Ex-Juve-spelers woest na 'EPO-quotes' Endt: 'Hopelijk verliest Ajax weer van ons'

Ex-Juve-spelers woest na 'EPO-quotes' Endt: 'Hopelijk verliest Ajax weer van ons'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 20:41di 19-03-2019 om 20:41

David Endt hoopt dat Ajax zich tijdens de Champions League-wedstrijden tegen Juventus kan revancheren voor de verloren Champions League-finale van 1996. De Amsterdammers moesten na strafschoppen het hoofd buigen voor De Oude Dame, die later beticht werd van dopinggebruik.

De voormalig teammanager van Ajax blikte in gesprek met Radio Kiss Kiss terug op de verloren eindstrijd in Rome. "We speelden tegen een Juventus dat later een beetje gedrogeerd bleek te zijn", liet hij weten. Deze uitlatingen werden Endt niet in dank afgenomen. "Ik heb de uitspraken van de 'beroemde' meneer Endt gehoord en hij moet zich diep schamen", liet oud-middenvelder Alessio Tacchinardi, selectielid tijdens het seizoen 1995/1996 maar niet ingezet tijdens de finale, weten aan SportMediaset.

Volgens Tacchinardi heeft het Juventus van 1996 zijn Champions League-triomf alleen gerealiseerd door hard te werken. "Vanaf de eerste dag van de voorbereiding hebben we gestreden om deze droom te bereiken", aldus de dertienvoudig Italiaans international. "Ik hoop dat deze teksten de huidige ploeg inspireren om Ajax opnieuw uit te schakelen."

Voormalig Juventus-aanvoerder Ciro Ferrara wijst Endt fijntjes op de uitlatingen die trainer Louis van Gaal voorafgaand aan de finale deed. Toen hem gevraagd werd of de regerend Champions League-winnaar zijn titel kon prolongeren, liet Van Gaal weten dat de beker 'mee het vliegtuig in zou gaan'. "Aangezien hij verantwoordelijk is voor de communicatie-uitingen, zal Endt vast beseffen hoe gebrand wij waren om te winnen", liet de oud-verdediger weten.

Lees ook: Endt geeft Ajax '35 procent kans': 'Als ze daar de slag winnen, zijn ze heel ver'

Lees ook: Ajax-Juventus: de 'EPO-finale', twee uit twaalf en CR7's favoriete tegenstander

Poll

Heeft Ajax kans tegen Juventus?

(13075 stemmen)

Plaats een reactie

★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:44
Is het nooit bewezen dan dat ze allemaal aan de EPO zaten?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:46
Volgens mij is er een soort docu geweest hierover, maar geen idee of er iets bewezen is..
Zal wel niet.
Vind ik leuk
Mosquito +22479
dinsdag 19 maart 2019 om 20:48
Niks bewezen.
Officieel is nog nooit een speler van Juventus positief bevonden op dopinggebruik, maar er circuleren al jaren verhalen over grootschalig dopinggebruik door de club in het midden van de jaren 90.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:50
Geruchten zat, maar er is niks bewezen. Dus onschuldig, vind ik.
Al heeft de club alle schijn tegen.
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 20:52
Het mannetje reageert wel heel erg overspannen :) Wie zich niet aan gesproken zou voelen lacht zoiets weg, maar dat Italiaantje voelt zich erg aan gesproken!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:06]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:58
Nee Niels hij voelt zich in zijn eer gekrenkt is wat heel anders als wat jij hier probeert te luchten

Normaal ben je genuanceerder
Wassup bro ??
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:58
En terecht als je wint wil je niet dat iemand daarna je overwinning naar beneden praat
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:02
Juist vooral niet met van die vieze halve waarheden
Maar zoals op dit topic heel duidelijk is geworden is heel Amsterdam nerveus

Veel kleine pikkies denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:58
Aangesproken bedoel je zeker??
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 21:01
Klopt :)
Vind ik leuk
James655 +966
dinsdag 19 maart 2019 om 21:01
Inderdaad.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:58
Er zit gewoon wel een ''luchtje'' aan..
Vind ik leuk
Niels92 +39139
dinsdag 19 maart 2019 om 21:01
Een EPO luchtje :)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:02
Hahahaa, zoiets ja..
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
dinsdag 19 maart 2019 om 21:22
Kleine voetjes, maar wel hele lange tenen....
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 20:58
Net als het wielrennen. 6 keer de tour winnen. Jaja
Als je op tijd stopt en niemand klapt uit de school zal je het nooit kunnen bewijzen.
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3347
woensdag 20 maart 2019 om 09:30
Maffia praktijken haha
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:01
Voor de ajaxdwazen die wenen om hun beker die ze niet gewonnen hebben hoop ik da juve hun doet zwijgen. Zoals ik eerder zei... geen bewijzen??? alleen maar slechte verliezers die zeveren over epo. alsof heel juve epo zou neme. ik ken veel ajaxfans die niet zeveren daarover. omdat niemand weet wat er juist is. achteraf is het altijd makkelijk. maar er is nooit iemand gestraft geweest. zelfs davids van der sar hebben in een interview aangegeven dat hier nooit bewijzen van zijn. en dat zeveren geen nut heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:04
Huil ik erom dan?
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:06
niet op jou :) dezelfde ajaxfans die elke week dezelfde weenpraat verkopen als er een juve artikel is. beetje saai aant worden eigenlijk :D zoveel energie in juve steken, hou ik wel van :D
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:10
Het interesseert mij ook niet meer, al ik had wel mijn bedenkingen. Ik snap sowieso niet waarom iemand hier weer over begint in de media..
Vind ik leuk
FRChamp +2526
dinsdag 19 maart 2019 om 22:26
Hebben ze weer iets om haat te zaaien.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:31
En waar zijn die bedenkingen op gebaseerd .
Juve is gewoon een europese topclub , dus het is niet heel erg raar dat die een cl finale halen en winnen .
Vind ik leuk
Mosquito +22479
dinsdag 19 maart 2019 om 21:14
Wenen?
Laat me raden; Je bent een Belg?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 21:17
Nooit gehoord van het woord Wenen????
Vind ik leuk
Mosquito +22479
dinsdag 19 maart 2019 om 21:19
Jawel
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:17
Jep :) haat oproepen tussen 2 clubs. media wist niet wat doen. terwijl de 2 clubs hun er niet mee bezig houden... enkel idioten die wat aandacht willen
Vind ik leuk
Nightcrawler +6166
dinsdag 19 maart 2019 om 21:18
In Wenen won Ajax de beker toch?
Vind ik leuk
Mosquito +22479
dinsdag 19 maart 2019 om 21:20
Haha scherp
Vind ik leuk
Jc 74 +336
dinsdag 19 maart 2019 om 21:21
Wenen om hun beker dat was toch een jaar eerder? lol
Vind ik leuk
The Iceman +18156
dinsdag 19 maart 2019 om 21:07
Veroordeeld door de rechter, vervolgens in hoger beroep vrijgesproken, vervolgens is het hoger beroep bij de Hoge Raad vernietigd, maar was de zaak zelf verjaard.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:08
Wie, wat en waar?
Vind ik leuk
The Iceman +18156
dinsdag 19 maart 2019 om 21:13
De clubarts van Juve. Rechtzaak in eerste aanleg was in 2004.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:17
Dus min of meer schuldig maar verjaard bedoel je?
Vind ik leuk
The Iceman +18156
dinsdag 19 maart 2019 om 21:18
Juist.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:19
Dat wist ik niet..
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:00
Je vergeet “toevallig” ff te vermelden dat juve die arts toen allang ontslagen had

Anders past het niet meer bij je slachtofferrolletje hè
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:27
Triest dat dat Dior meneer Endt genoemd moet worden...
Vind ik leuk
J. Staatsen +7589
dinsdag 19 maart 2019 om 22:16
Maar het is wel bewezen dat ajax in de jaren 70 aan de doping was en oa Juventus in 73 in de finale versloeg.
Dus niet netjes van NL om Juventus van doping gebruik te beschuldigingen, terwijl ajax hún prijzenkast hebben opgebouwd dmv doping en tkv notabene Juventus.
Vind ik leuk
Mosquito +22479
dinsdag 19 maart 2019 om 22:22
Is ook niet bewezen.
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 19 maart 2019 om 23:27
Plus Frank de Boer en Davids die ook niet vies waren van een spuitje in hun Ajax tijd.
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 00:29
Het liep net niet de spui(t)gaten uit met die twee.
Vind ik leuk
Futre +5378
woensdag 20 maart 2019 om 01:00
😂
Vind ik leuk
repeP +2285
dinsdag 19 maart 2019 om 23:01
Je weet dat Nederlanders excelleren in het vingertje naar anderen wijzen?
Vind ik leuk
Pancev +1410
woensdag 20 maart 2019 om 00:27
Had Dokter Ferrari er, net als in het wielrennen en andere sporten, niet iets mee te maken?
Vind ik leuk
Hertogtwan +558
woensdag 20 maart 2019 om 06:46
Officieel heeft Juve ook nog nooit iemand omgekocht, toch zijn daar genoeg geruchten over. We denken toch niet dat de Oude Dame clean is van omkopingen?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:48
zolang het niet is aangetoond zullen we maar moeten aannemen dat ze onschuldig zijn natuurlijk. (of je moet het zelf hebben gezien, maar voor VP bezoekers zal dat wel niet het geval zijn geweest.)

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:56
https://www.vpro.nl/speel~VPWON_1185418~ajax-juventus-bloedverraad-in-de-champions-league-finale-andere-tijden-sport~.html
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 21:03
Een beetje gekeken en zo nu en dan wat geskipt . Finidi George vind ik altijd zo'n topgozer eh .


Verder idd. Niks bewezen, dus niets aan te doen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:11
Ik ga het ook niet weer kijken hoor hahaha.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 21:00
Klopt en aangetoond, die macaroni vreters.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:03
waarom staat de beker dan nog altijd in turijn?Artikels geschreven door ajaxfans wrs.....
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 21:05
Moet je bij de uefa zijn, die hebben angst voor de familie Agnelli.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:05]
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:07
terecht ! maffiajuve..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:08]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:07
Dude agnelli familie had er niets mee te maken toen zaten ze nog lang niet bij juventus
Ja als supporter op de tribune misschien maar niet als sponsor
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:20
Pik die club is al eeuwig van de familie, in die tijd liep IL Ingenieri Giovanni Agnelli er als baas rond.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:25
Maar toen was men geen hoofdsponsor
Wel
Een groot verschil toch
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:27
Ze waren toen al eigenaar, ik geloof al 80 Jr en langer, dit is een van de meest invloedrijke families ter wereld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:44
Mede-eigenaar en geen sponsor zoals nu wel het geval is
De agnelli familie had wel degelijk invloed dat ga ik niet ontkennen

Maar hoe je het ook wend of keert wat jij hierboven claimt dat het dopinggebruik bewezen is
Is gewoon een leugen
Vermoedens waren er (toevallig bij de verliezers) maar geen bewijs
Helaas voor jou
Gelukkig voor mij
Vond het calciopolischandaal al erg genoeg toen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 00:45]
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:47
Toegegeven het is een grote club maar dat was bekend.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:34
Tuurlijk , het zoveelste complot tegen Ajax , om Ajax van de prijzen af te houden .
Vind ik leuk
Nr14always +5569
woensdag 20 maart 2019 om 00:46
Waar zouden we zijn zonder complot theorien toch, maar dit heeft wel een hoog waarheid gehalte, is 23 Jr geleden whatever.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:50
Oké , misschien is het waar , daar zul je mij ook niet over horen .
Maar er zijn nergens echt bewijzen , het is inderdaad 23 jaar geleden en Juventus is om de een of andere nooit veroordeeld daarvoor .
Dus het heeft niet veel nut om daarover door te blijven praten .
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 21:11
Omdat het te lang is geleden konden ze er niks meer mee ..vandaar dat de beker daar nog staat..en het is ook nog eens een Italiaanse blieddopingexpert die het onderzoek destijds heeft gedaan..niks met Ajax te maken dus
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:12
expert is een napolifan :)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:18
Voor de Champions League-finale Juventus - Ajax van 1996 hebben de spelers van de Italiaanse club doping gebruikt. Dat zegt de Italiaanse wetenschapper Giuseppe d'Onofrio !

Lees het artikel maar! Turijnse ratten zijn het!

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/juventus-versloeg-ajax-in-cl-finale-1996-met-epo~af16ed2e/
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:20
hahahahahahahah. ik kan 1000 pro en contra artikels geven. niets is bewezen. ga lekker knikkeren... of kom je grote mond in turijn opentrekken ;) kijk er naar uit
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:23
Alsof jij in Turijn woont haha! Ben je Juve fan geworden door die nicht Ronaldo die er speelt, of was je '' heel '' toevallig al een Juve fan?
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:25
heb een abo in juve achterlijke... die nicht gaat u naaien ;) stiekem ben je ook crfan, maar kom je hier stoer doen. zoals ik zei, laat ons afspreken in turijn? stoer doen op het internet is dwaas. ik heb respect voor de echte ajaxfans. niet zo een marginale sukkels als u
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:27
Die nicht gaat mij naaien, ik val niet op mannen dus dat gaat niet lukken... je bevestigd in ieder geval dat het een nicht is... Engnek!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:35
Dat was best groot nieuws, het grote Juve, en dopinggebruik.

Volgens mij zijn die bloedmonsters nooit getest, maar was er wel sprake van verhoogde bloedwaarden, al dan niet door gebruik van EPO.

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:38
Mijn reactie op de test staan hieronder!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:39
Die zag ik iets te laat haha!

Helaas hebben ze het, indien er echt doping is gebruikt, nooit bewezen.

Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:53
Goed taalgebruik en mooie zinsconstructies.........
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:41
Dr bestaan ook artikelen over dokter John Rolink uit het Twentse Losser.
Voormalig clubarts van Ajax......
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:03
https://www.trouw.nl/home/teamarts-juventus-in-hoger-beroep-vrijgesproken~af0c6cc4/
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:47
Nee omdat ook niet het geval was !!
Vind ik leuk
G.Kopf +5761
dinsdag 19 maart 2019 om 20:52
Er schijnen documenten te zijn die in beslag werden genomen tijdens een inval in Juventus-kantoren in 1998 met analyses van bloedmonsters van spelers. En wetenschappers noemen het aannemelijk dat de voetballers onder andere epo in het bloed hadden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:59
Nee niet liegen man

Als die documenten in beslag genomen waren had men dat rechtstreeks doorgestuurd naar UEFA

Je hele betoog is hoop van jou maar waarheid ken je blijkbaar niet
Vind ik leuk
G.Kopf +5761
dinsdag 19 maart 2019 om 21:04
De bevindingen van D'Onforio werden beschouwd als wetenschappelijk bewijs en niet als juridisch bewijs.

Daarom werd clubarts Riccardo Agricola wel veroordeeld tot 22 maanden celstraf vanwege sportfraude, maar mocht Juventus de beker gewoon houden.
Daarbij heeft Ajax het nooit aangevochten.

PS, niet zeggen dat iemand lieg zonder onderbouwing.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:05]
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 21:06
Helemaal correct omschreven. 👍
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:07
Dus je weet dat het niet hard genoeg was om te kunnen bewijzen hij een rechtbank oid maar vergeet het toevallig ff te melden

Hmmmmm
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:10
waarom blijft iedereen zagen als je toch weet dat de beker in turijn blijft. er nooit bewijzen waren. djeeeezes ik zou een rechtzaak beginnen tegen juve :D
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:12
😂😂😂😂politie bureau Warmoesstraat draait overuren
Vind ik leuk
Sven! +2592
dinsdag 19 maart 2019 om 22:03
Lachen om een eigen grap en dan niet eens weten dat het politiebureau in de Warmoestraat niet eens meer in gebruik is.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:08
Huh shit was de enige die ik kende
Las vroeger Baantjer 👍
Vind ik leuk
G.Kopf +5761
dinsdag 19 maart 2019 om 21:12
Gezien jouw naam ben je misschien wat bevooroordeeld.

Misschien was het wel hard te maken, alleen wat is de zin daarvan, bijna 20 jaar later. En waar gaat het om? Zijn ergere dingen in het leven.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:14
volgens sommige is die beker die ze nooit hebben zien spelen hun leven.
Vind ik leuk
Mr. O +1712
dinsdag 19 maart 2019 om 23:42
Wat ben jij een stumper zeg 🤣
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 23:43]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:18
Klopt man
Maar ik kan wel objectief zijn als het nodig is
In dit topic is het zeker niet nodig gezien de trieste reacties die ik binnen een minuut heb ontvangen
Vind ik leuk
G.Kopf +5761
dinsdag 19 maart 2019 om 21:31
Aha. Dus er worden dingen geschreven die mij niet bevallen en dan mag ik mij als een gekkie gedragen?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:38
Nee dat niet maar gezien de rare reacties die ik nu al hebt ontvangen
Was het meer als nuance bedoelt
Hoop dat je dat wel begrijpt
Vind ik leuk
G.Kopf +5761
woensdag 20 maart 2019 om 07:29
Ja er worden met regelmaat vreemde dingen geschreven hier.
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 21:13
Het was verjaard !!! Dus ze konden er niks meer mee !! Snappie
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:22
Ik begrijp het bro

Geen officieel bewijs
Dus al die eppos die hier moord en brand schreeuwen
Missen de plank volledig
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:01
Beetje raar dat het nu opeens een andere arts is zeg

Paste die eerste niet goed bij je claim en moest je er een zoeken die een rottere reputatie had
🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:04
laat ze doen :D wrs zijn de mensen die hier nu commentaar geven 3j toen die match was. wenen om te wenen. Dybala knalt hun droom weer kapot. let er op
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:09
Ik weet het maar kan ee zo slecht tegen altijd slachtoffer spelen terwijl de boertjes Europa uit moesten vluchten om straffen te ontlopen na het succesjaar van Ajax
Vind ik leuk
G.Kopf +5761
dinsdag 19 maart 2019 om 21:13
Man wat slecht.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:15
Is echt zo man of denk je dat ze lekker in het zonnetje wilden spelen toen 😉😉
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 21:19
Is dat die Belg weer?, om ziek van te worden.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:38
Dat was vorig jaar nog een Napoli fan ( Napolitanos ) nu is ie opeens voor Juventus na zijn ban!
Vind ik leuk
Napo +3
woensdag 20 maart 2019 om 00:33
Haha die is echt zwaar gefrustreerd. Ik herinner mij zijn reacties nog.
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 21:05
Het is idd bewezen dat de bloedwaarden veelste hoog waren en dat dat duid op verboden middelen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:13
Nee niet liegen
Vind ik leuk
jochempje +4801
dinsdag 19 maart 2019 om 21:06
Ach, de bloedzakken van Spaanse voetballers gevonden bij Fuentes zijn door Spaanse rechters vernietigd omdat zij dachten dat 'de uitkomst van de onderzoeken naar deze bloedzakken zouden de nationale veiligheid in gevaar kunnen brengen'. Dit speelde in December 2010.

Rara.
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 21:12
Jij kent de waarheid duidelijk niet of je wilt die niet zien!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:14
Ik ken de waarheid en ondanks de geruchten kon men het niet volledig bewijzen

Wat bij de boertjes een ander verhaal was hè
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 21:16
Ga verder niet in discussie met blagen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:25
Vooral omdat het bewijs er niet is hè
Want als het er wel was zou je volhouden

Ik ben trouwens niet de beroerdste hoor
Als het bewezen was toendertijd had ik het gewoon moeten beamen
Net zoals het calciopolischandaal
Helaas gebeurt maar is wel de waarheid
Vind ik leuk
Linke loe +2366
dinsdag 19 maart 2019 om 21:28
Ik ga er verder niet op in omdat het me verder niet boeit..en geen zin heb om jou te overtuigen gozer..als je het niet wil geloven dan niet klaar 👍
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:50
Het bewijs is er gewoon niet dus
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:33
Nooit bewezen. Zeer onhandige actie van Endt.
Vind ik leuk
HanV +5729
dinsdag 19 maart 2019 om 22:05
De testen om EPO aan te tonen zijn pas van na 2001, daarvoor en ook daarna keken ze naar de verhouding bloed en rode bloedlichaampjes.
Maar die grenzen zijn willekeurig en kan per persoon per situatie verschillen.
Bekendste beschuldigde: Claudia Pechstein, die schijnt een miltziekte te hebben. Maar het lijkt mij sterk dat ze van alle voetballers bloedtesten doen, zeker op een middel voor duursporters.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:03
Nope https://www.trouw.nl/home/teamarts-juventus-in-hoger-beroep-vrijgesproken~af0c6cc4/

van Ajax trouwens wel
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:03
Nope https://www.trouw.nl/home/teamarts-juventus-in-hoger-beroep-vrijgesproken~af0c6cc4/ Van Ajax overigens wel
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:04
Nee Juve is vrijgesproken, wist je dat het van ajax wel is bewezen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:46
Geniaal nog meer olie op het vuur
Endt heeft al vaker bewezen niet de slimste te zijn maar dit is echt je tegenstander onnodig opfokken

Alsof tegen Ronaldo spelen nog niet onmogelijk genoeg was
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:48
denk maar niet dat dit de reden zal zijn waarom juventus wilt winnen....
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:53
Doe ik ook niet hoor
Ik denk zelf dat het verschil tussen talenten en veteranen al genoeg is

Ik vind het gewoon een beetje onhandig van hem
Waarom je tegenstander opfokken als je nu al de underdog bent ??
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:56
Niemand zal hier naar omkijken..
Vind ik leuk
Sonneillon +964
dinsdag 19 maart 2019 om 20:47
vooral lekker die gasten opnaaien, dan maken ze van die CL wedstrijden top prioriteit, lekker die doping erbij halen en vooral lekker Ronaldo uitfluiten, die Italianen vreten je met huid en haar op, die worden alleen maar hongerig van zulke dingen
Vind ik leuk
Jozef +45137
dinsdag 19 maart 2019 om 20:55
Aan motivatie ligt het sowieso niet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:47
Slim om Juventus zo te motiveren zeg.....
Vind ik leuk
Jozef +45137
dinsdag 19 maart 2019 om 20:56
Meer dan 100% is toch niet mogelijk...
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 20:47
Uit gaat gemakkelijker worden dan thuis, waar de trukendoos volledig open zal gaan!!!!
Vind ik leuk
Jef Stam +88
dinsdag 19 maart 2019 om 20:47
Juve zit nu ook aan de epo, tja spagethi vreters he.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:19
leer het eerst schrijven voor je iets zegt ;)
Vind ik leuk
Jef Stam +88
woensdag 20 maart 2019 om 20:00
Haha schrijven. Vroegah ja, tegenwoordig typen en swipen we ouwe bok.
Vind ik leuk
Lebowski +708
dinsdag 19 maart 2019 om 20:50
Typisch Ajax om de tegenstander zo te motiveren, a la Schone zeg maar. Oliedom.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:52
Wat een belachelijke poll weer.... of Ajax kans heeft tegen juve..... kans is er toch altijd...... moet 100% zijn. waarom maar 70%???😉
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
dinsdag 19 maart 2019 om 21:42
nooit!!!!!! succes mensen. hopelijk een topmatch
Vind ik leuk
Jorg Vde +633
dinsdag 19 maart 2019 om 20:53
David vergeet even de beschuldigingen aan het adres van zijn eigen club wat jaren ervoor. Niks bewezen bij beide. Dus hou je grote gek. Hij krijgt alleen een stijf plassertje van Inter....beetje afgunst misschien?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:56
Ff voor alle moraalridders hier op VP die over het vermeende dopinggebruik begint

Allemaal vergeten waarom de gebroeders de boer naar midden-oosten getransfereerd werden

Ooh ja nandrolon in hun bloed
En snel van de radar van de UEFA verdwenen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:04
Volgens mij waren alle betrapte Nederlandse spelers in die tijd (van dopingcontrole) in Spaanse of Italiaanse dienst. Er liepen nogal wat dubieuze artsen rond in de sport in die beide landen. Dit zegt overigens niks over hoe schoon NL clubs waren.
Je hoort ook nog vaak verhalen over het Argentinie van 1978, maar NL spelers snoepten in die tijd ook genoeg uit verboden potjes.
Vermeend of niet, de sport was extreem verrot eind vorige eeuw, begin deze eeuw! Ook voetbal!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:11
Klopt man
Het is gewoon zo gek dat men dit als argument gebruikt terwijl hun eigen toppers ook moesten verdwijnen uit Europa om geen twee jaar schorsing te krijgen van de UEFA

Hypocrisie zit in het water in Amsterdam
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 20:56
Endt, wie luistert nu naar deze jongen.
Waarom moest hij eigenlijk weg bij Ajax
Vind ik leuk
Jandieze +1191
dinsdag 19 maart 2019 om 20:58
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 22:07]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:00
Gekkie.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:03
Hier vat je Frits Barend wel aardig samen.
Vind ik leuk
Jandieze +1191
dinsdag 19 maart 2019 om 21:43
En Sjaak Swart
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:06
Das gewoon de vastgelegde werkwijze
Zelf rotzooi trappen en huilen bij de instanties kijk maar naar aek
Hele clubhuis vernacheld en dan huilen dat de ME niets doet
Wtf man je weet wel dat de ME’ers Grieken zijn toch
Dan is het niet gek nadat men heeft gehoord wat er met het clubhuis gebeurt is
Dat ze toen ff de andere kant opkeken

Zelfde verhaal met Benfica hoor
In de stad lekker vrouwen beledigen uitschelden etc etc
Maar als de fans van Benfica het gezien hebben allemaal rennen en huilen
Ik schaam me nu al dat die eppo’s weer onze reputatie gaan vernachelen in Turijn
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:44
Welke reputatie als ik vragen mag ??
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:54
De reputatie van heel Nederland
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:58
Denk jij echt dat Nederland een heel goede reputatie heeft in Europa ???
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:02
Ik zei niet dat de reputatie goed is ofzo

Feit blijft wel dat men iedereen over een kam scheert na dit soort dingen

PS het is een wonder dat de comment er nog steeds staat normaal gesproken heb ik een persoonlijke modder-eter 😉😉
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 00:24]
Vind ik leuk
Mjblinker +869
dinsdag 19 maart 2019 om 21:03
De broeders De Boer en Davids zaten toch aan de epo, zijn er ook voor geschorst of hadden ze dat spul echt pas enkele jaren later bij Barca ontdekt?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:11
Kom op juve rol ze twee keer zwaar op zou mooi zijn
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:22
Mooi debat hiero. Waarom je druk maken over dingen die in de ijzertind gebeurt zijn . Hebben jullie nou echt niets anders te doen. Forza Ajax .
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:23
Ijzertijd
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:23
5 punten jij bent erg triest
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
dinsdag 19 maart 2019 om 21:31
Tja, doping in voetbal?

Kan me voorstellen dat spelers medicatie nemen tegen de pijn wellicht een spuitje krijgen om de verrekte enkelbanden b.v toch even te verdoven om zo een belangrijke finale wedstrijd te voetballen, maar doping om daadwerkelijk qua uithouding het langer vol te houden dan maximaal 120 minuten lijkt mij niet “des voetbals”.

Maar goed ik ben naïef volgens enkele naasten gezien ik uitga van het goede.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 21:33]
Vind ik leuk
Alucard +142
dinsdag 19 maart 2019 om 21:39
In die tokd gebruikte iedereen wat. Alleen is Juventus er niet in geslaagd het ‘onder de pet te houden’. Misschien omdat ze ook wat meer ‘snoepten’ dan andere teams.
Vind ik leuk
Mjblinker +869
dinsdag 19 maart 2019 om 21:51
Denk je dat er in het voetbal in deze tijd niet gebruikt wordt? De spelers van veel clubs zien eruit als halve bodybuilders en ik vraag me wel eens af of ze iets anders te drinken krijgen dan de spelers van Feyenoord die meer het postuur van hun huidige trainer hebben. De ex-voetballers op tv beweren dat doping in het voetbal geen zin heeft maar ik heb er toch wel twijfels bij.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 21:43
Doorgesnoven waren ze allemaal, bekijk de beelden zelf maar eens. Hoe harder ze het proberen te ontkennen hoe schuldiger ze er door blijken.
Vind ik leuk
Leodinho +727
dinsdag 19 maart 2019 om 21:44
Het feit dat ie zich aangesproken voelt zegt genoeg. Hele wereld weet dat Juventus geen koosjere club is getuige de doping en omkopingen.
Vind ik leuk
Benniewies +6146
dinsdag 19 maart 2019 om 21:55
Haha nee uitslagen uit hun bloed en urine liegen. Ze zijn toch zelfs terug gezet.

Heb niks met dit smerige Italiaanse clubje
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:01
Ik heb ook de Eppo gelezen vroeger, maar ging er niks harder door lopen.
Vind ik leuk
Isakson +700
dinsdag 19 maart 2019 om 22:13
Wel heel naief als je werkelijk denkt dat er geen doping wordt gebruikt. Scheelt al gauw 30 middagen in de sportschool, kunnen we weer langer op de playstation.😉
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:23
Zonder Juve aan de doping had Ajax de CL weer 3 keer op rij gepakt.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:57
Clubarts is hier voor veroordeeld:

https://www.nrc.nl/nieuws/2004/11/27/veroordeling-voor-clubarts-van-juventus-7712604-a707225

Uiteindelijk (in hoger beroep) is hij vrij gesproken omdat de zaak opeens verjaard was. Meen me ook te herinneren dat de rechter niet bewezen achtte dat het systematisch toedienen van epo, zoals in die tijd bij Juventus gebruikelijk was, ook daadwerkelijk prestatiebevorderend werkt bij voetballers. Feit dat er niemand definitief veroordeeld is, is in dezen dus zeker geen bewijs dat het nooit heeft plaats gevonden. Er zijn zelfs meerdere spelers die doping gebruik voor de rechter hebben toegegeven. Uiteraard is daarmee niet gezegd dat Ajax in die tijd wel helemaal clean was (alhoewel ik ook geen aanwijzingen heb dat dat niet zo was, maar je weet het maar nooit in de sport...). Je moet in elk geval wel behoorlijk je kop in het zand steken als je wilt blijven geloven dat Juve die cup schoon gewonnen heeft en wat dat betreft kun je dus wel vast stellen dat deze meneer Tacchinardi na al die jaren nog steeds weinig heeft bij geleerd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:58
Amen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:05
leugenaar https://www.trouw.nl/home/teamarts-juventus-in-hoger-beroep-vrijgesproken~af0c6cc4/
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:20
Als het niet waar is , waarom wordt men boos.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
dinsdag 19 maart 2019 om 23:25
Radio Kiss Kiss?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:04
voor alle fakenews verspreiders https://www.trouw.nl/home/teamarts-juventus-in-hoger-beroep-vrijgesproken~af0c6cc4/
Vind ik leuk