De Boer: 'Om iedere kans op ergernis te vermijden pas ik mijn gedrag aan'

De Boer: 'Om iedere kans op ergernis te vermijden pas ik mijn gedrag aan'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 19:12vr 22-03-2019 om 19:12

Frank de Boer ziet zijn korte periodes bij Internazionale en Crystal Palace als een wijze les. Dat stelt de Noord-Hollandse trainer in gesprek met Voetbal International. Hij gelooft nog altijd dat zijn avontuur bij Atlanta United in de MLS wél een succes wordt.

Bang dat zijn reputatie een deuk heeft opgelopen, is De Boer niet. "Het is natuurlijk nooit lekker ergens snel te moeten vertrekken. Zeker niet als je met de beste intenties keihard aan het werk bent. Mensen hebben daar een mening over en dat snap ik ook wel. Wat ik persoonlijk heel belangrijk vind: ik kan mezelf nog altijd recht aankijken in de spiegel."

"Ik heb duizend procent gegeven aan de clubs waar ik heb gewerkt", vervolgt De Boer. "Heb nergens spelletjes gespeeld. Verder hou ik me niet zo bezig met mijn reputatie. Ik weet dat ik dat vak beheers, dat heb ik bij Ajax laten zien. Daar hou ik me aan vast. Als je goede ideeën hebt en hard werkt, word je daar uiteindelijk voor beloond. Daar ben ik heilig van overtuigd."

De Boer heeft geleerd in Italië en Engeland. Bij Crystal Palace stoorden de spelers zich aan de deelname van De Boer aan oefeningen in traptechniek. Dat doet hij nauwelijks meer. "Terwijl ik het hartstikke leuk vind zelf nog een balletje te trappen. Die aanpassing vind ik persoonlijk jammer. Maar het gaat niet om mij, het gaat om de spelers en hun prestaties. Dus om iedere kans op ergernis te vermijden, pas ik mijn gedrag aan. Het is niet anders."

Lees ook: De Boer nu al in de problemen: Atlanta weet ook derde MLS-duel niet te winnen

Poll

Gaat De Boer in Atlanta wél slagen?

(8523 stemmen)

Plaats een reactie

Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 19:16
Die de Boer is echt een boer jongens !!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:17
Ben je weer terug picknikkertje of kaakchirurgje .
Een ban of ben je op de vlucht geslagen omdat ik je door had met je 2 accountjes
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 19:19
De Boer is gewoon een matige trainer hij is 4 keer met geluk kampioen geworden daarnaast werden spelers niet beter onder hem om nog maar te zwijgen hoe hij Geflopt is bij Inter en Crystal palace!!
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
vrijdag 22 maart 2019 om 19:22
Milik was ongeveer de eerste die de Overmars route nam. Als onbekende binnengehaald zonder enige goals op het hoogste niveau en later als vervanger van Higuain verkocht. Die groei gebeurde onder De Boer
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 19:22]
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
vrijdag 22 maart 2019 om 19:23
Milik heeft geheel onverwacht een transfer naar Napoli gemaakt hij presteerde zwaar teleurstellend bij Ajax ……..
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
vrijdag 22 maart 2019 om 19:27
Bekijk zn wedstrijd/ goal ratio anders even om je geheugen op te frissen. Het was geen typische Ajax spits en kreeg daarom kritiek maar is niet voor niets voor 32 miljoen verkocht
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:29
76 wedstrijden, 47 doelpunten.
Is dat zwaar teleurstellend?
Vind ik leuk
fier&koen +2965
vrijdag 22 maart 2019 om 21:24
De haat druipt ervan af.
Met een selectie die elk seizoen werd afgeroomd en er middelmaat voor terug kwam 4 keer kampioen geworden. Ondertussen was het chaos in het bestuur tijdens de Cruijff revolutie. Hij hield zijn hoofd koel als beginnende trainer wat heel knap is klaar.
En dat ze bij Crystal Palace niet wilde dat hij mee trainde soms belachelijk de man had/heeft een heerlijke trap techniek beter dan al die gasten daar.
Maar goed voor mij blijft hij een held. En ik gun hem al het succes daar in Amerika hij heeft het nu al best moeilijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
vrijdag 22 maart 2019 om 21:34
De Boer is 4 x kampioen geworden omdat de concurrentie nog zwakker was als zijn selectie in de ED.
Daarom is het te verklaren dat Ajax in die tijd Internationaal niet indrukwekkend presteerde, maar in de ED wel, en dat de Boer elders, in een echte competitie, faalt keer op keer.
De Boer ziet dat niet en/of wil dat niet zien en overschat zichzelf dus en laat dat ook zien, keer op keer bij nieuwe werkgevers.
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
vrijdag 22 maart 2019 om 21:39
Wij hebben wel vaker discussies gehad die oneindig waren en voorzie er hier weer 1. Laten we het maar houden op een verschil van mening
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
vrijdag 22 maart 2019 om 21:45
Dat is prima, ben ik wel met je eens.
Ik ben niet anti de Boer, integendeel, maar je vraagt je toch af
hoe het kan zijn dat de Boer totaal mislukt in het buitenland steeds.
Daar probeer ik dan een antwoord op te vinden, meer niet.
Vind ik leuk
Will024 +176
vrijdag 22 maart 2019 om 19:19
Te stug in mijn ogen om zijn speelstijl wat aan te passen op de situatie (land, niveau club).
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:21
Vond/vind Frank de Boer een relaxte gast, altijd zichzelf in goede en slechte tijden zover ik kan oordelen.

Gun hem succes in Atlanta.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
vrijdag 22 maart 2019 om 19:22
Jep. Zo is het.
Vind ik leuk
Hazelnoot +186
vrijdag 22 maart 2019 om 19:22
Hij is weer goed op weg om als eerste eruit te vliegen, the sacked farmer.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:22
Bang voor een deuk ? Zijn reputatie ziet er uit als een auto na een hagelbui.
Vind ik leuk
Guusman +1314
vrijdag 22 maart 2019 om 19:42
Over welk merk auto hebben we het hier en hoe groot waren de hagelstenen?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:38
Opel, 12 cm doorsnee
Vind ik leuk
Guusman +1314
vrijdag 22 maart 2019 om 20:49
Haha daar komt geen enkel merk ongeschonden onder vandaan.

Maare.. Slopels zijn sowieso waardeloos dus who cares ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 20:49]
Vind ik leuk
davidben +6903
vrijdag 22 maart 2019 om 19:26
Prima trainer, maar helaas geen wereldburger en dat speelt hem telkens parte. Nooit echt man van culturele verrijking en kennis geweest natuurlijk. Het buitenleven van Barcelona ook nooit aangenomen. 5 uur is 5 uur . . . Eten!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:41
Frank zit liever op de camping in Garderen, wat zijn goed recht is natuurlijk. Maar wat je zegt, het is geen wereldburger.
Vind ik leuk
Blindsy +20421
vrijdag 22 maart 2019 om 19:27
Stoorden ze zich aan het feit dat Frank nog steeds de beste trap had? ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:42
Zou goed kunnen hahahaa.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
vrijdag 22 maart 2019 om 19:33
Hoezo mag de beste man geen vrije trapje meer mee doen.ik zou er schijt aan hebben.Als hij dat nou leuk vindt..
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 19:35
De Boer heeft het - qua resultaten - prima gedaan bij Ajax. Ook bij Oranje was hij belangrijk. Het kan niet zo zijn dat hij geen kwaliteiten heeft. Ik vrees dat hij wat ongelukkig is met de teams die hij moe(s)t leiden.
Vind ik leuk
V. Gaal +8
vrijdag 22 maart 2019 om 19:58
Zegt het ook niet iets over spelers als je het vervelend vindt dat de trainer een balletje trapt?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:20
Zo zo, grote bek word al minder...............bijna einde verhaal dus...........
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797