Vernedering voor Boëtius: Bayern maakt zeventien (!) goals in drie wedstrijden

Vernedering voor Boëtius: Bayern maakt zeventien (!) goals in drie wedstrijden

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 19:48zo 17-03-2019 om 19:48

Bayern München vloog midweeks uit de Champions League, maar is in de Bundesliga ongenaakbaar. Het FSV Mainz van Jean-Paul Boëtius werd in München op de pijnbank gelegd en kon de zesde Bayern-zege op rij niet voorkomen.

De Bundesliga-koploper had met respectievelijk 1-5 en 6-0 van Borussia Mönchengladbach gewonnen en had er ook tegen nummer dertien Mainz zin in. Al na drie minuten opende Robert Lewandowski de score met een bijzonder subtiele voetbeweging, waarmee hij doelman Florian Müller in de korte hoek verraste: 1-0.

Nog voor rust viel de wedstrijd in het slot. James Rodriguez verzorgde de 2-0 na een fraaie 'borstassist' van James Rodriguez en Kingsley Coman maakte er 3-0 van. Boëtius werd halverwege gewisseld en zag vanuit de dug-out hoe de score nog verder opliep. James maakte met een bekeken afstandspoging en een fraaie stift zijn hattrick vol: 4-0 en 5-0. Twintig minuten voor tijd schoot de Canadese invaller Alphonso Davies uit de rebound zijn eerste Bayern-treffer tegen de touwen.

Bayern staat in punten nog steeds gelijk met Borussia Dortmund, maar is dankzij de 6-0 tegen Mainz én de elf treffers in de voorgaande wedstrijden dik in het voordeel qua doelsaldo: +41 om +34. De twee koplopers treffen elkaar op zaterdag 6 april in München.

Poll

Wie wordt dit jaar Bundesliga-kampioen?

(2981 stemmen)

Plaats een reactie

PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 19:51
Dat is net zo’n Mickey Mouse competitie als Nederland.
Vind ik leuk
sundaymanara +1448
zondag 17 maart 2019 om 19:53
Erger.
Vind ik leuk
Jahike +825
zondag 17 maart 2019 om 21:22
Maar dan met grote volle stadions en geen plastic ondergrond. Zelfs de 2e Bundesliga heeft grotere en vollere stadions dan pakweg de onderste 15 clubs in de Eredivisie. Dus eigenlijk geen vergelijk.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:51
En Bayern gaat gewoon door denderen :)
Vind ik leuk
Kees Bman +5421
zondag 17 maart 2019 om 19:55
Ik dacht doordonderen van Normaal.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:56
Sowieso😁 Na elke tegenslag komen we sterker terug😉 Mia san Mia💪
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:01
En nu staat de competitie 2 weken stil...interland :)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:00
Ja maar in de competitie waar de meeste eer te behalen valt voor Bayern liggen ze eruit nu .
Want na 7 kampioenschappen op rij is het niet heel speciaal meer voor een Bayern supporter als ze kampioen worden .
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:05
Elk kampioenschap is uniek !!
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 20:31
Jij wil graag een kaal CV zie ik!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:47
Ik heb geen cv nodig .
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 20:56
Omdat jij ook geen doel in je leven hebt, een speler wel.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:58
Ik heb wel een doel hoor .
Zorgen dat domme trolletjes zonder inhoud , zoals jij , hier heel vlug oprotten .
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 21:04
Zo’n Einstein als jij heeft natuurlijk alle wijsheid in pacht!
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 21:07]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:12
Moet jij wat van zeggen , kneusje .
Jij weet al te vertellen dat ik geen doel heb in mijn leven .

Maar ga jij maar lekker provoceren op vp , waarschijnlijk het enige doel in jouw leven , en waarschijnlijk ook het hoogst haalbare voor jou .
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:19
Laat die oetlul toch zitten.
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 21:27
Och meid, gaan we schelden? Waar komt al die onverwerkte woede en dat verdriet vandaan? Wil je er over praten?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:23
Want je hebt een uitkering?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:24
Zelfs dan zou ik waarschijnlijk nog meer bereikt hebben als jij in mijn leven .
Succes tegen Telstar volgend jaar jij ..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:36
Aldus Service Crew van zijn berg Olympus …….
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:41
Aldus de supporter van een club die niet op eigen benen kan staan , hulp uit England nodig heeft , en dan nog de slechtste ploeg uit de ED heeft .
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:52
Ben tenminste wel een trouwe supporter in voor en tegenspoed !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:53
Dat jij teletekst volgen als supporten ziet !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:06
Sorrie , dus jij volgt je club alleen via teletekst , en ik vraag me af of jij voor NAC bent , want die picnickmand en jij zijn dezelfde persoon .
Nog te dom om zelf een ballon op te blazen , en alleen maar uit op provocatie's , want voor de rest kan jij helemaal niks .
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:15
Die Service Crew is echt een chronische frustie jongens !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 23:22
Jaaaaa jongens !!! En die kaakchirurg is samen met de rest van zijn accountjes een chronisch trolletje .
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 23:47
Die service crew is echt een Engelse drop jongens!
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 23:48
Blijkbaar voel je je wel geïntimideerd!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:01
Toch dachten veel mensen rond de herfst begin winter dat Bayern geen kampioen zou worden.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:10
Nee klopt , maar voor de competitie zou het beter zijn als er een keer iemand anders kampioen zou worden denk ik .

Op deze manier word de bundesliga steeds minder interessant , en dat kun je straks ook gaan merken met de tv gelden en de sponsoring .
Als er minder mensen kijken is het ook voor sponsors minder interessant .

Ik woon in England , en de pl is een overhypte competitie , die eigenlijk overeind word gehouden door buitenlanders .
En natuurlijk is de pl interessant omdat er goede voetballers rondlopen .
Maar hij is ook interessant omdat er meestal meerdere ploegen meespelen om de titel .
Daardoor word er ( te) veel geld betaald voor de uitzendrechten , en is de pl in veel landen te zien .
En bij de bundesliga is dat toch minder , zeker als elk jaar dezelfde club kampioen word .

Vroeger keek ik nog wel eens duits voetbal , maar de laatste jaren eigenlijk niet meer .
Bayern word toch weer kampioen , denk ik dan .
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:21
Snap je punt, en geef ook toe zit een kern van waarheid in. Maar de Bundesliga is nog steeds de competitie met de meeste fans.
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 21:36
Verkapte zie mij eens in Engeland wonen post!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:40
Die Service Crew is echt een onzekere Engelse pint drinker jongens !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:43
Stiekem is Service Crew een Koos Werkloos jongens !!
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 21:45
Een gedupeerde van de brexit, vandaar die frustraties!
Vind ik leuk
AZVork +3115
zondag 17 maart 2019 om 19:52
Heeft ons aller AZ nog gewonnen vandaag?
Vind ik leuk
Ove +4473
zondag 17 maart 2019 om 19:54
Ons aller ...dat zeggen ze toch in Diemen
Vind ik leuk
Kaar +4471
zondag 17 maart 2019 om 19:57
Daarom is het zo leuk😉
Vind ik leuk
AZVork +3115
zondag 17 maart 2019 om 20:00
Ja dat klopt inderdaad. Denk ff leuk doen.
Vind ik leuk
Kees Bman +5421
zondag 17 maart 2019 om 19:56
Nipt van Ajax.
Vind ik leuk
AZVork +3115
zondag 17 maart 2019 om 20:01
Ja ongelooflijk he dat het nipt was. We spaarden ze. Ze zijn nu eenmaal de beste(1044dagen al niet).
Vind ik leuk
Kees Bman +5421
zondag 17 maart 2019 om 20:06
Ik weet het.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:07
In Mei stroomt het Museumplein weer vol .
3 jaar geen koploper in de Mickey Mouse competitie , dat moet geviert worden ....

Vind ik leuk
Ove +4473
zondag 17 maart 2019 om 20:11
90201600 seconden
Vind ik leuk
AZVork +3115
zondag 17 maart 2019 om 20:14
Dat zijn er best veel en de teller gaat maar door. Ongelooflijk he dat de beste clup zo lang niet bovenaan staat zelfs geen speelronde.
Vind ik leuk
Kaar +4471
zondag 17 maart 2019 om 19:57
😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:28
Weet ik niet, ajax heeft wel verloren
Vind ik leuk
Robert TW +651
zondag 17 maart 2019 om 21:19
Jezus wat triest dit....
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:53
Ik vrees dat die Duitsers kampioen worden in die Bundesliga......;-)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:56
Ajax weer niet? :P
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:11
Ajax speelt ook niet in de bundesliga
Vind ik leuk
FCBayern-fan +1058
zondag 17 maart 2019 om 20:00
Jammer dat het tegen Liverpool voor geen meter liep... ben nog steeds zeer teleurgesteld in het vertoonde spel van afgelopen woensdag, daarom ook zeer terecht uitgeschakeld, dat was niet des Bayerns. Terwijl ze in de BL nu echt op stoom zijn gekomen, misschien kwam Liverpool net iets te vroeg, volgend seizoen nieuwe kansen! Mia San Mia!
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:13
Zo denk ik ook over.
Bayern haalde het niveau niet om van Liverpool te winnen.

Bayern gaat voor de kampioenschap en Duitse beker.
Volgend seizoen gaan we weer uitproberen in de CL
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 20:57
Bayern heeft een overgewaardeerd elftal!
Vind ik leuk
BB90 +77
maandag 18 maart 2019 om 18:14
eerder een overgewaardeerde coach. Bij Bayern werd hij al voor de zoveelste keer uitgecoacht.
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
zondag 17 maart 2019 om 20:01
James Rodriguez verzorgde de 2-0 na een fraaie 'borstassist' van James Rodriguez
Vind ik leuk
Argento8523 +7467
zondag 17 maart 2019 om 20:03
Spannend die Duitse competitie 😑
Vind ik leuk
FCBayern-fan +1058
zondag 17 maart 2019 om 20:13
Is het niet spannend dan wanneer 2 ploegen bovenaan staan met evenveel punten? Wtf...
Vind ik leuk
Argento8523 +7467
zondag 17 maart 2019 om 20:27
Bayern wordt toch wel kampioen uiteindelijk
Dortmund houdt de race niet vol zo als altijd
Vind ik leuk
abraksas +2710
zondag 17 maart 2019 om 22:42
Net zo spannend als de Eredivisie. Hier zijn het ook altijd dezelfde 2 clubs met tussendoor een keertje een uitschietertje.
Maar spannend is het natuurlijk wel, want ook een strijd tussen 2 clubs kan gewoon spannend zijn he.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:04
Toch is Bayern maar een matig team dit jaar !!
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 20:07
Mia san mia ..... die Bayern sind wieder da!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:08
https://youtu.be/LanCLS_hIo4
Vind ik leuk
la galaxy +1218
zondag 17 maart 2019 om 20:10
Mooi dat alph Davies zijn kans krijgt leuk talentje en was echt goed in de MLS.
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zondag 17 maart 2019 om 20:14
Zoooo jammer dit! Ben dertig jaar bayern adept, maar met kovacs zullen we international naar een bedenkelijk niveau afzakken. Met de zwakte van huidige Bundesliga zal het niet opvallen. Maar de echte bayernfan ziet hoe hard het achteruit gaat. Schalke op zijn retour, BVB met z'n onervaren talentenploeg. Niemand die de ware zwakte van Bayern blootlegt. Hoeness die zijn kovacs fout niet wil toegeven, krijg er tranen in mijn ogen van
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:22
En ik ben helemaal niet gecharmeerd van Kovac. In het begin ging hij veel rouleren wat tenkoste gaat van vastigheid in het team
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:30
En velen vinden dat Gio te weinig wisselt.

Soms lijkt het net, of alleen winnende coaches er verstand van hebben.

Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:44
Gio wisselt altijd laat :)
Ondanks zijn prijzen vind ik dat hij de spelers niet beter maak.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:47
Dat is een mening, die vele mensen delen.

Ikzelf mis wel een beetje extra enthousiasme, in bepaalde wedstrijden.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:50
neem de titel....je zou denken dat Feyenoord de lijn door trek voor het nieuwe seizoen. Maar wat blijkt...ze donderen helemaal naar beneden
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zondag 17 maart 2019 om 21:19
Redelijke knecht, net niet de top
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zondag 17 maart 2019 om 21:33
Volgens mij heb ik iets te veel op 😂gooi van Dijk, wijnaldum en van Bronchorst door elkaar
Vind ik leuk
Shenzen +316
zondag 17 maart 2019 om 20:31
Ik zie graag een andere trainer volgend seizoen,het materiaal is prima maar de "schwung" is er niet meer.
Ben benieuwd of ulli en karl-heinz al bezig zijn met een andere trainer voor volgend seizoen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:46
Aanvallend was in het begin veel minder en plotseling is er weer leven in het spel...met uitzondering tegen Liverpool.

Van mij mag die viespeuk Löw komen hoor :)
Vind ik leuk
Shenzen +316
zondag 17 maart 2019 om 21:06
Löw?
Zullen boateng en müller leuk vinden 😙
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:09
Ja dat snap ik.
Maar Löw vind ik een geschikte persoon voor Bayern.

Of...........Bayern haal Klopp
Vind ik leuk
Shenzen +316
zondag 17 maart 2019 om 21:13
Klopp is een topcoach maar die moet oppassen dat ie geen karikatuur word...
Is af een toe echt een Spasti langs de lijn.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:35
Vind ik niet erg dat Spasti...als Bayern maar gaat aanvallen..

Zoals @Bayern kampioen al zei....Liever Henckes maar helaas zijn leeftijd.

Dan kom ik weer terug op van Gaal.
Vind ik leuk
Shenzen +316
zondag 17 maart 2019 om 21:41
Ja heynckes, wat een topper is dat!
Die had voor het mooie 10 jaar jonger moeten zijn .
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:16
Het liefst Jupp Heynkes alleen die wordt een beetje te oud.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:37
Ik zei net hier boven...dan kom ik weer terug op van Gaal.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:43
Tja jammer dat ze allebei met pensioen zijn. Vind Klopp ook idd geen slechte keuze.
Vind ik leuk
Shenzen +316
zondag 17 maart 2019 om 21:52
Van Gaal ,
Als die zich een beetje gedraagt is het zeker een optie.
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zondag 17 maart 2019 om 21:35
Haha, ben 'm bij die Mannschaft zat, wil 'm dus helemaal niet bij Bayer zirn
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:38
Löw vind ik een geschikte persoon voor Bayern.

Maar voor ten Hag wil ik voorzichtig uitdrukken voordat heel Ajax op mij af komt :D
Vind ik leuk
Dj Storm +498
zondag 17 maart 2019 om 20:35
Gewoon niet klaar voor Bayern. Te defensief. Onder een fatsoenlijke trainer hadden we Liverpool makkelijk kunnen hebben. Als je je tactiek zo extreem op je tegenstander aanpast, verlies je van klopp. Dit was onder heynkes of pep niet gebeurd. Let wel!!! Ik mag Liverpool onder klopp heel graag, maar is verdedigend geen scheet waard
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:39
Laat Virgil het maar niet horen, of zijn vele fans.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:47
Het rouleren heeft Bayern de nek gekost en tactisch is Kovac ook niet sterk
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:28
Ajax begint steeds meer op Bayern Munchen te lijken.
Vind ik leuk
Shenzen +316
zondag 17 maart 2019 om 20:33
Is er echt geen andere vergelijking Wim?
Ajax brrrrr 😖
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:34
Ik heb het niet verzonnen.

Overmars begon.
Vind ik leuk
Shenzen +316
zondag 17 maart 2019 om 20:36
Overmars..en wie is dat?
Is dat die bankdirecteur?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:48
Nah Wim niet leuk van jou :P
Vind ik leuk
Dorzon +4825
zondag 17 maart 2019 om 20:35
Psv had in de cl even ver gekomen met zijn loting
Vind ik leuk
Uncle Fester +2495
zondag 17 maart 2019 om 20:41
Tja, 17 uit 3 maar in de wedstrijd waar het echt om gaat ga je er vrij kansloos af. Na de Mannschaft ook het Duitse clubvoetbal in paniek nu er geen enkele club in de kwartfinale CL zit.
Vind ik leuk
kees ee +1092
zondag 17 maart 2019 om 20:42
. . en boetius, . . hij dartelde voort !?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:58
Jammer dat je dit niet zag in de CL. Bayern gaat in deze vorm zeker kampioen worden
Vind ik leuk
Watzijnwij +294