'Frenkie de Jong vervangen zou heel mooi zijn, maar zo ver ben ik nog niet'

'Frenkie de Jong vervangen zou heel mooi zijn, maar zo ver ben ik nog niet'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 08:33ma 18-03-2019 om 08:33

Azor Matusiwa speelde zaterdag vakkundig het gevreesde sc Heerenveen-duo Michel Vlap-Sam Lammers uit de wedstrijd. De twintigjarige middenvelder was zeer belangrijk voor De Graafschap en gaf bovendien een assist tijdens de 0-3 zege in Friesland.

Matusiwa kwam in de winterstop 'na één telefoongesprekje' met trainer Henk de Jong op huurbasis over van Ajax. Komende zomer hoopt hij op een nieuwe kans in Amsterdam, maar nog niet als dé vervanger van Frenkie de Jong. "Dat zou heel mooi zijn, maar zo ver ben ik nog niet", zegt Matusiwa in De Telegraaf. "Wel zou het kunnen dat er veel spelers vertrekken bij Ajax en dan hoop ik dat ik een plekje kan verdienen in de selectie. Maar nu richt ik me op De Graafschap."

De balveroveraar was in het Abe Lenstra Stadion ook belangrijk door met één actie twee man te kijk te zetten en Charlison Benschop op maat te bedienen voor de 0-1. "Ik had hem nog een beetje opgepept voor de wedstrijd", reageert de spits. "Ik zei: Azor, ik wil echt geen Vlap of Lammers meer horen, want ik heb dat echt de hele week al gehoord. Hij heeft dat geweldig gedaan."

Lees ook: De Graafschap domineert in Heerenveen en zet belangrijke stap richting lijfsbehoud

Poll

Gaat Matusiwa nog doorbreken bij Ajax?

(2726 stemmen)

Plaats een reactie

Onderkan +265
maandag 18 maart 2019 om 08:38
1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:40
vlap moet lekker naar psv komen ipv de postbezorger hendrix of Rosario
Vind ik leuk
Bizzy +22837
maandag 18 maart 2019 om 08:44
Psv moet eerst enkele spelers van de hand doen. Vlap, Doan, Piri, Til, Stengs, zouden niet misstaan bij Psv. Het huidige Psv mist een speler ala Marco v. Ginkel. De ontbrekende schakel.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 18 maart 2019 om 08:46
Til, Stengs? Heeft PSV daarvoor over de 40 miljoen liggen?
Vind ik leuk
Bizzy +22837
maandag 18 maart 2019 om 08:55
Psv kan dat wel betalen alleen zullen ze dat niet snel doen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:19
Ja dat hebben ze
Doen is een ander verhaal
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:48
Hahaha Bizzy, wil je PSV in Feyenoord omtoveren met al die binnenlandse transfers? Wbt V.Ginkel; Eens!
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 18 maart 2019 om 09:25
Stengs vind ik een echt goede talent.
Als hij bij Ajax zou spelen had de media er al lang een parel van gemaakt die binnenkort in Barcalona zou schitteren.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:32
Dat is inderdaad bij meerdere spelers zo. Al neemt de druk, de kleine ruimte e.d. ook toe bij een team als Ajax. Waardoor de stap toch kleiner is naar het buitenland. Maar ik snap je constatering. Een AZ had 10/20 miljoen gekregen voor een Frenkie.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 18 maart 2019 om 09:37
Talenten van Ajax zijn gewoon beter dan talenten elders in Nederland.
Maar mijn punt is dat de media dit nogal erg opdikt.
Een talent als Stengs had helemaal niet misstaan bij (jong) Ajax.
Dan zou hij volgens de media een stuk beter zijn dan hij nu is terwijl het dezelfde talent is.

Kijk bv naar Ziyech, voor elf milj van Twente naar Ajax en speelde bij Twente beter dan het eerste jaar bij Ajax maar toch werd zijn transferwaarde opgekrikt tot boven de 25 milj.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:41
Je punt was vrij duidelijk hoor.
Vind ik leuk
myrthewit +1697
maandag 18 maart 2019 om 09:55
Doan, Stengs en Pierie gaan naar Ajax....
Vind ik leuk
Bizzy +22837
maandag 18 maart 2019 om 10:15
Vermoed dat Ajax met haar miljoen de buitenlandse markt op gaat.
Vind ik leuk
myrthewit +1697
maandag 18 maart 2019 om 14:38
Ook... Er zullen wel meer dan 3 spelers worden aangetrokken...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:08
klopt een scorende mv heeft psv zeker nodig , maar met vlap ga dat zeker lukken en lammers in de pits ,die voelen elkaar goed aan
Vind ik leuk
psv.040 +1246
maandag 18 maart 2019 om 08:45
Hendrix van de hand doen je hebt guti nog.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:57
Jij wil een aanvaller op de plek van een verdedigend middenvelder zetten? Hou het bij football manager aub.
Vind ik leuk
psv.040 +1246
maandag 18 maart 2019 om 10:09
guti is prima op de plek van hendrix.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:35
Ja en v bommel mag guti gewoon niet, hij zet hem ernaast om hem te pesten...
Vind ik leuk
kees ee +1075
maandag 18 maart 2019 om 08:42
. . knakworst, . . knakworst, . . knakworst !!
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 18 maart 2019 om 09:26
Moet je voor naar de Hema gaan.................lekker joh...............
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 18 maart 2019 om 08:45
ajax gaat gewoon op de buitenlandse toer en haalt voor vele miljoenen straks een elftal binnen. AZ zal de NoordHollandse club zijn waar nog leuke Hollandse talentjes rondlopen en daar de kans krijgen. Ik zie met dit nieuwe beleid bij ajax weinig spelers meer gaan door stromen.
Vind ik leuk
Kremmidt +234
maandag 18 maart 2019 om 08:59
Zo zwart-wit is het beleid van Ajax nou ook weer niet. Mensen kunnen soms zo overdrijven.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
maandag 18 maart 2019 om 09:03
De doorstroom zal toch bepaald minder worden gezien de keuze voor een dure Braziliaan geen belemmering meer is.
Wat dat betreft heeft AZ nu meer charme en dat zal vrees ik ook erger worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 09:04]
Vind ik leuk
Kremmidt +234
maandag 18 maart 2019 om 12:32
Ook al is het beleid van Ajax iets veranderd t.o.v. bijvoorbeeld vijf jaar geleden, ook nu staan er weer genoeg jonge talenten klaar om door te breken. Op de posities waar die er niet zijn moet je durven investeren. Persoonlijk vind ik dit een verstandige vorm van beleid. Anders moet je een seizoen weer ingaan met bij wijze van spreken een Ebecilio, een Sporkslede of een Ligeon (met alle respect).
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:49
Mutasiwa speelde gewoon echt goed gister. Was er van onder de indruk, maar inderdaad maakt 1 zwaluw nog geen zomer.
Vind ik leuk
Teetje +447
maandag 18 maart 2019 om 09:12
Gelukkig speelt hij vanaf januari al ontzettend goed. Dit is een type speler dat Ajax mist in de huidige selectie.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:54
Nog nooit echt gehoord van deze jongen. Iemand een idee of dit basis materiaal voor Ajax kan worden?
Vind ik leuk
Kremmidt +234
maandag 18 maart 2019 om 09:01
Ik was fan van hem in Jong Ajax, ik denk dat je hem kwa spel met Sadilek van PSV kunt vergelijken. Een bijtertje, maar ook met voetballende kwaliteiten. Wel een speler waarvan Ajax er eentje mist naar mijn mening.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:02
Dan ben ik eens benieuwd! Ik ga eens wat beter op hem letten. dank u vriendelijk
Vind ik leuk
Hans Worst +1727
maandag 18 maart 2019 om 09:01
al een tijdje gevolgd, speelt goed bij de Graafschap, Maar handelingssnelheid ligt voor Ajax te laag, mijn mening.
Vind ik leuk
Peast22. +209
maandag 18 maart 2019 om 09:45
Speelde bij Jong Ajax echt heel goed. Echte ouderwetse controlerende middenvelder. Heel agressief de duels winnen en dan de veroverde bal naar de goede kleur spelen, zoals Nigel de Jong. Ik vond hem echt goed. Helaas raakte hij geblesseerd... goed om te zien dat hij bij De Graafschap zijn draai weer begint te vinden!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:48
Laten we hopen dat hij dan de nieuwe nigel de jong kan worden. Zo iemand heb je gewoon nodig in je team.
Vind ik leuk
MG MG +535
maandag 18 maart 2019 om 12:20
Goede keus van hem om die zijstap te maken. Hij maakt nu de eredivisie minuten die hij nodig heeft om door te ontwikkelen. Staat al een paar keer in het ED elftal van de week.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:01
Zoveul goei
Vind ik leuk
3Bier +15583
maandag 18 maart 2019 om 09:05
Deze jongen hadden we tegen AZ goed kunnen gebruiken. Een bikkelaar. Dan maar wat minder sierlijk en frivool. Goed om dit soort gasten achter de hand te hebben voor als het niet loopt.
Vind ik leuk
ritje +786
maandag 18 maart 2019 om 09:19
hallo Ajax moet net als van bommel de jeugd meer de kans geven1 want een winnend elftal kun je niet kopen! haal keizer of bosz terug! mvg ritje
Vind ik leuk
voorstopper +1154
maandag 18 maart 2019 om 09:22
Is er ooit een speler die Ajax verhuurde later doorgebroken in Ajax 1? (Behalve Verthongen?)
Vind ik leuk
Hans Worst +1727
maandag 18 maart 2019 om 09:29
Daley Blind
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 18 maart 2019 om 09:29
Ronald de Boer.
Echter werd hij niet verhuurd maar verkocht aan Twente.
1 1/2 jaar later koch Ajax hem terug voor bijna het dubbele.

Daley Blind werd wel verhuurd aan Groningen en werd later basisspeler voor Ajax en voor veel geld verkocht aan Man. United
Vind ik leuk
voorstopper +1154
maandag 18 maart 2019 om 09:50
Twee voorbeelden... over een tijdspanne van 25 jaar. Dat belooft wat.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
maandag 18 maart 2019 om 10:37
Jij begint zelf met ooit..............

Ik ben geen Ajacied dus zullen er misschien best nog wel wat voorbeelden zijn.
Vind ik leuk
MG MG +535
maandag 18 maart 2019 om 12:26
ik zit mij af te vragen of dit uberhaupt bij andere clubs wel het geval is. Volgens mij ook nauwelijks.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 18 maart 2019 om 14:28
Reiziger naar Groningen en terug naar Ajax als back.
Fred Grim naar Cambuur en terug naar Ajax.
Keizer naar Cambuur en terug naar Ajax
Gio naar RKC en terug naar Fey.
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 18 maart 2019 om 14:26
Dankjewel Azor heb genoten van De G.
GeelBlauw overwon.
Inzet voorbeeldig, spel prima, leek wel een heel ander team, ik zag geen degradant spelen.

Laat Henk jullie al vast in Geel-Blauw spelen om aan Cambuur te wennen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws