'Barça laat hoop varen: Coutinho mag in de zomer voor 100 miljoen vertrekken'

'Barça laat hoop varen: Coutinho mag in de zomer voor 100 miljoen vertrekken'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 17:23vr 22-03-2019 om 17:23

FC Barcelona heeft de deur voor een vertrek van Philippe Coutinho op een kier gezet, meldt het Catalaanse Diario Sport vrijdag. Marca gaat zelfs nog een stapje verder: de Spaanse kampioen zou de 26-jarige Braziliaan in de zomer definitief willen verkopen.

Coutinho werd begin 2018 binnengehaald door FC Barcelona als opvolger van Andrés Iniesta. Die verwachtingen kon hij tot dusver niet waarmaken. De Braziliaan moest al uitwijken naar de linkerflank, maar daar streefde Ousmane Dembélé hem voorbij. De Catalanen zouden nu inzien dat zijn transfer simpelweg geen succes is.

Coutinho kwam begin 2018 nog voor een basisbedrag van 120 miljoen euro over van Liverpool. Volgens Marca moet hij nu minimaal 100 miljoen opleveren. Mede door de komst van Frenkie de Jong wil Barça een middenvelder verkopen. Een transfer van Ivan Rakitic lag aanvankelijk voor de hand, maar de club zou nu liever Coutinho van de hand doen. De dribbelaar levert bovendien meer op.

Marca noemt Manchester United en Arsenal als mogelijke bestemmingen. Maar door de vriendschap van Coutinho met Neymar kan ook Paris Saint-Germain een optie zijn. Zeker als de Franse grootmacht afscheid neemt van Kylian Mbappé.

Ook Sport rept van een prijskaartje van minstens 100 miljoen. Coutinho is gefrustreerd door zijn situatie in Camp Nou en dat wekt interesse van diverse Europese topclubs. De duurste speler in de geschiedenis van Barça zou echter nog niet op de transferlijst staan en zelf hard werken aan een ommekeer.

Poll

Gaat Coutinho het nog waarmaken bij Barça?

(1952 stemmen)

Plaats een reactie

Johnny Cash +10917
vrijdag 22 maart 2019 om 17:32
Ruilen met mbappe plus wat geld bij natuurlijk. Barca nieuwe spits en coutinho weer met ze vriend neymar
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
vrijdag 22 maart 2019 om 17:32
Suarez terug naar ajax dan he....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:34
Dat zal wat zijn 😎
Vind ik leuk
frank1971 +2472
vrijdag 22 maart 2019 om 17:33
100 miljoen, toch een mooi bedrag voor een speler die mislukt is.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 22 maart 2019 om 17:47
Het is maar wat je mislukt noemt....
Vind ik leuk
frank1971 +2472
vrijdag 22 maart 2019 om 17:48
Bij Barcelona dan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:36
Ruilen met mbappe zou top zijn.
Dembele links mbappe rechts.
Messi spits.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:36
Of je doet normaal en zet gwn mbappe in de spits en messi rechts.
Vind ik leuk
MojoRisin +16253
vrijdag 22 maart 2019 om 17:37
Zal wel PSG worden dan..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:39
Terug naar Liverpool dan kan Henderson gaan banken :)
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 17:40
100 miljoen is nogal veel voor deze gehypte speler…...
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +594
vrijdag 22 maart 2019 om 18:08
gehypet? Dat kun je niet serieus menen.
Coutinho is echt een uitstekende speler. Zou bijna overal basisspeler zijn. Bij Liverpool was hij veruit de beste speler. Toch zou ik hem nu niet per se terug willen zien.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:41
Het transfer van Rakitic en Coutinho is anders. Coutinho is gewoon een buitenspeler bij Barça en Rakitic een middenvelder. Het is niet zo dat als de ene vertrekt, de ander blijft. Ik zie Coutinho het liefst blijven want hij liet in het begin zien dat die het wel kan en ook nu laat die het soms zien dat die een goede speler is en als die in vorm is, hij prachtige combinaties aangaat en veel kansen creëert. Zulke spelers herpakken zich wel altijd en ik zie het wel goedkomen met de tijd
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:43
Ik hoop ook dat hij blijft, maar een ruil met mbappe zou ik zeker niet slecht vinden.
Met mbappe heb je toch een toekomstige balon winnaar. En denk dat hij dan wel die nare trekjes afleert. Zeker met Messi in de ploeg.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 22 maart 2019 om 17:46
Nare trekjes?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:47
Volg je mbappe de laatste tijd ?
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 22 maart 2019 om 17:49
Weet jij hoe oud die gozer is? Is gewoon nog een puber joh..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:52
Jazeker, alleen vind ik hem de laatste tijd overdrijven. In zijn Monaco tijd deed hij dat minder. Ik heb sterk het gevoel dat hij dat van neymar meekrijgt. Kan het ook helemaal verkeerd hebben.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 22 maart 2019 om 17:55
Of doet die tering grote stapel geld gewoon rare dingen met zn jeugdige brein?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:51
Dat zou prachtig nieuws zijn, denk niet dat het mogelijk is. Mbappe is ook meer een buitenspeler dan Coutinho door zijn enorme snelheid. Beide zijn ze technisch goed, kunnen een man passeren, maar snelheid is vaak echt zo belangrijk. Dembele is nu vooral 'gevaarlijk' door zijn snelheid, niemand lijkt hem in te halen. Alleen als die beter met zijn kansen omging en de bal niet zovaak en gemakkelijk kwijt raakt, dan zou die ook echt een cruciale speler kunnen worden
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:17
Klopt, maar ook nog heel jong. Hopelijk word hij naarmate zijn ervaring wat rustiger voor de goal.
Hij heeft in elk geval een prima leermeester. Zoals gewoonlijk bij barca.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 01:33
Hoop het
Vind ik leuk
NvC +9670
vrijdag 22 maart 2019 om 17:45
Arsenal zoekt nog een vervanger van Ozil
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:47
Die kunnen dat never betalen helaas.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 22 maart 2019 om 17:45
Daar mag frenkie heel blij mee zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:46
Als ik liverpool was deed ik er alles aan hem terug te kopen voor 20 mlj minder. Daar was hij wel de grote man waar alles om draaide en toen de beste speler in de PL.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +594
vrijdag 22 maart 2019 om 18:10
Hij is nou niet bepaald op een leuke manier weggegaan. Hoef wat mij betreft daarom ook niet terug te komen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:47
Tja miskoop, maggie hebben voor 100 mil😂😂 fucking modern football
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:49
Het geld voor de Ligt is er dan.. 😁
Vind ik leuk
soccer02 +740
vrijdag 22 maart 2019 om 17:51
Vanaf het begin wist je eigenlijk al dat het niks zou worden. Neymar is daar niet voor niks vertrokken. Alles draait daar om messi. Dus je moet in dienst spelen van messi. En over het nemen van vrijetrappen hoeft je niet eens over na te denken. Dat zelfde probleem heeft dyballa nu ook bij juventus. Daar draait alles om ronaldo.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:59
Niet Ronaldo vergelijken met Messi aub, want Messi heefr ongelofelijk vaak zijn penalty's/vrije trappen gegeven aan medespelers. Ronaldo nooit. Messi doet dit om een speler te helpen aan zijn vertrouwen of wanneer die speler zelf de penalty creëerde. Coutinho heeft penaltys mogen nemen om hem zo proberen te helpen aan zijn vorm. Wat denk je, dat Coutinho kwam naar Barca met het idee de grote man te zijn? Dan ben je niet goed wijs als je dat denkt. Hij deed het in het begin goed, maar is nu gewoon niet in vorm. Op een of andere manier probeer jij toch alle schuld aan te messi geven. Coutinho speelt totaal niet in dienst van Messi en hij is juist enorm blij met zo een teamgenoot. Iemand die hem gemakkelijk 1 op 1 kan zetten, iemand die aan hem denkt en hem de penaltys laat nemen, iemand waarme die prachtige combinaties aan kan gaan. Neymar ging weg omdat hij de grote man wou zijn, zo maak je ook meer kans op de ballon dor. Denk je dat Coutinho daar een zak om geeft? Anders was die bij Liverpool gebleven
Vind ik leuk
AZ14 +603
vrijdag 22 maart 2019 om 20:19
Die mensen hebben echt geen verstand !!ongeloofkijk zeg !! Messi is een Genie ! een Legende ! Beste speler alle Tijden en die andere gewoon een goede handballer ! twee verschillende discipline ! haha
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 20:21]
Vind ik leuk
Argento8523 +7452
vrijdag 22 maart 2019 om 17:58
Barça heeft gelijk
Geen geweldige aankoop dit

Past niet
Vind ik leuk
pos +9955
vrijdag 22 maart 2019 om 18:01
Zoals ik al een tijdje zeg "momentenvoetballer". Daar moet je niet al teveel geld voor neertellen. Voor dat geld een echt belachelijke aankoop.
Vind ik leuk
pdavie +697
vrijdag 22 maart 2019 om 18:05
Niet moeilijk doen. Coutinho naar PSG en Neymar weer terug naar Barca.. 100 miljoen toe van Barca en iedereen blij. Welcome back Neymar... ;-)))
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 01:35
Dat zou zo fantastisch zijn om Neymar terug te hebben. Ik mis hem echt bij Barca
Vind ik leuk
Verratti +2429
zaterdag 23 maart 2019 om 17:17
Begrijpelijk, maar denk dat PSG MBappé eerder laat vertrekken (als het moet) dan Neymar. En niet naar Barcelona, maar naar Real. PSG zou dan genoeg overhouden om Coutinho te kopen en binnen de FFP-regels te blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 17:52
Hahaha jaa ik zie het niet meer goed komen tussen de directie van Barca en psg. Ik snap ook wel dat ze Neymar liever willen houden, is zo een fantastische speler en is in mijn ogen nog zeker paar klasses beter dan Mbappe. Maar misschien gaan ze Mbappe juist willen houden omdat die veel jonger is?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 17:53]
Vind ik leuk
Verratti +2429
zaterdag 23 maart 2019 om 20:43
Ik hoop en verwacht dat ze beide blijven bij PSG. Ben meer benieuwd wat ze met tovenaar Tüchel gaan doen. Ik hoop dat hij uitgeëxperimenteerd is en wat vastigheid in het elftal brengt. En dat ze Alves, Kehrer, Choupo Moting en Buffon verkopen. Zo wordt het nooit wat. Het snelle rondspelen met wisselend positiespel is een lust voor het oog, maar veel teveel kans op balverlies (ook door eigen arrogantie) en de tegenstanders kunnen veel te makkelijk scoren uit counters. Ik wacht het maar weer rustig af en hoop dat Ancelotte terugkomt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:14
Wordt alves nog wel als back gebruikt? Ik heb hem vaak op het middenveld en aanval zien spelen. Is die zo slecht geworden dan?

Ik weet het niet over Ancelotti. Ben niet zo fan van hem en ik denk dat Tuchel met wat meer tijd wel europees kan gaan presteren. Het was gewoon zo een enorme zonde dat jullie ook nog Neymar mistte in die wedstrijd tegen United, want dat is iemand die het wel al beslist zou kunnen hebben. Wat vind je van die argentijnse middenvelder die jullie hebben gehaald? Ik vond hem niet al te denderend in die wedstrijd van argentinie, maar dat kon ook gewoon een mindere wedstrijd zijn van hem
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 21:14]
Vind ik leuk
Verratti +2429
zaterdag 23 maart 2019 om 21:51
Ja, je hebt als linksback Meunier (ook aanvallend sterk) en de door Tüchel meegebrachte back Kehrer (niet opvallend en aanvallend gewoon slecht). Alves wordt te traag in alle opzichten en Tüchel zet hem op het middenveld, als hij al niet op de bank zit, maar daar kan hij ook geen potten breken. Veel overtredingen maken, maar haalt het tempo uit het spel (als eerder Rabiot).

Ik ben ook geen Ancelotti-man, maar je ziet jaar op jaar dat het ze het niet redden in de CL.Vaak met pech, maar die pech roepen ze ook over zichzelf af. Natuurlijk hadden ze de pech dat Neymar en Cavana niet meededen tegen United, maar ook zonder die twee waren ze vele malen beter, maar maken ze het niet af. Ze willen het te mooi doen. Met Neymar was het natuurlijk niet gebeurd. Die pakt z'n momenten en door hem win je. In de competie kun je het terug zien: als Neymar meespeelt winnen ze; als hij uitvalt of niet meedoet spelen ze vaker gelijk of verliezen ze. Hij is de grote man. Zonde dat PSG niet door is in de CL. Met Neymar hadden ze wel een kans gemaakt voor de overwinning. Nu kijk ik naar City. Beetje vergelijkbaar voetbal als PSG, maar in een zwaardere competitie en met een goede trainer (hopelijk in de toekomst de trainer van PSG).

Paredes kwam halverwege het seizoen van Petersburg naar het snelle positiespel van PSG. Hij is voor de leeuwen geworpen en doet het niet goed. Misschien heeft hij meer tijd nodig. Ik had daar liever de PSG'er Lo Celso zien spelen. Maar die is verhuurd (professor Tüchel zag niet genoeg kwaliteiten bij deze speler). Door een amateuristische klucht van PSG is Rabiot een persona-non-grata. Ik hoop dat Lo Celso weer terugkomt en dat Paredes voor de breedte is aangekocht.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 05:17
Jammer voor Alves, misschien is het ook wel tijd om te stoppen voor hem of in ieder geval op een lager niveau

Idd ook nog geen cavani. Psg was wel beter en Mbappe moest de wedstrijd al beslist hebben maar gleed 2x uit op hele belangrijke momenten. Heeeel veel pech gehad psg. Hahahaha iedereen wilt Pep wel hebben, de droomtrainer

Lo Celso doet het idd wel heel aardig bij Betis. Is er geen optie tot koop bedwongen?
Vind ik leuk
Verratti +2429
zondag 24 maart 2019 om 11:12
Ik lees verhalen van wel. Maar ja, er wordt zoveel geschreven.
Vind ik leuk
Verratti +2429
zondag 24 maart 2019 om 16:36
Maar gelukkig kan niet iedereen Pep betalen.
Vind ik leuk
semi1946 +389
vrijdag 22 maart 2019 om 18:27
net als frenkie niet ! beide teveel gehyp ,en frenkie kan alleen maar tikkie rechts tikkie links tikkie terug niet om aan te gluren
Vind ik leuk
Weisweiler +155
vrijdag 22 maart 2019 om 18:32
Ze kopen voor de zekerheid gewoon vijf middenvelders. En verpatsen er drie die niet helemaal voldoen. En hoeven door de merchandising geen financiële pijn te lijden ook. Grote verliezers zijn wij, want de fantastisch spelende Coutinho van Liverpool heeft anderhalf jaar in een hok bankbiljetten liggen vreten.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:39
Frenkie gaat het ook moeilijk krijgen daar
Vind ik leuk
VanGoal +1310
vrijdag 22 maart 2019 om 18:40
Ruilen voor de Ligt dan..
Vind ik leuk
V. Gaal +8
vrijdag 22 maart 2019 om 20:01
Dit is gewoon een trucje richting Coutinho om hem op scherp te zetten..
Vind ik leuk
AZ14 +603
vrijdag 22 maart 2019 om 20:16
Ole Ole, Ole Ole Ik zing alleen voor mij Handbal team PSV
Ole Ole, Ole Ole Sta op en zing PSV is een mooi handbal team Waar ik voor sta! Het vuur door ga! Dat is de club uit de Mathildelaan! Waar ik voor zing! Is maar 1 ding! kampioen Handbal van NL worden , Eurpa in, 1 puntje halen en weer Busje achtereen parkeren en loeren om kampioen te worden !! Murinho die voetbal verkrachter is ons Held en IDOOOOOOOOOOOL .
Als Ajax een gratis voetbal les aan jullie geeft ook met jullie counter voetbal dan gaan we jullie ook In Alkmaar met kaas smeren !!
EN NIET TE VROEG JUICHEN !!
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 22 maart 2019 om 20:28
AZZZzzzzzzzzzz🤔
Vind ik leuk
Will024 +176
vrijdag 22 maart 2019 om 20:46
Frenkie is beter dan Philippe
Vind ik leuk
Come on Utreg +30183
vrijdag 22 maart 2019 om 21:25
Rakitic is veel constanter en belangrijker voor Barca. Coutinho krijgt men al langere tijd niet aan de praat. Wel goed nieuws voor Frenkie de Jong!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws