Driessen mist leiderstype en adviseert Ajax: 'Kost niet de wereld qua transfersom'

Driessen mist leiderstype en adviseert Ajax: 'Kost niet de wereld qua transfersom'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 07:09ma 18-03-2019 om 07:09

Laatste update: maandag 18 maart 2019 om 09:52ma 18-03-2019 om 09:52

Valentijn Driessen ziet een mentaal probleem bij Ajax na de 1-0 nederlaag bij AZ in de Eredivisie. Volgens de chef voetbal van De Telegraaf lag de bereidheid bij de Alkmaarders om voor elkaar door het vuur te gaan veel hoger. Hij denkt dat Ajax behoefte heeft aan een type Poulsen.

Driessen concludeert in zijn column dat veel Ajacieden het 'belangrijker vinden zich in de Champions League te manifesteren dan in de competitie'. 'En zei directeur Edwin van der Sar na de 4-1 bij Real Madrid niet dat internationaal aanzien het belangrijkste is? Toch is dat de verkeerde focus als je als rijkste van allemaal met veruit het beste spelersmateriaal misschien voor het vijfde seizoen achtereen geen kampioen van Nederland wordt.'

'In dat geval mag het financieel zo succesvolle transferbeleid tegen het licht worden gehouden', meent Driessen. 'Goed om te scouten en selecteren op positie, transfer- en groeipotentie, maar zelfs Ajax heeft teamspelers nodig om kampioen te worden. Ronald Koeman en Frank de Boer pikten Jan van Halst en Christian Poulsen op als ontbrekende schakel om kampioen te worden met hun talentrijke spelersgroep.'

'Van Halst en Poulsen waren weliswaar niet de besten, maar wel leiders die in teambelang dachten, spelers op sleeptouw namen en er niet voor terugdeinsden om types als Hakim Ziyech en Dusan Tadic te corrigeren op hun gedrag binnen en buiten het veld', vervolgt Driessen. Volgens De Telegraaf-verslaggever ontbreekt momenteel iemand met een dergelijke autoriteit bij Ajax. 'En ook trainer Erik ten Hag mist die.'

'Het rendement van raspaardjes Ziyech en Tadic ligt verschrikkelijk hoog, maar als je met een ander type speler erbij drie doelpunten minder scoort en wel kampioen wordt, is de keus makkelijk en snel gemaakt. Komt bij dat types als Van Halst en Poulsen niet de wereld kosten qua transfersom en salaris.'

Lees ookDe Ligt steekt hand in eigen boezem: 'Hebben we in de kleedkamer al gezegd'

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 07:15
Valentijn hou je mond. Ben nog boos van gister en dan krijg je die oelewapper er ook nog bij. Verdorie !
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 07:15]
Vind ik leuk
InternetHeld +3763
maandag 18 maart 2019 om 07:21
Valentijn Driessen was de persoon die heel Nederland in de mond van Patriciya zag piessen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:14
* Valentijn Driessen klinkt alsof heel nederland hem in de mond heeft staan piesen
Vind ik leuk
katinzak +306
maandag 18 maart 2019 om 15:31
Valentijn bedoelt een type Hendrix of Rosario op de plek van Shone. Geen zzp'ers weet je wel...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 15:32]
Vind ik leuk
Groen +4448
maandag 18 maart 2019 om 20:35
Wie heel af en toe de sportjournalistiek volgt weet dat meneer Driessen altijd onrust rondom Ajax probeert te creëren danwel aan te wakkeren. Tot zover de waarde van zijn "advies".
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:23
Echte beunhazen.
Vind ik leuk
AZVork +2972
maandag 18 maart 2019 om 07:25
Hoezo? Was maar een 1-0 nederlaag tegen AZ. Je weet dat dat kan gebeuren. En was terecht. Zoekgespeeld. Hoef je niet boos over te zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:33
Teleurgesteld ? Misschien een beter antwoord. Maar ligt ook in de buurt van boos .
Vind ik leuk
AZVork +2972
maandag 18 maart 2019 om 07:47
Het is maar een spelletje. Nu winnen wij weer eens een keer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:22
Denk dat de gedachte van AZ en Ajax een beetje verschillen. Het is heel knap dat AZ gewonnen heeft maar als je zo een miljoenenploeg als Ajax en je speelt tegen Pec en AZ mag je echt wel meer gas geven als ze gedaan hebben. Als je
in het begin van seizoen zoveel geld uitgeeft wil je maar 1 ding kampioen worden. Denk ook dat de frustratie is dat PSV elke keer met een zwakke pot er toch elke keer mee weg komt. Terwijl als Ajax een keer zwak speelt gaan ze gewoon echt door het ijs. Er werd ook zoveel keer gezegd dat AZ niet tegen de top 3 kon winnen. Maar ze hebben het wel bewezen ;-) dus nu ook maar tegen PSV .
Vind ik leuk
Harrie82 +4346
maandag 18 maart 2019 om 09:28
Is toch hetzelfde als wat er over Real werd geroepen. Er werd gezegd off-day door de een en de ander zei nee lag aan Ajax.
Nu ook weer Ajax gaf niet thuis zeggen er velen of kwam het doordat Az gewoon sterker was en dit afdwong.
Ik denk vooral het laatste. Az speelde wederom een goede pot en liet Ajax niet in de wedstrijd komen. En als Ajax niet aan voetballen komt hebben ze het lastig. Je zoet dat de laatste 15 minuten Az het lastiger begint te krijgen, omdat de manier van spelen van Az noet 90 minuten vol te houden was en Ajax ging opportunistischer spelen.
Al bij al een terechte overwinning van Az en voor degene die denkt dat het kampioenschap gespeeld is, dat is het nog lang niet.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:46
Enige verschil is dat AZ geen week rust van te voren heeft gehad en dat bij Ajax gewoon alle pareltjes op het veld stonden is dus appels met peren vergelijken wat je doet 😜
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 03:48
Ajax had een woensdag nog gespeeld. Dus die week rust ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 07:23
Lees de reactie van harrie82 dan snap je hem .

Maar ik hoop dat de KNVB besluit alle wedstrijden van Ajax op te schorten tot na de CL kwart finale want anders maakt Ajax geen enkele kans want een wedstrijd meer spelen kan ze de das om doen .
Vind ik leuk
B3v3r +816
maandag 18 maart 2019 om 07:46
Inderdaad terechte overwinning van AZ. Als Ajax volgende pot tegen PSV wint blijft het nog altijd spannend. Moet PSV niet laatste wedstrijd van competitie uit naar AZ?
Vind ik leuk
AZVork +2972
maandag 18 maart 2019 om 07:48
Ja de laatste ja. Dat klopt
Vind ik leuk
companen +2338
maandag 18 maart 2019 om 08:53
Ja maar die laat AZ zeker lopen, tegen PSV als de derde plek is veilig gespeeld. Ze gaan ajax echt geen kampioen maken natuurlijk.
Vind ik leuk
thierryer +2159
maandag 18 maart 2019 om 09:00
Denk je dat de 3e plek al veilig is gespeeld dan?
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 09:08
Als Ajax het moet hebben van verliespartijen van PSV, dan zit er echt wat fout. Zelf winnen was, is en wordt het motto. Dan zie je vanzelf waar dat op uit komt.

Als we Driessen volgen eindigen we als krantenjongen: in de regen, met een natte krant in de handen. Driessen pleegt karaktermoord, allereerst op de trainer van een ploeg die verschrikkelijk goed kan voetballen. Een keer verliezen kan natuurlijk ook en al was Ajax slecht, dan nog weten we waartoe ze in staat mag worden geacht.
Dan op de spelers, die het van zuiver voetbal moeten hebben, knokkers zouden het volgens hem niet zijn. Welnu, Tagliafico is een knokker van de bovenste plank, Donny van de Beek idem dito.

Het is heel vervelend als journalisten hun journalistieke taak totaal verwaarlozen, als ze doen alsof ze het allemaal beter weten dan een trainer. Een Ten Hag heeft niet een blaadje dat hij vol onzin kan schrijven, hij kan zich ook niet verdedigen, iets waartoe hij zich ook gelukkig niet geroepen voelt. Indien een journalist zich niet onafhankelijk weet op te stellen gooit hij alle waarden van de journalistiek op de vuilnisbelt. Je krant gebruiken als rioolput is dan wel erg makkelijk, maar zal zich vroeg of laat ook tegen deze charlatan richten. Was het al maar zover.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:21
Goh. Je mag alleen loftrompet spelen, niet een keer een zeer duidelijk probleem aankaarten. 11 wereldspelers maakt nog geen team. Je hebt iemand nodig die alle ego's dat zijn er veel, met de neuzen dezelfde kant op zet.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 09:51
Dat is wat anders dan een trainer afbranden Albert. Als iemand al heeft bewezen om die neuzen in een richting te krijgen dan is het Ten Hag wel. Herinner je die voorronden, de wedstrijden tegen heel grote clubs met als apotheose de twee tegen Real Madrid. Alle neuzen stonden dezelfde kant op, echt waar.

Ik ben echt niet achterlijk en zie wel degelijk de spelers een bepaalde vermoeidheid met zich meedragen. Je kunt het verwachten, zulke jonge gasten die zich helemaal hebben opgeladen voor ware huzarenstukjes als de wedstrijden tegen Real Madrid. Die jonge lijven schreeuwen om meer rust, die hoofden schreeuwen om hetzelfde. Maar het kan niet, het komt niet uit: ze moeten nu kampioen worden, anders zijn er 60.000 fans teleurgesteld. Ze moeten nóg een ronde verder, want: als je RM verslaat mag je tegen de anderen niet falen. De meesten nog geen 23, ga er maar aanstaan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:47
Teleurgesteld in hoe Ajax speelde..tegen Heerenveen heracles 2x Feyenoord etc. Ze denken t op halve kracht te kunnen doen. Ja AZ heeft terecht gewonnen gister had ook 5-0 kunnen zijn. Gefelciteerd.
Vind ik leuk
Mario 1 +2814
maandag 18 maart 2019 om 08:04
Ik vind het allemaal zwaar overtrokken, harde wind , PSV nipt zien winnen vlak voor de wedstrijd begint.
Ziyech vroegtijdig naar de kant.
Ik heb beide wedstrijden gezien.
Ajax was veels te gehaast, PSV inspiratieloos en traag ,kampioen onwaardig.!!!
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:06]
Vind ik leuk
Werner1913 +11086
maandag 18 maart 2019 om 08:08
Als je eerste staat na 34 wedstrijden, ben je terecht kanpioen. Wat jij ook vind.
Vind ik leuk
Mario 1 +2814
maandag 18 maart 2019 om 08:17
Ik spreek mijn ergernis als PSVer uit , wat er gisteren op de mat werd gelegd tegen VVV was ver onder de maat. Als ik zeg kampioen onwaardig, is dat mijn teleurstelling.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:52
Dan weten we ook waarom Real verloor van Ajax. 2 spelers vroeg naar de kant. Wat een onzin. AZ heeft het goed gedaan en had verder uit kunnen lopen op Ajax.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:17
neem nog een flesje azijn.............doei, doei............5 !
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 15:17
Mario, iedereen die bovenaan staat is kampioenwaardig. Nu is de competitie nog niet ten einde, dus is alles nog mogelijk. Vorig jaar gold hetzelfde, Ajax zou PSV nog inhalen etc. Uiteindelijk werd PSV kampioen, voetballend als nu. Niet briljant, maar uitermate effectief. Ajax viel gisteren tegen, dat kun je jezelf nauwelijks permitteren. Maar toch, 8 wedstrijden is niet niks, ook PSV zou zomaar een keer kunnen verliezen.
Vind ik leuk
Mario 1 +2814
maandag 18 maart 2019 om 15:26
Dat is ook wat ik zeg en denk. Puur realistisch gezien. Natuurlijk hoop ik dat we het redden, maar steek niet mijn kop in het zand. Op dit moment hebben we het moeilijk in iedere wedstrijd, voor de winterstop was het fantastisch, nu is het bagger
Vind ik leuk
thierryer +2159
maandag 18 maart 2019 om 08:59
Inderdaad het was goed van Az en Ajax speelde slecht. Kan gebeuren..PSV wint wel nog 15 keer na de 85ste minuut en Ajax niet. Kwaliteit van PSV. Maar ben er van overtuigd dat PSV ook niet wint van az en het ook moeilijk gaat krijgen met pec.
Vind ik leuk
Hoeness +834
maandag 18 maart 2019 om 09:19
Tja zo kennen we er nog een paar.. Ajax moet nog naar Grunn.. ook altijd lastig..
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:20]
Vind ik leuk
VA1 +3070
maandag 18 maart 2019 om 13:39
Of Vitesse in de Arena:) hebben nog wat recht te zetten.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 15:20
Dat geldt ook voor FC Utrecht. En laat niemand laatdunkend doen over FC Utrecht tegen Ajax, ook in de JC Arena hebben we al eerder van Ajax gewonnen.
Vind ik leuk
VA1 +3070
maandag 18 maart 2019 om 16:29
Dat is het fijne aan Ajax. Als je ze voetbal les geeft dan proberen ze na rust nog wat terug te doen, lukt dat niet dan gooien ze rond de 60e minuut de handdoek in de ring.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:17
graafschap....................
Vind ik leuk
McRobbos +1449
maandag 18 maart 2019 om 07:55
Hahahaha
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:48
Beste clubgenoot er zijn nog acht wedstrijden te gaan en geloof me PSV zal ook averij oplopen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:18
En jullie winnen alles haa
Vind ik leuk
Gilze +1270
maandag 18 maart 2019 om 09:04
Hij heeft gewoon gelijk
Ajax mist iemand die de zaak op scherp zet en iemand op zn ballen durft te geven
Allemaal mooi weer voetballers
En ik roep t al maanden dat deze trainer ook geen gezag heeft hij kan ze niet motiveren
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:06]
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
maandag 18 maart 2019 om 10:31
Vorige week was Ajax schijnbaar nog van Europees topniveau en was Ten Hag een begenadigd tacticus.
Vind ik leuk
Gilze +1270
maandag 18 maart 2019 om 11:36
Niet door mij
Heb t altijd een flapdrol gevonden
Hij straalt totaal niks uit
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 15:24
En Gilze, wie zijt gij? Wat je uitstraalt heeft weinig positiefs, iemand een flapdrol noemen terwijl deze trainer met Ajax op een heel knappe tweede plaats staat is pas flapdrollengedrag. Niemand die jou kan beoordelen, lekker anoniem hier zitten te schelden, dat is wel heel makkelijk.
Vind ik leuk
Gilze +1270
maandag 18 maart 2019 om 15:31
Ik zeg t al maanden dat hij geen gezag heeft bij Ajax
Het zijn allemaal mooi weer voetballers
En als er een keer gebikkeld moet worden is er niemand thuis
Dit is mede de schuld van de trainer
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 15:53
Nee, jij zegt al maanden wat Driessen al maanden zegt. Dat is een naäperij van de bovenste plank en met iemand napraten die ongelijk heeft schiet je niks op. Die mooiweervoetballers spelen Real Madrif van de mat en wat doe jij? De trainer van deze uitstkende spelersgroep (al maanden) als meelopertje afkammen. Nee, dan heb je het buskruit uitgevonden zeg. En het zwarte garen, dit vooral.
Vind ik leuk
Gilze +1270
maandag 18 maart 2019 om 16:12
Denk wat je wil denken
Ik wens je in elk geval heel veel sterkte in Utrecht
Afschuwelijk wat daar weer is gebeurd
Vind ik leuk
Mario 1 +2814
dinsdag 19 maart 2019 om 07:30
Hij straalt uit wat een club nodig heeft om tweede te worden.!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:15
Achteraf praten is het makkelijkste dat er is.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 07:18
Dat doer meneer valentijn altijd graag.. moment dat het spel 1 of 2 dagen niet aan te zien is gaat die zuigen en trekken aan mensen verschrikkelijke vent is het.
Vind ik leuk
B3v3r +816
maandag 18 maart 2019 om 07:48
Verbaast me dat hij niet over Ten Hag begint
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
maandag 18 maart 2019 om 07:52
Indd, had wel verwacht dat die genoeg te vertellen had.. hij zal vandaag of morgen wel over ten hag beginnen. Ik begin alvast mijn popcorn te pakken voor een smikkelend verhaal van deze galbak.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:50
Achteraf is mooi wonen.
Vind ik leuk
Johnnies +2769
maandag 18 maart 2019 om 07:16
Alleen de KNVB beker blijft over, en zelfs die is niet zeker.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:22
Beter dat jij het zegt dan iemand met het volle verstand, halve zool
Vind ik leuk
Johnnies +2769
maandag 18 maart 2019 om 07:23
😂😂😂😂 helemaal niks.
Vind ik leuk
FRChamp +2414
maandag 18 maart 2019 om 08:56
😂😂
Vind ik leuk
1313 +11950
maandag 18 maart 2019 om 11:58
Weet niet waarom jij lacht? Maar, AZ gaat Feyenoord gewoon inhalen hoor. Zou me toch zorgen gaan maken eigenlijk daarom.😜

