Geduldige Jong Ajax-doelman: 'Ik hoop dat ik nog vaker met Van der Sar kan praten'

Geduldige Jong Ajax-doelman: 'Ik hoop dat ik nog vaker met Van der Sar kan praten'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 12:40vr 22-03-2019 om 12:40

Ajax-doelman Dominik Kotarski wacht geduldig op zijn kans in Amsterdam. De negentienjarige Kroaat kwam begin 2018 over van Dinamo Zagreb en is tevreden over zijn ontwikkeling in Amsterdam tot dusver.

De sluitpost is nu al bijna een jaar lang de eerste keus onder de lat bij Jong Ajax en heeft 27 Keuken Kampioen Divisie-wedstrijden op zijn naam staan. "Het gaat prima tot nu toe en ik wacht af totdat ik een kans in het eerste elftal krijg", vertelt hij aan het medium 24sata. "Misschien ben ik er nu nog niet klaar voor, zeker niet voor de Champions League. Maar als ik zo door blijf gaan, komt dat wel binnen twee jaar."

Kotarski staat er in elk geval goed op bij algemeen directeur Edwin van der Sar: de voormalig topkeeper heeft al laten weten dat hij de Kroaat graag in actie ziet. "Een hele eer", aldus Kotarski. "Ik heb al een paar keer met hem gesproken en ik hoop dat nog vaker te doen. Elk advies van zo'n legende is goud waard."

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 12:45
Heeft veel potentie deze knul, hopenlijk zet hij zijn ontwikkeling door
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:14
Vind hem aardig druistig in het goal. Hoop zeker dat die nog paar stappen gaat zetten.
Vind ik leuk
RGB +2032
vrijdag 22 maart 2019 om 12:47
Mooi zo wan we kunnen wel een goede back-up voor Onana gebruiken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:47
Gelukkig is er morgen wielrennen. Milaan - Sanremo........#
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
vrijdag 22 maart 2019 om 12:49
Ja zin in! Wie denk jij? Ik gok op Viviani
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:59
Weet niet of hij mee doet zo ja dan is mijn favoriet Peter Sagan.
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
vrijdag 22 maart 2019 om 13:08
Ja die doet mee. Maar ik denk toch een echte sprinter morgen. Viviani, Gaviria of Ewan. Cort Nielsen als black horse.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:26
Merk wel dat jij verstand hebt van wielrennen, maar het mooiste zijn toch de Giro en de Tour de France.
Vind ik leuk
RGB +2032
vrijdag 22 maart 2019 om 13:28
Ik hoop op een solozege, Alaphillipe misschien.
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
vrijdag 22 maart 2019 om 13:35
Nibali liet vorig jaar zien dat het wel kan. Maar 9 van de 10 keer wordt het een massasprint.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:42
Solo behoort met het parcours ook tot de mogelijkheden ik tip Greg van Avermaat
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:43
Groenewegen is ook aardig in vorm.
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
vrijdag 22 maart 2019 om 13:57
Dat wel, maar hij heeft zelf al aangegeven dat hij puur meedoet om ervaring met deze koers op te doen. Hij stond in principe niet eens op zijn planning voor dit jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:05
Dat is waar idd. Maar geef hem wel een goede kans.
Vind ik leuk
Eimersweide +9628
vrijdag 22 maart 2019 om 14:06
Met Van Poppel en Teunissen heeft hij wel een heel goed treintje in elk geval
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:32
Ja ik snap dat je daar naar uitkijkt en niet uitkijkt wanneer je club weer moet spelen want das toch altijd ff billenknijpen.


Sorry was een inkoppertje, ik kon het niet laten😂😂😂
Vind ik leuk
Iefmeister +7873
vrijdag 22 maart 2019 om 14:43
Moet je geluk hebben want vd sar praat alleen in februari
Vind ik leuk
mcmodd +28756
vrijdag 22 maart 2019 om 15:09
Prima ambitie heeft Dominik. Blijf flink je best doen man, wie weet gaat het lukken. Zou voor Ajax geweldig zijn, zo uit het eigen Jong-team.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:36
Geef die jongen de kans !!
Willem 2 bv ??
Vind ik leuk
RGB +2032
vrijdag 22 maart 2019 om 15:49
Hij zegt zelfs: "Savjetuje me Van der Sar, dio sam ekipe koja je srušila Real"

Vind ik leuk
markie +3201