Bevestiging uit Duitsland: Pavard maakt overstap naar Bayern München

Bevestiging uit Duitsland: Pavard maakt overstap naar Bayern München

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 10:02wo 09-01-2019 om 10:02

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 10:21wo 09-01-2019 om 10:21

Benjamin Pavard maakt komende zomer de overstap van VfB Stuttgart naar Bayern München. Dat heeft technisch directeur Hasan Salihamidzic bevestigd tijdens een persronde in Qatar.

De overgang van Pavard hangt al enige tijd in de lucht, maar is nu dus vanuit het Bayern-kamp bevestigd. "Ik kan melden dat we Benajmin Pavard per 1 juli 2019 hebben vastgelegd. Hij heeft vijfjarig contract getekend", aldus Salihamidzic. "Hij is een jonge speler en een wereldkampioen. We zijn erg blij en trots dat we zo'n speler naar Bayern kunnen halen."

Over een transfersom werd door Salihamidzic niets gezegd. Eerder werd gesproken van een transfersom van 35 miljoen euro. Pavard pakte vorig jaar zomer de wereldtitel met Frankrijk op het WK in Rusland. De Fransman begon zijn carrière bij Lille, maar maakte in 2016 voor vijf miljoen euro de overstap naar VfB Stuttgart. Bij Stuttgart had hij nog een contract tot de zomer van 2021.

In december gingen er nog geruchten dat Napoli een stokje zou willen steken voor de overgang van Pavard naar Bayern München. Met de bevestiging van Salihamidzic is duidelijk dat de Fransman ook na de zomer in de Bundesliga speelt.

Plaats een reactie

Mubappuh +564
woensdag 9 januari 2019 om 10:04
Het Bayern van Duitsland slaat zijn slag weer
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:05
Het Bayern van Duitsland? Want Munchen ligt in Hongarije?
Vind ik leuk
dhrwobo +43919
woensdag 9 januari 2019 om 10:07
Hahahaha, inderdaad, man man, wat een binnenkomer van m hier op VP ;)
Vind ik leuk
Wemberly +604
woensdag 9 januari 2019 om 10:13
goh, zou het zomaar sarcasme kunnen zijn??
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4443
woensdag 9 januari 2019 om 10:20
Nee
Vind ik leuk
dhrwobo +43919
woensdag 9 januari 2019 om 10:27
Nja, feitelijk zegt hij niks dat niet klopt. Maar hij gebruikt een gezegde verkeerd, that's all ;-)
Vind ik leuk
Mubappuh +564
woensdag 9 januari 2019 om 10:28
Wel lekker niveautje hier hoor, heeft iedereen vandaag zijn internet aangesloten gekregen ofzo?
Vind ik leuk
Tsubamba +3033
woensdag 9 januari 2019 om 11:12
Hahaha legend!
Vind ik leuk
Stack5 +3204
woensdag 9 januari 2019 om 12:36
Inderdaad een goede binnenkomer van je
Vind ik leuk
1313 +8756
woensdag 9 januari 2019 om 10:25
😂😂
Vind ik leuk
John Garp +4758
woensdag 9 januari 2019 om 10:15
Ik vermoed een ironische opmerking van Mubappuh.
Vind ik leuk
Mubappuh +564
woensdag 9 januari 2019 om 10:20
Tering zeg, het is nog vroeg, maar dat dit sarcasme was is toch wel overduidelijk
Vind ik leuk
Tsubamba +3033
woensdag 9 januari 2019 om 11:13
Ik kan er wel om lachen hoe er op wordt gereageerd..
Vind ik leuk
Mubappuh +564
woensdag 9 januari 2019 om 11:18
Ik ook
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:53
🤓👀
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11970
woensdag 9 januari 2019 om 12:19
😂😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:57
En Boedapest in Duitsland....
Vind ik leuk
Smithsonian +43308
woensdag 9 januari 2019 om 11:04
Je slaat de arme spijker wel heel erg hard op zn kop.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:04
Lucas Hernandez ging niet door, snel doorgeschakeld en Pavard gehaald. Sinds het WK niks meer van hem gehoord.
Vind ik leuk
dhrwobo +43919
woensdag 9 januari 2019 om 10:07
Ik dacht eigenlijk dat hij al lang had getekend bij Bayern na het WK...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:10
Ja er waren toen veel geruchten, maar het ging blijkbaar niet door. Nu dan toch wel, op het WK was hij wel goed dus ben benieuwd wat hij bij Bayern kan.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:23
Vind het vrij vreemd dat niemand hen heeft gekocht direct na het wk. Zou toch een prima versterking zijn voor meerdere clubs...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:32
Tijdens het WK ook niks gehoord van Pavard, behalve dan hoe gelukkig hij scoorde.
Vind ik leuk
Oyias +22
donderdag 10 januari 2019 om 07:42
Hij zat tegen degradatie te strijden samen met Mario Gomez!
Vind ik leuk
Darter 876 +876
woensdag 9 januari 2019 om 10:06
Doorselecteren is begonnen!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:07
1 mooi doelpunt ,maar voor de rest was het niet veel op het wk die pavard , ondanks ze wereld kampioen zijn geworden
Vind ik leuk
timm0s +632
woensdag 9 januari 2019 om 10:34
Hij had ook een keer een mooie steekpaas ergens in Mei.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1426
woensdag 9 januari 2019 om 10:44
Eentje maar?
Vind ik leuk
timm0s +632
woensdag 9 januari 2019 om 11:05
Vast wel meer maar er werd er ooit 1 gepost hier op vp kan ik me zo herinneringen.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
woensdag 9 januari 2019 om 10:07
Ik dacht heel even Tedje vd Pavert.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 00:42
Laat het denken gerust aan anderen over.
Vind ik leuk
Rodajc +18661
woensdag 9 januari 2019 om 10:10
Ik zie het ultieme talent in deze jongen nog steeds niet. Het is niet zo dat hij geweldig speelt bij Stuttgart...
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1086
woensdag 9 januari 2019 om 10:26
Bayern is zoooo 2018
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:37
Die stoel waar hij Salihamidzic ook in zit hahaha. Over je koning voelen gesproken..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:44
Het moment van je leven!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:04
Tja als zo'n speler voor 35 miljoen weggaat, terwijl hier gedacht wordt dat onze jeugd toch zeker 75 miljoen waard is, dan blijf ik het een vreemde tombola vinden.
Vind ik leuk
Ndg +147
woensdag 9 januari 2019 om 11:12
Hoe doet'ie het zo! Moment van je leven!
Vind ik leuk
Dj Storm +405
woensdag 9 januari 2019 om 11:47
Tja, defensie wordt er niet beter op bij Bayern. Met Kimmich, Pavard en Alaba, die liever naar voren rennen als verdedigende taken uit te voeren
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:26
Jij kijkt niet veel naar Bayern lijkt me.

Overigens zijn loopbewegingen vaak eigen aan de coach zijn tactiek, niet de speler. #wistjedat
Vind ik leuk
Dj Storm +405
woensdag 9 januari 2019 om 14:50
😂 Ik ben bayernfan sinds de tijd dat Klaus augenthaler, Michael en KH Rumenigge nig voetbalden. Heb me doodgeetgerd om het hakballetje van Madjer en de onnodig verloren CL finale tegen MU. Zit al jaren op VZ (Pantha) met een profiel foto van Bayern. Heb een abbo op Sky, zodat ik elke week de BULI volgen kan. Dus Ja!!! Ik ben meer dan goed geïnformeerd over de Bundesliga en Bayern. Enne kovac is pas een half jaar (helaas) Trainer van Bayern. Dus mijn bewering heeft daar niks mee te maken. En ji als mede Bayern Fan, weet dus dat Kimmich en ook Alaba middenveldspelers zijn en geen verdedigers , zoals heel vaak te zien is aan hun aanvallende spel, waarbij het verdedigen vaak te kort komt. Precies zoals Pavard bij VFB.groeten
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:19
Alaba is van opleiding een back en heeft daar altijd gebald met uitzondering van Hoffenheim. Vanwaar die bewering? Gewoon qua speelstijl? Vind het een uitstekende back met sterke verdedigende kwaliteiten, met name 1 op 1. Is nu al een seizoen of 2 gestagneerd maar maakt hem niet minder top. Zeker een van de beste backs ter wereld...

Kimmich is een ander verhaal maar is veel nuttiger als back dan middenvelder. Heeft een fantastische cross in de benen, niets voor niets een assistenbeest. Bayern heeft overigens genoeg top middenvelders ter beschikking. Als RB komt ie veel meer tot uiting, en goede backs zie je niet vaak meer.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:16
Gehypte speler op basis van een WK. In de bundesliga redelijk stabiel geen topper. 35 miljoen dan ook compleet belachelijk. Trek dan echt de knip en haal kwaliteit als de Ligt.
Vind ik leuk
Vrolijkje +2077
woensdag 9 januari 2019 om 12:38
En de ligt word niet gehypt?
Nog geen eindronde gespeeld,laat staan wereldkampioen.
Paar prima potjes in de cl en wat aardige interlands.
En dan is 75/80 miljoen een normaal bedrag.
Moet nie gekker worden hier.
Vind ik leuk
Dj Storm +405
woensdag 9 januari 2019 om 14:52
En waarom denk je, is ie in de Franse selectie van dat gewonnen wk opgenomen?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +19126
woensdag 9 januari 2019 om 12:47
Terend op dat ene mooie doelpunt op het WK. Voor de rest is het bijlange geen wereldtopper hoor..
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 14:24
Mooie transfer voor de toekomst, al heeft Pavard er dit seizoen voorlopig een mediocer seizoen opzitten.
Vind ik leuk
Dj Storm +405
woensdag 9 januari 2019 om 19:42
Zou mij eens informeren op welke plek Alaba in het Oostenrijks elftal voetbalt.en waar de beste man al jaren bij Bayern om vraagt! Nl om op het defensieve middenveld te mogen voetballen. Verder moet je wat Kimmich betreft eens verder kijken als je neus lang is. En eens aan jogi en de rest van voetbal Duitsland vragen waarom hij Joshoa in de wedstrijden van de Mannschaft op het middenveld laat voetballen,en daar grote indruk maakt. En de vele middenvelders f ie Bayern heeft is ook meteen de reden waarom Kimmich op de back positie terecht gekomen is. Neemt trouwens niet weg dat ie het ook op deze back positie goed doet (alleen aanvallend beter, als verdedigend)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws