SPORT: Ajax en Barça praten over pact en structurele uitwisseling van spelers

SPORT: Ajax en Barça praten over pact en structurele uitwisseling van spelers

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 08:22wo 20-03-2019 om 08:22

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 09:21wo 20-03-2019 om 09:21

Ajax en FC Barcelona denken achter de schermen na over een samenwerkingsverband. Dat meldt dagblad SPORT woensdag. Er zou gesproken worden over een pact waarbij de twee topclubs optimaal van elkaar kunnen profiteren. 

De huidige bestuurders van Ajax en Barça kunnen erg goed met elkaar opschieten, weet SPORT. Sowieso hebben de twee grootmachten uit Amsterdam en Barcelona historisch gezien altijd al een warme band gehad. Nu wordt er nagedacht over een structurele samenwerking.

Volgens SPORT is het daarbij de bedoeling dat Ajax in de toekomst vaker en sneller de beschikking krijgt over Barça-spelers die tegen het eerste elftal aanhikken of, na een transfer vanuit Zuid-Amerika, moeten acclimatiseren in Europa. Ajax zou voor dat soort spelers een ideale omgeving kunnen zijn; Barcelona is al een tijdje op zoek naar een vaste partner voor dergelijke gevallen, weet SPORT. Tegelijkertijd hoopt Barça bij zo'n pact voorrang te krijgen bij het kopen van de grote talenten en beste spelers uit Amsterdam. 

SPORT meldt daarnaast dat er momenteel gesprekken tussen Ajax en Barça plaatsvinden over Matthijs de Ligt. De kampioen van Spanje hoopt gebruik te kunnen maken van de goede relatie met Ajax en na Frenkie de Jong ook de negentienjarige verdediger in de zomer naar Camp Nou te halen. 

Lees ook: Catalaanse media: 'Barça rekent op deal van 70 miljoen met Ajax voor De Ligt'

Poll

Samenwerken met Barcelona: goed plan?

(10575 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18199
woensdag 20 maart 2019 om 08:33
Goed nieuws!!
Vind ik leuk
pietprecies +12523
woensdag 20 maart 2019 om 08:49
Nouja om eerlijk te zijn.. ik twijfel daar aan.

Dan moeten er ineens weer huurspelers in Ajax 1 gaan spelen? Die ofwel tegenvallen of na een half jaar redelijk ballen en dan een half jaar later gratis weer terug naar Barca gaan..

Barca zal andersom geen spelers huren maar wél korting verwachten op spelers a la De Ligt en Frenkie.

Dus neuuh bedankt, alleen Barca wordt hier écht “beter” van.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:54
Hier ben ik ook een beetje bang voor. Maar aan de andere kant als je aanspraak kan maken op talenten van Barça terwijl dit niet duur is kan dat een leuke impuls geven. En Marc zal er vast een deal uitslapen zodat die ook van Ajax gunstig is!
Vind ik leuk
pietprecies +12523
woensdag 20 maart 2019 om 09:05
Is zo maar Ajax is ook niet gek, als een talent van Barca niet goed genoeg is, speelt hij niet. Dan zal Barca wel gaan morren en is het zo weer van de baan.

Ik heb ook liever dat een gelijkwaardig talent gewoon gekocht wordt zodat je er hopelijk minimaal 2 jaar wat aan hebt en ze voor een grote zak geld kan verkopen. En nee, een zak geld maakt geen goals maar het helpt wel om steeds grotere talenten op te kunnen pikken en aan te haken bij de top van Europa zodat deze CL campagne geen incident is.

Dat is ook de reden dat Barca dit wil. Die zien Ajax nu schitteren en willen maximaal profiteren.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
donderdag 21 maart 2019 om 20:50
zakken geld kunnen uiteindelijk ook spelers langer laten blijven, dat is wat ik hoop.

Dat we in de toekomst de Frenkies en de ligtjes kunnen behouden tot hun 24/25/26 ste.

Alleen dan kunnen we structureel aanhaken bij de europese (sub)top.
Vind ik leuk
pietprecies +12523
donderdag 21 maart 2019 om 22:05
Dan kan je dat Sub wel weglaten hoor als dat gebeurt. Dan speelt Ajax gewoon voor CL zilverwerk.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
woensdag 20 maart 2019 om 08:59
Laat dat onderhandelen maar aan Marc over, ik denk dat Ajax er niet slechter van wordt!
Vind ik leuk
Molletje +4037
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Stel dat Barcelona een braziliaans talent koopt voor 40 miljoen, maar omdat hij 18 is en nog moet wennen, hem 2 jaar wilt verhuren aan Ajax. zeg je dan ook. Nee niet doen?

Dat zou ook een constructie zijn. Het enige wat absoluut niet moet gebeuren, is dat je een filiaal wordt zoals Vitesse of NAC en natuurlijk ook niet dat het de doorstroming van eigen jeugd belemmerd.
Vind ik leuk
pietprecies +12523
woensdag 20 maart 2019 om 09:14
Maar dát is juist het probleem.. zo’n jochie moet dan eerst nog wennen en tegen de tijd dat hij leuk meedoet, gaat hij weer naar Barca zonder transfersom.

De écht grote talenten met zo’n prijs gaat Barca echt niet verhuren.

Het enige wat interessant kan zijn is dat Ajax en Barca samen zo’n duur groot talent kopen, hij een paar jaar bij Ajax voetbalt en Ajax een goede 30 a 40 % van de transferrechten kan houden om in elk geval nog iets aan de deal over te houden en sterker te staan als Ajax de speler in kwestie liever verkoopt.
Vind ik leuk
Molletje +4037
woensdag 20 maart 2019 om 09:29
Zeker een goede constructie.

En ben ook geen voorstander van huren, maar als je een talent (en dan echt een talent als bijv. Lainez, Richarlison, Vincius Junior) middels een huur constructie + optie tot koop 2 jaar in je team kan hebben... Dat zou ik niet bij voorbaat afkeuren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:40
T enige nadeel aan dit is als Barca m terug wilt. Hoe ga je de marktprijs bepalen als je daar weer 30 of 40% van krijgt?
Vind ik leuk
Neuzekneus +2837
woensdag 20 maart 2019 om 09:47
@molletje nee dat moet je niet doen idd. Dan ga je financieel weer verder achterlooen, terwijl als ze zelf de talentjes uit die landen halen ze ze later kunnen doorverkopen voor tientallen miljoenen. Nee niet doen, ik zie niet in wat Marc hier uit kan slepen wat in ons voordeel zou kunnen zijn. Ajax moet lekker op zichzelf worden en geen dependance van een andere club
Vind ik leuk
rexxo +16764
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
Slechte deal, ga gewoon geen spelers huren van Barca, opleiden voor Barca?

Waarom?
Ga ze geen eerste recht op koop geven, die willen gewoon minder betalen dan andere clubs als er weer een groot talent doorbreekt.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4620
woensdag 20 maart 2019 om 10:44
Er valt genoeg te onderhandelen bij een dergelijke samenwerking zoals huren met optie tot koop. Alleen huren moet Ajax zeker niet doen.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
woensdag 20 maart 2019 om 10:41
Wie heeft het over huurspelers?
Volgens mij staat in het bericht het voorbeeld van Onana.

Onana is gekocht, als Ajax hem niet had gewild dan komt die ook niet.
Onana wilde speeltijd, maar zag die niet snel komen. Hij is naar Ajax gekomen omdat de kans dat hij speelt groter was. Eerst bij jong en daarna bij Ajax 1.
Vervolgens staat hij nu weer in de belangstelling van Barça.

Barça wil zijn eigen spelers goedkoop naar Ajax laten gaan met een terugkoop clausule.

Als je denkt dat Barça alleen spelers gaat huren dan zal Barça vooraf met geld moeten komen. 40 mil per jaar(sponsor ofzo)
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
donderdag 21 maart 2019 om 20:48
op de nieuwe Cuenca's en Roger's zit ik ook niet echt op te wachten nee.

Denk dat je best goede relaties kan onderhouden, maar het blijven gewoon zaken.

Ajax moet hoger willen dan opleiden voor Barca, opleiden voor jezelf en voor die fakking prijzen gaan potverdulleme!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6374
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Is het?
Klinkt alsof je een feeder club gaat worden van Barcelona.

Leuk verhaal wel dat je dan vanuit Barcelona zou mogen lenen maar ik weet niet of het je is opgevallen, daar komt al een hele tijd niks echt goeds bovendrijven uit de opleiding. Hoeveel stempeltjes ze er ook op plakken van "Nieuwe Messi, Xavi" noem maar op.

Succesverhalen van eerder geleende\gehuurde spelers zijn er ook volop.

Daarbij genomen de saga's rond de transfers van Dembele en Coutinho en ik zou wel 2x nadenken voor ik met dat bestuur in zee zou gaan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:56]
Vind ik leuk
abraksas +2699
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Goed voor Barca ja. Wat schiet Ajax hiermee op dan? Weer een Cuenca of Krikc?
Tweederangs spelers opleiden voor Barca? Nee, moet Ajax echt niet willen.
Vind ik leuk
1904088 +980
woensdag 20 maart 2019 om 09:18
Een pact net als in de hangover. De nieuwe wolfpact is in de maak.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2253
woensdag 20 maart 2019 om 09:24
Maakt mij juist achterdochtig dat barcelona dat barca dit uitgerekend nu wel nu ze interesse hebben in de ligt .... beetje dwang middel komt op mij over
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3347
woensdag 20 maart 2019 om 09:31
Ik hoop het maar tot nu toe hebben de meeste spelers van Barcelona niks opgeleverd.
Alleen Gabri was mij iig goed bevallen.
Vind ik leuk
chicken +15052
woensdag 20 maart 2019 om 09:54
Waarom?

Als het opleiden voor een ander is laat dan maar zitten. Tenzij het het een exceptioneel talent is.

Ajax mag nooit de proeftuin van Barcelona worden.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +975
woensdag 20 maart 2019 om 10:17
Vind je? Ik vind het persoonlijk erg eenzijdig. Wat heeft Ajax hier nou aan? Spelers huren waar ze dus geen cent aan verdienen en die op plekken komen te spelen waar anders eigen jeugd zou spelen? En dan ook nog minder geld betalen voor spelers die ze willen kopen? Ik vind dit erg arrogant van de kant van Barca als dit klopt
Vind ik leuk
Stranger +7036
woensdag 20 maart 2019 om 10:35
Zou dat werkelijk zo'n goed nieuws zijn?
Volgens mij leidt je dan spelers voor een andere club op,die zitten je eigen talenten in de weg en je krijgt er geen stuiver voor.
Ik kan het natuurlijk verkeerd zien.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:43
Dat zou geweldig nieuws zijn, onze talenten kunnen ook niet direct ingepast worden bij Barca al zijn er uitzonderingen zoals de Ligt en misschien Frenkie maar over het algemeen moeten ze eerst wennen aan een hoger niveau.
Vind ik leuk
Fissah14 +1382
woensdag 20 maart 2019 om 08:34
Ja, maar dat moet niet betekenen dat Matthijs voor lager dan 75 miljoen de deur uit loopt
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:36
Voor 75 miljoen + Luis Suarez..
En een ruil Onana - Cillissen.
Vind ik leuk
Fissah14 +1382
woensdag 20 maart 2019 om 08:39
Zo had ik er nog niet naar gekeken, dat zou een mooi scenario zijn !
Vind ik leuk
Groen +4519
woensdag 20 maart 2019 om 08:41
Mwah klinkt leuk ja. Maar hangt een beetje af van de salariseis van Suarez!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:45
4 of 5 miljoen moet wel lukken toch?
Vind ik leuk
Groen +4519
woensdag 20 maart 2019 om 08:45
Dan meteen doen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:44
Beetje wishfull thinking maar wie weet... ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:44
Betrek Messi er anders ook gewoon bij joh die komt ook wel
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:45
Die komt een jaartje later.. :)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:46
👍😂
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18199
woensdag 20 maart 2019 om 08:36
Dat kan wel maar dan komt er een speler van Barca bij!

Onana en Cillisen zou ook een mooie optie zijn met wat geld erbij natuurlijk.
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1349
woensdag 20 maart 2019 om 08:55
Ik denk dat dit een strategisch plan is van Barca. Goede samenwerking en goed contact is er al tientallen jaren al. Ze willen met name De ligt voor aanzienlijk minder kopen en daarnaast voor de grootste Ajax talenten op de eerste rij staan. Aan huur spelers heeft Ajax niks van barca.
Vind ik leuk
Fissah14 +1382
woensdag 20 maart 2019 om 09:53
Ja daar ben ik ook bang voor
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2253
woensdag 20 maart 2019 om 09:24
Juist dat bedoel ik ook
Vind ik leuk
Janzijnvader +17423
woensdag 20 maart 2019 om 08:34
Kan Veltman weer even wedstrijd ritme op doen in Spanje.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:34
Klinkt leuk..
Vind ik leuk
Groen +4519
woensdag 20 maart 2019 om 08:40
Klinkt zeker leuk. Alleen als je van Zuid Amerika naar Spanje komt en ze sturen je naar druilerig Nederland om te "acclimatiseren" voel je je wel genaaid ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:42
Hahahaa, dat zou goed kunnen ja. Maar alles voor het voetballen in Europa he?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 08:50
Zoveel minder is het weer in Nederland tegenwoordig ook niet meer :)
Vind ik leuk
abraksas +2699
woensdag 20 maart 2019 om 09:07
Maar als je in ruil daarvoor dan een carrieresprong kunt maken a la Neres, Tagliafico, Suarez en noem ze maar op is een beetje slecht weer zo erg toch niet? ;)
Vind ik leuk
Gijsie +2095
woensdag 20 maart 2019 om 08:34
Zo'n Riqui Puig zou ik wel bij Ajax willen zien!
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
woensdag 20 maart 2019 om 08:35
Zolang we maar geen satelietclub worden is het prima
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1133
woensdag 20 maart 2019 om 08:36
Wordt waarschijnlijk Todibo die 1 jaar de andere weg bewandeld als de Ligt weggaat.
Vind ik leuk
Budazonen +475
woensdag 20 maart 2019 om 08:36
Hmmm als een speler groot word bij Ajax wie profiteerd daarvan? Barca toch. Ik denk geen goede zet. Laat ze maar zelf spelers opleiden of laten ze het maar kopen van Ajax.
Vind ik leuk
DeanJayden +13664
woensdag 20 maart 2019 om 08:36
Kan Messi bij ons afbouwen
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 08:37
Ha ha ha Van Topclub in Nederland naar satelliet clubje in Spanje.
Vind ik leuk
DeanJayden +13664
woensdag 20 maart 2019 om 10:39
Maak je niet druk!in Mexico weet iedereen wie PSV is!
Vind ik leuk
Blindsy +20416
woensdag 20 maart 2019 om 08:38
Zou een gewéldige zet zijn.
Naar verluidt gaat Martin van Geel zich opgeven voor het programma 'club zoekt partner'.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 08:51
Waarom? Martin van Geel is puik bezig. Die man verdient alle lof. Held is het.
Vind ik leuk
Blindsy +20416
woensdag 20 maart 2019 om 08:59
Absoluut. Misschien komt hij het werk van Netto nog ns afmaken, maar voor nu geldt: Alaves, Martino de Amarillo komt er aan!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Netto pakt met een speler meer geld dan Van Geel is al die jaren met al zijn verkopen. Nee, die zit op zijn huidige stek perfect.
Vind ik leuk
David001 +63
woensdag 20 maart 2019 om 08:43
Zou hier even goed over nadenken hoor, straks zit je team vol met (langdurige weliswaar) huurlingen en ben je zo de hond van Barcelona. Dat moet je niet willen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:43]
Vind ik leuk
M477Y +1531
woensdag 20 maart 2019 om 08:45
nooit doen! want wzawzdb
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6021
woensdag 20 maart 2019 om 08:48
Satellietclub Ajax...
Vind ik leuk
Enden +5032
woensdag 20 maart 2019 om 09:32
Alles voor de duimpjes
Vind ik leuk
Enden +5032
woensdag 20 maart 2019 om 08:51
Je krijgt gasten van Barcelona zonder ervaring of transferwaarde die de eigen jeugd in de weg zit.
Regel maar dat gasten afbouwen bij Ajax.
Suarez, Modric, Raketic
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:52]
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
woensdag 20 maart 2019 om 08:57
Over Modric heeft barca weinig te zeggen hoor
Vind ik leuk
Enden +5032
woensdag 20 maart 2019 om 09:31
Klopt. Dat type speler in ieder geval.
Vind ik leuk
Arbee +2613
woensdag 20 maart 2019 om 21:10
Dat is niet per sé een probleem. Neem bijvoorbeeld Alejandro Grimaldo. Ontzettend getalenteerde linksback die bij Barcelona niet doorbrak omdat er ene Jordi Alba op zijn plek speelt. Is wegens een gebrek aan perspectief naar Benfica vertrokken en laat daar wekelijks zien dat hij een hartstikke goede voetballer is.Zo'n jongen had Ajax er best bij kunnen hebben, want toen hij geen perspectief meer bij Barcelona zag moesten de Amsterdammers het nog doen met Boilesen en de net van Heerenveen overgekomen Sinkgraven.
Of zo'n Carles Aleña. Geweldig talent, maar ook hij heeft het nadeel dat Barcelona al veel andere goede, dure middenvelders heeft. En dan komt daar nog een Frenkie van 75 tot 86 miljoen bij. Die jongen is ver genoeg in zijn ontwikkeling om een meerwaarde voor Ajax te kunnen zijn.
Vind ik leuk
Enden +5032
woensdag 20 maart 2019 om 21:15
Heb liever een Ajax talent daar. Zo niet heb ik liever dat ze investeren in talent in plaat van het gratis opleiden van Barcelona spelers
Vind ik leuk
Eddepet +156
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
Wellicht wordt Ajax met Barca spelers weer een keer kampioenen en nog sterker in Europa! 👍
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:58
Oke, oke, dus Ajax wordt de Sparta van Barca?
Vind ik leuk
1+1= +865
woensdag 20 maart 2019 om 08:58
Ik zou dit niet doen
Dan word je al gauw het nieuwe" La Masia"
Laat ze zelf maar weer eens 90 % spelers opleiden
Vind ik leuk
Muscles +2083
woensdag 20 maart 2019 om 09:00
Dit is goed nieuws maar er moet bestuurlijk evenwicht zijn om dit in de praktijk goed om te zetten
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:02
Dus dan wordt ajax het schoothondje van barca
Zal dan leuk worden voor de eigen jeugd
Nee is toch weer een broodje aap verhaal
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:03
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
WilcoS64 +4815
woensdag 20 maart 2019 om 09:07
Met PSV wil niemand samenwerken, logisch, is een rattige luizenploeg.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:09
Ha ha zolang mijn clubje zijn ziel maar behoud
Vind ik leuk
WilcoS64 +4815
woensdag 20 maart 2019 om 09:35
Een laffe ziel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:53
Inderdaad staat Ajax om bekend toch
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:10
Eerst Cruijff veraden en nu de ziel verkopen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:11]
Vind ik leuk
AFC Ajax1900 +1291
woensdag 20 maart 2019 om 09:34
Heb jij echt geen leven, maar he blijft provoceren, ga lekker buiten spelen, met je vriendjes, daar kun je mischien wat van leren, als je oplet, maar jij hebt echt ” geen leven” misschien even naar je ouders gaan, om opvoeding bij te leren. “ op jou reageer ik niet meer”
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:54]
Vind ik leuk
AFC Ajax1900 +1291
woensdag 20 maart 2019 om 09:25
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:03]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:28
👃👃👃👃👃👃👃
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:49
Echt wel
Vind ik leuk
JoeyC +4426
woensdag 20 maart 2019 om 10:14
Ajax heeft haar ziel al lang verkocht. Het moment waarop ze naar de beurs gingen.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4815
woensdag 20 maart 2019 om 12:38
PSV heeft nooit een ziel gehad.
Vind ik leuk
JoeyC +4426
woensdag 20 maart 2019 om 12:53
Net was het nog een laffe ziel. Make up your mind.
Vind ik leuk
ritje +780
woensdag 20 maart 2019 om 09:03
hallo Overmars moet vol gaan in de samenwerking? Om als eerste daad SUARESZ halen! mvg ritje
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
woensdag 20 maart 2019 om 09:06
Typisch.
2 clubs die toch een goede jeugdopleiding hebben of hadden, gaan samenwerken om spelers laten te wennen aan Europa, talenten naar Barça laten gaan voor een vriendenprijsje.
Oftewel Barça doet hier de beste deal.
Ze pikken de krenten uit de pap, leiden zelf al jaren weinig meer op dat echt de top haalt en het "overschot" mag in de ED gaan ballen.
Je moet als Ajax uit gaan kijken dat je niet je eigen identiteit verliest.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4815
woensdag 20 maart 2019 om 09:06
Goed idee, wij willen Messi een jaartje, krijgen jullie Eiting of Ekkelenkamp.
Vind ik leuk
Laliga +2799
woensdag 20 maart 2019 om 09:07
Dit zou een goed plan kunnen zijn voor beide partijen echter .... ajax moet in deze oppassen dat ze niet de cuenca”s etc krijgen en dat ze gewoon hoge transferbedragen innen. Eerste keus of optie zou kunnen maar wel gewoon bieden met de rest.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14483
woensdag 20 maart 2019 om 09:10
Een uitgesproken manier voor Ajax om te komen tot continuïteit m.b.t
deelname op niveau in de CL.
Met een bredere gelijkwaardige selectie kan men dan ook voorkomen dat men weg zakt in de ED onder druk van het aantal wedstrijden.
Tezamen met een ervaren Trainer zou Ajax grote(re) stappen kunnen maken in samenwerking met Barcelona, ook oudere, niet meer voor Barcelona geschikte spelers, zouden uitstekend kunnen functioneren bij Ajax.

Vind ik leuk
LIO7 +1873
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
Goeie deal voor Barca... maar niet voor Ajax. Krijg je straks hetzelfde als bij Vitesse met Chelsea.
Vind ik leuk
johan2602 +62
woensdag 20 maart 2019 om 09:20
Wat als je tien miljoen plus meer kunt krijgen van een andere club dan Barcelona .. zeg je dan ja maar we hebben zo'n goede band met Barcelona..en wat hebben die gehuurde spelers Ajax gebracht ..ja helemaal niets er was er zelfs eentje bij die al geblesseerd was toen hij bij Ajax kwam en na het seizoen weer geblesseerd terug ging zonder te spelen een speler huren is nergens goed voor je belemmerd eer je eigen talenten mee die tegen het eerste elftal aanzitten en deze zullen als ze de kans krijgen voor een grijpstuiver vertrekken.. slim bezig Ajax pfff..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:21
Lijkt mij een prima deal, met goede voorwaardes.

1. Gratis huren
2. Barca zou korting willen, is prima, maar elke speler dat via barca bij ajax komt te spelen en uiteindelijk wordt verkocht, een vast percentage naar ajax sturen..

Anders niet doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:21
Prima dee alleen moet AJAX geen spelers voor een habbekrats verkopen aan Barcelona.
Gewoon verkopen aan de hoogste bieder.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:22]
Vind ik leuk
Cappie +7969
woensdag 20 maart 2019 om 09:22
Toch vreemd dat zoveel Ajax fans dit goed nieuws vinden.
Dus Barcelona mag spelers die ze op de gok halen uit Zuid-Amerika en die nog moeten acclimatiseren bij Ajax stallen? Fijn, op dat soort spelers zit je wel te wachten ja. Want acclimatiseren betekend wel dat ze aan spelen toe moeten komen. En dus nog niet op hun niveau zitten. Lekker om daar een plekje in je basis voor vrij te moeten maken.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:25
Heb je geen ruk aan. Jou goede spelers voor weinig geven aan barca en hun jeugdspelers opleiden en daar voor betalen en geen hoge transfers aan overhouden.
NAC scenario
Vind ik leuk
Blueman +1114
woensdag 20 maart 2019 om 09:30
De eigen zo geroemde jeugdopleiding wordt dus op een nog lager peil gezet.
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
woensdag 20 maart 2019 om 09:33
Barcelona wil de prijzen drukken en mislukte aankopen in Amsterdam stallen. Prima deal ja?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:37
Haal Suarez dan ook maar gelijk terug!
Vind ik leuk
Just Nuts +868
woensdag 20 maart 2019 om 09:42
Wordt Ajax soort veredelde satelliet club dat moet je toch niet willen
Vind ik leuk
Jaja381 +0
woensdag 20 maart 2019 om 09:43
Klinkt leuk. Alleen oppassen dat je niet het opleidingsclub word van Barca en dat ze spelers voor minimum bedragen komen oppikken.
Vind ik leuk
Truth +4410
woensdag 20 maart 2019 om 09:44
Doen ze dat al niet sinds Cruyff want dit komt een beetje hypocriet over !
Vind ik leuk
19AZ82 +2018
woensdag 20 maart 2019 om 09:45
Ajax heeft Barca helemaal niet nodig. Daarnaast zijn er in het verleden al Barca huurlingen bij Ajax geweest die zacht gezegd niet zo'n succes waren zoals Bojan en Cuenca. Gewoon meer betalen als ze de beste spelers willen.
Vind ik leuk
AFP +3673
woensdag 20 maart 2019 om 09:46
Als deze samenwerking echt gestalte krijgt dan is de waardering, erkenning en respect voor Ajax toch heel groot in de internationale voetbalwereld.
Als het grote Barcelona met de beste voetballer ter wereld in de gelederen, een joint-venture met Ajax wil aangaan zegt dat veel van en over hoe Ajax internationaal er op staat. Zelfs de minst goede spelers/bankzitters van Barcelona zouden met de goede begeleiding en coaching van Ajax zowel voor Ajax als voor Barcelona (eventueel) een kwalitatieve verrijking zijn.
De samenwerking zou structureel zijn, dus niet vrijblijvend. Voor het oog spelen Barca en Ajax bijna hetzelfde tikkie-takkaspel, bij Ajax zag men tegen Real in Bernabeu. Ajax kan je ook beschouwen als Barca-light.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:47]
Vind ik leuk
A.I.D.H. +219
donderdag 21 maart 2019 om 20:38
Beste AFP
IK heb je laatste niet kunnen vinden! En zou het graag nog inzien, misschien kan je het nog een keer plaatsen? Ja jij het alle mooie jaren meegemaakt zo te lezen? Klinkt als een mooi cadeau!
Ik zie trouwens onze hele conversatie niet terug, hebben we een regel overtreden? Ik ben hier nog te kort om dit te plaatsen!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 20:51]
Vind ik leuk
AFP +3673
vrijdag 22 maart 2019 om 10:14
Hallo AIDH, ik weet niet wat er gebeurd is, maar onze postwisseling is verdwenen. Misschien verwijderd ?
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6720
woensdag 20 maart 2019 om 09:46
vind het geen goed idee,

je houd zo je eigen jeugd tegen. en dan moet je straks je talenten voor een prikkie aan Barca verkopen

Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:51
Niet doen.
1)Je krijgt alleen spelers van barca die je moet huren waar je dus zelf niks aan kunt verdienen.
2) je bent dan bijna verplicht om voor een vriendenprijsje je beste spelers aan barca te verkopen.
Vind ik leuk
Jajem +828
woensdag 20 maart 2019 om 09:51
Als barca gelijk even een paar honderd miljoen overmaakt kunnen we gelijk beginnen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:53
Altijd goed.werd eens tijd.verbaasde mij nog hoe lang dit ging duren.ideale partner.maar het is niet zo,dat ze de ligt voor 1 prikkie kunnen kopen.eerst de ligt voor een zeer goede prijs verkopen(min 100mil) en daarna samenwerkingsverband aan gaan
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:57
Niet doen. Ajax moet voor zichzelf gaan en niet afhankelijk worden van Barcalona. Vetrouwen in eigen kracht, jeugd en financiele mogelijkheden
Vind ik leuk
Roeptoeter +19119
woensdag 20 maart 2019 om 09:59
Er moeten wel hele, hele goede afspraken gemaakt worden voor ik dit zie zitten. Ik ben bang dat je gewoon gebruikt gaat worden door Barca. Afwachten welke spelers je van ze gaat krijgen en diens niveau en moeten die dan verplicht gaan spelen?? In ruil voor eerste keus om te kopen?
Ik snap Barca wel maar Overmars begeeft zich hier op glad ijs. Je moet nooit afhankelijk worden van een andere club.

Stel dat je moet wachten op de plannen van Barca elke transfer periode en dan pas duidelijkheid krijgt 1 week voor de deadline. Dan is het erg krap tijd om door te schakelen.
Ajax moet dit gewoon niet willen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:10
Waarom krijgen wij messi dan niet? Barca staat niet boven Ajax voor mij hoor.
Vind ik leuk
JoeyC +4426
woensdag 20 maart 2019 om 10:11
Alweer? Leert Barca dan echt niet van het verleden?
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 20 maart 2019 om 10:15
Dat zou niet heel erg vervelend zijn, maar goed dit soort dingen zijn vaak gedoemd om te stranden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:15
Barcelona B zitten grote talenten.
Sommige waren beter als een Frenkie op hun 16/17de, maar kregen nooit een kans op niveau te spelen.
Frenkie speelt al jaren in de eredivisie, Europa League, Champions League en is A international.

Dat maakt het grote verschil tussen Nederland en voornamelijk Spaanse talenten.
Vind ik leuk
Tjeentje +297
woensdag 20 maart 2019 om 10:17
Leuk dat Barca dat wil, maar ben er minder fan van. Leuk om structureel misschien de nieuwe Messi te huren, maar beter is om hem zelf aan te trekken en door te verkopen. Geld zat op dit moment in Amsterdam, volgens mij hebben ze Barcelona niet nodig voor deze constructie. Ze kunne beter een deal maken op uitgaande transfers
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:17
Dit zal absoluut Ajax ten goede komen en natuurlijk ook de investeerders beginnen al aardig rood aan te lopen bij deze gedachte. Ajax en Barcelona hebben altijd al een warme band gehad en dit dateert al uit de jaren 70. In kan mij het Juan Camper toernooi van midden jaren 70 nog goed voor de geest halen. Ajax kon altijd op een uitnodiging vanuit Barcelona rekenen. Misschien dat een nauwe samenwerking de terugkeer van L. Suarez en Cillessen mogelijk maakt. Ik vind dit een hele sterke zet van beide Cubs want qua speelstijl verschillen deze clubs niet van elkaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:18
Op zich een goed plan. Alleen ben ik bang dat je dan met spelers te maken krijgt die het net niet zijn. En als ze dan weg kunnen ben je verplicht ze op te stellen. Met als gevolg dat je dan onnodig punten verspeeld. Beetje hetzelfde als bij vitesse. Een eerste elftal met spelers die het net niet zijn. Maar wel spelen vanwege hun marktwaarde. Of dat nou zo slim is....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:18
Zou een goede samenwerking zijn! Ben ik als psv'er jaloers op! Het enige nadeel is is dat het waarschijnlijk om huurspelers gaat, iets waar ik niet fan van ben!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:19
Zeer beroerd plan; twijfelgevallen uit Barcelona (Gabri, Cuenca) en zelf afgeroomd worden. Nooit aan beginnen.
Vind ik leuk
leozao +2567
woensdag 20 maart 2019 om 10:20
Dan mag Leo Messi in het kader van de uitwisseling eens een jaartje in Mokum komen ballen.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
woensdag 20 maart 2019 om 10:24
Deels wel goed natuurlijk alleen moet je wel gaan oppassen dat je spelers als een De Ligt niet te goedkoop gaat verkopen omdat het Barca is.

Daarnaast zou ik niet kiezen voor die tegen 1 aanhikken en dan voor jaar maar spelers van 18/19 de grote talenten en dan voor 2 jaar huren, zodat je echt wat langer en dus meer continuiteit krijgt. Ook moet het niet zo gaan dat Ajax jeugd niet doorkomt omdat die Barca speler moet spelen.

Nu vertrouw ik erop dat Overmars en V/d Sar daar wel heel goed over nadenken voordat ze iets afsluiten.
Vind ik leuk
Dordtenees +1185
woensdag 20 maart 2019 om 10:30
Hier wordt uiteraard alleen Barca beter van qua pole position. We hadden al een soort deal waarbij we spelers die tegen het eerste aanhikten; Cuenca, Bojan etc. Alleen moeten ze nu niet denken met een schijntje de Ligt denken aan te kunnen trekken natuurlijk. Ben er wel blij mee
Vind ik leuk
mcmodd +28707
woensdag 20 maart 2019 om 10:31
Dit hele verhaal lezend en daarbij in ogenschouw nemend wat her en der in de comments staat, kom ik tot een conclusie, met verschillende kanten her en der.
Allereerst valt op dat de wil om hier je mening te geven groter is dan om even goed te lezen wat er werkelijk in het artikel staat.
Het gaat a.h.w. om het samenvoegen van de mogelijkheden van twee clubs, zeg maar ‘machten’. Uit de comments haal ik het ongelijke van dit samenstelsel, Barcelona zou er meer aan hebben dan Ajax. In het stukje is sprake van gesprekken over zo’n samenwerking waar beide clubs optimaal van elkaar kunnen profiteren. Daar is dus geen sprake van ongelijkheid. Of er gelijkwaardigheid voor beide clubs komt uitrollen hangt dus van de afspraken af die nog moeten worden hemaakt. Hier wordt dus al voor de troepen uitgelopen in de comments.
Ik begrijp die commentaren echter wel, de angst dat er van je club alleen maar geprofiteerd wordt kennen we in de eredivisie ook: grotere clubs maken gebruik, zo je wilt misbruik, van de situatie van anderen die geld nodig hebben. Voor een habbekrats komen getalenteerde spelers zo bij grotere clubs als Ajax, PSV of Feyenoord te spelen. Als ze dan tegenvallen zetten ze ze gewoon op de bank voor de breedte, want veel hebben ze toch niet gekost. Ja, zo ontstaat angst voor nog grotere buitenlandse clubs die hier bij de grotere clubs relatief goedkoop kunnen inkopen.

Het halen van spelers uit Zuid-Amerka. Het wordt steeds meer modus om daar spelers vandaan te halen. De reden laat zich raden: lekker goedkoop en als ze echt doorbreken kunnen ze weer voor groot geld door naar clubs die slechts een diploma echt erkennen: het zwemdiploma. Die zwemmen voortdurend in het geld en kopen zich kampioenschap na kampioenschap.

Twee machten samenvoegen op gelijkwaardige basis. Het verhaal laat nog niet het achterste van zijn tong zien, de besprekingen lopen nog. Naarmate beide clubs ècht, heel ècht gelijkwaardig willen profiteren zal dit proces nog wel duren. Zodra een der clubs snel door de pomp gaat zal het snel gaan, maar wel ten koste van die gelijkwaardigheid.
Ik houd niet zo van samendoen om de macht, om de hegemonie. Groei maar liever op een autonome wijze, het maakt dat je onafhankelijk blijft. Ook al zal je wel eens wat vaker een grote wedstrijd verliezen, een wet van Meden en Perzen is het niet dat je dan altijd het onderspit delft, zie voorbeeld Real Madrid vs. Ajax.
Vind ik leuk
Needienie +13
woensdag 20 maart 2019 om 10:44
Zo hee jij kent veel moeilijke woorden
Vind ik leuk
mcmodd +28707
woensdag 20 maart 2019 om 10:52
Doe er maar even wat moeite voor Needienie. Heb je moeite met ‘habbekrats’ of met ‘modus?’
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:52]
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
woensdag 20 maart 2019 om 13:43
Mooie analyse! De identiteit can AFC gaat verloren. Kijk s naar Vitesse met hun huurlingen van Chelsea.. hup gerijpt dan plukken de financieel krachtiger clubs deze talenten direct van de boom. Niet geslaagd? Terug of voor een prikkie naar een of andere verweggistan voetbal club. Money makes the world
go round, zong Abba... net zoals een bal rond is, is het bal der voetbal grootmachten een casino geworden. Valt het balletje ( lees de speler) in het juiste vakje dan wordt de waarde minimaal 100x bij verkooo uitbetaald. Rien ne va plus na het sluiten van de transfer markt. Hebben wij als EU land bijv Spanje uit een crisis gesleept terwij de banken geld bleven pompen naar bijv. RM met allerlei koop en huur terug constructies van een stadion en grond eromheen. Zijn wij nu gek of zij de bvo' s daar zo slim?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:44]
Vind ik leuk
A.I.D.H. +219
donderdag 21 maart 2019 om 21:04
Aardig geformuleerd verhaal, maar ik ga er niet helemaal in mee! En wel om deze twee voorbeelden "het is daarbij de bedoeling dat Ajax in de toekomst vaker en sneller de beschikking krijgt over Barça-spelers die tegen het eerste elftal aanhikken of, na een transfer vanuit Zuid-Amerika, moeten acclimatiseren in Europa. Ajax zou voor dat soort spelers een ideale omgeving kunnen zijn" en deze "SPORT meldt daarnaast dat er momenteel gesprekken tussen Ajax en Barça plaatsvinden over Matthijs de Ligt. De kampioen van Spanje hoopt gebruik te kunnen maken van de goede relatie met Ajax en na Frenkie de Jong ook de negentienjarige verdediger in de zomer naar Camp Nou te halen" mijn mening is dat Ajax hier niet aan mee moet werken!
Vind ik leuk
mcmodd +28707
vrijdag 22 maart 2019 om 07:24
Ik denk dat het niet zomaar een kwestie van meewerken door Ajax is. In feite is Ajax hiermee op zoek naar een manier om Ajax wat sneller bij de Europese top te zetten, of in ieder geval de grote leegloop van de komende zomer sneller op te vangen. Je kunt het ook als een noodgreep zien, of een inschatting van de doorstromende jeugd die misschien wat gaat tegenvallen? We gaan het zien, het is in ieder geval een razend interessant proces om van buitenaf te analyseren.
Vind ik leuk
AFP +3673
vrijdag 22 maart 2019 om 10:19
Dus.......???

Inhoudelijk erg warrig en zo'n lang epistel kan worden terug gebracht tot hooguit 10 zinnen in 2 alinea's.
Dit relaas komt helaas niet in aanmerking voor de Nobelprijs voor de Literatuur en ook niet voor de AKO-literatuurprijs en ook niet voor de Gouden Griffel.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
vrijdag 22 maart 2019 om 14:06
Ik heb al genoeg gewonnen en ik zit er totaal niet mee dat jij het niet begrijpt. Jij begrijpt alleen dat wat in je straatje komt (fig), en bent niet in staat een coherent verhaal te schrijven, laat staan te riposteren.
Vind ik leuk
AFP +3673
vrijdag 22 maart 2019 om 19:53
Verdomd goede didactische en methodologische bullshit.
Ga naar het Boekenbal vanavond dan steek je er wat van op. Van Saskia Noort of van Heleen van Royen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:31
Ik denk dat dit voor beide clubs wel eens een hele goede zet kan zijn.
Vind ik leuk
Mari +13254
woensdag 20 maart 2019 om 10:37
Niks mis mee.
Maar wat gebeurt er als we over een paar maandjes Barca in de finale verslaan.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
vrijdag 22 maart 2019 om 07:29
Dat zou volgens mij niks veranderen. We kijken dan inmiddels al uit naar de mogelijkheden van volgend seizoen en daarin zie ik Barcelona al op voorsprong staan vanwege de leegloop die Ajax te wachten staat. Je ziet sowieso 1, misschien wel 2, spelers van Ajax naar Barcelona gaan: de een heeft nog wat te compenseren, de ander heeft het al staan.
Vind ik leuk
Bizzy +22835
woensdag 20 maart 2019 om 10:43
De enige die hier alleen van profiteert is Barcelona. Grote kans dat talenten van Ajax in een vroeg stadium naar Barca verkassen. Je gaat toch niet opleiden voor een andere club.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
vrijdag 22 maart 2019 om 07:32
Met Frenkie en misschien met De Ligt heb je dat inmiddels al wel gedaan (met dank aan WII).
Vind ik leuk
Mari +13254
woensdag 20 maart 2019 om 10:45
Structurele uitwisseling
Maar als ik kijk naar welke spelers Ajax in het verleden van Barca heeft overgenomen/gehuurd dan was het niet bijzonder.
Maar, het kan ook zijn dat ik er naast zit en dat ik alle spelers uit Spanje aanzie voor spelers uit Barcelona
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:55
Doek de jeugd opleiding maar op nu
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:56
Een partnerschap met Barcelona is niet verkeerd, maar als het gaat om transfers moet het wel gaan om de beste biedingen. Geen vriendenprijsjes omdat er een vriendschap bestaat.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:00
Goh als je aan Chelsea, Man United of Real Madrid hangt staat heel Nederland op zijn achterste benen. Maar bij Barca is het plotseling een goed idee. Dat is het dus niet. Maar emotie rules! Het is geen goed plan! Simpelweg omdat je de tweede viool gaat spelen en dat gaat niet bij WZAWZDB. Dom plan.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:06
De twee mooiste clubs in de wereld gaan mogelijk samenwerken. Dit kan ik alleen maar als goed nieuws zien. Kosten besparend voor beide clubs. Barca zou dan voorrang krijgen op het kopen van spelers van Ajax, wat velen hier zien als een nadeel. Het gaat hier om spelers die direct een versterking voor Barca zijn, zoals op dit moment Frenkie en de Ligt. Ajax gaat deze spelers echt niet voor de helft van wat ze bijvoorbeeld bij PSG voor deze spelers kunnen krijgen aan Barça verkopen. Dat zal hoogstens een paar miljoen schelen. Hierdoor heeft Barça weer wat meer financiële ruimte om grote talenten uit Zuid-Amerika te kopen, omdat er op dit moment weinig talent in de jeugd bij Barcelona speelt. Deze spelers kunnen dan weer verhuurd worden aan Ajax, waardoor Ajax minder geld aan transfers en lonen hoeft te besteden.
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
woensdag 20 maart 2019 om 13:35
Aha. Mensenhandel dus
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:34
Zo mag jij het noemen, pik
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
dinsdag 26 maart 2019 om 17:30
Pik? Tsja... of het is vriendelijk bedoeld beste voetbal. Is jouw vrouw een bal die naast je ligt in bed... ruig zeg😉
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:22
Slecht plan. Eerdere samenwerking heeft ook niks opgeleverd. Cuenca en Bojan waren beide mislukt bij Ajax en hebben het daarna ook nooit ver geschopt.
Vind ik leuk
JanTa48 +9347
woensdag 20 maart 2019 om 11:42
Klinkt in 1e instantie heel aantrekkelijk maar ik denk niet dat Ajax hier beter van zal worden. Ajax leid Barcelonaspelers op en zal misschien daar een vergoeding voor krijgen maar dat weegt lang niet op tegen de transfersommen dat Ajax eventueel zou krijgen als ze spelers in eigen beheer hebben. Hier zit altijd een adder onder het gras.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:45
Ai Ajax....dan gooi je je eigen identiteit toch wel weg hoor. Je kunt dit niet aan je fans verkopen. Je gaat jouw toppers die zich in de eredivisie al bewezen hebben dus verkopen en in ruil daarvoor krijg je spelers van jong Barcelona die hier kunnen rijpen.
Mocht je dit willen dan zou ik minimaal een huurdeal voor 2 jaar afsluiten. Dan heb je er misschien nog iets aan.
Ik zou hier echter geen voorstander voor zijn.
Vind ik leuk
Voetbalfan +1894
woensdag 20 maart 2019 om 11:59
Allemaal leuk en aardig maar ik het herinner me spelers van Barcelona zoals Cuenca en Krikic die niets toevoegden aan Ajax.
Vervolgens toonde Ajax eens belangstelling voor El Haddadi en die mocht niet weg op dat moment.
Wanneer Frenkie de Jong 75 miljoen euro vast opbrengt en met bonussen 86 miljoen euro dan vind ik Matthijs de Ligt toch zeker wel 80 miljoen euro vast waard en geen 70 miljoen euro, met bonussen 90 miljoen euro.
Zo'n verdedigend talent en nog zo jong vind je momenteel nergens, Barcelona is in één klap de komende 10 jaar wel onder de pannen met De Ligt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:40
Cruyff, Neeskens, Kluivert, Frank de Boer, Ronald de Boer, Overmars o.a. in vergelijking met Gabri, Roger, Oleguer, Cuenca, Bojan!
Zij de krenten uit de pap en wij afdankertjes!
No señor!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:31
Off topic of on topic? overmars ging van Arsenal naar Barca! Kluivert van AC milan naar Barca.
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
woensdag 20 maart 2019 om 12:51
Omdat het geld regeert en AFC een satelliet club wordt.
Vind ik leuk
JoeyC +4426
woensdag 20 maart 2019 om 12:56
Bij de laatste samenwerking werd Barca gefopt door Ajax. Onana werd uit de opleiding “gestolen”, tot grote woede van Barca. Ze lijken dus hardleers daar in Catalonië.
Vind ik leuk
Nummer 23 +72
woensdag 20 maart 2019 om 13:33
AFB?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:14
Ik heb het gezegd, puig naar ajax !!
Chumi
Inaki Peña
Miranda

Eerste optie op top talenten.
Goed bezig barca.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:14]
Vind ik leuk
raoul88 +973
woensdag 20 maart 2019 om 14:51
Kom maar op met Messi en Suarez!!
Vind ik leuk
Gerro +9576
woensdag 20 maart 2019 om 15:13
Leuk dat het bestuur met elkaar overweg kan maar de talenten die vanuit Barça kwamen brachten bij Ajax weinig dus is dat dan een meerwaarde vraag ik me af Anderzijds wil Barça dan sneller en voor weinig Ajax talenten overnemen nou daar schiet je wat mee op.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:18
Zoals Volendam vroeger de satelliet club van Ajax was, wordt Ajax nu de satelliet club van Barcelona. Wordt alleen wel lastig als beiden tegen elkaar loten. Welke garanties zijn er dan naar elkaar?

En voorrang krijgen bij het aantrekken van spelers is op zich geen probleem, maar niet als ze daarmee ook direct 10-20% minder aan transfer betalen. kortom het is niet zo makkelijk om een goed sluitend gentlemens agreement te sluiten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:12
Ajax en Barcelona, mijn clubs.
Altijd mooi aanvallend voetbal,goeie deal,steeds verder weglopen van die philipslampen.Ajax wordt groter,sterker.op naar het Bayern van de eredivisie
Komende 31 Maart krijgt PSV een gigantisch pak slaag in de Johan Cruyff Arena,dit is nog maar pas het begin,financieel wordt het verschil met PSV gigantisch.Eindhoven rouwt om deze samenwerking.Ajax mijn club Ajax de beste club,Ajax een Wereldclub.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 01:41
Als dit gerucht klopt dan zal het wel goed uit pakken voor de beiden clubs denk ik zo dus ik zou het wel aan geaan om een samen werkings verband aan te gaan
Vind ik leuk
Ray01 +168
donderdag 21 maart 2019 om 01:55
Lijkt me een top idee en heel goed voor de ontwikkeling van Ajax en het Nederlands voetbal..
Vind ik leuk
renemar +840
donderdag 21 maart 2019 om 08:48
Je laat je als AJAX zijnde toch niet neerzetten als een satellietclubje van Barca. We zijn toch geen Vitesse. Zijn we veel te groot voor. De enige die gaat profiteren is Barca. Hun talenten mogen hier verder groeien. Doen ze het goed halen ze die weer terug. En onze beste spelers natuurlijk voor een appel en een ei naar Spanje. Als AJAX dat doet zijn ze van de pot gerukt en toon je dat je geen ambitie hebt. Je diskwalificeerd je tot tweederangs club.
De eigen identiteit is weg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws