'Ajax heeft oogje op Zwitserse broers; tweeling (18) nu op stage in Barcelona'

'Ajax heeft oogje op Zwitserse broers; tweeling (18) nu op stage in Barcelona'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 14:07wo 20-03-2019 om 14:07

Ajax heeft de Zwitserse voetbaltweeling Filip en Luka Frei op de korrel. De twee tieners van FC Zürich lopen op dit moment stage bij FC Barcelona. Dat meldt El Mundo Deportivo woensdag.  

De gebroeders Filip en Luka (18) werden geboren in Servië en wonen al vrijwel hun hele leven in Zwitserland. MD weet dat de twee gewild zijn in heel Europa en onder meer op het lijstje van Ajax staan. Momenteel lopen ze stage in de jeugdopleiding van Barcelona. De Catalaanse grootmacht wil de tweeling graag enkele dagen aan het werk zien. 

Filip is een rechtspoot die de volledige rechtervleugel kan bestrijken. Zijn broer Luka is, zo meldt Mundo Deportivo, een 'type Andrés Iniesta' die vanuit het middenveld het spel verdeelt. 

Dinsdag kwamen de broertjes Frei in actie tijdens een oefenduel met een Japans team. De coördinator scouting van Barcelona zat op de tribune tijdens de wedstrijd om de tweeling met eigen ogen te bekijken. 

Lees ook: SPORT: Ajax en Barça praten over pact en structurele uitwisseling van spelers

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 14:11
De eerste 2 ´parels´ die Ajax op huurbasis gaan ´versterken´. Oh oh Ajax, doe het nou niet!
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 14:17
Daar heb je het gedonder al.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:11
Toevallig (verre) familie van?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:20
Denk het niet als het familie van hem was, anders zal VP het wel in de titel vermelden voor de extra exposure en clicks
Was wel een legende btw die frei die jij in gedachten had heeft ook lang doorgevoetbald
Meeste spelers die tot het naadje gaan houden het niet zo lang vol als dat hij deed
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:37
Nee dat denk ik idd ook. Was een strijder inderdaad en echt een topper, 86 interlands en 42 doelpunten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:42
Nice daar kunnen de kids van tegenwoordig van leren
Ik kon hem vooral waarderen dat ie altijd maar bleef gaan
Ik heb ernstig veel genoten van hem bij een invalbeurt draaide die persoonlijk ff de wedstrijd om met twee assist en een goal
Heb echter geen idee meer wie de tegenstander was
Wel logisch ook is meer als tien jaar geleden
Ik heb me vaak zitten ergeren als ie op de bank zat
Vroeg me altijd af waarom
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:44
Federer ?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:24
Alexander Frei
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:53
Dat wist ik RobinDeventer. Maar toch bedankt. Weer eens een normale reactie hier. 👍🏻
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:12
Ze hadden vroeger samen een bootje.

De Kameleon.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:12]
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 14:12
Zo, dat smeken om talenten bij Barcelona heeft Overmars snel voor geleerd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:13
Barca en Ajax worden klef met elkaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:26
Lijkt Dordrecht en Feyenoord wel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:39
Win win situatie voor beide.

Barca werkt niet voor niets nauw met Ajax samen
Vind ik leuk
FrankG +124
woensdag 20 maart 2019 om 14:16
18 jaar al ?
Moet Ajax wel heel snel handelen, anders kan men niet meer over eigen jeugd spreken.
Vind ik leuk
Sven! +2549
woensdag 20 maart 2019 om 14:24
Ben jij al ontgroeid uit je jeugd, of ben je van nature zo kinderachtig om te beginnen over '' eigen '' jeugd?
Vind ik leuk
FrankG +124
woensdag 20 maart 2019 om 15:08
Ja Sven wees gerust al een tijdje, berust mij slechts op de feiten.
Ajax, PSV en Feyenoord hebben allemaal de eigenschap bij andere te winkelen en eigen jeugd te noemen. Niet zo zuur …. krijg je alleen maar rimpels van :-)
Vind ik leuk
hollister +1302
woensdag 20 maart 2019 om 14:24
Zit je hoog he sneu mannetje?
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
woensdag 20 maart 2019 om 14:37
Je moet hem niet al te serieus nemen als ie iets zegt, zelf zegt ie dat ook altijd.
Vind ik leuk
FrankG +124
woensdag 20 maart 2019 om 15:05
Nee hoor zit mij niets hoog, is jullie van harte gegunt
Vind ik leuk
Mendix +157
woensdag 20 maart 2019 om 14:25
Haha en als ze floppen kunnen ze nog altijd bij Feyenoord in de basis ^^
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:29
Of je nu 2e, 3e, of 4e wordt, wat maakt het uit?
Vind ik leuk
Sven! +2549
woensdag 20 maart 2019 om 14:32
Tweede plaats kan 80 miljoen opleveren zoals je weet, derde en vierde plek maar een miljoen of 5-7. Idd wat maakt het uit toch?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:40
En de Feyenoorders maar miepen waarom ze geen geld hebben 😆

Vindt je het gek met zo een instelling🙄
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:44
Sommige clubs vieren het wanneer ze als 2de geëindigd zijn 😉
Vind ik leuk
Kevindo +2028
woensdag 20 maart 2019 om 14:52
Haha, wat was dat ook sneu.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
woensdag 20 maart 2019 om 14:33
Europees voetbal? Ik speel liever in de CL dan EL.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:36]
Vind ik leuk
FrankG +124
woensdag 20 maart 2019 om 15:02
Ben nog steeds erg blij met Vermeer hoor, stuur ze maar door.
Groetjes aan Lamprou trouwens :-)
Vind ik leuk
Mendix +157
woensdag 20 maart 2019 om 17:42
Haha ja ik denk dat elke wisselspeler van Ajax wel een basis plaats zou krijgen bij Feyenoord. Vermeer is een goede keeper, geluk bij een ongeluk dat hij in de basis staat.
Vind ik leuk
FrankG +124
woensdag 20 maart 2019 om 17:47
Haha kan kloppen Mendix, mag aannemen dat Ajax spelers haalt die potentieel hebben voor het eerste elftal., dan zouden ze dus ook bij Feyenoord in de basis kunnen staan. Heldere analyse :-)
Vind ik leuk
Mr. O +1700
woensdag 20 maart 2019 om 14:51
Het onvermijdelijke niveau komt er weer eens uit.

Lekker man! LEKKER!!!
Vind ik leuk
raoul88 +972
woensdag 20 maart 2019 om 14:49
Gelijk halen die 2 gasten bij Zurich...zonder een stage...
Vind ik leuk
JoeyC +4369
woensdag 20 maart 2019 om 15:14
Een goede basis voor een nieuwe samenwerking tussen Barca en Ajax 😂
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:02
Ach ja misschien wil Rkc wel met Psv samen werken? Iedereen blij
Vind ik leuk
JoeyC +4369
woensdag 20 maart 2019 om 17:38
Erismaar1club en voor jou is dat blijkbaar PSV 🤣
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:47
Jij bent hier de Psv supporter die denkt dat hij leuk is 😬
Vind ik leuk
JoeyC +4369
woensdag 20 maart 2019 om 19:20
Ik denk tenminste
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:36
Doe maar niet 👍
Vind ik leuk
Suck r +1003
woensdag 20 maart 2019 om 20:37
Bah, DENK. Ga je mond spoelen. Of je typevinger😂.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1737
woensdag 20 maart 2019 om 15:23
Heren Frei jullie kunnen naar Ajax en naar Barça. Waar zou de keuze op vallen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:54
Hebben we er al 100 van rond lopen toch ??
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:25
Deze jongens spelen graag met een frei-e rol
Dus Ajax past zeker niet veel te veel orders over wat moet
En veel te veel diva’s die een basisplaats in hun contract hebben onderhandelt
Werkt echt goed kijk afgelopen week maar 🤔
Vind ik leuk
Ik zlatan +505