bent een over het paard gehemelde speler die niks toevoegt met tikkie breed
Vind ik leuk
chef voetbal +1022
zondag 17 maart 2019 om 19:08
Heerlijk man die jaloezie en haat.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:35
Waarheid
Vind ik leuk
Maxx Jw +1595
zondag 17 maart 2019 om 20:21
Ieder zijn waarheid.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:22
Is je trainer schuld Frenkie
Vind ik leuk
Pelemaradona +1866
zondag 17 maart 2019 om 18:29
Sarcasme?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:34
Nee hoor is trainer schuld wie anders
Vind ik leuk
Paulhuynh +2070
zondag 17 maart 2019 om 18:34
Whahahah
Vind ik leuk
De Goffert +961
zondag 17 maart 2019 om 18:23
Is ook een fout van de KNVB! Die hebben Ajax geen rust gegund om tegen AZ te ballen. Belachelijk van de KNVB om Ajax zo vaak te laten spelen in zo’n korte tijd!!!😜😜😜
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 18:32
Dat denk ik ook komt toch iets wijsheid uit bij ons zuiderburen.😉
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 18:33
Het lijkt erop dat niet iedereen het snapt. Kijk je sec naar onze competitie, dan is dat verplaatsen bepaald geen voordeel voor Ajax, daar moet je toch niet voor gestudeerd hebben lijkt me...
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 18:36
Maar haalt wel voordeel uit in de CL toch.
Dus toch maar weer rust voor de wedstrijd tegen Juve.
Competitie is toch over en uit.
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 18:41
Natuurlijk, anders had Ajax er niet om gevraagd, maar het had gevolgen voor de competitie, dat lijkt me duidelijk...
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 18:44
Dus toch maar geen rust meer vragen.
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 18:47
Welja natuurlijk wel, Europees presteren is het mooiste wat er is.
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 18:54
Ja dat is nog de enigste echte prijs waar je kan voor vechten.
De KNVB Beker is een troostprijs voor Ajax.
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 18:59
De CL pakken we 95% zeker niet, maar heeft dit jaar weer onvermoede mooie prestaties opgeleverd.

Ik vergeet dit niet.
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 19:08
Je weet het nooit jozef.
Op papier zal Ajax idd de Cup met de grote Oren niet pakken.
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 19:10
Vandaar die 5% die ik over laat...😁
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 19:59
Oke ik begrijp hem.👍
Vind ik leuk
Futre +5377
zondag 17 maart 2019 om 19:06
Kom op man.
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 19:09
?
Vind ik leuk
Futre +5377
zondag 17 maart 2019 om 20:26
Wrong number 😉
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 22:00
👍😂
Vind ik leuk
MojoRisin +16280
zondag 17 maart 2019 om 18:30
Ja je kunt uit bij AZ verliezen, dat is een goede ploeg heh..
En Ajax had al iets van 45 wedstrijden of zo gespeeld dit seizoen..
Verder is het ook niet erg fijn om in die wind te spelen, geen excuus maar wat AZ wel gewend is.. Bovendien waren die super gemotiveerd..
Baal er ook van, maar vind het allemaal niet heel raar verder..
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:31]
Vind ik leuk
Jozef +45209
zondag 17 maart 2019 om 18:46
AZ verdient alle lof.
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 18:30
Ik vindt het vrij rustig hier op VP.
Heeft Ajax verloren?
Vind ik leuk
De Liefhebber +13125
zondag 17 maart 2019 om 19:29
Vind....
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 19:58
Spelfouten Interseert me geen moer.
Dat is altijd nog beter,dan het hele seizoen grote bek opzetten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:33
Die de Jong is echt een goed weer voetballende koorknaap jongens !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:43
Whehehe en weeeer geen kampioen 😀
Vind ik leuk
repeP +2286
zondag 17 maart 2019 om 18:49
Middenveld van Ajax werd overtroefd door dat van AZ omdat die van AZ veel feller in de duels waren en daarbij steevast werden geassisteerd door ploeggenoten.
Vind ik leuk
Aalstars +150
zondag 17 maart 2019 om 19:00
3 wedstrijden in een week is ook wel veel hè?! Hahahaha en aangezien de beker in Amsterdam geen prijs is, weer een verloren jaar😂
Vind ik leuk
voetbal@com +1123
zondag 17 maart 2019 om 19:03
Frenkie is een zwakke verliezer, mauwt veel tegen de scheids, (zie eerder tegen Feyenoord uit oa) maakt schwalbes...zie oa minuut 55...en zegt nu dat Ajax slecht was i.p.v. dat AZ terecht wint.
Wordt volgend jaar nog wat als figuren ala Ramos op hem gaan spelen. Hoop dat hij veel naar Messi kijkt, als hij wordt neergehaald staat hij op en speelt zsm verder.

Het interview direct na de wedstrijd van de Ligt is dan toch een verademing die wel gewoon eerlijk, ongelooflijk dat hij uit de Ajax jeugd komt zo je bijna zeggen.

De Ligt en Ziyech zijn veruit de beste, van reactie tot voetballend, mis je 1 van beiden dan heeft Ajax het moeilijk, laat staan dat je ze beiden mist.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18018
zondag 17 maart 2019 om 19:28
Omdat er constant overtredingen op Frenkie gemaakt werden.
Fluiten okee, maar na 3 keer mag er ook wel een kaartje gegeven worden. Dan kan een opbouw van een aanval namelijk wel verder gaan.
Vind ik leuk
Realist1892 +1627
zondag 17 maart 2019 om 20:05
Tuurlijk deels Fout van de Arbitrage.
Die kaart had niet geholpen vandaag Pietje.
Ajax verdiend verloren.
En nee geen Off Day,AZ was gewoon beter.
Waar Ajax geen antwoord op had.
En nu PSV pakken verzorg dat je Cluppie nog een heel klein beetje spanning kan maken.
Vind ik leuk
Nar +1239
zondag 17 maart 2019 om 19:21
En niet voor de eerste keer.... Schandalig wat onze ploeg heeft laten zien.... Als een stel kleuters gingen ze ten onder.... En maar grote monden opzetten.... Tegen Real kan het wel, want dat kan ze een goede transfer opleveren.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:44
Waardeloos vandaag Frenkie
Vind ik leuk
Me! +350
zondag 17 maart 2019 om 20:09
Sja.. VP weet t...
'Ajax werd zondagmiddag op vrijwel alle fronten afgetroefd door Ajax'
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 20:18
Frenknie
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:27
Geloof niet dat dit de eerste keer was ! Heracles thuis , feyenoord uit , heracles uit , pec zwolle thuis , en ik zal er best nog een paar vergeten zijn
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:27
Van Madrid werd gewonnen omdat jullie zo goed waren. Zou het dan toch net als vandaag aan de slecht spelende ploeg gelegen hebben of vloek ik nou in de kerk ?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:41
Zonder Zyech is Ajax niet sterk
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:44
Als Ajax fan kun je slechts één conclusie trekken: de Jong, de Ligt enz hebben geen enkele interesse in Ajax. Alleen geïnteresseerd als zij Europees spelen ter verhoging van hun marktwaarde. Verder nul interesse en nul zin om de inspanning te leveren dat hoort bij hun salaris. Zo logisch is het. Ajax geen lands kampioen, geen Champions League cup en ze moeten nog zien te winnen van Willem II, de club die het AZ dat Ajax van de mat veegde, 3x !!!! keer op verlies zette. Dus waarschijnlijk dit jaar niets en na de leegloop deze zomer, ook 2019/2020 ook niets.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws