'Bayern München gaat uitgaverecord verpulveren en meer dan 200 miljoen uitgeven'

'Bayern München gaat uitgaverecord verpulveren en meer dan 200 miljoen uitgeven'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 10:36wo 20-03-2019 om 10:36

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 10:41wo 20-03-2019 om 10:41

Bayern München gaat bouwen aan een nieuw elftal en gaat daarom voor een recordbedrag investeren aan nieuwe spelers. Dat heeft voorzitter Uli Hoeness aangekondigd.

"We zijn bezig met het proces om de selectie te verjongen. Dit wordt het grootste investeringsprogramma in de geschiedenis van Bayern München", tekent BILD op uit de mond van Hoeness, die die uitspraak deed op een beurs in München.

Het gonst al enige tijd van de geruchten rond Der Rekordmeister, die na dit seizoen onder meer afscheid zal nemen van oudgedienden als Franck Ribery en Arjen Robben. Zo zou de club bezig zijn met Nicolas Pépé van OSC Lille, voor wie de club naar verluidt een slordige tachtig miljoen euro over zou hebben.

De enige versterking die al zeker is, is Benjamin Pavard. Hij komt voor 35 miljoen euro over van VfB Stuttgart. Verder vallen ook de namen van Callum Hudson-Odoi (18) van Chelsea en Lucas Hernandez (23) van Atlético Madrid. Tot slot heeft Bayern ook nog altijd de optie om de van Real Madrid gehuurde Colombiaan James Rodríguez definitief over te nemen. Daarvoor moet de Duitse recordkampioen dan 42 miljoen euro neertellen.

Alles bij elkaar kunnen de uitgaven aan nieuwe spelers volgens BILD wel eens oplopen tot meer dan 200 miljoen euro. Het huidige uitgaverecord werd gevestigd in de zomer voor het seizoen 2017-2018, toen Bayern 116 miljoen euro uitgaf.

Plaats een reactie

pos +9946
woensdag 20 maart 2019 om 10:39
Daar heb je net 2 modale spelers voor tegenwoordig.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:48
Exact, 200 miljoen is in deze tijd wisselgeld hoe bizar ook. Als Bayern echt drastisch wil verjongen en ook een beetje kwaliteit wil inkopen hebben ze minimaal het dubbele nodig.
Vind ik leuk
GaoYao +5972
woensdag 20 maart 2019 om 11:13
Ik kijk nu al uit naar het nieuwe Bayern :)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:23
Als ze slim zijn kopen ze weer een paar van die mega talenten in de eigen competitie.

Havertz, Werner, Sancho, Akanji, Upacemo, Tah, Brandt, Bailey. Lopen er genoeg rond!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:33
Bvb gaat al niks meer aan bayern verkopen dus dat scheelt al zon 200 miljoen
Vind ik leuk
Nova +2055
woensdag 20 maart 2019 om 13:42
Dortmund heefts niets te willen als een speler graag naar Bayern wil. Want je hebt ook niets aan een speler die dwars gaat liggen. Kijk maar naar de situatie rondom Dembele toentertijd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:11
Dembele ging niet naar bayern. Dus dat is totaal niet relevant. Al begrijp ik je, ik denk dat ze wel iets moois in de contracten hebben verwerkt.
Vind ik leuk
rexxo +15938
woensdag 20 maart 2019 om 11:53
Smijten niet overdreven met geld voor 1 speler.

Ze halen vaak transfervrije spelers.
Vind ik leuk
Adje80 +10470
woensdag 20 maart 2019 om 11:54
Ze zullen ook spelers moeten halen wie zich al bewezen hebben op het allerhoogste niveau, met talenten alleen red je het nooit en er vallen binnen nu en een paar jaar een stuk of 6 bepalende basisspelers weg zoals robben ribery lewandowski boateng en muller, daarbij is neuer ook niet meer de keeper die hij was. 200 miljoen is dan echt helemaal niks.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:34
Jij speelt veel Fifa19 lees ik, ;))
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:37
Fifa 19, vrijwel niet. FM19 is meer een spel dat mijn interesse wekt. Kijk daarbij liever naar Duitse, Engelse of Spaanse wedstrijden dan naar de Eredivisie. Eredivisie pak ik om zondag 7 uur wel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:56
Spaans vind ik wat minder, zelf kijk ik veel PL en Serie A.
Eredivisie dit seizen niet echt, hoop volgend jaar weer ;))
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 20:53
Sowieso komt dit seizoen of volgend seizoen werner. Havertz zal waarschijnlijk ook wel komen alleen dordmund wil niks verkopen.
Waarschijnlijk wordt het dan:
-werner
-havertz
-pavard
-pépé
-hernandez
En misschien nog wat dingen
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 11:52
Die zijn de aansluiting kwijt en moeten lossen, en zo gaat het langzaam met die allemaal.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:02
Zo mooi he dat voor modale spelers megabedragen voor gevraagd worden! Dat betekent dat de jeugdopleiding nog belangrijker wordt. De 'nieuwe' Matthijs de Ligt is over 2,3 jaar misschien wel 150 miljoen waard terwijl de opleidingskosten gelijk blijven.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:58
Of de nieuwe De Ligt is helemaal niks meer waard. Dat de transfermarkt zichzelf opgeblazen heeft. Mooiste voorbeeld is salaris dat de transfervrije Ramsey bij Juventus gaat krijgen. Waanzin!! Zou als ik FIAT medewerker was helemaal doordraaien.😕😕
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:27
Dat zijn 2 spelers van Ajax. Laat ze die 200 miljoen maar aftikken 😁
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:53
Bayern is net als veel andere clubs veel te laat begonnen met verjongen als je nu die jonge spelers wilt halen kosten ze al 100/150 miljoen. Ajax had een eigen vermogen van 280 miljoen met het halen van niet eens dure spelers hebben ze 122 miljoen inlopen teren p hun eigen vermogen en als je bedenkt dat Frenkie en de Ligt samen al 180 miljoen kosten moet je Bayern heel veel sterkte wensen met hun 200 miljoen.
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 10:59
Wat bedoel je precies met eigen vermogen. Vallen spelers daar ook niet onder en het stadion waar ze voor een deel eigendom van zijn enz
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:05
Eigen vermogen Ajax bestaat uit vermogen behaald uit transfers, cash geld dus waarover ze kunnen beschikken. Nu Frenkie is verkocht loopt het vermogen weer op met max. 86 miljoen en uit de CL 98 miljoen als je daar ook nog 90/100 miljoen voor de Ligt bij doet heeft Ajax een oorlogskas van rond de 450 miljoen waar ze in principe mee kunnen doen wat ze willen....spelers kopen en meer Arena of wellicht de Arena in een keer kopen als de gemeente dit toelaat.



De Arena is maar voor een gedeelte eigendom en spelers hebben pas echte waarde als ze verkocht worden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:12
Dan heb je in het voetbal nog het verschil tussen eigen vermogen en transfer/salaris budget.

Het is niet zo dat het eigen vermogen 100% investeer baar is in nieuwe spelers. Ieder jaar wordt er weer een nieuw transferbudget vrij gemaakt. Dit bedrag is afhankelijk van je doelstelling en begroting.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:42
Als de RvC toestemming geeft mag Ajax het complete bedrag investeren, de grootste aandeelhouders van Ajax is Ajax namelijk zelf.

Ajax heeft zelf een meerderheidsbelang om zo de identiteit waar te borgen. Als ik me niet vergis heeft de vereniging zelf 70 procent van de aandelen Ajax in handen. 30 procent is op de beurs verhandelbaar. Waarvan Delta Loyd en de nabestaanden van A.Strating allebei nog om en de nabij 10 procent in handen hebben.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:46
We maken de vergissen tussen een transfer budget en wie er nu aandeelhouders zijn.

Waar Ajax het vermogen vandaan haalt staat los van een transferbudget. RvC geeft goedkeuring op het transferbudget correct. RvC weet ook dat precies datzelfde transferbudget overeenkomt met een prognose van mogelijke inkomsten vs mogelijke uitgaven. Je gaat het budget nooit zo hoog inzetten dat je door je totale vermogen bent.

Dan zou je je kosten niet meer kunnen betalen als in stadion, attributen, weet ik veel allemaal. (Salarissen spelers zit al in het transferbudget verwerkt)
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
woensdag 20 maart 2019 om 11:22
Vergeet de salarissen niet die je, bij nieuwe spelers, moet budgetteren gedurende hun contractduur.

Indien je Daley Blind (in een vlaag van verstandsverbijstering, maar goed) echt jaarlijks 3, 4 miljoen betaalt met een 4-jarig contract, moet je dus 12 tot 16 miljoen van je oorlogskas al aan salaris voor hem reserveren. Tadic, Ziyech en De Ligt idem.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:48
Daar staan ook de inkomsten uit de CL tegenover en diverse sponsor contracten waarin dingen als CL spelen, beker winnen en kampioen worden bonussen oplevert.

Vind ik leuk
Il Gordo +20905
woensdag 20 maart 2019 om 18:54
Klopt. En zolang je sportief succes hebt, is het allemaal prima. Maar mis je een keer de CL pot dan voel je dat wel direct. En de kans dat je de CL mist, is best realistisch.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:02
Ajax heeft inmiddels een behoorlijke spaarpot waar ze eigenlijk de toegang kunnen kopen tot de CL, ze hoeven zich niet meer te houden een salarisplafond en ook de transfersommen die men bereid is te betalen schiet omhoog tot inmiddels 25 miljoen en in speciale gevallen zelfs meer en kunnen dus met dergelijke spelers elk jaar scoren in de CL.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
woensdag 20 maart 2019 om 19:04
Toegang kopen tot de CL... Ik snap waar je op doelt. Maar zo simpel is het niet, verwacht ik.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:10
Ajax schrok niet van 25 miljoen als vraagprijs voor Pavón en bood zelfs 22 miljoen met de voorwaarde als Neres zou vertrekken. Ik weet ook dat ze met een centrum verdediger bezig zijn voor het geval de Ligt wordt verkocht, dit betreft ook een gearriveerde speler en daar komt bij dat Ajax nu met de CL erg in trek is bij spelers die naar Europa willen voor het geld.
Vind ik leuk
Il Gordo +20905
woensdag 20 maart 2019 om 19:14
Ja, Ajax heeft groot gelijk. Alleen wel benieuwd of ze diezelfde financiële ambities kunnen waarmaken als ze onverhoopt twee keer geen CL halen..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:58
Hebben ze geen kosten dan
Salarishuis van ajax 1 ligt al boven de 50 miljoen als ik vi moet geloven
En dan de aankopen erbij
Of komen ze voor niks
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
13%is in aandelen van ajax terwijl 38%van de gemeente is
Het overige is van philips en de andere sponsoren
De huur die ajax betaald voor de complexen is anders ook niet misselijk en zal samen met de andere sportploegen die daar spelen gewoon betaald moeten worden
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:43
Ajax heeft zelf een meerderheidsbelang om zo de identiteit waar te borgen. Als ik me niet vergis heeft de vereniging zelf 70 procent van de aandelen Ajax in handen. 30 procent is op de beurs verhandelbaar. Waarvan Delta Loyd en de nabestaanden van A.Strating allebei nog om en de nabij 10 procent in handen hebben.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 18:43]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:00
Op internet stast toch heel wat anders
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:04
Niet alles wat online staat klopt.

AFC Ajax NV is vooral bekend als voetbalclub. Sinds 1998 is de club als naamloze vennootschap (NV) genoteerd aan de effectenbeurs Euronext Amsterdam. Als bedrijf probeert de club winst te maken door de kaartverkoop en de inkomsten uit het Europees voetbal. De helft van de opbrengsten komt uit merchandising, reclame en inkomsten uit de televisierechten.

Ajax is de enige Nederlandse voetbalclub met een beursnotering. In landen als Engeland, Duitsland, Italië en Turkije zijn meer voetbalclubs beursgenoteerd, met als meest succesvolle voorbeeld Manchester United. Dat uitgerekend de Amsterdamse club de gang naar de beurs gewaagd heeft, is niet zo verwonderlijk. Verschillende bestuursleden van Ajax hebben een achtergrond in de beurswereld. Zo was de penningmeester van Ajax, Arie van Os, een bekende Amsterdamse beurshandelaar bij Van der Moolen.

Ajax heeft een 51% belang in het Zuid-Afrikaanse Ajax Cape Town, en een belang van 13% in Stadion Amsterdam NV, dat de Johan Cruijff ArenA exploiteert.

Van de aandelen AFC Ajax NV is slechts een beperkt deel vrij verhandelbaar op de beurs. De Vereniging AFC Ajax heeft 73,00% van de aandelen in bezit en daarnaast hebben verzekeraar Delta Lloyd (9,95%) en oud-beurshandelaar Adri Strating (8,65%) een deel van de uitstaande aandelen in bezit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:05]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:09
Dus 13%:)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:12
Uitstaande aandelen die vrij verhandelbaar zijn bedraagt slechts 13% de gemeente beschikt niet over aandelen Ajax echter wel in de Arena waarvan Ajax mede eigenaar is.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:25
Dus volgens jou heeft Ajax dit seizoen voor 122 miljoen aan spelers gehaald? Wie dan?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:45
Tadic, Blind incl. tekengeld zit je toch gauw op 40 miljoen dan nog alle jeugdspelers die ze overal vandaan halen á 5/10 miljoen per stuk.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:47
Geloof er niets van
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:43
Je moest eens weten hoeveel spelers er zijn aangetrokken door Ajax, jonge spelers voor de toekomst of om geld voor de toekomst te verdienen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:50
Voor ca. 80 miljoen? Dat is de gehele begroting..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:53
Ja en, wie het breed heeft laat het breed hangen...die jaloerse blikken ten spijt.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:54
Geef er meer mee aan dat het niet geloofwaardig is dat er zulke bedragen worden geïnvesteerd.
Vind ik leuk
Stom +724
woensdag 20 maart 2019 om 10:40
Die Rodríguez wil zelf eigenlijk niet blijven toch?
Vind ik leuk
Reyhan +433
woensdag 20 maart 2019 om 10:44
Jawel. Check ff zijn interview op sport1.de en hou je verder ff gedeisd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:03
Hij mag toch wel wat vragen?
Vind ik leuk
Reyhan +433
woensdag 20 maart 2019 om 11:05
Klopt en ik heb hem gelijk van repliek gediend.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:13
Je komt voor mij over als een botte boer, je had het ook vriendelijker kunnen brengen...
Vind ik leuk
Stom +724
woensdag 20 maart 2019 om 11:32
Inderdaad. Iemand van repliek voorzien en tegen hem zeggen dat hij zich gedeisd moet houden doe je als die zich onbeschoft gedraagt. Volgens mij stel ik enkel een oprechte vraag zonder iemand te beledigen op basis van de mij bekende berichten van enkele maanden geleden.

Ik lees sport1.de niet en heb dat laatste nieuws dus even gemist. Dat of zijn voorkeur voor Bayern zijn geen excuus voor Reyhan om zo te reageren. Behoorlijk kansloos.
Vind ik leuk
Reyhan +433
woensdag 20 maart 2019 om 14:22
@Stom & DasWinniefred: Excuses als mijn opmerking wat bot is overgekomen, was helemaal niet mijn intentie. Het is meer met een knipoog bedoelt, alleen zie je dat helaas niet zo van achter je scherm.. Neem wat te drinken van me.
Vind ik leuk
Stom +724
woensdag 20 maart 2019 om 15:10
Netjes! Excuses aanvaard. Nu kan er inderdaad weer gedronken worden ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:47
Dank voor je opmerking, excuus dat ik je dan een botte boer heb genoemd.
Vind ik leuk
Reyhan +433
donderdag 21 maart 2019 om 12:50
Aah joh, geeft niets
Vind ik leuk
FSCeara +9548
woensdag 20 maart 2019 om 12:45
Normaal dingen vragen blijkt vrij moeilijk voor mensen hier.het is of bot uit de hoek komen of met verwensingen als je voor een andere club komt. Er word niets aan gedaan dus we hebben er maar mee te dealen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:51
Tjah helaas, ik zou iedere voetbal supporter adviseren om het stukje van Daniel Arends te zien over voetbal club supporters. Helpt om heel het voetbal te relativeren.
Vind ik leuk
Dj Storm +492
woensdag 20 maart 2019 om 12:23
Hahaha
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:13
want in andere interviews heeft hij ook gezegd niet te blijven na dit seizoen, dus zeker geen domme vraag
Vind ik leuk
MirakelMan +289
woensdag 20 maart 2019 om 10:45
Gezien Zidane terug is bij real zie ik totaal geen speeltijd voor hem bij real. James wilde terug, maar dat waren andere tijden toen hij die uitspraak deed enkele maanden geleden.
Vind ik leuk
Reyhan +433
woensdag 20 maart 2019 om 10:50
Je zou best gelijk hebben hoor dat James 'Bond' Rodriguez niet in de plannen van Zizou voorkomt, maar James is inmiddels gewoon basisspeler onder Kovac (toevallig nadat Rummenige aangaf dat ie groot fan is van James). Zit wel snor met James bij Bayern, afgelopen week nog lekker een hattrick gemaakt..
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
Iefmeister +7842
woensdag 20 maart 2019 om 12:36
Real zit zelf in de shit. Heeft denk ik 500 miljoen nodig om weer een winnend CL waardig elftal neer te zetten. Met aankopen zullen ook spelers vertrekken. Die zullen op een gegeven moment ook moeten kijken wat ze hebben. En als ze dan niks meer kunnen zie ik ze die james zo weer terug halen.
Vind ik leuk
FSCeara +9548
woensdag 20 maart 2019 om 12:46
Ik denk dat daar nog eens 300 miljoen bijkomt als je ziet wat Zidane wil halen.
Vind ik leuk
Iefmeister +7842
woensdag 20 maart 2019 om 14:57
Ze hebben dat team niet onderhouden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:40
Kunnen wel wat verjonging en kwaliteit impuls gebruiken
Vind ik leuk
Och jeh +2572
woensdag 20 maart 2019 om 10:41
2 jaar te laat
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:42
200 miljoen maar? Mijn club lacht om die bedragen dit dankzij ons beleid.....;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:48
Uiteraard, wil je St Juste kopen dan moet je toch wel met wat meer dan 80 miljoen komen aanzetten. Jorgensson 120 miljoen en Kokcu, tjsa wat zal ik zeggen.... als je naar de prijs moet vragen kun je het waarschijnlijk niet betalen. ;)
Vind ik leuk
Reyhan +433
woensdag 20 maart 2019 om 10:55
Lees ff goed: het gaat hier over Bayern en dan kom jij ouwehoeren over St. juiste van Feyenoord. Doe dat ff lekker ergens anders.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:56
Lees even goed het bericht waar ik op reageer, kalmeer even en heb een fijne dag verder. :)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:55
Hij heeft 't zwaar vandaag hen ik 't idee.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:53
Prijs op aanvraag :P
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:45
Ik vind James nog een grotere huilebalk als neymar, zou er niet aan beginnen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 10:47
Dat mag jij vinden, het getuigd alleen niet van veel verstand van voetbal ;-)
Vind ik leuk
Reyhan +433
woensdag 20 maart 2019 om 10:56
Zuiver Kees! Gewoon korte metten maken met die mensen waar het gebrek aan voetbalverstand van afdruipt.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:58
Ik heb het niet over zijn voetbalkwaliteiten, of wel?
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 11:36
Niet? Waar dan over? Het gaat hier over voetbal hè... ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:48
Dat het zo’n ontzettende aansteller is.
Helaas heeft dat tegenwoordig alles met voetbal te maken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:48]
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 10:49
Inderdaad. Zwaar overschat. Het 1x op een toernooi laten zien, daarna nooit meer iets geworden.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 10:54
Hahaha... geweldig dit. Er zijn hier zoveel roeptoeters en meelopers. Afgelopen weekend nam hij Bayern nog bij de hand met 3 goals.. hahaha
Vind ik leuk
Reyhan +433
woensdag 20 maart 2019 om 11:00
Dat bedoel ik Kees. Sommigen hebben een mening over een club of speler zonder dat ze überhaupt weten waar het over gaat..
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 13:08
Ja, tegen Mainz.. Tegen Liverpool was hij onzichtbaar!
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 13:20
Tegen Liverpool was Lewa ook onzichtbaar, dus die kan er ook niets van...
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 13:23
Die heeft in de afgelopen jaren meer bewezen dan James.
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 14:07
Maar hij was onzichtbaar en volgens jouw criteria kan hij er dan niets van...


Overigens, Lewa is spits, James niet. James heeft in 17 wedstrijden 7 goals gemaakt en 3 assists. Er is dit seizoen geen middenvelder die het beter doet bij Bayern...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:06
Nou..
Die Neymar win je het zomaar niet van.
Vind ik leuk
MirakelMan +289
woensdag 20 maart 2019 om 10:47
Veel te weinig, veel te laat.
Bayern kon mijns inziens weleens in de problemen gaan komen de komende jaren. De verjonging is te laat ingezet en de spelers die gaan komen dienen direct te presteren. Dat brengt nogal wat druk met zich mee.

En 200 miljoen voor het aantrekken van 5 spelers? Klinkt als weinig (ik kan niet geloven dat ik dit typ, maar ja het is 2019...).
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 10:55
Beetje hetzelfde als bij Real... te lang vertrouwen op de oude garde en te veel krediet hangen aan bepaalde spelers.
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 11:01
Bij Bayern hebben ze dan wel echt bizar veel geld he. Echt in de problemen zullen ze niet komen. Staan met dit elftal nog 1e in de Bundesliga
Vind ik leuk
kees ee +1055
woensdag 20 maart 2019 om 10:56
. . totaal onzinnig !?, . . geld kan niet voetballen en "op-geklopte" egoo's ook niet !!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:57
Das mooi dat verkopende clubs dit al weten.
Vind ik leuk
Truth +4336
woensdag 20 maart 2019 om 11:10
Bayerische motoren werke zal dit wel betalen ! Die hebben nog wat geld wit te wassen
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:13]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:14
Met 200 Miljoen gaan ze het niet redden daar om mee te doen met de top!
PSG gaf 400Miljoen uit aan 2 spelers en liggen uit de CL
Vind ik leuk
henk1952 +296
woensdag 20 maart 2019 om 11:14
200 miljoen? Pavard hebben ze al. Net genoeg over voor De Ligt...
Vind ik leuk
Alucard +142
woensdag 20 maart 2019 om 11:17
Alsof ze de afgelopen jaren al niet genoeg hebben geinvesteerd in zoal Gnarby en Goretzka. Het probleem is dat deze spelers het net niet zijn en/of onvoldoende tijd krijgen om zich te bewijzen. Omdat ze van de oudd garde geen afscheid willen nemen.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:24
FC Hollywood Duitsland gaat shoppen bij FC Hollywood Amsterdam.
Dat is pech, Hele selectie weg. #opnieuwbeginnen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:52
En dan gaat FC Hollywood Amsterdam heel PSV leeg kopen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:47
Met Sule, Goretzka, Gnarby, Coman, Davies, Tolisso en Fruchtl (en wie weet ooit Sanches nog) is deze verjonging al wel ingezet. Echter bleek de oude garde nog iets beter. Deze jongens zullen rustig gebracht worden. Daar komt een Pavard en verwacht ik dat Werner binnenkort zal tekenen. Dan moet er nog iets aan de vleugels gedaan worden. Pepe is de eerste, al ben ik hier niet echt van overtuigd.

Dan staat er op diverse positie al een jongere lichting klaar. Zo groot is het probleem in mijn ogen niet.
Vind ik leuk
Het Brein +4898
woensdag 20 maart 2019 om 11:47
Ze kunnen De Ligt ook wel gebruiken. Die past daar werkelijk perfect.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 20 maart 2019 om 12:23
Waarom perfect, ik zie het niet
Vind ik leuk
Het Brein +4898
woensdag 20 maart 2019 om 13:54
Speelstijl, mooie club.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:50
Minimaal 100 miljoen naar Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:02
Nou nou.. Pavart.. vind dat nou niet echt een sterke aankoop.
Vind ik leuk
R94 +2026
woensdag 20 maart 2019 om 12:07
80 miljoen voor een bijna 24 jarige speler van Lille. Het klinkt meer als paniek dan dat hier goed over wordt nagedacht.
Vind ik leuk
Leodinho +727
woensdag 20 maart 2019 om 12:10
Wauw 200 miljoen. Dat zijn precies 1,5-2 spelers in de huidige markt. Als je 80 voor Pepe moet betalen dan is het einde zoek.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 20 maart 2019 om 12:22
'AFC Ajax Amsterdam gaat inkomstenrecord verpulveren en meer dan 200 miljoen binnen halen'
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:15
Willen jullie André gomes van ons ???
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:20
Die gekleurde bril is idd gekleurd en onwetende want dat is helemaal geen cash geld. hiervan moet de organisatie ajax worden bekostigd, dus ook alle personeels kosten, stadion huur, horeca, onderhouds kosten etc. Als ajax echt een transfer budget had van 200m plus euro, dan zou men kunnen concurreren met de manchester cities van deze wereld dus droom lekker verder.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 20 maart 2019 om 15:52
Het gaat nog vele malen gekker worden, mark my words!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:01
200 miljoen? Dat is toch beduidend minder dan dat Marc Overmars gaat uitgeven komende zomer,hihi.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:18
Als ik Bayern was zou ik de ligt halen
Vind ik leuk
Isakson +582