4de worden betekent nog meer voorrondes EL spelen. Gaat het weer een seizoen worden zonder Europees voetbal volgend jaar voor Feyenoord?
Vind ik leuk
FRChamp +2414
maandag 18 maart 2019 om 16:44
Dit seizoen worden we 3e. En volgend seizoen wordt een Feyenoord van wereld topniveau. We gaan de wereld laten zien wie de echte beste club van Nederland is.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:44
Dan moet je al helemaal niet bij jou zijn domme ezel
Vind ik leuk
ForzaVVV +1464
maandag 18 maart 2019 om 07:50
Die winnen gewoon de Champions league.
Vind ik leuk
FRChamp +2414
maandag 18 maart 2019 om 08:57
😂
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:21
Ajax miste Ziyech ...

Haha. 1 speler maar. 1 geblesseerde speler.

Wat een weelde. En dat terwijl Overmars geld zat heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 07:22]
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 07:52
Ja en tegen PEC 2 spelers................
Voor de spanning van de competitie vind ik dit zonde.
Maar de overwinning van AZ was gewoon meer dan terecht en had zelfs hoger kunnen uitvallen.

Heb al eens vaker gezegt dat het voor dit Ajax toch niet mag uitmaken als ze één of twee spelers missen in de eredivisie?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:55
Lijkt mij ook niet.

Dat is zoeken naar excuses die er niet zijn.
Vind ik leuk
FRChamp +2414
maandag 18 maart 2019 om 09:08
Ze hebben kennelijk de ‘beste’ selectie dus dat zou inderdaad geen probleem voor ze moeten zijn.
Vind ik leuk
FRChamp +2414
maandag 18 maart 2019 om 09:07
Klopt. En dat terwijl andere clubs meer spelers misten. Als ze zogenaamd de beste selectie hebben moeten ze een geblesseerde kunnen vervangen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:22
Hey daar is die flapdrol van een Driessen weer.
Wat een loser ben je.
Je moet gewoon je bek houden is veel beter en verstand heb je er al helemaal niet van anders waa je wel naar Madrid afgereisd sukkel
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1781
maandag 18 maart 2019 om 07:22
Die Valentijn is wel heel goed in open deuren intrappen wat een gast zeg
Vind ik leuk
Godin1 +1305
maandag 18 maart 2019 om 07:28
Jan van Halst een leider? Eerder een teringlijer. Kom op zeg Valentijn, jij moet nodig je medicijnen weer eens innemen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:43
Een teringlijer? Die liep gisteren al in het veld na te trappen!!!!!
Vind ik leuk
Godin1 +1305
maandag 18 maart 2019 om 07:46
Ga huilen joh.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:50
Er loopt er hier maar één te janken en dat ben jij.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:46
Wat heb ik hier mee te maken ?
Vind ik leuk
FRChamp +2414
maandag 18 maart 2019 om 09:12
😂
Vind ik leuk
B H +457
maandag 18 maart 2019 om 07:33
Klopt Valentijn
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
maandag 18 maart 2019 om 10:32
Dank je.

Groetjes,

Valentijn
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
maandag 18 maart 2019 om 07:34
Wat is die ten hag toch een wereldcoach, tactisch zo sterk
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 07:55
Is het nu Ten Hag zijn schuld weer?

Zaten toch dezelfde elf spelers die uit tegen Real zo goed deden?

Waar waren al die super helden?

Zag jij Tadic, Frenkie, Blind, Neres, Dolberg etc?
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
maandag 18 maart 2019 om 10:32
Ik zag Frenkie vanmorgen nog bij de Appie.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 10:41
Aaah dat verklaard alles.
Hij was er met zijn hoofd niet bij want hij moest de boodschappen onthouden.........;-)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 15:20
Pampers kopen voor 31 maart.......................
Vind ik leuk
HupHolland +4404
maandag 18 maart 2019 om 07:39
'belangrijker vinden zich in de Champions League te manifesteren dan in de competitie'.

Jeetje Driessen .... Europa levert 60 miljoen en meer op!!! Dat is honderd keer belangrijker dan 2 miljoen meer omdat je Eredivisie kampioen wordt.

Ik vind wel dat Ten Hag te angstig is om andere spelers kansen te geven. Het is logisch dat vele Ajax basis spelers zijn uigeput. Normaal gesproken benut je zo'n situatie om spelers als Magallan, Veltman, Sinkgraven, Labyad, Ekkelenkamp, Lang, Cerny, of Gravenberch bijvoorbeeld eens erin te zetten, want die zijn wel fit en hongerig en dat is beter dan spelers als Frenkie en Ziyech geforceerd te laten spelen.

Dolberg was al een tijd geleden voor mij door het ijs gezakt. Ajax heeft voldoende alternatieven, maar die worden niet (meer) gebruikt.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 07:58
Ach, soms snap ik het niet meer.
Als Ten Hag een keertje anderen laat spelen is hij een waardeloos persoon en kun je punt verlies verwachten (oa thuis Heracles), en als hij het dus niet doet is hij weer een zwakkeling omdat hij moet roleren.

Kunnen jullie nu nooit eens bij hetzelfde blijven?
Vind ik leuk
FRChamp +2414
maandag 18 maart 2019 om 09:15
Ach ja, ze zijn de ‘beste’.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:40
Natuurlijk is die Driessen een open deuren intrappende zuigende eikel, maar wanneer het zo een open deur is waarom doet het Amsterdamse handelshuis er dan niets aan? Waarom niet een speler kopen die de zaak op de rit zet? Denk dat het de bedoeling was dat Blind dit zou doen maar tja die speelt beter dan ik had verwacht maar is zeker niet de broodnodige leider.

Overigens kun je een team dat het geweldig doet in Europa niet eens verwijten dat sommige spelers eens wat minder zijn in de competitie en dat het dan af en toe eens juist niet goed valt voor ze om dan gelijk het transferbeleid en de spelers af te branden is ook weer overdreven.
Vind ik leuk
Muscles +2073
maandag 18 maart 2019 om 07:43
Driessen zonder enige creativiteit en open oude deuren....moet de Televaag vol?
Vind ik leuk
Blueman +1102
maandag 18 maart 2019 om 07:43
Ik dacht al: Valentijn zal Ten Hag toch niet vergeten te noemen bij zijn gemopper? Maar nee, zijn naam staat er ook tussen.
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 07:45
Types als...wie dan?

De makke bij Ajax is dat het straks weer uitverkoop is.

Kun je dit team bijeen houden en bouwen, dan wordt het alleen maar beter. Volgend jaar echter: opnieuw beginnen helaas. Het huidige team staat op de drempel om steeds succesvoller te worden. Wat nu gebeurt heeft nog met jeugdigheid te maken.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 08:01
Deels mee eens, maar jeugdigheid kun je niet meer zeggen met zoveel ervarende spelers als Schöne, Tadic, Blind en Ziyech.
En De Ligt en De Jong kun je eigenlijk ook al als jeugdspelers wegstrepen ondanks dat ze wel jong zijn.
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 11:12
Die laatste twee zijn gewoon jeugdig en worden beter. Daar gaat Ajax echter de vruchten niet van plukken helaas.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 11:14
Wel jeugdig maar toch weer "ervaren".
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 11:18
Tuurlijk, maar ze worden gewoon nog veel beter ...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:46
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:14]
Vind ik leuk
Staaijman74 +1401
maandag 18 maart 2019 om 07:51
Kunnen ze die leo driessen niet achter het behang plakken. Wie luistert er uberhaupt naar de stupiditeiten die deze persoon iedere week weer uitkraamt?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 07:53
Ik denk dat hij wel gelijk heeft.
Tegen PEC en ook gisteren weer tegen AZ heb ik me zitten ergeren aan dat door blijven pingelen en zich vastlopen en de bal kwijtraken.
Mensen voeren hun taken niet uit en de jongens op de bank krijgen weinig kans...
Hoelang begint ie nog met Dolberg in de basis?
Weer laten ze het allemaal op de beslissende momenten in de competitie afweten.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 07:54]
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 08:01
Dolberg viel in
Vind ik leuk
Keesmomma +100
maandag 18 maart 2019 om 07:55
Die heeft wel verstand van zaken zeg. Simon Poulsen was een ijverige linksback die leuk was voor AZ. Christian Poulsen daarentegen was een bikkel harde middenvelder waar Ajax 2 keer kampioen mee is geworden en die oa bij juve en liverpool gespeeld heeft..
*edit: het ligt dus aan de 'kwaliteit' van Vp en niet aan Valentijn. Nu is in het artikel wel de juiste voornaam geplaatst*
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:03]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:01
Je moet deze mislukte diva's eens aanpakken 3x in de week voetballen en de heertjes zijn moe tijd dat deze onzin eens ophoudt een bouwvakker die 40 uur werkt voor niet eens 1 procent van de miljoenen die bij Ajax verdient worden. Zij mogen klagen niet de heertjes en opnieuw is Ajax te mild geweest. Punt verlies zou je met keiharde boetes te lijf moeten gaan. Moet je kijken hoe hard ze ook in de ed lopen mongolen. Hoe is het mogelijk dat je voor de wedstrijd tegen psv die volgt jezelf niet kunt opladen om 3 punten te pakken. Ongelofelijk.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 08:03]
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 11:17
Doe het beter dan...

Je onderschat wat er met hen gebeurt. Het zijn net mensen.
Zoals jij en ik zeg maar, alleen kunnen ze beter voetballen. Het blijft topsport waarbij kleine dingen een grote rol spelen...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:40
Wat een onzin een zorg medewerker of medewerker in de bouw denk je dat die geen pijntjes heeft na het werk of tijdens het werk onzin die gaan ook door voor een veel minder salaris.. En als sommige je 4,5 miljoen netto verdiend dan mag je verwachten dat je iedereen in de eredivisie ondersteboven speelt. En als ze het niet kunnen ok. Maar ze hebben tegen Madrid aangetoond het wel degelijk te kunnen dan komt het voor mij over dat het ze verdommen. Want een half uur per wedstrijd het niveau van Madrid uit te halen en je speelt op Psv na nationaal iedereen ondersteboven. En als ze de titel mislopen dan de financiële schade op de spelers verhalen.
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 12:42
Ja hoor, die jongens zwemmen hele dagen in het geld en denken aan niks anders meer.

In de bouw is het sjekkie spreekwoordelijk, bij ambtenaren en bedrijven de koffie heilig en wat vooral opvalt: iedereen werkt de hele dag 100% en is zich ervan bewust dat elke cent die ze kosten terug verdiend zou moeten worden...

Het is veel te simpel om naar die miljoenen te wijzen en meer prestaties te eisen. Bij sport heb je veelal meer verliezers dan winnaars en dat hoort erbij en dat moeten we accepteren.

Wijzen naar dat geld en algemeen meer inzet eisen is lariekoek bij topsporters.

Het is simpel: waarom laat jij het niet zien....?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 12:43]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 13:47
Neem het maar op voor deze lapzwansen. Straks weer een seizoen zonder titel goed bezig daar in Amsterdam. Tijd om puntverlies keiharde boetes te zetten moet je kijken hoe snel die ongein afgelopen is.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 13:47]
Vind ik leuk
Jozef +44995
maandag 18 maart 2019 om 20:50
Haha, als het effect zou hebben dan moet PSV zijn lapzwansen vervolgens gaan beboeten?

Denk na man, het blijft sport.

Het steekt je blijkbaar dat die snotneuzen zoveel verdienen, dat is duidelijk, maar ze hebben iets wat jij waarschijnlijk niet hebt: een bijzonder talent. Natuurlijk is het idioot wat er verdiend wordt met sporten in een wereld waar anderen maar een fractie verdienen en misschien veel harder moeten werken. Deal ermee zou ik zeggen, want je verandert er niks aan. De verwijten als zouden ze lam of lui zijn zijn volledig ongegrond. Nogmaals, het is sport. En je komt jaloers over.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:02
Driessen bedoelt dus een winnaar pur sang, een heerser.........Hendrix dus, wat jammer nou, die wil niet.....................die wil prijzen winnen en niet worden uitgelachen..........
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
maandag 18 maart 2019 om 08:05
Oh, wat doet ie bij Pisvee dan? Oh wacht, daar houden ze van slome verdedigende spelers, met nauwelijks aanvallende intenties.... haha, lekker houden daar! Mis je niets aan..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:09
die wil prijzen winnen en niet worden uitgelachen..........
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
maandag 18 maart 2019 om 08:40
Wat voor prijzen? Poedelprijs? En dan nog, zelfs als je de titel wint, wat heb je dan? Nog niets gepresteerd in Europa, niet interessant voor Oranje en ook niet in staat om aanvallend voetbal te spelen. Dus die jongen kan beter bij PSV blijven. Elders wordt het niets...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:59
doei,doei.................5 !
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
maandag 18 maart 2019 om 10:37
Doei, doei 5... oh... nog lang geen 3 sterren dus... :W
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
maandag 18 maart 2019 om 08:03
Blablabla... ik ben Valentijn Driessen en ik kom elke dag met een nieuw plannetje om te laten zien, dat ik er verstand van heb. Het is net een irritante vlieg, die om je hoofd zoemt 🤮
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
maandag 18 maart 2019 om 10:34
Tja, hij heeft er al bijna vijf jaar al meer verstand van dan wat er bij Ajax op de bank zit.
Vind ik leuk
Donnygo +6136
maandag 18 maart 2019 om 08:09
Heb je die gek ook weer.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
maandag 18 maart 2019 om 10:34
Hey Donny, ouwe lullenbijter. Alles goed?
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
maandag 18 maart 2019 om 08:11
Zeg Valentijn, bedoel je soms iemand die de boel aanstuurt? Ervaring heeft? Verbaal goed is? Daar was Daley Blind toch voor gehaald?
Vind ik leuk
Jopi1982 +890
maandag 18 maart 2019 om 08:14
Wat was nou de tip?
Vind ik leuk
Ultra-Mag +37
maandag 18 maart 2019 om 08:17
Nou en waar vind je die spelers?? Echt nieuws waar je nu wat aan hebt in de laatste weken van de competitie...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:20
Die werken, wonen en feesten in de Voetbalhoofdstad................11 keer feest in 20 jaar........................
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:22
Van Halst en Poulsen hadden geen autoriteit. Ze konden bikkelen. Dat is heel wat anders, maar wel belangrijk.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
maandag 18 maart 2019 om 09:22
Inderdaad, je moet ook kunnen ballen. Een type Guardado dus.
Vind ik leuk
ajaxdev +677
maandag 18 maart 2019 om 08:33
Maar dit keer heeft ie wel gelijk helaas. Onze ideale schoonzonen waren vermoeid en niemand die de leiding neemt.
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
maandag 18 maart 2019 om 08:37
Misschien kan Valentijn zijn kicksen aantrekken. Die weet het allemaal zo goed.
Vind ik leuk
ritje +757
maandag 18 maart 2019 om 08:44
hallo Was het niet zo dat ajax de miljoenen ploeg geen kampioen wordt dat Ten HAG dan gefaald heeft? dus...... Vervangen door een Ajaxciet! want Ten hag heeft niet het ajax gen ! Van Bommel heeft wel! het PSV gen! mvg ritje
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 09:17
Keizer heeft 100% Ajax Gen.
Wat had hij gebracht?
Uitgeflikkerd in de beker tegen een degradant, europees nul punten weten te bemachtigen en eruit gevlogen tegen niets zeggende clubjes en in de winterstop al kansloos voor de titel.

Nee dan Bosz en Ten Hag.
Beide geen Ajax gen.
Europees aanzien is toch belangrijker dan kampioen worden wordt er toch vanuit het Ajax kamp geroepen?

Nou laat nu net die twee coaches zonder Ajax gen verder zijn gekomen en meer aanzien in europa hebben gekregen dan de laatste trainers met een Ajax gen (de Boer en Keizer).
vriendelijke groeten terug en antwoord eens een keertje terug of sta je nu met je bek vol tanden?
Vind ik leuk
Mari +13213
maandag 18 maart 2019 om 08:46
Driessen weet echt niets meer te verzinnen
Vind ik leuk
Dorzon +4811
maandag 18 maart 2019 om 08:49
Het probleem is niet de selectie maar de trainer
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 09:19
En het uitschakelen van Real is het niet de trainer maar de selectie?
Vind ik leuk
Dorzon +4811
maandag 18 maart 2019 om 11:32
tegen madrid was alles wat hij deed logisch. In veel wedstrijden in de competitie vind ik het niet logisch wat hij doet. Zijn wissels maken ajax nooit beter
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
maandag 18 maart 2019 om 12:12
Ligt dat aan de wissels of aan Ten Hag?
Ik denk (meen ik) meer van beide;

Dolberg was nog niet zo lang geleden toch weer aan de betere hand?
nu lees ik weer dat hij niet meer "mee mag doen" omdat hij niets toevoegt.

Dan weer was Neres niet meer dan een wisselspeler die wedstrijden later basis moet staan.

Eilting en Sierhuis werden niet goed genoeg bevonden en dus komen zij ook niet meer in aanmerking en die andere wissels?
Sinkgraven, Lang, Malagan?

Niet goed genoeg?

Dus dan heeft Ajax een minder sterke selectie dan verondersteld werd toch?

Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:53
Ojeeee Meneer Driessen heeft weer gesproken wat een gast is deze man of anders gezegd wat een ding is hij alleen maar gillen heb hem eigenlijk nooit iets zinnigs horen zeggen praat zoals het weer in Nederland zo afwisselend en hopen dat het een keer goed is.... Ben wel blij met mensen zoals hem geeft me altijd een goed gevoel met in mijn achterhoofd van damnn ik had het veel slechter kunnen hebben in mijn leven...
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 18 maart 2019 om 08:54
Van Halst was toch die speler die terug werd gezet naar het tweede?
Vind ik leuk
FRChamp +2414
maandag 18 maart 2019 om 08:55
Het is al een tijdje zo dat je als topclub niet meer alles wint, maar die tijd komt terug met de dubbel en trèble.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +362
maandag 18 maart 2019 om 09:00
Faalentijn... Volgens mij mis jij het leiderschap die jou in en buiten het veld van de journalistiek corrigeert.

Huur mij maar in Telegraaf. Ik kost ook niet de wereld aan salaris
Vind ik leuk
ritje +757
maandag 18 maart 2019 om 09:14
hallo wat Ajax mist? is een trainer met het ajax gen ( tenkate? ) mvg ritje
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:16
Ach t seizoen begint zn tol te eisen. Niet meer, niet minder. Als Ajax niet 100% geeft is t een normale ploeg die van iedereen kan verliezen.
Vind ik leuk
voorstopper +1154
maandag 18 maart 2019 om 09:17
Lekker makkelijk weer van Valentijn de Rat.

Ik hoorde hem niks over een type Poulsen zeggen toen ze met 4-1 wonnen van Madrid. Echt een achterlijk ratje.
Vind ik leuk
Kuyt 2017 +14
maandag 18 maart 2019 om 09:22
Als je uit met 4-1 van Madrid wint op het hoogste niveau dan mag je in de Nederlandse competitie nooit een week later met 1-0 van Az verliezen.Valentijn heeft het deze keer denk ik bij het rechte eind.
Vind ik leuk
DeNeutrale +283
maandag 18 maart 2019 om 09:29
Als Ajax kampioen wil worden moeten ze Lozano bij PSV ophalen. Daar zal wel een aardig prijskaartje bij zitten ; denk 111 miljoen. Ajax gaat nog punten verspelen tegen PSV, Willem II, Groningen en Utrecht.
Vind ik leuk
Lebowski +685
maandag 18 maart 2019 om 09:38
Een keertje eens met hem. Je had nu met de Wit of Matusiwa kunnen starten. De een blijft op de bank en de ander wordt uitgeleend. Onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3619
maandag 18 maart 2019 om 10:05
Met (1 van) die twee had je deze wedstrijd ook niet gewonnen hoor
Vind ik leuk
henk1952 +296
maandag 18 maart 2019 om 09:44
Dat werd gisteren weer duidelijk. Vermoeide elf. Seizoen lang te weinig gerouleerd. Na topprestatie een matig weekje. Die Lang mag er wel wat langer in. Dolberg laat t niet zien. Het ontbreekt aan een echte leider en knokmentaliteit. Kutweekend voor de ajaxsupporters..
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
maandag 18 maart 2019 om 10:36
Jazeker, de Ajacieden trekken de vermoeidheidskaart. Frenkie hield hem gistermiddag in het interview na afloop nog op zak ("mag geen excuses zijn"), maar jij speelt hem gewoon. Lekker bezig, Henk!
Vind ik leuk
henk1952 +296
maandag 18 maart 2019 om 12:45
Dacht ik ook!
Vind ik leuk
ritje +757
maandag 18 maart 2019 om 09:47
hallo Ajax mist niet een leiderstype maar een trainer met het Ajax gen!!! mvg ritje
Vind ik leuk
orion73 +1529
maandag 18 maart 2019 om 09:49
Kom op zeg een nederlaag tegen een goed AZ kan toch een keer gebeuren. Als Ajax van PSV wint worden ze alsnog kampioen, ook zonder de zogenaamde leider. Daarnaast is volgens mij De Ligt echt wel een leider binnen Ajax.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:51
Die Druessen moet een seconde lijm op zijn lippen smeren zodat zijn muil niet meer open gaat, komt er ook geen onzin meer uit.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3619
maandag 18 maart 2019 om 10:04
Ajax heeft weer een keer verloren en opeens hoor je hem weer..
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:37
Ja, Valentijn Driessen wordt vaak weggezet als een anti Ajax figuur, een negatieveling, maar hij heeft hier voor 100%, om niet te zeggen 1000%, volkomen gelijk. Dit team weigert om voor het collectief Ajax te spelen. Eigenlijk interesseert hen de Nederlandse competitie niets.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:39
Laten wij met zn allen gewoon niet meer reageren op een topic van Voetbalprimeur waar de naam Valentijn Driessen in staat. Zelfs het artikel gewoon niet eens lezen. Gewoon met zn allen niet meer doen. Ik ben deze Mr. Tegenwind echt zat. Chef voetbal my ass!!!! Chef Antivoetbal moet het zijn.

Ik reageer en lees nooit meer is van deze man. Klaar mee!

Vind ik leuk
JD85 +676
maandag 18 maart 2019 om 11:03
Valentijn niemand neemt je nog serieus, en al helemaal niemand bij Ajax neemt je serieus. Alsof Ajax behoefte heeft aan een type Poulsen, echt deze man snapt er de ballen van. Je kan ook een keer een offday hebben, maar deze negatieveling moet weer aan het woord komen natuurlijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14399
maandag 18 maart 2019 om 11:35
Ajax heeft ivm de Internationale ambities een min of meer gelijkwaardige dubbele bezetting nodig, die is er niet........
Hakim er uit ? direct een probleem, de Ligt niet aanwezig ( PSV ) weer een nederlaag.
Van der Sar wil wel graag Internationaal, roept dat ook al 5 jaar lang, maar
voor een dubbeltje op de eerste rij kom je jezelf, jaar, na jaar, na jaar tegen, met..... ? niks.
De ironie is dat Ajax het slachtoffer wordt van haar eigen Internationale succes.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 11:37]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 12:26
Voor een beursgenoteerde onderneming is internationaal aanzien het belang
rijkste, want dat zorg voor veel transferwinst. Het is niet anders.
Maar ook verder ben ik het er mee eens dat Ajax internationaal voetbal belangrijker vindt dan de competitie. De eredivisie is om je te kwalificeren voor internationaal voetbal, maar daar moet het gebeuren.
Bovendien; bij goede internationale resultaten stijgt ook het belang van de eredivisie, omdat er dan meer en vooral betere plaatsen te verdienen zijn in CL en EL.
Vind ik leuk
RGB +1931
maandag 18 maart 2019 om 13:45
Ach ja, Valentijntje, Valentijntje. Willen ze bij Ajax nog steeds niet uit de school klappen? Ben je daarom zo zuur?
Vind ik leuk
RenW +5625
maandag 18 maart 2019 om 15:31
Durft Valentijn weer mee te praten?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 17:17
Wat een vreselijke man, de hoofd zager weer in de bocht. Bah bah
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 18:04
Ik snap de kritiek op meneer V. Driessen niet. Hij zegt toch al weken dat ze bij Ajax een type Poulsen en Van Halst moeten halen. Of gaat hij dat nou weken achtereen zeggen........ Een wijsneus, die denkt het achteraf allemaal precies te weten, zoals de meeste voetbalanalisten.
Vind ik leuk
Isakson +582
maandag 18 maart 2019 om 21:31
Alleen een leiderstype ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws