'City aast op Atlético-middenvelder: Barça gaat zich er mogelijk mee bemoeien'

'City aast op Atlético-middenvelder: Barça gaat zich er mogelijk mee bemoeien'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 11:40wo 20-03-2019 om 11:40

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 11:41wo 20-03-2019 om 11:41

Manchester City is dicht bij het binnenhalen van Atlético Madrid-middenvelder Saúl Niguez. Dat melden bronnen aan ESPN. Mogelijk gaat ook FC Barcelona zich nog in de strijd mengen.

Volgens het medium ziet City-manager Pep Guardiola Saúl op lange termijn als ideale vervanger van Fernandinho. Aanvankelijk wilden The Citizens Frenkie de Jong losweken bij Ajax, maar ondanks een gesprek met Guardiola koos De Jong uiteindelijk voor FC Barcelona.

Toch zou datzelfde Barcelona ook nu weer voor een transfer kunnen gaan liggen. Hoewel de Catalanen De Jong al binnenhaalden, heeft de club volgens ESPN ook interesse in de 24-jarige Saul, om zo de selectie van de Catalanen van een verjongingskuur te voorzien. Barça zou inmiddels op de hoogte zijn gebracht dat City flinke stappen zet om Saul binnen te halen en gaat zich er mogelijk nog mee bemoeien.

Atlético Madrid werd vorige week in de Champions League uitgeschakeld door Juventus. In Turijn gaf de formatie van Diego Simeone een 2-0 voorsprong uithanden. Na de uitschakeling van de Madrilenen is het de vraag hoeveel van de sterspelers ook volgend seizoen in het Wanda Metropolitano blijven spelen. Saúl staat nog tot 2026 onder contract in Madrid. 

Plaats een reactie

WGW +868
woensdag 20 maart 2019 om 11:42
Goede versterking. De plek van Fernandinho is een van de weinige posities die niet dubbel bezet is!
Vind ik leuk
Thereisonly1 +1337
woensdag 20 maart 2019 om 11:44
Als die wegvalt zie je gelijk dat city daar heel kwetsbaar word..
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1808
woensdag 20 maart 2019 om 14:18
Gundogan?
Vind ik leuk
Gu3rilla +15870
woensdag 20 maart 2019 om 16:10
Is aanvallend beter verdedigend heel stuk minder.
Vind ik leuk
NumbTen +298
woensdag 20 maart 2019 om 12:33
Zeker dat ze een back-up voor Fernandinho moeten hebben, maar ik vind Saúl niet echt een zelfde type, meer een loper dan Fernandinho, die echt controlerend speelt. Ik zou eerder voor een type Fernandinho gaan, aangezien het allemaal al heel aanvallend is.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15870
woensdag 20 maart 2019 om 16:10
Fernandinho was een aanvallende middenvelder voor hij bij City kwam.

Als Pep vertrouwen in heeft dat Saul of wie dan ook, ook plek naar achter kan heb ik dat vertrouwen ook.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:43
Contract tot 2026.
Niet te zuinig..
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 11:49
Inderdaad zeg.. Dat wordt toch wel een grote transfersom.

Iemand enig idee wat zijn gelimiteerde afkoopsom is?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:52
150 miljoen dus
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 11:55
Bedankt, echtgenoot van voetbal!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:51
Ja ze gaan die echt niet makkelijk laten gaan, zeker niet naar Barça. Hij heeft een clausule van 150 miljoen in zijn contract, in december contract nog vernieuwd.
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 11:59
Saul is een goede en talentvolle middenvelder, maar voor dat geld zouden ze toch een andere middenvelder moet kunnen vinden die niet van de concurrent is
Vind ik leuk
Boom8 +129
woensdag 20 maart 2019 om 11:59
Ah shit nee, Atletico moet er alles aan doen om hem te houden net als destijds met Koke
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:06
Nee man, een pareltje als Saul moet spelen bij een voetballende ploeg als City of Barca. Hij past eigenlijk helemaal niet bij Atleti. Desondanks doet hij het fantastisch daar.
Vind ik leuk
Boom8 +129
woensdag 20 maart 2019 om 12:09
Ik snap je, maar ik ben sinds 2006 fan van Atletico en wil niet dat hij gaat. Hij zou absoluut goed passen bij City, als hij maar niet naar Barca gaat haha.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:11
Haha dat snap ik volledig. Vanuit oogpunt van atleti wil natuurlijk niemand dat hij vertrekt. Atleti is natuurlijk een prachtige club, maar ik denk dat de kwaliteiten van Saul beter tot zijn recht komen bij een voetballende ploeg.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:03
Mooiste club van Spanje Atletic
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:39
Bilbao bedoel je??
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:45
Volgens mij is atletic een afkorting in Spanje voor Atletico Madrid .
Maar het kan ook Atleti zijn , ik weet het niet zeker .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:01
Als Barca deze slag gaat winnen kunnen ze hem gelijk een jaartje laten acclimatiseren bij Ajax 🤣🤣🤣(eerdere topic)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:05
Barca wil ertussen liggen? Willen ze daar een volwaarsige selectie van middenvelders maken ofzo?
Vind ik leuk
Truth +4336
woensdag 20 maart 2019 om 13:19
En wat wil city dan ...op elke positie eentje van minstens 50 mil ?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:00
Haha ik denk dat City pas aan onderhandelingen begint als de speler meer dan 50+ moet kosten.

Wij willen graag 45 miljoen voor Saul.

Sorry, wij zijn pas geïntresseerd vanaf 50 miljoen.
Vind ik leuk
lexy88 +1947
woensdag 20 maart 2019 om 14:39
Vind het wel bizar dat spelers zo makkelijk wisselen als ze even wat minder succesvol zijn. Contract tot 2026 maar nu door een hele goede Ronaldo geen kwartfinale CL gehaald, dus dan maar weg? Naar Man City, wat volgens mij nog nooit verder is gekomen dan de laatste 8. Er zullen dan wel andere dingen meespelen.
Vind ik leuk
Truth +4336
woensdag 20 maart 2019 om 15:10
Waar lees jij dat hij weg wil ?
Vind ik leuk
lexy88 +1947
woensdag 20 maart 2019 om 15:28
Ik lees dat ze dichtbij een overgang zijn. Tuurlijk wil de speler dan ook wel weg. Of denk jij dat zo'n speler zich maar overgeeft aan wat de clubs en een zaakwaarnemer willen?
Vind ik leuk
Truth +4336
woensdag 20 maart 2019 om 16:03
Jij gelooft dus alles wat er verschijnt 😳😳🙄🙄
Ik lees net dat david bowie op toer gaat
Vind ik leuk
lexy88 +1947
woensdag 20 maart 2019 om 19:05
Helemaal niet. Maar ik ga er vanuit dat dit klopt, en daar reageer ik op. Zou niet de eerste keer zijn dat een speler denkt zich te kunnen verbeteren terwijl het één seizoen wat minder gaat.

Ik verlang terug naar de tijd waarin de transferperiodes wat minder hijgerig waren en de spelers wat meer bij hun club bleven (ja, ook ná het Bosman arrest).
Vind ik leuk
Truth +4336
woensdag 20 maart 2019 om 21:33
Ik geloof geen reet van de media tot ik het bevestigd zie !
De media is puur vergif met al hun kul en speculaties ...die eikels schrijven maar wat ze willen en niemand die er iets aan doet das toch onbegrijpelijk of niet ?
Vind ik leuk
Gu3rilla +15870
woensdag 20 maart 2019 om 16:12
Halve finale tegen Real op een goal verloren. Een eigen goal.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:29
Lekker voor dat kut clubje. En maar met miljoenen smijten hahaha
Vind ik leuk
Gu3rilla +15870
woensdag 20 maart 2019 om 17:43
Lekkere reactie!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:58
Ik word een beetje verdrietig van de eindeloze stroom persberichten van de makelaars die de sportmedia klakkeloos overnemen.
Vind ik leuk
Truth +4336
woensdag 20 maart 2019 om 21:35
Verdrietig moet je er niet van worden ...misselijk lijkt me meer op zijn plaats 😉😉
Vind ik leuk