Van Marwijk neemt hoofdredacteur VI mee naar Emiraten: Betreuren z'n vertrek

Van Marwijk neemt hoofdredacteur VI mee naar Emiraten: "Betreuren z'n vertrek"

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 13:32do 21-03-2019 om 13:32

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 13:41do 21-03-2019 om 13:41

In het kielzog van Bert van Marwijk gaat ook Taco van den Velde aan de slag in de Verenigde Arabische Emiraten. De hoofdredacteur van Voetbal International verlaat het blad na 23 jaar. VI meldt dat donderdagmiddag. 

Van den Velde maakte eerder al onderdeel uit van de staf van Van Marwijk toen deze bondscoach was van Saudi-Arabië en Australië. Woensdag werd bekend dat Van Marwijk is aangesteld door de bond van Verenigde Arabische Emiraten. Waar Van den Velde zijn werk als journalist eerder combineerde, vertrekt hij nu definitief bij VI. Sinds 2017 maakte Van den Velde deel uit van de hoofdredactie. 

"Taco is jarenlang een van de toonaangevende gezichten van VI geweest en leverde de afgelopen periode een belangrijke bijdrage in het toekomstbestendig maken van ons mediamerk", laat collega-hoofdredacteur Peter Wekking weten. "Wij betreuren zijn vertrek, maar begrijpen waarom hij kiest voor deze carrièremove en wensen hem daarbij alle succes. We hopen hem en Bert van Marwijk terug te zien op het WK van 2022."

Lees ook: Officieel: Van Marwijk begint voor vierde keer aan periode als bondscoach

Lees meer over:Transfernieuws

Plaats een reactie

Johnny Cash +10917
donderdag 21 maart 2019 om 13:39
Kan hij niet wat leden van VP mee nemen
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 13:40
Suggesties? ;-)
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
donderdag 21 maart 2019 om 13:41
Dat red ik niet in een paar uurtjes ;)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
donderdag 21 maart 2019 om 13:54
Ik wil wel. Regel het maar.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:02
Ik ook hopelijk komt Thierry ook.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
donderdag 21 maart 2019 om 14:03
Nee, de kapitein moet blijven. Hij is bezig de oorlog te winnen van het partij kartel.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 20:26
En de Hiddemeister? Ook blijven?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
donderdag 21 maart 2019 om 20:31
Jazeker. Nog minstens 2 tweede kamer verkiezingen.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 20:37
Heb niets met FvD en zeker niet met Baudet. Maar Hiddema weet, waarschijnlijk door z'n achtergrond als advocaat, af en toe echt puur op de inhoud en met argumenten gehakt te maken van sommige stellingen.
Vind ik leuk
The Genius +3849
donderdag 21 maart 2019 om 14:07
Henry?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:11
Neen niet Henry.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 15:38
Ja, die mag wel weg hier inderdaad.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
donderdag 21 maart 2019 om 14:27
Jij blijft gewoon hier. Wat moet vp zonder jou ?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
donderdag 21 maart 2019 om 14:34
Ik krijg VP ook wel in de VAE aan de praat hoor.
Maar mijn toekomstige ban is toch onvermijdelijk. Dus een lucratief alternatief is wel aantrekkelijk.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:35
Laat mij maar cashen daar maat...en ook geen belasting betalen....😎
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
donderdag 21 maart 2019 om 14:52
Doe je dat nu wel dan 😂
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:55
Mag nie klagen maat! Thank god! 🙏🏾

En ja ik betaal zeker belasting....veel teveeelllll 🤕
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:56]
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 13:40
Je moet er maar zin in hebben...
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 13:41
Van journalist naar een baantje in het voetbal? Op zich best leuk toch?
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 13:58
Dat ben ik met je eens... maar ik doel op de VAE. Dat is niet een plek waar ik graag veel zou zijn, al moet iedereen dat natuurlijk zelf weten..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:01
Et valt echt mee daar. Het beeld wat je hier in de media meekrijgt strookt niet met als je daar daadwerkelijk bent.

Believe me on this
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 15:18
Ik baseer me niet op mediabeelden... ik heb gewoon niets met dat soort landen. Ik wil gewoon in een redelijke vrijheid leven en doen waar ik zin in heb en hier in NL kan dat aardig...

Om er een keer kortstondig te zijn voor werk of vakantie, prima. Maar niet voor langere tijd...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:44
Daar dus ook :-)
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 15:40
Waarom niet?
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 15:49
Omdat ik de kledingvoorschriften, diverse andere regels en wetten, zoals bijvoorbeeld weten wat je wel en niet mag fotograferen, nogal beperkend vind. Ik wil me best een weekje gedragen op (werk)vakantie, maar daarna wil ik gewoon weer doen en laten waar ik zin in heb... ;-)

Je moet in dergelijke landen gewoon heel voorzichtig zijn en niet alles is vanzelfsprekend. Nou is de VAE nog redelijk liberaal en het kan veel erger. Maar nog steeds is het niet mijn ding en dat geld voor het gros van de Islamistische landen. Dat heeft overigens niets met discriminatie te maken, maar gewoon met het feit dat hun wetten en regels, niet de mijne zijn. Wat dat betreft zou ik er nooit voor een langere periode heen willen..
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 15:52
Daar kan ik me best iets bij voorstellen.
Meestal is het een soort 'dat moet je niet willen' en dat vind ik een flutverhaal.

Als jij met die regels niks hebt is dat een prima reden vind ik. Jij hoeft je nergens aan te storen, zij hoeven zich niet aan iemand te storen die zich niet aan hun regels houdt of op het randje balanceert.
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 16:07
Eejj, iedereen moet doen wat ze zelf willen, zolang het maar niet over de rug van anderen gaat...

Dus ik ga Taco ook zeker niet voor gek verklaren en ik heb ook geen idee hoe het contract en de verwachtingen zijn, van de mensen daar. Bert heeft eerder gewerkt, zonder zich ergens lang te vestigen. Dat zou nu ook het geval kunnen zijn..
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 16:09
Ben ik helemaal met je eens. En over de rug van anderen gebeurt hier ook genoeg.

Taco zou gek zijn als hij het niet deed in mijn opinie.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 13:41
Man wat schrijft die zeldzaam slechte columns.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 13:50
Schijnt het tactisch brein te zijn van VI? Samen met Pietertje.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 13:54
Ja, daarom wilde Van Marwijk hem ook hebben. Zijn analytische skills. Op zich leuk, maar wel gek dat ik hem in zijn columns nooit op een bijzondere gedachte heb kunnen betrappen. Als je analytisch vermogen je brengt bij open deuren valt het volgens mij allemaal wel mee met die skills.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 13:55
Eensch. Zou het stiekem een ja-knikker zijn?
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 14:31
Je ziet het niet, maar ik knik ja.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6379
donderdag 21 maart 2019 om 13:43
Wat gaat ie daar doen dan want verstand van voetbal heeft die gozer dus echt niet. Bertjes tassen met dollars dragen?

Een van de grootste voorvechters om Van Persie uit oranje te krijgen ten faveure van Huntelaar.
Dan snap je er dus geen kut van.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 13:51
Teammanager. Hotelletje boeken, busje bellen, heel lief vragen of de spelers alsjeblief hun vieze spullen wel in de wasmand willen doen. En natuurlijk de pispaal van de spelersgroep.

Zoiets?
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
donderdag 21 maart 2019 om 13:56
Hij was destijds ook met Bert mee in Saudie Arabie. Dat was deels om als journalist de misstanden daar aan te kaarten en wellicht er een boek over te schirjven. Daar is hij nog niet aan toegekomen. Hij zal het wel te druk hebben gehad met geld tellen. Kijken hoe hij deze keuze goed gaat praten.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 14:03
"Tsja, het blijft natuurlijk wel een sportieve uitdaging".
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6379
donderdag 21 maart 2019 om 14:07
"Interessant project"
Vind ik leuk
Couto76 +1266
donderdag 21 maart 2019 om 13:46
VI is echt een zaadblad geworden ..... zonde
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 13:57
Taco verlaat het zinkende schip.

En Wekking zal nu wel uit zijn op diens functie...
Vind ik leuk
Couto76 +1266
donderdag 21 maart 2019 om 14:27
Ja inderdaad, heb vi altijd graag gelezen maar het niveau is echt slecht. Alleen Suleyman Ozturk is echt goeie!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:48
Je bent gewoon een triest figuur als je voor zo,n land gaat werken. Klaar!!!....#

Update.
Voor degene die nog niet snappen wat # in een bericht van mij betekend, het volgende.
# betekend dat ik verder niet reageer op wat voor reactie dan ook.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:50]
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 13:51
Echt niet?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:54
€ voor degenen die niet weten wat ik met € bedoel, ik bedoel ermee dat ik je reactie stom vindt. Dus bij deze.. €€€€€€€€€€€€€€€€€
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 13:56
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 21 maart 2019 om 14:01
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
Vind ik leuk
mcmodd +28722
donderdag 21 maart 2019 om 13:54
Een combinatie van een stoornis, behorend tot het autistisch spectrum en een narcistisch trekje dus. Ik zal je niet storen ;-)

Edit: ;-) betekent niks meer dat ik het zelf wel een leuke opmerking vond en dit ook zo heb bedoeld ;-). Ach, doe ik het weer, hier stopt het droste-effect.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 13:57]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:39
Die gast komt niet eens verder dan zn voortuin. Hij heeft KSA nog nooit meegemaakt en heeft er van alles over te zeggen. Zo lachwekkend....oh ja....'#' 😆😆
Vind ik leuk
mcmodd +28722
donderdag 21 maart 2019 om 13:57
Edit
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 14:00]
Vind ik leuk
lexy88 +1949
donderdag 21 maart 2019 om 16:12
Joh, waarom denk jij dat er genoeg mensen in geïnteresseerd zijn om te weten of jij wel of niet nog in een topic gaat reageren, en ga je daar een speciaal symbool voor gebruiken?

Grootheidswaanzin 2.0
Vind ik leuk
plein19 +3390
donderdag 21 maart 2019 om 13:53
Ik vond de keuze van Thijs Slegers naar PSV logischer
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:03
Definitie 'Van Marwijk' : met weinig talent in derderangs competities grof geld ophalen met in je achterhoofd een uefa cupje en verliezend finalist wk. Weerstand bieden door MAAR (ik word gevraagd hiervoor) MAAR (zo is het spelletje nou eenmaal) MAR (wijk graag uit naar andere uitdagingen). WIJKt graag echte uitdagingen. Ik Mar•wijk, hij Mar•wijkt, wij hebben alle Maar's geweken.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 15:42
Hahaha
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:36
Ah dan kan hij daar weer met die theedoeken meehelpen om homo's op te hangen! Niet te geloven
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
donderdag 21 maart 2019 om 15:43
Ronald Koeman komt ook niet op voor Groningers met instortende huizen.
Misschien moet je politici en bondscoaches niet door elkaar halen.
Vind ik leuk
Nr14always +5505
donderdag 21 maart 2019 om 14:37
Kunnen ze op vrijdag naar de markt, onthoofdingen en zweepslagen en lekker visje eten.
Vind ik leuk
HanV +5712
donderdag 21 maart 2019 om 15:16
Dan had hij beter terug naar Saoedi-Arabie of naar de VS kunnen gaan.
Aantal executies in 2018 in de VS: 25, in S-A 150+, VAE 0.
China : 1000+, Iran 285+, Egypte 61+, Japan 15.
Zweepslagen en verdwijningen komen wel voor.
Vind ik leuk
Nr14always +5505
donderdag 21 maart 2019 om 16:17
Hij gaat dus voor de zweepslagen, houdt van het geluid van dat leer knallen op her lichaam.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1264
donderdag 21 maart 2019 om 14:54
Gaat hij nu Skypen met van Bommel? Hoe moet mark het nu alleen doen bij psv?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:51
Hij gaat homo's ophangen in dat achterlijk land
Vind ik leuk
Nr14always +5505
donderdag 21 maart 2019 om 16:16
Een oortje en Bertje geeft instructies, WhatsApp en Skype.
Vind ik leuk
lexy88 +1949
donderdag 21 maart 2019 om 16:15
De rol van Taco van de Velde is al een soort van overgenomen door Pieter Zwart. Er zitten nog genoeg goede journalisten bij VI, ik zou het zelf wel goed vinden als ze Tom Knipping promoveren. Schrijft leuke columns, goede stukken en is goed in onderzoeksjournalistiek.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:41
Oh, oh, wordt Pietertje Zwart (de zelfbenoemde koning van de analyse) nu alleenheerser??? Nog meer gortdroge inlegkunde? Nog meer bevooroordeelde stukken van deze ajacied over andere clubs?
Vind ik leuk
Lebowski +702
donderdag 21 maart 2019 om 19:01
Wat doet die Taco dan, perschef?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws