Onda Cero: Bartomeu reist af naar Nederland en wil De Ligt definitief overhalen

Onda Cero: Bartomeu reist af naar Nederland en wil De Ligt definitief overhalen

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 23:41vr 22-03-2019 om 23:41

Josep Maria Bartomeu gaat volgens Onda Cero tijdens een bezoek aan Nederland proberen om Matthijs de Ligt over te halen te tekenen voor Barcelona. De president van de Catalanen is in Nederland voor een vergadering over een eventuele nieuwe Europese supercompetitie.

Rondom die vergadering heeft Bartomeu ook een gesprek met De Ligt gepland, zo schrijft het Spaanse Onda Cero. In dat gesprek wil de president van Barcelona de Ajax-aanvoerder overhalen om volgend seizoen net als Frenkie de Jong in Catalonië te komen spelen. Bartomeu zou goede hoop hebben dat hij met een overeenkomst met De Ligt op zak terug kan reizen naar Barcelona.

Barcelona en Bartomeu schatten dat een bedrag tussen de 65 en de 70 miljoen euro voldoende moet zijn om ook Ajax over te halen. De Blaugranas betaalden eerder al een bedrag van 75 miljoen euro voor Frenkie de Jong. Dat bedrag kan door bonussen nog eens oplopen tot 86 miljoen euro.

Plaats een reactie

Linke loe +2355
vrijdag 22 maart 2019 om 23:48
Gun het de ligt van harte ..zou het prachtig vinden als hij met frenkie samen bij Barça zou spelen volgend jaar
Vind ik leuk
Dani82 +3807
vrijdag 22 maart 2019 om 23:48
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:48
Gewoon doen dan zijn we van het gezeik af en is iedereen blij
Vind ik leuk
rpaulp50 +14494
zaterdag 23 maart 2019 om 05:09
Dat denk jij ha ha ;)
Dan zijn er nog :.......Tadic, Hakim, Tagliafico, Neres, Onana neeee..... VP zit helemaal goed met de klikjes.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:48
Die gaat naar Barca!


Off topic...laatste transfer nieuws Lozano gaat definitief naar Napoli...
@vp jullie lopen achter
Vind ik leuk
Arbee +2613
zaterdag 23 maart 2019 om 00:06
Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb even een rondje gemaakt langs de grote (inter)nationale voetbalmedia en nergens zie ik Lozano naar Napoli voorbij komen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:21
Voetbal4u. Com
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 00:21]
Vind ik leuk
Boerrigter +702
zaterdag 23 maart 2019 om 03:33
aah dan geloof ik het, als het van de meest verantwoorde betrouwbaarste voetbalsite komt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:49
Is hij geen nulletje mis? 650 a 700 miljoen bitte.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19159
vrijdag 22 maart 2019 om 23:49
Wat een belachelijke timing. Tussen Duitsland en PSV in. Ajax zou dat uit voorzorg moeten weigeren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 23:51
Precies. Naast belachelijk is het ook laf.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30183
vrijdag 22 maart 2019 om 23:51
Mooie prijs voor de Ligt. Schitterende club ook. Lekker samenspelen met Messi! Beter gaat het niet worden hoor.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1133
zaterdag 23 maart 2019 om 00:16
Gewoon weigeren en wacht tot de zomer. Je hebt veel belangrijke wedstrijden in die periode. Plus het bod kan nog iets omhoog geschroefd worden. Geen zin om een de Ligt te zien die met zijn hoofd al bij Barcelona is.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 00:18
Wegwezen, ga zelf weer eens wat spelers opleiden in plaats van bij ons maar alles weg te plukken. Who's next? Onana? Tagliafico?
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 00:26
Zeggen Luis Suarez, Rasmus Lindgren en Bruno Silva jou ook iets?
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 00:42
Dat spelers weg gekocht worden en dat iedere club spelers moet kopen is een feit, daar gaat het niet om.

Het is ten eerste al heel irritant dat ze midden in het seizoen achter al onze spelers aan zitten en ze gek aan het maken zijn en ten tweede is het vrij sneu wat er bij Barcelona gebeurd, het beleid rammelt aan alle kanten, geen jeugdspeler die er meer doorbreekt, in tegenstelling tot wat de succesvolle basis van hun club altijd is geweest.

Maar goed, waarom probeer ik het uberhaupt nog uit te leggen, je zal wel weer met allerlei onzin aankomen gezien je eerste opmerking.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 00:43
PS. Lindgren ging eerst van Ajax naar Groningen, dus je zou wat beter geinformeerd moeten zijn
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 01:02
Ik ben supporter van Barca en Groningen.
Maar waar het om gaat is dat de grote clubs de kleinere leeg kopen.
Barça doet het bij Ajax, Ajax bij (onder andere) Groningen.
Dus je commentaar op het handelen van Barça is niet echt reeël.
Ps. Ik weet ook wel dat Lindgren van Ajax kwam. Maar toen was hij niet goed genoeg en wanneer Groningen het beter deed dan Ajax, haalden ze daar de beste spelers maar vandaan.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zaterdag 23 maart 2019 om 02:58
Het is een natuurlijk proces dat spelers vertrekken en waar Ajax spelers koopt bij kleinere clubs doet Barca dat inderdaad bij Ajax.

Dat is niet het punt. Is niks mis als je het puur zo bekijkt.

Maar, Barcelona is een club die altijd predikt zelf op te leiden en dat is niet meer de realiteit. Sinds Laporta weg gegaan is zijn z'n opvolgers ander beleid gaan voeren, meer gaan kopen en vrijwel niks breekt meer direct door sinds Busquets in 2008/09 doorbrak.

Barca had haar succesvolste periode met heel veel zelf opgeleide spelers, Puyol, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi. Ze domineerde de voetbal wereld ruim 5/6 jaar op ongekende wijze.

Dan ben je een pannenkoek als je het als volgende voorzitter denkt beter te kunnen doen en het beleid verandert. Tevens werd Cruijff symbolisch zijn ere voorzitterschap afgenomen.

Aankopen als Vidal en Boateng zijn een schande voor Barcelona, daar moet jeugd de kans krijgen en niet oude van dagen lopen.

En die periode waar jij op doelt van Ajax was ook geen goed beleid, daarom was Ajax destijds ook zo matig, teveel kopen, te slechte jeugdopleiding, die revolutie was hard nodig.

En daarbij, buiten dat het beleidsmatig dus van geen kant deugd de laatste jaren bij Barcelona (pijnlijk genoeg won rivaal Real 4 CL's de laatste 5 jaar met veel minder aankopen) zit die voorzitter al heel het seizoen op onze spelers te azen, over ze te praten, met ze te praten en ze gek te maken, hij is zelfs zo bijdehand om te vragen of Frenkie voor hun even Real wil uitschakelen. Gewoon irritant wat die kerel allemaal doet, laat ons met rust en verstoor ons seizoen niet AUB, klootviool die je d'r bent.

Dat is wat ik er van vind.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4818
zaterdag 23 maart 2019 om 00:27
Bij 100 miljoen gaan we pas praten, meneer de president slaap zacht.
Vind ik leuk
hollister +1302
zaterdag 23 maart 2019 om 00:32
Dan kan hij beter eerst in gesprek gaan met Overmars... De Ligt zal het vast wel weten, alleen denkt Barca met zo n simpel trucje de prijs te drukken... links om of rechts om.. Overmars zal vast van De Ligt de duurste speler ooit van Nederland willen maken en dus zal Barca echt wel richting de 100 miljoen moeten overmaken... anders staan Real en PSG en City wel op de stoep om de druk wat extra op te voeren
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 01:29
De Ligt- Umtiti gaat een topduo worden.
En als ze toch alleen maar Nederlanders gaan lopen halen, gewoon vDijk ernaast kopen. 😜

[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 01:30]
Vind ik leuk
hollister +1302
zaterdag 23 maart 2019 om 11:45
Umtiti wordt denk ik juist afscheid van genomen
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
zaterdag 23 maart 2019 om 01:43
Dat bedrag is veel te veel voor de Ligt !!
Vind ik leuk
markie +3194
zaterdag 23 maart 2019 om 08:07
Ik neem aan dat dit sarcasme is
Vind ik leuk
hollister +1302
zaterdag 23 maart 2019 om 11:45
haha... als Overmars zou willen gaan ze ver over de 100 miljoen heen.. zeker als ze die biedingsrace gaan uitspelen.... maar aangezien je ook te maken hebt met een speler en zijn wensen dan denk ik dat Overmars tevreden zou zijn als er bv eenzelfde deal uitrolt dan dat ze hebben gedaan met Frenkie....
75 minimaal en 86 incl bonussen... Ajax zou dan aan beide spelers samen 172 miljoen overhouden... niet gek toch? Hoe balen jij dat ook vindt... haha
Vind ik leuk
Paul1982 +12404
zaterdag 23 maart 2019 om 01:51
Barça mag De Ligt ruilen met Couthino :-)
Vind ik leuk
barry m +605
zaterdag 23 maart 2019 om 03:15
De laatste tijd begint het bieden van jonge top talenten toch pas vanaf 100 miljoen?

vind ook dat hij meer waard is dan de jong.
de ligt heeft op jongere leeftijd al meer wedstrijden bij ajax en het nederlandselftal gespeelt dan de jong.
en heeft een award gewonnen.

Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 06:36
Tijd voor weer wat nederlandse inbreng in de top.
De laatste jaren erg weinig gezien.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 06:51
Dan schatten ze verkeerd en veel te laag!!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 07:18
Catalanen hebben geld zat dus prijs opschroeven naar 85 miljoenen+ bonussen
Vind ik leuk
Gerardovic +217
zaterdag 23 maart 2019 om 07:28
Word een een beetje moe van deze onzinberichten. Ten eerste heeft de Ligt nu al meermaals zijn voorkeur voor barca uitgesproken dus de voorzitter hoeft hem echt niet over te halen. Hij moet bij Marc zijn en dan ook niet met 65-70m op de proppen komen. De Ligt is minimaal 100m waard en zelfs daar zou ik als Ajacied nog allesbehalve blij mee zijn. Zie hem zelf wel het liefst naar barca vertrekken, maar dan wel graag volgens de normale spelregels en tegen het juiste bedrag. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zetten voor zo’n uniek talent zie je de waarde er niet van in. En dan dus al helemaal niet als je ook nog eens buiten de club om zaken met hem afspreekt of zelf iets laat tekenen.
Vind ik leuk
Vlo +6
zaterdag 23 maart 2019 om 07:58
Laten we beginnen om 100 miljoen te vragen, kan eventueel zakken naar 90 mocht het zo zijn. . .
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:22
Als je voor de ligt 75 miljoen kan vangen heb je het gewoon uitstekend gedaan, dat zijn absurde bedragen voor verdedigers. Real heeft Militao gehaald van porto voor slechts 50 miljoen. Militao is ook 21 jaar en is wat dat betreft net zo ver als de ligt dus 75 miljoen lijkt mij een goed bedrag.
Vind ik leuk
1+1= +865
zaterdag 23 maart 2019 om 08:26
Nodig Perez dan ook gelijk uit kunnen ze van elkaar zien wat ze bieden😁
Barça is mooi voor de Ligt maar Madrid ook lijkt mij
Vind ik leuk
voetbal@com +1073
zaterdag 23 maart 2019 om 08:37
Ik denk dat Matthijs naar Bayern gaat. Die hebben hem 2 x persoonlijk meegemaakt in de topduels van de poule.

En de Bundesliga lijkt mij samen met de PL de meest uitdagende competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 08:50
Het wordt steeds gekker met die bedragen. Een schop voor hun poten en weg miljoenen. Overigens welk mens is zo'n bedrag nu waard? Kijk naar Neymar. Ronaldo. We praten over meer dan 100 mj. En straks met die eventuele super competitie wordt het nog gekker. Nederland plaatst zich voor de Calimero competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:04
70miljoen is een goede prijs voor hem.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 09:28
Namens real bied ik 90miljoen! Take it or leave it, nee zonder gein real madrid moet hem ophalen, heb je een jonkie naast leermeester ramos, stopt over paar jaar heb je varane militao de ligt
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:20
Hij moet naar Barcelona gaan en niet Naar een andere club Barcelona.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 10:42
De president van de Catalanen is in Nederland voor een vergadering over een eventuele nieuwe Europese supercompetitie.

Waar is deze vergadering en wie zijn er allemaal bij betrokken ?
Vind ik leuk
JoeyC +4426
zaterdag 23 maart 2019 om 12:07
Barcelona is Ajax goed aan het sponsoren. Samenwerking is onnodig.
Vind ik leuk
Muscles +2083
zaterdag 23 maart 2019 om 12:44
70 miljoen en een schriftelijk vastgelegd samenwerkingsverband met concrete spelers. Marc, hard erin
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 12:45]
Vind ik leuk
hydrowear +42
zaterdag 23 maart 2019 om 13:14
Een bedrag van 75 millioen lijkt mij echt nodig voor de Ligt, zonder bo-
nissen dan. Zie boven voor Frenkie, dezelfde bedragen. !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws