Endt wekt woede in Italië: 'Venijn waarmee wordt gereageerd geeft te denken'

Endt wekt woede in Italië: 'Venijn waarmee wordt gereageerd geeft te denken'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 16:10vr 22-03-2019 om 16:10

David Endt heeft gereageerd op zijn vermeende 'dopinguitspraken' over Juventus. De voormalig teammanager van Ajax zou gezegd hebben dat de Oude Dame voor de Champions League-finale van 1996 gedrogeerd was. Dat kwam hem op woedende reacties uit Turijn te staan.

In zijn column in Het Parool verschaft Endt duidelijkheid over zijn gesprek met Radio Kiss Kiss. 'Dat is een voetbalzender uit Napels, erkend fanatiek anti-Juve. Ze willen een eerste reactie uit Amsterdam: 'Leven er vendettagevoelens?' Rivaliteit, absoluut, Ajax-Juventus is een Europese klassieker. Maar KissKiss neigt naar een minder voor de hand liggend antwoord: 'De finale van 1996', biedt de reporter aan, 'De wedstrijd van de veronderstelde doping...'

'Nog een reden om te willen winnen, merk ik lachend op. Lol om het kortstondig verbond, einde gesprek', aldus Endt, die echter 'een gevoelige snaar' raakt in Turijn. 'Niks lol. De opmerking blijkt een steen in de vijver. Drie media-interpretaties later wordt de kwinkslag teruggebracht tot de conclusie: Juventus wordt door Ajax alsnog beschuldigd van dopinggebruik in de finale van 1996.'

'Het venijn waarmee wordt gereageerd geeft te denken', aldus Endt. 'In Italië doe je er goed aan de macht niet te tarten. Non toccare, niet aanraken. Maak geen grap over de macht, want de reactie zal driedubbel boosaardig en beschuldigend zijn.'

Lees ook: Ex-Juve-spelers woest na 'EPO-quotes' Endt: 'Hopelijk verliest Ajax weer van ons'

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 16:15
Ik heb de Nos serie bloedverraad gezien. Stinkt aan alle kanten en de clubarts is het zwijgen opgelegd. Alleen hebben we er geen kut meer aan. Thuis gewoon volledig er op klappen en dan maar zien of er in Turijn nog wat te lachen valt tijdens de return.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 16:16]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:30
Beetje weerstandisgoed he.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:35
Ja alleen als je zag (ik wasdestijds een klein jongetje) dat die Ravielli in de 110e minuut de zelfde sprint in zijn benen had als in de 5e minuut zegt genoeg.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1813
vrijdag 22 maart 2019 om 17:00
Wie is Ravielli??
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:22
Die grijze van 32 jaar destijds.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1813
zaterdag 23 maart 2019 om 19:49
Oh jij doelt op Ravanelli en die was toen nog geen 32 maar hij was toen 28. Feiten checken voor je wat roept.

Fabrizio Ravanelli Geboren: 11 december 1968
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 19:50]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:26
Ravanelli?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:40
Ook ik heb zo mijn bedenkingen maar bewijzen kunnen we helaas niets meer.
Vind ik leuk
Gini +375
vrijdag 22 maart 2019 om 18:47
In de gloriedagen van Ajax werd volop doping gebruikt, toegegeven en al, was volgens mij ene dokter Joving. Gasten als Rep en Swart gaven aan deze preparaten ook mee te krijgen naar Oranje
https://revu.nl/artikel/morgen-in-nieuwe-revu-stond-het-gouden-ajax-stijf-van-de-doping
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:27
Dr. Rolink
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:15
Terwijl die EPO beschuldigingen zeker niet uit de lucht komen vallen, was gewoon onderzocht.
Vind ik leuk
Pancev +1397
vrijdag 22 maart 2019 om 16:54
Hoogtepunt van het EPO-gebruik ook in het wielerpeloton, die periode.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 16:16
👍
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 16:17
Volgens mij is dit onderzocht en bevestigd. Als dit echt zo is hebben wij ook recht op die cup. Maar zo werkt het niet blijkbaar. Ze hebben het gedrag van een kind dat een snoepje uit de pot steelt en zijn moeder komt binnen en ziet het..
Vind ik leuk
companen +2354
vrijdag 22 maart 2019 om 17:06
Als je zo redeneert moet ajax de cups in de jaren zeventig ook inleveren, al om bekend wat de ajacieden toen snoepten.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:15
Zeg eens wat ze snoepten, want ik weet het niet.
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 17:20
Ja verklaar je nader of kom met een linkje
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:43
http://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/74875/-ajacieden-zaten-wekelijks-aan-de-doping-.html

Maar dit is nooit bewezen dus is het ook nutteloos om je daar druk over te maken .
Waarschijnlijk deed elke club het toen , dus heeft Ajax die cups verdiend gewonnen .
Zo kunnen we wel ouwe koeien uit de sloot blijven halen , maar daar schiet je helemaal niks mee op .
Zelfde geldt overigens voor die finale in 96 .
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:56
Companen ik heb toch zo een vermoede dat jij een beetje een heel kleine Calimero ben ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:18
Als je zo fel reageert zonder dat er letterlijk gezegd wordt dat dat inderdaad gebeurd is, maak je jezelf alleen maar verdacht.

Zal voor altijd een luchtje aan blijven hangen.
Vind ik leuk
Gilze +1312
zaterdag 23 maart 2019 om 08:13
Ze hebben er patent op om prijzen te winnen waar een luchtje aan zit
Zijn niet voor niks een paar divisies teruggezet
Vind ik leuk
fier&koen +2965
vrijdag 22 maart 2019 om 16:20
Het is lang geleden en lekker daar laten verder das prima zo. Maar deze reactie van hun zegt wel veel natuurlijk. Een grote corrupte kutzooi.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
vrijdag 22 maart 2019 om 16:21
Ach Juve die moet ook nog even gepakt worden natuurlijk. Zat met mn gedachten al bij de halve finale
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:21
Er komt maar geen endt aan deze soap.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:40
Tief een endt op dom grietje
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:25
Ja zo zou ik ook reageren als ik die Italianen was. Een kat in het nauw, maakt rare sprongen he
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 16:27
Mag David even een lintje .
Mooi dat hij dit weet te spraken brengt.
Ja en dat het zeer doet daar in Turijn snap ik wel .
Dat heb je in de zuidelijke landen
Vals spelen/oneerlijk zijn en door te schreeuwen en vooral je onschuldig dragen hopen dat niemand er meer over begint.
Daarom stinkt het bij de UEFA ook zo deze wisten hiervan maar hebben ook alles in de doofpot gestopt.
Zolang degene met de grootste bekken brullen spitten de kleintjes het onderspit
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:35
Ik kan mij die wedstrijd nog herinneren als de dag van gisteren. Die Italianen waren zo erg fit en vol energie, dat er gewoon iets niet klopte. Volgens mij waren ze zelfs na de wedstrijd allemaal rennend naar huis gegaan, zo stijf stonden ze van de doping..
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 16:38
Hier is geen woord van gelogen
Stond er ook van te kijken hoeveel energie ze nog hadden zelfs in de verlenging .
Was voor mij toen al verdacht
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:44
Ja echt he. Die Angelo di Livio was het grote voorbeeld daarvan. Hij was de linksback, maar tegelijkertijd ook linkshalf en linkeraanvaller. En dat de hele wedstrijd lang en maar blijven gaan die man. Gewoon ongelofelijk. Je kunt een erg sterke conditie hebben, maar dat sloeg echt nergens meer op.
Vind ik leuk
De fries +2053
vrijdag 22 maart 2019 om 17:01
Als ik jouw stukje zo lees denk ik dat ik jouw uitkomst weet ! 1+1 = 1.5 !
Vind ik leuk
Koekie1970 +1813
vrijdag 22 maart 2019 om 17:02
Zolang degene met de grootste bekken brullen spitten de kleintjes het onderspit???
Het is het onderspit delven...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:44
Ach, je begrijpt hem toch?
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 17:50
Dank je je hebt gelijk
Krijg je als je al een tijdje niet meer in Nederland woont
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 17:52]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:25
Een lintje om hem op te hangen?.
Vind ik leuk
Muscles +2083
vrijdag 22 maart 2019 om 16:28
De maffiose macho reactie is voorspelbaar. Ajax dient Juventus in Turijn te vernederen voor de poort van de hel. Forza AFCA
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:40
Ik hoop het zo erg. En ergens heb ik het gevoel dat het gaat lukken ook.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23123
vrijdag 22 maart 2019 om 16:29
Ajax walst over Juve heen straks!!
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 16:29
En dat voor iemand die niks met Ajax te maken heeft op dit moment, lekker de club in een vete verwikkeld laten raken met je uitspraken.
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 16:43
Des te mooier als Ajax doorgaat toch?
Dit zal altijd een schaduw over die wedstrijd blijven houden door het mafia gedrag van zowel Juve als UEFA
Hetzelfde dat Cruijff niet meeging naar wk Argentinië
Vind ik leuk
Koekie1970 +1813
vrijdag 22 maart 2019 om 17:04
Cruijff ging niet mee omdat er gedreigd was zijn familie te ontvoeren op het moment dat hij in Argentinië zou zijn.
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 20:36
Dat bedoel ik koekie zal altijd een schaduw over dat WK werpen .
De beste speler ter wereld was er niet bij.
Hetzelfde als in 96 toen Juve door doping de finale won
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 16:36
Wat een zielig spelletje speelt Ajax hier …..
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 16:39
De waarheid blijft hard
En vooral als de betrokken partijen het zelf weten
Vind ik leuk
companen +2354
vrijdag 22 maart 2019 om 17:07
Ajax ook in de jaren zeventig, maar daar hoor je niemand over.
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 17:55
Dat geloof je toch niet
Ga eens een paar wedstrijden van het gouden Ajax of het Nederlands elftal bekijken van die tijd.
Waar moet deze doping volgens jou voor gediend hebben dan ?
Ik ben benieuwd
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 17:22
De waarheid is gebasseerd op feiten, er is geen enkel bewijs voor vermeend doping gebruik!!
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 17:47
Klopt die zijn allemaal verdonkeremaand Of doodgezwegen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 17:53]
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 18:20
Juve was gewoon de terechte kampioen. Ik weet dat dit moeilijk te verkroppen is voor je tengere kinder ziel……...
Vind ik leuk
1+1= +865
vrijdag 22 maart 2019 om 18:27
Wat jij wil jongen
Jammer dat je nu begint over een tengere kinder ziel.
Maar merk aan jou reactie dat het je allemaal erg raakt knul .
Ik zal niet meer op je reageren hoor aangezien je er niet helemaal normaal meer op kan reageren .
Veel plezier met je leven verder😘
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 18:29
Nee het raakt mij niet het is gewoon een zwaktebod van Ajax ze laten zich erg kennen huillie huillie doen over een wedstrijd van 23 jaar geleden!!
Vind ik leuk
Magni Ajax +304
vrijdag 22 maart 2019 om 16:39
Wie neemt er überhaupt David Endt serieus? Die kerel hangt van geromantiseerde beelden over Ajax en Inter aan elkaar. Leuk voor de supporter, maar ook niet meer dan dat. Ze moeten in Italië niet zo hysterisch reageren op een opmerking van deze supporter.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:44
David wanneer heeft dit verhaal nou een Endt
Vind ik leuk
Mari +13273
vrijdag 22 maart 2019 om 16:49
Ik snap niet dat deze jongen nog om commentaar wordt gevraagd.
Endt maakt meer stuk dan je lief is
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:50
David Endt is een nitwit die absoluut al lang passé is. Hij denkt dat hij overal verstand van heeft, als het om voetbal gaat. Steeds weer maakt hij zich volstrekt belachelijk met zijn uitspraken. Deze man is publiciteitsgeil, maar heeft niets interessants te melden. Wegwezen!!!
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1220
vrijdag 22 maart 2019 om 17:05
Doping en omkoping is/was heel gewoon in Italië. In het Europese debuut jaar van Groningen speelden we de 2e ronde tegen Inter Milaan. Thuis werd het probleemloos 2-0 en uit moest vanwege een straf voor Inter in Bari gespeeld worden. Vooraf is er een poging tot omkoping geweest met als tussenpersoon ene Apollonius Konijnenburg waar niet op in is gegaan. Vervolgens staan er 11 spelers van Inter stijf van de dope op het veld, waaronder Alessandro Altobelli en zelfs keeper Walter Zenga letterlijk het schuim op de bek hadden. Zelfs na de 5-1 winst bleven ze tot in de kleedkamers als idioten op de Groningen spelers jagen. Ze waren compleet gedrogeerd!
Vind ik leuk
gerard.. +982
vrijdag 22 maart 2019 om 17:21
End moet geen podium krijgen is gewoon een ex leider van Ajax. Geen verstand van voetbal wil wel op de voorgrond.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:29
Idd wat een gejank om niets vanuit italie. En bovendien, Juve is toch de club waar een zweem van fraude en manipulatie omheen hangt? Ik vind dat dit best benoemd mag worden wanneer er een concrete aanleiding voor is. Het bevestigt alleen maar dat er een kern van waarheid in de beschuldigingen zit. Zielig volk.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:21
Je bent inderdaad Van het padje af. Vandaar je naam
Vind ik leuk
Isakson +668
vrijdag 22 maart 2019 om 17:37
Zij achternaam zegg al genoeg 3🤠
Vind ik leuk
Isakson +668
vrijdag 22 maart 2019 om 17:37
Zijn!
Vind ik leuk
DeNeutrale +287
vrijdag 22 maart 2019 om 18:30
Je kan je ook afvragen of Ajax gedrogeerd was in de finales die zij speelden!
Vind ik leuk
Sabau +1856
vrijdag 22 maart 2019 om 18:35
En die nandrolonvretende broertjes De Boer dan?
Vind ik leuk
hollister +1302
vrijdag 22 maart 2019 om 18:41
Des te feller de reacties zijn des te meer is er dus werkelijk aan de hand .. afzagen die gasten dus
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:19
Laten ze dan maar beginnen bij jou. Hou je bij de feiten
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 22 maart 2019 om 18:47
Gaat zeker weer over een verloren finale😂
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:18
Endt is niet goed bij zijn hoofd. De spelers waren onschuldig maar de top ging de fout in. Gevolg degradatie naar de serie B
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:55
Dopinggebruik was toch gewoon bewezen??!
Vind ik leuk
Psvsg +144
vrijdag 22 maart 2019 om 20:04
Laat ze daar maar boos zijn heb je in NL geen last van lijkt me.
Vind ik leuk
AZ14 +603
vrijdag 22 maart 2019 om 20:25
Ole Ole, Ole Ole Ik zing alleen voor mij Handbal team PSV
Ole Ole, Ole Ole Sta op en zing PSV is een mooi handbal team Waar ik voor sta! Het vuur door ga! Dat is de club uit de Mathildelaan! Waar ik voor zing! Is maar 1 ding! kampioen Handbal van NL worden , Eurpa in, 1 puntje halen en weer Busje achtereen parkeren en loeren om kampioen te worden !! Murinho die voetbal verkrachter is ons Held en IDOOOOOOOOOOOL .
Als Ajax een gratis voetbal les aan jullie geeft ook met jullie counter voetbal dan gaan we jullie ook In Alkmaar met kaas smeren !!
EN NIET TE VROEG JUICHEN !!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:45
Triest volk die ajacieden neem je verlies en klaar. Juventus gaat lekker weer over ajax heen walsen trietse armoedige kut club uit ajax. Een keer met geluk zijn jullie erbij. En alleen maar bla bla bla jullie blijven een kut clubje klaar.
Vind ik leuk
kees ee +1075
zaterdag 23 maart 2019 om 11:09
? ? ?
Vind ik leuk
kees ee +1075
zaterdag 23 maart 2019 om 11:08
. . hij kletst maar een endt raak !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws