Ajax-spelers 'lopen weg met Schreuder': 'Heeft invloed op hun keuze volgend jaar'

Ajax-spelers 'lopen weg met Schreuder': 'Heeft invloed op hun keuze volgend jaar'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 19:44di 19-03-2019 om 19:44

Het aanstaande vertrek van assistent-trainer Alfred Schreuder zal zijn sporen nalaten bij Ajax, vermoedt Telegraaf-journalist Mike Verweij. De nieuwe trainer van het Duitse Hoffenheim is geliefd binnen de Amsterdamse spelersgroep.

Volgens Verweij 'lopen veel spelers weg' met Schreuder. Dat de Barnevelder er komend seizoen niet meer bij is, zal volgens de Ajax-watcher gevolgen kunnen hebben. "Ik denk dat het invloed heeft op de keuze van spelers voor volgend seizoen", laat hij weten bij de Telegraaf Podcast. "Veel van hen zien Schreuder ook als hoofdcoach, het tactische brein. Of spelers eerder vertrekken nu Schreuder naar Hoffenheim gaat? Ja, dat denk ik wel."

Directeur spelersbeleid Marc Overmars verlengde deze week wel zijn contract en tekende voor liefst vijf jaar bij. Arsenal hengelde ook naar de gewezen buitenspeler. "Dat speelde voor Ajax ongetwijfeld ook mee. Arsenal heeft hem benaderd, maar Overmars is nog niet klaar. Hij heeft nog een zoon die op de middelbare school zit, dus het was voor hem nog geen tijd om naar Londen te gaan. Ajax heeft daar heel goed op ingespeeld en een heel goed voorstel gedaan."

Lees ook: Ajax bevestigt vertrek Schreuder: Poulsen vanaf volgend seizoen assistent-trainer

Lees ook: Schreuder blij met overstap: 'Ajax dankbaar voor medewerking en het begrip'

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 19:46
Als je de kop leest weet je het is Valentijn of zijn side kick Breaking Mike.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:49
Weer een mentale klap voor spelersgroep Ajax...
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 19:51
Poeh vreselijk :)
Vind ik leuk
Baco1511 +1755
dinsdag 19 maart 2019 om 20:21
Is ook makkelijk scoren zo als schrijver
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:52
ik zei vd week iets over Valentijn in de mond piesen nou zet Mike er maar naast
Vind ik leuk
035 +1103
dinsdag 19 maart 2019 om 20:03
Wat is de mentale klap dan?
Vind ik leuk
Quareck +7564
dinsdag 19 maart 2019 om 20:10
Voor mij was het een redelijke klap om te lezen dat er blijkbaar toch een tactisch brein zit op de bank bij Ajax! 😉
Vind ik leuk
035 +1103
dinsdag 19 maart 2019 om 20:36
Ben jij Georgiewasthebest?
Vind ik leuk
Quareck +7564
dinsdag 19 maart 2019 om 20:44
Wie ik?
Vind ik leuk
Fcdhfc +120
dinsdag 19 maart 2019 om 20:17
Gelukkig hebben ze geen Wedstrijd aankomend weekend anders hadden ze wel uitstel gekregen
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
dinsdag 19 maart 2019 om 21:20
Allemaal naar Hoffenheim....
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 20:22
Die twee riool🐀
Vind ik leuk
Radaje +1671
dinsdag 19 maart 2019 om 20:36
Volgens mij hebben die maar een opdracht. En dat is ten Hag afzeiken.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35825
dinsdag 19 maart 2019 om 20:43
A propos KOP....die van Schreuder mag er zijn, zeg
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:46
Het is ook wel een goede assistent toch?
Bij Twente waren de spelers ook heel blij met hem als assistent.
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 19:47
Weer zo'n kenner.
Dit aantal neemt met de dag toe
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 19:49
Mike Verweij en het krantje waar voor ie werkt, vermoeden zovaak iets! Die krant is goed om te gebruiken in de kattenbak :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 19:50]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:57
dat je dat aandurft zou bang zijn dat me kat misschien die onzin gaat geloven
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 20:54
Haha:)
Vind ik leuk
Hvdp +2084
dinsdag 19 maart 2019 om 20:26
Dat doe ik mijn kat niet aan !
Ik hou van mijn kat!!
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 20:53
:)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:51
Vaak ben je te bang....
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
dinsdag 19 maart 2019 om 19:49
Ze halen een goede vervanger
Vind ik leuk
Nistel +3888
dinsdag 19 maart 2019 om 19:51
De Ligt en Tadic dus naar Hoffenheim?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 19:55
Ja en Neres schijnt ook graag mee te gaan...
Vind ik leuk
Romo +1617
dinsdag 19 maart 2019 om 19:51
Ik zou een week vrij vragen
Om dit te verwerken!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:42
Anders verzin je iets nieuws..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:51
Ben niet zo'n fan van hem. Heb liever Bergkamp terug!
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 19:54
Bergkamp terug? De man die in zijn eentje het Technisch Hart gijzelde, Jonk eruit schopte, Bosz richting de uitgang duwde, Keizer aanstelde die zich er zelf nog niet klaar voor achtte en die iedere vorm van fatsoenlijke versterkingen tegenhield omdat hij dacht dat Ajax met alleen maar tieners moest gaan werken....


Nee, je bent volgens mij uitgegleden over een banaan en op je achterhoofd gevallen als je Bergkamp terug wil.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 19:56]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:56
Dan ben je geen Ajacied. Bergkamp? Je weet niet wat je zegt.
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 19:51
Het is wachten op de tijd dat assistent trainers voor 30 miljoen van club verwisselen. Duurde ook even voor keepers wat waard bleken te zijn
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 19:53
Die Driessen is toch zo'n intens sneue kerel, het is niet te geloven. Werkelijk overal probeert hij een negatieve spin aan te geven, nu zouden spelers ineens weer eerder willen vertrekken vanwege het vertrek van de assistent trainer.

kom op man, idioot, welke voetballer gaat er nou weg of blijft er nou bij een club vanwege een assistent trainer? Geen 1, de meeste maken hun keuzes op basis van geld en sportieve ambities.

Echt, die kerel zit zich al heel het seizoen zo buitensporig belachelijk te maken, het is niet normaal.

PS. Dit was een podcast met Driessen en Verweij is ook slechts een spreekpop van Valentijntje.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 19:56]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:59
Het stukje gaat over Mike Verweij hoor :D Driessen wordt nergens genoemd.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 20:01
Lees mijn PS even, dit was een podcast gesprek tussen Driessen en Verweij en Mike is ook niets meer dan een spreekpop van de grote chef voetbal Valentijntje Driessen.

Ajax heeft een club watcher maar toch is het heel het seizoen al die Driessen die zich overal over uitspreekt en overal mee bemoeit. Geeft alleen maar aan hoe hij een hetze aan het voeren is tegen Ajax en Ten Hag in het bijzonder, hij is helemaal geen chef voetbal, hij is chef Afkraak Ajax .
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:04
Die PS had ik idd nog niet gezien toen ik reageerde :D Ik moet overigens die Driessen ook niet hoor, die zelfingenomen blaaskaak.
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1893
dinsdag 19 maart 2019 om 19:56
Mike, denk je echt dat speler een assistent coach meeneemt in zn beslissing? Gekkie:)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:06]
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 19:56
Tuurlijk, Schreuder is de hoofdcoach, het tactische brein. En wie is Ten Hag dan? Die is zeker gehaald omdat hij het allemaal wat soepeler brengt voor de camera. En omdat hij wat meer krediet heeft bij de achterban natuurlijk.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 19:57
Die dode bomen brigade begint dit seizoen extremer te spartelen dan ooit te voren, kennelijk gaan de verkoopcijfers niet zo lekker en moet er dus een hele hoop uit de duim gezogen worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 20:04
Ja, het grappige is dat er ook steeds een totaal nieuw verhaal komt dat zogenaamd al wel de hele tijd aan de gang is.
Nu loopt ineens iedereen weg met Schreuder. Hoor je nooit iemand over, nu ineens loopt iedereen weg met Schreuder.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 20:24
Ja en Schreuder is niet alleen het brein die de ploeg bij elkaar houdt, hij is ook verantwoordelijke voor alle tactische keuzes en de trainingen...

Hoe deed Ten Hag dat dan in Utrecht, belde hij iedere vrijdag even met Schreuder om te vragen wie hij dat weekeinde op moest stellen???

Nee, echt intens treurig die hetze die gaande is, het begint ook steeds meer een persoonlijke hetze te zijn van Driessen tegen Ten Hag, geen idee waarom.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 20:41
Ten Hag kan eigenlijk ook gewoon heel duidelijk praten en zijn Engels is heel goed. Hij herhaalt altijd alleen precies wat Schreuder hem daarvoor heeft uitgelegd.

Ja, en in Deventer, en in München. Alfred Schreuder is wereldkampioen Long Distance Marionettenspeler 2012-2019.

Het lijkt erop dat Driessen gewoon iets bedacht heeft en koste wat kost alles zo probeert te draaien dat hij gelijk heeft.
Al hoop ik van harte dat Erik Valentijns vrouw een goede beurt heeft gegeven.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 19:58
Schreuder hielp Ten Hag immers ook uitstekend bij Go Ahead en Utrecht.


Oh wacht.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 20:05
Haha, ja precies.
Als je goed kijkt naar oude samenvattingen houdt Schreuder op het veld af en toe ook zijn hand vast.
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 20:06
En Aron spreekt 'm moed in. Vergeet vooral zijn inbreng niet.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 20:10
Zonder hem waren we afgegaan in Madrid. Ajax Wint er puur dankzij Aron.
Witschge.. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat Richard Witschge toevoegt. In mijn verbeelding schiet hij af en toe een bal die hij ergens ziet liggen op de lat nadat hij roept 'Jongens! Lat!'
Vind ik leuk
Il Gordo +21250
dinsdag 19 maart 2019 om 20:24
Ja, of Ries is een goeie "voor in de kleedkamer". Lekker moppen vertellen en verhalen van vroeger vertellen. Zonder Ries had je niet zover in Europa gekomen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 20:35
Klopt. Al heet het natuurlijk wel overwinteren en niet overwitschgeren. Dus ook hier zou ik Arons aandeel niet onderschatten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:03
Nee, Witschge is er voor de grapjes...🤡
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:09
Origineel !
Ajax Winter puur dankzij Aron.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 22:10
Dankjewel. Heb je die hierboven gezien over overwinteren en overwitschgeren? Die vond ik ook leuk, al zeg ik het zelf.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:11
Ok ok een extra duimke 👍
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
dinsdag 19 maart 2019 om 20:04
Ach onzin, niemand bij ajax laat zijn keuze afhangen van fredje schreuder hoor
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 20:12
Alsof jongens als Ziyech, De Jong, De Ligt en Onana zouden blijven als dit duo gewoon volgend jaar nog trainer waren geweest.... grote onzin... bij dit soort aanbiedingen had dit geen enkele invloed vrees ik.. al dit soort jongens zijn gewoon toe aan een volgende stap.. en wel begrijpelijk
Vind ik leuk
Justin Kees +3622
dinsdag 19 maart 2019 om 20:23
Hahahaha... het tactisch brein, hahaha
Ten Hag kan ook echt niks goed doen hè, bij de media.. 😂😂
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 20:25
Wordt druk in Hoffenheim 🚜🚜🚜
Vind ik leuk
Harrie82 +4378
dinsdag 19 maart 2019 om 20:30
Benieuwd naar volgend seizoen. Dan kan ten Hag echt laten zien hoe goed hij is. Ik heb nog steedsmijn twijfels bij die man en dat het puur door het materiaal is en mensen om hem heen.

Als wat hier geschreven is waar is, dan is de uitdaging groot volgend seizoen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:05
Dan kan hij van voor af aan beginnen met een nieuwe selectie. Dat kost dus weer tijd en punten. Als je nu jog niet overtuigt bent van Ten Hag, zul je dat ook nooit meer worden.
Vind ik leuk
Harrie82 +4378
woensdag 20 maart 2019 om 08:17
Hoezo niet.
Met deze selectie haalt iedereen resultaat. Bosz, Keijzer, de Boer hadden het niet minder gedaan.

Komend seizoen begint hij op 0 met veel nieuwe spelers met minder talent dan de Ligt en de Jong. Kijken of hij zijn ideeen dan nog kan uitvoeren. Zie ook bij hem geen veranderingen als iets niet loopt en dat vind ik een probleem bij ten Hag.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:25
Kijk ook naar zijn verleden als trainer. Of zie je alleen Ajax?
Vind ik leuk
Harrie82 +4378
woensdag 20 maart 2019 om 10:39
Ja daar vond ik hem een aardige trainer.
Maar ben nog steeds niet overtuigd dat hij de juiste man voor Ajax is. Bij Utrecht en Go ahead goed gedaan, met matig materiaal.

Nu goed, maar heeft top materiaal ter beschikking. Met geweldige talenten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:15
Je hebt echt een beperkte blik. Net als veel Ajacieden overigens.
Vind ik leuk
Harrie82 +4378
woensdag 20 maart 2019 om 14:47
Dat mag jij vinden. Ik vind ten Hag niet bij Ajax passen. Maar we gaan het zien of ik daar ongelijk in ga krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:03
Goh, hebben ze een nieuwe marionet naar voren geschoven bij de Televaag om te stoken nu niemand Driessen meer serieus neemt.
Vind ik leuk
sundaymanara +1445
dinsdag 19 maart 2019 om 21:16
Driessen heeft weer iets om te mieren gevonden. 't Blijft ook een nep Rotterdammer. Ik vraag me eigenlijk af wat hij bij de Telegraaf te zoeken heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:20
Is toch algemeen bekendst schreuder goede band heeft met de spelers en ten hag niet
Vind ik leuk
Erik7494 +1499
dinsdag 19 maart 2019 om 21:20
Zou de perfecte keuze voor Feyenoord zijn geweest.
Vind ik leuk
Hazelnoot +192
dinsdag 19 maart 2019 om 21:24
Dus ten hag is gewoon een koorknaapje.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:03
Zijn ze niet te moe om te lopen ?
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 00:35
Ze zullen er eens een nachtje over slapen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:09
Ja vorige week ging Overmars weg naar Arsenal voor zeker. 2 weken geleden ging Valantijn Driessen niet eens naar Madrid, want Ajax verloor voor zeker.


Laat die droeftoeters eens hun muil houden. Uiteraard zijn de spelers blij met Schreuder, maar als alles staat als een huis, dan is het ook logisch dat een assistent mag doorgroeien en dat er een nieuwe goede assistent komt.


Dat heet hart voor de club en de goede Vibe binnen het team.
Vind ik leuk
Gerro +9595
dinsdag 19 maart 2019 om 22:12
Jammer dat Schreuder vertrekt denk goese assistent en pas net een jaar bij Ajax.
Vind ik leuk
Cookee +12964
dinsdag 19 maart 2019 om 22:31
Kan verkeeren zei Bredero.
Bij Twente de poort uit en nu waardering.
Is hem gegund.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
dinsdag 19 maart 2019 om 22:39
Typisch Telegraaf stemmingmakerij, de gewoonlijke lulkoek dus.
Vind ik leuk
repeP +2285
dinsdag 19 maart 2019 om 23:00
Zo zie je maar weer dat spelers veel minder moeite hebben met waar mensen hebben gewerkt.
Vind ik leuk
rinirat +4197
dinsdag 19 maart 2019 om 23:04
Wat een lulkoek weer
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:54
Iedereen weet toch schreuder en Witschge toch de baas zijn
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:25
Dit wordt weer 1 van de grootste fouten van Ajax , waarom waarom ,ik snap weer niks van dit allemaal meer , maar de gevolgen komen daarna , en nog een vraagje aan Van de Sar ,volg je nog steeds het pad van J-C rip want niemand anders stelt jou die vraag dus moet ik even slapende honden wakker maken , it is a Dog eats Dog fucking world man !
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:25
Dit wordt weer 1 van de grootste fouten van Ajax , waarom waarom ,ik snap weer niks van dit allemaal meer , maar de gevolgen komen daarna , en nog een vraagje aan Van de Sar ,volg je nog steeds het pad van J-C rip want niemand anders stelt jou die vraag dus moet ik even slapende honden wakker maken , it is a Dog eats Dog fucking world man !
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 00:32
Die spelen dus allemaal voor Hoffenheim volgend seizoen... Dat heet, als ze ten minste ver genoeg weglopen met Schreuder.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 03:15
Ja hoor, omdat de assistent trainer vetrekt zal dat invloed hebben of een speler blijft of niet. Wat een riool journalistiek.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 03:15]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws