'Marc Overmars schrok, maar ik ben blij hoe hij zich heeft opgesteld'

'Marc Overmars schrok, maar ik ben blij hoe hij zich heeft opgesteld'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 06:47wo 20-03-2019 om 06:47

Toen Marc Overmars door Alfred Schreuder op de hoogte werd gebracht van de belangstelling van TSG Hoffenheim, schrok de directeur spelersbeleid van Ajax. De Bundesliga-club heeft de assistent-trainer van Erik Ten Hag voor volgend seizoen aangesteld als hoofdtrainer.

De interesse van Hoffenheim begon ongeveer 2,5 week geleden te spelen. "Na het aangekondigde vertrek van Julian Nagelsmann (naar RB Leipzig, red.) stond ik direct op de lijst met mogelijke opvolgers", vertelt Schreuder aan De Telegraaf. "Ik werd op de hoogte gehouden, maar heel concreet werd het nog niet. Tot begin maart."

En dus werd Overmars op de hoogte gebracht. "In eerste instantie schrok Marc Overmars. Maar ik ben heel dankbaar hoe hij zich naar Hoffenheim toe heeft opgesteld. Marc weet als geen ander dat je het er niet snel uit krijgt als iets in iemands kop zit. Het is een grote uitdaging dat ik het nu als hoofdtrainer mag laten zien."

De spelers en trainers reageerden goed op het aanstaande vertrek van Schreuder. "Veel spelers en mensen uit de staf hebben een berichtje gestuurd. Ze zijn blij voor me en gunnen me de transfer, maar vinden het ook jammer dat ik wegga. Of ik nog Nederlanders meeneem voor in de staf? Ik ben daar vrijdag en dan zullen we dat bespreken."

Lees ook: Ajax-spelers 'lopen weg met Schreuder': 'Heeft invloed op hun keuze volgend jaar'

Poll

Het vertrek van Schreuder is een aderlating voor Ajax

(1872 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 06:48
Komt wel goed, het moet natuurlijk nooit aan een assistent liggen succes ja of nee!
Vind ik leuk
Hertogtwan +541
woensdag 20 maart 2019 om 06:50
Nou, dat gaan we nu zien haha!!
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
woensdag 20 maart 2019 om 06:52
Pff werkelijk wereldnieuws iemand zonder prijzen gaat weg. Paste dus zeker bij Ajax
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
woensdag 20 maart 2019 om 06:57
Verzin eens wat nieuws dan geen prijzen.. dat raakt ons niet zo meer.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Dat merken we 😊
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
woensdag 20 maart 2019 om 07:12
Mij raakt het niet, alleen iets nieuws zou wat leuker zijn :).
Vind ik leuk
Markus80 +3081
woensdag 20 maart 2019 om 08:25
Ach het gaat om de ontwikkeling. Ajax heeft straks wel een stabiele opleiding en onderneming en een gigantisch financieel voordeel. Daarnaast staan ze er qua naam Europees heel wat beter op dan een club die 2 punten haalt uit zes wedstrijden en geen geld heeft.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Die club die al sinds begin vorig seizoen boven jouw clubje staat bedoel jij .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:10
Ja die.

Dat is dus ook het verschil, het altijd net even extra moeten benadrukken.
De echte grote hebben dat niet nodig. Daar ziet men het vanzelf van.

😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:14
Sommige Ajacieden steken , zichzelf en hun club , graag veren in de reet inderdaad .
Ik denk dat ze dat erg lekker vinden .
Ajax is natuurlijk wel gewoon een grote club , daar valt niks van te zeggen .
Alleen jammer dat dit ook kleuters en piepkuikens aantrekt , die supporter van Ajax zijn geworden .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:24
Dat klopt ook, maar hetzelfde is ook voor jouw club te zeggen.
Jullie worden steeds groter, naar gelang zich de kampioenschappen blijven opstapelen.
Dit brengt ook de kleuters mee, je hoeft hiervoor maar de laatste tijd op de site onder de noemer "PSV" te kijken.
Daar kan een club dus niet veel aan doen, anders dan elke wedstrijd te verliezen en dat wil niemand denk ik.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:25]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:29
Ik ben voor Leeds United , en ik vind zelfs dat Ajax qua voetballen meer een kampioenschap verdient als PSV .

Ik word alleen een beetje moe van die kleuters die heel de dag zitten te provoceren .
Er zijn er een paar die nooit een inhoudelijke reactie plaatsen .
Er zijn genoeg Ajacieden die wel op een grappige manier stangen , en daar kan ik echt wel om lachen .
Maar zijn er ook een paar die maar met 1 ding bezig zijn , en dat is PSV
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:52
Als Leeds PL kampioenschappen binnen begint te halen geldt voor hen hetzelfde.
😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:03
Hahaha , dan moeten we eerst eens in de pl terecht zien te komen , en dan moet er nog een elftal komen dat kampioen kan worden .
En gezien de ontwikkelingen bij de Engelse topclubs ,kan het zomaar zijn dat ik dat niet meer ga meemaken ;-)
Vind ik leuk
Mr bien +8485
woensdag 20 maart 2019 om 07:35
Zoals joiw provincie clubje zonder uitstraling
Vind ik leuk
Gilze +1270
woensdag 20 maart 2019 om 07:55
Waar de sponsors niet in de rij liggen
Vind ik leuk
Mr bien +8485
woensdag 20 maart 2019 om 07:58
En het c merk qua sponsor.
Geen Nuon of Eneco maar energie direct
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:49
En toch gewoon al sinds begin vorig seizoen onafgebroken boven jouw club staat .....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:38
Jullie stadion is anders gevuld met heel veel provincialen dus ben daar maar blij mee
Met mensen uit amsterdam krijg je hem niet gevuld:)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:46
Niemand krijgt zijn stadion gevuld met Amsterdammers . Daarvoor heb je echt de mensen uit de Achterhoek en de Chinezen voor nodig
Vind ik leuk
RenW +5625
woensdag 20 maart 2019 om 12:15
Of liefhebbers van voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:51
Die zijn er zeer zeker ook RenW.





Die bevinden zich in het uitvak 🤣👊
Vind ik leuk
Elledoet +1021
woensdag 20 maart 2019 om 07:04
Perfect om die mafkees van een Paulhuynh te negeren. Hahaha...ik moet hem wel aanvullen... niet alleen voor de meeste prijzen ooit door een Nederlandse club behaald...maar ook voor het aanzien van Nederland...maar ook voor de grootste voetbalclub van Nederland..ook voor de beste en duurste ( de wissels vab Ajax zijn duurder dan de gemiddelde club uit de top 3) voetballers van Nederland
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 16:23]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:18
En vergeet niet het mega grote Europese succes . Het altijd onverslaanbare ons aller Ajax ( behalve tegen PSV , Heracles en az dan die willen ons nog wel eens klop geven ) maar wij zijn de beste
Vind ik leuk
Markus80 +3081
woensdag 20 maart 2019 om 08:28
Eerst de finale EL en nu bij de laatste 8 in de CL. Klein verschil in uitstraling Europa.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:06
Een verrader is het
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Gaat het over cruijff hier?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:49
Erik naar Bayern nu? 😀
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 06:50
Als het qua prijzen helemaal fout mocht gaan denk ik eerder Twente!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:51
😂😂👍🏼
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
woensdag 20 maart 2019 om 06:53
Waarom dan wel Ajax is een club die nooit speelt voor de prijzen maar voor de leuk
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
woensdag 20 maart 2019 om 06:58
Je blijft hangen man je plaatste hem een paar minuten geleden ook al. Jammer dat je niks nieuws weet te verzinnen wat ons zou raken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:05
Hij reageert op Ajax Treble.

Waar staat dat voor?
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
woensdag 20 maart 2019 om 07:11
Hij reageert niet alleen daar op ;).
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:17
Laat hem maar genieten van de zogenaamde prijzen die Ajax niet gewonnen heeft. Hij voelt de grote druk die Ajax aan het zetten is. Qua financieel, de grote spelers die eraan zitten te komen en het aanzien in de wereld baart hem grote zorgen. Hij komt er spontaan van aan de sproeipoep..
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
woensdag 20 maart 2019 om 07:19
Dat mag hij van mij ook, ik zou alleen graag weer eens wat nieuws zien.. dit begint te vervelen eigenlijk het zijn saaie opmerkingen/reacties.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:17
Ben het met jou eens, het verveeld ook. Dit zullen ze altijd blijven doen, ook wanneer Ajax alle prijzen wegsleept...
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
woensdag 20 maart 2019 om 08:20
Jaa achja, weten niks beters te verzinnen maar goed je hebt ze erbij zitten. Ik baal ook dat er geen prijzen zijn maar geniet wel van het spel, het moet leuk zijn. Ik zie het de komende jaren wel zolang ze mij een leuke middag bezorgen in het stadion.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:13
Voetbal moet toch vooral leuk zijn ? Anders komt er niemand kijken 😉
Vind ik leuk
RenW +5625
woensdag 20 maart 2019 om 12:17
Of voor het voetbal PaulH, of weet je niet wat dat is?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:44
Het zou zo maar eens kunnen dat ze daar heen gaan volgend jaar samen met van bommel
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:53
Tis hem gegund, hij heeft natuurlijk ook een wereldprestatie geleverd...
Vind ik leuk
Johnnies +2769
woensdag 20 maart 2019 om 07:03
Wereldprestatie wat dan????
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:29
Jij bent af en toe ook echt simpel hè.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:53
Ben benieuwd wie Schreuder opvolgd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:53
? Onder een steen geleefd. Poulsen....
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 06:56
Vind jij dat niet een rare keuze van Ajax of ben ik de enige? Krijg bijna het idee dat er veel meer achter zit!?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 06:58
Misschien als assistent van Laudrup volgend jaar...Of olssen. Ik zou t anders niet weten waarom ze poulsen als vervanger hebben gekozen.
Vind ik leuk
Jozef +44995
woensdag 20 maart 2019 om 07:53
Misschien omdat ze al een tijdje op de hoogte waren van het mogelijke vertrek van Schreuder en al een tijdje zochten naar een vervanger?

...zomaar een idee hoor..

Vind ik leuk
Markus80 +3081
woensdag 20 maart 2019 om 08:29
Ik hoop Laudrup. Dat hadden ze meteen moeten doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:15
Of heitinga, vd vaart, snijder!
Vind ik leuk
Johnnies +2769
woensdag 20 maart 2019 om 07:04
Jesse klaver.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:04
Jammer, dat hij nu al weg gaat.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 07:04
We zullen zien maar ik denk dat we nog veel verrassingen krijgen met al dat geld en Marc die positief verbaasd de laatste tijd?!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:09
Jammer voor Hoffenheim, geen slechte trainer misschien, maar oh zo saai voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:13
Toch raar, in NL vinden wij over het algemeen, de Duitse trainers beter dan de NLse.
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 07:22
Ach je kunt hem wel missen. Succes alfred.
Vind ik leuk
Kuip +10189
woensdag 20 maart 2019 om 07:32
En Feyenoord kon geen geschikte trainer vinden....komen nu met Jaap Stam, terwijl Schreuder een veel en veel betere optie was.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
woensdag 20 maart 2019 om 07:51
Je hebt gelijk. Waarschijnlijk vond MvG het gezichtsverlies om de assistent van Ajax aan te stellen. Maar Schreuder was een betere keuze geweest dan Stam inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:23
Met Poulsen hebben ze een goede vervanger ..
Eigenschappen van personen wie je bevallen enz.En als je fijn in de groep ligt sociaal persoonlijk in de club begrijpelijkerwijs
Maar zie het net alsof je in het eerste zit .en Frenkie gaat weg is dit een aderlating .. JA
Maar is er al vervanging JA.
Dus het moet oom breed bekeken worden...
Ik hoop dat Alfred het beter gaat doen dan menig trainer uit Nederland in het buitenland.
SUCCES !!!!
Ps. Ik ken de Duitse competitie niet
Hoffenheim .. met wie vergelijkbaar Nederland ?? Linker of Rechter rijtje
Boven of onder in die rij ..
Sorry .. ben beetje niet gecharmeerd van de Duitsers !!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:28]
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 08:44
Volgend seizoen een compleet nieuw Ajax incl. Trainers. Graag ook nieuwe supporters ter vervanging van het arrogante zooitje. Ik zeg DOEN.
Vind ik leuk
ritje +757
woensdag 20 maart 2019 om 08:44
Hallo Overmars moet wim jonk terughalen! Eventueel als opvolger van TEN HAG! Wim JONK is net als van BOMMEL bekend met de jeugt! En Zie wat van bommel doet! HIj past zijn! jeugtspelers in! En TEN HAG niet! zie het resultaat! PSV wordt door van Bommel kampioen! TEN HAG heeft gewoon gefaald! mvg ritje
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 10:54
Wat: neemt hij ten Hag mee als assistent? :-)
Vind ik leuk
14forever +9224
woensdag 20 maart 2019 om 16:02
Geen ja en geen nee. Ik Zie poulsen graag komen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws