Driessen hekelt KNVB na volgen 'protocol': 'Wat een minachting voor de leden'

Driessen hekelt KNVB na volgen 'protocol': 'Wat een minachting voor de leden'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 08:06vr 22-03-2019 om 08:06

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 08:12vr 22-03-2019 om 08:12

Valentijn Driessen heeft geen goed woord over voor de verklaring van de KNVB om geen minuut stilte te houden voor de slachtoffers van de aanslag in Utrecht. De voetbalbond volgde naar eigen zeggen het protocol.

In De Kuip werd daardoor donderdagavond niet stilgestaan bij de drie slachtoffers. 'Hoe goedkoop om geen leiderschap te tonen en je te verschuilen achter een zelf opgesteld protocol. De KNVB in optima forma', steekt de chef voetbal van De Telegraaf van wal in de ochtendkrant. 'Bondsvoorzitter Michael van Praag is te druk om 'zijn' vrouwelijke leden van de KNVB, die op het Forum van Democratie hebben gestemd, op Twitter weg te zetten als domme ganzen.'

'Of een protocol volstaat voor een terroristische aanslag', vervolgt Driessen. 'Wat een minachting voor de gevolgen van de verschrikkelijke gebeurtenis in Utrecht. En zeker ook: wat een minachting voor al die anonieme KNVB-leden en -vrijwilligers in het hele land. Eén van de betreurde slachtoffers van de aanslag is nota bene KNVB-lid.'

Een betoon van diepe rouw voorafgaand aan Nederland – Wit-Rusland zou het enige juiste signaal zijn geweest, stelt Driessen. 'Had als KNVB laten zien dat leden en vrijwilligers er werkelijk toe doen. En dat er respect is vanuit de bond als hen zoiets verschrikkelijks overkomt. In plaats van een vijf zinnen tellend standaardbericht op de site. Juist die leden en vrijwilligers zorgen ervoor dat elke week zo veel liefhebbers plezier aan het voetbal beleven. Maar de bestuurders op het pluche voelen zich boven alles en iedereen verheven.'

Volgens Driessen lijdt de wederopstanding van Oranje onder de opstelling van de 'bobo's in Zeist'. 'De apathie bij de KNVB met de inhoudsloze K van Koninklijk gooit dit te grabbel. Je gunt Oranje, maar vooral KNVB-leden en -vrijwilligers betrokken, flexibele bestuurders en leiders in plaats van de huidige hardvochtige, starre regeltjesfetisjisten.'

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 08:13
Laat nieuws Valentijn.. We snappen dat je jezelf moet terugwinnen na dat gefaal van je. Overigens is het natuurlijk een schande van de KNVB.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 08:15]
Vind ik leuk
Youri +264
vrijdag 22 maart 2019 om 08:15
Ben het hier zeker eens met Valentijn, hij zegt dan over het algemeen rotzooi hij zegt hier toch iets heel zinnigs.
Het minst wat je had kunnen doen als KNVB zijnde is een minuut stilte houden, maar dat was blijkbaar te veel moeite voor de KNVB
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:21
Ook deze van Praag, voetbal moet zich afstandelijk houden van politiek. En dan zo’n tweet retweeten.

Raar en naar mannetje! En denk dat veel van de Stemmers van FvD voetbal supporters zijn! Dus hij moet uitkijken met zulke uitspraken...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:25
Ik ben het voor een keer volledig eens met Valentijn Driessen. KNVB had gewoon 1 minuut stilte in acht moeten nemen.
Vind ik leuk
plein19 +3390
vrijdag 22 maart 2019 om 08:27
Alsof dit de eerste en de laatste aanslag. Eerder werd niet herdacht. En er zullen nog vele volgen. Dit is al de 2e in 9 maanden
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
vrijdag 22 maart 2019 om 09:29
@plein.....: Maar is dat een reden om er niet even bij stil te staan ?
Vind ik leuk
plein19 +3390
vrijdag 22 maart 2019 om 10:13
Alle slachtoffers verdienen respect. Ik vind het verstandig van de knvb om dit protocol te volgen.ergens trek je een grens. En waar je de grens ook trekt er zal altijd commentaar zijn. Tenzij de slachtoffers buitenlanders betreft. Dan hoor je er veel minder over. Ik snap de discussie ook niet zo goed. Bij de moordpartij in Alphen ad Rijn waarbij meer doden vielen was de discussie veel minder. Wellicht omdat het een gestoorde jongen betrof. Nu betreft het een gestoorde crimineel de rakelings wat met het geloof heeft
Vind ik leuk
ReneAjax +10845
vrijdag 22 maart 2019 om 10:23
Ik ben dan benieuwd of alle mensen die gisteren of eergisteren naar hun werk waren gegaan 1 minuut stilte hebben gehouden, voordat ze begonnen.
Waarom zouden voetballers dat wel moeten doen ?
Nogmaals, dit soort idioten moet je geen podium geven, want dat willen ze graag... aandacht voor hun strijd.
Vind ik leuk
plein19 +3390
vrijdag 22 maart 2019 om 10:29
Voetballers hebben natuurlijk wel meer een voorbeeldfunctie. En als e een hele grote puur terroristische aanslag gepleegd wordt dan zal er wel een nationale rouwdag afgekondigd worden.Maar je hebt gelijk dat het de organisaties puur om aandacht te doen is. En angst creëren.
Vind ik leuk
ReneAjax +10845
vrijdag 22 maart 2019 om 10:32
Wanneer allen het met elkaar eens zijn, heeft niemand voldoende nagedacht.
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
vrijdag 22 maart 2019 om 11:07
Daar hadden ze wat mij betreft ook even bij stil mogen staan. Zo vaak gebeurd dit nou ook weer niet
Vind ik leuk
Mo +13242
vrijdag 22 maart 2019 om 08:31
Ik heb van me leven nog geen positief woord uit die man zijn muil horen komen wat kan die zeiken niet normaal. Heb medelijden met zn vrouw die dat elke dag moet aanhoren.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2591
vrijdag 22 maart 2019 om 09:27
Heeft die gast een vrouw???
Dat zal toch niet.
Vind ik leuk
Mo +13242
vrijdag 22 maart 2019 om 16:33
Jaa volgens mij wel.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1412
vrijdag 22 maart 2019 om 08:31
En we beginnen de dag maar weer met die driessen die makkelijk loopt te scoren. Zielige man die uiteraard nog links blijkt te zijn ook.
Vind ik leuk
ReneAjax +10845
vrijdag 22 maart 2019 om 10:25
Bij de Telegraaf werken voornamelijk linkse activisten.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:37
AMEN
Vind ik leuk
Schil +2
vrijdag 22 maart 2019 om 08:52
Kan Niet Veranderen Bond
Vind ik leuk
mcmodd +28725
vrijdag 22 maart 2019 om 09:02
Ik denk dat niemand had geklaagd als de KNVB had besloten een minuut stilte in acht te nemen. Je laat je emoties toch niet door papieren regeltjes beheersen? Zo zijn wij er voor de regels in plaats van dat de regels ons een beetje steunen. Dat Valentijn na maanden, nee al wel jaren, zich opnieuw probeert in te likken bij de publieke opinie snap ik wel. Maar daar kijken we wel doorheen.
Vind ik leuk
Ajacied61 +209
vrijdag 22 maart 2019 om 09:12
Deze keer ben ik het met doorgeslagen Valentijntje eens. De KNVB moet zich diep schamen. Het is een staaltje van arrogantie en minachting naar de slachtoffers en nabestaanden toe. De voetbalbond kan deze schandalige blunder alsnog goedmaken door zondag 1 minuut stilte in acht te nemen.

Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:58
Valentijntje, maak je nou niet zo druk! Natuurlijk is het erg wat er gebeurd is, maar om die selectieve verontwaardinging van je op deze manier te moeten rondbazuinen is stuitend. Het maakt jou niet uit wat de aanleiding is zolang je maar een 'pittig' stukje kan schrijven, iemand kan afzeiken of azijn kan pissen. Best triest eigenlijk.
Vind ik leuk
Zot Joke +652
vrijdag 22 maart 2019 om 10:12
Ronduit schandalig en respectloos van de KNVB. Schaam je diep!

Ook bij de KNVB zijn de leden dus kennelijk niet belangrijk meer. Onbegrijpelijk!
Vind ik leuk
michelhx +4684
vrijdag 22 maart 2019 om 10:45
Het is wellicht een primeur, maar ik ben het eens een keer eens met Valentijn Driessen. Ik ben gewoon heel erg in de war nu.
Vind ik leuk
BS +1392
vrijdag 22 maart 2019 om 10:57
KNVB een egoïstische schaamteloze bond die niet een beetje respect kan opbrengen voor wat er afgelopen maandag is gebeurd
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 10:57]
Vind ik leuk
J. Staatsen +7503
vrijdag 22 maart 2019 om 12:25
"Je zal toch vrouw zijn en op deze man gestemd hebben. "

Je kon dus helemaal niet op deze man stemmen. Hoe dom is die corrupte Van Praag ?

Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:16
Laat Driessen eens de term terroristische aanslag definiëren. Alle experts zijn het erover eens dat de schietpartij gewoon een wraakactie is. Alleen het tuig waartoe Driessen toe behoort is van mening dat het hier om een aanslag gaat die aan terrorisme gelinkt kan worden. Drie maanden geleden schoot een snuivende ruftende en zuipende medelander met pedofiele neigingen een 17 jarige dood. Riep Driessen op tot actie ? Neen ! In Nw. Zeeland zijn bij een aanslag in een moskee 50 onschuldige mensen vermoord. Brengt Driessen de aanslag in relatie met terrorisme ? Neen ! Wat een verschrikkelijk eng Diknek is dit sujet.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 19:19]
Vind ik leuk
frankje +114
vrijdag 22 maart 2019 om 18:59
Niets tegen in te brengen.
Vind ik leuk
frankje +114
vrijdag 22 maart 2019 om 18:58
Jongens, houd toch op. Meerdere weekenden vallen er 3 doden in het verkeer, er vallen 2 boeings uit de lucht. Relativeren kan geen kwaad.
Vind ik leuk
kees ee +1075
zaterdag 23 maart 2019 om 11:43
. . als 't niet in amsterdam gebeurt, . . gebeurt het vlgns de knvb niet !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws