De Jong en Van der Heide tekenen bij Cambuur: 'Het is allemaal snel gegaan'

De Jong en Van der Heide tekenen bij Cambuur: 'Het is allemaal snel gegaan'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 15:40wo 20-03-2019 om 15:40

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 15:51wo 20-03-2019 om 15:51

Henk de Jong is vanaf volgend seizoen de nieuwe trainer van SC Cambuur. Dat nieuws hing al duidelijk in de lucht, maar is nu officieel bevestigd door de Keuken Kampioen Divisie-club. Sandor van der Heide wordt, zoals verwacht, zijn assistent.

De Jong en Van der Heide tekenen allebei voor drie seizoenen in Leeuwarden. "Nadat ik de knoop bij De Graafschap had doorgehakt is het allemaal snel gegaan. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de warme band die ik altijd heb gehouden met de club en de supporters", reageert De Jong. "Ik wilde snel duidelijkheid voor alle partijen. De focus van Sandor en mij ligt nu volledig bij een goed einde van de competitie met De Graafschap. Deze club verdient het."

Technisch manager Foeke Booy is blij met het binnenhalen van de trainer: "Iedereen kent het verleden van Henk en Sandor bij onze club. We zijn vooral blij dat we ze voor langere tijd hebben weten te verbinden", liet hij weten.

De Jong gaf eerder deze maand te kennen aan het eind van het seizoen De Graafschap te verlaten. De trainer wil vanwege ziekte van zijn vrouw dichter bij zijn woonplaats Drachten gaan werken. Met Cambuur heeft snel weer een club gevonden.

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 15:41
Succes mannen, ik wens jullie eeuwige spoed en gezondheid.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:55
Heb je nog gestemd Ron ?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:56
Ja maar dat hou ik liever voor me.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:57
😂👍
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:24
Ik wel, ik stem FVD :) wil niet nog meer buitenlanders hier hebben :)
Vind ik leuk
Fok58 +223
woensdag 20 maart 2019 om 16:43
Ik ook FVD.
Vind ik leuk
#Keizerout +50190
woensdag 20 maart 2019 om 15:41
Zin 1 was bijna foutloos.
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 15:41
Dit is toch BREAKING news? Zal niemand aankomen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6367
woensdag 20 maart 2019 om 15:42
Dat dit niet eens in de "breaking news" balk gegooid wordt.
Dit zag echt niemand aankomen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 15:45
Je verwacht het niet hè...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:48
Opvallend. Een 3 - jarig contract bij een club waar de afgelopen vier jaar met Maas, Dijkhuizen en de Jong zelf, maar liefst 3 trainers zijn gesneuveld.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 20 maart 2019 om 15:53
Goed nieuws uit Leeuwarden, gefeliciteerd heren.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1011
woensdag 20 maart 2019 om 15:54
Succes!
Het is je/jullie gegund, ondanks de privé situatie toch een mooie klus dicht bij huis te hebben gevonden!
Vind ik leuk
sundaymanara +1421
woensdag 20 maart 2019 om 15:55
Mooi in elkaar gezet toneelstukje Henk.
Vind ik leuk
Johnnies +2769
woensdag 20 maart 2019 om 18:41
Inderdaad ja, die neemt de hele boel in de maling. Iedereen vind hem zo aardig, praat iedereen naar zijn Bekkie.
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 15:59
Kon Henk de Jong niet gewoon een huis huren in Doetinchem? Had hij bij De Graafschap kunnen blijven.
Vind ik leuk
Leonardus +202
woensdag 20 maart 2019 om 16:01
Stel dat beide clubs elkaar straks tegenkomen in de play-offs. Kijken wat er dan gebeurt.
Vind ik leuk
BasDTC +34
woensdag 20 maart 2019 om 16:23
Hahaha cambuur komt echt niet in de play-offs hoor.
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
woensdag 20 maart 2019 om 16:43
En wij ook niet hèhè
Vind ik leuk
HuizemWest +369
woensdag 20 maart 2019 om 20:24
Ik hoop voor jullie dat het samen opredden. Als Cambuur man denk ik toch dat er meer achter zit deze opvallende wissel. We zullen het straks wel lezen wanneer alles achter de rug is. Toch heel veel succes de laatste wedstrijden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 20:24]
Vind ik leuk
sundaymanara +1421
woensdag 20 maart 2019 om 16:42
Hij zit nu bij alweer een andere allermooiste club van Nederland.
Wat is het toch ook een positieve leuke Jan Drol. Ik mag hem wel.
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
woensdag 20 maart 2019 om 16:42
Het is hem gegund..... Al had ik liever hem bij de Graafschap gehad, Suc6 Henk
Vind ik leuk
broedkip +2222
woensdag 20 maart 2019 om 17:00
Het gaat hier niet om gunnen, vindt het ook een leuke kerel voor de tv, maar de redenen hiervoor. Bij Cambuur is de klus ook niet in een paar uurtjes per dag geklaard.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 17:00]
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
woensdag 20 maart 2019 om 19:55
Ik gun het hem wel in ieder geval, mooi dichterbij zijn vrouw /gezin en bij een mooie club!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:43
Welkom thuis heren!
Vind ik leuk
Dordmund +2046
woensdag 20 maart 2019 om 21:10
Mooi kerel en nu door pakken bij onze mooie club Cambuur .
Vind ik leuk
broedkip +2222
woensdag 20 maart 2019 om 16:58
Met voorbedachte rade wordt je in het dagelijks leven voor gestraft. Als je trainer van de Graafschap of Cambuur bent vergt dat zoveel tijd, dat je ook niet bij je vrouw kunt zijn. Een drogreden van Henk met tranen in zijn ogen.
Vind ik leuk
SuperScc +1089
woensdag 20 maart 2019 om 17:18
Wie kent dat nummer nog van; Als je wint, heb je vrienden! Rij je dik ... bla bla.
Dat is hier toch ook het geval. Als je als trainer wint en je zit ergens op het juiste moment, dan ben je de beste. En heb je pech, dan kun je er niks van.
Van Gaal maakte beide mee binnen een half jaar. Met oranje op het WK en bij Man Utd was hij rond de kerst al geen zak meer waard.
Vind ik leuk
Liwwadder +3942
woensdag 20 maart 2019 om 17:39
Van harte mannen!! Op naar de toekomst..op naar de Eredivisie in het nieuwe stadion yesss!!
Vind ik leuk
Dordmund +2046
woensdag 20 maart 2019 om 21:10
Yeeeees top kerel
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 18:26
Prima combo, succes henkie.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
woensdag 20 maart 2019 om 18:39
Ik dacht frenkie en jan-arie🙈 ben ik er toch in getrapt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws