'Guardiola krijgt het geld overgemaakt en de sjeik verhoogt de prijs van olie'

'Guardiola krijgt het geld overgemaakt en de sjeik verhoogt de prijs van olie'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 17:43vr 22-03-2019 om 17:43

Uli Hoeness heeft een boekje opengedaan over de manier waarop clubs als Manchester City zakendoen. De voorzitter van Bayern München stelt met een enigszins jaloerse blik dat de Premier League-grootmacht enorme financiële mogelijkheden heeft.

Dat heeft alles te maken met eigenaar Mansour Bin Zayed Al Nahyan, die zijn fortuin vergaarde in de olie-industrie. "Mijn vriend Pep (Guardiola, red.) vertelde mij wat er gebeurt als een speler meer dan honderd miljoen euro kost", steekt Hoeness van wal op een conferentie in München, geciteerd door onder meer BILD.

"Hij zet wat video's in elkaar van de speler en gaat dan naar de sjeik", vervolgt Hoeness over de Spaanse manager. "Daar wacht hem een uitgebreid diner waarbij hij de video's laat zien en daarna wordt het geld overgemaakt. De volgende dag verhoogt de sjeik de prijs van olie een klein beetje en zo verdient hij zijn geld terug."

Manchester City gaf al meer dan zeshonderd miljoen euro uit sinds Guardiola in de zomer van 2016 aan de slag ging in het Etihad Stadium.

Lees ook'Bayern München gaat uitgaverecord verpulveren en meer dan 200 miljoen uitgeven'

Plaats een reactie

Roeptoeter +19164
vrijdag 22 maart 2019 om 17:50
Gewoon niet meedoen straks aan die Europese Super League uit principe??
Vind ik leuk
Guusman +1314
vrijdag 22 maart 2019 om 17:57
Gewoon gaan fietsen uit principe?

Of als je wat verder moet met de trein bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 18:06
Ik was van plan om volgende maand weer paar weekjes naar NL te komen. Ik vind fietsen niet echt een goed idee...
Vind ik leuk
davidben +6903
vrijdag 22 maart 2019 om 18:44
Waarom zou Ajax niet meedoen? Ze zijn ook al eens genoemd voor dat WK voor clubs.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19164
vrijdag 22 maart 2019 om 18:47
Waarom begin jij over Ajax? Ik heb het over de huillie huillie reactie van Ulimero Hoeness.
Vind ik leuk
davidben +6903
vrijdag 22 maart 2019 om 18:49
De elite zal zo een deal nooit laten lopen en dacht dat je Ajax dat succes misgunde. Ajax zal op een gegeven moment niet meer actief zijn in de Nederlandse competitie.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19164
vrijdag 22 maart 2019 om 18:51
Dat probeer ik aan te tonen. Hoenes is hier aan het zeuren over City terwijl hij zelf er ook aan meedoet naar clubs die weer een treetje lager staan op de financiele ladder. Ajax staat daar.
En ik zou het meer dan terecht vinden dat Ajax daar ook voor uitgenodigd gaat worden. Misschien eerst in de 2de Super Ligue en dan via promotie of het juiste podium komen.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
vrijdag 22 maart 2019 om 19:00
Verschil is wel dat het kapitaal wat Bayern op de bank heeft staan eigen verdiend geld is itt het kapitaal van City.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19164
vrijdag 22 maart 2019 om 19:17
Klopt. Ik hou Bayern ook niet tegen als zij hun ziel aan een olie sjeik verkopen. Keuze die je maakt. Maar dan niet achteraf jammeren.
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 17:52
Wat een smerige mensen. En wij maar meer betalen. Iedereen zal die clubs moeten boycotten. Guardiola is ook laf persoon, ik had meer van hem verwacht. Snap echt niet hoe je fan kan zijn van City of Psg
Vind ik leuk
GetRekt +2115
vrijdag 22 maart 2019 om 17:56
Manchester is blue!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:00
City heeft altijd een respectabele achterban gehad - zelfs toen ze op het tweede niveau speelden in bijv. 2001/2002 voor de laatste keer zaten er iedere thuiswedstrijd dik 30.000 mensen - en die mensen zijn over het algemeen nog steeds 'fan', City is niet pas in 2008 opgericht en in die zin is het goed te begrijpen, wat anders is het misschien als je als nieuwe fan zomaar even besluit voor City te worden.

Er is natuurlijk wel veel veranderd, in het seizoen 2006/2007 was Joey Barton de clubtopscorer met 7 goals, dat zegt toch een hele hoop.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 18:12]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:05
Manchester heeft inderdaad een redelijke achterban , maar Leeds utd is gewoon een grotere club als City .
Clubs als Spurs , Liverpool , united en Arsenal , hebben ook een rijke eigenaar , maar die deden voordat die eigenaar kwam ook al mee in de top van de pl .
City speelde ergens in de middenmoot of vocht voor degradatie .
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:11
Of op het derde niveau zoals bijv. in 98/99 nog, het punt is natuurlijk dat er wel eens ten onrechte het beeld wordt opgeroepen dat City alleen maar plastic fans heeft en die zijn er uiteraard naarmate je succesvoller wordt, maar ook toen het allemaal weinig voorstelde hadden ze een serieuze achterban en kwam er zoals gezegd een hoop mensen kijken, daar kun je weinig van zeggen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 18:17]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:16
Daar komen wij ook vandaan , dus er is nog hoop voor Leeds ;-)
Vroeger had ik wel symphatie voor City , maar dat is nu wel een beetje verdwenen , dan geef mij Liverpool of Spurs maar , zolamg Leeds utd niet in de pl speelt .

Het enige wat ze wel netjes doen bij City is de kaartjes betaalbaar te houden , zodat de gewone man nog steeds naar de wedstrijden kan .
Vind ik leuk
davidben +6903
vrijdag 22 maart 2019 om 20:29
Ben je vergeten hoe Peter Ridsdale Leeds helemaal naar de knoppen heeft geholpen door illegale en ontverantwoorde praktijken. En die Amerikaan heeft de club overgenomen met het idee er geld mee te verdienen. Het is allemaal een pot nat.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:45
Ten eerste is Ridsdale al sinds 2005 weg , dus je kunt wel ouwe koeien uit de sloot gaan halen , maar dat kan over elke club .
En ten tweede is de eigenaar van Leeds een Italiaan , dus als je niet eens wie de eigenaar is , kun jij al helemaal niet weten wat zijn plannen zijn met de club , dus je lult maar wat .
Want toen ie de aandelen in handen kreeg heeft ie verklaard dat de overname voor lange tijd is , en dat ie een succesvol team ewil bouwen .
Leeds is de laatste jaren niet zo sterk geweest , maar sinds de overname gaat het een stuk beter , omdat ie echt aan het investeren is in een goed team .
Dus voorlopig komt ie zijn beloftes gewoon na
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 21:02]
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
zaterdag 23 maart 2019 om 08:18
Dus Leeds is ook van een Oliesjeik?

Een Olijfoliesjeik :)
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:15
Yep en aangezien olijfolie minder waard is dan gewone olie , gaat onze eigenaar naar een andere winkel om zijn spelers te kopen .

Maar dat maakt niet uit , in welke league Leeds ook speelt , ik blijf altijd supporter .
Vind ik leuk
Truth +4431
vrijdag 22 maart 2019 om 21:25
tuurlijk want anders zat het halfvol ...veel nepsupporters zoals de club zelf ...opleiden om door te verkopen das geen ploeg maar een fabriek net als chelsea ...arabieren en russen voor geen geld te vertrouwen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:44
Nu wel inderdaad , maar vroeger was City gewoon een leuke Engelse club , met een trouwe achterban .
Ik vind hun beleid ook 6 keer niks , maar ze draaien nu mee in de top van England , dus ik denk dat de City supporters het allemaal wel goed vinden zo .

Totdat die Arabier er genoeg van heeft en de geldkraan dicht draait , dan zitten ze met een veel te dure huishouding en hebben ze een probleem .
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:57
Ze zullen weinig fans van buiten Manchester gehad hebben voor de overname. Let op, ik zeg niet geen!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:02
Zeker relatief gezien weinig, inmiddels hebben ze fans over de hele wereld, maar dat doet weinig af aan het feit dat ze altijd een serieuze achterban hebben gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:58
Vind jij het geen plastic club geworden?
Vind ik leuk
Truth +4431
vrijdag 22 maart 2019 om 21:20
Tuurlijk want ze doen er alles aan om fans te binden....terwijl clubs als United en Liverpool dat niet hoeven te doen ...ze komen vanzelf omwille van de historie en de schoonheid van beide clubs terwijl city een artificieel gedrocht is en zonder den arab niks waard is
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:24
En gelijk hebben ze, het levert wereldwijd gigantisch veel geld op aan alleen al merchandise, zelfs als je een kwartiertje door het centrum van Venlo of Brugge loopt, kom je al een paar mensen met een trainingspack of shirtje van City tegen.
Vind ik leuk
Truth +4431
vrijdag 22 maart 2019 om 21:27
United gaat op trainingkamp en de filmsterren en topsporters komen erop af ...city gaat ze opzoeken en geeft hen een shirtje ...hoe zielig pfff
Alles aan die ploeg is nep
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:37
Lol dom grietje
Vind ik leuk
Gu3rilla +15881
vrijdag 22 maart 2019 om 20:25
Dat hele success supporter is sowieso onzin.

Fans van historische clubs gebruiken dat om andere belachelijk te maken terwijl hun hetzelfde hebben gedaan alleen jaren geleden. Als je fan bent van een topclub komt het 9 van de 10x om de prijzen die de club wint of heeft gewonnen. Nogal logisch
Vind ik leuk
Truth +4431
vrijdag 22 maart 2019 om 21:17
Vanaf wanneer ben jij fan van city ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:37
Hij is nog geen 18 dus je kan het wel raden
Vind ik leuk
Truth +4431
vrijdag 22 maart 2019 om 23:22
Bandwagon zoals ze in de states zeggen 🙄
Vind ik leuk
Gu3rilla +15881
vrijdag 22 maart 2019 om 20:27
Clubs als United en Liverpool hebben in de jaren Tupac hun geld injectie gekregen om de successen te halen. Dat word altijd vergeten omdat het toen niet om zo veel geld ging in vergelijking met nu. Als je het gaat vergelijken met andere clubs en inflatie erbij haalt is het allemaal een pot nat
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 21:07
Clubs als United en Liverpool hadden al successen in England en Europa toen voetbal bijna nog een amateursport was .
City gaat die clubs nooit inhalen qua groote en qua achterban .
Mijn club Leeds utd is in England ook een grotere club als City en Chelsea .
Als die Arabier de stekker eruit trekt is City bijna failliet , ik zou daar niet bluj van worden als supporter , terwijl ik vroeger City echt een symphatieke club vond .

Maar die symphatie is nu wel een beetje verdwenen , City heeft wel een van het mooiste clublied van England .
Blue Moon is echt mooier als You'll never walk alone
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 21:14]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:35
Rot toch op met je city. Je reactie gisteren was al zo zielig trutje
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:37
Probeer eens wat inhoudelijks toe te voegen dan in plaats van dit beschamende geblaat.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 18:09
Dat is een aardige oppepper zo vlak voor het weekend.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:40
En de eigenaar van Manchester United is wel zuiver op de graad ? Je moet eens weten hoe hij zijn omzet maakt door met verzekeringspolissen en andere derivaten te knoeien.
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 18:59
Net zo ernstig!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:18
Dank dank !
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
vrijdag 22 maart 2019 om 18:55
Gewoon stoppen met olie.
Vind ik leuk
Arvin +7825
vrijdag 22 maart 2019 om 20:50
Glijmiddel werkt toch veel beter.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 22 maart 2019 om 17:53
Man man man wat een bedragen, met dat geld kunnen we de honger in heel de wereld uitbannen, maar nee laten we een paar over het paars getilde voetballertjes aanschaffen.
Vind ik leuk
Guusman +1314
vrijdag 22 maart 2019 om 17:58
Money makes the world go round.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 22 maart 2019 om 18:09
Dat zijn gepepperde uitspraken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:54
Zolang je bezit wat iedereen nodig heeft, kan je doen wat je wil.. 😎
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:54
Call me Billy instead of pep
Vind ik leuk
deltiaan +1475
vrijdag 22 maart 2019 om 17:56
moest verboden worden deze bedragen.
Vind ik leuk
Guust +6747
vrijdag 22 maart 2019 om 18:02
Zonder dat geld zijn het maar beperkte trainers.
Vind ik leuk
VoorMokum +91
vrijdag 22 maart 2019 om 18:05
Zei je dat zojuist echt over Pep?
Vind ik leuk
Guust +6747
vrijdag 22 maart 2019 om 18:07
Ja, alleen maar heel veel geld tot zijn beschikking bij welke club dan ook. Met een beperkt budget uitblinken zou hem niet lukken, en zou hij ook niet durven.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:27
Er zouden genoeg coaches zijn die met het inderdaad zeer luxe materiaal er een stuk minder van zouden bakken dan Pep nu bij City en daarnaast is het over het algemeen ook nog erg aantrekkelijk om naar te kijken, laten we niet doen alsof Roy Hodgson of voor mijn part Gertjan Verbeek iets soortgelijks ermee zouden presteren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 18:28]
Vind ik leuk
Gu3rilla +15881
vrijdag 22 maart 2019 om 20:30
Top coaches krijgen top budgetten zo simpel is het.

Vrijwel niemand gaat onder zijn niveau werken en Pep zijn niveau is het hoogste wat er is, dus werkt hij bij de beste clubs met het meeste geld
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:34
Ja maar Pep is ook begonnen met een club met veel geld , waar veel coaches wat lager moeten beginnen .
Wat van Gaal in 95 met Ajax deed is veel knapper dan wat Pep tot nu toe heeft laten zien .
Met Barca , Bayern en City kampioen worden is geen unieke prestatie , en met Barca de cl winnen met dat materiaal , is een goede prestatie maar thats it .
Bij Bayern en City heeft ie nog geen 1 europese hoofdprijs gepakt
Vind ik leuk
Gu3rilla +15881
zaterdag 23 maart 2019 om 11:10
Uhmm. Barca B? Waarmee hij promoveerde? Of wist je dat niet.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:38
Haha dom trutje
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:45
Zet hem bij VGeel . Ipv Stam.
Kijken wat er gebeurt
ZONDER oliesjeiks!!!
Vind ik leuk
Gu3rilla +15881
vrijdag 22 maart 2019 om 20:29
Waarom denk je dat Pep altijd zo veel geld tot zijn beschikking heeft? Juist omdat hij de beste trainer ter wereld is en het weet te gebruiken.

Je gaat toch niet zo veel geld geven aan zeg Henk Fraser.

Het is allemaal vrij simpel.
Vind ik leuk
Truth +4431
vrijdag 22 maart 2019 om 21:13
Ja verdedig hem maar zoals gewoonte ! Pep de bouwer 🤮
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 22:38
Haha dom dom dom
Vind ik leuk
Guust +6747
zondag 24 maart 2019 om 09:28
Je zegt het al, daar is ook niets mis mee, maar laat hem Everton trainen en eindigd ook gewoon middenmoot. En geloof me, met zijn budget lukt het Verbeek ook.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:16
Wat smerig Hoeness om dit te vertellen. In vertouwen verteld (door een vriend)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:35
Jij gelooft dit??
Vind ik leuk
Weisweiler +155
vrijdag 22 maart 2019 om 18:25
Over tien jaar zijn het de radicale windmolenbouwers die de grote investeringen in het voetbal voor hun rekening nemen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 18:37
Ik zie in het overzicht niet een speler op voorkomen die meer dan €100 miljoen kostte. Wat is dan de toegevoegde waarde van dit overzicht ?
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3991
vrijdag 22 maart 2019 om 18:42
Vuile verrader! Ook een onbetrouwbare hond is Hoeness.

Iemand vertelt je iets in vertrouwen en je klapt uit de school in de media
Vind ik leuk
Nosje +1617
vrijdag 22 maart 2019 om 18:42
En dat zegt Uli Hoeness. Die moet gewoon stil zijn en zijn zegeningen tellen. Als er iemand niet over geld mag praten is hij het wel.
Vind ik leuk
Smithsonian +45155
vrijdag 22 maart 2019 om 20:04
Ach ja. Het had elke andere club kunnen zijn.
Vind ik leuk
Truth +4431
vrijdag 22 maart 2019 om 21:11
Pep is dan ook een meester in het bouwen van een ploeg want overal waar hij gaat smijt hij met geld ...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws