FC Utrecht staat wél stil bij schietpartij: rouwbanden, minuut stilte en applaus

FC Utrecht staat wél stil bij schietpartij: rouwbanden, minuut stilte en applaus

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 10:20vr 22-03-2019 om 10:20

FC Utrecht gaat na de interlandperiode uitgebreid stilstaan bij de geruchtmakende schietpartij op het 24 Oktoberplein van maandagochtend. De huidige nummer zes van de Eredivisie speelt op zondag 31 maart tegen Feyenoord.

De spelers zullen dan rouwbanden dragen en voorafgaand aan de wedstrijd een minuut stilte in acht nemen, schrijft FC Utrecht op de clubsite. Van tevoren worden de 'first responders' geëerd. In minuut achttien – de schietpartij vond plaats op 18 maart – zal een collectief applaus ten gehore worden gebracht. FC Utrecht roept zijn fans op om massaal met een rood-witte sjaal naar de Galgenwaard te komen.

De KNVB besloot deze week om voorafgaand aan Nederland-Wit-Rusland géén minuut stilte te houden. De voetbalbond hield zich aan het protocol. "Er is door de overheid geen nationale dag van rouw afgekondigd. Was dat wel gebeurd, dan zouden wij de aanslag in Utrecht wel herdenken", motiveerde een woordvoerder de beslissing. Deze handelswijze kwam de KNVB op forse kritiek van Telegraaf-journalist Valentijn Driessen te staan.

FC Utrecht en Feyenoord trappen op zondagmiddag 31 maart om 14.30 uur af.

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 10:25
Goed initiatief van FC Utrecht! PEC gaat ook iets doen en ik denk meerdere clubs wel. Zoals het hoort.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6023
vrijdag 22 maart 2019 om 10:26
Mooi en natuurlijk volledig terecht.

Had ook mooi geweest als de KNVB & Oranje hier iets aan hadden gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:23
KNVB verstopt zich weer achter het boekje regels
Zo dom, je kan toch aanvoelen dat men in Nederland hier graag een soort van eerbetoon nodig vindt
KNVB en ethiek
Huh wat !?!?!? Nooit van gehoord
Vind ik leuk
Importbrabo +2429
vrijdag 22 maart 2019 om 10:29
Niet meer dan logisch.
Vind ik leuk
0343 +443
vrijdag 22 maart 2019 om 10:30
Klasse, zo hoort het!
Vind ik leuk
Donnygo +6141
vrijdag 22 maart 2019 om 10:31
Dit is ook aan de club en stad en niet aan de KNVB. Goede keuze ook.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:43
Proficiat Utrecht.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
vrijdag 22 maart 2019 om 10:47
Driessen moet als werknemer van de Telegraaf, NSB krant, vooral niet de moraalridder gaan uithangen.
Vind ik leuk
BS +1392
vrijdag 22 maart 2019 om 10:53
De asociale KNVB heeft weer geblunderd gisteren. Wel iemand die een fakkel aansteekt gelijk een stadion verbod geven, maar de moraalridders kunnen niet een beetje respect tonen van wat er afge lopen maandag is gebeurd. Schaam je kapot KNVB
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:12
De Knvb heeft gisteren tekst en uitleg gegeven over waarom geen minuut stilte.. Je kan het hier mee eens zijn of totaal niet maar om hier nou verder nieuws en een probleem van te maken, gaat mijn inziens wat ver..
Het is in en in triest, vreselijk en erg wat er gebeurd is in Utrecht, dat staat buiten kijf, de keuze van Fc Utrecht om hier wel bij stil te staan is respectvol en begrijpelijk!
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 22 maart 2019 om 11:54
Ja en het is heel veel moeite. 1 minuut stilte. Alleen maar regeltjes volgen, meer kunnen die mongolen niet.
Vind ik leuk
Smithsonian +45152
vrijdag 22 maart 2019 om 11:30
Zo hoort het ook.

Kut knvb.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 22 maart 2019 om 11:49
Wat zijn een het toch een stel kleuters. Mogen ze geen rouwbanden dragen en een minuut stilte het is toch wat. Maar er is een protocol he. Dat is lastig voor de ambtenaartjes.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
vrijdag 22 maart 2019 om 13:25
Onbegrijpelijk dat de KNVB zich hierachter verschuilt. Terechte actie van FC Utrecht!
Vind ik leuk
Johnnies +2795
vrijdag 22 maart 2019 om 15:47
Zo hoort het ook, respect voor je medemens laten we allemaal een minuut stilstaan voor de slachtoffers naar dit vreselijke drama. KNVB jullie moeten je ogen uit je kop schamen. Respect komt niet in jullie woordenboek voor schoften.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:07
Voor elk die het onnodig vindt en commentaar heeft ..... jullie als het je dochter of zoon vader opa of oma enzv is praat je wel anders dan is elke steun die je krijgt een waardering , het minste wat je kan doen namens FCU is respect en stil staan bij je mede stad genoten die vroeger en misschien vorige week nog in het stadion zaten , .... de gene die geen respect tonen wij als uuu club maar vooral stad en provincie staan we stil bij dit dramatische gebeuren ,

Als het jouw club was had je lopen huilen dat jouw club met jouw supporters en jouw stad geen medeleven hadden getoond


Vind ik leuk
kees ee +1075
vrijdag 22 maart 2019 om 22:23
. . . als het niet in amsterdam gebeurt, . . gebeurt het vlgns de knvb, niet !?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:15
Komt ie weer:

Knudde Nederlandse Voetbal Bond.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws