BeIN Sports: Adidas legt geld bij, Bayern telt 80 miljoen neer voor Pépé

BeIN Sports: Adidas legt geld bij, Bayern telt 80 miljoen neer voor Pépé

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 19:58di 19-03-2019 om 19:58

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 20:13di 19-03-2019 om 20:13

Lille-aanvaller Nicolas Pépé zou zomaar eens de duurste Bayen München-speler aller tijden kunnen worden. Volgens BeIN Sports heeft Der Rekordmeister liefst tachtig miljoen euro over voor de tienvoudig international van Ivoorkust.

Eind februari schreef BILD al dat de Bundesliga-koploper jacht maakt op Pépé, die toen nog ingeschat werd op 65 miljoen euro. BeIN Sports meent dat kledingsponsor Adidas geld gaat bijleggen om Bayern te helpen de deal over de streep te trekken. Hiemee zou Bayern het eigen transferrecord verpulveren: Corentin Tolisso is met 41,5 miljoen euro de duurste aanwinst tot dusver.

BILD houdt zich, in een reactie op het nieuws uit Frankrijk, op de vlakte. Het toonaangevende dagblad bevestigt dat Der Rekordmeister al wekenlang bezig is met het scouten van Pépé. Of er concrete beweging is rondom de 23-jarige Ligue 1-sensatie, laat men in het midden.

Pépé verruilde Angers in de zomer van 2017 voor Lille en maakt sindsdien een spectaculaire ontwikkeling door. Afgelopen seizoen was hij goed voor dertien treffers en vijf assists op het hoogste Franse niveau, dit seizoen staat de teller na 29 wedstrijden al op zeventien goals en tien assists.

Plaats een reactie

★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:04
Bayern gooit niet vaak met zulke hogen bedragen. Dit zal ook wel bullshitnieuws zijn.

Bron uit Qatar dus sowieso niet zo betrouwbaar
Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 20:07
En dan zijn er forum bezoekers die vinden dat de aanvoerder van Ajax qua bedrag veel te hoog wordt ingeschaald.

Wat heeft deze jongen gepresteerd vergeleken met de Ligt?
Het is toch gewoon wat een club er voor wil betalen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:08]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:09
De Ligt is wel een verdediger eh. Die gaan voor minder weg


Ik schat de Ligt op zo'n 55 miljoen?
Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 20:11
Gelukkig bepaal jij dat niet, dus je kan schatten wat je wilt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:13]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:11
Als ik het zou bepalen zou Ajax het ook niet lang volhouden... Alles wat wat waardd is voor een spotprijs naar PSV :)
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
dinsdag 19 maart 2019 om 20:16
Zat jij achter de transfer van Viergever?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:17
Ik zei alles dat wat waard is....
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
dinsdag 19 maart 2019 om 20:20
Oke, dus je zat ook niet achter Van Bruggen? Of Oliver Horvath?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:22
Mijn advocaat zegt dat ik daar geen antwoord op mag geven
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
dinsdag 19 maart 2019 om 20:53
Als het nee was geweest had je advocaat gewoon gezegd dat je nee moet zeggen.
Ik weet genoeg.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:59
Laat mijn broer met rust neus
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 21:24
Wie??
Vind ik leuk
Truth +4498
dinsdag 19 maart 2019 om 20:25
Ik schat de ligt en alle anderen op ....10€
Als je die bedragen nu ziet dat is gewoon misselijk ! En de vraag die ik me dan stel is ...geen enkele van de zogezegde supetalenten van ajax is wedstrijdbepalend wat zou dan een Pelé , een Puskas , een Di Stefano een Cruyff , een Maradona , een Ronaldo of een Ronaldinho deze dagen dan wel moeten kosten ...in vergelijking 700 , 800 , 900 of zelfs 1 miljard want geen enkele komt zelfs maar in de buurt van de namen die ik opnoem ...laat dat schatten maar achterwege ...geen enkele voetballer of sporter is dat waard ...het is gewoon een ziekelijke wereld
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:25
Oke....

Economie. Spelers zijn tegenwoordig nou eenmaal meer waard.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:37
Nee door de tvgelden die wereldwijd verbrasd worden, lijdt dit tot een zwaar verneukte transfermarkt
Helaas 😭😭
Vind ik leuk
Suck r +1035
dinsdag 19 maart 2019 om 22:28
Ajax-spelers dan vooral. En dat is niet voor niets. Al die geïnteresseerde topclubs zijn niet gek hè?
Vind ik leuk
Truth +4498
woensdag 20 maart 2019 om 09:43
Alsof de economie zo goed draait ...elk land zit zwart van de schulden , europa zit op zijn gat ...maar de voetbalwereld die blijft maar doldraaien 🙄🙄
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 19 maart 2019 om 21:40
Het is de waan van de dag en wat de gek ervoor geeft
Vind ik leuk
Truth +4498
woensdag 20 maart 2019 om 09:42
Idd en het mag stoppen of leven die gasten op een andere planeet ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:43
Je doet je naam eer aan ……………

Ms is dit iets voor je? https://www.balletstudiomarieke.nl/klassiek-ballet-kinderen/#not-set:all
Vind ik leuk
Truth +4498
woensdag 20 maart 2019 om 09:41
Nieuwe account aangemaakt om wat te jennen ?
Ik heb een dikke huid dus doe maar je idiote reactie zegt veel over jou en minder over mij 😴😴😴
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18552
dinsdag 19 maart 2019 om 20:10
Onzin verhaal Pépérduur dat gaan ze nooit voor deze speler neerleggen!
Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 19 maart 2019 om 20:12
Idd, Bayern heeft veel geld maar smijten er niet overdreven mee.

Halen vaak transfervrije spelers op, het liefst van de concurrenten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:30
Wel als Adidas 20 neerlegt. Dan betalen ze zelf maar 60. En conform deze tijden moet Bsyern wel mee, anders missen ze de boot en worden ze een in Duitsland kampioen maar op CL niveau kunnen ze dan geen potten breken.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:59
De Ligt is een transfersom van 80 miljoen zeker wel waard , bij de Jong heb ik op dit moment nog steeds wel wat twijfels .
Vind ik leuk
Plattekar bv +35826
dinsdag 19 maart 2019 om 20:41
P€P€
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:42
Plattekar 1ereactieofftopicreageerder
Vind ik leuk
Plattekar bv +35826
dinsdag 19 maart 2019 om 20:44
10 punter bij scrabble👌
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:44
Blijf gewoon lekker op twitter joh.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:04
Kan een sponsor zomaar geld bijleggen voor een speler?
Lijkt mij weinig met FFP van doen te hebben..
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:06
Het lijkt me van wel echter... Zijn niet voor niets sponsoren. Die doen niets anders dan geld geven
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:09
Dat kan toch niet, dan kan Etihad toch ook gewoon geld bijleggen voor spelers bij City, of Emirates voor PSG zonder de FFP regels te overtreden?
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:10
Ik zou het niet weten ,maar het verbaast me niks als het wel zou mogen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:15
En jij denkt dat dat nog niet gebeurd is?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:19
Ik denk dat dat wel al gebeurd is, maar ik vroeg mij gewoon af of sponsors dat zonder rare vage constructie gewoon kunnen doen. En dat lijkt mij van niet...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:02
Zo is Neymar toch al gekocht .
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:05
Ja met een shady constructie, maar toch niet openlijk met extra geld van de sponsor?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:18
Voor mij komt het ongeveer op hetzelfde neer , alleen heeft quatar sports investments het complete transfer bedrag aan barca betaald, en daarna via een wazige constructie bij PSG ondergebracht .
Dus dat valt bij mij ook in dezelfde catogorie als openlijk met geld van de sponsor een speler halen .

En PSG had toen ze net waren overgenomen ook zelf het geld niet om Zlatan en Thiago Silva te kopen , dat ging ook via de sponsor geloof ik .
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:21
Ik begrijp jouw punt hoor, maar dat is niet het openlijk zoals ik bedoel.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:21
Nee openlijk zoals Bayern is veel beter dan de manier zoals PSG het gedaan heeft .
Die konden de aankoop van Neymar niet betalen , en lossen het dan op deze manier op .
Dan heeft die FFP weinig nut als de UEFA hier niks aan doet
Vind ik leuk
Stranger +7052
dinsdag 19 maart 2019 om 21:23
Stel dat Bayern een contract met die jong afsluit en Lille 60 miljoen betaald.
Adidas sponsort Lille voor 4 jaar voor 20 miljoen. Probleem opgelost😊
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:26
Op zulke manieren gaat het ook hahaha.
Vind ik leuk
Stranger +7052
dinsdag 19 maart 2019 om 21:40
Marketing jongens zijn creatieve denkers.
En dan ben ik nog niet eens een marketeer😂
Kun je na gaan wat die kunnen bedenken.
Vind ik leuk
Nilsinno +978
dinsdag 19 maart 2019 om 21:42
Omzeilen heet dat waarschijnlijk sluit Adidas een deal met Lille
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
dinsdag 19 maart 2019 om 20:05
Wel een heleboel geld maar dit schijnt een hele goede speler te zijn/woorden.

Heeft er iemand wel eens een wedstrijd van hem gezien?
Ik ken deze speler niet echt
Vind ik leuk
Wazedde? +133
dinsdag 19 maart 2019 om 20:09
Was daar niet ooit al eens eerder gedoe over, een sponsor die bijlegt om een speler te kunnen halen?
Als dit is toegestaan via FFP is dat een loophole van jewelste.

Gezamenlijk persbericht Ajax en Ziggo:
Vanaf 01-07-2019 verhoogt Ziggo de abonnementsprijzen met 20%, om met dit geld de komst van MSN, Ronaldo, Van Dijk en Courtois te kunnen financieren. Wij bedanken u voor uw begrip.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
dinsdag 19 maart 2019 om 20:11
Ronaldo is niet zo'n stijlert. Meer een PSV voetballer ;)

Die komt naar Eindje voor de treblewens natuurlijk
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:12
Ik dacht dat het over die ouwe portugees ging zEg!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:12]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:33
Je was niet de enige was ook mijn eerste gedachte

Met een wtf erachteraan
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:37
je weet dat juve nog tegen ajax moet he?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:41
Dus mag ik volgens jou geen fan zijn van juventus 😉😉
Om het ff in perspectief te plaatsen ADO en juventus hebben al jarenlang connecties
En ben al fan sinds pirlo Trezeguet del pierro etc etc
En ik keek vroeger naar ADO vanuit me slaapkamertje
Woonde tegenover Zuiderpark 👍👍

Je bent trouwens niets de eerste die erover begint wel begrijpelijk met al die wedstrijdjes verplassen hier op VP
Vind ik leuk
#Keizerout +50369
dinsdag 19 maart 2019 om 20:16
Opvallend. Tot 2017 was het allemaal inderdaad weinig indrukwekkend.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:17
Lol, een mening wordt door de grond geboord met; jij bepaald dat niet, wat doen we anders op een voetbalforum? Wij bepalen allen niks maar lullen hier genieg.. Maar het is idd wat de gek er voor geeft
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:20
Gaan ze nooit uitgeven voor die gast. Als ze zo'n bedrag uitgeven kopen ze een wereldtopper.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
dinsdag 19 maart 2019 om 20:22
Het voetbal is al vele jaren dood, maar wat we nu tegenwoordig zien gebeuren is echt verschrikkelijk. Sponsoren gaan nu zelfs zo ver dat ze bij clubs er op aan dringen dat bepaalde spelers opgesteld moeten worden (Coutinho bij Barca) en dat ze extra geld gaan doneren aan een club om een bepaalde speler te halen.

Dat is echt zo intens onwenselijk, tegenstrijdige en onduidelijke belangen achter gesloten deuren bepalen inmiddels wat er in het voetbal gebeurd, daarom zal de UEFA ook wel 'geblunderd' hebben met de zaak tegen PSG.

Bah, wat een walgelijke zooi is dit toch, een club geld geven zodat ze een speler kunnen halen, dat is geen normale sponsor meer, dat is een sponsor die je heel snel moet zien te lozen want ze nemen gewoon je club over.
Vind ik leuk
BB90 +77
dinsdag 19 maart 2019 om 20:35
Je kunt mooi zeuren. Ik neem het bijpassen van Adidas met een korreltje zout.
In tegenstelling tot andere topteams is Bayern schuldenvrij (zonder nettoschulden) en kan het transfers veroorloven zonder bij de bank aan te kloppen. Bovendien blijft de 70+1 regel bij Bayern intact. 70 % blijft in handen van de club vertegenwoordigd door leden.
Vind ik leuk
hollister +1322
dinsdag 19 maart 2019 om 20:24
Ook hier is er in mijn ogen spraken van belangenverstrengeling... derde partijen die gaan betalen voor spelers.... alles in deze voetbalwereld draait om geld.. en blijkbaar is die trein niet meer te stoppen...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:30
Iedereen krijgt toch geld van de shirtsponsors
Begrijp niet echt hoe dat belangenverstrengeling kan zijn
Vind ik leuk
hollister +1322
dinsdag 19 maart 2019 om 20:45
Dus jij snapt niet dat indien een 3e partij geld gaat bijleggen om een transfer te bekostigen iets anders is dan wanneer datzelfde Adidas zijn jaarlijkse bijdrage betaald, compleet anders is.. dan stop ik maar met deze discussie .. we gaan dus de kant op dat er een strijd komt, (eigenlijk al gaande is) tussen Nike en Adidas... Adidas gaat dus bv straks 100 miljoen betalen aan Ajax om De ligt voor 120 miljoen naar PSG te laten vertrekken.. alleen om bv 10 miljoen shirtjes te kunnen verkopen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:51
Ik weet ook dat Adidas en Nike aan het rollebollen zijn op het Europese continent
Maar de clubs zouden sowieso een contributie krijgen van de een of de ander
Wat de club met het geld doet is de eigen keuze
De sponsor mag geen voorwaarden eraan verbinden
In het geval van deze speler is het helemaal onlogisch zoveel exposure levert ie echt nooit op
Als dat wel zo was was ie ook we wat bekender geweest terwijl ie in Frankrijk speelde
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 20:29
Duurste aankoop zijn voor tien seconden
Das lekker zeg
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:33
Best raar dat het hoogste bedrag wat Bayern uitgegeven heeft 41,5 miljoen is. Dus als Bayern echt 80 miljoen voor hem wil betalen moeten ze wel heel veel in hem zien. Ik heb hem persoonlijk nog niet zien spelen. Maja ze moeten wel, als ze geen geld uit gaan geven zullen ze ook geen kans maken op de CL. Dus ze hebben vrij weinig keus.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:31
Rodrquez kost bij overname totaal 65mio
Sanches met bonussen een lieve som van totaal 80mio

Bayern kan het wel veroorloven maar dan voor op lange termijn voor de toekomst.
De Ligt is dat bedrag waard, van weet ik hoeveel, omdat hij ook jong is...dus ook op lange termijn
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:35
Maar de kans is volgens mij groot dat Rodriguez niet overgenomen word en dat hij zelf ook niet wil blijven. Dat zou toch een hele grote fout zijn. Er gaan al best veel goeie spelers weg zoals Robben en Ribery en als je hem ook nog is niet overneemt krijg je wel een hele grote leegloop.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 23:14
Rodriguez zit goed op zijn plaats en bij Real onder Zidane kom hij ook niet aan de bak.
Ik hoop dat hij blijft en anders haalt Bayern Draxler maar op bij PSG
Vind ik leuk
kees ee +1078
dinsdag 19 maart 2019 om 21:44
. . acte van "onvermogen" !!?
Vind ik leuk
Cookee +12967
dinsdag 19 maart 2019 om 22:29
Als ik ziek wordt dan weegt de verzekeraar of ik die medicijnen wel waard ben. Hoeveel is een mens waard?
Hoe bizar is dan een bedrag van 80 mio.

Die vent zit er misschien nog 5 jaar voor dat geld en dan moet ie nog salaris ook. Wij stervelingen moeten wat langer mee... als de verzekeraar dat toestaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws