Schreuder blij met overstap: 'Ajax dankbaar voor medewerking en het begrip'

Schreuder blij met overstap: 'Ajax dankbaar voor medewerking en het begrip'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 14:08di 19-03-2019 om 14:08

Alfred Schreuder kijkt uit naar het hoofdtrainerschap bij TSG Hoffenheim. De assistent-trainer van Ajax is zijn huidige werkgever dankbaar voor de medewerking aan de overgang.

"Ik kijk erg uit naar de taak die mij in Hoffenheim wacht en weet dat het een grote uitdaging wordt, maar daar ligt juist de charme", aldus Schreuder op de website van de club uit de Bundesliga. "Ik zit vol ambitie als hoofdtrainer hier verder te gaan, mijn eigen accenten te zetten en zo voort te borduren op de recente successen." Schreuder was eerder al werkzaam als assistent bij de club, voor hij naar Ajax vertrok. "Natuurlijk kan het een voordeel zijn dat ik de structuur van de club ken, net als alle betrokkenen."

"Ik bedank Ajax en vooral directeur spelersbeleid Marc Overmars voor de medewerking, het begrip en het vervullen van mijn vertrekwens", vervolgt Schreuder. "Mij werd een grote kans geboden en ik mag een jong, gemotiveerd en zeer getalenteerd elftal coachen."

Ajax maakte dinsdag bekend al een vervanger te hebben voor de vertrekkende Schreuder. Voormalig Ajax-middenvelder Christian Poulsen wordt vanaf volgend seizoen aan de technische staf toegevoegd.

Plaats een reactie

Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 14:10
Netjes is niet een kans die vaak langskomt voor een assistent die teruggevraagd wordt als hoofdtrainer.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:19
Zeker mooie kans, goed voor het Nederlands voetbal. Hoop dat hij slaagt, hoe meer Nederlandse top coaches hoe groter de kans is dat Nederlandse spelers bij die coaches aan de slag gaan. Alleen maar win win win.
Vind ik leuk
hollister +1318
dinsdag 19 maart 2019 om 14:10
Tja.. warme club dat Ajax... en die boertjes maar denken dat zij dat zijn
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:13
Onnodige reactie.

Laten we allemaal klaar zijn met die sneren richting elkaar, dit voorkomt ook weer reacties terug (hoop ik).

Ontopic.
Mooie stap voor Schreuder, spijtig voor Ajax wel als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:14
Doe nou niet je vernaait weer een heel topic op deze manier
Vind ik leuk
Kees Bman +5392
dinsdag 19 maart 2019 om 17:43
Zou het nog vriezen in de arena na vanmorgen,meestal blijft het daar koud.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:11
Mooie kans idd! Maar erg jammer dat je gaat!
Vind ik leuk
Relaxie +1114
dinsdag 19 maart 2019 om 14:12
Kijk die had ik nou graag bij Feyenoord gezien....jammer hoor!
Vind ik leuk
Ruud1987 +6375
dinsdag 19 maart 2019 om 14:14
helaas, zo had ik liever Stam bij Ajax gezien :P
Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 14:16
Als security?

Denk dat beginnende trainers bij deze moeilijke club geen garantie op succes is, mits je een kind van de club bent.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:19]
Vind ik leuk
Ruud1987 +6375
dinsdag 19 maart 2019 om 14:24
Stam had wel denk ik wel het mentale probleem aan kunnen pakken.

Want ik denk dat dat het enige is wat nog schort aan deze selectie van Ajax dat is de wil om elke wedstrijd alles te geven en goede focus te hebben.

Ik denk dat Jaap daar wel goed in is en vind het een duidelijke integere meneer die geen buulshit slikt of verkondigd.

Tactisch gezien geloof ik het allemaal wel ten Hag kan wel populair doen met zn proces maar gaat toch steeds weer de fout in op cruciale en onnodige momenten.

Maar goed verder naar niemand haat ook niet naar ten Hag maar kan het lastig aanzien hem voor de groep, daarom had ik liever Stam gezien.
Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 14:29
Hou op met je Stam, Jaap was een topvoetballer, maar als trainer is hij een zero en begint hij net. Dat is wel een groot verschil.

Iedereen in Amsterdam is blij dat hij weg is als trainer bij de club.

Jij denkt wel heel veel.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6375
dinsdag 19 maart 2019 om 14:31
Nouja je hoeft het niet mee eens te zijn maar vind gewoon iets.
Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 14:33
Prima toch.

Mis je niet een paar letters in je wederpost?
Vind ik leuk
Ruud1987 +6375
donderdag 21 maart 2019 om 19:53
nee we hebben toch duidelijk een andere mening, ik heb wel kritiek op ten Hag en jij niet.

kunnen we het lang en breed over hebben maar eens worden we het toch niet.
Vind ik leuk
rexxo +16774
donderdag 21 maart 2019 om 20:00
We hoeven het niet eens te zijn, maar waaruit concludeer jij dat ik geen kritiek heb op ETH?

Jij doet een aanname over wat ik denk over ETH gebaseerd op wat?

Mijn post ging over Jaap Stam, die ik zag als trainer van Jong Ajax. Geen idee wat ETH met mijn initiele post te maken heeft.

Vind ik leuk
Ruud1987 +6375
donderdag 21 maart 2019 om 20:22
ook goed joh, heb niet zo een behoefte aan een hele discussie, ik postte gewoon mijn mening.
Vind ik leuk
rexxo +16774
donderdag 21 maart 2019 om 20:23
Ik ook 😁

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:11
12e met Jong Ajax, ontslagen bij Reading na bijna gedegradeerd te zijn.
Begon hij maar net, dan kon het nog wat worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 19:28
En nog even kijken hoe het afloopt met PEC natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:32
Klopt. Het was verdiend tegen Excelsior maar bij verlies was het zeer penibel geworden voor PEC.

Off topic: ik zie natuurlijk liever Excelsior dan PEC in de play-offs.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 19:37
Waarom natuurlijk?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:56
Ik denk meer kans te hebben tegen Excelsior omdat PEC toch wel wat sterker bleek dan Excelsior.
Inschatting van mij, denk jij dat Excelsior sterker is dan PEC?
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 20:02
Stom, niet aan gedacht. Ik dacht dat je het bedoelde vanuit 'die zie ik liever in de eredivisie.'
Ik vind het lastig. PEC is denk ik op papier wel beter, maar Excelsior heeft wel veel slimme spelers. Dat zou tegen een ploeg een divisie lager wel een voordeel kunnen zijn.
PEC lijkt me makkelijker om tegen te spelen, ze zijn misschien beter, maar ze zijn minder slim. Alleen Namli ziet meer dan anderen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:11
Den Bosch en PEC hebben betere spelers dan Excelsior en Excelsior heeft uit bijna alles verloren en heeft geen 12e man.
Mijn gevoel....
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 20:13
Daar heb je hartstike leuke punten. Al kan ik de selecties van Excelsior en Den Bosch niet goed vergelijken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:23
Leuk dingetje voor jou: de supporters van Den Bosch hebben het team ná de 5-0 heel lang toegezongen waarbij Sapinnen met zijn hart op het clubembleem met tranen in zijn ogen het publiek bedankte.
Komende weken komen de geblesseerden terug van blessures EN de overname wordt deze week officieel en de immens populaire Knakie kan dan eindelijk zijn plannen naar buiten brengen.

Psychologie van de koude grond maar ik voorspel dat het optimisme sky high zal zijn en het vertrouwen groot. Het gevoel dat ik in de Panasonic tijd ook had en ook toen Van Nistelroooij de oh's en ah's wist uit te lokken. Gevoel....
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 20:51
Leuk. Ik ben benieuwd. Nederland kan wel wat impulsen gebruiken.

Ja, maar gevoel zegt toch iets. Gevoel is er niet zomaar, dus dat is een gunstig voorteken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:32
!!!!!

Cruijff mijn verhaal.
Pagina 231: voetbal moet bij je gevoel passen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:22
Kom net van de training. Gevoel goed. Velkov, Kersten en Bouyaglafen zijn weer fit.
De volledige training was op voetbal gericht: afwerken, scoren en plezier.

Wij zien vanaf de tribune dat Bouyaglafen geen schot heeft. Hij moest net ' nablijven' om nog te oefenen op zijn schot.
Gevoel is dus dat Boessen onverstoorbaar aan een team werkt dat kan en wil winnen in de play-offs.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
woensdag 20 maart 2019 om 12:32
Leuk. Ik hoop dat jullie het redden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:52
Ten Hag "geloof je tactisch allemaal wel??". Sorry hoor maar de fouten die hij heeft gemaakt daar heeft hij van geleerd. Afgelopen zondag valt Ten Hag weinig te verwijten.

In Europees verband, een van de meest cruciale momenten van dit seizoen heeft hij tactisch erg sterk op getreden.
Dat je geen fan bent van Ten Hag oké, maar dat is nog geen reden om dingen te verdraaien.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:13
Neres er uit halen was dat slim? Nadat je zonder Neres verloor van Heracles en 4-4 speelde tegen Heerenveen?
Dat verwijt ik hem: Het gesol met Neres en Neres niet opstellen.
Vind ik leuk
Johan59 +1256
dinsdag 19 maart 2019 om 15:43
Ik denk dat poulsen dat ook wel in zich heeft, hij was een top prof een vechter en een voorbeeld
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:15
Ik had hem ook graag bij Feyenoord gezien maar dan wel als assistent of bij de jeugd. Op de 1 of andere manier vind ik hem de ideale assistent maar geen hoofdtrainer. Maar misschien kan hij volgend jaar mijn ongelijk bewijzen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 17:15]
Vind ik leuk
gerard.. +996
dinsdag 19 maart 2019 om 14:14
Keurig zo kan het dus ook. En Schreuder dit is de juiste weg om een goede trainer te worden.
Vind ik leuk
Molletje +4077
dinsdag 19 maart 2019 om 14:16
Ben nu toch wel benieuwd naar wat zijn inbreng is t.a.v. dit seizoen.
Ziyech/Schreuder hebben bijvoorbeeld een band die verder gaat dan speler/(assistent)trainer.
Maar ook qua tactiek, training en voorbereiding ben ik benieuwd hoeveel er door toe doen van Schreuder is.

In ieder geval een mooie kans om te laten zien wat hij waard is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:46
Ook had hij een heel belangrijk aandeel met de komst van Tadic.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 19 maart 2019 om 16:15
Misschien heeft Poulsen wel een heel groot aandeel met Eriksen in de zomer.
Vind ik leuk
Muscles +2091
dinsdag 19 maart 2019 om 14:16
Win-winsituatie voor Alfred en Ajax. Goed beleid dus
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 14:24
Wat is de win voor Ajax?
Vind ik leuk
Magni Ajax +304
dinsdag 19 maart 2019 om 15:55
Die is er niet vooralsnog. Ervaren assistent weg, onervaren beginner er voor terug. Los van de relatie die Schreuder met twee sleutelspelers heeft.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 16:01
Daarom vroeg ik me ook af wat de win voor Ajax was.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 19 maart 2019 om 16:11
Omdat Ten Hag volgt.
Iedereen weet toch dat iedereen in belangstelling staat om een stap te maken.
Overmars, Van der Sar, alle spelers, Alfred. Je denkt dat alleen Ten Hag niet in belangstelling zou staan?

Zet je bril af en kijk gewoon hoe er in het buitenland over Ten Hag wordt geschreven. Dat is zeer positief.
Ik denk dat het 80 tot 90% zeker is dat Ten Hag vertrekt.
Zeker omdat er een hetze door een Amsterdamse krant wordt gevoerd.
Zie de reactie van Ten Hag na Real, hij is er klaar mee.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 16:15
Dan is het me nog onduidelijker wat de win is voor Ajax :p
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 19 maart 2019 om 16:22
Schoon schip?

Of in ieder geval dat de Amsterdamse krant niet een hetze gaat voeren.
Dat er onder de supporters een positieve sfeer ontstaat.
Een trainer die niet hachelijk Nederlands praat maar Engels.
Een trainer die Dolberg wel aan de praat krijgt.
Een trainer die Ajax wel kan motiveren tegen de kleinstjes(psv).
Een trainer die er voor zorgt dat echt iedereen met angst tegen Ajax speelt.
Moet ik nog doorgaan?
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 16:25
Nee doe maar niet. Ik vind dit al weinig overtuigend.

Wat ik vreemd vind is dat je eerst zegt dat ze in het buitenland heel positief over hem zijn en vervolgens denkt dat hij er niks van kan.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 19 maart 2019 om 16:30
Heb ik gezegd dat hij er niks van kan?
Volgens mij is het een feit dat hij positief erop staat in het buitenland.

Niemand zegt dat de opvolger het beter zou doen
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 16:47
Je noemt een lijstje kritiekpunten en biedt aan om die langer te maken.
Laat ik het zo zeggen, je klinkt niet heel positief over hem.

Dat hij er goed opstaat ontken ik ook niet.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 19 maart 2019 om 17:02
Laat ik het zo zeggen.
Volgens de Amsterdamse krant zou Ten Hag niet goed in de groep liggen. Als je dan als coach Ajax toch kan brengen naar beste 8 van Europa dan is het niet waar wat de krant zegt of anders is het juist heel knap. Welke trainer kan het voor elkaar krijgen om dit te doen terwijl de spelers hem uit kotsen.

Dus je verlost de groep van de trainer die ze niet mogen of je verliest een trainer met bijzondere kwaliteiten.
Het is maar je de nadruk op wilt leggen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 17:04
Natuurlijk is dat verhaal over dat hij niet goed zou liggen onzin.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 19 maart 2019 om 17:15
Dan is het toch alleen maar beter dat hij dan door de voordeur vertrekt? Dan zijn we toch van die onzin verhalen verlost?
Niet dat een reden moet zijn om hem te laten gaan.

Iedereen weet dat hij fouten heeft gemaakt, bijvoorbeeld met iemand het rugnummer van Nouri te geven.
Iedereen vind dat hij qua media op treden niet al te beste indruk maakt.
Dat is niet een kwalificatie dat hij een slechte trainer is, want dat zijn andere zaken dan het trainen van de groep.

Van mij mag hij vertrekken, maar hij mag ook blijven.
Ik zit daarin beetje tussen in.
Er zijn namelijk genoeg redenen om hem te houden, anders zijn er ook genoeg redenen om hem weg te brengen naar bijvoorbeeld Bayern
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 17:19
Het lijkt mij beter dat hij helemaal niet vertrekt.
De Telegraaf schrijft volgend jaar ook wel weer onzin. Ook als we een nieuwe trainer halen.

Vind ik leuk
Gelukshand +1482
dinsdag 19 maart 2019 om 17:23
Op de basis waarvan wil jij hem houden?
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 18:58
Ik vond hem bij Utrecht al opvallen, net als Bosz toen hij nog bij Vitesse zat.
Ik vind hem inhoudelijk heel sterk. Dat vind ik omdat hij bij nabesprekingen altijd heel goed kan uitleggen en verwoorden wat er gebeurde en waarom. Ik hoor hem eigenlijk nooit zeggen dat hij iets niet weet. Toen PSV niet draaide hoorde ik Van Bommel zeggen dat dat soms gewoon gebeurt. Vergelijkbare teksten als die van Bommel heb ik de afgelopen jaren van De Boer, Cocu, Gio en vrijwel elke eredivisietrainer gehoord.
Volgens mij duidt dat op een goed begrip van het spel.
Wat me ook heel erg bevalt is dat hij voetbal op een bredere manier lijkt te benaderen dan de meeste trainers. Iedereen viel in het begin steeds over het woordje 'proces', maar als je een jaar lang ergens aan werkt, of zelfs meerdere jaren, lijkt het me belangrijk dat je daar oog voor hebt.
Ik vind zijn reacties op inhoudelijke kritiek ook sterk. Hij kan het eigenlijk altijd beter uitleggen dan degene die kritiek heeft. Volgens mij beheers je je stof dan gewoon goed en laat je je niet van de wijs brengen.
Verder duiden volgens mij meerdere beslissingen op een goed begrip van het spel. Mazraoui de middenvelder? Is de nieuwe rechtsback en niemand vindt dat daar één van de 'echte' rechtsbacks hoort te staan.
Neres rechtsbuiten? Nee, hij is nu linksbuiten, inzetbaar op 10 en rechtsbuiten.

De manier van voetballen is ook innovatief en anders dan ik de afgelopen jaren gewend ben. Door de backs zo hoog op te stellen krijg je een heel ander soort voetbal. Jarenlang ging de opbouw zo:
Centrale verdediger -> back -> back speelt buitenspeler in met rug naar de goal en die kan alleen maar kaatsen. Dankzij een quote van Cruijff ben ik er op gaan letten, en volgens mij begrijp ik hem goed als ik zeg dat een buitenspeler daar weinig aan heeft.

Dus, ik ben tevreden over zijn inzicht in voetbal, inzicht in dingen om het voetbal heen, het voetbal is goed, er wordt gevarieerd binnen de aanvallende tactiek om het tegenstanders nog moeilijker te maken. Daarnaast pakt Ajax gemiddeld meer punten dan in de laatste seizoensjaren, is het doelsaldo uitstekend en dat is volgens mij vrij lastig in een seizoen waarin je vanaf de voorrondes t/m de kwartfinale in de CL zit.
Ik denk dat Ten Hag laten vertrekken een grote blunder zou zijn.
Dat vond ik al bij het vertrek van Bosz en ik denk dat Ten Hag nog beter is dan Bosz.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:47
Helaas voor AJAX gaat het brein weg. Een kip zonder kop ervoor terug.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 16:16
Dat Ten Hag volgend seizoen trainer van FC Twente is omdat hij dichter bij zijn gezin wilt gaan wonen.
Dat Marcel Keizer volgend seizoen weer voor de groep staat, die kent Poulsen immers nog!!!
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 16:17
Als ze dat doen ga ik lekker in de kuip zitten.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 16:30
Doei
Vind ik leuk
Muscles +2091
dinsdag 19 maart 2019 om 17:28
Win is tevreden Schreuder die als hoofdcoach kan beginnen (dus gunfactor) en win omdat Poulsen goede vervanger is en win omdat Marc heeft doorgepakt
Vind ik leuk
#Keizerout +50356
dinsdag 19 maart 2019 om 18:19
Ik weet niet of Poulsen beter is dan schreuder. Dan is het winst.
Vind ik leuk
Metal +3479
dinsdag 19 maart 2019 om 14:32
Hopelijk laat Schreuder zien dat hij de goede punten van Nagelsmann en Ten Hag kan samensmeden tot een team dat mooi voetbal combineert met resultaten.
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 14:54
Veel succes en bedankt voor het mooie spel dat jij, samen met de rest van de staf, ons gegeven hebt
Vind ik leuk
Romarioo +874
dinsdag 19 maart 2019 om 15:03
Succes!!
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
dinsdag 19 maart 2019 om 15:44
Leuk dat Ten Hag ook wordt bedankt door Schreuder....

Iets klopt er dus niet...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:48
Wens poulsen veel succes. Heeft hij hard nodig!
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 16:13
De afkoopsom van Januari 2018 word ook netjes terug gestort????
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:14
Succes kerel en maak er wat moois van.
Vind ik leuk
frank1971 +2480
dinsdag 19 maart 2019 om 16:23
Geweldige transfair voor hem, goeie club, indrukwekkend stadion.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:35
Tja Ajax op je cv maakt een hoop deuren voor je open. Kijk maar naar Keizer en Peter Bos.
Vind ik leuk
Tismewat +436
dinsdag 19 maart 2019 om 18:23
Nou die belangstelling dateert al van voor zijn vertrek naar Ajax, dus klopt niet wat je zegt (deels).
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:23
Ja maar destijds wilden ze hem als assistent en nu als hoofdtrainer.
Vind ik leuk
Andreh +1203
dinsdag 19 maart 2019 om 18:01
Invloed van Schreuder wordt onderschat, jammer dat hij weggaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws