'Ik wil basisspeler worden bij Feyenoord en daarna de stap naar de Europese top'

'Ik wil basisspeler worden bij Feyenoord en daarna de stap naar de Europese top'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 16:56di 19-03-2019 om 16:56

Orkun Kökçü weet precies wat-ie wil: zo snel mogelijk basisspeler worden bij Feyenoord en daarna, na een 'goed aantal wedstrijden', de stap maken naar de Europese top. Dat zegt Kökçü voor de camera van FOX Sports. 

"Het is mijn doelstelling om basisspeler te worden bij Feyenoord, daar ga ik alles aan doen. Ik wil eerst een goed aantal wedstrijden bij Feyenoord spelen en dan de stap naar de top van Europa zetten", aldus de achttienjarige middenvelder

Dit seizoen maakte Kökçü zijn debuut in de Eredivisie. Inmiddels staat de teller op zeven optredens en twee goals. Komend seizoen wil Kökçü basisspeler worden. "Dan met Feyenoord hopen op Europees voetbal, om daarna de volgende stap te kunnen zetten. Premier League? Ik ga liever voor Duitsland, Spanje of Italië."

Afgelopen week verlengde Kökçü zijn contract in De Kuip tot medio 2023

Lees ook: Het Feyenoord van Stam: wie blijft, wie moet weg, welke spelers vertrekken?

Poll

Wordt Kökçü komend seizoen basisspeler?

(955 stemmen)

Plaats een reactie

Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 17:06
Beetje zoals Noa Lang
Vind ik leuk
010Fr +1885
dinsdag 19 maart 2019 om 17:08
Alleen loopt die lang achter op zijn generatie genoten en heeft hij minder potentie. Deze jongen heeft de potentie nu nog kijken of hij het waar kan maken.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 17:11
Zou mooi voor Feyenoord zijn en ergens ook wel voor het Nederlandse voetbal als hij het goed gaat doen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:19
Hoop dat dit gastje nog even in Nederland blijft. Leuke speler en denk dat ze hier nog wel plezier aan kunnen hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:21
Ik ook. Hij lijkt mij echter niet bijster intelligent. Bij elk interview zegt hij dingen die mij erg doen denken aan Kluivert.
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 18:05
? Zeg je dat nu echt over iemand?
Weet je wel over wie je dat zegt? Heb je hem weleens gesproken of zo?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:18
Ik vind het sowieso nooit zo slim om voordat je bij Feyenoord een vaste kracht bent te praten over een volgende club. Laat staan de Europese top. En dan ook nog liever niet de PL maar die 3 andere competities.
Daar hoef ik hem niet voor te spreken, dit zegt genoeg.
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 20:34
Conclusie is dus, als je ambities heb. Ben je per definitie niet bijster intelligent?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 04:06
Nee, conclusie is dat je eerst wat laat zien voordat je hoog van de daken schreeuwt. Is ook wel zo respectvol naar de club die je de kans geeft en de fans die je steunen.
Vind ik leuk
RenW +5751
woensdag 20 maart 2019 om 10:32
Jouw conclusie blijft nog steeds, dat als iemand zegt wat hij graag zou willen. Dat hij dan hoog van de toren schreeuwt, en niet bijster intelligent is?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:10
In dit geval wel ja. Dat vind ik niet slim oftewel best dom.
Die jongen krijgt de kans bij een hele mooie club om zich te bewijzen in het eerste elftal. Daarbij krijgt hij hulp van trainers die proberen hem beter te maken. Hier krijgt hij betaald voor en hier komen op wedstrijddagen mensen naar kijken.

Om dan dit te zeggen is niet bijster intelligent. Jij mag dat anders zien, maar ik niet.
Vind ik leuk
RenW +5751
woensdag 20 maart 2019 om 11:39
Ik vind dat iedereen zijn ambities mag/kan/moet, vermelden. Heeft totaal niets met intelligentie te maken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:06
En ik denk dat wij op verschillende golflengten zitten.
Vind ik leuk
RenW +5751
woensdag 20 maart 2019 om 13:21
Ik hoop het.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:01
Ik weet het!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:55
Zie Tagliafico, 16:44.
Vind ik leuk
fer65 +411
woensdag 20 maart 2019 om 04:38
Als hij hem blijft opstellen wel ,maar ik heb er een hard hoofd in Gio kennende ,die houd niet van vaste basis spelers.Lekker knoeien met spelers en wissels .En van Geel moet is stoppen met oudvoetballers binnen te halen.koop nu eens goed in en niet een spits die zich helemaal te pletter moet lopen bij een trainer als Gio.ik heb van Basten nog nooit zo veel over het veld zien rennen bij ajax .
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 04:40]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:18
Ik hoop en verwacht eigenlijk dat Feyenoord nog veel plezier van deze speler kan gaan krijgen. Over 3 jaar voor 100 miljoen verkopen zou een droom zijn die uitkomt.
Vind ik leuk
Scf1984 +289
dinsdag 19 maart 2019 om 18:48
Stel je voor, als van Geel er dan nog zit is iedereen alles vergeten en kun je een bronzen beeld ergens in de stad verwachten van betrokkene.
Vind ik leuk
fer65 +411
woensdag 20 maart 2019 om 04:41
Whahahahahahaha die houden we er in .
Vind ik leuk
Bossie020 +6603
dinsdag 19 maart 2019 om 18:57
2 miljard...en geen euro minder. Tikken ze gewoon Feyenoord City contant af.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:06
Leef je droom jongen !
Vind ik leuk
Pimman +11544
dinsdag 19 maart 2019 om 17:09
Eerst nog even een paar wedstrijdjes in het eerste van Feyenoord en dan gelijk door naar het Buitenland?? 😀😁😂
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:47
Er staat: "een goed aantal wedstrijden".
Goed lezen!!!
Vind ik leuk
Pimman +11544
dinsdag 19 maart 2019 om 22:23
Je hebt helemáál gelijk maar dan nog!
Vind ik leuk
fer65 +411
woensdag 20 maart 2019 om 04:44
Ja maar springt wel ineens hoog van de toren af ,ik zou eerst maar is kijken hoe het loopt allemaal voorlopig zit de club in een flinke dip.
Vind ik leuk
Scf1984 +289
woensdag 20 maart 2019 om 16:31
Precies dat! en vooral omdat je vaker spelers ziet die met 16,17 en jonger zijn een titel krijgen van alle hoeken. en 3 jaar later moet je hem gaan googlen om te weten van hey speelt die ook nog. Dat hij maar echt doorbreekt en zichzelf een dikke naam mag geven aan de club.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:13
Kökçü is nog geen vriendje van Van Bronckhorst dus hij heeft nog geen vaste basis plaats.
Vind ik leuk
Pimman +11544
dinsdag 19 maart 2019 om 18:27
Hij heeft sowieso véél talent Hans..alleen was ik verbaasd dat hij zei..eerst even een basisplaats daarna na het Buitenland. Oftewel niet eerst een paar jaar in het eerste om te ontwikkelen..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:14
Pim., mijn antwoord is simpel.
Ieder voetballer heeft gewoon scheit aan alles en iedereen,\
En waarom?
Het enige wat ze interesseert is alleen maar geld want club liefde bestaat niet meer en dat geld voor elke club.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:17]
Vind ik leuk
Pimman +11544
dinsdag 19 maart 2019 om 22:22
Hans ja dat is ook zo..ik vond het alleen bij hem zijn extreem zijn uitlatingen. Maar ja we moeten er helaas mee leren leven. Geef mij ook maar de zestiger en zeventiger jaren!
Vind ik leuk
Rabarber +8954
dinsdag 19 maart 2019 om 17:14
Het is voor Feyenoord te hopen dat hij meer brengt dan het laatste wonderkind Jari Schuurmans. Die zou rond deze tijd in de basis bij Oranje staan werd er toen geroepen.
Vind ik leuk
Legion73 +281
dinsdag 19 maart 2019 om 17:20
Jari Schuurmans een wonderkind?
Waar heb je dat gehoord of verzin je dat ter plekke?
Vind ik leuk
Rabarber +8954
dinsdag 19 maart 2019 om 17:28
Dat was altijd het supertalent bij Feyenoord, als ik jou dat moet vertellen ben je ook lekker op de hoogte van je club.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:28]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:40
Klopt inderdaad super jammer dat het er nooit uit gekomen is. Zelfde als Achabar, Biseswar en Cabral. In de jeugdelftallen ( ook nationaal) waren ze super alleen de stap naar Feyenoord 1 maakte ze niet.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2498
dinsdag 19 maart 2019 om 19:17
Schuurman (zonder s) raakte in het jaar dat hij senior werd geblesseerd. In een interview zei hij heel veel individuele krachttraining te doen om breder te worden. Na die blessures en de krachttraining nooit meer de speler geweest die hij als junior was....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:23
Oke dat is mij niet bekend erg jammer nog steeds! Probeerde ze die toen der tijd ook geen rechtsback van te maken?
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2498
dinsdag 19 maart 2019 om 19:57
Heeft maar 1 wedstrijd in het eerste meegedaan als middenvelder.
Doet het bij Dordrecht tot nu toe wel aardig met goals en assists. Summerville en Zwarts trouwens ook!
Vind ik leuk
Legion73 +281
dinsdag 19 maart 2019 om 22:27
Ik ben op de hoogte van mijn club en kan je verzekeren dat niemand heeft lopen brullen dat Jari Schuurman het wel ff zou gaan maken.
Dat jij het woord wonderkind in de mond neemt zijn jouw woorden en niet van mensen binnen Feyenoord.
Een talent dat was hij zeker maar niet alle talenten breken door.
Vind ik leuk
Rabarber +8954
woensdag 20 maart 2019 om 00:17
Toch vreemd dat andere Feyenoorders me gelijk geven dan 🤔
Vind ik leuk
Legion73 +281
woensdag 20 maart 2019 om 12:29
Talent ...ja
Messi aan de Maas ...nee
Ps ik zie niemand jou gelijk geven maar als je dat wil horen of lezen?
goed joh
Je hebt helemaal gelijk
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:09]
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 19:19
Klopt, dat soort verhalen hoor je vaker bij jonge spelers.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:18
Groeit ontzettend snel, veel toekomst voor deze jongen! Daar gaat Feyenoord en de Eredivisie nog veel plezier aan beleven.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
dinsdag 19 maart 2019 om 17:35
Laten we daar op hopen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:36]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:38
Feyenoord kan zo’n speler wel gebruiken, met alle respect.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
dinsdag 19 maart 2019 om 17:40
Vind ik ook, volgend seizoen mogen ze van mij ook een plekje in ruimen voor Burger en zo staan er nog wel een paar klaar.
Vind ik leuk
gerard.. +996
dinsdag 19 maart 2019 om 17:56
Hetgeen wat hij uitkraamt beloofd niet veel goeds. Doet aan kluivertje denken en Buttner en Veldhuizen enz enz. Stuk voor stuk komedianten en zoals zij het zeggen "ik wil belangrijk zijn voor het team".
Vind ik leuk
gerard.. +996
dinsdag 19 maart 2019 om 17:57
Hij heeft ook de intelligentsie van Buttner en Veldhuizen
Vind ik leuk
Bep Slatter +12048
dinsdag 19 maart 2019 om 18:00
Dat is niet te hopen voor hem, we gaan het wel zien.
Vind ik leuk
The Rock +1936
dinsdag 19 maart 2019 om 18:35
Als je dat over een ander zegt, dan kan ik daarmee leven, maar als je vervolgens intelligentie verkeerd schrijft (en de namen van de 2 spelers waar je m mee vergelijk ), neem ik je meteen niet meer serieus
Vind ik leuk
gerard.. +996
dinsdag 19 maart 2019 om 19:34
waarom niet dan
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6235
dinsdag 19 maart 2019 om 18:48
De intelligentsie, okeeeee.....
Vind ik leuk
luccerd +3077
dinsdag 19 maart 2019 om 19:15
Hopelijk heeft hij niet de intelligentsie van Gerard.. ;)
Vind ik leuk
Koekie1970 +1826
dinsdag 19 maart 2019 om 19:37
En jij hebt die intelligentie ook zie ik...
Vind ik leuk
plein19 +3391
dinsdag 19 maart 2019 om 17:19
Hij hij naar de Europese wil dan had hij als jeugdspeler moeten gaan. Als Volwassene komen Feyenoorders niet bij de top terecht
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 19 maart 2019 om 18:23
Wel
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 19 maart 2019 om 17:21
Is Feyenoord dan wel een goede club dan?
Hij kan moeilijk de ploeg in zijn eentje dragen, daarvoor zijn de mede spelers toch echt niet goed genoeg voor.
Feyenoord zal buiten Europa namelijk goed moeten presteren, wil hij in de picture van de Europese top komen.
Vergeet niet dat er 10 andere eredivisie spelers voor hem zijn gegaan die niets hebben laten zien. Dat zijn de andere namelijk niet vergeten.
Vind ik leuk
Degier +2047
dinsdag 19 maart 2019 om 23:04
Van Dijk is er toch ook gekomen. Ook niet via clubs die Europees potten braken. Zo zijn er nog wel meer.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
woensdag 20 maart 2019 om 11:36
Hij is van Groningen naar Celtic en vervolgens naar Southampton gegaan.
Southampton speelt in een competitie waarin grote clubs spelen? Geld dat ook voor Feyenoord?
Overigens is Van Dijk op 26 jarige leeftijd naar Liverpool gegaan.
Nadat hij dus eerst bij 2 andere clubs heeft gezeten.
Kokcu wil van Feyenoord naar de Europese top, volgens mij moet je dan nog een andere stap daar tussen gaan maken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:21
Eet je pizza mijn jongen
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 19 maart 2019 om 17:22
Dat gaat helemaal goedkomen, Orkun!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:23
Kokcu, eerst maar een seizoen in Feyenoord en dan beslist VP of je mag blijven😂.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:25
Elke voetballer geeft hetzelfde antwoord en heeft dezelfde droom.

Het wordt een saai verhaal.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:25]
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
dinsdag 19 maart 2019 om 17:52
Eens Wim. Maar misschien zijn die interviewers ook niet bijster origineel.. stel eens een andere vraag!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:41
Wat zou je graag in de toekomst bereiken?
Speler worden bij een amateurclub.
Wat neem je mee naar een onbewoond eiland?
Een mooie vrouw.

Het kan natuurlijk ook zijn, dat we teveel interviews gelezen hebben. We worden oud.
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
dinsdag 19 maart 2019 om 18:57
Doet me denken aan die interviewtjes die heel vroeger in VI stonden ("Profiel" heette dat geloof ik). Favoriete eten: biefstuk met sla en gebakken aardappels. Favoriete boek: de ontvoering van Heineken. Etc etc. Elke week weer dezelfde antwoorden. We hadden dan geluk als een surinaamse speler aan de beurt was. Die vermeldde dan roti met kouseband als favoriete eten. Maar voor de rest ook weer alles hetzelfde 😂
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:26
Haha.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
dinsdag 19 maart 2019 om 21:43
Pijnlijke conclusie.. ik vrees dat je dichtbij de waarheid zit!
Vind ik leuk
rinirat +4197
dinsdag 19 maart 2019 om 17:26
Vanaf Feyenoord kom je niet bij de Europesche top helaas
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:28
Zou hij dan de eerste NederlandseTurk worden die de top haalt ? Ik ben benieuwd succes jongen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:35
Ben benieuwd of hij het gaat waarmaken vind hem tot nu toe niet echt een denderende indruk maken !!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:39
Mooi! Ambitie is prima, wat hij heeft.laten zien in die paar optredens, nims.mis mee. Maar top? Ja dat is natuurlijk afwachten maar veelbelovend is het wel. Hij treft het alleen niet, speelt nu toch in een soort van dwalend elftal.....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:46
Als basis speler van Feyenoord naar de Europese top is het zelfde als van Spakenburg naar Ajax maar goed dromen mag altijd..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:59
Als je minimaal blijft spelen zoals nu, dan wil iedere Feyenoorder dat ook.
Het is je gegunt die succes volle stap naar de top. Dat je bij en met Feyenoord maar de sterren van de hemel mag spelen.
Vind ik leuk
Mama +432
dinsdag 19 maart 2019 om 18:15
Wil hij geen international worden....
Vind ik leuk
RGB +2032
dinsdag 19 maart 2019 om 18:33
Hij doet het niet voor minder: "naar de Europese Top" toe maar jongen. Dan zul je toch eerst een tussenstap moeten maken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:57
Hahahaahahahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 19:20
Haha.
Vind ik leuk
Patje41 +1221
dinsdag 19 maart 2019 om 19:35
Van feijenoord naar de europese top... dat is geen stap maar een reuzesprong die je echt niet in 1x maakt
Vind ik leuk
Cookee +12967
dinsdag 19 maart 2019 om 19:41
Voetballers in het algemeen zijn toch zo dom... zorg nou eerst dat je een vaste waarde wordt en als Real dan komt dan kan je nog eens nadenken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:11
Prutser Vilhena eruit hij erin. Slechter dan Vilhena kan het toch niet.
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 22:17
Mooi dat deze jonge speler zijn realistische doelstelling probeert te verduidelijken. Hij komt er wel. Respect .
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:34
Onpopulaire mening : Kokcü word helemaal niets
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws