UEFA blundert en leeft eigen regels niet na: PSG ontsnapt aan onderzoek

UEFA blundert en leeft eigen regels niet na: PSG ontsnapt aan onderzoek

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 17:30di 19-03-2019 om 17:30

Een onderzoek naar de financiële situatie bij Paris Saint-Germain wordt níet heropend. PSG ging in beroep nadat bekend werd dat de Europese voetbalbond de gang van zaken bij de club opnieuw onder de loep aan het nemen was. Vanwege een blunder bij de UEFA werd de Franse grootmacht in het gelijk gesteld. 

Wat blijkt: de UEFA heeft regels die het zélf heeft opgesteld, niet nageleefd. In het kader van Financial Fair Play deed de bond eerder al uitgebreid onderzoek naar PSG. In eerste instantie werden er geen financiële malversaties ontdekt; in oktober kwam naar de buiten dat de UEFA tóch weer een onderzoek had ingesteld. PSG ging daarop in beroep bij het Internationaal Sportgerechtshof CAS.

Het CAS laat dinsdag middels een verklaring weten dat PSG in het gelijk is gesteld. De reden is opmerkelijk: de UEFA had veel eerder officieel kenbaar moeten maken dat er opnieuw research werd gedaan. In juni werd het onderzoek heropend, maar de bond liet dat pas medio september formeel weten. Dit had al binnen tien dagen moeten gebeuren, zo staat in de reglementen van de UEFA. Daardoor oordeelt het CAS nu dat de beslissing van de UEFA niet geldig is. 

PSG hoeft zich voorlopig dus niet te bekommeren om een onderzoek én een eventuele straf. Bij aanvang van het nieuwe seizoen mag de UEFA opnieuw een onderzoek instellen. 

Plaats een reactie

rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 17:44
Nee echt waar? totaal niet verwacht.

Er ligt waarschijnlijk een klein olieveld in Quatar met de vlag van de UEFA er op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:49]
Vind ik leuk
MN223 +1751
dinsdag 19 maart 2019 om 17:45
Wat een “blunder” he?
Vind ik leuk
Ove +4184
dinsdag 19 maart 2019 om 17:50
UEFA.,,,,wat een amateurs
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:50
Inderdaad! Walgelijk dit gewoon... De UEFA is gewoon puur een corrupte bende 1ste klas!! Het zal me niks verbazen als die voorzitter van PSG gewoon illegale steekpenningen aan Infantino heeft betaalt om PSG niet te straffen. Het is zo doorzichtig allemaal. Iedere keer weer komt PSG weg met dit soort wanpraktijken, zoals de Neymar transfer met staatsgeld uit Qatar en de Mbappe transfer door een grijze huurcontructie met als doel de FFP omzeilen. Gelukkig heeft die club nog geen Europese successen. Clubs die groot zijn op eigen kracht, zoals: Man Utd, Real Madrid, Barcelona, Man City, Chelsea, Arsenal en nog veel meer clubs, zullen nooit ingehaald worden door zo'n kunstmatig naar de top gemaakte club als PSG!
Vind ik leuk
Boerrigter +705
dinsdag 19 maart 2019 om 17:56
man city groot op eigen kracht?!?!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:12
Volgens mij hebben alleen Arsenal en Man United eigen geld. Man city , Chelsea extern geld. Barca en Real is veelal geleend geld van de bank.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:27
Dat mee lullen is dan ook dom lullen, zowel Arsenal als United zijn in privé bezit en beide eigenaren stellen geld beschikbaar om spelers te kopen.

Bij Arsenal waren de eigenaren not amused dat er geen winst meer behaald werd en schorten hun inbreng met geld op waardoor Arsenal niet mee kan doen om de titel daar ze niet kunnen kopen wat ze willen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:34
Das waar ook , Was ik inderdaad vergeten dus kortom zowat geen van de grote clubs heeft tegenwoordig nog eigen vermogen
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 19 maart 2019 om 18:37
Bayern München
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:38

Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:43
Ja maar voordat die eigenaars er kwamen waren United en Arsenal al grote Engelse clubs .
City stelde voor die overname helemaal niks voor , en voetbalde eigenlijk voor de onderste plaatsen in England .
Vind ik leuk
RGB +2032
dinsdag 19 maart 2019 om 18:37
Je mag van mij graag meelullen hoor. Maar ik denk niet dat er ook maar één club is die geen schulden heeft bij de bank. Die hebben de meeste mensen met een eigen huis ook.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:40
Ajax en Bayern niet en zo zijn er zat clubs die hun eigen broek ophouden alleen heeft dit wel gevolgen in Europa doordat je steeds minder met het grote geld kunt uitvechten wie de CL wint.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 18:51]
Vind ik leuk
RGB +2032
dinsdag 19 maart 2019 om 18:47
Madrid maakte over vorig jaar gewoon 31,7 miljoen winst (zo'n 5 procent van de omzet) Die kunnen hun aflossingen prima betalen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:51
O ja, en die hebben geen 1.3 miljard open staan bij diverse banken?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:45
Nee , die hebben toen de grond van hun trainings complex verkocht , dus die schuld is geloof ik een stuk minder .
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 19 maart 2019 om 17:58
Ja. Want City heeft het op eigen kracht gedaan. NOT.
Chelsea ook olie geld. Maar dan uit Rusland.
Ik vind PSG ook geen prettige club, maar City is van hetzelfde laken een pak.
Daar loopt niet voor niets ook een onderzoek heh.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:04
MAN CITY🤣🤦‍♂️
Vind ik leuk
Johan59 +1256
dinsdag 19 maart 2019 om 18:14
Chelsea op eigen kracht, even verwijderen en een nieuw bericht maken
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:40
Man city groot op eigen kracht , hahahaha .
Voordat die sheik met geld kwam speelden jullie onderaan in de pl , of in de championship .
City zal nooit zo groot worden als Liverpool , United , Spurs en Arsenal .
Zelfs Leeds united is gewoon een grotere club in England dan City .

Voor de rest klopt je verhaal wel , maar voor PSG geldt hetzelfde verhaal als City .
Een kunstmatige club met weinig historie .
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 19 maart 2019 om 23:33
Noem je nou echt Manchester City als voorbeeld? 😂

Daar zit meer vreemd vermogen in dan in de totale financiele huishouding van sommige landen.
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 17:55
Het zijn zeker geen amateurs.
Daar zijn ze te geslepen voor.
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 19 maart 2019 om 17:59
Waren het maar amateurs. Dan kon je het ze niet kwalijk nemen. Het zijn echter bedriegers, oplichters, boeven.
Vind ik leuk
Suck r +1033
dinsdag 19 maart 2019 om 18:48
Precies. Corrupte klerenlijers
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:53
Wat een schwalbe van de UEFA.....
Vind ik leuk
NikosMachlas +1846
dinsdag 19 maart 2019 om 17:54
Ja echt hé, en wij hebben allemaal een plaat voor onze kop... Als je zo met geld strooit kan je mij niet wijsmaken dat een niks zeggende club als psg dat daadwerkelijk te besteden heeft. Het is geen barca of real waar het geld binnenstroomt, maar zullen wel met hun quatarese vriendjes een hoop valse sponsordeals hebben gesloten om de begroting naar geloofwaardig op te krikken. Zo spuugzat dat deze clubs er mee weg blijven komen identitieloze graftakken club die denken prijzen te kunnen kopen bah.
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 17:54
Echt he, verrassend.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:44
Je verwacht het niet..
Vind ik leuk
The Iceman +18156
dinsdag 19 maart 2019 om 17:45
Iemand bij de UEFA is heel rijk geworden.
Vind ik leuk
scorpion82 +193
dinsdag 19 maart 2019 om 17:45
Het is een grote poppenkast aldaar. Ben nu al benieuwd welk excuus er volgend jaar gebruikt gaat worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:45]
Vind ik leuk
HanV +5729
dinsdag 19 maart 2019 om 17:54
Ik zou niet raar opkijken als er een regel zou zijn dat je informatie die onterecht is verkregen, omdat je al onderzoek gedaan hebt zonder het te melden, niet mag gebruiken.
Vind ik leuk
jari11 +5272
dinsdag 19 maart 2019 om 17:45
Schandalig, opdoeken die club!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:58
De UEFA bedoel je?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:46
Tja als ik geflitst wordt, zonder dat de apparatuur is geijkt, dan is het ook ongeldig. Regels zijn regels.

Ik kan me wel voorstellen dat de verantwoordelijke binnen de UEFA hiervoor gigantisch op zijn donder krijgt.
Vind ik leuk
ForzaVVV +1594
dinsdag 19 maart 2019 om 17:49
Die daarvoor verantwoordelijk is heeft allang wat steekpenningen ontvangen vanuit qatar.
Vind ik leuk
MN223 +1751
dinsdag 19 maart 2019 om 17:51
Ik denk dat de persoon in kwestie zich daar niet heel erg druk over gaat maken.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 17:51
Het niveau van je naiviteit is schrijnend. Wordt wakker jongen, regels gelden voor het pleps, bij de mensen in de top is er altijd sprake van toeval, pech, een blunder, enz...
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 17:56
Die persoon ligt waarschijnlijk op een Jacht ergens op de middelandse zee.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1826
dinsdag 19 maart 2019 om 19:20
Ja zoals Urbanus ooit zei: "Ik had her-examens en al die kindjes die van den eerste keer geslaagd waren lagen in de Middenlandse zee,

op een openluchtmatras.... aan het verdrinken".
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 17:46
"Blunder"
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:47
Waarom verbaast dit mij niet?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 17:50
Nee, de UEFA beschermt grote clubs en dus wordt er nu gedaan alsof ze een foutje gemaakt hebben.

De fik d'r in met die hele fucking toko, vanavond nog tot de grond af branden dat corrupte orgaan wat het voetbal al decennia compleet kapot maakt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:25
BBC heeft al verschillende keren aangetoond dat het bij zowel de Uefa als de Fifa één grote corrupte Maffioze zooitje is.
Vind ik leuk
rinirat +4197
dinsdag 19 maart 2019 om 17:52
Maffia
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 17:54
Hoe groot zal het envelopje zijn geweest die onder de hotelkamer duur werd geschoven of hoeveel envelopjes waren het.
Vind ik leuk
Bixente +482
dinsdag 19 maart 2019 om 17:56
Kan de VAR hier niet even naar kijken? 😅
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:57
Of het principe "ne bis in idem" (niet twee keer voor hetzelfde)?
Vind ik leuk
G.Kopf +5759
dinsdag 19 maart 2019 om 18:11
Deze keer meer geld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:58
Dit is echt geen blunder zoals men claimt
Gewoon een paar zakken met geld richting de belastingparadijsen gestuurd en men vergeet toevallig ff de regels te volgen
Dit is namelijk onmogelijk met de vele advocaten die men ik dienst heeft bij de corrupte boevenbende
Net zoals met man city toen
Naar buiten doen alsof je aan het onderzoeken bent en in het geheim in de achterkamertjes met elkaar de nieuwe regels opstellen 🤮🤮🤮🤮
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
dinsdag 19 maart 2019 om 18:00
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:01
Is het een blunder of malversatie? De tijd zal het leren.
Vind ik leuk
Leodinho +727
dinsdag 19 maart 2019 om 18:01
Haha blundert😂. Die hebben gewoon een mooie bedrag onder de tafel doorgeschoven gekregen en klaar is kees! PSG is veruit de meest hypocriete miezerige club die er is. Heerlijk dat ze jarenlang in de laatste 16 worden uitgeschakeld.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:01
Dit riekt naar "merdre"! Net als die partij Zagreb tegen Olympique Lyon 1-7!
Reken maar over 9 dagen dat de UEFA niet nalatig zal zijn als het de zaak van de Ajax uitsupporters bestudeert.
Vind ik leuk
G.Kopf +5759
dinsdag 19 maart 2019 om 18:06
Daar is een tas vol geld van eigenaar voor gewisseld.
Vind ik leuk
Molletje +4079
dinsdag 19 maart 2019 om 18:08
Goh... Net echt.
Vind ik leuk
+40 +416
dinsdag 19 maart 2019 om 18:15
Regels zijn regels. Ook voor de UEFA. (Niet voor de KNVB).
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:18
Een blunder, of reikt de macht van de sjeik gewoon zó ver!
Vind ik leuk
Dorzon +4827
dinsdag 19 maart 2019 om 18:23
En alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:44
Toevallig zat ik van de week weer eens oude liedjes te luisteren.

Dit zeiden ze al in de jaren zestig.

We leren er niks van. En iedereen gelooft het allemaal wel.

Wat moet ik eigenlijk allemaal nog geloven?
Helemaal niks dus.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 18:47]
Vind ik leuk
power +7909
dinsdag 19 maart 2019 om 18:29
Lachertje...UEFA is zelf een corrupte bende van maffia.
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 19 maart 2019 om 18:34
' t valt voor voetbalbonden niet mee om consequent en onpartijdig te zijn, zo blijkt !?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:43
Ze schorsen liever Bursaspor of Feyenoord.
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 19 maart 2019 om 18:58
. . denk ik ook !!
Vind ik leuk
Cantona +1412
dinsdag 19 maart 2019 om 18:34
We hebben het hier over een organisatie waar miljoenen in omgaat.
Dan komt dit wel heel amateuristisch over , maar dit zal waarschijnlijk wel een bewussie zijn........
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 19 maart 2019 om 18:35
Is natuurlijk niet geheel toevallig ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:42
De financiele situatie is afgekocht met 100 miljoen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:45
Een grote corrupte teringzooi.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
dinsdag 19 maart 2019 om 19:03
Oeps foutje . Ps je hebt mn rekening nummer toch ?
Vind ik leuk
Truth +4498
dinsdag 19 maart 2019 om 19:05
eigenlijk geen nieuws want dit kon iedereen al op voorhand voorspellen
Vind ik leuk
Koekie1970 +1826
dinsdag 19 maart 2019 om 19:13
Blunder? Ja,ja.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:15
Jaa was te verwachten dit...
Als je de beste advocaten lan betalen is er altijd wel een addertje onder het gras😉
Vind ik leuk
Koekie1970 +1826
dinsdag 19 maart 2019 om 19:23
Addertje.... Hele slangenkuil zal je bedoelen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:45
Kan je wel zeggen ja.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:45
Uefa en Fifa: maffia in het kwadraat. Extreem doorzichtig.
Vind ik leuk
Busk +2145
dinsdag 19 maart 2019 om 20:05
Dit was geen blunder maar doorgestoken kaart.
Ergens op een UEFA kantoor worden de dollars weer verdeeld.
En geeft men elkaar een schouderklopje

Dit "probleem" weer opgelost, en weer verder met de duistere praktijken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:06]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:14
Ach zolang ze elke keer weer stranden in de cl is het toch een mooi potje leedvermaak bij p$g. Vooral die kwal van een neymar elke keer te janken.
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 20:22
Hahaha.. Lekker doorzichtig weer... en ze denken dat wij daar allemaal met elkaar in trappen.... heel toevallig zit de eigenaar van PSG in het bestuur van de Uefa... how convenient ... 1 grote maffiapartij en totaal ongeloofwaardig.. hoe kan je een baas en eigenaar van een van de grootste dubieuze clubs ter wereld laten plaatsnemen in het hoofdbestuur van de UEFA... hoezo geen belangenverstrengeling? Nu geen onderzoek door "foutje van de UEFA" ? duhhhhh
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 20:33
Ik zal mijn rekeningnummer ook even opgeven.😁
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
dinsdag 19 maart 2019 om 21:36
zo gaat dat dus.......
Vind ik leuk
ajaxdev +685
dinsdag 19 maart 2019 om 21:52
Doorgestoken kaart van de UEFA lijkt me. Durven niet door te pakken dus maken we gewoon een procedure fout.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:12
Hahaha ik lach me kapot. Wat een onzin,,, zeg dan gewoon dat PSG veel meer geld bood aan de BOBO's . Ik denk dat ze de UEFA BOBO's nu grootaandeelhouder zijn geworden in de sponsor van PSG.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws